Daar ben ik dus ook niet voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom mag positieve discriminatie dan wel?
Tegengeluid zou van de beste man zelf moeten komen, maar dat doet hij dus niet. Bovendien is het niet gek dat dit zo massaal in het nieuws komt het is ook nogal een happening. Dit soort dingen komen namelijk amper voor. (Partijleden die massaal opstappen)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij horen media neutraal te zijn in berichtgeving maar zo komt het op mij totaal niet over.. zelfs het NOS Journaal lijkt het maar wat leuk te vinden dat Wilders zichzelf in de voet heeft geschoten.. ik mis een tegengeluid, ook al ben ik geen fan van Wilders
Media horen helemaal niet neutraal te zijn. Ze moeten objectief verslag doen, maar mogen zelf bepalen waarover.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij horen media neutraal te zijn in berichtgeving maar zo komt het op mij totaal niet over.. zelfs het NOS Journaal lijkt het maar wat leuk te vinden dat Wilders zichzelf in de voet heeft geschoten.. ik mis een tegengeluid, ook al ben ik geen fan van Wilders
Hoe zou je neutraal moeten zijn over zo'n opmerking?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar positieve discriminatie mag van de grondwet ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:35 schreef Globali het volgende:
[..]
De grondwet erbij halen. Het hebben over gelijkheid van mensen. Dat is onzin?
Omdat ze zo zielig zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Sommigen kunnen niet wachten op de volgende uitspraak van Wilders. Het lijkt wel alsof zij een beetje geobsedeerd zijn voor hem en PVV'ers. Dat zie je ook in elk topic waarin de PVV zonder reden erbij wordt gesleept. Volgens mij krijgen sommigen oprecht een stijve bij elk relletje rond hem.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel, ik ben tegen de doodstraf of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:35 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda: als mensen eenmaal crimineel zijn, dan maakt het niet meer uit hoe je ze straft?
Waarom worden ze dan harder gestraft?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daar heb ik je al meerdere keren gelijk gegeven.
Boeit dat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus af op welke partij jij anders zou stemmen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:39 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Even helemaal gejat van dumpert, maar ik ben het in grote lijnen wel eens met de beste man. Bovendien heb ik geen zin om een heel verhaal te typen aangezien je geen zin hebt om in te zien waarom het niet wenselijk is.
Mocht je het verhaal van de beste man (ikwilHD) willen lezen;
[..]
De man roept gewoon hele rare dingen. Daar krijgt hij dan terecht hard commentaar op.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sommigen kunnen niet wachten op de volgende uitspraak van Wilders. Het lijkt wel alsof zij een beetje geobsedeerd zijn voor hem en PVV'ers. Dat zie je ook in elk topic waarin de PVV zonder reden erbij wordt gesleept. Volgens mij krijgen sommigen oprecht een stijve bij elk relletje rond hem.
Ja, maar gelijk straffen hoeft dus niet per se.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel, ik ben tegen de doodstraf of iets dergelijks.
Ja maar laten we eerlijk zijn. Wanneer het kut gaat met de pvda dan wordt het ook lekker uitgemeten in de media hoor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Prima tochquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:38 schreef meth1745 het volgende:
This is getting ridiculous,
in het vorige deel had ie 101 posts in 64 minuten.
Denk dat ie Tong van de eerste plaats wil verdrijven.
Ga maar eens rondkijken in topic's hier waarin je ziet dat de PVV er wordt bijgesleept zonder dat die iets met het onderwerp van doen hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:44 schreef Globali het volgende:
[..]
De man roept gewoon hele rare dingen. Daar krijgt hij dan terecht hard commentaar op.
Je begrijpt dat er altijd discriminatie voorafgaat aan positieve discriminatie?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat je daarop ingaat en niet steeds hetzelfde vraagt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:39 schreef Globali het volgende:
[..]
Jij roept ook steeds hetzelfde. Wat verwacht je dan aan reacties?
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ga maar eens rondkijken in topic's hier waarin je ziet dat de PVV er wordt bijgesleept zonder dat die iets met het onderwerp van doen hebben.
Er is niks positiefs aan positieve discriminatie. Het is verwerpelijk en pervers. Een walgelijke exponent van de maakbare samenleving van de gutmensch.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je begrijpt dat er altijd discriminatie voorafgaat aan positieve discriminatie?
Op die argumenten heb ik al gereageerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:39 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Even helemaal gejat van dumpert, maar ik ben het in grote lijnen wel eens met de beste man. Bovendien heb ik geen zin om een heel verhaal te typen aangezien je geen zin hebt om in te zien waarom het niet wenselijk is.
Mocht je het verhaal van de beste man (ikwilHD) willen lezen;
[..]
Er kunnen wel meer dingen die criminaliteit verminderen maar die doen we ook niet, omdat het hele idee van een rechter is dat hij mensen die dezelfde misdaad hebben begaan gelijk straft. Als we ongelijk gaan straffen is het hek van de dam.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het kan en je vermindert de criminaliteit.
Je komt er bij jou toch niet omheen? We kunnen het ook hebben over het paargedrag van olifanten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat je daarop ingaat en niet steeds hetzelfde vraagt.
Dat hij er zelf niet op reageert is inderdaad zwak.. dat het in het nieuws komt is ook logisch, maar ik vind de berichtgeving wel hijgerig en eenzijdig.. het wordt allemaal zo verschrikkelijk opgeblazen..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Tegengeluid zou van de beste man zelf moeten komen, maar dat doet hij dus niet. Bovendien is het niet gek dat dit zo massaal in het nieuws komt het is ook nogal een happening. Dit soort dingen komen namelijk amper voor. (Partijleden die massaal opstappen)
Ja ik bedoelde ook objectief.. maar als ik dan bij Pauw & Witteman alleen maar Marokkanen zie zitten en een verdwaalde Surinamer. die elkaar allemaal napapegaaien dan vind ik dat niet erg objectief meer.. ik erger me altijd aan dat soort politiek correcte vertoningenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Media horen helemaal niet neutraal te zijn. Ze moeten objectief verslag doen, maar mogen zelf bepalen waarover.
Waarom zou ik naar Iran willen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ben er voor van jou een uitzondering te maken. Dat jij straks verslag gaat doen over je leven in Iran..
En dat moet je ook kunnen onderbouwen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Niet echt. Mijn mening is gewoon duidelijk.
Als er geen discriminatie zou bestaan, dan was positieve discriminatie helemaal niet nodig. Dus, mensen die discrimineren zijn de bron van al deze walgelijkheid. Bovendien "gutmensch"quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is niks positiefs aan positieve discriminatie. Het is verwerpelijk en pervers. Een walgelijke exponent van de maakbare samenleving van de gutmensch.
Wat positieve discriminatie wordt genoemd, is in de wet beschreven als het wegnemen van achterstanden op de arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar positieve discriminatie mag van de grondwet ook niet.
Dat is logisch. De man was er erg goed in dingen te zeggen die wettelijk gezien nog net konden. Heel slim. En nu stapt hij volgens mij over die lijn.....in zijn enthousiasme. Dat is groot nieuws.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat hij er zelf niet op reageert is inderdaad zwak.. dat het in het nieuws komt is ook logisch, maar ik vind de berichtgeving wel hijgerig en eenzijdig.. het wordt allemaal zo verschrikkelijk opgeblazen..
[..]
Ja ik bedoelde ook objectief.. maar als ik dan bij Pauw & Witteman alleen maar Marokkanen zie zitten en een verdwaalde Surinamer. die elkaar allemaal napapegaaien dan vind ik dat niet erg objectief meer.. ik erger me altijd aan dat soort politiek correcte vertoningen
Omdat het kan en het de criminaliteit vermindert.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:43 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom worden ze dan harder gestraft?
"Omdat het criminelen zijn"
Ja, duh, daarom krijgen ze ook straf.
Waarom worden ze harder gestraft dan andere criminelen?
Dat heb ik al minimaal 30 x gedaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dat moet je ook kunnen onderbouwen.
Ik ben voor gelijk straffen maar in dit geval een uitzondering.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:44 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, maar gelijk straffen hoeft dus niet per se.
Als jij er zin in hebt moet je gewoon ongelijk kunnen straffen, is dat het? Hoe zit het dan wel?
Niet? Wie zegt dat er genoeg kandidaten van gelijke geschiktheid zijn? De laatste keer dat ik rondkeek op de universiteit, was het overgrote deel nog steeds Nederlands hoor.... Ja gutmensch ja, met de maakbare samenleving. What's next? Verplichten dat er x% gingers in een bedrijf moeten werken? x% mensen met één been? x% mensen met een lul van >20cm? Dat zijn ook allemaal minderheden in de samenleving namelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als er geen discriminatie zou bestaan, dan was positieve discriminatie helemaal niet nodig. Dus, mensen die discrimineren zijn de bron van al deze walgelijkheid. Bovendien "gutmensch"
Ben ik al op ingegaan, zie een paar posts terug.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het kan en het de criminaliteit vermindert.
Positief discrimineren staat niet beschreven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan is de grondwet dus ook geen probleem tenminste niet rechtelijk gezien.
Nee, dat is een argument die er wordt gebruikt geen feit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Je begrijpt dat er altijd discriminatie voorafgaat aan positieve discriminatie?
Nee hoor als er voor dit een uitzondering wordt gemaakt in de wet en de rest niet. En welke dingen doen we dan niet die criminaliteit verminderen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:46 schreef Rurik het volgende:
[..]
Er kunnen wel meer dingen die criminaliteit verminderen maar die doen we ook niet, omdat het hele idee van een rechter is dat hij mensen die dezelfde misdaad hebben begaan gelijk straft. Als we ongelijk gaan straffen is het hek van de dam.
En zijn we dus weer terug bij af. Ahmed heeft als Nederlander niet dezelfde rechten als ik terwijl we beiden een Nederlands paspoort hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee hoor als er voor dit een uitzondering wordt gemaakt in de wet en de rest niet. En welke dingen doen we dan niet die criminaliteit verminderen?
De wetgever en gekozen volksvertegenwoordiging.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet? Wie zegt dat er genoeg kandidaten van gelijke geschiktheid zijn?
Waarom alles door de overheid te willen regelen? En dat sommige discrimineren hebben ze alleen maar zichzelf meer want dan hebben ze minder goede mensen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als er geen discriminatie zou bestaan, dan was positieve discriminatie helemaal niet nodig. Dus, mensen die discrimineren zijn de bron van al deze walgelijkheid. Bovendien "gutmensch"
Ondergesneeuwd door panda'squote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]Goed verhaal, wat ongetwijfeld bijna niemand in dit topic leest.
Positieve discriminatie is ook niet nodig. Kwaad met kwaad vergelden door positief te willen discrimineren werkt alleen maar meer ongelijkheid in de hand. Niet minder.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De wet stelt discriminatie anders strafbaar. Wat is "positieve" discriminatie? Onderscheid maken op basis van geslacht of afkomst. Onwettig dusquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:52 schreef nikk het volgende:
[..]
De wetgever en gekozen volksvertegenwoordiging.
Nee dat is argumentatie maar objectief gezien nog steeds discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat positieve discriminatie wordt genoemd, is in de wet beschreven als het wegnemen van achterstanden op de arbeidsmarkt.
Je mag positief discrimineren als in een bepaalde beroepsgroep bijvoorbeeld 20% vrouwen aanwezig is, maar in het bedrijf maar 5%. Dan mag je vrouwen bevoordelen.
Dat is terecht, omdat eerder mannen al bevoordeeld zijn, anders had het bedrijf al 20% vrouwen in dienst.
Dan hoef je het niet duizend keer te herhalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:48 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat heb ik al minimaal 30 x gedaan.
Het gaat over mensen die kijkend naar kunnen gelijk zijn. Niet dat je een zwart iemand aanneemt omdat die zwart is maar wel minder kan bijv.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom alles door de overheid te willen regelen? En dat sommige discrimineren hebben ze alleen maar zichzelf meer want dan hebben ze minder goede mensen.
Ik splits je stelling op in twee delen;quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het kan en het de criminaliteit vermindert.
Daar heb ik dan ook al op gereageerd dus dan hoef je het niet te herhalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:49 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ben ik al op ingegaan, zie een paar posts terug.
Positief discrimineren is objectief gezien (en het woord zegt het al) ook gewoon discrimineren. Is objectief gezien gewoon hetzelfde als zeggen dat 99% autochtoon moet zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Positief discrimineren staat niet beschreven.
Klopt, dat heb ik ook al bevestigt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:52 schreef Globali het volgende:
[..]
En zijn we dus weer terug bij af. Ahmed heeft als Nederlander niet dezelfde rechten als ik terwijl we beiden een Nederlands paspoort hebben.
Dus als roodharigen uitgekotst worden door de maatschappij en daardoor nergens aangenomen worden moet dat maar zo blijven?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:54 schreef Richestorags het volgende:
En wat als het aantal roodharigen in een bedrijf ondervertegenwoordigd is t.o.v. het werkelijke percentage? Moet je dan ook een actief roodharigen wervingsbeleid hebben?
Ik ben daar ook niet voor.....dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Positief discrimineren is objectief gezien (en het woord zegt het al) ook gewoon discrimineren. Is objectief gezien gewoon hetzelfde als zeggen dat 99% autochtoon moet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |