abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:10:59 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138000119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja kan, maar in de grote steden is de huurprijs van sociale huurwoningen opgetrokken tot net onder de grens van 700 euro.

Sociale huurwoningen in Utrecht en Amsterdam zijn voor nieuwe huurders het afgelopen jaar gemiddeld ruim 100 euro duurder geworden. De vrijgekomen woningen zijn daardoor steeds vaker onbetaalbaar voor de laagste inkomens. Het aantal huisuitzettingen door huurschulden is toegenomen. .

[..]

Niet alleen daar, gewoon overal zijn de huren zo enorm gestegen.

Op het moment dat een gezin in de bijstand met een nog hogere huur (zeg 675 per maand) zit, wordt de huurtoeslag ook hoger.
Het werkelijk te besteden bedrag exclusief de huur verandert er niet veel door.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138000123
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef Fer het volgende:
Dit is natuurlijk wel die ideale situatie, regelmatig zie je dat de laagste inkomens ook nog andere kosten hebben zoals schulden, verslavingen of gezondheidsproblemen. Dit brengt ook nog extra kosten met zich mee.
(...)
Rijkere mensen kunnen net zo goed schulden, verslavingen en gezondheidsproblemen hebben, en daar gaan we ook geen discussie voeren of we dat dan maar moeten sponsoren.

Als jij graag een 70" televisie bij de wehkamp op afbetaling koopt moet je dat lekker doen, maar vervolgens niet bij anderen aankloppen met "boehoe ik heb geen geld om eten te kopen".
Bijstand is om te voorzien in een bepaald bestaansminimum, niet om in al je persoonlijke zwaktes als dure spullen kopen, roken, drinken, merkkleding of andere onnodige zaken te voorzien.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:11:47 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138000144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gezonder eten is een luxe. Mee eens toch ?
Net zo luxe als de frikandellen en zakken chips die dat soort mensen naar binnen werken. Of pakken peuken. Zo duur zijn groenten niet hoor, zeker niet als je naar de Turkse groenteboer gaat.

quote:
Dat sporten negeer je maar even, want dat komt niet in jouw straatje van pas en van dat roken levert a veel belasting op en b ze gaan 10 jaar eerder dood waardoor er veel minder AOW moet worden uitgekeerd,
Je kan ook je fiets pakken en een eindje gaan fietsen, of beginnen met hardlopen. Er zijn fitnessclubs waar je voor 10/15 euro p.m. kan sporten.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:12:54 #29
396550 Richestorags
pi_138000197
De adviezen van het voedingscentrum :') :') :') :') :') Daar hoef je dan ook niet aan te voldoen om gezond te leven :') :') :')
pi_138000379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef destrovel het volgende:

[..]

Rijkere mensen kunnen net zo goed schulden, verslavingen en gezondheidsproblemen hebben, en daar gaan we ook geen discussie voeren of we dat dan maar moeten sponsoren.

Als jij graag een 70" televisie bij de wehkamp op afbetaling koopt moet je dat lekker doen, maar vervolgens niet bij anderen aankloppen met "boehoe ik heb geen geld om eten te kopen".
Bijstand is om te voorzien in een bepaald bestaansminimum, niet om in al je persoonlijke zwaktes als dure spullen kopen, roken, drinken, merkkleding of andere onnodige zaken te voorzien.
Oh, we moeten ze zeker niet sponseren, maar het is wel de praktijk en hebben de meesten het een stuk krapper dan de berekening doet voorstellen.
.
pi_138000391
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Net zo luxe als de frikandellen en zakken chips die dat soort mensen naar binnen werken. Of pakken peuken. Zo duur zijn groenten niet hoor, zeker niet als je naar de Turkse groenteboer gaat.

[..]

Je kan ook je fiets pakken en een eindje gaan fietsen, of beginnen met hardlopen. Er zijn fitnessclubs waar je voor 10/15 euro p.m. kan sporten.
Frikandellen kan je 20 stuks voor 2 euro kopen ofzo. Stukje gezond vlees is wel duurder. Weet jij ook.

Wat een onzin zeg.

Ah nu hebben ze opeens geld voor fitnessclubs, moet er wel 1 in de buurt zitten. Kost wel 200 euro per jaar.
pi_138000405
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:12 schreef Richestorags het volgende:
De adviezen van het voedingscentrum :') :') :') :') :') Daar hoef je dan ook niet aan te voldoen om gezond te leven :') :') :')
Nee jij weet het ws beter dan alle experts tezamen.
pi_138000441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gezond eten duurder dan ongezond

Publicatie
Nr. 50 - 12 december 2013

Jaargang
2013

Rubriek
Wetenschap

Auteur
Sophie Broersen

Pagina's
2653

Een gezond dieet is duurder dan een ongezond voedingspatroon. Dat blijkt uit een prijsvergelijking door Harvard-onderzoekers. De resultaten staan in BMJ Open.

De onderzoekers gebruikten 27 studies uit voornamelijk rijke landen, waarin gezond en ongezond eten werden vergeleken. Gezonde diëten met veel groente, fruit, vis en noten, waren gemiddeld duurder dan ongezonde met meer vlees en geraffineerde granen. Voor een volwassene kost gezonde voeding dagelijks gemiddeld 1,50 dollar meer.

Gezond eten hoeft niet duurder te zijn dan ongezond eten, maar vaak is dat wel het geval. Tot een dergelijke conclusie kwam wetenschapsjournaliste Asha ten Broeke twee jaar geleden: zij probeerde voor een gezin van vier aan de adviezen van het Voedingscentrum te voldoen, op een bijstandsbudget. Het lukte haar niet, ze kwam naar eigen zeggen acht euro te kort. Als ze had gekozen voor diepvriesfriet en frikadellen, had ze tien euro overgehouden.

Je kan gezond eten voor weinig geld.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:18:33 #34
396550 Richestorags
pi_138000468
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Frikandellen kan je 20 stuks voor 2 euro kopen ofzo. Stukje gezond vlees is wel duurder. Weet jij ook.

Wat een onzin zeg.

Ah nu hebben ze opeens geld voor fitnessclubs, moet er wel 1 in de buurt zitten. Kost wel 200 euro per jaar.
En wat kosten peuken ook alweer? En Chips? Denk jij werkelijk dat mensen alleen diepvriesfrikandellen eten :')

Oh en de schijf van vijf is zo achterhaald dat het zielig is. Maar ga jij maar lekker melk drinken hoor.
pi_138000530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En wat kosten peuken ook alweer? En Chips? Denk jij werkelijk dat mensen alleen diepvriesfrikandellen eten :')

Oh en de schijf van vijf is zo achterhaald dat het zielig is. Maar ga jij maar lekker melk drinken hoor.
Chips 50 cent bij de HEMA.

Jij komt toch met die frikandellen ?

Ja wat kosten peuken ?? Accijns gaan terug naar de staat en rokers leven 10 jaar minder = 10 jaar AOW minder.

Alsof alle bijstandsgerechtigden roken.....
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:22:27 #36
396550 Richestorags
pi_138000598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Chips 50 cent bij de HEMA.

Jij komt toch met die frikandellen ?

Ja wat kosten peuken ?? Accijns gaan terug naar de staat en rokers leven 10 jaar minder = 10 jaar AOW minder.

Alsof alle bijstandsgerechtigden roken.....
Ik had het toch niet alleen over bijstand? Jij leest echt niet. Ik had het over de gehele lagere sociale klassen (deels bijstand dus) maar ook mensen die voor minimumloon werken en dergelijke. Deze mensen roken meer, hebben vaker overgewicht, sporten minder, hebben meer ongezonde levensgewoonten, krijgen meer zorgtoeslag maar maken meer gebruik van de zorg. Is dat eerlijk?
pi_138000744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik had het toch niet alleen over bijstand? Jij leest echt niet. Ik had het over de gehele lagere sociale klassen (deels bijstand dus) maar ook mensen die voor minimumloon werken en dergelijke. Deze mensen roken meer, hebben vaker overgewicht, sporten minder, hebben meer ongezonde levensgewoonten, krijgen meer zorgtoeslag maar maken meer gebruik van de zorg. Is dat eerlijk?
Dat is het gevolg dat ze minder geld te besteden hebben.

Is dat eerlijk ?? Nee, dus geef jij ze nog minder geld, want ze mogen niet sporten, ze mogen niet gezond eten.

Is het eerlijk dat iemand die 100.000 euro verdient net zoveel zorgpremie betaalt als iemand op bijstandsniveau ? Dat is net zo goed oneerlijk.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:28:53 #38
396550 Richestorags
pi_138000797
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is het gevolg dat ze minder geld te besteden hebben.

Is dat eerlijk ?? Nee, dus geef jij ze nog minder geld, want ze mogen niet sporten, ze mogen niet gezond eten.

Is het eerlijk dat iemand die 100.000 euro verdient net zoveel zorgpremie betaalt als iemand op bijstandsniveau ? Dat is net zo goed oneerlijk.
Die maakt anders minder vaak gebruik van de zorg en eet gezonder. En sporten kan je ook zo goed als gratis doen. Je kan elke dag een stuk fietsen of gaan hardlopen. Thuis kan je opdrukken, buikspieroefeningen en rugspieroefeningen doen. Ook kan je squatten. Allemaal gratis :W. Gezond eten is ook een keuze. Het komt echt niet alleen door geld dat mensen frikandellen en chips eten hoor :W
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:28:56 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138000800
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Misschien is het wel niet eerlijk dat ze werken voor zo weinig geld.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138000893
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Oh, we moeten ze zeker niet sponseren, maar het is wel de praktijk en hebben de meesten het een stuk krapper dan de berekening doet voorstellen.
Je moet je dan even goed afvragen wat je wil bereiken met bijstand.
Is dat het voorzien van een bestaansminimum voor mensen die dat zelf om wat voor reden dan ook niet kunnen, of is dat het nivelleren van inkomens opdat iedereen een meer gelijke welvaartsvoet heeft?

Naar mijn mening is het doel van bijstand namelijk dat eerste, en dan is het hele punt of mensen in lagere sociale klassen al dan niet vaker schulden hebben een complete non-discussie. Zoals ik al zei is het aangaan van schulden, of roken, of drinken een keuze, en geen gevolg van wat dan ook.
Jíj wil een plasma-tv, jíj wil roken, jíj wil drinken. Niemand die je dwingt, en niemand die er dan ook voor moet betalen.
Je wordt wél gedwongen om een zorgverzekering te nemen, en het is dan ook niet meer dan redelijk dat je daar een bijdrage voor krijgt als je niet genoeg inkomen hebt. Maar ik werk voor m'n geld, en als ik een gigantische televisie koop en niet genoeg overhoud om te eten is er ook niemand die voor me zorgt.
Mijn UI is:
pi_138001033
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef destrovel het volgende:

[..]

Is dat het voorzien van een bestaansminimum voor mensen die dat zelf om wat voor reden dan ook niet kunnen, of is dat het nivelleren van inkomens opdat iedereen een meer gelijke welvaartsvoet heeft?

Naar mijn mening is het doel van bijstand namelijk dat eerste, en dan is het hele punt of mensen in lagere sociale klassen al dan niet vaker schulden hebben een complete non-discussie. Zoals ik al zei is het aangaan van schulden, of roken, of drinken een keuze, en geen gevolg van wat dan ook.
Jíj wil een plasma-tv, jíj wil roken, jíj wil drinken. Niemand die je dwingt, en niemand die er dan ook voor moet betalen.
Je wordt wél gedwongen om een zorgverzekering te nemen, en het is dan ook niet meer dan redelijk dat je daar een bijdrage voor krijgt als je niet genoeg inkomen hebt. Maar ik werk voor m'n geld, en als ik een gigantische televisie koop en niet genoeg overhoud om te eten is er ook niemand die voor me zorgt.
Die plaat van die plasma TV wordt wel heel erg grijs. Jij beweert dus dat alle bijstandsgerechtigden thuis een TV van 1000 euro hebben staan en roken en drinken?

Heb je last van vooroordelen ?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:37:51 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138001106
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:43 schreef Leandra het volgende:
¤ 269 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
281 euro voor een huis (in veel gevallen met tuin)! Een student is meer kwijt voor een piepklein kamertje, en die student krijgt als enige in Nederland helemaal geen vakantiegeld...
Bijstand is stomweg veel te luxe, en dat gaat van het bedrag dat je krijgt, tot alle kortingen op wonen en producten die er bij komen.
censuur :O
pi_138001266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ik ben ook voorstander van het eerste. Bijstand biedt een bestaansminimum. Maar ik begrijp vervolgens niet dat mensen het verband niet zien - jij hebt het zelfs over een non-discussie - dat een te laag bestaansminimum leidt tot schulden.

Het is verder echt niet zo dat alle Bijstandsgerechtigden allerlei dure apparatuur in huis heeft staan, rookt als een ketter en aan de Schultenbrau zit.

Verder zie ik een tendens dat men Bijstandsgerechtigden steeds verder wilt uitknijpen (gedwongen laten werken, steeds vaker hoor je geluiden dat een Bijstandsgerechtigde uberhaupt geen recht zou hebben op luxe, op water en brood die lui!) en vervolgens vinden mensen het vreemd dat die mensen in de schulden raken, gedemotiveerd raken, en verbitterd. Terwijl het iedereen kan overkomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138001375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die plaat van die plasma TV wordt wel heel erg grijs. Jij beweert dus dat alle bijstandsgerechtigden thuis een TV van 1000 euro hebben staan en roken en drinken?

Heb je last van vooroordelen ?
Als iemand blijft doorgaan dat mensen in "lagere sociale klassen" meer last hebben van schulden en dús slecht kunnen rondkomen van lagere inkomen, tsja.

Ik woon zelf direct naast een wijk met veel bijstandsgezinnen, en kan me er inderdaad over verwonderen wat voor elektronica daar vaak staat.
Mijn UI is:
pi_138001379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja omdat gezonder eten duurder is. Wat wil je nu ? Dat die mensen meer uitgeven aan gezond eten of meer uitgeven aan die vage kwaaltjes ? Ze mogen ook niet sporten (dat is luxe) dus krijg je overgewicht. Ze leven ook korter, dus juist minder kosten.

Aan de andere kant, rijke mensen leven veel langer en kosten dan kapitalen.
Buiten rondjes rennen is gratis ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:47:35 #46
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138001441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee jij weet het ws beter dan alle experts tezamen.
Die experts hebben hun mening al meermalen bijgesteld in het verleden. Het is echt niet zo makkelijk te zeggen van dit is slecht, dat is goed etc.

Gezond eten hoeft echt niet duur te zijn overigens.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138001672
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef destrovel het volgende:
Ik woon zelf direct naast een wijk met veel bijstandsgezinnen, en kan me er inderdaad over verwonderen wat voor elektronica daar vaak staat.
Ach, zolang het stolen is, is het tenminste niet op afbetaling *)
.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:54:04 #48
396550 Richestorags
pi_138001729
Paar belangrijke conclusies:

-Gezond eten hoeft niet duur te zijn
-Hardlopen is zo goed als gratis, fietsen nog meer
-Thuis opdrukken, buikspieren en al die shit is ook gratis.
-Wandelen is ook gratis
-Tijd zat als je in de bijstand zit?
pi_138001922
De discussie was of gezinnen te kort komen of niet en daar kan ik maar conclusies uit trekken:

1. Nibud budgetteert ruim
2. Lage inkomens hebben vaak kosten die hier niet bijzitten

Als het gevolg hiervan is dat kinderen ongezond eten of niet op een sportvereniging kunnen is dat wel zorgelijk.
.
pi_138001989
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:45 schreef superniger het volgende:

[..]

Buiten rondjes rennen is gratis ^O^
Prima maar dan ben je weer meer geld aan schoenen kwijt. Kan je zeggen van niet, maar dat is natuurlijk wel zo.

Sporten hoeft niet duur te zijn, maar gratis is het ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')