abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138073894

quote:
Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.

Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.

Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"

Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".

Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."

Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.

http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:

Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.

Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."

Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."

Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.

Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.

Hij gaat door als eenmansfractie.

Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.

Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.

'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.

Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"

http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:

Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.

Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).

Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.

Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.

De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.

Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.

Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."

http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
Tails tell tales
pi_138073919
Duurde wel erg lang, dus...

Als TT maar weer terug naar eerdere versies...
Tails tell tales
pi_138073984
Ah, nee, niet een nieuwe in de reeks. :P Dacht dat het elkaar uitmaken voor Hitler nu wel voorbij was. Overigens ga ik ook maar even een actie plegen die Hitler ook gepleegd heeft. Tanden poetsen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:02:02 #4
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138074003
Volgens mij is dit hele onderwerp al weer uitgekauwd.
Heel Nederland in rep en roer en er gebeurt helemaal niets....
  zondag 23 maart 2014 @ 15:02:29 #5
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138074024
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ah, nee, niet een nieuwe in de reeks. :P Dacht dat het elkaar uitmaken voor Hitler nu wel voorbij was. Overigens ga ik ook maar even een actie plegen die Hitler ook gepleegd heeft. Tanden poetsen.
Tandenbeul!!!! :)
pi_138074072
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tandenbeul!!!! :)
Hamas, hamas, tanden blinken als glas!
pi_138074184
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
:D :P
Tails tell tales
pi_138074228
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

:D :P
1% Hitler and proud of it.

:P
  zondag 23 maart 2014 @ 15:10:37 #9
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138074250
pi_138074395
Denk dat de vlag van Iran in die van Saudi veranderd moet worden op die Wilders-map.
pi_138074401
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Volgens mij is dit hele onderwerp al weer uitgekauwd.
Heel Nederland in rep en roer en er gebeurt helemaal niets....
Niet héél Nederland hoor. De meeste PVV-stemmers maakt dit echt allemaal niks uit. Hoe harder Wilders tekeer gaat tegen Marokkanen, hoe mooier ze het vinden. Wat anderen daar dan weer van vinden, zal hun een biet wezen.

Het is vooral "verontwaardigd links", de linkse gutmenschen, die er weer eens helemaal niks van begrijpen en er een circus van gemaakt hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 maart 2014 @ 15:20:31 #12
862 Arcee
Look closer
pi_138074594
quote:
Vlaams Belang aapt PVV na

In navolging van de PVV-aanhang hebben sympathisanten van het Belgische Vlaams Belang ook "Minder, minder, minder" gescandeerd.

Tijdens een bijeenkomst van het Vlaams Belang in Antwerpen zei partijcoryfee Filip Dewinter: "De sluizen moeten toe, de kranen dicht, de grenzen moeten op slot. Kortom, de immigratie moet stoppen." Daarna begonnen de aanwezigen in de zaal spontaan "Minder, minder, minder" te schreeuwen. Wilders zou aanvankelijk ook bij de bijeenkomst aanwezig zijn, maar heeft zijn komst uit veiligheidsredenen afgezegd.

Bron: www.telegraaf.nl
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:23:36 #13
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138074707
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Niet héél Nederland hoor. De meeste PVV-stemmers maakt dit echt allemaal niks uit. Hoe harder Wilders tekeer gaat tegen Marokkanen, hoe mooier ze het vinden. Wat anderen daar dan weer van vinden, zal hun een biet wezen.

Het is vooral "verontwaardigd links", de linkse gutmenschen, die er weer eens helemaal niks van begrijpen en er een circus van gemaakt hebben.
Het is in ieder geval gelukt want de PVV is gedaald in de peilingen met 5 zetels.
En jongetje Pechtold spint er garen bij.
Kun je je het voorstellen......Pechtold Premier van Nederland... 8)7 8)7 8)7
pi_138075042
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:23 schreef DUTCHKO het volgende:
Kun je je het voorstellen......Pechtold Premier van provincie Nederland...
  zondag 23 maart 2014 @ 15:33:27 #15
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138075075
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom loop je mijn posting te veranderen?
pi_138075104
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:33 schreef DUTCHKO het volgende:
Waarom loop je mijn posting te veranderen?
:') :') :') :') :')

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2014 15:34:18 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 15:35:11 #17
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_138075147
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het is in ieder geval gelukt want de PVV is gedaald in de peilingen met 5 zetels.
En jongetje Pechtold spint er garen bij.
Kun je je het voorstellen......Pechtold Premier van Nederland... 8)7 8)7 8)7
Zo lang de VVD (met Rutte en co) links, asociaal en xenofoob blijft is er geen alternatief.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 23 maart 2014 @ 16:18:54 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_138076755
Inderdaad 5 zetels daling in de peiling, maar het onderzoek van Peil.nl geeft ook aan dat slechts 20% van de PVVers de uitspraken van Wilders onacceptabel vindt. Dus ja, één op de vijf is verstandig gebleken maar om voor de rest een grens te bereiken (als deze al bestaat) mag Wilders blijkbaar nog verder gaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_138077380
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:18 schreef Strani het volgende:
Inderdaad 5 zetels daling in de peiling, maar het onderzoek van Peil.nl geeft ook aan dat slechts 20% van de PVVers de uitspraken van Wilders onacceptabel vindt. Dus ja, één op de vijf is verstandig gebleken maar om voor de rest een grens te bereiken (als deze al bestaat) mag Wilders blijkbaar nog verder gaan.
Aha, want jij bepaalt wat "verstandig" is... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 23 maart 2014 @ 16:35:35 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_138077461
quote:
13s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarmee je precies bevestigt wat ik zei over je manier van discussie voeren. Zo'n kinderachtige emoticon zou ik zelf niet zo snel gebruiken.
pi_138077622
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Waarmee je precies bevestigt wat ik zei over je manier van discussie voeren. Zo'n kinderachtige emoticon zou ik zelf niet zo snel gebruiken.
Je begint over mijn smilies omdat de inhoud te moeilijk is? _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138077855
quote:
13s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De uitspraken en wensen van Wilders zijn in ieder geval niet verstandig.

Aangezien dergelijke uitlatingen het integratieproces meer kwaad dan goed doen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 23 maart 2014 @ 16:45:51 #23
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138077876
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 16:46:18 #24
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138077899
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:14 schreef Pharmacist het volgende:
Denk dat de vlag van Iran in die van Saudi veranderd moet worden op die Wilders-map.
Zo ziet Wilders het niet, maar het klopt wel.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 16:46:43 #25
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_138077916
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je begint over mijn smilies omdat de inhoud te moeilijk is? _O_
Nee. Ik begin er over omdat ze te veel afleiden van de inhoud. Dat weet je zelf ook best.

Ik bepaal niets, nee. Ik 'vindt' het onverstandig om de uitspraken van Wilders te blijven steunen. Voor iemand die blijkbaar de vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan, til je er wel erg zwaar aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')