abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138087643
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dan accepteer je dus dat sommige kinderen minder kansen krijgen in het leven.
en verder snap ik niet dat je het zon probleem vind dat bijstand kinderen gewoon op voetbal of pianoles kunnen.
Dan betaalt hij een euro meer belasting, snap dat dan!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 23 maart 2014 @ 20:37:00 #227
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138087649
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:26 schreef aijumu het volgende:
Wat is nu de meerwaarde van een tablet? Naast die laptop,desktop of mobiele telefoon?
veel scholen werken met tablets.
  Moderator zondag 23 maart 2014 @ 20:39:41 #228
236264 crew  capricia
pi_138087824
quote:

[..]

en verder snap ik niet dat je het zon probleem vind dat bijstand kinderen gewoon op voetbal of pianoles kunnen.
Dit is mi de kern van het vraagstuk.
Accepteren we dat er kinderen opgroeien die minder kansen krijgen. Dus opgroeien voor de volgende generatie armoede?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 23 maart 2014 @ 20:43:36 #229
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088091
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je je een beetje verdiept in wat je koopt, dan koop je tweedehands met gemak véél betere kwaliteit dan de budget series van IKEA of de Mediamarkt voor een veel lagere prijs.

[..]
of je wordt belazerd.
quote:
Waar besteden die mensen dan de +/- 100 euro per maand aan die er conform het Nibud beschikbaar is voor de kosten van inrichting?
aan inrichting? je huis, neem ik aan. waar haal je dat bedrag vandaan?
  zondag 23 maart 2014 @ 20:46:51 #230
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088285
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:
stichting leergeld
doorverwijzen naar de liefdadigheid...
triest. geef ze dan gewoon wat extra, dan hoeven ze niet te bedelen bij een stichting die uit medelijden wordt opgezet door mensen die wel iets over hebben voor hun medemens.
pi_138088297
quote:

[..]

Elk kind heeft al meer of minder kansen in het leven. Dat niet erkennen is naïef. Het leven kan nooit gelijke kansen bieden. Dat proberen te bestrijden is ook naïef.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:47:40 #232
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088344
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

oh ja, natuurlijk wordt je dan boos....
pi_138088367
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

doorverwijzen naar de liefdadigheid...
triest. geef ze dan gewoon wat extra, dan hoeven ze niet te bedelen bij een stichting die uit medelijden wordt opgezet door mensen die wel iets over hebben voor hun medemens.
Indérdaad, de oplossing is ze bedelven onder gratis zooi, dat zal vast helpen.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:48:41 #234
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088410
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Elk kind heeft al meer of minder kansen in het leven. Dat niet erkennen is naïef. Het leven kan nooit gelijke kansen bieden. Dat proberen te bestrijden is ook naïef.
maar je kan wel een benedengrens stellen. dat doe jij en dat doe ik ook. allen is jouw grens niet toerijkend, en de mijne wel.
pi_138088427
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oh ja, natuurlijk wordt je dan boos....
Ja, de wereld is nu eenmaal geindividualiseerd. Egoisme is helaas een bijkomstigheid daarvan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 23 maart 2014 @ 20:49:43 #236
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088461
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Indérdaad, de oplossing is ze bedelven onder gratis zooi, dat zal vast helpen.
dat maakt wel het verschil, ja.
pi_138088463
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat je door bijstandtrekkers extra te bevoordelen je de groep die tussen wal en schip valt omdat ze boven de bijstand verdienen maar nergens voor in aanraking komen qua subsidie houdt het wel een beetje op.
pi_138088497
Lekker mensen afhankelijk maken van dingen :{
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138088537
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar je kan wel een benedengrens stellen. dat doe jij en dat doe ik ook. allen is jouw grens niet toerijkend, en de mijne wel.
Mijn grens geeft ze geen gratis tv, koelkast, vaatwasser, iPad, pc, laptop en al die andere dingen waar een ander gewoon voor moet werken. Jij geeft ze die wel, en sterker nog, die pak je rechtstreeks af van de mensen die er voor moeten werken. Goeie benedengrens.
pi_138088555
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat je door bijstandtrekkers extra te bevoordelen je de groep die tussen wal en schip valt omdat ze boven de bijstand verdienen maar nergens voor in aanraking komen qua subsidie houdt het wel een beetje op.
Je hebt het over de armoedeval?

Maar iets meer Bijstand dicht niet meteen de kloof tussen het inkomen uit arbeid en het Bijstandsinkomen hoor.

Overigens ben ik ook voorstander van een hoger minimumloon, maar dat terzijde (niet door het verhogen van de werkgeverslasten overigens).
  zondag 23 maart 2014 @ 20:51:17 #241
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088568
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, de wereld is nu eenmaal geindividualiseerd. Egoisme is helaas een bijkomstigheid daarvan.
ik denk dta dat egoisme erin wordt geramd. het is onderdeel van een ideologie, een visieop de samenleving. of hoe thatcher het vroeger zei; there is no society. dat willen ze graag.
pi_138088615
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat maakt wel het verschil, ja.
Welnee. Het maakt mensen afhankelijk, gemakzuchtig, stimuleert niet en leert mensen dat de Staat het wel regelt. Er is geen garantie dat het ook maar een klein positieve bijdrage levert.
pi_138088675
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn grens geeft ze geen gratis tv, koelkast, vaatwasser, iPad, pc, laptop en al die andere dingen waar een ander gewoon voor moet werken. Jij geeft ze die wel, en sterker nog, die pak je rechtstreeks af van de mensen die er voor moeten werken. Goeie benedengrens.
Een laptop, Ipad of vaatwasser begrijp ik dat dat teveel weelde is om van de overheid te verlangen.

Maar op je andere punten begrijp ik je kleinzerigheid niet zo. Lijkt wel afgunst. :D
pi_138088700
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt het over de armoedeval?

Maar iets meer Bijstand dicht niet meteen de kloof tussen het inkomen uit arbeid en het Bijstandsinkomen hoor.

Overigens ben ik ook voorstander van een hoger minimumloon, maar dat terzijde (niet door het verhogen van de werkgeverslasten overigens).
Iets meer bijstand zorgt ervoor dat nog meer mensen gaan inzien dat werken voor net boven de bijstandsnorm geen enkele zin heeft. Sterker nog, het benadeelt die groep sterker dan dat het voordelen oplevert voor de bijstandtrekkers. Onwenselijk signaal als je het mijn vraagt.
pi_138088731
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Het maakt mensen afhankelijk, gemakzuchtig, stimuleert niet en leert mensen dat de Staat het wel regelt. Er is geen garantie dat het ook maar een klein positieve bijdrage levert.
Precies, waarom zou ik zelf een stap harder lopen als het toch wel voor mij geregeld wordt.
Laten we eens allemaal zo gaan denken. Kijken waar we dan uitkomen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 23 maart 2014 @ 20:53:57 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138088734
Wat naar mijn inziens al heel wat zou helpen is om het educatie systeem hetzelfde te maken als in de Scandinavische landen.
Daarnaast de ziektekosten niet meer door diverse particuliere bedrijven laten bestaan maar dat betrekken bij de belasting, zodat de overheid dat voortaan regelt. Dat is in Denemarken ook zo en ze betalen niet meer belasting dan hier in Nederland.
Vervolgens voor iedereen het minimumloon gelijk maken, dus niet zo dat mensen uit bv Polen meer kansen hebben omdat ze gesponsord worden door uitzendbureau's en zo de werkgever minder hoeft uit te keren.
Ik zou in de kassen willen werken, als ik de mogelijkheid zou krijgen.

Dan krijg je meer mensen aan het werk en zijn de kosten maandelijks ook lager.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138088777
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een laptop, Ipad of vaatwasser begrijp ik dat dat teveel weelde is om van de overheid te verlangen.

Maar op je andere punten begrijp ik je kleinzerigheid niet zo. Lijkt wel afgunst. :D
Je hoeft geen onderscheid op die spullen te maken: er zijn zat mensen die pleiten dat al die spullen een eerste levensbehoefte zijn. Sterker nog, als je 1 van die spullen wel aanmerkt als primaire levensbehoefte schept dat een precedent voor de andere spullen. Dat begrijp je hopelijk wel ?
pi_138088789
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je het artikel goed bekijkt, zie je ook dat in werkelijkheid de bijstandsmoeder 200 euro over houd na alle noodzakelijke kosten.
en als je het inderdaad goed leest kan je ook de kanttekening lezen waar vermeld staat dat er een wirwar van regelingen bestaat waar de meeste mensen niet wijs uit worden en die per gemeente verschilt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 23 maart 2014 @ 20:54:50 #249
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138088793
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

dus het gaat om jou, niet om hun.
goeie instelling..
wees blij dat je alles kan in het leven, en dat je niet 3de rangs koelkasten hoeft te kopen, maar de beste kwaliteit. onderscheid je maar van anderen door een goed mens te zijn.
pi_138088822
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jawel hoor, ten eerste is het allerminst bewezen dat een uitkering op een niveau dat zogenaamd 'stimulerend' zou werken (zo laag mogelijk) wel stimulerend werkt. Dat werkt eerder verlammend. Ten tweede is er een proef geweest met een basisinkomen, en daarbij bleek dat - ondanks het relatief hoge basisinkomen - het mensen niet lui en afhankelijk maakte, ze gingen juist betere keuzes maken.

Logisch verklaarbaar ook, als je alleen bezig bent met financieel 'overleven' dan hou je geen motivatie en energie over om je fatsoenlijk verder te ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')