abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138002916
Ik laat de naam van het hotel en de organisatie nog even achterwege, maar ik heb net deze e-mail verstuurd:

quote:
------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Werkomstandigheden XxxxXxxx Xxx Xxxx
Van: "xxxxxx" <xxxx@xxx.nl>
Datum: Vr, 21 maart, 2014 12:33 pm
Aan: xxxxxxxxx
CC: xxxxxxxxx
--------------------------------------------------------------------------

Hallo Xxxxx,

Ik mail je even omdat mijn Nederlands beter is. Maar ik heb gisteravond
van mijn vriendin Xxxx Xxxxx vernomen dat het een ramp is om bij
XxxXxx Xxx Xxxx te werken.

Ten eerste kreeg ze geen handschoenen e.d. om de toiletten schoon te
maken, sowieso moet je volgens mij voor bijna al het schoonmaakwerk
bescherming aan je handen hebben.

Daarnaast heeft ze gewerkt van 10:00 tot 17:30 en kreeg alleen om 12:00
even een kleine 10 minuten om haar broodje op te eten, daarna heeft ze aan
een stuk door moeten werken. Toen ze rond 16:00 zei dat ze moe was, zeiden
ze ja dat zijn we allemaal en moest ze gewoon doorwerken.

Als ze dorst hebben moeten ze maar uit de kraan drinken en je kan tijdens
het werk ook amper naar de wc. In de wc voor het personeel is niet eens
een wasbak, dus je kan niet je handen wassen voor en na het plassen (of
andere maandelijkse vrouwen dingen). Lekker als je net met je blote handen
andermans poep hebt moeten schoonmaken.

Ook werd poep wat niet schoon te krijgen was door een collega uit de pot
gekrabd met blote handen en het creditkaartje waarmee je de lampen aan
doet in de kamers, ook lekker hygiënisch.

Ze is erg geschrokken en kwam beduusd en helemaal kapot thuis. Vanmorgen
heeft ze zich ziek gemeld en ze ziet het eigenlijk ook niet zitten om hier
nog te blijven werken.

Ik neem aan dat de dag van gisteren wel betaald wordt, want we hebben wel
kosten gemaakt (25km naar Xxxxx moeten rijden voor het contract en zwarte
werkschoenen moeten kopen).

Ik begrijp dat sommige immigranten het wel accepteren, maar dit kan zo
echt niet hoor, dit zijn geen normale omstandigheden, en dat voor een
minimumloon. Wij hebben het geluk dat ik een goede baan heb, maar andere
mensen zijn wellicht afhankelijk van deze baan.

Vr. groet,
Xxxxx Xxxx (partner Xxxxxxxx Xxxxx)
06-XXXXXX
Deze mail is dus naar diegene die haar contract heeft gemaakt enzo, van een tussenbedrijf die mensen leveren aan hotels.

Moet ik hier verder werk van maken? Doorsturen naar arbeidsinspectie, doorsturen naar het hotel?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 13:31:09 #2
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_138003076
Staat dat hotel in Nederland?
pi_138003093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:26 schreef JDx het volgende:
Hallo Xxxxx,
Lekker joviaal met je ge-'je' en ge-'jij'. Als je hier iets mee wil dan raad ik je aan een professionele brierf te schrijven en niet zo'n belerend kladje te versturen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138003141
handschoenen zouden inderdaad beschikbaar moeten zijn, maar over pauze klagen na de eerste dag en opgeven omdat je moe bent vind ik nogal slapjes
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_138003164
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:31 schreef Limburg82 het volgende:
Staat dat hotel in Nederland?
Ja.
pi_138003256
Wat een ontzettende jankende muts !

1) Als je niet kan werken van 10.00 tot 17.30 heb je niks, nadaa 0,0 te zoeken in de horeca wereld.
2) Handschoenen voor de wc schoonmaken? Mjah voor mensen met smetvrees maar echt gevaarlijk zijn die middelen niet. Zou netjes zijn als ze geleverd worden maar verplicht is onzin.
3) Ze is een ranzige gewoonte tegengekomen, oké lullig vervang die pas voor een andere pas of een schuurspons en het is opgelost.
4)had ik al gezegd dat het een jankerd was? Dagen met 10 minuten pauze en 13 uur werken zullen ook voorkomen.
5) Ja, eigen kleding moet je vaak zelf betalen vanwege hoog personeelsverloop. Horecakleding is redelijk universeel en je kan ze zo weer gebruiken bij een andere werkgever.

Direct ziekmelden ook he :'( ;(, wat een vreselijke aansteller zonder enige vorm van weerbaarheid.
pi_138003361
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Ok zeurders, dit is duidelijk niet de plek om dit te vragen, stelletje kinderen.
Ach, wat is er nu? Mensen vinden je ongelijk hebben ;(.

Je vriendin is gewoon een zeur en een aansteller en ook nog eens opgever.
pi_138003664
Met de nagel stront krabben en daarna nog aan apparatuur in de slaapkamrr zitten? Mensen kunnen hier lullen wat ze willen maar als ik erachter kom dat dat in mijn hotelkamer gebeurde maakte ik er werk van, flikker is op je betaald voor hygiëne en dan wil ik niet dat mensen met strontnagels alles gaan 'schoonmaken'.

Laters klootvioole
&lt;a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow"&gt;www.bitconnect-team.com&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2014 @ 13:46:04 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_138003712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat een ontzettende jankende muts !

1) Als je niet kan werken van 10.00 tot 17.30 heb je niks, nadaa 0,0 te zoeken in de horeca wereld.
2) Handschoenen voor de wc schoonmaken? Mjah voor mensen met smetvrees maar echt gevaarlijk zijn die middelen niet. Zou netjes zijn als ze geleverd worden maar verplicht is onzin.
3) Ze is een ranzige gewoonte tegengekomen, oké lullig vervang die pas voor een andere pas of een schuurspons en het is opgelost.
4)had ik al gezegd dat het een jankerd was? Dagen met 10 minuten pauze en 13 uur werken zullen ook voorkomen.
5) Ja, eigen kleding moet je vaak zelf betalen vanwege hoog personeelsverloop. Horecakleding is redelijk universeel en je kan ze zo weer gebruiken bij een andere werkgever.

Direct ziekmelden ook he :'( ;(, wat een vreselijke aansteller zonder enige vorm van weerbaarheid.
1) Schoonmaken heeft niets met de horeca aan zich te maken, dat kan overal. Feit blijft staan dat er arbo regels zijn die voor elke werkgever/nemer in acht moeten worden genomen, daarbij hoort op een volledige werkdag een bepaalde duur aan pauze. Dat is in ieder geval minimaal een half uur, en volgens mij zelfs minimaal een uur;
2) Natuurlijk handschoenen voor het schoonmaken. Zowel voor de hygiëne als voor de corrosieve/bijtende stoffen waarmee in de commerciële schoonmaak mee gewerkt wordt;
3) Dit is onzin, zoiets hoort gewoon niet. Dat is een grove misstand. Wat zou jij er van vinden als mensen met half bescheten spul jouw woning schoonmaken en er van alles mee aanraken? Dit is zeker niet conform hygiëne eisen;
4) Op deze ridicule opmerking ga ik niet verder in;
5) Hier heb je dan toch een punt, maar als dit niet is vastgelegd dan heeft TS/vriendin van TS weer een punt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_138003940
Mja ik was gewoon opgestapt.
pi_138003963
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:46 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

1) Schoonmaken heeft niets met de horeca aan zich te maken, dat kan overal. Feit blijft staan dat er arbo regels zijn die voor elke werkgever/nemer in acht moeten worden genomen, daarbij hoort op een volledige werkdag een bepaalde duur aan pauze. Dat is in ieder geval minimaal een half uur, en volgens mij zelfs minimaal een uur;
Wanneer je langer dan 5,5 uur per dag werkt heb je recht op een half uur pauze. De pauze('s) moeten minimaal een kwartier duren.

De praktijk in veel magazijnen, fabrieken, horeca leert echter anders en 90% van de mensen accepteren dit als onderdeel van het vak in ruil voor andere voordelen die ze krijgen.
quote:
2) Natuurlijk handschoenen voor het schoonmaken. Zowel voor de hygiëne als voor de corrosieve/bijtende stoffen waarmee in de commerciële schoonmaak mee gewerkt wordt;
Alleen bij hoge vervuilingsgradatie, hotellerie worden niet zulke agressieve stoffen gebruikt. handschoenen zou een werkgever absoluut moeten regelen maar je koopt er een paar voor 70ct. Dus om daar nu zo'n rel over te schoppen.

Zeer grote kans ook dan bij een paar keer bezwaar maken de werkgever ze gewoon besteld bij de volgende bestelling.
quote:
3) Dit is onzin, zoiets hoort gewoon niet. Dat is een grove misstand. Wat zou jij er van vinden als mensen met half bescheten spul jouw woning schoonmaken en er van alles mee aanraken? Dit is zeker niet conform hygiëne eisen;
Ranzige gewoonte absoluut, maar geen overtreding arbo en zeker niet voldoende om je zomaar ziek te gaan melden op je werk.
quote:
4) Op deze ridicule opmerking ga ik niet verder in;
Sorry pop, welkom in de horeca alles onder de 12 uur per dag is ff wat langer blijven daarna spreken we van overwerken.
quote:
5) Hier heb je dan toch een punt, maar als dit niet is vastgelegd dan heeft TS/vriendin van TS weer een punt.
Dank, het gaat me vooral om de verhouding.

Ja er kloppen dingen niet, maar jezelf zomaar ziek melden en een kinderlijke brief schrijven op hoge poten. Doe ff lekker normaal zeg.
pi_138004104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:52 schreef Kandijfijn het volgende:
De praktijk in veel magazijnen, fabrieken, horeca leert echter anders en 90% van de mensen accepteren dit als onderdeel van het vak in ruil voor andere voordelen die ze krijgen.
Welk voordelen geniet de vriendin van TS dan in ruil voor het niet kunnen genieten van de wettelijk voorgeschreven pauze?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_138004170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:55 schreef r_one het volgende:
Welk voordelen geniet de vriendin van TS dan in ruil voor het niet kunnen genieten van de wettelijk voorgeschreven pauze?
Dunnow, ik ken haar baan niet. Het feit dat ze überhaupt werk heeft met deze mentaliteit zou al een zegen voor haar moeten zijn.

Er zijn gewoon meer dan genoeg sectoren waar het van te voren duidelijk is ze het algemene regelneuken negeren.
pi_138004224
Wat een slecht geschreven brief zeg. Zitten zoveel fouten in dat ik zou denken dat een kind of ietwat domme puber de brief zou hebben geschreven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138004282
Situatie is inderdaad slecht, brief is slecht, werkethiek van vriendin is slecht.

Ze heeft zichzelf in haar voet geschoten door zich onterecht ziek te melden (wat door jou bevestigd is in de brief).
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:03:29 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_138004426
quote:
Moet ik hier verder werk van maken?
Nee, ik denk het niet.

Ik vind dat Richard en Kandij hard reageren, en Richard vindt het sowieso leuk om te trollen, heb ik het idee.

Maar daarvan afgezien, die lui weten echt prima hoe het zit. Een vriendin van me heeft ook moeten beulen in een hotel, dat is echt hard werken. En op zich is hard werken prima, maar dan kun je nog steeds een leuke werksfeer creeeren. Daar is 0,0 aandacht voor. Het is gewoon een aparte wereld.

Zie het als een geleerde les. Met deze brief steek je er energie in, die het totaal niet waard is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:15:57 #17
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138004906
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:33 schreef gianni61 het volgende:
handschoenen zouden inderdaad beschikbaar moeten zijn, maar over pauze klagen na de eerste dag en opgeven omdat je moe bent vind ik nogal slapjes
Ja dit. Van 10:00 tm 17:30 werken is 7.5 u, valt ook allemaal mee. :')

...enneh kan me wel voorstellen dat TS de brieven schrijft voor z'n buitenlandse vriendin, Nederlands spreken is natuurlijk wat anders dan het goed genoeg beheersen om 'n samenhangende brief op te stellen. Zoals hier wel blijkt bakt zelfs iemand die in Nederland geboren is hier weinig van. :')
Hallon!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:17:16 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138004972
quote:
doorsturen naar het hotel?
Het hotel lacht je gok ik vierkant uit :D

Je meld haar ziek terwijl ze niet ziek is en je zeurt over schoenen en andere random crap.
Ze kan haar handen toch ook ergens anders wassen en voor 1 euro wegwerphandschoenen tot de baas ze heeft gekocht. Je baan is zo goed dat je dit vast wel voor kan schieten toch?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138005123
Klinkt niet als een fijne werkdag voor de vriendin van TS, werkgever heeft een aantal zaken niet goed geregeld, maar met je mail uit de OP heb je volgens mij keihard je eigen glazen ingegooid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138005340
Gelijk ziekmelden en zo'n brief van brugklasniveau sturen is gelukkig wel lekker chique ^O^

Sommige punten zijn heus jammer, maar de vraag is in hoeverre sommige dingen (zoals poep schrappen met zo'n pasje) vanuit de leiding komt, of de 'collega's onderling' gewoon bedacht hebben dat dat wel een praktische werkwijze is. Verder is het natuurlijk ook onwijs droevig meteen na 1 dag zo'n mail te sturen, te mekkeren om wat centjes die vergoed moeten worden, en niet de ballen hebben het gewoon in person aan te kaarten, zowel van jou als je mailorder bride.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:26:40 #21
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_138005345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:17 schreef Moppert het volgende:

Ze kan haar handen toch ook ergens anders wassen
Bij een toilet hoort een wasbak. Zou jij daar een hapje gaan eten, wetende dat het personeel de handen niet wast na toiletbezoek?

quote:
en voor 1 euro wegwerphandschoenen tot de baas ze heeft gekocht.
Hoe doe je dat als je hiermee op je eerste werkdag mee geconfronteerd wordt?
pi_138005443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dunnow, ik ken haar baan niet.
Dus je roeptoetert maar wat ...
quote:
Het feit dat ze überhaupt werk heeft met deze mentaliteit zou al een zegen voor haar moeten zijn.
Ja joh, dat zal het zijn :')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_138005475
Het afzeiken van TS is wel weer klaar. Ik heb een zwik posts uit het topic gemikt. De toon kan wel weer een beetje normaal...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_138005499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:17 schreef Moppert het volgende:
en je zeurt over schoenen en andere random crap.
Ze hoeft niet met haar voeten de wc-pot te boenen hoor :')
.
pi_138005805
weg+note

[ Bericht 79% gewijzigd door Five_Horizons op 21-03-2014 15:13:23 ]
pi_138005995
quote:
Hallo Xxxxx,

Ik mail je even omdat mijn Nederlands beter is. Maar ik heb gisteravond
van mijn vriendin Xxxx Xxxxx vernomen dat het een ramp is om bij
XxxXxx Xxx Xxxx te werken.
Sowieso, waarom mail jij? Help háár dan bij het opstellen van een mail, maar dit komt wel heel erg apart over, alsof ze totaal niet voor zichzelf kan praten / zelfstandig is.
Verder ook vrij aparte opening door meteen te beginnen met dat het een ramp is daar te werken. Zeg dan dat je even wil praten over de arbeidsomstandigheden, of dat het werk tegenviel
quote:
Ten eerste kreeg ze geen handschoenen e.d. om de toiletten schoon te
maken, sowieso moet je volgens mij voor bijna al het schoonmaakwerk
bescherming aan je handen hebben.
Mjah, kan een valide punt zijn, maar zoek dan eerst uit wat er in de regelgeving staat. Nu is het zo'n 'volgens mij' verhaal, niet erg sterk.

quote:
Daarnaast heeft ze gewerkt van 10:00 tot 17:30 en kreeg alleen om 12:00
even een kleine 10 minuten om haar broodje op te eten, daarna heeft ze aan
een stuk door moeten werken. Toen ze rond 16:00 zei dat ze moe was, zeiden
ze ja dat zijn we allemaal en moest ze gewoon doorwerken.
Zelfde verhaal, check hoe het zit met pauze, en sla ze daar mee om de oren, plus laat het laatste gewoon achterwege. Het voegt niks toe dat ze om 16u al moe was en liep te klagen, sterker nog, het zet je vriendin eerder als een zeur neer. Ik ben ook weleens om 15u moe, maar dan duurt mijn werkdag ook gewoon minstens tot 17u.
quote:
Als ze dorst hebben moeten ze maar uit de kraan drinken en je kan tijdens
het werk ook amper naar de wc. In de wc voor het personeel is niet eens
een wasbak, dus je kan niet je handen wassen voor en na het plassen (of
andere maandelijkse vrouwen dingen). Lekker als je net met je blote handen
andermans poep hebt moeten schoonmaken.
Nogal vaag omschreven allemaal, ik neem aan dat er wel een plek was waar handen gewassen konden worden. Misschien niet erg praktisch als dat niet direct bij het toilet is, maar okee. Zou het niet echt een dingetje vinden om over te klagen tegen m'n werkgever, maar handig is inderdaad anders. Ook hier is het 'maandelijke vrouwen ding' totaal irrelevant en kom je over alsof je 11 bent door dat apart te vermelden. Iedereen boven de 15 weet dat vrouwen nou eenmaal menstrueren, dat hoeven we dan niet echt meer iedere keer te vermelden als het over vrouwen en toiletbezoek gaat.

quote:
Ook werd poep wat niet schoon te krijgen was door een collega uit de pot
gekrabd met blote handen en het creditkaartje waarmee je de lampen aan
doet in de kamers, ook lekker hygiënisch.
Ja, bah? Maar hier kan je je dus afvragen in hoeverre dat werkinstructie is van de werkgever of 'eigen initiatief' van de collega's. Niet alles wat op de werkvloer gebeurt is in directe opdracht van de werkgever. Sterker nog...

quote:
Ze is erg geschrokken en kwam beduusd en helemaal kapot thuis. Vanmorgen
heeft ze zich ziek gemeld en ze ziet het eigenlijk ook niet zitten om hier
nog te blijven werken.
Wel handig, gelijk zo'n schuldbekentenis dat ze zich onterecht ziek heeft gemeld. Neem dan gewoon gelijk ontslag, dit slaat echt nergens op. Verder komt opnieuw je vriendin nou niet echt sterk/volwassen/zelfstandig over, maar misschien ligt dat aan hoe jij het formuleert.

quote:
Ik neem aan dat de dag van gisteren wel betaald wordt, want we hebben wel
kosten gemaakt (25km naar Xxxxx moeten rijden voor het contract en zwarte
werkschoenen moeten kopen).
Tjah, zijn er afspraken over reiskosten, en over materialen die aangeschaft moeten worden? Ook hier; zorg dat je je facts straight heb. Komt weer redelijk onwetend en zeurderig over, zeker om achteraf ineens dingen te gaan 'eisen'. Ook het hele 'ik neem aan..' zinnetje komt niet sterk over. Zeg dan gewoon 'ik verwacht dat de volgende posten nog betaald worden, en wat ons betreft is het daarmee afgedaan'.
quote:
Ik begrijp dat sommige immigranten het wel accepteren, maar dit kan zo
echt niet hoor, dit zijn geen normale omstandigheden, en dat voor een
minimumloon. Wij hebben het geluk dat ik een goede baan heb, maar andere
mensen zijn wellicht afhankelijk van deze baan.
Leuk, dat stukje over je baan. Totaal irrelevant natuurlijk, plus komt het nogal 'uit de hoogte' over. Zo van 'die andere stumpers pikken het misschien, maar wij niet!'. Ook het hele 'dit kan zo echt niet hoor'. Alsof je tegen een kleuter praat, ik mis alleen het vingertje nog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 14:49:10 ]
pi_138006199
quote:
Ook werd poep wat niet schoon te krijgen was
:X :{w
.
pi_138006412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:52 schreef r_one het volgende:

[..]

:X :{w
quote:
Ik mail je even omdat mijn Nederlands beter is.
:X
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:57:58 #29
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138006432
Mijn god wat een brief.... Ik zou 'm op het prikbord op kantoor hangen als ik 'm kreeg.

Verder: voor haar 100 anderen, dus het hotel zal er echt niks aan doen.
pi_138006445
Poep schoon krijgen, dan ben je sowieso wel ff zoet. Maar goed, TS gaan we hier niet meer zien natuurlijk, die wilde alleen horen dat hij goed gehandeld heeft en als hij dit doorstuurt naar wat instanties het hotel direct op slot gaat en de leidinggevenden achter slot en grendel verdwijnen.
pi_138006448
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:33 schreef gianni61 het volgende:
Volgens de arbo wet mag je maar maximaal 5.5 uur achter elkaar werken en moet je daarna verplicht 30 minuten pauze krijgen. :D
  vrijdag 21 maart 2014 @ 15:00:26 #32
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138006511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens de arbo wet mag je maar maximaal 5.5 uur achter elkaar werken en moet je daarna verplicht 30 minuten pauze krijgen. :D
En daarom worden voor dat soort werkzaamheden vooral 'buitenlanders' aangenomen die niet gewend zijn om van 9 tot 5 te werken met alle voorgeschreven pauzes er tussenin, die klagen namelijk niet als ze een half uurtje langer moeten doorwerken.
pi_138006577
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:00 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

En daarom worden voor dat soort werkzaamheden vooral 'buitenlanders' aangenomen die niet gewend zijn om van 9 tot 5 te werken met alle voorgeschreven pauzes er tussenin, die klagen namelijk niet als ze een half uurtje langer moeten doorwerken.
Bij ons zijn ook polen werkzaam, maar aangezien de arbodienst flinke boetes uitschrijft bij overtreding van de arbeidstijden zien we er wel op toe dat mensen wel hun pauze nemen.
pi_138006586
Achter de deuren van een hotel, die niet voor gasten bedoeld zijn, is het overal dus zo. Gewoon kut.
.
pi_138006592
quote:

[..]

klopt, maar misschien dat is niet altijd haalbaar.
Schoonmakers in een hotel hebben en aantal minuten voor een hele kamer.
Misschien omdat zij nieuw was ging het allemaal wat langzamer waardoor ze wat minder tijd hadden voor pauze
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_138006609
quote:

[..]

TS zal heus wat valide punten hebben, maar die haalt hij al zo hard zelf onderuit door de manier waarop hij die mail stuurt, en het hele 'volgens mij', 'dacht ik', 'lijkt mij' gehalte. Zoek het eerst goed uit, en mail dan hoe het zit. En dat hele 'm'n vriendin is echt helemaal ondersteboven en meldt zich ziek' gebeuren is ook best droevig natuurlijk. Komt niet over als een typje die het wél had getrokken als ze 20 minuten meer pauze had gehad.
pi_138006714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:02 schreef gianni61 het volgende:

[..]

klopt, maar misschien dat is niet altijd haalbaar.
Schoonmakers in een hotel hebben en aantal minuten voor een hele kamer.
Misschien omdat zij nieuw was ging het allemaal wat langzamer waardoor ze wat minder tijd hadden voor pauze
Drogredenatie. Een werkgever moet er gewoon op toezien dat de arbowet nageleefd wordt. Dan wordt er maar 1 kamer minder gepoetst door de beginnende poetser. Maar het blijft blijkbaar makkelijker om de TS te blijven afzeiken, of redenen te bedenken waarom je wel langer als 5.5 aaneengesloten zou moeten werken. Mensen die dit willen bedenken zijn het prototype van uitbuitende werkgevers.
pi_138010504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Drogredenatie. Een werkgever moet er gewoon op toezien dat de arbowet nageleefd wordt. Dan wordt er maar 1 kamer minder gepoetst door de beginnende poetser. Maar het blijft blijkbaar makkelijker om de TS te blijven afzeiken, of redenen te bedenken waarom je wel langer als 5.5 aaneengesloten zou moeten werken. Mensen die dit willen bedenken zijn het prototype van uitbuitende werkgevers.
Vandaar dat ik het ook vroeg, zolang mensen niet klagen, blijven overal mensen dit soort dingen accepteren en "normaal" vinden.
pi_138010538
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:02 schreef JDx het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het ook vroeg, zolang mensen niet klagen, blijven overal mensen dit soort dingen accepteren en "normaal" vinden.
Ja leuk, maar er is klagen, en klagen. En jij pakt het gewoon verkeerd aan en verschiet daardoor al je kruit in één keer. Prima dat je het aan de kaak wil stellen, maar zoek dan de juiste instanties op, en zorg in ieder geval dat je weet waar je het over hebt, en stel een nette mail op, niet zo broddelwerkje met allerlei aannames en onjuistheden.
pi_138010571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:02 schreef JDx het volgende:

[..]

En vandaar dat je even tot tien had moeten tellen voordat je je mail schreef. Want daar veegt de baas zijn kont mee af. Nadat hij zaken als twijfelachtige ziekmelding en degelijke eruit heeft gehaald om het ontslag van je vriendin nóg makkelijker te maken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:04:45 #41
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138010573
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja leuk, maar er is klagen, en klagen. En jij pakt het gewoon verkeerd aan en verschiet daardoor al je kruit in één keer. Prima dat je het aan de kaak wil stellen, maar zoek dan de juiste instanties op, en zorg in ieder geval dat je weet waar je het over hebt, en stel een nette mail op, niet zo broddelwerkje met allerlei aannames en onjuistheden.
Dat tutoyeren stoort me nog het meest van alles.
pi_138010631
Je hebt natuurlijk al werknemer ook je eigen verantwoordelijkheden, tenminste bij ons wel.
Als je pauze gaat nemen dan neem je pauze dat bepaal jezelf niemand die je tegenhoud, dat toilet kun je ook anders schoon krijgen is dat wel besproken?
Ik lees ook nergens dat ze water uit de kraan MOEST drinken en meer van dat soort dingen.
Alles is en moet bespreekbaar zijn in 2014 en als je ergens recht op hebt moet je het wel claimen.
pi_138011520
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef hoas het volgende:
Je hebt natuurlijk al werknemer ook je eigen verantwoordelijkheden, tenminste bij ons wel.
Als je pauze gaat nemen dan neem je pauze dat bepaal jezelf niemand die je tegenhoud, dat toilet kun je ook anders schoon krijgen is dat wel besproken?
Ik lees ook nergens dat ze water uit de kraan MOEST drinken en meer van dat soort dingen.
Alles is en moet bespreekbaar zijn in 2014 en als je ergens recht op hebt moet je het wel claimen.
In alle redelijkheid, deed jij dat ook al op je eerste dag? Ik niet hoor, liep braaf met de ervaren collega's mee.
pi_138013169
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit mailtje is gewoon een mail naar iemand die ik zelf ook ken, meerdere malen al met hem gesproken.

De vraag was hier juist of ik ook officiële brieven moest gaan sturen naar bepaalde instanties, zo ja, naar welke, etc.
pi_138013184
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En vandaar dat je even tot tien had moeten tellen voordat je je mail schreef. Want daar veegt de baas zijn kont mee af. Nadat hij zaken als twijfelachtige ziekmelding en degelijke eruit heeft gehaald om het ontslag van je vriendin nóg makkelijker te maken.
Heb gisteravond besloten iets te sturen en dit vandaag om 12:00 gedaan. En het is niet naar de baas, maar naar de man van het "uitzendbureau", die weet ook niet hoe het eraan toe gaat in het hotel.
pi_138013193
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

In alle redelijkheid, deed jij dat ook al op je eerste dag? Ik niet hoor, liep braaf met de ervaren collega's mee.
Dit dus.
pi_138013463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:47 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb gisteravond besloten iets te sturen en dit vandaag om 12:00 gedaan. En het is niet naar de baas, maar naar de man van het "uitzendbureau", die weet ook niet hoe het eraan toe gaat in het hotel.
Handiger is om in je OP dan de volledige info te geven. :7
En evengoed vind ik het geen handige zet.
pi_138013575
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Handiger is om in je OP dan de volledige info te geven. :7
En evengoed vind ik het geen handige zet.
Wat hadden we dan moeten doen, gewoon niks zeggen en ermee stoppen? Ik vind het ook gewoon sneu voor de mensen die er nog werken. Had ook een bcc'tje naar mijn manager gestuurd en die vond het een goede brief en was benieuwd naar reactie. Denk (hoop) dat ze niet heel moeilijk doen over wat taalfoutjes, ben programmeur, goed in wiskunde, maar niet in talen helaas.

Het is geen hoop op verbetering trouwens, ze wil er gewoon stoppen, meer een opmerking richting het uitzendbureau dat ze weten dat het niet gaat zoals haar verteld is en ze daarom ermee stopt. Ze gaat nu weer als vrijwilliger werken in een zorgcentrum voor ouderen, werkte ze eerst ook al, met veel plezier.
pi_138013663
Ah, OP aangepast zie ik? :)

En niet zo miepen, tussen 'niks zeggen en ermee stoppen' en een mail vol aannames en spel- en stijlfouten sturen naar haar werkgever (want tot een kwartier geleden wisten wij niet beter) zijn heel wat meer andere opties.

Waarvan er best al wat genoemd zijn hier.

Maar je hebt je vraag zelf al beantwoord zie ik. In de OP heb je het nog over arbeidsinspectie etc, maar nu zeg je dat je een opmerking wilde maken richting uitzendbureau. En die opmerking heb je gemaakt. Top! ^O^
  vrijdag 21 maart 2014 @ 19:06:20 #50
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138013762
Nou hier gaat het uitzendbureau van onder de indruk zijn, hoor. :')
Hallon!
pi_138013801
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:06 schreef BlueMage het volgende:
Nou hier gaat het uitzendbureau van onder de indruk zijn, hoor. :')
In ieder geval niets mee doen, want dat kost ze een klant.
pi_138013840
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:02 schreef Cat22 het volgende:
Ah, OP aangepast zie ik? :)

En niet zo miepen, tussen 'niks zeggen en ermee stoppen' en een mail vol aannames en spel- en stijlfouten sturen naar haar werkgever (want tot een kwartier geleden wisten wij niet beter) zijn heel wat meer andere opties.

Waarvan er best al wat genoemd zijn hier.

Maar je hebt je vraag zelf al beantwoord zie ik. In de OP heb je het nog over arbeidsinspectie etc, maar nu zeg je dat je een opmerking wilde maken richting uitzendbureau. En die opmerking heb je gemaakt. Top! ^O^
Op is niet aangepast hoor.

Die opmerking is gemaakt, de vraag was, moet ik dit nog melden bij SZW, UWV, whatever.
pi_138014393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:08 schreef JDx het volgende:

[..]

Op is niet aangepast hoor.

Die opmerking is gemaakt, de vraag was, moet ik dit nog melden bij SZW, UWV, whatever.
Als ik de OP serieus met mijn neus gelezen heb, excuses. :D

Waar je het verder nog wil melden hangt af van wat je wil. Hoeveel tijd, gedoe, frustratie en eventueel geld is het je waard? Hoe belangrijk is verandering in arbeidsomstandigheden in dat hotel voor jullie?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 19:36:35 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_138014954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:45 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Met de nagel stront krabben en daarna nog aan apparatuur in de slaapkamrr zitten? Mensen kunnen hier lullen wat ze willen maar als ik erachter kom dat dat in mijn hotelkamer gebeurde maakte ik er werk van, flikker is op je betaald voor hygiëne en dan wil ik niet dat mensen met strontnagels alles gaan 'schoonmaken'.

Laters klootvioole
"flikker is op je betaald" :')

"laters klootvioole" :')

niveautje _O-
pi_138016358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

"flikker is op je betaald" :')

"laters klootvioole" :')

niveautje _O-
Dank je gr gr
&lt;a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow"&gt;www.bitconnect-team.com&lt;/a&gt;
pi_138016510
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:12 schreef FastFlyingJackson het volgende:

[..]

Dank je gr gr
hoeren neuken nooit meer werken.
pi_138016839
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 20:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

hoeren neuken nooit meer werken.
Oke vet. Gr gr
pi_138017552
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef hoas het volgende:
Niks mis met water uit de kwaan, tenzij die kraan met dezelfde spons als de plee is schoongemaakt (zit er dik in, zo te horen.)
pi_138028163
Sommige fokkers :N

Persoonlijk had ik de brief ook anders opgesteld, maar de punten zijn inderdaad verbijsterend.
Echt onvoorstelbaar hoe er met "goedkope" en makkelijk vervangbare werknemers wordt omgegaan.
People assume too much.
pi_138031057
Ik vraag me af wat voor goedbetaalde baan TS dan eigenlijk heeft, als zijn manager het een goede brief vind.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:51:51 #61
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_138041287
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:39 schreef very het volgende:
Sommige fokkers :N

Persoonlijk had ik de brief ook anders opgesteld, maar de punten zijn inderdaad verbijsterend.
Echt onvoorstelbaar hoe er met "goedkope" en makkelijk vervangbare werknemers wordt omgegaan.
Dit.
Met uitroepteken.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_138106571
quote:
Hallo Xxxx,

Hartelijk dank voor jouw mail!

Het enige wat ik op dit moment kan doen, is het melden bij de supervisor en de
objectenmanager.
Zij zullen dit intern bespreken en met het hotel.
Zodra ik meer weet over de uitkomst, dan zal ik je hier van op de hoogte houden.

Het is goed dat jullie dit melden bij ons, zodat wij hier aandacht op kunnen geven.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx Xxxxx
Senior HR Advisor
Zal verder weinig mee gedaan worden denk ik, maar so be it.
pi_138106616
Je vriendin valt onder de objectenmanager _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138106704
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:15 schreef JDx het volgende:

[..]

Zal verder weinig mee gedaan worden denk ik, maar so be it.
Standaard mailtje, gaan ze weinig mee doen. ;(
  maandag 24 maart 2014 @ 11:22:57 #65
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138108238
Ergens "aandacht op geven" ? TS en die "HR Manager" zijn één en dezelfde persoon! :o :')
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')