behalve dat de kwaliteit en levensduur die je koopt dan dus ook 2de hands is, je vaak geen grarantie meer hebt, en je uiteindelijk net zo goed nog duurder uit kan zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In het NIBUD maandbudget is gewoon de afschrijving van dit soort producten meegenomen, en daarbij gaat het NIBUD zelfs uit van de producten nieuw te kopen. Als je dat bedrag niet maandelijks spaart maar wacht tot je een grote uitgave moet doen dan is dat je eigen domme fout.
Koop je consequent je duurzame goederen 2e-hands, dan is je afschrijving minimaal 50% minder en hou je dus flink over voor andere zaken omdat je minder geld opzij moet zetten voor vervanging van je duurzame goederen.
Best wel royaal, eigenlijk. Zonder auto zou ik als alleenstaande ruim rond van kunnen komen inclusief meerdere vakanties per jaar. Maargoed, ik rook en drink nietquote:Op zondag 23 maart 2014 17:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als zelfstandig wonend alleenstaande krijg je 950 euro per maand (incl. vakantiegeld) en daarbovenop nog huur- en zorgtoeslag. Daarmee kom je al snel op zo'n 1200 euro netto per maand.
GEEF DIE LINK DAN EENS!!!quote:Op zondag 23 maart 2014 17:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het staat in de OP, wat wil je nog meer dan ? Als je al te lui bent een linkje te klikken ga ik het rapport niet overtypen op een iPad, kutwerk is dat.
Ik heb een oud pc scherm als tv.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat de Bijstand altijd anders bedoeld is geweest. Vanaf de invoering tot pakweg de jaren 80 / 90 was de Bijstand juist een fatsoenlijke uitkering, niet volgens jouw bedoelingen dus.
Die plasma tv is verder een hardnekkig en terugkerend vooroordeel die ik niet serieus kan nemen.
Alsof iedere Bijstandsgerechtigde aan de shag, Schultenbrau en schulden zit om z'n dure apparatuur te bekostigen.
Je bedoelt hetzelfde vooroordeel dat er drie auto's voor de deur staan en vijf vakanties gepland staan bij Jan modaal ? Wie begon daarmee....quote:Op zondag 23 maart 2014 17:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat de Bijstand altijd anders bedoeld is geweest. Vanaf de invoering tot pakweg de jaren 80 / 90 was de Bijstand juist een fatsoenlijke uitkering, niet volgens jouw bedoelingen dus.
Die plasma tv is verder een hardnekkig en terugkerend vooroordeel die ik niet serieus kan nemen.
Alsof iedere Bijstandsgerechtigde aan de shag, Schultenbrau en schulden zit om z'n dure apparatuur te bekostigen.
Ach dat zeggen de ratten ook in Brussel...handtekening zetten voor een vergadering en weer weg gaan...maar wel ff 300 euro vangen voor "aanwezigheid"....quote:Op zondag 23 maart 2014 17:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee, lol..
dat kan natuurlijk nooit officieel beleid zijn, lijkt me duidelijk.
Als je onderdak, voedsel, energie, schoon drinkwater, zorgkosten, kledingkosten, scholingskosten van je kinderen, je inrichting en vervoerskosten kunt betalen, tv kunt kijken en een oude pc met internet hebt staan, dan kun je normaal leven.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het is wel te weinig. zeker om gewoon normaal te kunnen leven. we wonen hier niet in ruanda he..
precies. als je naar de mediamarkt gaat, hebben ze niet eens iets anders dan plasma tvs, tegenwoordig..quote:Op zondag 23 maart 2014 17:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Mijn mening is dat verse groentes, fruit en alle het andere voeding om aan een goed gebalanceerd dieet te komen wel haalbaar zou moeten zijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt hetzelfde vooroordeel dat er drie auto's voor de deur staan en vijf vakanties gepland staan bij Jan modaal ? Wie begon daarmee....
Geef trouwens eens aan of je echt van mening bent dat een bijstander recht heeft op vers gebakken brood, gesponsord door de staat? En geef gelijk even aan waar jouw grens van primair levensonderhoud vs luxe ligt, ben wel benieuwd.
Maar voor onze tomatenboer is dat echt niet goed genoeg hoor. Om normaal te kunnen leven heb je echt brood van de bakker nodig.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:42 schreef snakelady het volgende:
Nu is brood uit de supermarkt ook prima overigens maar je snapt wat ik bedoel.
Marktplaats, oude beeldbuis, gratis. Zelf ook een mooie televisie voor niets kunnen halen.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
precies. als je naar de mediamarkt gaat, hebben ze niet eens iets anders dan plasma tvs, tegenwoordig..
tuig is het, mee eens.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach dat zeggen de ratten ook in Brussel...handtekening zetten voor een vergadering en weer weg gaan...maar wel ff 300 euro vangen voor "aanwezigheid"....
De buren van mijn ouders. Hij kan niet omgaan met autoriteit en zit de hele dag thuis. Heeft eigenhandig de achtertuin omgebouwd tot speeltuin voor de twee kinderen, heeft een oud barrel van de sloop gekocht en opgeknapt om in rond te rijden, en er hangt een 42 inch LED tv aan de muur (iets te hoog). Dus ja, ze zijn er wel. Zitten voor 300 euro per maand in een sociale huurwoning en dat hele huis staat vol speelgoedquote:Op zondag 23 maart 2014 17:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb een oud pc scherm als tv.
Een vriendin van me die in de bijstand zit heeft nog een ouderwetse beeldbuis.
Ik zeg niet dat dat niet goed genoeg is overigens, maar ik ken niemand die op dit inkomen zit die een plasma tv heeft.
Ik ook, dat heb ik vorige week al hier geplaatst. Met mijn huidige huur zou ik bij mijn huidige bestedingspatroon 11 euro per maand overhouden, bovenop de reserveringen die ik al doe voor vakantie en afschrijving van duurzame goederen.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Best wel royaal, eigenlijk. Zonder auto zou ik als alleenstaande ruim rond van kunnen komen inclusief meerdere vakanties per jaar. Maargoed, ik rook en drink niet
quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Cijfers:
Inkomen
Bijstand inclusief vakantiegeld: 677 euro
Gemeentelijke toeslag bijstand: 270 euro
Huurtoeslag: 113 euro (dit is de huurtoeslag die hoort bij mijn huur)
Zorgtoeslag: 72 euro
Totaal 1132 euro
Mijn werkelijke maandbegroting op dit moment, die sluitend is Auto heb ik weggelaten, omdat die bij gebrek aan woon-werk verkeer overbodig is in de bijstand.
Huur: 340 euro
Tv+internet: 31 euro
G/W/L voorschot: 99 euro
Verzekeringen: 28 euro
Gemeentelijke belastingen: 26 euro
Reservering grote uitgaven: 50 euro
Kleding: 50 euro
Eten: 150 euro
Uitgaan/uitstapjes: 50 euro
Vakantie: 50 euro
Kadootjes/kapper etc: 75 euro
Ziektekostenverzekering: 70 euro
Niet vergoede ziektekosten: 20 euro
Reiskosten OV: 50 euro
Mobiele telefoon: 32 euro
Totaal uitgaven 1121 euro
Bovenstaande zijn mijn huidige maandelijkse uitgaven. Je zult er waarschijnlijk over vallen dat mijn huur erg laag is, maar in praktijk kost een 100 euro hogere huur slechts netto 18 euro voor de bijstandsgerechtigde.
Daarnaast spaar ik nog een bedrag voor luxe zaken en heb ik momenteel een auto met 200 euro kosten + afschrijving. Daar gaat eigenlijk vrijwel al het meerdere wat ik nu aan inkomsten heb wel aan op. Maar ik kan makkelijk zonder deze luxe.
Exact. Maar chips, peuken en bier horen daar dus niet bij. Net als cola. Prima als iemand dat wil consumeren, maar dan moet diegene serieuze consessies doen op andere gebieden. En voor degenen die het niet doen, die zullen zien dat je met wat moeite kunt rondkomen.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn mening is dat verse groentes, fruit en alle het andere voeding om aan een goed gebalanceerd dieet te komen wel haalbaar zou moeten zijn.
Dat is geen luxe, dat is ene eerste levensbehoefte.
Nu is brood uit de supermarkt ook prima overigens maar je snapt wat ik bedoel.
Er zullen vast genoeg mensen in de Bijstand zitten die 1 of meerdere dure apparaten hebben staan. Maar dat zegt natuurlijk niets aangezien de meesten niet kunnen beoordelen voor welk bedrag die apparatuur is aangeschaft en wanneer.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb een oud pc scherm als tv.
Een vriendin van me die in de bijstand zit heeft nog een ouderwetse beeldbuis.
Ik zeg niet dat dat niet goed genoeg is overigens, maar ik ken niemand die op dit inkomen zit die een plasma tv heeft.
wat een onzin.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je onderdak, voedsel, energie, schoon drinkwater, zorgkosten, kledingkosten, scholingskosten van je kinderen, je inrichting en vervoerskosten kunt betalen, tv kunt kijken en een oude pc met internet hebt staan, dan kun je normaal leven.
Als je wekelijks uit eten wilt, biefstuk op tafel wilt zetten, met het vliegtuig naar Turkije wilt, 3 keer per jaar naar een pretpark, een middenklasser auto, merkkleding en lid wilt worden van 5 sportclubs, dan heet dat LUXE en dat is prima als je het kunt betalen.
Om het te kunnen betalen zul je alleen wel de nodige moeite moeten doen en dat lijkt mij niet meer dan terecht.
LINK NAAR WAT ? DE OP XEGT HET TOCH JOH GLADIOOL, KLIK DAAR OP HET LINKJE.quote:
In de grotemensenwereld heeft nu eenmaal niet iedereen een leuk leven en al helemaal niet op andermans kosten. Bijstand hoort je in leven te houden, niet meer en niet minder.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
omdat iedereen een leuk leven verdient. niet kunnen werken is al erg genoeg.
Mooi vakantiegeld kan dus geschrapt worden begrijp ik?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat een onzin.
we hebben het alleen maar over gewoon kunnen rondkomen en niet in een sociaal isolement komen, vooral voor kinderen, die dezelfde kans in het leven moeten krijgen als ieder ander kind.
dat pakketje eisen wat jij nu geeft, verwacht werkelijk niemand in de bijstand.
het is niet raar om een plasma tv te hebben in 2014, eerder raar om een beeldbuis te hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:44 schreef aijumu het volgende:
[..]
Marktplaats, oude beeldbuis, gratis. Zelf ook een mooie televisie voor niets kunnen halen.
En dat eerste pakketje wat ik noem? Dat is volgens jou niet normaal leven? Want dat eerste pakket is gewoon te koop van een bijstandsbudget.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat een onzin.
we hebben het alleen maar over gewoon kunnen rondkomen en niet in een sociaal isolement komen, vooral voor kinderen, die dezelfde kans in het leven moeten krijgen als ieder ander kind.
dat pakketje eisen wat jij nu geeft, verwacht werkelijk niemand in de bijstand.
Uh...dat zeg ik toch niet?...quote:Op zondag 23 maart 2014 17:44 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tuig is het, mee eens.
maar doet niet ter zake voor dit onderwerp.
je kan moeilijk bijstand trekkers te weinig geven met het advies om dan maar te gaan stelen als je nog wta nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |