Dit soort landen barst van de kleine regio's met allerlei soorten bevolkingen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen...niets bijzonders...dat zagen we ook met de Balkan.....tja EU...weet wat je in huis haalt!quote:Op maandag 24 maart 2014 00:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het probleem volgens The Guardian:
[..]
Kortom, hetzelfde probleem, een kleine afgescheiden regio wil liever bij Rusland horen.
Ik snap je posts niet helemaal. Zijn ze cynisch bedoeld of grappig ofzo? Anders vind ik ze behoorlijk naïef.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Alleen is Transnistrië al de facto Rusland en zitten er Russische troepen.
De wapens zullen ze niet grijpen, nee, maar ze hebben zich al druk gemaakt over Oekraïne.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:14 schreef schvvmert het volgende:
Geen westers land gaat zich druk maken over Oekraine.
Bla Bla Bla, de Russen zijn echt onder de indruk.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:16 schreef Khazad-dum het volgende:
[..]
De wapens zullen ze niet grijpen, nee, maar ze hebben zich al druk gemaakt over Oekraïne.
Oh nee? EU sluit historisch politiek verdrag met Oekraïne.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:14 schreef schvvmert het volgende:
Geen westers land gaat zich druk maken over Oekraine.
De tijd zal het leren, historisch is wel erg overdreven.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh nee? EU sluit historisch politiek verdrag met Oekraïne.
Nou ja, deze hele crisis begon toen de vorige Oekraïense regering dat verdrag niet wou tekenenquote:Op maandag 24 maart 2014 01:24 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, historisch is wel erg overdreven.
Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in die nieuwe leiders daar maar we gaan het zien.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, deze hele crisis begon toen de vorige Oekraïense regering dat verdrag niet wou tekenen
Het is ook een interimregering, er komen snel nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:27 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in die nieuwe leiders daar maar we gaan het zien.
Ja en dan komt het echte probleem boven water, sommige gebieden zijn pro-Russisch.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is ook een interimregering, er komen snel nieuwe verkiezingen.
Het zou best alsnog tot een splitsing kunnen komen, zeker nu er nog tienduizenden Russische troepen aan de oostgrens van de Oekraïne staan.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:29 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ja en dan komt het echte probleem boven water, sommige gebieden zijn pro-Russisch.
Oekraine is groter dan Kiev.
Het is toch eigenlijk echt opvallend hoe de NAVO / de VS nu zo waarschuwend reageren op de militaire oefeningen die Rusland - al dan niet toevallig - net over de Oekraïense grens houdt en roept dat de invasie eraan komt , maar als pak-em-beet de Noord-Koreaanse media hetzelfde berichten als de VS wéér eens samen met Z-Korea militaire oefeningen houdt aan de Koreaanse grens , dan snappen ze niet waar dat vandaan komt en waarom ze zich zorgen maken ...quote:Op zondag 23 maart 2014 22:50 schreef Onnoman het volgende:
Moldavie is next
http://www.nu.nl/buitenla(...)rio-in-moldavie.html
Als je dit soort dingen hypocriet vindt: welkom in de wereld van diplomatie. Alsof de VS en de NAVO Rusland grote regio's van andere landen in laat lijven omdat ze zich bedacht hebben dat ze ook wel eens een oefening op discutabel grensgebied hebben uitgevoerdquote:Op maandag 24 maart 2014 01:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk echt opvallend hoe de NAVO / de VS nu zo waarschuwend reageren op de militaire oefeningen die Rusland - al dan niet toevallig - net over de Oekraïense grens houdt en roept dat de invasie eraan komt , maar als pak-em-beet de Noord-Koreaanse media hetzelfde berichten als de VS wéér eens samen met Z-Korea militaire oefeningen houdt aan de Koreaanse grens , dan snappen ze niet waar dat vandaan komt en waarom ze zich zorgen maken ...
Verdiep je eens in Transnistrië voordat je onzin gaat zeggen, er zitten al sinds de oorlog van 1992 Russische troepen. En Moldavië heeft heeft daar sinds dan al niks te zeggen,quote:Op maandag 24 maart 2014 00:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik snap je posts niet helemaal. Zijn ze cynisch bedoeld of grappig ofzo? Anders vind ik ze behoorlijk naïef.
Maar even serieus dan, het neerpleuren van troepen in een gebied van een ander soeverein land waar jouw onderdanen in de minderheid zijn is natuurlijk niet de manier waarop we internationaal moeten werken. Lekker precedent ook...
Jawel, Kosovo.quote:Op maandag 24 maart 2014 07:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als je dit soort dingen hypocriet vindt: welkom in de wereld van diplomatie. Alsof de VS en de NAVO Rusland grote regio's van andere landen in laat lijven omdat ze zich bedacht hebben dat ze ook wel eens een oefening op discutabel grensgebied hebben uitgevoerd
Ik heb geen mening over de acties van Rusland vs. de acties van de NAVO. Ik meld alleen dat hypocrisie geen argument is in de wereld van internationale diplomatie.quote:
Jij zei dit:quote:Op maandag 24 maart 2014 07:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb geen mening over de acties van Rusland vs. de acties van de NAVO. Ik meld alleen dat hypocrisie geen argument is in de wereld van internationale diplomatie.
quote:Alsof de VS en de NAVO Rusland grote regio's van andere landen in laat lijven omdat ze zich bedacht hebben dat ze ook wel eens een oefening op discutabel grensgebied hebben uitgevoerd
Klopt. Daarmee bedoel ik te zeggen dat de VS en de NAVO reageren, ook al hebben ze zich zelf ook vaak genoeg schuldig gemaakt aan deze tactiek. Ze zullen de handelwijze van Rusland niet ineens gaan goedkeuren omdat ze het zelf ook wel eens hebben gedaan.quote:
Natuurlijk niet ze zijn zo hypocriet als de pest maar dat boeit Rusland niet. Net als het de NAVO niet boeide dat Rusland haar acties soms niet goed keurde zoals de die van 1999 op Joegoslavië of de Irakoorlog. Er komen geen sancties die de economie raken.quote:Op maandag 24 maart 2014 07:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Klopt. Daarmee bedoel ik te zeggen dat de VS en de NAVO reageren, ook al hebben ze zich zelf ook vaak genoeg schuldig gemaakt aan deze tactiek. Ze zullen de handelwijze van Rusland niet ineens gaan goedkeuren omdat ze het zelf ook wel eens hebben gedaan.
quote:Russian troops seize Ukraine marine base in Crimea: soldiers
(Reuters) - Russian troops forced their way into a Ukrainian marine base in the Crimean port city of Feodosia early on Monday, overrunning one of the few symbols of resistance left after Moscow wrestled the peninsula away from Kiev, defending soldiers inside said.
The Russians used stun grenades and fired automatic weapons as they charged in, a Ukrainian military official said. Ukrainian flags had been taken down from flagpoles inside the base.
Ukrainian army officer, First Lieutenant Anatoly Mozgovoy, told Reuters by phone from inside the compound that the Russians had fired shots and the Ukrainian soldiers were unarmed. Asked if the base had been taken over, he said: "Yes".
"The invading troops were using stun grenades and also firing automatic weapons. The interior of the compound is full of Russian troops," said Vladislav Seleznyov, a Ukrainian military spokesman in Crimea.
Russian forces had already captured part of the base, used by the 1st Separate Marine Battalion, Ukraine's top military unit, earlier this month.
But Ukrainians had previously appeared to be in control of the armory, the barracks and other facilities in the compound.
Russia's seizure of Crimea, a Black Sea peninsula of two million people with a narrow ethnic Russian majority, has been largely bloodless.
Moscow formally annexed Crimea on March 21 in a move not recognized by Kiev and the West, prompting sanctions on Russia over the Cold War-era style conflict.
http://www.reuters.com/ar(...)witter&dlvrit=992637
twitter:RolandOliphant twitterde op maandag 24-03-2014 om 07:38:5275 to 80 marines were captured and taken to a Russian navy base here. About half of them have been released. reageer retweet
twitter:RolandOliphant twitterde op maandag 24-03-2014 om 07:52:07We here the Ukrainian commander, Lt Col Dmitry Delatitsky, and deputy were taken away separately on a helicopter. Whereabouts unknown. reageer retweet
Twee totaal verschillende situaties. Noord en zuid korea zijn officieel nog in oorlog en heeft een dictator met kernwapens aan de macht.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is toch eigenlijk echt opvallend hoe de NAVO / de VS nu zo waarschuwend reageren op de militaire oefeningen die Rusland - al dan niet toevallig - net over de Oekraïense grens houdt en roept dat de invasie eraan komt , maar als pak-em-beet de Noord-Koreaanse media hetzelfde berichten als de VS wéér eens samen met Z-Korea militaire oefeningen houdt aan de Koreaanse grens , dan snappen ze niet waar dat vandaan komt en waarom ze zich zorgen maken ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |