De hoofddoek wordt gedragen omdat het een islamitisch voorschrift is, lijkt me vrij religieus?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:47 schreef BlaZ het volgende:
Het zal vast al eerder vermeld zijn, de hoofddoek is een "culturele" en niet een "religieuze" uiting.
Dat is een duidelijk religieus iets. Maar je kan het gewoon af doen in de tram als je uitgaat met vriendinnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:47 schreef BlaZ het volgende:
Het zal vast al eerder vermeld zijn, de hoofddoek is een "culturele" en niet een "religieuze" uiting.
Ik verbaas mij soms wel.. als ik moslima's zie die zich duidelijk strak/uitdagend kleden met een hoofddoek op. Het hele principe is om er niet verleidelijk uit te zien.. gaat dus compleet er tegen in. Maargoed dat magquote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:50 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is een duidelijk religieus iets. Maar je kan het gewoon af doen in de tram als je uitgaat met vriendinnen.
Daar begrijp ik ook weinig van, maar dat zal wel een soort wetticisme zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:52 schreef za18za18 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij soms wel.. als ik moslima's zie die zich duidelijk strak/uitdagend kleden met een hoofddoek op. Het hele principe is om er niet verleidelijk uit te zien.. gaat dus compleet er tegen in. Maargoed dat mag
Op wat voor plaatsen kom jij!?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:52 schreef za18za18 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij soms wel.. als ik moslima's zie die zich duidelijk strak/uitdagend kleden met een hoofddoek op. Het hele principe is om er niet verleidelijk uit te zien.. gaat dus compleet er tegen in. Maargoed dat mag
Zo werkt het vaak ook. Ook het zich totaal aso gedragen. Wat moet je ervan zeggen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:52 schreef za18za18 het volgende:
[..]
Weer een woordje geleerdquote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Daar begrijp ik ook weinig van, maar dat zal wel een soort wetticisme zijn.
Ja, niks hequote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo werkt het vaak ook. Ook het zich totaal aso gedragen. Wat moet je ervan zeggen.
Om nu in bijv. de tram een discussie te beginnen over geloof. Werkt niet. Het verbaasd wel vaak.quote:
Dat is een misinterpretatie van de Koran.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De hoofddoek wordt gedragen omdat het een islamitisch voorschrift is, lijkt me vrij religieus?
Dat begrijp ik.. sowieso vind ik discussies over de manier waarop iemand zijn geloof uit heel persoonlijk.. zolang het anderen geen schade aanricht moet het kunnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Om nu in bijv. de tram een discussie te beginnen over geloof. Werkt niet. Het verbaasd wel vaak.
Ik weet het, maar ik vind het best jammer dat ik vaak als 'anders' word gezien. En dat terwijl ik hier toch echt ben geboren en echt niet anders ben (opgevoed) ofzo.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er mee zal moeten leren leven dat de meeste mensen je nooit als 'echte' Nederlander zullen zien.
Zo denk ik ook. Maar de verbazing zit er dan in dat je heel duidelijk wil laten zien dat je gelovig bent maar wel aso bezig bent. Dat verwacht je niet direct. Ook niet van een duidelijke christen. Je moet wel uitstralen waar je voor staat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:59 schreef za18za18 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.. sowieso vind ik discussies over de manier waarop iemand zijn geloof uit heel persoonlijk.. zolang het anderen geen schade aanricht moet het kunnen.
Maargoed idd, het is altijd wel opmerkelijk.. want ik denk dan,, als ik daadwerkelijk die overtuiging heb dan hou ik mij eraan..en niet alleen soms.
Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo denk ik ook. Maar de verbazing zit er dan in dat je heel duidelijk wil laten zien dat je gelovig bent maar wel aso bezig bent. Dat verwacht je niet direct. Ook niet van een duidelijke christen. Je moet wel uitstralen waar je voor staat.
Ik weet niet wat voor afkomst je hebt. Vervelend te horen dat jij voelt dat je als anders wordt gezien. Het is wel zo dat dat vaak niet naar bedoelt is denk ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:59 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik vind het best jammer dat ik vaak als 'anders' word gezien. En dat terwijl ik hier toch echt ben geboren en echt niet anders ben (opgevoed) ofzo.
Denk dat het beide kan zijn: vooroordelen en interesse.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor afkomst je hebt. Vervelend te horen dat jij voelt dat je als anders wordt gezien. Het is wel zo dat dat vaak niet naar bedoelt is denk ik.
Ja, sommige mensen dragen het shirt van een bepaalde voetbalclub als ze in het buitenland op vakantie zijn. Ze vinden het leuk om anders te zijn, en bij een andere groep te horen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo denk ik ook. Maar de verbazing zit er dan in dat je heel duidelijk wil laten zien dat je gelovig bent maar wel aso bezig bent. Dat verwacht je niet direct. Ook niet van een duidelijke christen. Je moet wel uitstralen waar je voor staat.
Inderdaad. En dat maakt het niet minder vervelend soms natuurlijk. Mijn ex is een Thai. Hoe vaak mensen niet vroegen of zij ook een hoer was. Ik had er meer problemen mee dan mijn ex. Maar dat men het vraagt. Niet eens met slechte bedoelingen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk dat het beide kan zijn: vooroordelen en interesse.
Voor de persoon met een optimistische visie: interesse.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk dat het beide kan zijn: vooroordelen en interesse.
Hoe vaak ik niet heb gehoord 'Kan je het goed zien daarboven?'.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:07 schreef za18za18 het volgende:
[..]
Voor de persoon met een optimistische visie: interesse.
Voor de pessimist: vooroordelen.
Grapje
Bij een duidelijk gelovig iemand verwacht je wel iets meer. Maar misschien is dat ook een vooroordeel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:05 schreef Ping-Ping het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen dragen het shirt van een bepaalde voetbalclub als ze in het buitenland op vakantie zijn. Ze vinden het leuk om anders te zijn, en bij een andere groep te horen.
Wat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Inderdaad. En dat maakt het niet minder vervelend soms natuurlijk. Mijn ex is een Thai. Hoe vaak mensen niet vroegen of zij ook een hoer was. Ik had er meer problemen mee dan mijn ex. Maar dat men het vraagt. Niet eens met slechte bedoelingen.
Positieve discriminatie!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoe vaak ik niet heb gehoord 'Kan je het goed zien daarboven'
Lange mensen worden altijd gediscrimineerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |