SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 27-03-2014 16:46:40 ]![]()
Mijn binnenbeenlengte is 87cm, ik kom dan op een frame maat van 59,2 (59).
Bij canyon hebben ze L (58) en XL (60).. Welke fiets past dan beter bij me? Een iets grotere (XL) of juist kleinere(L)?![]()
Moet je even kijken naar de rest van je lichaam. Heb je relatief lange benen? Dan zou ik voor het kleinere frame gaan. Dan steekt je zadel ietsjes meer uit, maar je zit wel dichter op je stuur. En dat werkt ook andersom.
Maar ga niet alleen op mij af
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Succes tijdens de primavera meet jongens, maak er een mooie rit van. Ik kan er helaas niet bij zijn, volgende keer weer!If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
9 gradenGeen kort-kort weer
Het moet ook niet te warm worden, anders smelt de primavera kaas in mijn rugtas.quote:
@Dop ik laat zaterdag ff weten of ik meefiets oke? 10u daar aankomen is 8u hier weg.![]()
Ik:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ja percies, het zadel kan makkelijk wat hoger of lager. Hoe lang is die fetss?
Lengte: 1,84cm
BBL: 87cm
Romp: 60cm
Borst (breedte): 48cm
Armen: 69cm
Fiets:![]()
![]()
Ja tien graden is met mijn fietkleding altijd puzzelen. M'n lange broek en jas zijn dan veel te heet. Knie- en armstukken toch weer wat fris.quote:
Ga denk ik wel voor fris. Als ik met jullie mee moet krijg ik het wel warm verwacht ik zo.![]()
Hangt ook van het weer af vaak. 10 graden met wolken en wind is toch iets heel anders dan 10 graden en strakblauwe lucht.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja tien graden is met mijn fietkleding altijd puzzelen. M'n lange broek en jas zijn dan veel te heet. Knie- en armstukken toch weer wat fris.
Ga denk ik wel voor fris. Als ik met jullie mee moet krijg ik het wel warm verwacht ik zo.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
aangezien ik niet zo veel fiets als de meeste hier, heeft mijn voorkeur een comfortabelere houding (dichter op het stuur) . Dus ik denk dat ik voor een L ga...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
De maat B en C zijn belangrijk. Hangt ook een beetje af hoe je op de fiets wil zitten.
Een 58 is 55.5 lang en een 60 is 57.5 lang. Het kan wellicht allebei maar als je lang bovenlijf hebt ofwel een lange zit prefereert dan die 60. De 58 is korter maar heeft ook een lager balhoofd.![]()
zou zeker kunnenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh als kaas ook met de fiets deze kant op komt zou je wel samen kunnen rijdenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Dichter maar dus ook 2cm lager, als jij met een spacertoren wilt rijden moet je het natuurlijk zelf weten. Als je een comfi zit wilt zou ik denk ik eerder de 60 pakken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:47 schreef fetss het volgende:
[..]
aangezien ik niet zo veel fiets als de meeste hier, heeft mijn voorkeur een comfortabelere houding (dichter op het stuur) . Dus ik denk dat ik voor een L ga...
Ik reed vroeger ook op een 56 heb nu een korte 58 wat toch echt beter uit te houden is met mijn 181cm.![]()
Gabbaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja tien graden is met mijn fietkleding altijd puzzelen. M'n lange broek en jas zijn dan veel te heet. Knie- en armstukken toch weer wat fris.
Ga denk ik wel voor fris. Als ik met jullie mee moet krijg ik het wel warm verwacht ik zo.![]()
![]()
Ja dat is echt het nadeel van dat spul.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja mooi spul. Maar vind het toch wat duur....
Btw, op marktplaats staan ze ook helemaal niet tweedehands. Veelzeggend lijkt me![]()
![]()
Nou zijn lange mensen snel f*cked wat 'mooi' betreft. Uitzonderingen daargelaten. Maar laatst stond er bij mn FM een afgemonteerde storck voor iemand die nog een kop groter is dan ik, maar die balhoofdbuis ziet er ook debiel uit dan.quote:![]()
De framemaat vind ik niet eens zo storend ansich, maar 4cm aan spacers op je fiets geeft wel aan dat je niet het goede kader hebt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou zijn lange mensen snel f*cked wat 'mooi' betreft. Uitzonderingen daargelaten. Maar laatst stond er bij mn FM een afgemonteerde storck voor iemand die nog een kop groter is dan ik, maar die balhoofdbuis ziet er ook debiel uit dan.
En de balhoofdbuizen van Storck fietsen zijn allemaal een beetje lomp, zeker in de grotere maten, dat maakt het frame wel stijf overigens.
[ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 21-03-2014 19:09:24 ]![]()
Tsja, als je lang bent smoelt het al snel niet maar. Maja, dat is dan zo.
Mijn vader heeft nu ook 3 cm aan spacers en hij zit nu al dieper dan op zijn vorige (65 cm) frame. Dat vind hij al niet zo relaxt. Ik heb gezegd dat hij maar moet wennen
![]()
Ik heb ook 3cm spacers
Trouwens andere groep erop gezet, met nieuwe kabels, lintje, derailleurwieltjes. kabelverstellers, kortere stuurpen. Nu is hij bijna af. Moet nog nieuw draad doppen voor de bidonhouder. Wel waslijnen nu.
Morgen stukje fietsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: