Merci. Die 2 steden zijn de moeite waard, genoeg te doen?! Heb me nog voor geen meter ingelezenquote:Op woensdag 16 april 2014 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
OV is érg duur, dus ik zou nu al je treinkaartjes dan ook bestellen zodra je je vlucht hebt geboekt en dergelijken. Vooraf bestellen is een stuk goedkoper dan vlak voor vertrek halen.
Kijk ook even naar verschillen tussen retourtjes en enkeltjes. Soms zijn twee enkeltjes goedkoper dan een retour als je een dagtrip wilt doen.
En kijk naar Off-Peak en Super Off-Peak kaartjes..
Niets mis met een mooie wandeling! Doe zelf niet aan geocachen. Edinburgh staat al lang op mijn lijstje, dus wordt hoog tijd om te gaan. Twijfel of ik Glasgow mee zal pakken of gewoon 4 dagen Edinburgh zal doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
Edinburgh is prachtig, Glasgow ben ik zelf nog niet geweest. Als je ook een beetje van wandelen houdt lekker een dag voor Arthur's Seat plannen.
Doe je toevallig aan geocachen?
Klopt inderdaad. Je hebt verder nog de BIC code van de bank en het IBAN nummer van de begunstigde nodig. Ben er inmiddels al uitgekomen.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij kun je via de Rabobank zelfs kiezen om het bedrag in andere valuta over te maken.
Yep, eerste week thuis hangen, 2. week een paar dagen op pad!! Ik ga me er morgen eens in verdiepen, keep u updated!quote:Op donderdag 17 april 2014 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
Hij heeft 2 weken vrij en wil een paar dagen naar Schotland![]()
Id kaart volstaatquote:Op woensdag 30 april 2014 22:16 schreef Disorder het volgende:
NiceVeel plezier alvast!
Nog een vraagje. Mag ik met mijn ID kaart naar Schotland of heb ik mijn paspoort nodig?
Nee uiteraard niet!quote:Op maandag 5 mei 2014 17:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mag deze verlopen zijn? Anders moet ik deze week even pasfoto en nieuwe ID regelen.
Eum. Bij stemmen mag het in ieder geval wel. Maar goed. Nieuwe ID dus.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet!Die mag zelfs in NL niet verlopen zijn als het je enige vorm van ID is..
Formeel lijkt me dat ook niet de bedoeling..quote:Op maandag 5 mei 2014 17:34 schreef Disorder het volgende:
[..]
Eum. Bij stemmen mag het in ieder geval wel. Maar goed. Nieuwe ID dus.
Staat op het formulier. Dus ja, het mag.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Formeel lijkt me dat ook niet de bedoeling..
Ga ik nakijken..quote:Op maandag 5 mei 2014 17:36 schreef Disorder het volgende:
[..]
Staat op het formulier. Dus ja, het mag.
Zo uiteraard nietquote:
Serieus??quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo uiteraard niet![]()
![]()
is dat niet, in de Schengenlanden mag je met een tot 5 jaar verlopen paspoort of ID-kaart reizen.
Alleen is Groot-Brittannië geen Schengenland.. maar toch is 't me één keer gelukt om met een verlopen paspoort binnen te komen. Ze maken dan een aantekening en het lukt je niet nog een keer.. of je de gok wil nemen moet je zelf weten natuurlijk.
Ik kan het wel geloven hoor. Ik heb hier zelfs een keer gestemd voor het parlement terwijl ik als buitenlander helemaal geen stemrecht heb.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Serieus??Dat vind ik echt zo belachelijk dat ik het haast niet kan geloven
![]()
Dat is typische Britse organisatie.. of juist het gebrek daaraan. Ik heb voor de Britse regering gewerkt en dat was toch echt wel flinke rotzooi.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kan het wel geloven hoor. Ik heb hier zelfs een keer gestemd voor het parlement terwijl ik als buitenlander helemaal geen stemrecht heb.
Leuk verslag!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:16 schreef Sunnythesun het volgende:
*schop*![]()
Jaaaaa we zijn er weer geweest hoor!3 weken waarvan de eerste 1,5 heel warm weer
Ja zeg! Daarvoor gaan we niet naar Schotland!
![]()
![]()
We hebben 3 verschillende plekken als uitvalsbasis genomen: Oban, Ullapool en Glenshee. Oban was al aardig bekend bij ons (het stadje) maar we hadden nog niet veel van de omgeving (vooral het zuiden) gezien. Erg leuk en een paar mooie wandelingen gemaakt. En Highlandgames bezocht![]()
Ullapool was het meest noordelijk dat we ooit geweest waren, maar daar gaan we zéker nog een keer naar toe! Wat een onwijs mooi gebied! Voor mijn geblesseerde knieën wel wat uitdagend om er te wandelen dus dat moet gewoon nog over. De wandeling naar the Old man of Stoer was wel heel tof. We hadden nog wel de ronde om de Stack Polleidh willen doen maar het was te warm gewoon.. en later had ik pijntjes dus leek het me niet verstandigNog een reden om terug te gaan dus.
Bij Glenshee waren we aangenaam verrast door de omgeving. Je zit daar aan de (rustige) zuid kant van de Cairngorms en we hebben vooral bij Braemar heel mooi gelopen.
Klik hier voor een uitgebreid verslag met foto's.
Leuk verslag! Ullapool en omgeving is inderdaad topquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:16 schreef Sunnythesun het volgende:
*schop*![]()
Jaaaaa we zijn er weer geweest hoor!3 weken waarvan de eerste 1,5 heel warm weer
Ja zeg! Daarvoor gaan we niet naar Schotland!
![]()
![]()
We hebben 3 verschillende plekken als uitvalsbasis genomen: Oban, Ullapool en Glenshee. Oban was al aardig bekend bij ons (het stadje) maar we hadden nog niet veel van de omgeving (vooral het zuiden) gezien. Erg leuk en een paar mooie wandelingen gemaakt. En Highlandgames bezocht![]()
Ullapool was het meest noordelijk dat we ooit geweest waren, maar daar gaan we zéker nog een keer naar toe! Wat een onwijs mooi gebied! Voor mijn geblesseerde knieën wel wat uitdagend om er te wandelen dus dat moet gewoon nog over. De wandeling naar the Old man of Stoer was wel heel tof. We hadden nog wel de ronde om de Stack Polleidh willen doen maar het was te warm gewoon.. en later had ik pijntjes dus leek het me niet verstandigNog een reden om terug te gaan dus.
Bij Glenshee waren we aangenaam verrast door de omgeving. Je zit daar aan de (rustige) zuid kant van de Cairngorms en we hebben vooral bij Braemar heel mooi gelopen.
Klik hier voor een uitgebreid verslag met foto's.
Geen ervaring mee, toevallig gister wel een stukje over gelezen... is een aardig stukje lopenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef andreas612 het volgende:
Iemand hier ervaring met de Hadrian's Wall? wil deze route gaan lopen rond september/oktober, het is niet helemaal Schotland uiteraard maar who cares right..
Ja, dacht de ferry naar newcastle te pakken, dan de trein naar carlisle en dan teruglopen naar de ferry. Lekker windje in de rug.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:39 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, toevallig gister wel een stukje over gelezen... is een aardig stukje lopen135KM van kust naar kust, dat is wel een week stevig wandelen...
zie http://www.nationaltrail.co.uk/hadrians-wall-path/information
Heb hem drie jaar geleden gelopen in het voorjaar, vanaf Bowness tot Newcastle. Echt erg mooi! En maar een paar uurtjes regen gehad op de hele route, zelfs mijn kuiten verbrandquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef andreas612 het volgende:
Iemand hier ervaring met de Hadrian's Wall? wil deze route gaan lopen rond september/oktober, het is niet helemaal Schotland uiteraard maar who cares right..
ait thanks, ik ben nog een student dus kan het niet zo uitgebreid doenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 20:36 schreef MissGump het volgende:
[..]
Heb hem drie jaar geleden gelopen in het voorjaar, vanaf Bowness tot Newcastle. Echt erg mooi! En maar een paar uurtjes regen gehad op de hele route, zelfs mijn kuiten verbrandHet laatste stuk in Newcastle kun je beter overslaan, wordt op een gegeven moment zelfs wat 'grim', denk aan veel drugsgebruikers. Ik zou als je de kans hebt wel in Bowness beginnen en niet in Carlisle, het 'platte' weidse begin vond ik juist heel mooi.
Verder zijn wij gewoon van B&B naar B&B gelopen, met kofferservice zodat we niet met al onze spullen op de rug hoefden, de luxe versie dus. Het is in dat geval ook gewoon prima te doen op basisconditie.
Als je heel hard loopt heb je minder overnachtingsplekken nodigquote:Op zondag 1 maart 2015 18:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ait thanks, ik ben nog een student dus kan het niet zo uitgebreid doenIk denk dat ik gewoon een backpacktas mee sjouw en dan hostels boeken langs de route (als die er zijn). 30eu per nacht kost me toch te veel.
oke, bedankt voor de tipsquote:Op zondag 1 maart 2015 19:18 schreef MissGump het volgende:
[..]
Als je heel hard loopt heb je minder overnachtingsplekken nodigEr gaan niet overal hostels zijn vrees ik maar je hebt wel goedkopere farmstays soms. Ik zal wel eens kijken of ik mijn iterinary nog kan vinden.
Edit: Wij sliepen idd voor 25-30 per nacht, dus kan je verder weinig tips geven voor accomodatie. Sla wel Walton High Rigg Farm over, die was niet echt schoon (inclusief tapijt in de badkamer, haren in het putje, etc).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |