Volgens de arbo wet mag je maar maximaal 5.5 uur achter elkaar werken en moet je daarna verplicht 30 minuten pauze krijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:33 schreef gianni61 het volgende:
handschoenen zouden inderdaad beschikbaar moeten zijn, maar over pauze klagen na de eerste dag en opgeven omdat je moe bent vind ik nogal slapjes
En daarom worden voor dat soort werkzaamheden vooral 'buitenlanders' aangenomen die niet gewend zijn om van 9 tot 5 te werken met alle voorgeschreven pauzes er tussenin, die klagen namelijk niet als ze een half uurtje langer moeten doorwerken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de arbo wet mag je maar maximaal 5.5 uur achter elkaar werken en moet je daarna verplicht 30 minuten pauze krijgen.
Bij ons zijn ook polen werkzaam, maar aangezien de arbodienst flinke boetes uitschrijft bij overtreding van de arbeidstijden zien we er wel op toe dat mensen wel hun pauze nemen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En daarom worden voor dat soort werkzaamheden vooral 'buitenlanders' aangenomen die niet gewend zijn om van 9 tot 5 te werken met alle voorgeschreven pauzes er tussenin, die klagen namelijk niet als ze een half uurtje langer moeten doorwerken.
klopt, maar misschien dat is niet altijd haalbaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de arbo wet mag je maar maximaal 5.5 uur achter elkaar werken en moet je daarna verplicht 30 minuten pauze krijgen.
TS zal heus wat valide punten hebben, maar die haalt hij al zo hard zelf onderuit door de manier waarop hij die mail stuurt, en het hele 'volgens mij', 'dacht ik', 'lijkt mij' gehalte. Zoek het eerst goed uit, en mail dan hoe het zit. En dat hele 'm'n vriendin is echt helemaal ondersteboven en meldt zich ziek' gebeuren is ook best droevig natuurlijk. Komt niet over als een typje die het wél had getrokken als ze 20 minuten meer pauze had gehad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Drogredenatie. Een werkgever moet er gewoon op toezien dat de arbowet nageleefd wordt. Dan wordt er maar 1 kamer minder gepoetst door de beginnende poetser. Maar het blijft blijkbaar makkelijker om de TS te blijven afzeiken, of redenen te bedenken waarom je wel langer als 5.5 aaneengesloten zou moeten werken. Mensen die dit willen bedenken zijn het prototype van uitbuitende werkgevers.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:02 schreef gianni61 het volgende:
[..]
klopt, maar misschien dat is niet altijd haalbaar.
Schoonmakers in een hotel hebben en aantal minuten voor een hele kamer.
Misschien omdat zij nieuw was ging het allemaal wat langzamer waardoor ze wat minder tijd hadden voor pauze
Vandaar dat ik het ook vroeg, zolang mensen niet klagen, blijven overal mensen dit soort dingen accepteren en "normaal" vinden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Drogredenatie. Een werkgever moet er gewoon op toezien dat de arbowet nageleefd wordt. Dan wordt er maar 1 kamer minder gepoetst door de beginnende poetser. Maar het blijft blijkbaar makkelijker om de TS te blijven afzeiken, of redenen te bedenken waarom je wel langer als 5.5 aaneengesloten zou moeten werken. Mensen die dit willen bedenken zijn het prototype van uitbuitende werkgevers.
Ja leuk, maar er is klagen, en klagen. En jij pakt het gewoon verkeerd aan en verschiet daardoor al je kruit in één keer. Prima dat je het aan de kaak wil stellen, maar zoek dan de juiste instanties op, en zorg in ieder geval dat je weet waar je het over hebt, en stel een nette mail op, niet zo broddelwerkje met allerlei aannames en onjuistheden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het ook vroeg, zolang mensen niet klagen, blijven overal mensen dit soort dingen accepteren en "normaal" vinden.
En vandaar dat je even tot tien had moeten tellen voordat je je mail schreef. Want daar veegt de baas zijn kont mee af. Nadat hij zaken als twijfelachtige ziekmelding en degelijke eruit heeft gehaald om het ontslag van je vriendin nóg makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het ook vroeg, zolang mensen niet klagen, blijven overal mensen dit soort dingen accepteren en "normaal" vinden.
Dat tutoyeren stoort me nog het meest van alles.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar er is klagen, en klagen. En jij pakt het gewoon verkeerd aan en verschiet daardoor al je kruit in één keer. Prima dat je het aan de kaak wil stellen, maar zoek dan de juiste instanties op, en zorg in ieder geval dat je weet waar je het over hebt, en stel een nette mail op, niet zo broddelwerkje met allerlei aannames en onjuistheden.
In alle redelijkheid, deed jij dat ook al op je eerste dag? Ik niet hoor, liep braaf met de ervaren collega's mee.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef hoas het volgende:
Je hebt natuurlijk al werknemer ook je eigen verantwoordelijkheden, tenminste bij ons wel.
Als je pauze gaat nemen dan neem je pauze dat bepaal jezelf niemand die je tegenhoud, dat toilet kun je ook anders schoon krijgen is dat wel besproken?
Ik lees ook nergens dat ze water uit de kraan MOEST drinken en meer van dat soort dingen.
Alles is en moet bespreekbaar zijn in 2014 en als je ergens recht op hebt moet je het wel claimen.
Dit mailtje is gewoon een mail naar iemand die ik zelf ook ken, meerdere malen al met hem gesproken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar er is klagen, en klagen. En jij pakt het gewoon verkeerd aan en verschiet daardoor al je kruit in één keer. Prima dat je het aan de kaak wil stellen, maar zoek dan de juiste instanties op, en zorg in ieder geval dat je weet waar je het over hebt, en stel een nette mail op, niet zo broddelwerkje met allerlei aannames en onjuistheden.
Heb gisteravond besloten iets te sturen en dit vandaag om 12:00 gedaan. En het is niet naar de baas, maar naar de man van het "uitzendbureau", die weet ook niet hoe het eraan toe gaat in het hotel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En vandaar dat je even tot tien had moeten tellen voordat je je mail schreef. Want daar veegt de baas zijn kont mee af. Nadat hij zaken als twijfelachtige ziekmelding en degelijke eruit heeft gehaald om het ontslag van je vriendin nóg makkelijker te maken.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
In alle redelijkheid, deed jij dat ook al op je eerste dag? Ik niet hoor, liep braaf met de ervaren collega's mee.
Handiger is om in je OP dan de volledige info te geven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb gisteravond besloten iets te sturen en dit vandaag om 12:00 gedaan. En het is niet naar de baas, maar naar de man van het "uitzendbureau", die weet ook niet hoe het eraan toe gaat in het hotel.
Wat hadden we dan moeten doen, gewoon niks zeggen en ermee stoppen? Ik vind het ook gewoon sneu voor de mensen die er nog werken. Had ook een bcc'tje naar mijn manager gestuurd en die vond het een goede brief en was benieuwd naar reactie. Denk (hoop) dat ze niet heel moeilijk doen over wat taalfoutjes, ben programmeur, goed in wiskunde, maar niet in talen helaas.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Handiger is om in je OP dan de volledige info te geven.
En evengoed vind ik het geen handige zet.
In ieder geval niets mee doen, want dat kost ze een klant.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:06 schreef BlueMage het volgende:
Nou hier gaat het uitzendbureau van onder de indruk zijn, hoor.
Op is niet aangepast hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:02 schreef Cat22 het volgende:
Ah, OP aangepast zie ik?
En niet zo miepen, tussen 'niks zeggen en ermee stoppen' en een mail vol aannames en spel- en stijlfouten sturen naar haar werkgever (want tot een kwartier geleden wisten wij niet beter) zijn heel wat meer andere opties.
Waarvan er best al wat genoemd zijn hier.
Maar je hebt je vraag zelf al beantwoord zie ik. In de OP heb je het nog over arbeidsinspectie etc, maar nu zeg je dat je een opmerking wilde maken richting uitzendbureau. En die opmerking heb je gemaakt. Top!![]()
Als ik de OP serieus met mijn neus gelezen heb, excuses.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:08 schreef JDx het volgende:
[..]
Op is niet aangepast hoor.
Die opmerking is gemaakt, de vraag was, moet ik dit nog melden bij SZW, UWV, whatever.
"flikker is op je betaald"quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:45 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Met de nagel stront krabben en daarna nog aan apparatuur in de slaapkamrr zitten? Mensen kunnen hier lullen wat ze willen maar als ik erachter kom dat dat in mijn hotelkamer gebeurde maakte ik er werk van, flikker is op je betaald voor hygiëne en dan wil ik niet dat mensen met strontnagels alles gaan 'schoonmaken'.
Laters klootvioole
Dank je gr grquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
"flikker is op je betaald"
"laters klootvioole"![]()
niveautje![]()
Oke vet. Gr grquote:
Niks mis met water uit de kwaan, tenzij die kraan met dezelfde spons als de plee is schoongemaakt (zit er dik in, zo te horen.)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef hoas het volgende:
Je hebt natuurlijk al werknemer ook je eigen verantwoordelijkheden, tenminste bij ons wel.
Als je pauze gaat nemen dan neem je pauze dat bepaal jezelf niemand die je tegenhoud, dat toilet kun je ook anders schoon krijgen is dat wel besproken?
Ik lees ook nergens dat ze water uit de kraan MOEST drinken en meer van dat soort dingen.
Alles is en moet bespreekbaar zijn in 2014 en als je ergens recht op hebt moet je het wel claimen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |