Leuk verslag!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:16 schreef Sunnythesun het volgende:
*schop*![]()
Jaaaaa we zijn er weer geweest hoor!3 weken waarvan de eerste 1,5 heel warm weer
Ja zeg! Daarvoor gaan we niet naar Schotland!
![]()
![]()
We hebben 3 verschillende plekken als uitvalsbasis genomen: Oban, Ullapool en Glenshee. Oban was al aardig bekend bij ons (het stadje) maar we hadden nog niet veel van de omgeving (vooral het zuiden) gezien. Erg leuk en een paar mooie wandelingen gemaakt. En Highlandgames bezocht![]()
Ullapool was het meest noordelijk dat we ooit geweest waren, maar daar gaan we zéker nog een keer naar toe! Wat een onwijs mooi gebied! Voor mijn geblesseerde knieën wel wat uitdagend om er te wandelen dus dat moet gewoon nog over. De wandeling naar the Old man of Stoer was wel heel tof. We hadden nog wel de ronde om de Stack Polleidh willen doen maar het was te warm gewoon.. en later had ik pijntjes dus leek het me niet verstandigNog een reden om terug te gaan dus.
Bij Glenshee waren we aangenaam verrast door de omgeving. Je zit daar aan de (rustige) zuid kant van de Cairngorms en we hebben vooral bij Braemar heel mooi gelopen.
Klik hier voor een uitgebreid verslag met foto's.
Leuk verslag! Ullapool en omgeving is inderdaad topquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:16 schreef Sunnythesun het volgende:
*schop*![]()
Jaaaaa we zijn er weer geweest hoor!3 weken waarvan de eerste 1,5 heel warm weer
Ja zeg! Daarvoor gaan we niet naar Schotland!
![]()
![]()
We hebben 3 verschillende plekken als uitvalsbasis genomen: Oban, Ullapool en Glenshee. Oban was al aardig bekend bij ons (het stadje) maar we hadden nog niet veel van de omgeving (vooral het zuiden) gezien. Erg leuk en een paar mooie wandelingen gemaakt. En Highlandgames bezocht![]()
Ullapool was het meest noordelijk dat we ooit geweest waren, maar daar gaan we zéker nog een keer naar toe! Wat een onwijs mooi gebied! Voor mijn geblesseerde knieën wel wat uitdagend om er te wandelen dus dat moet gewoon nog over. De wandeling naar the Old man of Stoer was wel heel tof. We hadden nog wel de ronde om de Stack Polleidh willen doen maar het was te warm gewoon.. en later had ik pijntjes dus leek het me niet verstandigNog een reden om terug te gaan dus.
Bij Glenshee waren we aangenaam verrast door de omgeving. Je zit daar aan de (rustige) zuid kant van de Cairngorms en we hebben vooral bij Braemar heel mooi gelopen.
Klik hier voor een uitgebreid verslag met foto's.
Geen ervaring mee, toevallig gister wel een stukje over gelezen... is een aardig stukje lopenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef andreas612 het volgende:
Iemand hier ervaring met de Hadrian's Wall? wil deze route gaan lopen rond september/oktober, het is niet helemaal Schotland uiteraard maar who cares right..
Ja, dacht de ferry naar newcastle te pakken, dan de trein naar carlisle en dan teruglopen naar de ferry. Lekker windje in de rug.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:39 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, toevallig gister wel een stukje over gelezen... is een aardig stukje lopen135KM van kust naar kust, dat is wel een week stevig wandelen...
zie http://www.nationaltrail.co.uk/hadrians-wall-path/information
Heb hem drie jaar geleden gelopen in het voorjaar, vanaf Bowness tot Newcastle. Echt erg mooi! En maar een paar uurtjes regen gehad op de hele route, zelfs mijn kuiten verbrandquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef andreas612 het volgende:
Iemand hier ervaring met de Hadrian's Wall? wil deze route gaan lopen rond september/oktober, het is niet helemaal Schotland uiteraard maar who cares right..
ait thanks, ik ben nog een student dus kan het niet zo uitgebreid doenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:36 schreef MissGump het volgende:
[..]
Heb hem drie jaar geleden gelopen in het voorjaar, vanaf Bowness tot Newcastle. Echt erg mooi! En maar een paar uurtjes regen gehad op de hele route, zelfs mijn kuiten verbrandHet laatste stuk in Newcastle kun je beter overslaan, wordt op een gegeven moment zelfs wat 'grim', denk aan veel drugsgebruikers. Ik zou als je de kans hebt wel in Bowness beginnen en niet in Carlisle, het 'platte' weidse begin vond ik juist heel mooi.
Verder zijn wij gewoon van B&B naar B&B gelopen, met kofferservice zodat we niet met al onze spullen op de rug hoefden, de luxe versie dus. Het is in dat geval ook gewoon prima te doen op basisconditie.
Als je heel hard loopt heb je minder overnachtingsplekken nodigquote:Op zondag 1 maart 2015 18:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ait thanks, ik ben nog een student dus kan het niet zo uitgebreid doenIk denk dat ik gewoon een backpacktas mee sjouw en dan hostels boeken langs de route (als die er zijn). 30eu per nacht kost me toch te veel.
oke, bedankt voor de tipsquote:Op zondag 1 maart 2015 19:18 schreef MissGump het volgende:
[..]
Als je heel hard loopt heb je minder overnachtingsplekken nodigEr gaan niet overal hostels zijn vrees ik maar je hebt wel goedkopere farmstays soms. Ik zal wel eens kijken of ik mijn iterinary nog kan vinden.
Edit: Wij sliepen idd voor 25-30 per nacht, dus kan je verder weinig tips geven voor accomodatie. Sla wel Walton High Rigg Farm over, die was niet echt schoon (inclusief tapijt in de badkamer, haren in het putje, etc).
Misschien kom ik je pa nog eens tegen! Ik zit nu op 113 Munro's.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:32 schreef Essiejj het volgende:
Dan wil ik toch even gebruik maken van dit topic om de filmpjes van mijn vader te promoten. Die is al jaren Munrobaggerer (schrijf ik dat goed?). En op 60 jarige leeftijd toch al meer dan 50 munro's beklommen !
113? Netjes joh ! Misschien ben je mijn pa al tegengekomen, hij zat er 2 weken geleden alquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Misschien kom ik je pa nog eens tegen! Ik zit nu op 113 Munro's.
Twee weken geleden kwam ik op een Schotse Munro trouwens een (oude) Nederlandse kerel tegen die ik vorig jaar ook was tegen gekomen. Er was verder niemand. Lekker toevallig.
Nee dat was hem niet. Dat had ik al wel even gecheckt in je filmpjes. Zou wel tof zijn geweestquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:07 schreef Essiejj het volgende:
[..]
113? Netjes joh ! Misschien ben je mijn pa al tegengekomen, hij zat er 2 weken geleden alHad ie toevallig en go pro op zijn hoofd?
Haha ja precies ! Schijnt een hele community te zijn op youtube, mijn vader heeft zo ook meerdere mensen leren kennen waart die nu mee klimt zo nu en dan. Best wel tof. Ik zou ook wel graag mee willen, maar mijn conditie is niet goed genoeg op het moment. Ik zou toch niet willen dat ik boven op die munro sta en niet meer naar beneden kanquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee dat was hem niet. Dat had ik al wel even gecheckt in je filmpjes. Zou wel tof zijn geweest
Dat hangt puur af van je eigen voorkeuren. Ding zit natuurlijk wel aan de andere kant, dus het is even omschakelen.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:19 schreef MaxC het volgende:
Eind van de maand naar Schotland. We vliegen op Edinborough en na een paar dagen daar gaan we een auto huren en willen we (in 2 etappes) naar o.a. Isle of skye rijden. Wat is verstandiger? Een automaat of een geschakelde auto huren?
HEEL. HEEL. HEEL. HEEL. Erg. Zeker 's avonds/namiddag.quote:
In de Trossachs zou je een rondje over Ben Ledi kunnen lopen. (deze route). Dat is een mooie route van ongeveer 10km en 760m klimmen. Ben Ledi is bovendien een Corbett, mocht je die ooit gaan sparen. Reken er wel op dat je natte voeten krijgt want het is erg boggy. Dit was mijn eerste Schotse heuvel die ik beklom!quote:Op maandag 10 juli 2017 14:50 schreef Kirb het volgende:
Ik ga (samen met vriend) volgende week voor twee weken naar Schotland, we doen B&B's. We zitten opeenvolgend in Callander, vlakbij ft. William, paar dagen isle of Skye, Inverness, Pitlochry en eindigen voor twee dagen in Edinburgh. We zoeken nog een paar mooie wandelingen in Trossachs en Cairngorms NP. Max een km of 10/15. Iemand nog tips?
Hoe erg de midges zijn hangt vooral van de grond af. In de steden heb je uiteraard minder last. West highlands zijn het ergst (Skye en omgeving Fort William). Trossachs en omgeving van Pitlochry vallen mee.quote:Ik lees ook een en ander over midges.. Hoe erg is dat daar? Internet verteld me Avon skin so soft te gebruiken.. is dat daar overal goed te koop?
Maar die is wel mooiquote:Op maandag 10 juli 2017 16:15 schreef SaskiaR het volgende:
Oh wow, ik heb er pas 3 ofzowaaronder Buchaille Etive Mor,
Ik zal wel moetenquote:Wil je ook de Inaccessible Pinnacle doen? Dat zou mij nooit lukken....
Nice! Nog even doorbijten SeLang, ze meoten allemaal blauw wordenquote:Op maandag 10 juli 2017 16:01 schreef SeLang het volgende:
Munros: ik heb nu 160 van de 282 gedaan. De rode moeten nog
[ afbeelding ]
Dat wisselt nogal, afhankelijk van tijd en weersomstandigheden:quote:Op maandag 10 juli 2017 21:57 schreef polariteit het volgende:
[..]
Nice! Nog even doorbijten SeLang, ze meoten allemaal blauw worden
Hoeveel 'doe' je er gemiddeld per jaar?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2008 6 2009 0 Niet in Schotland geweest 2010 0 Niet in Schotland geweest 2011 11 2012 3 2013 21 2014 60 2015 12 2016 47 |
Sites als booking e.d. laten toch alleen B&B's zien op die datum als ze nog beschikbaar zijn? Of er staat "nog 1 kamer beschikbaar" o.i.d.?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:06 schreef MaxC het volgende:
Iemand tips voor het boeken van Bed & Breakfasts op Skye?
Wij willen daar over drie weken heen maar alles wat ik probeer lijkt vol te zitten. Probleem is dat er geen zoekmachine is die online kan laten zien wat er beschikbaar is.
We hebben niet veel eisen maar het is niet te doen om al die B&B's persoonlijk te mailen of te bellen en dan te horen dat het vol zit.
Zijn gewoon veel te laat met boeken en zit alles vol of heeft iemand nog handige tips?
Die B&B's werken allemaal niet via de bookingsite's. Ze komen wel op maar vervolgens staat je dat je contact op moet nemen met de accommodatie of er nog beschikbaarheid isquote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:17 schreef Kirb het volgende:
[..]
Sites als booking e.d. laten toch alleen B&B's zien op die datum als ze nog beschikbaar zijn? Of er staat "nog 1 kamer beschikbaar" o.i.d.?
Oei da's vervelend inderdaad.. ik weet niet of je open staat voor kamperen? Op campings kun je volgens mij nog wel terecht. Sorry geen tips verder.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:21 schreef MaxC het volgende:
[..]
Die B&B's werken allemaal niet via de bookingsite's. Ze komen wel op maar vervolgens staat je dat je contact op moet nemen met de accommodatie of er nog beschikbaarheid is
Ik ben jaloers.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 18:40 schreef SeLang het volgende:
Huidige status: 180/282 gedaan (rood moet nog)
[ afbeelding ]
Dat hangt er vanaf. Als je echt in de natuur staat dan is het risico laag. Als er überhaupt al iemand langs komt is dan is dat een andere trekker/ walker en die jat je spullen niet. Ik ben terughoudend met plekken die met een auto bereikbaar zijn maar ook daar heb ik zelf nog nooit problemen gehad of van anderen gehoord dat er iets is gestolen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 10:17 schreef Eerin het volgende:
Vraag is dus: wat doe je met een backpack als je ergens wildkampeert maar je toch een stuk gaat hiken? Kan ik die veilig in de tent achterlaten met wat extra sloten erop oid, of denk ik dan te naief ben over de veiligheid in de Schotse natuur? Hoe doen jullie dit (als je hiermee ervaring hebt haha)?
Hmm, dus we moeten gewoon de tent wat verscholen opzetten en dan gokken we het erop. Thanks! Waardevolle spullen nemen we gewoon mee op tocht (is alleen geld en paspoort eigenlijk), dus dan moet het lukken.quote:Op maandag 14 augustus 2017 11:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Als je echt in de natuur staat dan is het risico laag. Als er überhaupt al iemand langs komt is dan is dat een andere trekker/ walker en die jat je spullen niet. Ik ben terughoudend met plekken die met een auto bereikbaar zijn maar ook daar heb ik zelf nog nooit problemen gehad of van anderen gehoord dat er iets is gestolen.
Over het algemeen probeer ik een flink stuk van een (wandel-)route/ trail te kamperen, als het kan uit het zicht en liefst ook met een barrière tussen mijn tent en de trail, bijvoorbeeld 100 meter drassig bogland of zo. Niemand komt dan "toevallig" langs je tent want je moet er dan echt wat moeite voor doen om bij je tent te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |