abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138082587
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Richestorags het volgende:

Dat jij het je niet voor kunt stellen wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Jij bent gewoon een verwende Nederlander. Ga eens buiten Nederland wonen. En DURF dan nog eens te zeggen dat Nederland gebrek kent. Het is echt om te janken. Ik heb in landen gewoond en connecties met landen waar ze God elke dag op hun blote knietjes danken voor de Nederlandse situatie.
Wat begrijp jij niet aan mijn post? Ik zeg uitdrukkelijk dat het draait om perceptie en dan zit je nog zo opgefokt te reageren...

Chill.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_138082591
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vroeger wel ja, maar we leven niet meer 50 jaar geleden.
Tegenwoordig is een zwemdiploma als je kinderen hebt echt nodig, een kind tot 12 jaar mag het zwembad niet in zonder zwembandjes als het geen zwemdiploma heeft.
Zullen ze leuk vinden als ze uitgenodigd zijn voor een kinderfeestje in het zwembad.
Ik ben regelmatig met kinderen onder de 12 naar verschillende zwembaden gegaan in de afgelopen jaren en er is mij nooit gevraagd om het zwemdiploma van de kinderen te tonen. En ik weet van enkele van die kinderen dat ze ook geen zwemdiploma hadden, maar wel prima konden zwemmen.

Het is slechts een formele regel die niet wordt gecontroleerd en die is opgesteld in een poging om het zwembad juridisch in te dekken voor het geval het mis gaat.
pi_138082636
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Naam staat in het bestand inclusief foto.
Welk bestand?
pi_138082688
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet op achterstand komen met kinderen die wel zo'n ding hebben... En zo gaat de rat race....
Zie het overal, niet enkel bij mensen in de bijstand. Vind het best triest ergens je leven zo laten afhangen aan een stukje materiaal. Dat daar je hele geluk in moet zitten ;(
  zondag 23 maart 2014 @ 18:57:19 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138082713
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dus als mijn kind in mijn woonplaats haar zwemdiploma heeft gehaald, krijgen ze dat in bijvoorbeeld Duinrell ook te zien? :?
Geen idee, wij gaan nooit naar Duinrell, geen geld voor. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 23 maart 2014 @ 18:59:43 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138082802
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:56 schreef aijumu het volgende:

[..]

Zie het overal, niet enkel bij mensen in de bijstand. Vind het best triest ergens je leven zo laten afhangen aan een stukje materiaal. Dat daar je hele geluk in moet zitten ;(
Dat is dan ook het werkelijke probleem. Nederland kent geen monetaire maar wel sociale armoede.
pi_138082857
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is dan ook het werkelijke probleem. Nederland kent geen monetaire maar wel sociale armoede.
Alleen heeft dat weinig te maken met de hoogte van het bijstandsniveau.
pi_138082863
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:01:54 #184
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_138082886
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Welk bestand?
Mijn dochter volgt zwemles bij het plaatselijke zwembad, en daar staat ze inderdaad in een bestand (met foto), en zouden ze in theorie kunnen controleren of ze haar zwemdiploma gehaald heeft. Maar verder dan het plaatselijke zwembad gaat dat bestand hopelijk niet, iets met privacy enzo...

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 23-03-2014 19:13:14 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_138083102
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Mijn dochter volgt zwemles bij het plaatselijke zwembad, en daar staat ze inderdaad in een bestand (met foto), en zouden ze in theorie kunnen controleren of ze haar zwemdiploma gehaald heeft. Maar verder dan het plaatselijke zwembad gaat dat bestand het hopelijk niet, iets met privacy enzo...
Ah, precies wat zoals ik verwachtte. Zolang je kind niet is opgegeven voor zwemles staat het nergens in een 'bestand' en als je je kind wel opgeeft bij zwembad X, staat het alleen bij zwembad X in het bestand. Een bestand waar je dus weinig mee kan.

Hooguit zal bij twijfel een slecht zwemmend kind door de dienstdoende badmeester (m/v) uit het water geroepen worden en worden gevraagd of het een zwemdiploma heeft en/of worden verplicht om de rest van het bezoek gebruik te maken van drijvers.
pi_138083356
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

behalve dat de kwaliteit en levensduur die je koopt dan dus ook 2de hands is, je vaak geen grarantie meer hebt, en je uiteindelijk net zo goed nog duurder uit kan zijn.

Als je je een beetje verdiept in wat je koopt, dan koop je tweedehands met gemak véél betere kwaliteit dan de budget series van IKEA of de Mediamarkt voor een veel lagere prijs.
quote:
en tja, mensen in de bijstand zitten denk ik niet met een kasboekje met nibud budget advies te sparen. die proberen gewoon rond te komen van een bedrag dat ze maandelijks krijgen. en dat is ook al lastig als je gewoon alleen maar leeft van het hele bedrag.
Waar besteden die mensen dan de +/- 100 euro per maand aan die er conform het Nibud beschikbaar is voor de kosten van inrichting?
pi_138083444
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Driewerf hulde. Ik vind overigens dat bij mensen die al langer dan 5 jaar in de bijstand zitten en niet ziek zijn er ook progressief moet worden gekort. Elk jaar meer. Dan komt er vanzelf een prikkel om eruit te komen. Tijdelijk in de bijstand zitten kan iedereen overkomen, er 5 jaar of zelfs twintig jaar inzitten is gewoon een keuze.
Leugens. Er is geen werk.
pi_138083686
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

5 jaar geleden was er wel werk. Als je nu langer dan 5 jaar in de bijstand zit terwijl je wel kan werken, is dat dus aan jezelf te wijten.

In 2012, dus al dik in de crisis, bedroeg de gemiddelde te verwachten werkloosheidsduur 525 dagen, dus nog geen 2 jaar.

bron
  zondag 23 maart 2014 @ 19:25:01 #189
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138083872
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') de op is de eerste post van dit topic :D
Dit is de openingspost van deze topic. Ik zie nergens 1800 staan wat zij vangen.
ik zie wel wat ze te besteden hebben en dat is 1809 terwijl dit minimaal 1859.
TE BESTEDEN is wel wat anders dan TE KRIJGEN
=========================================

'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.

Bijstandsgezinnen met één kind houden naar schatting wel iets over: 25 euro. "Dat is voor extra uitgaven, zoals een ijsje of een huisdier", aldus een woordvoerder.

Het structurele tekort leidt er in de dagelijkse praktijk toe dat gezinnen met meer kinderen na het betalen van de vaste lasten moeten bezuinigen op posten als kleding en voeding, zegt het Nibud. "Om rond te kunnen komen staan ze dagelijks voor moeilijke keuzes tussen bijvoorbeeld een warme maaltijd of toch eindelijk nieuwe schoenen voor de jongste."

Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:28:49 #190
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138084057
quote:

[..]

Leugens. Al tien, twintig jaar niet?
  zondag 23 maart 2014 @ 19:29:55 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138084119
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Driewerf hulde. Ik vind overigens dat bij mensen die al langer dan 5 jaar in de bijstand zitten en niet ziek zijn er ook progressief moet worden gekort. Elk jaar meer. Dan komt er vanzelf een prikkel om eruit te komen. Tijdelijk in de bijstand zitten kan iedereen overkomen, er 5 jaar of zelfs twintig jaar inzitten is gewoon een keuze.
Nog zo'n intens DOMME opmerking.
Wel eens van leeftijdsdiscriminatie gehoord?
Mensen die na 20 jaar werken eruit geflikkerd worden door hun baas en die geen werk meer kunnen vinden omdat ze over de 40 zijn?
Zeker niet he.....??? En die vinden jij en jouw soort lui?? :r :r :r
  zondag 23 maart 2014 @ 19:30:55 #192
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138084156
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leugens. Al tien, twintig jaar niet?
Net riep je nog 5 jaar. En ja, we steven nu af op een komplete generatie die langer dan 10 tot 20 jaar in de bijstand gaat vertoeven. Wen er maar alvast aan....
pi_138084169
quote:

[..]

Waarom zijn mijn ontslagen ex-collega's dan allemaal na enkele weken alweer bij een volgende werkgever aan de slag kunnen gaan? We leven hier niet in Spanje of Griekenland...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:32:19 #194
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138084224
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom zijn mijn ontslagen ex-collega's dan allemaal na enkele weken alweer bij een volgende werkgever aan de slag kunnen gaan?
Er zullen altijd sectoren zijn waar vraag naar is......probeer het eens in de bouw...
pi_138084295
Oh ja... de leeftijdsdiscriminatie.

Ooit gehoord dat oudere werknemers zichzelf gewoon veel te duur in de markt zetten omdat ze het maar vanzelfsprekend vinden dat ze elk jaar er een paar procent bij krijgen terwijl de jongere onderaan de salarisladder moet beginnen. Dat scheelt zomaar 50% in loonkosten, voor iemand die hetzelfde werk doet.

Komt nog bij dat juist de werknemers die 20 jaar bij dezelfde werkgever hebben gewerkt doorgaans al die tijd weinig in zichzelf hebben geïnvesteerd en daardoor niet meer aantrekkelijk zijn op de arbeidsmarkt.

Mensen die hun hele loopbaan regelmatig van werkgever wisselen en door cursussen en opleidingen interessant blijven, hebben hier veel minder last van. Die werken er immers regelmatig aan om aantrekkelijk te blijven voor nieuwe werkgevers.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:35:02 #196
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138084332
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:

Ooit gehoord dat oudere werknemers zichzelf gewoon veel te duur in de markt zetten omdat ze het maar vanzelfsprekend vinden dat ze elk jaar er een paar procent bij krijgen terwijl de jongere onderaan de salarisladder moet beginnen. Dat scheelt zomaar 50% in loonkosten, voor iemand die hetzelfde werk doet.

Komt nog bij dat juist de werknemers die 20 jaar bij dezelfde werkgever hebben gewerkt doorgaans al die tijd weinig in zichzelf hebben geïnvesteerd en daardoor niet meer aantrekkelijk zijn op de arbeidsmarkt.

Mensen die hun hele loopbaan regelmatig van werkgever wisselen en door cursussen en opleidingen interessant blijven, hebben hier veel minder last van. Die werken er immers regelmatig aan om aantrekkelijk te blijven voor nieuwe werkgevers.
Kletspraat!! Ga eens met mensen praten die al jaren aan het zoeken zijn....
pi_138084334
Nog een keer dan, staat gewoon op nibud.nl:

pi_138084400
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat zijn dus precies diegenen die NIET aantrekkelijk zijn voor de arbeidsmarkt omdat ze op kennisgebied 20 jaar achterlopen en/of op salarisgebied zichzelf uit de markt prijzen.
pi_138084549
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
ehm ja, en dat geldt ook voor de schoonmaaksters, de caissières, de callcentermedewerksters en noem maar op? Je hebt het nu niet over de laagbetaalde baantjes die steeds in de ww belanden voor ze een vast contract moeten krijgen van de werkgever.
pi_138084564
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kennis van mijn ouders van achter in de vijftig is, na zijn ontslag een tijd terug, sinds enkele weken alweer aan het werk. Bij mijn werkgever worden ook geregeld mensen aangenomen van in de veertig en vijftig. Reden? Ze hebben allemaal een fatsoenlijke opleiding genoten in een branche waar vraag naar is en blijft en dat is zeker geen "vrijetijdsmanagement" of iets van vergelijkbare nutteloosheid...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')