abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138040273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen verstand van de arbeidsmarkt. De twee meest genoemde redenen van afwijzing zijn: te weinig ervaring en te hoog gekwalificeerd.

[..]

Ja. Onmiddellijk. Ben er alleen helaas al een aantal keren afgewezen wegens 'het kostenplaatje' in vergelijking met een MOElander.
Ach, ze moeten iets opschrijven in de afwijsbrief. Alsof ze daar heel veel moeite aan gaan besteden.

Nou, wat let je dan? Ik heb eventueel nog wel wat adressen voor je.
pi_138040331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geld wat je nu ook al weggooit.
Nee. Die 7 miljard komt nog eens bovenop de uitgaven aan de uitkeringen.
pi_138040366
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat de uitvoering verkeerd is doordat we een overheid hebben die die het als een goedkope kostenbesparing ziet om mensen in de bijstand te trappen en te dwingen om hun oude werk te doen met behoud van uitkering wil nog niet zeggen dat het idee slecht is. Het moet alleen door competente mensen worden uitgevoerd.
En zolang dat niet gebeurt kan je dus alleen maar tegen zijn.
pi_138040396
quote:
Nee, dat is juist geen bewijs. Alleen het bewijs dat het huidige pamperen veel te veel geld kost.
pi_138040401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Noem het frauderen of niet, het is dan een vorm van frauderen waar nu weinig mee wordt gedaan in de zin van controle.

Tijdelijke steun krijg je tijdens je WW-periode. Dat is de periode waarin je je om kunt laten scholen en je hoog van de toren kunt blazen als je baantjes voor je neus krijgt die onder je niveau zijn.

Lukt het je dan niet om te werken, terwijl je dat wel kunt, dan dien je een tegenprestatie te verrichten voor de uitkering (het strikt noodzakelijke om een dak boven je hoofd te hebben en te eten) die je krijgt.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
dat is gewoon niet waar, je wordt vanaf het begin ontzettend streng gecontrolleerd. dat is alleenmar aangescherpt, de algelopen 15 jaar. (jaja, ik ken iemand die bij de soos werkt.)

en niet alle mensen die werkloos worden krijgen WW. zelfstandigen niet, mensen die modderen met arbeidsongeschiktheid niet, je moet een minimaal aantal dagen gewerkt hebben om WW te kunnen krijgen, dus voor flex en seizoenswerkers is het ook vaak niet mogelijk.

die komen dan allemaal gelijk bij de bijstand uit.
ook krijgen veel mensen die uit ellende parttime werk gaan doen, bijstand als aanvulling. en ook deze parttime werkers hebben geen recht op WW, want te weinig uren.

en wat denk je dat beter werkt, bij een sollicitatie; zeggen dat je tussen banen inzit, en je aan bijscholen bent,
of dat je gedwongen in de plantsoenendienst staat te harken?
dan denkt die baas, net als jij, ah, een luie uitkeringstrekker. die hoef ik niet.
pi_138040446
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef moussie het volgende:

[..]

De bouwbedrijven klagen juist dat zij vast personeel moeten ontslaan omdat ze verplicht zoveel werklozen uit de kaartenbak per project moeten gebruiken om het project in de wacht te kunnen slepen. Het is al zwaar weer in de bouw, de opdrachten van de gemeentes zijn van levensbelang voor die bedrijven, dus ze moeten wel. Komt neer op dat je eerst ontslagen moet worden voor je weer aangenomen mag worden, absurditeit ten top.
inderdaad.
pi_138040449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Noem het frauderen of niet, het is dan een vorm van frauderen waar nu weinig mee wordt gedaan in de zin van controle.

Tijdelijke steun krijg je tijdens je WW-periode. Dat is de periode waarin je je om kunt laten scholen en je hoog van de toren kunt blazen als je baantjes voor je neus krijgt die onder je niveau zijn.

Lukt het je dan niet om te werken, terwijl je dat wel kunt, dan dien je een tegenprestatie te verrichten voor de uitkering (het strikt noodzakelijke om een dak boven je hoofd te hebben en te eten) die je krijgt.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Tijdens de WW mag je je niet om laten scholen want dan ben je niet beschikbaar voor arbeid.
Daarnaast valt van 70% van het minimumloon ook niet zo heel veel opleiding te betalen.

Ik moest fucking toestemming vragen aan het UWV om een zelf betaalde solicitatietraining bij een jobhunter te gaan volgen. :(
pi_138040489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, dat is juist geen bewijs. Alleen het bewijs dat het huidige pamperen veel te veel geld kost.
Er wordt aangetoond dat activerend beleid niet werkt. En dat het verlangen van een tegenprestatie 7 miljard kost zonder dat er iets tegenover staat. En volgens mij toon je je juist voorstander van gepamper.
pi_138040503
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is gewoon niet waar, je wordt vanaf het begin ontzettend streng gecontrolleerd. dat is alleenmar aangescherpt, de algelopen 15 jaar. (jaja, ik ken iemand die bij de soos werkt.)

en niet alle mensen die werkloos worden krijgen WW. zelfstandigen niet, mensen die modderen met arbeidsongeschiktheid niet, je moet een minimaal aantal dagen gewerkt hebben om WW te kunnen krijgen, dus voor flex en seizoenswerkers is het ook vaak niet mogelijk.

die komen dan allemaal gelijk bij de bijstand uit.
ook krijgen veel mensen die uit ellende parttime werk gaan doen, bijstand als aanvulling. en ook deze parttime werkers hebben geen recht op WW, want te weinig uren.

en wat denk je dat beter werkt, bij een sollicitatie; zeggen dat je tussen banen inzit, en je aan bijscholen bent,
of dat je gedwongen in de plantsoenendienst staat te harken?
dan denkt die baas, net als jij, ah, een luie uitkeringstrekker. die hoef ik niet.
Na de WW verval je in een ander stelsel, zoals o.a. de bijstand. Daar zitten dus niet alleen mensen in die niet kunnen werken.

Ik zou liever iemand hebben die tijdens zijn periode als werkloze iets nuttigs doet dan iemand die hele dagen heeft zitten niksen.
pi_138040517
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Na de WW verval je in een ander stelsel, zoals o.a. de bijstand. Daar zitten dus niet alleen mensen in die niet kunnen werken.

Ik zou liever iemand hebben die tijdens zijn periode als werkloze iets nuttigs doet dan iemand die hele dagen heeft zitten niksen.
De meeste werkgevers denken daar anders over.
pi_138040527
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt aangetoond dat activerend beleid niet werkt. En dat het verlangen van een tegenprestatie 7 miljard kost zonder dat er iets tegenover staat. En volgens mij toon je je juist voorstander van gepamper.
Omdat men nu mensen stuurt richting werk dat er simpelweg niet is. Laat ze dan gewoon andere klusjes doen. Hoef je geen ellenlange gesprekken met ze te voeren, ze om te scholen, etc.
pi_138040539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal terecht? Wat dan? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken en toch gewoon een uitkering trekken?

Terecht dat de overheid niet iemand gaat sponsoren die nog prima een tijdje voor zichzelf kan zorgen. Daar is de bijstand ook helemaal niet voor nodig. Diegene werkt toch niet, dus waar heeft hij/zij een auto voor nodig?

De WW is gemaximeerd qua looptijd. Met de WW is ook niets mis mee. Die is bedoeld voor mensen om na een ontslag, zichzelf weer aan het werk te krijgen.
vind ik ook prima. ik geef aan dat er een enorme filter zit op wie in de bijstand komt, terwijl jij lijkt te denken dat luie uitvreters zo een bijstand uitkering kunnen krijgen. dat is allang niet meer zo.
de enige groep die moeilijk te filteren is, zijn mensen die arbeidsongeschiktheid claimen. omdat je vele kwalen niet kan bewijzen, maar ook niet kan bewijzen dat ze het NIET hebben.
pi_138040547
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tijdens de WW mag je je niet om laten scholen want dan ben je niet beschikbaar voor arbeid.
Daarnaast valt van 70% van het minimumloon ook niet zo heel veel opleiding te betalen.

Ik moest fucking toestemming vragen aan het UWV om een zelf betaalde solicitatietraining bij een jobhunter te gaan volgen. :(
Een studie kun je vaak ook thuis of in de avonduren doen. Genoeg mensen die en werken en studeren.
pi_138040554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:33 schreef Halcon het volgende:
Omdat men nu mensen stuurt richting werk dat er simpelweg niet is. Laat ze dan gewoon andere klusjes doen. Hoef je geen ellenlange gesprekken met ze te voeren, ze om te scholen, etc.
Dat hele aansturen kost 7 miljard. En ik geloof niet dat schoongeprikte bossen en dergelijke 7 miljard waard is. Anders hadden we daar al wel wat ondernemers bezig gezien met personeel.
pi_138040566
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vind ik ook prima. ik geef aan dat er een enorme filter zit op wie in de bijstand komt, terwijl jij lijkt te denken dat luie uitvreters zo een bijstand uitkering kunnen krijgen. dat is allang niet meer zo.
de enige groep die moeilijk te filteren is, zijn mensen die arbeidsongeschiktheid claimen. omdat je vele kwalen niet kan bewijzen, maar ook niet kan bewijzen dat ze het NIET hebben.
Wie claimt, zou moeten bewijzen. Dus daar is nog wel winst te behalen.
pi_138040588
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hele aansturen kost 7 miljard. En ik geloof niet dat schoongeprikte bossen en dergelijke 7 miljard waard is. Anders hadden we daar al wel wat ondernemers bezig gezien met personeel.
Dat hele aansturen vervalt dan.

Andere optie is om ze maximaal 250 euro per maand te geven. Dat vind ik ook wel acceptabel.
pi_138040594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:26 schreef Halcon het volgende:
Nou, wat let je dan? Ik heb eventueel nog wel wat adressen voor je.
Kom maar door met je adressen.
pi_138040621
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hele aansturen vervalt dan.
Ah, mensen krijgen post vanuit de hemel waarin staat waar ze verwacht worden. En ze worden in de gaten gehouden door een paar opzichters die vanuit de hemel toekijken of ze wel op komen dagen. Dat gaat allemaal vanzelf.
pi_138040648
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:56 schreef Halcon het volgende:
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel.
Dit moet een grap zijn. :o Dan heb je maar 125 euro per man per maand. Dat kan toch niet? Althans, theoretisch zal het allicht kunnen, maar je kan daar nooit gezond uitgebalanceerd voedsel voor kopen. Ik ben bijna het drievoudige kwijt.
pi_138040683
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit moet een grap zijn. :o Dan heb je maar 125 euro per man per maand. Dat kan toch niet? Ik ben bijna het drievoudige kwijt.
Zakje pinda's en een pak chocomel en je zit aan je dagelijkse behoefte calorieën.

:')
pi_138040727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

als je na de WW in de bijstand vervalt, heb je al anderhalf jaar alles wat mogelijk is gedaan om werk te krijgen. dan behoor je dus echt tot een probleemgroep.
misschien moet je eens uitleggen hoe je als gewoon lui iemand in de bijstand geraakt.

en je kan lager werk doen ook zien als een gebrek aan ambitie. ik vrees dat veel werkgevers wel degelijk zo denken. daar krijg je sowieso mee te maken, als het je in anderhalf jaar WW nog niet gelukt is om werk te vinden, dan heb je een stempel. dat hebben alle bijstandtrekkers.
pi_138040757
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zakje pinda's en een pak chocomel en je zit aan je dagelijkse behoefte calorieën.

:')
Ja, je kan ook elke dag een glas olijfolie drinken, dan zit je ook aan je dagelijkse behoefte qua calorieën. :) Qua macro's kom je er misschien ook nog aan met dat bedrag, maar qua micro's lijkt het me niet te doen.
pi_138040761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie claimt, zou moeten bewijzen. Dus daar is nog wel winst te behalen.
hoe bewijs je rugklachten? of zware migraine? of MS? of depressie?
pi_138040903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omscholen doen ze al lang net meer. En toch zouden we juist daarmee een slagje kunnen slaan. Er zijn namelijk wel functies waar een tekort in is en waar een omscholing niet al te lang voor hoeft te duren. Denk elektrotechniek bijvoorbeeld.
pi_138040937
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een studie kun je vaak ook thuis of in de avonduren doen. Genoeg mensen die en werken en studeren.
Maakt niet uit. Mag niet van de WW.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:44:59 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138040985
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Onzin.

quote:
Kan ik met een WW-uitkering een opleiding volgen?
Ja, meestal wel. Belangrijk is wel dat de opleiding uw beschikbaarheid voor werk niet in de weg staat. Als u een opleiding doet, dan moet u zelf de kosten betalen. Ook moet u dan volledig beschikbaar blijven voor werk, blijven solliciteren en passend werk accepteren als u dat krijgt aangeboden.
Overleg daarom altijd even met uw adviseur werk voordat u aan een opleiding begint.
bron
Een opleiding volgen in de avonduren is geen probleem. Althans, voor de mensen die gewend zijn om te denken in mogelijkheden in plaats van problemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138041223
quote:

[..]

Natuurlijk mag je gewoon een studie online volgen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:00:07 #79
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138041609
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit moet een grap zijn. :o Dan heb je maar 125 euro per man per maand. Dat kan toch niet? Althans, theoretisch zal het allicht kunnen, maar je kan daar nooit gezond uitgebalanceerd voedsel voor kopen. Ik ben bijna het drievoudige kwijt.
Volgens mij (be)rekenen mensen die naar die bedragen kijken ook alleen maar de avondmaaltijd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138042171
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat gaat het jou aan wat een Roemeen met zijn zuurverdiende loon doet?

En zo'n vrouw komt gewoon mee en gaat in de kassen werken. Of denk je dat die thuis blijft zitten in Roemenië als ze in het Westen pakweg 1.600 euro kan vangen per maand. Die komen echt wel hoor.

En de boodschappen doen ze gewoon in de stad waar ze wonen. Ze vliegen niet elk weekend op en neer om in Roemenië boodschappen te doen. Voor zo ver dat al relevant is, want iemand die werkt mag zelf weten waar hij/zij de boodschappen doet.
Het gaat me geen moer aan wat die Roemeen met zijn geld doet, dat moet die helemaal lekker zelf weten. En leuk voor hem dat zijn partner ook hier komt werken, hoeft hij niet naar de hoeren en kunnen de achterblijvers nog royaler leven van het geld dat opgestuurd kan worden.

Feit is gewoon dat de Nederlander wiens partner thuis blijft bij de schoolgaande kinderen in een totaal andere situatie zit dan de Roemeen wiens partner thuis blijft bij de schoolgaande kinderen. Hier in Nederland is ligt het bedrag dat opgestuurd kan worden onder het bestaansminimum, in Roemenië is dat 3X modaal! De Roemeen en zijn vrouw die ook hier komt werken kunnen zelfs iemand in dienst nemen om 24/7 voor de kinderen te zorgen, die een royaal salaris betalen en alsnog met een paar modale jaarsalarissen op zak tzt weer naar huis vertrekken.

De een wordt rijk door het seizoenswerk en de ander beland onder het bestaansminimum, en dat ga jij zo 1 op 1 met elkaar gelijkstellen, als de Roemeen het kan kan de Groninger het ook.

Beetje doordenken, dingen in hun context bekijken, consequenties overwegen .. een optie misschien?
pleased to meet you
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:17:35 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138042180
Oh gelukkig, het is weer een oudereen topic geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138042339
quote:

[..]

Bullshit. Je kunt gewoon studeren in de avonduren of middels een zelfstudie.
pi_138042377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat me geen moer aan wat die Roemeen met zijn geld doet, dat moet die helemaal lekker zelf weten. En leuk voor hem dat zijn partner ook hier komt werken, hoeft hij niet naar de hoeren en kunnen de achterblijvers nog royaler leven van het geld dat opgestuurd kan worden.

Feit is gewoon dat de Nederlander wiens partner thuis blijft bij de schoolgaande kinderen in een totaal andere situatie zit dan de Roemeen wiens partner thuis blijft bij de schoolgaande kinderen. Hier in Nederland is ligt het bedrag dat opgestuurd kan worden onder het bestaansminimum, in Roemenië is dat 3X modaal! De Roemeen en zijn vrouw die ook hier komt werken kunnen zelfs iemand in dienst nemen om 24/7 voor de kinderen te zorgen, die een royaal salaris betalen en alsnog met een paar modale jaarsalarissen op zak tzt weer naar huis vertrekken.

De een wordt rijk door het seizoenswerk en de ander beland onder het bestaansminimum, en dat ga jij zo 1 op 1 met elkaar gelijkstellen, als de Roemeen het kan kan de Groninger het ook.

Beetje doordenken, dingen in hun context bekijken, consequenties overwegen .. een optie misschien?
Die Roemeen woont hier, net zoals die Nederlander. Prijspeil in Roemenië is dan niet relevant.

Als we jouw redenering consequent door zouden voeren, dan zouden die telers Roemeense salarissen mogen betalen. Dan is het helemaal janken geblazen.
pi_138042420
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hoe bewijs je rugklachten? of zware migraine? of MS? of depressie?
http://www.beroepsziekten.nl/node/267
pi_138042455
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staat dat het huidige beleid niet werkt.

Als het je tegen betaling onttrekken aan arbeid echt zo interessant zou zijn voor mensen die wel werk hebben / op zoek zijn, dan zou je dat moeten privatiseren.
pi_138042577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kom maar door met je adressen.
Per DM wat gestuurd.
pi_138042646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Per DM wat gestuurd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:29 schreef Halcon het volgende:
Net over de grens in Belgie (Beerse, Oud Turnhout, Vlimmeren) zitten telers die nog mensen zoeken. Salarissen zoals ik heb genoemd en zijn niet eens allemaal MOE-landers die daar werken.
Je had het over adressen, dit schiet natuurlijk niet zo erg op.. Telers in de regio... 8)7
En de MOElanders die bij jou huren werken in België?
pi_138042698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Je had het over adressen, dit schiet natuurlijk niet zo erg op.. Telers in de regio... 8)7
En de MOElanders die bij jou huren werken in België?
Als je precieze adressen wilt, moet je even wachten tot vanavond, dan kan ik het vragen. Ze zijn nu aan het werk immers.

Wat is er mis met werken in België?
pi_138043008
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:33 schreef Halcon het volgende:
Wat is er mis met werken in België?
Nou ja, het valt op zich wel mee, 145 km, 1 uur 32 en ¤19,69 enkele reis.
Mogen ze een behoorlijke reiskostenvergoeding uitbetalen anders kost zo'n baan aan reiskosten alleen (zonder verzekering, belasting en slijtage) al ¤853, 23 per maand. Moet je toch behoorlijk tegenop werken dan. ;(
pi_138043101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou ja, het valt op zich wel mee, 145 km, 1 uur 32 en ¤19,69 enkele reis.
Mogen ze een behoorlijke reiskostenvergoeding uitbetalen anders kost zo'n baan aan reiskosten alleen (zonder verzekering, belasting en slijtage) al ¤853, 23 per maand. Moet je toch behoorlijk tegenop werken dan. ;(
Een MOE-lander verhuist heel wat meer kilometers dan iemand uit pakweg Flevoland. Ook al zoiets... waarom zou je je moeten beperken tot je eigen regio als het gaat om het vinden van een baan?

Punt is dat werkloze Nederlanders veel te ver zijn doorgeslagen als het gaat om het claimen van allerlei rechten: het moet om de hoek zijn, het moet op hun niveau zijn, het moet van 8 tot 16.30 zijn, het moet in de smaak vallen bij je "netwerk", het moet voldoende zijn om 2x per jaar op vakantie te kunnen, etc...
pi_138043313
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een MOE-lander verhuist heel wat meer kilometers dan iemand uit pakweg Flevoland. Ook al zoiets... waarom zou je je moeten beperken tot je eigen regio als het gaat om het vinden van een baan?

Punt is dat werkloze Nederlanders veel te ver zijn doorgeslagen als het gaat om het claimen van allerlei rechten: het moet om de hoek zijn, het moet op hun niveau zijn, het moet van 8 tot 16.30 zijn, het moet in de smaak vallen bij je "netwerk", het moet voldoende zijn om 2x per jaar op vakantie te kunnen, etc...
Ik moet de kinderen van school kunnen halen, ze moeten goeie koffie hebben, het moet op niveau zijn , de collega's moeten ook van de Viva houden...
pi_138043409
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah.. er zijn grenzen. Niet iedere MOElander werkt hier, toch? Er zijn nog MOElanders in het thuisland. Waarom zou je niet gaan verhuizen? Wat dacht je van een koophuis dat onderwater staat? Een alleenstaande ouder met 1 kind op het mbo en 1 kind op het voortgezet?

Ik beperk me niet tot de regio, zeker niet. Maar een baan van ¤1600.- bruto met ¤853,23 kosten aan benzine en een hypotheek van ¤600.-... Dan kan je je vaste lasten niet eens betalen maar ben je wel van bijvoorbeeld 6:30 tot 18:30 van huis als je geen file tegenkomt.

Ik hoop maar dat die baan waar ik naar de tweede ronde ga hem wordt.. Ook een pokke reistijd (1 uur en een kwartier) maar veel thuiswerken en naar klanten. Dat laatste is dan deels in werktijd en niet volledig in eigen tijd.
pi_138043507
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik moet de kinderen van school kunnen halen, ze moeten goeie koffie hebben, het moet op niveau zijn , de collega's moeten ook van de Viva houden...
Vind jij een salaris van ¤1600 bruto met ¤583,23 benzine kosten voor een alleenstaande ouder reëel? Waarom dan niet de kinderen achterlaten in een weeshuis en gaan werken in Afrika of zo?

Het is gewoon een recept voor de voedselbank want alleen daar mag je je reiskosten aftrekken van je inkomen.
pi_138043662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vind jij een salaris van ¤1600 bruto met ¤583,23 benzine kosten voor een alleenstaande ouder reëel? Waarom dan niet de kinderen achterlaten in een weeshuis en gaan werken in Afrika of zo?

Het is gewoon een recept voor de voedselbank want alleen daar mag je je reiskosten aftrekken van je inkomen.
Het verhuizen naar een andere regio als daar wel werk is, vind ik reëel ja.
pi_138043706
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. er zijn grenzen. Niet iedere MOElander werkt hier, toch? Er zijn nog MOElanders in het thuisland. Waarom zou je niet gaan verhuizen? Wat dacht je van een koophuis dat onderwater staat? Een alleenstaande ouder met 1 kind op het mbo en 1 kind op het voortgezet?

Ik beperk me niet tot de regio, zeker niet. Maar een baan van ¤1600.- bruto met ¤853,23 kosten aan benzine en een hypotheek van ¤600.-... Dan kan je je vaste lasten niet eens betalen maar ben je wel van bijvoorbeeld 6:30 tot 18:30 van huis als je geen file tegenkomt.

Ik hoop maar dat die baan waar ik naar de tweede ronde ga hem wordt.. Ook een pokke reistijd (1 uur en een kwartier) maar veel thuiswerken en naar klanten. Dat laatste is dan deels in werktijd en niet volledig in eigen tijd.
Wat is er tegen verhuizen? Waarom zou je het recht moeten hebben om op kosten van de belastingbetaler te blijven zitten in een regio waar je geen werk kunt vinden?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:03:05 #96
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138043783
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Niets staat Nederlanders in de weg om zelf zo innovatief te zijn door hier te werken en vrouw en kinderen naar Roemenië te sturen waar als God kunnen leven.
pi_138043851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het verhuizen naar een andere regio als daar wel werk is, vind ik reëel ja.
Dat is geen andere regio maar een ander land. Pech als je dan niet in Brabant woont.

Maar ja. Ik doorzie je truc. Eerst roepen dat je werk weet met de bijbehorende adressen, dan (via PM nog wel!!) met een vage beschrijving komen over telers in België (je weet dus helemaal niets en bluft maar wat) en dan gaan gillen dat ik de 'typische werkeloze' ben die op 10 minuten afstand wil werken voor een hoog loon.

Ja ja.. Je praat poep.

Zeg eens.. Zou jij je huis verkopen met een restschuld, je jongste van school halen en je oudste die nog niet in aanmerking komt voor stufi op kamers schoppen om in het buitenland te gaan werken?
pi_138043863
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niets staat Nederlanders in de weg om zelf zo innovatief te zijn door hier te werken en vrouw en kinderen naar Roemenië te sturen waar als God kunnen leven.
_O_
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:05:33 #99
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138043867
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Weet je..

Ik vind het een ramp en moet vechten tegen depressiviteit en zelfs suïcidaliteit bij vlagen.
- Ik haal energie uit mijn werk
- Ik ben trots op wat ik kan en wat ik deed; prima voor mijn eigenwaarde, mijn zelfbeeld
- Ik ben met niets 10 jaar geleden opnieuw begonnen en zit nu in een bescheiden koopwoning
- Ik heb twee pubers te onderhouden

Maar nu:
- Noemt men mij een profiteur, een parasiet omdat ik na 33 jaar fulltime werken nu ruim een half jaar werkeloos ben
- Zeggen ze dat ik wel een ramp van een werknemer zou zijn omdat ik niet meteen een andere baan kan vinden
- Is men van mening dat men mag bepalen waar ik mijn geld en mijn tijd aan besteed
- Vindt men dat ik me 'nuttig' moet maken voor de samenleving want ik ben dus 'niet nuttig'
- Zeggen ze dat ik wel kan werken maar niet wil werken (WTF.. met een gedwongen verkoop boven mijn hoofd?!?)
- Zou ik niet genoeg mijn best doen of hebben gedaan.

Zucht. Nee, ik ga me niet beter voelen als ik naast een taakgestrafte mag aantonen dat ik de samenleving zo dankbaar ben.
Natuurlijk is het niet leuk als je voor een parasiet wordt aangezien. Maar ik vind het een beetje verkeerd overkomen als je zegt dat je niet iets wil doen onder je niveau omdat dat niet goed is voor je netwerk en je ontwikkeling. Bovendien zegt niemand dat jij wat met taakstraffers moet doen. Je kan best stromen gescheiden houden. Maar iets terugdoen, wat is daar in godsnaam op tegen.
pi_138043871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er tegen verhuizen? Waarom zou je het recht moeten hebben om op kosten van de belastingbetaler te blijven zitten in een regio waar je geen werk kunt vinden?
Regio? We hebben het over verschillende landen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')