abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137999170
Ik lees hier veel topics waarin relaties in modder gooi campagnes eindigen op FB waarin de ex maar continu blijft kijken op de pagina van zijn/haar ex lover (zie exen-topic). Auw.. Pijnlijk etc..

Ik ken eigenlijk helemaal geen voorbeelden waarin het gebruik van social media een positieve ervaring heeft in relaties? In ieder geval niet iets wat niet uiteindelijk in hommeles gaat eindigen.

Dingen zoals:

"mijn vriendje liked foto's van zijn ex maar vergeet de mijne te liken!"
"mijn vriendin post allemaal foto's waarin ze met andere gasten opstaat die allerlei ranzige posts er onder gooien"
"waarom like je wel alles van je ex destijds maar waarom doe je dat niet met mij? Ben ik minder ivg met die ex ofzo?"
"Ik zag dat je mijn berichtje hebt gelezen maar je reageerde niet, ben je boos ofzo?"
"waarom sta je continu op offline op FB? Verberg je iets voor me ofzo?"
"die relatie status kan ik en alle mutual friends alleen zien zeker? Schaam je je voor mij ofzo?"

En the list goes on and on...

Waarom doet men dat elkaar aan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_137999223
Men doet het elkaar niet aan. Het is omdat het gebruikelijk is dat je Whatsapp en dergelijke hebt. :)

Dit is slechts een gevolg daarvan.
pi_137999252
Die mensen zijn gewoon onzeker
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:48:05 #4
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_137999270
fb is overbodig, gewoon je vrienden opzoeken

whatsapp is niets anders dan wat berichtjes sturen. Je hebt de optie om je status uit te zetten.
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:50:28 #5
9761 5chaap2k
JoSchaap (fluitje!)
pi_137999357
whatsapp is heerlijk om elkaar boodschappenlijstjes door te geven, en facebook is handig om te zien dat ze naar de kapper is geweest, zodat je ook dat als man op tijd opmerkt. ;)

verder zie ik in al die opmerkingen daarboven alleen maar dingen die een (onnodig) jaloerse partner in zijn/haar hoofd zou halen..

wil je een like? dan moet je iets 'leuks' op fb zetten :')
|- Is ook een tweakert *O* -|- Overal: JoSchaap :w behalve hier :+ -| |- pjoeturtje: Inventaris -| |- Speelhokje :Y) -|
  Spellchecker vrijdag 21 maart 2014 @ 11:55:34 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_137999535
Je kan elkaar ook gewoon ontvrienden ....
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:04:09 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137999843
Mijn vrouw en ik facebooken niet, maar we whatsappen wel regelmatig.
Of bedoel je dat niet ?
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_137999851
Geen idee. Gebruik zelf geen Facebook en heb totaal niet de behoefte om constant het Facebook-/Twitter-/Whatnot-account van mijn vriendin te bekijken. Als er iets boeiends is hoor ik het wel van haar.

Maar goed, dat komt ook een beetje omdat we allebei weinig van ons leven willen/hoeven te delen met anderen.

Snap sowieso niet waarom men zoveel persoonlijke zaken deelt op social media.
pi_137999872
Omdat die mensen denken dat facebook belangrijk is, denk ik.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_138000086
Communiceren via internet is soms toch wel leuk als je vriend een uur of twee verderop woont.
  Moderator vrijdag 21 maart 2014 @ 12:10:15 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_138000094
FB gebruik ik niet, alleen om af en toe iets van een of ander bedrijf/club of wat dan ook te bekijken. WA gebruik ik heeel zelden, hooguit om te melden dat ik er aan kom of zo, als je met iemand hebt afgesproken.

De voorbeelden in de OP lees ik hier op FOK! af en toe wel eens iets over, ik vind dat zo kinderachtig :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:11:44 #12
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_138000142
Is het de bedoeling dat we nu voorbeelden gaan geven of niet?
  Spellchecker vrijdag 21 maart 2014 @ 12:13:50 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138000256
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef Partypoeper het volgende:
Is het de bedoeling dat we nu voorbeelden gaan geven of niet?
Hier een voorbeeld dat je ex stalken via social media geen succes is ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138000326
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godver, bijna 1500 smsjes in drie maanden ook echt :')
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:48:39 #15
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_138001490
Hoezo zou het niet positief kunnen zijn? De voorbeelden die je noemt zijn meer karakteristiek voor jaloerse mensen.

Ik gebruik Facebook nooit op die manier, sowieso is het openbaar en heb je een reputatie / eigenwaarde. Als ik Facebook gebruik is het of om een leuke foto te uploaden, of een vakgebied-gerelateerde post. Als ik op de Facebook van een ex kijk dan zal dat enkel met goede bedoelingen zijn.

Verder Whatsapp / Telegram, ik gebruik het om afspraken te maken, hele discussies of gesprekken gewoon in het echt.

Ik zie er niet effect van FB/Whatsapp/Telegram etc, het is hoe je ermee omgaat.
It's you my love, you who are the stranger
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:53:52 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138001718
Mijn vriend en ik hebben nooit problemen gehad met fb of whatsapp, en beide liken we wel iets van onze exen.
Wij hebben een lange afstand relatie dus dan is whatsapp ideaal. Ook plaatsen we foto's van ons samen, dagjes uit, de kinderen enz omdat zijn familie ver weg woont en ze zo alles bij kunnen houden en ik heb ook familie in het buitenland die zo op de hoogte kan blijven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138002406
Heerlijk juist mang, foto's van geslachtsdelen naar elkaar sturen enzo, geil heur
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_138002730
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef maily het volgende:

[..]

SPOILER
Als ik zijn hoofd zie, zie ik al wat vreemds aan m trouwens.
Lekker voor m. Freak!
pi_138006252
facebook is zooo 2013. ~:)
pi_138006633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:48 schreef Inverted_World het volgende:
Ik zie er niet effect van FB/Whatsapp/Telegram etc, het is hoe je ermee omgaat.
Het lijkt wel alsof social media tegenwoordig het primaire communicatiemedium is voor jongeren. Drie keer raden hoe zij ermee omgaan. :D
pi_138006698
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:03 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof social media tegenwoordig het primaire communicatiemedium is voor jongeren. Drie keer raden hoe zij ermee omgaan. :D
vroeger was alles beter. 8-)
pi_138006798
Faceboek?
pi_138006815
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:55 schreef maily het volgende:
Je kan elkaar ook gewoon ontvrienden ....
Ja, elkaar ontvrienden en dan plots een 'friends request' van je ex/lover/whatever ontvangen en dan weer een topic op FOK! openen, "hij voegt me toe op Facebook terwijl hij me een week geleden er vanaf donderde? Wat moet ik doen?" Dat soort meuk verhalen.

Ik zie dat alleen maar toenemen in de komende jaren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_138006975
Het zijn beide mediums waarbij het alleen tekst is die je verstuurd. Je kan er je eigen interpretatie aangeven, terwijl de ander het helemaal niet zo bedoeld heeft.

Dus; nee, social media is killing voor je relatie als dat de hoofdmanier van communiceren is i.v.m. gebrek aan toon/lichaamstaal.

Het gezeik over "oh hij heeft mijn foto niet liked" blabla, zijn basisschoolacties.
pi_138007030
Wat is het doel van dit topic? Het komt nogal bevooroordeeld en negatief over. En hoe moeten mensen nu concrete voorbeelden geven? Het zijn beide applicaties/sites die mensen in contact brengen, dus in die zin zullen er ooit ook heus (succesvolle) relaties uit ontstaan zijn. Plus kun je leuke momenten met elkaar delen, ook als je op dat moment fysiek niet samen bent. Makkelijker contact te houden, ook over grote afstanden. En ja, er zal heus eens ruzie of jaloezie om ontstaan, maar is dat dan niet de hedendaagse variant van 'omkijken naar die mooie vrouw op straat en de rest van de dag met een chagrijnige vriendin lopen'?

Jaloezie en afgunst is van alle tijden, dat is niet ineens geïntroduceerd met social media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')