abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:15:24 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138039868
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Artikel 11 lid 1 WWB bepaalt: Iedere in Nederland woonachtige Nederlander die hier te lande in zodanige omstandigheden verkeert of dreigt te geraken dat hij niet over de middelen beschikt om in de noodzakelijke kosten van bestaan te voorzien, heeft recht op bijstand van overheidswege.

Daar vallen ook mensen onder die best kunnen werken, maar dat niet doen.

Als 'noodzakelijke kosten' nu eens echt op een kritische manier wordt vastgesteld, dan ben ik helemaal tevreden. Ook zou je kunnen kijken of je mensen die hierheen komen, maar in de bijstand zijn geraakt en door eigen toedoen niet aan een baan kunnen komen, zou moeten sponsoren.
Het plan van Pim Fortuyn. Volledige uitkering pas na 10 jaar _O_
pi_138039873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef Halcon het volgende:
Veel MOE-landers komen gewoon met hun partner of met hun kinderen.
Seizoensarbeiders die hun schoolgaande kinderen meenemen? Yeah right.

quote:
In Roemenië is geen droog brood te verdienen, dus trekken we naar elders waar we wel geld kunnen verdienen. In Noord-Oost Groningen is ook geen droog brood te verdienen, dus blijven we lekker zitten en trekken we een uitkering.
Okay, we gaan even weer rekenen, uitgaand van de 1600 euro netto.
Kosten in het huis waarin hij woont:
huur 200
nutsbedrijven, internet etc 40
Voeding, persoonlijke hygiëne, kleding, een heel klein beetje recreatie af en toe 200
Ziekenfonds 101 - 51 zorgtoeslag 50.
Totaal dus 490 euro, blijft er 1100 over om naar je gezin te sturen. Dat is 50 euro minder dan de bijstandsnorm voor een alleenstaande ouder! En dan krijgt je vrouw nog lagere toeslagen ook, oftewel zij en de kinderen belanden ver onder het bestaansminimum. Echt, hoe lang denk je zal het duren voor zo'n gezin uit elkaar valt?

De Roemeen daarentegen hoeft het niet zo spartaans zuinig te doen, al stuurt die maar 500 euro per maand op zijn dat daar nog 3 maanden minimumloon.

De bijstandsnormen zijn berekend op het bestaansminimum. En dan kan je wel lang en breed gaan argumenteren dat dat minimum veel te ruim is gesteld want jij blijft er ruim onder, maar in mijn ogen betekent het alleen maar dat je niet goed hebt begrepen hoe gemiddeldes berekent worden.
pleased to meet you
pi_138039893
quote:

[..]

Artikel 11 lid 1 WWB bepaalt: Iedere in Nederland woonachtige Nederlander die hier te lande in zodanige omstandigheden verkeert of dreigt te geraken dat hij niet over de middelen beschikt om in de noodzakelijke kosten van bestaan te voorzien, heeft recht op bijstand van overheidswege.

Het is in alle opzichten beter om mensen die geen inkomen hebben daarin wel te voorzien.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:16:41 #29
396550 Richestorags
pi_138039910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Idealistisch gezien niet, nee.

[..]

In the perfect world zou iedereen z'n steentje bijdragen. In de praktijk gebeurt dat niet. Dan kun je als overheid repressief beleid gaan voeren maar er is al 6 topics lang aangevoerd tot welke idiote wantoestanden dat leidt. Dat je maar blijft herhalen dat het op zich wel een goed idee is om een tegenprestatie te verlangen snap ik dan niet.
Dat de uitvoering verkeerd is doordat we een overheid hebben die die het als een goedkope kostenbesparing ziet om mensen in de bijstand te trappen en te dwingen om hun oude werk te doen met behoud van uitkering wil nog niet zeggen dat het idee slecht is. Het moet alleen door competente mensen worden uitgevoerd.
pi_138039931
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat de uitvoering verkeerd is doordat we een overheid hebben die die het als een goedkope kostenbesparing ziet om mensen in de bijstand te trappen en te dwingen om hun oude baan te doen met behoud van uitkering wil nog niet zeggen dat het idee slecht is. Het moet alleen door competente mensen worden uitgevoerd.
Ja, maar dat gebeurt niet. Nooit niet.
pi_138039932
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

okee, duidelijk, je zei 'niet tegen korten', ik dacht al..

maar daar gaat het wel degelijk over, die mensen zitten ook gewoon in de bijstand namelijk.

je betaald ook premie voor de bijstand.
wel in staat zijn maar niet doen is frauderen.
wel in staat zijn maar niets kunnen vinden, moeten die ook klusjes doen en gekort worden?
hebben die geen recht op tijdelijke steun totdat ze zich kunnen omscholen of wel weer werk kunnen vinden? waarom moet je hen allemaal ongeschoold , dwangmatig en, laten we eerlijk zijn, vernederend werk laten verrichten?
Noem het frauderen of niet, het is dan een vorm van frauderen waar nu weinig mee wordt gedaan in de zin van controle.

Tijdelijke steun krijg je tijdens je WW-periode. Dat is de periode waarin je je om kunt laten scholen en je hoog van de toren kunt blazen als je baantjes voor je neus krijgt die onder je niveau zijn.

Lukt het je dan niet om te werken, terwijl je dat wel kunt, dan dien je een tegenprestatie te verrichten voor de uitkering (het strikt noodzakelijke om een dak boven je hoofd te hebben en te eten) die je krijgt.

Ik zie niet in wat daar mis mee is.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:17:54 #32
396550 Richestorags
pi_138039963
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar dat gebeurt niet. Nooit niet.
Ik zie potentieel als er weer een gezonde economie is.
pi_138040002
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Halcon het volgende:
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Genoeg. Dat hele circus kost 7 miljard zonder dat daar iets fatsoenlijks tegenover staat. Je reinste geldverspilling.
pi_138040020
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik zie potentieel als er weer een gezonde economie is.
De overheid is veel te log om dat op een adequate wijze te kunnen regelen.
pi_138040030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Seizoensarbeiders die hun schoolgaande kinderen meenemen? Yeah right.

[..]

Okay, we gaan even weer rekenen, uitgaand van de 1600 euro netto.
Kosten in het huis waarin hij woont:
huur 200
nutsbedrijven, internet etc 40
Voeding, persoonlijke hygiëne, kleding, een heel klein beetje recreatie af en toe 200
Ziekenfonds 101 - 51 zorgtoeslag 50.
Totaal dus 490 euro, blijft er 1100 over om naar je gezin te sturen. Dat is 50 euro minder dan de bijstandsnorm voor een alleenstaande ouder! En dan krijgt je vrouw nog lagere toeslagen ook, oftewel zij en de kinderen belanden ver onder het bestaansminimum. Echt, hoe lang denk je zal het duren voor zo'n gezin uit elkaar valt?

De Roemeen daarentegen hoeft het niet zo spartaans zuinig te doen, al stuurt die maar 500 euro per maand op zijn dat daar nog 3 maanden minimumloon.

De bijstandsnormen zijn berekend op het bestaansminimum. En dan kan je wel lang en breed gaan argumenteren dat dat minimum veel te ruim is gesteld want jij blijft er ruim onder, maar in mijn ogen betekent het alleen maar dat je niet goed hebt begrepen hoe gemiddeldes berekent worden.
Wat gaat het jou aan wat een Roemeen met zijn zuurverdiende loon doet?

En zo'n vrouw komt gewoon mee en gaat in de kassen werken. Of denk je dat die thuis blijft zitten in Roemenië als ze in het Westen pakweg 1.600 euro kan vangen per maand. Die komen echt wel hoor.

En de boodschappen doen ze gewoon in de stad waar ze wonen. Ze vliegen niet elk weekend op en neer om in Roemenië boodschappen te doen. Voor zo ver dat al relevant is, want iemand die werkt mag zelf weten waar hij/zij de boodschappen doet.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:20:26 #36
396550 Richestorags
pi_138040054
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De overheid is veel te log om dat op een adequate wijze te kunnen regelen.
Allicht, maar blijven dromen is leuk toch? Ik heb ook nergens gesteld dat ik het eens ben met de verwerpelijke praktijken van de overheid nu. Dat ben ik namelijk niet.
pi_138040060
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is in alle opzichten beter om mensen die geen inkomen hebben daarin wel te voorzien.
We hebben er weer eentje: een beroepswerkloze!
pi_138040065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lol niet voor videotheken natuurlijk.
wel voor bijvoorbeeld de bouw.
De bouwbedrijven klagen juist dat zij vast personeel moeten ontslaan omdat ze verplicht zoveel werklozen uit de kaartenbak per project moeten gebruiken om het project in de wacht te kunnen slepen. Het is al zwaar weer in de bouw, de opdrachten van de gemeentes zijn van levensbelang voor die bedrijven, dus ze moeten wel. Komt neer op dat je eerst ontslagen moet worden voor je weer aangenomen mag worden, absurditeit ten top.
pleased to meet you
pi_138040071
quote:

[..]

Als 'noodzakelijke kosten' nu eens echt op een kritische manier wordt vastgesteld, dan ben ik helemaal tevreden. Ook zou je kunnen kijken of je mensen die hierheen komen, maar in de bijstand zijn geraakt en door eigen toedoen niet aan een baan kunnen komen, zou moeten sponsoren.
weet je wel hoe moeilijk het wel niet is om in de bijstand te komen, laat staan te blijven? deze mensen worden constant op het matje geroepen, moeten wekelijks sollicitateis inleveren. lekker achterover leunen is er niet bij. ben je jong, wordt je gewoon aan het werk gezet, zoals jij dus wil.

en stel dat je bijstand wilt, vanuit goedbetaald werk en levensstijl. je hebt een huis en een auto.
die raak je gelijk kwijt, die moet je eerst opeten.

de bijstand is geen ww, he. iedereen die daarin zit, zit al op het laagste niveau. alleen diegenen die liegen en zwart bijklussen hebben wel een BMW voor de deur staan.

verder ben ik het troouwens wle met je eens dat arbeidsongeschikten en gehandicapten een aparte categorie zouden moeten vormen. dat is nu niet zo. er moet een nieuwe uitkering komen, speciaal voor hun. dat zou ook een hoop verwarring wegnemen bij mensen die werken.
pi_138040075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik hoop dat je wordt aangenomen. Thuiszitten is geen pretje. Juist met die reden in het achterhoofd lijkt het mij niet verkeerd om een tegenprestatie te vragen voor een aantal uur per week.
Weet je..

Ik vind het een ramp en moet vechten tegen depressiviteit en zelfs suïcidaliteit bij vlagen.
- Ik haal energie uit mijn werk
- Ik ben trots op wat ik kan en wat ik deed; prima voor mijn eigenwaarde, mijn zelfbeeld
- Ik ben met niets 10 jaar geleden opnieuw begonnen en zit nu in een bescheiden koopwoning
- Ik heb twee pubers te onderhouden

Maar nu:
- Noemt men mij een profiteur, een parasiet omdat ik na 33 jaar fulltime werken nu ruim een half jaar werkeloos ben
- Zeggen ze dat ik wel een ramp van een werknemer zou zijn omdat ik niet meteen een andere baan kan vinden
- Is men van mening dat men mag bepalen waar ik mijn geld en mijn tijd aan besteed
- Vindt men dat ik me 'nuttig' moet maken voor de samenleving want ik ben dus 'niet nuttig'
- Zeggen ze dat ik wel kan werken maar niet wil werken (WTF.. met een gedwongen verkoop boven mijn hoofd?!?)
- Zou ik niet genoeg mijn best doen of hebben gedaan.

Zucht. Nee, ik ga me niet beter voelen als ik naast een taakgestrafte mag aantonen dat ik de samenleving zo dankbaar ben.
pi_138040095
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Allicht, maar blijven dromen is leuk toch? Ik heb ook nergens gesteld dat ik het eens ben met de verwerpelijke praktijken van de overheid nu. Dat ben ik namelijk niet.
Maar hou dan ook gewoon op met doen alsof het in de basis een goed idee is. Daarmee hou je dit hele circus namelijk in stand.
pi_138040108
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

We hebben er weer eentje: een beroepswerkloze!
Dat je geen argumenten hebt was al duidelijk. En nee, je ad hominem raakt kant noch wal.
pi_138040129
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:09 schreef Halcon het volgende:
Dan heb je over de groep die lichamelijk en psychisch wel in staat is om te werken, maar het niet doet... WW hebben ze premie voor betaald, dus dat kun je met rust laten. Die mensen zouden m.i. niets moeten krijgen of klusjes die nu niet worden gedaan, doen tegen ontvangst van een minimale uitkering.
850.000 werkelozen.. 92.000 vacatures. 500 of meer sollicitanten per vacature.

Zouden ze werk vinden als je ze maar hard genoeg straft en ze honger laat lijden?
pi_138040160
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zouden ze werk vinden als je ze maar hard genoeg straft en ze honger laat lijden?
https://decorrespondent.n(...)43007242520-822a11ac

quote:
In een nieuw tv-programma ‘Sterren op Zoek naar Eten’ laten programmamakers een hondertal hongerige soapies los op een desolaat stukje grond in de oceaan. Op het verwoestijnde eiland worden dagelijks negentig kokosnoten begraven. De deelnemers raken enigszins gefrustreerd als blijkt dat er elke dag tien mensen met een lege maag op het strand moeten slapen en eisen verbetering. De programmamakers dragen een oplossing aan. 'We bouwen een trainingscentrum waar jullie beter leren zoeken naar kokosnoten.'
Dat is de logica die we hier zien.
pi_138040178
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

weet je wel hoe moeilijk het wel niet is om in de bijstand te komen, laat staan te blijven? deze mensen worden constant op het matje geroepen, moeten wekelijks sollicitateis inleveren. lekker achterover leunen is er niet bij. ben je jong, wordt je gewoon aan het werk gezet, zoals jij dus wil.

en stel dat je bijstand wilt, vanuit goedbetaald werk en levensstijl. je hebt een huis en een auto.
die raak je gelijk kwijt, die moet je eerst opeten.

de bijstand is geen ww, he. iedereen die daarin zit, zit al op het laagste niveau. alleen diegenen die liegen en zwart bijklussen hebben wel een BMW voor de deur staan.

verder ben ik het troouwens wle met je eens dat arbeidsongeschikten en gehandicapten een aparte categorie zouden moeten vormen. dat is nu niet zo. er moet een nieuwe uitkering komen, speciaal voor hun. dat zou ook een hoop verwarring wegnemen bij mensen die werken.
Dat is toch allemaal terecht? Wat dan? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken en toch gewoon een uitkering trekken?

Terecht dat de overheid niet iemand gaat sponsoren die nog prima een tijdje voor zichzelf kan zorgen. Daar is de bijstand ook helemaal niet voor nodig. Diegene werkt toch niet, dus waar heeft hij/zij een auto voor nodig?

De WW is gemaximeerd qua looptijd. Met de WW is ook niets mis mee. Die is bedoeld voor mensen om na een ontslag, zichzelf weer aan het werk te krijgen.
pi_138040197
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je geen argumenten hebt was al duidelijk. En nee, je ad hominem raakt kant noch wal.
Onderbouw jij je gebral eens.
pi_138040210
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In elk geval wat meer dan nu en de rest kost dan minder dan dat ze nu kosten.
pi_138040218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal terecht? Wat dan? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken en toch gewoon een uitkering trekken?
Het alternatief is dat we 7 miljard per jaar wegggooien en net doen alsof mensen grassprietjes laten knippen nuttig werk is.
pi_138040224
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je niveau moet je even loslaten. Dat is immers niet relevant. Er is niet zoiets als "jouw niveau". Je bent zo goed als de banen waarvoor je voor in aanmerking komt.
Je hebt duidelijk geen verstand van de arbeidsmarkt. De twee meest genoemde redenen van afwijzing zijn: te weinig ervaring en te hoog gekwalificeerd.
quote:
En dan nu de hamvraag: als je in de kassen terecht zou kunnen, zou je dat dan aannemen. Ja of nee?
Ja. Onmiddellijk. Ben er alleen helaas al een aantal keren afgewezen wegens 'het kostenplaatje' in vergelijking met een MOElander.
pi_138040242
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het alternatief is dat we 7 miljard per jaar wegggooien en net doen alsof mensen grassprietjes laten knippen nuttig werk is.
Geld wat je nu ook al weggooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')