abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138005425
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hardlopen zeker ?? Of praat je nu weer over nog duurdere sporten zoals watersporten ?
Wat is er mis met hardlopen dan? Of tegen een bal aantrappen met vrienden?
pi_138005451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hardlopen zeker ?? Of praat je nu weer over nog duurdere sporten zoals watersporten ?
Hardlopen, city jumping, bootcamp, hell, zelfs yoga wordt buiten gegeven. Om nog maar niet te spreken van basketball, volleybal, voetbal en honkbal op pleintjes. Geen enkel probleem dus om buiten te sporten, er is geen enkele reden of argument te verzinnen waarom kinderen dat dus niet kunnen doen behoudens een luxe positie.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 14:30:33 ]
pi_138005610
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Andere keuzes maken. 2 Pakjes peuken minder roken bijvoorbeeld.

[..]
ja wnat daar komt het door..
quote:
Daarom. non-discussie dus. Heel jammer dat je van je maandelijkse zakgeld geen luxe producten kunt kopen of je een elite sport kunt veroorloven, daar is het gratis geld dan ook niet voor bedoeld.
dus jij wil nederland, een der rijkste landen ter wereld., graag spiegelen aan 3de wereld armoede, als iets jou geld kost.
gelukkig hebben de meeste nederlanders iets meer ambitie.

dit soort dingen zijn belangrijk omdat we, ondanks dat ouders midner bedeeld zijn, we graag ieder kind in nederland zoveel mogelijk gelijke kansen willen geven, en mensen niet sociaal willen uitsluiten.
pi_138005630
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hardlopen, city jumping, bootcamp, hell, zelfs yoga wordt buiten gegeven. Om nog maar niet te spreken van basketball, volleybal, voetbal en honkbal op pleintjes. Geen enkel probleem dus om buiten te sporten, er is geen enkele reden of argument te verzinnen waarom kinderen dat dus niet kunnen doen behoudens een luxe positie.
Ah yoga, ja daar worden kinderen fit van. Doen kinderen dat ook al tegenwoordig ?

City jumping ?? Is dat dit ??
We hebben het over kinderen hoor.

Die pleintjes van jou heb je lang niet overal, zeker niet in de Randstad. Allemaal wegbezuinigd of gebouwd.

Waar ik woon heb je die gewoon niet en ik woon in een plaats van 75.000 inwoners.
pi_138005725
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja wnat daar komt het door..

[..]

dus jij wil nederland, een der rijkste landen ter wereld., graag spiegelen aan 3de wereld armoede, als iets jou geld kost.
gelukkig hebben de meeste nederlanders iets meer ambitie.

dit soort dingen zijn belangrijk omdat we, ondanks dat ouders midner bedeeld zijn, we graag ieder kind in nederland zoveel mogelijk gelijke kansen willen geven, en mensen niet sociaal willen uitsluiten.
Het heeft niks te maken met 'sociaal uitsluiten'. Dat is een typisch hersenspinsel van linkse rakkers die een nog groter deel van de inkomens van werkende Nederlanders wil afpakken om te herverdelen onder hun stemvee, die menen aanspraak te kunnen maken op dezelfde faciliteiten als werkenden zonder daarvoor passende tegenprestatie te leveren.

Dit zijn dezelfde mensen die op hun achterste benen staan als hen gevraagd wordt om voor hun uitkering vrijwilligerswerk te verlenen omdat ze 515 verschillende redenen kunnen aanvoeren waarom vooral zij niet aan de slag kunnen.

Het leven is niet eerlijk, niet iedereen krijgt dezelfde kansen in het leven, hard werken en doorleren is ook geen garantie op een goed leven en gratis geld is dat al helemaal niet. Hoe eerder ieder van ons dat erkent, hoe sneller Nederland verder komt.
pi_138005761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ah yoga, ja daar worden kinderen fit van. Doen kinderen dat ook al tegenwoordig ?

City jumping ?? Is dat dit ??
Ja, dat doen kinderen gewoon. Heb je dat nou werkelijk waar nog nooit gezien? Serieuze vraag: Kom je wel eens buiten?

http://www.freeflowdenhaag.com/

quote:
Die pleintjes van jou heb je lang niet overal, zeker niet in de Randstad. Allemaal wegbezuinigd of gebouwd.
JUIST in de grote steden zijn die pleintjes er nog volop. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hebben honderden van zulke pleintjes. Nogmaals, kom je wel eens buiten?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 14:40:03 ]
pi_138006522
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Prima maar dan ben je weer meer geld aan schoenen kwijt. Kan je zeggen van niet, maar dat is natuurlijk wel zo.

Sporten hoeft niet duur te zijn, maar gratis is het ook niet.
Als je in de bijstand zit, zou ik als eerste een krantenwijk nemen. Ik weet dat in mijn omgeving distributeurs zitten te schreeuwen om betrouwbare bezorgers. (wegens gebrek aan gemotiveerde studenten die liever vakken vullen) Je raakt dan wel 90% van je inkomen kwijt. Zo'n wijk geeft je wel structuur, waar je elke morgen behalve zondag om 4 uur eruit moet.
Verder geeft het je een beter gevoel, dan wanneer je niks doet. en kosten op je sportschool kun je besparen want al snel fiets je zonder problemen 10 kilometer per dag, elke dag weer, door weer en wind.
En het geeft je verantwoordelijkheidsgevoel aangezien de bezorging altijd doorgaat en jij daar verantwoordelijk voor bent.

Voor mij is een krantenwijk goed te combineren met mijn fulltime job, dus zeg niet dat dit niet kan.
pi_138007730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je in de bijstand zit, zou ik als eerste een krantenwijk nemen. Ik weet dat in mijn omgeving distributeurs zitten te schreeuwen om betrouwbare bezorgers. (wegens gebrek aan gemotiveerde studenten die liever vakken vullen) Je raakt dan wel 90% van je inkomen kwijt. Zo'n wijk geeft je wel structuur, waar je elke morgen behalve zondag om 4 uur eruit moet.
Verder geeft het je een beter gevoel, dan wanneer je niks doet. en kosten op je sportschool kun je besparen want al snel fiets je zonder problemen 10 kilometer per dag, elke dag weer, door weer en wind.
En het geeft je verantwoordelijkheidsgevoel aangezien de bezorging altijd doorgaat en jij daar verantwoordelijk voor bent.

Voor mij is een krantenwijk goed te combineren met mijn fulltime job, dus zeg niet dat dit niet kan.
Nee dat kan prima, als ik in de bijstand zou zitten zou ik ook als eerste een baan proberen te vinden.

Maar goed, die inkomsten worden gelijk van je uitkering afgehaald, dus meer inkomen krijg je er niet van. Die 90% begrijp ik niet, volgens mij moet je alles opgeven voor je uitkering.

En dat fietsen heb je ook gelijk in, ik fiets elke dag 30 km heen en weer naar mijn werk voor mijn gezondheid.

Maar dat kost wel geld, goede fiets, onderhoud, reparaties.

En kinderen doen dat niet, nou laat ze dan sporten bij een voetbalclub o.i.d. wat nog meerwaarde heb dan alleen fit worden.
pi_138008419
Wat word ik moe van dat debiele gelul. Er is al vaak genoeg langs gekomen dat ze bijna net zoveel te besteden hebben als met die werken. Naast vaste lasten nog meer dan 1000 euro over per maand.

Dat ze geen gezond voedsel kunnen kopen is ook onzin. Daarnaast al zou je het ze gratis geven, gaan ze als nog naar de Mac/snackbar/weet ik wat. Sporten kan ook gratis buiten, ook teamsporten. Als kind nooit buiten gevoetbald? Overigens krijgen ze geld om te sporten, dus al doen ze een betaalde sport, is het als nog gratis.

Ook dat gezeik over een goede fiets. Ik fiets al jaren rond op een fiets die ik voor 25 gulden heb gekocht. Totale onkosten nog geen 10 euro per jaar en ja ik fiets iedere dag.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_138008529
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:56 schreef ssebass het volgende:
Wat word ik moe van dat debiele gelul. Er is al vaak genoeg langs gekomen dat ze bijna net zoveel te besteden hebben als met die werken. Naast vaste lasten nog meer dan 1000 euro over per maand.

Dat ze geen gezond voedsel kunnen kopen is ook onzin. Daarnaast al zou je het ze gratis geven, gaan ze als nog naar de Mac/snackbar/weet ik wat. Sporten kan ook gratis buiten, ook teamsporten. Als kind nooit buiten gevoetbald? Overigens krijgen ze geld om te sporten, dus al doen ze een betaalde sport, is het als nog gratis.

Ook dat gezeik over een goede fiets. Ik fiets al jaren rond op een fiets die ik voor 25 gulden heb gekocht. Totale onkosten nog geen 10 euro per jaar en ja ik fiets iedere dag.
Simplistisch geblaat. Je kan ook serieus naar de zaken kijken.
pi_138008613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Simplistisch geblaat. Je kan ook serieus naar de zaken kijken.
Lees het topic door dan zie je dat dit allemaal gewoon besproken is. Niets simplistisch geblaat. Mag jij even zeggen wat er niet klopt.
pi_138008669
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:02 schreef ssebass het volgende:

[..]

Lees het topic door dan zie je dat dit allemaal gewoon besproken is. Niets simplistisch geblaat. Mag jij even zeggen wat er niet klopt.
Men houdt geen 1000 euro over per maand. Laten we daar beginnen.
pi_138008703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Elk ander drinken dan water is overbodig. Elke dag vlees eten is onzin. Je kan voor 4 man koken voor 3-4 euro :'). Verwende Nederlander.
Ja misschien ben ik dan verwend :') Maar ik heb nooit gesnapt hoe die studenten ook kunnen leven van een tientje per week. Ook toen ik op kamers woonde gaf ik ongeveer 250 euro/maand uit aan boodschappen.

Voor de grap een berekening gemaakt wat ik al kwijt ben excl. avondeten

1.5 liter melk: ¤ 1,50
Half zakje pinda's: ¤ 0,60
1/4e pak havermout: ¤ 0,10
3 eieren: ¤ 0,50
Iets van een snack als Snickers oid: ¤0,30
Blikje cola: ¤ 0,55

Dan zit ik al aan ¤ 3,55 en dat is dan exclusief avondeten, wat sowieso minimaal 5 euro is als ik gewoon een poverty maaltijd maak met gehakt of kip. Als je een stuk zalm of biefstuk koopt ben je alleen daar al 5 euro aan kwijt.

Nu snap ik dat mensen in de bijstand niet 5 dagen per week biefstuk nodig hebben en ook vast niet elke dag vlees eten. Maar ik vind het erg knap als je met z'n vieren voor 12 euro kunt eten de hele dag, dat is dus maar 3 euro p.p.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sapstengel op 21-03-2014 16:13:45 ]
pi_138008797
Volgens mij kost een simpele sport voor kinderen, dus idd voetbal, volleybal enz, vaak ongeveer ¤15 per maand. Dus ¤180 per jaar. Daar bovenop komt dan nog ¤40 jaarbijdrage aan de sportvereniging. Maakt ¤220. Dan nog twee paar schoenen en een stel clubkleding per jaar nodig (want ze groeien). Schoenen 2x¤25?, sportkleding vd club ¤50? Is al ¤320 ofwel ¤27 per maand. Daarbij komt dan vaak nog het rijden voor uitwedstrijden ofwel vervoerskosten, wat iemand in de bijstand vaak niet zal kunnen. En evt nog meedraaien in de kantine ed.
Ik denk dus dat de kosten voor een teamsport als voetbal reëel ca ¤25-30 per maand zullen zijn. En dan heb je een kind dat gewoon meedraait op het normale niveau. Is je kind beter dan wordt het sneller duurder (meer trainingen, wedstrijden verder weg ed).
pi_138008844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Men houdt geen 1000 euro over per maand. Laten we daar beginnen.
Van de Nibud site:

Huishoudboekje van bijstandsgezin met twee kinderen (6 en 14 jaar)

Bedrag netto per maand
Achtergrond

Inkomsten

¤ 1.809,-
Incl. zorg-, huur- en vakantietoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag

Uitgaven:

Vaste lasten
¤ 787,-
Huur, gas, water, licht, verzekeringen, tv, telefoon, internet

Is toch meer dan 1000 euro niet?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:12:03 #166
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138008951
Lees ik nu ondertussen al dat je hier in Nederland niet eens meer buiten kunt spelen? :')
Lekker belangrijk als kinderen van ouders in de bijstand niet óp een sport kunnen waar flinke contributies voor zijn, praktisch overal wel schoolpleintjes, grasvelden of sportverenigingen in de buurt waar je gewoon kunt honkballen, voetballen, basketballen etc. en dat kost maar een paar euro in de aanschaf.

Las ook al dat het gebrek aan een PC etc. ervoor zorgt dat het kind een achterstand opbouwt tov andere kinderen. Nog even en een dure zonvakantie moet ook maar inbegrepen zijn omdat ze zich anders achtergesteld voelen.
pi_138008955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja misschien ben ik dan verwend :') Maar ik heb nooit gesnapt hoe die studenten ook kunnen leven van een tientje per week. Ook toen ik op kamers woonde gaf ik ongeveer 250 euro/maand uit aan boodschappen.
als ik het goed heb onthouden is het budget in de schuldsanering per week ¤40 voor de eerste volwassene, ¤20 voor de volgende volwassene en ¤10 per kind. Voor een gezin met twee kinderen dus 4,3x80 = ¤344 per maand.
pi_138009010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef Lastpost het volgende:
Lees ik nu ondertussen al dat je hier in Nederland niet eens meer buiten kunt spelen? :')
Lekker belangrijk als kinderen van ouders in de bijstand niet óp een sport kunnen waar flinke contributies voor zijn, praktisch overal wel schoolpleintjes, grasvelden of sportverenigingen in de buurt waar je gewoon kunt honkballen, voetballen, basketballen etc. en dat kost maar een paar euro in de aanschaf.

Las ook al dat het gebrek aan een PC etc. ervoor zorgt dat het kind een achterstand opbouwt tov andere kinderen. Nog even een dure zonvakantie moet ook maar inbegrepen zijn omdat ze zich anders achtergesteld voelen.
het punt is dus dat je dan in bepaalde wijken groepen arme kinderen krijgt die na schooltijd continu op straat rondhangen. Door hen aan een teamsport te laten deelnemen willen mensen graag dat ze daar bepaalde dingen aangeleerd krijgen. Zoals teamgevoel, op tijd komen, iets voor de ander over hebben, samenwerken, competitie/uitdaging, zelfstandigheid/zelfredzaamheid, deelname aan de samenleving. Participatie.
pi_138009033
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef poemojn het volgende:

[..]

als ik het goed heb onthouden is het budget in de schuldsanering per week ¤40 voor de eerste volwassene, ¤20 voor de volgende volwassene en ¤10 per kind. Voor een gezin met twee kinderen dus 4,3x80 = ¤344 per maand.
Nou dan moet ik maar zorgen dat ik nooit in de schuldanering kom :') Want in m'n eentje ga ik het niet redden voor 40 euro/week.
pi_138009054
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef ssebass het volgende:

[..]

Van de Nibud site:

Huishoudboekje van bijstandsgezin met twee kinderen (6 en 14 jaar)

Bedrag netto per maand
Achtergrond

Inkomsten

¤ 1.809,-
Incl. zorg-, huur- en vakantietoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag

Uitgaven:

Vaste lasten
¤ 787,-
Huur, gas, water, licht, verzekeringen, tv, telefoon, internet

Is toch meer dan 1000 euro niet?
Zo simpel is het niet.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:15:55 #171
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138009064
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:14 schreef poemojn het volgende:

[..]

het punt is dus dat je dan in bepaalde wijken groepen arme kinderen krijgt die na schooltijd continu op straat rondhangen. Door hen in een teamsport te laten deelnemen willen mensen graag dat ze daar bepaalde dingen aangeleerd krijgen. Zoals teamgevoel, op tijd komen, iets voor de ander over hebben, samenwerken, competitie/uitdaging, zelfstandigheid/zelfredzaamheid, deelname aan de samenleving. Participatie.
Klinkt hartstikke mooi, maar dat heb je evengoed bij verstoppertje, bussietrap, voetballen op een pleintje of hutten maken hoor als kind zijnde.
Vroeger groeide ik ook op in situaties die het Nibud als armoede bestempelt, geen enkel probleem mee gehad hoor dat ik enkel in het weekend frisdrank en chips kreeg en doordeweeks water en af en toe siroop.

En sporten? Dat mocht ik lekker buiten doen met vriendjes.
pi_138009115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef Lastpost het volgende:

Las ook al dat het gebrek aan een PC etc. ervoor zorgt dat het kind een achterstand opbouwt tov andere kinderen.
Huiswerk en werkstukken maken? Ja, dat kan in principe ook in de bieb, maar dan wel tussen 4 en 6, als er een plekje vrij is, in een rumoerige omgeving. Dan bouw je idd een achterstand op tav kinderen die op elk moment van de dag achter hun eigen PC kunnen kruipen om iets aan hun huiswerk te doen.
pi_138009137
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:15 schreef Globali het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet.
Sterk
pi_138009172
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:18 schreef ssebass het volgende:

[..]

Sterk
Meer valt er niet te zeggen als je zo simplistisch denkt.
pi_138009213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:18 schreef Globali het volgende:

[..]

Meer valt er niet te zeggen als je zo simplistisch denkt.
Of als je niets beters kunt bedenken inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')