Het plan van Pim Fortuyn. Volledige uitkering pas na 10 jaarquote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Artikel 11 lid 1 WWB bepaalt: Iedere in Nederland woonachtige Nederlander die hier te lande in zodanige omstandigheden verkeert of dreigt te geraken dat hij niet over de middelen beschikt om in de noodzakelijke kosten van bestaan te voorzien, heeft recht op bijstand van overheidswege.
Daar vallen ook mensen onder die best kunnen werken, maar dat niet doen.
Als 'noodzakelijke kosten' nu eens echt op een kritische manier wordt vastgesteld, dan ben ik helemaal tevreden. Ook zou je kunnen kijken of je mensen die hierheen komen, maar in de bijstand zijn geraakt en door eigen toedoen niet aan een baan kunnen komen, zou moeten sponsoren.
Seizoensarbeiders die hun schoolgaande kinderen meenemen? Yeah right.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef Halcon het volgende:
Veel MOE-landers komen gewoon met hun partner of met hun kinderen.
Okay, we gaan even weer rekenen, uitgaand van de 1600 euro netto.quote:In Roemenië is geen droog brood te verdienen, dus trekken we naar elders waar we wel geld kunnen verdienen. In Noord-Oost Groningen is ook geen droog brood te verdienen, dus blijven we lekker zitten en trekken we een uitkering.
Het is in alle opzichten beter om mensen die geen inkomen hebben daarin wel te voorzien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Artikel 11 lid 1 WWB bepaalt: Iedere in Nederland woonachtige Nederlander die hier te lande in zodanige omstandigheden verkeert of dreigt te geraken dat hij niet over de middelen beschikt om in de noodzakelijke kosten van bestaan te voorzien, heeft recht op bijstand van overheidswege.
Dat de uitvoering verkeerd is doordat we een overheid hebben die die het als een goedkope kostenbesparing ziet om mensen in de bijstand te trappen en te dwingen om hun oude werk te doen met behoud van uitkering wil nog niet zeggen dat het idee slecht is. Het moet alleen door competente mensen worden uitgevoerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Idealistisch gezien niet, nee.
[..]
In the perfect world zou iedereen z'n steentje bijdragen. In de praktijk gebeurt dat niet. Dan kun je als overheid repressief beleid gaan voeren maar er is al 6 topics lang aangevoerd tot welke idiote wantoestanden dat leidt. Dat je maar blijft herhalen dat het op zich wel een goed idee is om een tegenprestatie te verlangen snap ik dan niet.
Ja, maar dat gebeurt niet. Nooit niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat de uitvoering verkeerd is doordat we een overheid hebben die die het als een goedkope kostenbesparing ziet om mensen in de bijstand te trappen en te dwingen om hun oude baan te doen met behoud van uitkering wil nog niet zeggen dat het idee slecht is. Het moet alleen door competente mensen worden uitgevoerd.
Noem het frauderen of niet, het is dan een vorm van frauderen waar nu weinig mee wordt gedaan in de zin van controle.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee, duidelijk, je zei 'niet tegen korten', ik dacht al..
maar daar gaat het wel degelijk over, die mensen zitten ook gewoon in de bijstand namelijk.
je betaald ook premie voor de bijstand.
wel in staat zijn maar niet doen is frauderen.
wel in staat zijn maar niets kunnen vinden, moeten die ook klusjes doen en gekort worden?
hebben die geen recht op tijdelijke steun totdat ze zich kunnen omscholen of wel weer werk kunnen vinden? waarom moet je hen allemaal ongeschoold , dwangmatig en, laten we eerlijk zijn, vernederend werk laten verrichten?
Ik zie potentieel als er weer een gezonde economie is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, maar dat gebeurt niet. Nooit niet.
Genoeg. Dat hele circus kost 7 miljard zonder dat daar iets fatsoenlijks tegenover staat. Je reinste geldverspilling.quote:
De overheid is veel te log om dat op een adequate wijze te kunnen regelen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie potentieel als er weer een gezonde economie is.
Wat gaat het jou aan wat een Roemeen met zijn zuurverdiende loon doet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Seizoensarbeiders die hun schoolgaande kinderen meenemen? Yeah right.
[..]
Okay, we gaan even weer rekenen, uitgaand van de 1600 euro netto.
Kosten in het huis waarin hij woont:
huur 200
nutsbedrijven, internet etc 40
Voeding, persoonlijke hygiëne, kleding, een heel klein beetje recreatie af en toe 200
Ziekenfonds 101 - 51 zorgtoeslag 50.
Totaal dus 490 euro, blijft er 1100 over om naar je gezin te sturen. Dat is 50 euro minder dan de bijstandsnorm voor een alleenstaande ouder! En dan krijgt je vrouw nog lagere toeslagen ook, oftewel zij en de kinderen belanden ver onder het bestaansminimum. Echt, hoe lang denk je zal het duren voor zo'n gezin uit elkaar valt?
De Roemeen daarentegen hoeft het niet zo spartaans zuinig te doen, al stuurt die maar 500 euro per maand op zijn dat daar nog 3 maanden minimumloon.
De bijstandsnormen zijn berekend op het bestaansminimum. En dan kan je wel lang en breed gaan argumenteren dat dat minimum veel te ruim is gesteld want jij blijft er ruim onder, maar in mijn ogen betekent het alleen maar dat je niet goed hebt begrepen hoe gemiddeldes berekent worden.
Allicht, maar blijven dromen is leuk toch? Ik heb ook nergens gesteld dat ik het eens ben met de verwerpelijke praktijken van de overheid nu. Dat ben ik namelijk niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De overheid is veel te log om dat op een adequate wijze te kunnen regelen.
We hebben er weer eentje: een beroepswerkloze!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is in alle opzichten beter om mensen die geen inkomen hebben daarin wel te voorzien.
De bouwbedrijven klagen juist dat zij vast personeel moeten ontslaan omdat ze verplicht zoveel werklozen uit de kaartenbak per project moeten gebruiken om het project in de wacht te kunnen slepen. Het is al zwaar weer in de bouw, de opdrachten van de gemeentes zijn van levensbelang voor die bedrijven, dus ze moeten wel. Komt neer op dat je eerst ontslagen moet worden voor je weer aangenomen mag worden, absurditeit ten top.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol niet voor videotheken natuurlijk.
wel voor bijvoorbeeld de bouw.
weet je wel hoe moeilijk het wel niet is om in de bijstand te komen, laat staan te blijven? deze mensen worden constant op het matje geroepen, moeten wekelijks sollicitateis inleveren. lekker achterover leunen is er niet bij. ben je jong, wordt je gewoon aan het werk gezet, zoals jij dus wil.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als 'noodzakelijke kosten' nu eens echt op een kritische manier wordt vastgesteld, dan ben ik helemaal tevreden. Ook zou je kunnen kijken of je mensen die hierheen komen, maar in de bijstand zijn geraakt en door eigen toedoen niet aan een baan kunnen komen, zou moeten sponsoren.
Weet je..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wordt aangenomen. Thuiszitten is geen pretje. Juist met die reden in het achterhoofd lijkt het mij niet verkeerd om een tegenprestatie te vragen voor een aantal uur per week.
Maar hou dan ook gewoon op met doen alsof het in de basis een goed idee is. Daarmee hou je dit hele circus namelijk in stand.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Allicht, maar blijven dromen is leuk toch? Ik heb ook nergens gesteld dat ik het eens ben met de verwerpelijke praktijken van de overheid nu. Dat ben ik namelijk niet.
Dat je geen argumenten hebt was al duidelijk. En nee, je ad hominem raakt kant noch wal.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
We hebben er weer eentje: een beroepswerkloze!
850.000 werkelozen.. 92.000 vacatures. 500 of meer sollicitanten per vacature.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:09 schreef Halcon het volgende:
Dan heb je over de groep die lichamelijk en psychisch wel in staat is om te werken, maar het niet doet... WW hebben ze premie voor betaald, dus dat kun je met rust laten. Die mensen zouden m.i. niets moeten krijgen of klusjes die nu niet worden gedaan, doen tegen ontvangst van een minimale uitkering.
https://decorrespondent.n(...)43007242520-822a11acquote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
850.000 werkelozen.. 92.000 vacatures. 500 of meer sollicitanten per vacature.
Zouden ze werk vinden als je ze maar hard genoeg straft en ze honger laat lijden?
Dat is de logica die we hier zien.quote:In een nieuw tv-programma ‘Sterren op Zoek naar Eten’ laten programmamakers een hondertal hongerige soapies los op een desolaat stukje grond in de oceaan. Op het verwoestijnde eiland worden dagelijks negentig kokosnoten begraven. De deelnemers raken enigszins gefrustreerd als blijkt dat er elke dag tien mensen met een lege maag op het strand moeten slapen en eisen verbetering. De programmamakers dragen een oplossing aan. 'We bouwen een trainingscentrum waar jullie beter leren zoeken naar kokosnoten.'
Dat is toch allemaal terecht? Wat dan? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken en toch gewoon een uitkering trekken?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
weet je wel hoe moeilijk het wel niet is om in de bijstand te komen, laat staan te blijven? deze mensen worden constant op het matje geroepen, moeten wekelijks sollicitateis inleveren. lekker achterover leunen is er niet bij. ben je jong, wordt je gewoon aan het werk gezet, zoals jij dus wil.
en stel dat je bijstand wilt, vanuit goedbetaald werk en levensstijl. je hebt een huis en een auto.
die raak je gelijk kwijt, die moet je eerst opeten.
de bijstand is geen ww, he. iedereen die daarin zit, zit al op het laagste niveau. alleen diegenen die liegen en zwart bijklussen hebben wel een BMW voor de deur staan.
verder ben ik het troouwens wle met je eens dat arbeidsongeschikten en gehandicapten een aparte categorie zouden moeten vormen. dat is nu niet zo. er moet een nieuwe uitkering komen, speciaal voor hun. dat zou ook een hoop verwarring wegnemen bij mensen die werken.
Onderbouw jij je gebral eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat je geen argumenten hebt was al duidelijk. En nee, je ad hominem raakt kant noch wal.
In elk geval wat meer dan nu en de rest kost dan minder dan dat ze nu kosten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
850.000 werkelozen.. 92.000 vacatures. 500 of meer sollicitanten per vacature.
Zouden ze werk vinden als je ze maar hard genoeg straft en ze honger laat lijden?
Het alternatief is dat we 7 miljard per jaar wegggooien en net doen alsof mensen grassprietjes laten knippen nuttig werk is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal terecht? Wat dan? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken en toch gewoon een uitkering trekken?
Je hebt duidelijk geen verstand van de arbeidsmarkt. De twee meest genoemde redenen van afwijzing zijn: te weinig ervaring en te hoog gekwalificeerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je niveau moet je even loslaten. Dat is immers niet relevant. Er is niet zoiets als "jouw niveau". Je bent zo goed als de banen waarvoor je voor in aanmerking komt.
Ja. Onmiddellijk. Ben er alleen helaas al een aantal keren afgewezen wegens 'het kostenplaatje' in vergelijking met een MOElander.quote:En dan nu de hamvraag: als je in de kassen terecht zou kunnen, zou je dat dan aannemen. Ja of nee?
Geld wat je nu ook al weggooit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het alternatief is dat we 7 miljard per jaar wegggooien en net doen alsof mensen grassprietjes laten knippen nuttig werk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |