Nou, qua voorbereiden doe ik het eigenlijk nog gewoon hetzelfde als jaren terug. Ik heb ook geen zin om daar wat aan te veranderen. Bezorgrapporten hebben we hier allang niet meer, maar als er bijzonderheden zijn zoek ik zelf wel een briefje en voeg ik die toe. Ik ben er zelf ook niet blij mee als iemand mijn wijk door elkaar zet qua klein/groot, vol met machinefouten en stapels aan losse post, dus doe ik dat ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Actie-reactie is dat. Ga je mensen opjagen om zo snel mogelijk te werken en ga je moeilijk doen over het uitbetalen van gewerkte uren, dan gaan je werknemers vroeg of laat ook minder moeite doen om een stukje extra service te leveren.
In de voorbereiding ook, 'vroeger' deed je je best om de bezorger een zo soepel mogelijke 'bezorg-ervaring' te geven. Machinefouten corrigeren, van klein naar groot zetten, niks los mee geven maar eventjes er tussen voegen als er nog wat vuilpost kwam, tassen nummeren (als het erg veel was vaak nog eventjes opschrijven wat er precies in welke tas zat), zoveel mogelijk opbundelen in 'looprondjes', bij de leiding aangeven als een wijk structureel niet goed uit de machine kwam, extra informatie op het bezorgrapport schrijven als er bijzonderheden waren etc etc etc. Nu: zo snel mogelijk die tas vol proppen, vuilpost los mee en alleen het minimale aan informatie op het bezorgrapport.
Eerlijk is eerlijk, alles bij elkaar bespaar je daar inderdaad hopen tijd mee in de voorbereiding maar met kwaliteit leveren naar je collega's en klanten toe heeft het natuurlijk geen zak meer te maken.
Had gisteren voor 1 wijk, 2 hele plus 2 halve met post en 3 keer hah. Al had het wel 4 en half hah mogen wezen,quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier juist niet,landelijk zitten er wel verschillen in zie ik.
4hah en 8 zakken over 2 wijken,en een zooi pakketten weer.
Kwestie van communiceren. Als je op tijd aangeeft dat je op een bepaalde dag niet of minder beschikbaar bent dan kan degene die jou in moet plannen daar rekening mee houden.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:23 schreef InekevB het volgende:
Ik heb een vraagje! Ik heb me een tijdje geleden hier al voorgesteld, ben beginnend postbezorger in regio Zeist. Nu heb ik een 8 uren contract, maar krijgen ze het nauwelijks voor elkaar om me die 8 uren ook daadwerkelijk te laten lopen. Ik heb op di en do een vaste wijk en wo / vr moet ik beschikbaar zijn maar kan het ook zijn dat ik niet gebeld word. Nu loop ik nog een beetje af te tasten hoezeer ik mijn tijd zelf mag indelen, als in.. heb ik invloed op het schema? Ik heb namelijk op woensdag een afspraak bij de tandarts staan om 2 uur in de middag (en de tandarts is een uur reizen vanaf mijn huis) . Omdat ik dus geen vaste wijk heb, weet ik van tevoren niet hoe lang ik die dag moet lopen en OF ik uberhaupt moet lopen. Ik wil wel gewoon mijn leven verder kunnen leiden en naar de tandarts kunnen. Is het netjes om morgen te bellen en te vragen of ik een korte wijk kan krijgen op woensdag, of zijn dit soort dingen bij Post NL echt niet mogelijk en moet ik gewoon de hele dag beschikbaar zijn? Ik ben dan wel bereid vrijdag bijvoorbeeld langer te werken om de uren weer recht te trekken. Maar ik vraag me steeds af of ik uberhaupt wel invloed heb op de uren / wijken die me gegeven worden, ben als beginnend postbezorger gewoon erg bang om commentaar te krijgen van mijn TC omdat ik 'zelf iets vraag'. Graag jullie mening
Je hebt natuurlijk altijd te maken met andere postbezorgers. Dus jij kunt wel zeggen dat je dan op vrijdag langer loopt, maar dan moet er wel net iets beschikbaar zijn die vrijdag. Kun je die woensdag niet gewoon verlof nemen? De hele dag beschikbaar zijn hoeft sowieso niet lijkt me, want ik neem aan dat de post gewoon rond een bepaalde tijd wordt aangeleverd iedere dag?quote:Op zondag 23 maart 2014 21:23 schreef InekevB het volgende:
Ik heb een vraagje! Ik heb me een tijdje geleden hier al voorgesteld, ben beginnend postbezorger in regio Zeist. Nu heb ik een 8 uren contract, maar krijgen ze het nauwelijks voor elkaar om me die 8 uren ook daadwerkelijk te laten lopen. Ik heb op di en do een vaste wijk en wo / vr moet ik beschikbaar zijn maar kan het ook zijn dat ik niet gebeld word. Nu loop ik nog een beetje af te tasten hoezeer ik mijn tijd zelf mag indelen, als in.. heb ik invloed op het schema? Ik heb namelijk op woensdag een afspraak bij de tandarts staan om 2 uur in de middag (en de tandarts is een uur reizen vanaf mijn huis) . Omdat ik dus geen vaste wijk heb, weet ik van tevoren niet hoe lang ik die dag moet lopen en OF ik uberhaupt moet lopen. Ik wil wel gewoon mijn leven verder kunnen leiden en naar de tandarts kunnen. Is het netjes om morgen te bellen en te vragen of ik een korte wijk kan krijgen op woensdag, of zijn dit soort dingen bij Post NL echt niet mogelijk en moet ik gewoon de hele dag beschikbaar zijn? Ik ben dan wel bereid vrijdag bijvoorbeeld langer te werken om de uren weer recht te trekken. Maar ik vraag me steeds af of ik uberhaupt wel invloed heb op de uren / wijken die me gegeven worden, ben als beginnend postbezorger gewoon erg bang om commentaar te krijgen van mijn TC omdat ik 'zelf iets vraag'. Graag jullie mening
Ja, dat ik dus misschien niet langer zou kunnen lopen op vrijdag had ik ook al bedacht, dat is dus wat ik bedoelde inderdaad met 'in hoeverre heb ik uberhaupt invloed op het schema'. Hebben jullie gelijk in, ik bel morgen even en dan kan ik altijd vragen of ze iets kunnen regelen. Zo niet, dan neem ik verlof.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk altijd te maken met andere postbezorgers. Dus jij kunt wel zeggen dat je dan op vrijdag langer loopt, maar dan moet er wel net iets beschikbaar zijn die vrijdag. Kun je die woensdag niet gewoon verlof nemen? De hele dag beschikbaar zijn hoeft sowieso niet lijkt me, want ik neem aan dat de post gewoon rond een bepaalde tijd wordt aangeleverd iedere dag?
Maar je kunt natuurlijk gewoon even bellen en vragen of er iets te regelen valt.
Ik zou dinsdag bellen, maandag is weekend en neemt er niemand opquote:Op zondag 23 maart 2014 23:58 schreef InekevB het volgende:
[..]
Ja, dat ik dus misschien niet langer zou kunnen lopen op vrijdag had ik ook al bedacht, dat is dus wat ik bedoelde inderdaad met 'in hoeverre heb ik uberhaupt invloed op het schema'. Hebben jullie gelijk in, ik bel morgen even en dan kan ik altijd vragen of ze iets kunnen regelen. Zo niet, dan neem ik verlof.
Neen je de telefoon nooit mee naar huis dan? Wij kunnen de teamcoach altijd gewoon bellen op maandag, ondanks dat dat tegenwoordig een vrije dag is.quote:Op maandag 24 maart 2014 06:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zou dinsdag bellen, maandag is weekend en neemt er niemand op
Dual sim telefoon dus ik heb m altijd bij me. Je kan gerust bellen op maandag, of ik opneem is een ander verhaal. Leven draait niet om werk dus als ik vrij heb komen werkgerelateerde zaken als laatste op de prioriteiten lijst.quote:Op maandag 24 maart 2014 06:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neen je de telefoon nooit mee naar huis dan? Wij kunnen de teamcoach altijd gewoon bellen op maandag, ondanks dat dat tegenwoordig een vrije dag is.
Thanks voor de hulp! Ik heb idd gebeld maar ook mijn TC heeft volgens mij een dual sim telefoonquote:Op maandag 24 maart 2014 09:00 schreef posje het volgende:
Als ik mijn TC in het weekend mail (meestal over iets dat ook wel tot dinsdag kan wachten, maar dan hoef ik er niet meer aan te denken) krijg ik vaak al meteen antwoord
Ineke, gewoon even bellen/mailen, dan kan de planner er rekening mee houden. Je mag tot 17, soms 18 uur bezorgen (maar als je later begint wel even een seintje geven, anders denken ze dat je wijk blijft staan). Als er echt geen mouw aan te passen is, wat ik me niet kan voorstellen op een woensdag, dan kan je altijd nog vrij nemen of op een andere dag de uren inhalen. Voor die paar k*centen hoef je echt niet hele dagen beschikbaar te zijn.
Klopt ik moest gewoon krabben.quote:
Misschien even langs de dokter gaan dan. Dat lijkt me niet normaalquote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Misschien even langs de dokter gaan dan. Dat lijkt me niet normaal
Gelukkig belooft het een zonnige dag te worden te vandaag.
Het begint hier een beetje bewolkt te worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:49 schreef Herfstblad het volgende:
Zolang het weer blijft zoals het nu is, ben ik tevreden
Wel vreemd, er is dus nu totaal geen extra tijd bijgeboekt uiteindelijk en op het doorsturen van dat document nog geen antwoord. Vraag me af of ze het aan het uitzoeken zijn of wat dan ook. Anders is het wel stom, want ik heb wel bevestiging gehad dat we gewoon netjes extra tijd zouden gaan krijgen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Kreeg vandaag antwoord dat er idd wel extra tijd gegeven gaat worden voor dat HAH, maar er werd gesproken over 4 minuten ipv 5 ( wat de regeling zou moeten zijn vanaf 2012). Dus daar nog even naar geïnformeerd! Voel me wel een beetje een zeur nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |