Dat zou kunnen. Dan moet je dus een permanente verblijfsvergunning geven aan mensen die nu komen en hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Iets anders is de groep die hier al gewoon is en een Nederlands paspoort heeft.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daarom moeten ze ook het hebben van 2 nationaliteiten verbieden.
Maar ja , dat zal nooit gebeuren.
dat is volgens mij sowieso jouw levensmottoquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee maar dat is ons probleem niet.
Nee. Dat vind ik niet. Het is een erg kinderachtige reactie. Waar men ook zeker op terug gaat komen.quote:
Kan jij zelf niet een wetboek erop naslaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je me het stuk van de grondwet geven waar dat staat?
Klopt, maar gelijke behandeling is ook in veel verdragen vastgelegd, en die gelden weer wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nederlandse wetgeving wordt niet getoetst aan de grondwet. We hebben geen constitutioneel hof.
Omdat autochtonen en mannen benadeeld worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:23 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom stoor jij je dan wel aan positieve discriminatie?
natuurlijk welquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee maar dat is ons probleem niet.
Laten we de grondwet geheel loslaten.........quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de grondwet geen reden is om het niet te doen.
En criminele allochtonen worden niet meer benadeeld in verhouding tot criminele autochtonen als je ze uitzet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat autochtonen en mannen benadeeld worden.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nederlandse wetgeving wordt niet getoetst aan de grondwet. We hebben geen constitutioneel hof.
Gehandicapten kunnen er niks aan doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Gehandicapten kosten de samenleving meer geld dan criminelen, hoezo niets fout ?
Dronken op een zaterdagnacht met 120 over een landweg, tegen een boom geparkeerd, dwarslaesie. Gehandicapt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gehandicapten kunnen er niks aan doen.
Klopt, maar in dit geval is dat niet erg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Als je met een zelfde paspoort niet dezelfde rechten hebt als een andere burger is dat ongelijkheid.
Maakt dat uit?quote:Dan is zo'n paspoort dus eigenlijk ook niets meer waard voor die mensen.
Nou en ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mensen met 2 paspoorten soms ook niet (zoals in het geval van Marokko waarbij je niet van je nationaliteit afkomt)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden? Verdragen kunnen ook worden opgezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt wel zoveel willen. En juist om dat soort willekeur tegen te gaan, zijn er in de loop der jaren wetten en verdragen gemaakt. Zodat het niet meer de 'wil' van heersers of overheden is, die bepaalt wat er gebeurt, maar de wet.
Ik wil ook dingen, maar ja...
Dat is wel erg. Want dan ben je dus niet gelijk aan een ander. Geef dan geen paspoort aan iemand.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar in dit geval is dat niet erg.
[..]
Maakt dat uit?
Ik vind dat het voor iedereen moet gelden , of je hier nou al 20 jaar bent of morgen binnen komt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Dan moet je dus een permanente verblijfsvergunning geven aan mensen die nu komen en hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Iets anders is de groep die hier al gewoon is en een Nederlands paspoort heeft.
Er zijn hier genoeg argumenten gegeven, alleen lees jij daar overheen. LALALALALA IK HOOR NIKSquote:
Nee. Dat kan niet. Daar krijg je nooit een meerderheid voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden? Verdragen kunnen ook worden opgezegd.
Dat ligt aan de rechter, strikt gezien mag het volgens de wet niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat dat in het voordeel is van degene die het ondergaat, wordt het acceptabel geacht.
Wmb is er nog steeds iemand die er nadeel van ondervindt, dus in veel gevallen nog steeds niet acceptabel.
Die keus heeft bijv. een Marokkaan niet zover ik weet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind dat het voor iedereen moet gelden , of je hier nou al 20 jaar bent of morgen binnen komt.
En het maakt me geen fluit uit of je uit Marokko , België of Pakistan komt.
Kies je voor het Nederlandse , dan lever je je andere in , kies je voor de andere , dan krijg je (mits je er recht op heb) een verblijfsvergunning.
Kan je je niet gedragen ,:W verblijfsvergunning
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |