Derksen zou wel zijn mening hebbenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wordt genieten vanavond bij VI.
Check even haar retweets, is een parodie account.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jammer dan.
[..]
Zou het echt zijn? Ik weet niet hoe je met twitter kan zien of een account ook echt van diegene is. Zou wel een bak zijn als dat echt zo is
Dacht ik alquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:12 schreef Tweek het volgende:
[..]
Check even haar retweets, is een parodie account.
http://www.omroepwest.nl/(...)d-ge%C3%AFnstalleerdquote:- De Haagse PVV'er Chris van der Helm stapt op. Van der Helm was al raadslid en werd woensdag herkozen. De nieuwe gemeenteraad is nog niet geïnstalleerd.
Nepaccount.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
En de vierde: Lilian Helder houdt persco om 4 uur
V.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:41 schreef JanJanJan het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Dat is allemaal opgeblazen door mensen die zélf niets van statistiek begrepen, want Helder zat daar gewoon juist.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Was dat niet die ene die niets snapte van statistiek?
Al zijn de schapen bij de PVV wel bijzonder fanatiek en kritiekloos, ik kan me niet voorstellen dat men bij enige andere partij de partijleider die oproept tot etnische zuivering zo fanatiek zou verdedigen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Volgens jou theorie zou hij dan 15 zetels moeten scoren ipv die 20 tot 30. Tevens heeft elke partij (helaas) wel een kudde schapen achter zich aan lopen.
Volgens mij ging het om een onderzoek onder meerdere mensen en niet maar één met een taakstraf en één met een gevangenisstraf, maar ik kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:34 schreef Kaas- het volgende:
Dat is allemaal opgeblazen door mensen die zélf niets van statistiek begrepen, want Helder zat daar gewoon juist.
Behalve bij de NSDAP danquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Al zijn de schapen bij de PVV wel bijzonder fanatiek en kritiekloos, ik kan me niet voorstellen dat men bij enige andere partij de partijleider die oproept tot etnische zuivering zo fanatiek zou verdedigen.
Da's natuurlijk een van de redenen dat ze de PVV aanhangen, dus logisch.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Al zijn de schapen bij de PVV wel bijzonder fanatiek en kritiekloos, ik kan me niet voorstellen dat men bij enige andere partij de partijleider die oproept tot etnische zuivering zo fanatiek zou verdedigen.
En in de Sovjet Unie. Een de aanhangers van Pol Pot. En in Amerika zijn er nog talloze groeperingen. En in het midden oosten. En in Afrika.quote:
Nee, ze zat er volkomen naast en bleek achteraf toevallig op dezelfde conclusie uit te komen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is allemaal opgeblazen door mensen die zélf niets van statistiek begrepen, want Helder zat daar gewoon juist.
Dat het een domme doos is zal ik echter niet tegenspreken hoor.
Zou een gemiddeld lid van de TK wel verstand hebben van statistiek?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ze zat er volkomen naast en bleek achteraf toevallig op dezelfde conclusie uit te komen.
Elbert Dijkgraaf (hoogleraar empirische economie, onlangs nog een vak bij hem gevolgd) en Pieter Omtzigt (gepromoveerd econometrist) vertrouw ik het onderwerp wel toe. Voor de rest is het waarschijnlijk huilen met de pet op (veel juristen).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zou een gemiddeld lid van de TK wel verstand hebben van statistiek?
twitter:Leon_Willems twitterde op vrijdag 21-03-2014 om 15:51:13De PVV werd mij langzamerhand te links, zegt de net opgestapte Van Klaveren, over sociaal-economische koers van partij Wilders reageer retweet
Het gemiddelde niveau wordt natuurlijk wel behoorlijk naar beneden gehaald door de PVVquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Pieter Omtzigt (CDA) wel, is econometrist.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, Dijkgraaf kan ook wel met statistiek omgaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Elbert Dijkgraaf (hoogleraar empirische economie, onlangs nog een vak bij hem gevolgd) en Pieter Omtzigt (gepromoveerd econometrist) vertrouw ik het onderwerp wel toe.
Goed om te horen dat mijn bijlessen aan Dijkgraaf voordelig voor hem uitpakken tijdens zijn werk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Elbert Dijkgraaf (hoogleraar empirische economie, onlangs nog een vak bij hem gevolgd) en Pieter Omtzigt (gepromoveerd econometrist) vertrouw ik het onderwerp wel toe. Voor de rest is het waarschijnlijk huilen met de pet op (veel juristen).
Kijk, dat bedoel ik. Je kan er in totaal 2 opnoemen. Zelfde geldt voor belastingen, niemand in de Tweede Kamer (op een paar na) hebben er verstand van. Snap niet dat dit juist naar boven wordt gehaald terwijl de rest er ook niks van bakt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Elbert Dijkgraaf (hoogleraar empirische economie, onlangs nog een vak bij hem gevolgd) en Pieter Omtzigt (gepromoveerd econometrist) vertrouw ik het onderwerp wel toe. Voor de rest is het waarschijnlijk huilen met de pet op (veel juristen).
Ik vrees dus van niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het gemiddelde niveau wordt natuurlijk wel behoorlijk naar beneden gehaald door de PVV
Sommige wel, de meeste waarschijnlijk niet veel. Wat ze natuurlijk ook totaal niet te verwijten valt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Vind het alleen zwak om een partij daarop af te rekenen alsof zij het niveau naar beneden halen terwijl de meerderheid er niets van snaptquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sommige wel, de meeste waarschijnlijk niet veel. Wat ze natuurlijk ook totaal niet te verwijten valt.
Inb4: Vergelijkingen met Louisquote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:07 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wordt genieten vanavond bij VI.
Het punt is natuurlijk dat de PVV niet alleen van statistiek niets snapt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Vind het alleen zwak om een partij daarop af te rekenen alsof zij het niveau naar beneden halen terwijl de meerderheid er niets van snapt
Nou ja, je moet als partij zorgen dat je woordvoerders zich gewoon kunnen redden met dit soort dingen. En daar hoef je geen verstand van statistiek van te hebben als zodanig.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Vind het alleen zwak om een partij daarop af te rekenen alsof zij het niveau naar beneden halen terwijl de meerderheid er niets van snapt
Van jou merk ik alleen een blind haat. Reageer wel weer op inhoudelijke postsquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:11 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat de PVV niet alleen van statistiek niets snapt.
Eens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, je moet als partij zorgen dat je woordvoerders zich gewoon kunnen redden met dit soort dingen. En daar hoef je geen verstand van statistiek van te hebben als zodanig.
Die mensen gaan het kabinet waarschijnlijk volop steunen. Dan hebben ze nog een kansje dat hun politieke carrière niet is afgelopen na de volgende TK verkiezingen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:Leon_Willems twitterde op vrijdag 21-03-2014 om 15:51:13De PVV werd mij langzamerhand te links, zegt de net opgestapte Van Klaveren, over sociaal-economische koers van partij Wilders reageer retweet
Er stappen er dus twee op.quote:Na Tweede Kamerlid Roland van Vliet stapt nu ook Kamerlid Joram van Klaveren uit de PVV-fractie. Dat heeft hij vandaag laten weten aan persbureau ANP. Ook Chris van der Helm, PVV-raadslid in Den Haag, verlaat de partij en neemt zijn zetel mee. Juist vanmorgen werd bekend dat Van der Helm was gekozen in de gemeenteraad van Den Haag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_PVV-fractie__.htmlquote:Dag allen,
Hierbij laat ik weten de fractie te verlaten. Na lang wikken en wegen ben ik tot de conclusie gekomen dat de weg die wij als Partij voor de Vrijheid bewandelen inmiddels vruchteloos is geworden. De passie en 'drive' om mij voor 100 procent in te zetten is (om verschillende redenen, ook privé) langzaam minder geworden.
De partij is niet meer de organisatie die het was toen ik in 2006 mijn interesse kenbaar maakte (toen nog Groep Wilders). Op verschillende terreinen zijn we opgeschoven in een richting die niet de mijne is.
De relatief linkse sociaal-economische agenda heb ik vanaf 2010 altijd op de koop toegenomen omdat onze visie op immigratie en veiligheid voor mij leidend was.
Het aan de kaak stellen van problemen die vaak onbespreekbaar zijn voor anderen en het laten klinken van een geluid uit de samenleving dat vaak onterecht genegeerd wordt is een dankbare taak. Maar de afgelopen periode is onze manier van politiek bedrijven contraproductief geworden.
Niet de oplossingen voor grote vraagstukken als de multiculturele samenleving (toenemende invloed van de islam), veiligheid en een almaar groeiende overheid (nationaal en supranationaal) lijken (wellicht onbedoeld) nog langer centraal te staan als doel, maar het groeien in zetelaantal en het genereren van media-aandacht. Dit is uiteraard een onderdeel van 'het spel' maar het is niet mijn drijfveer om actief te zijn in de politiek.
Het meer en meer naar de achtergrond verdwijnen van toelichting, uitleg en verdieping van standpunten o.a. m.b.t. immigratie/integratie en islam (met als recent voorbeeld “minder Marokkanen” in plaats van islam) is daar een voorbeeld van.
Willen we van Nederland echt een beter land maken en zorgen dat de vrijheden die we nu kennen beschermd worden tegen kwade invloeden die haar bedreigen (o.a. het cultuurrelativisme, de groeiende invloed van de islam maar zeker ook de EU) dan is onze confrontatie-politiek niet langer effectief.
Het doorgroeien en het bedrijven van volwassen politiek (zonder per definitie afbreuk te hoeven doen aan de scherpte) is niet gelukt en zal als gevolg van verschillende oorzaken ook niet gebeuren.
Helaas.
Als eenmansfractie zal ik trachten het verstomde geluid uit 2006 weer te laten klinken.
Ik wil jullie allemaal heel hartelijk danken voor de inzet en samenwerking in de afgelopen jaren en wens jullie persoonlijk het allerbeste toe. Van moddergooien zal geen sprake zijn.
Joram
Gaat wel hard idd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hahaha, hoeveel éénmansfracties zijn er nu al ontstaan de afgelopen 2 jaar dankzij de PVV? Stuk of 6, 7?
Niet volgens de kieswet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:42 schreef Batya het volgende:
Dat klinkt altijd zo mooi...
Maar waarom mogen die mensen blijven zitten? Ze zijn toch ooit gekozen, omdat ze uit een partij komen?
Nee, ze zijn gekozen als persoon (vandaar ook het idee van voorkeursstemmen) en doen toevallig bij elke stemming met dezelfde partij mee.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:42 schreef Batya het volgende:
Dat klinkt altijd zo mooi...
Maar waarom mogen die mensen blijven zitten? Ze zijn toch ooit gekozen, omdat ze uit een partij komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |