Double whammy. En een schop naar anderen, én even impliceren dat jij zelf beter bent dat het gepeupel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef poemojn het volgende:
linkt alsof je niet gemiddeld bent, en van anderen verwacht dat ze net zo zijn als jij.
Spartaanse discipline? Ik geef al aan dat ik momenteel nog maar heel weinig moeite doe om echt zuinig te leven. In mijn bijstandsbudget (ex kosten auto) zit ook al een vakantie en 100 euro per maand voor vrijetijdsbesteding. Al met al minimaal 150 euro per maand die een andere bijstander aan andere keuzes kan besteden. Of dat dan is aan flessen drank, sloffen sigaretten, alle betaalde tv-zenders of een sportschoolabbo moet die ander zelf weten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:17 schreef poemojn het volgende:
[..]
oh kijk, jij kunt lezen, rekenen, dingen logisch beredeneren en er een Spartaanse discipline op na houden, levenslang (of nouja, je bent 28?). Vier dingen die niet iedereen in de bijstand je zomaar nadoet. En ook niet zomaar iedereen zonder bijstand. Klinkt alsof je niet gemiddeld bent, en van anderen verwacht dat ze net zo zijn als jij.
7,6% van de mensen in NL is functioneel analfabeet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:32 schreef poemojn het volgende:
Tsja, ik heb pas een tijdje gesproken met iemand die het geld beheert voor een wajonger die analfabeet is.
quote:Laaggeletterdheid treft alle geledingen van de bevolking, of het nu gaat om mannen of vrouwen, ouderen of jongeren, werkenden of niet-werkenden. Op het laagste niveau van geletterdheid (IALS niveau 1) functioneert:
36 procent van de mensen die de basisschool niet hebben voltooid;
18 procent van de werklozen;
25 procent van de mensen in de WAO;
6 procent van de beroepsbevolking (ruim 350.000 mensen van de 6,8 miljoen werkenden);
7 procent van de jongeren tussen zestien en 24 jaar;
23 procent van de mensen tussen 56 en 65 jaar;
32 procent van de mensen in de laagste inkomenscategorie.
http://lezenenschrijven.n(...)veelgestelde-vragen/
Dat wil niet zeggen dat je geen maaltijd kan klaarmaken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
7,6% van de mensen in NL is functioneel analfabeet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Analfabetisme
Dat moet je ook niet kopen/eten, en zeker niet als je weinig budget hebt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:01 schreef poemojn het volgende:
Nee, bekende recepten lukken wel. Maar dingen die je niet kent of niet thuis geleerd hebt worden moeilijk. Zeg maar aardappelen, bloemkool, gehaktbal gaat prima, maar lasagne van knorr wordt een probleem.
Ja, maar als je niet snugger bent, niet kan lezen of beide heb je dat niet door. En ga je voor het mooie pakje.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet kopen/eten, en zeker niet als je weinig budget hebt.
Daar zit wat in. ( Een hoop zout en smaakversterker vooral.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ja, maar als je niet snugger bent, niet kan lezen of beide heb je dat niet door. En ga je voor het mooie pakje.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:09 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar zit wat in. ( Een hoop zout en smaakversterker vooral.)
Ik zeg nergens dat centrale verwarming en dubbel glas onzin is. Het zit al standaard in nagenoeg elke woningbouw woning hier in de regio. Maar ik doel wel op zaken als een recente smartphone, een supersnel internetabonnement of betaalde TV zenders. Basis TV, basis internetverbinding. Dat moet kunnen, is zelfs belangrijk om een sociaal isolement te voorkomen en de kans op werk te vergroten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat is er absurd aan dat de meeste huizen tegenwoordig centrale verwarming hebben en dubbel glas, en daardoor in stookkosten nota bene goedkoper zijn dat de panden met een kolenkachel en ijsbloemen op de ramen? Of doel je soms op het hebben van internet, en een flatscreen TV, de geregeld terugkomende argumenten dat dat luxe zou zijn, ik ga maar naar de bieb of zo?
[..]
Cijfers:quote:Noem eens cijfers ajb, hoe groot is je maandelijkse budget? Je zit hier namelijk wel heel leuk te vertellen dat je uitgavenpatroon op bijstandsniveau zit, maar zonder cijfers is dat alleen maar gezwam in de ruimte.
Hou jij echt maar iets van net boven de 300 euro over om alles van te doen? Dat is namelijk het bedrag wat je per maand zo ongeveer overhoudt na het betalen van de vaste lasten.
[..]
De verschillen met het nibud budget en mijn werkelijke uitgaven zijn op alle vlakken dusdanig groot dat ik er inderdaad van overtuigd ben dat over het geheel genomen ook een vent van 2 meter en 90 kg onder de nibud-begroting kan blijven.quote:Aah, dus omdat ik met mijn 1,68 en 55 kilo schoon aan de haak onder het budget van het nibud kan blijven moet de vrouw van 1,80 en 75 kilo maar op een hongerdieet? Als ik het kan met minder dan het nibud zegt kan iedereen het?
Dat zeg ik nergens.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:37 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
En je kijkt misschien niet direct op ze neer, maar het heel goed laten voelen dat deze mensen van jouw zuurverdiende centen leven doet ook pijn. Je bent een tweederangsburger als je niet voor jezelf kan zorgen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als de VVD de grootste partij is, en dit is voor hen een belangrijk issue, zou een compromis naar de PvdA zijn om minder belastingverlaging door te voeren dan ze zouden willen, niet om ze te verhogen. Het mooie van zo'n coalitiestelsel is dat je altijd andere partijen de schuld kunt geven.Het gaat ook niet om de partijen, het hele systeem is fout.
Met opmerkingen als 'Nederland is kampioen arbeidsongeschiktheid/ziekteverzuim' lijk je toch te insinueren dat veel gehandicapten profiteurs zijn, die het wel makkelijk vinden dat ze iets mankeren, want dan krijgen ze een uitkering.quote:
Daarmee stel ik dat Nederland veel arbeidsongeschikten heeft. Wat klopt daar dan precies niet aan?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:58 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Met opmerkingen als 'Nederland is kampioen arbeidsongeschiktheid/ziekteverzuim' lijk je toch te insinueren dat veel gehandicapten profiteurs zijn, die het wel makkelijk vinden dat ze iets mankeren, want dan krijgen ze een uitkering.
Dat klopt wel, maar het komt op mij persoonlijk over alsof je zegt, in andere landen werken die mensen gewoon, wél dus hier zijn er veel aanstellers/profiteursquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarmee stel ik dat Nederland veel arbeidsongeschikten heeft. Wat klopt daar dan precies niet aan?
Dat zou één van de oorzaken kunnen zijn ja. In combinatie met slap beleid. Gelegenheid maakt de dief in dit geval.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:04 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar het komt op mij persoonlijk over alsof je zegt, in andere landen werken die mensen gewoon, wél dus hier zijn er veel aanstellers/profiteurs
Dieven, aanstellers profiteurs. Dat zijn de beschuldigingen waar veel gehandicapten zich tegen moeten verdedigen. Ook al zijn ze 100% terecht arbeidsongeschikt, toch wordt er een makkelijk oordeel over ze geveld.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zou één van de oorzaken kunnen zijn ja. In combinatie met slap beleid. Gelegenheid maakt de dief in dit geval.
Begrijpend lezen is best lastig of niet?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:08 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dieven, aanstellers profiteurs. Dat zijn de beschuldigingen waar veel gehandicapten zich tegen moeten verdedigen. Ook al zijn ze 100% terecht arbeidsongeschikt, toch wordt er een makkelijk oordeel over ze geveld.
Ook hier op Fok! Dat is een beetje wat ik bedoel
Je zegt toch zelf dat er dieven onder de mensen met een AO-uitkering zitten?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is best lastig of niet?
Ik haalde een spreekwoord aan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:10 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Je zegt toch zelf dat er dieven onder de mensen met een AO-uitkering zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |