Elk kind kan dan ook gewoon sporten in Nederland. Er is geen enkele reden te bedenken waarom men dat niet zou kunnen, behoudens de ouders die falen in hun opvoeding en hun bestedingspatroon.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
sporten wordt wel bijna als een recht gezien voor kinderen, ja.
Dus we kunnen wel stellen dat armoede niet bestaat, als dit soort triviale onzin als het horen bij een club al onderdeel van discussie is voor een niet werkende gratis geld ontvangende Nederlander.quote:jij zou je kinderen wel dwingen elke dag te gaan hardlopen, lol.
beetje voetballen op een pleintje, als ze zin hebben. verder gaat dat niet hoor. is natuurlijk niet te vergelijken met op een club anderhalf uur trainen en wedstrijden spelen.
Vroeger waren er nog grasvelden, ging je met kinderen uit de buurt naartoe om te voetballen enzoquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
sporten wordt wel bijna als een recht gezien voor kinderen, ja.
[..]
jij zou je kinderen wel dwingen elke dag te gaan hardlopen, lol.
beetje voetballen op een pleintje, als ze zin hebben. verder gaat dat niet hoor. is natuurlijk niet te vergelijken met op een club anderhalf uur trainen en wedstrijden spelen.
Het is nu 2013. Geen 1950 meer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:10 schreef Richestorags het volgende:
Kinderen kunnen ook verstoppertje spelen met vriendjes. Zijn ze ook in beweging. Bovendien krijgen bijstandskinderen dus juist vaak wel gratis sportles en juist kinderen uit minimumloongezinnen niet. Krom, erg krom.
fijn dat jij je zoveel beter en met recht van spreken voelt, dan mensen die niet kunnen werken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je het beste met je kind voor wilt hebben kijk je niet naar 'duh gemeenschap' en andere statusverhogende onzin. Mensen die dat doen verdienen het niet om uberhaupt gratis geld te krijgen en horen God (en de werkende Nederlander) op hun blote knietjes te bedanken, maar in plaats daarvan trekken ze hun grote smoel open omdat ze meer geld willen omdat ze hetzelfde willen als de werkende meute. Newsflash; ga zelf voor je geld werken of hou je mond dicht en wees dankbaar, die grote bakkes siert je niet namelijk, en je hebt al helemaal geen eisen te stellen in die positie.
Echt alleen in Nederland hoor je dit soort onzin. Denk je dat twee gezinnen in Servië wekelijks discussies hebben met elkaar over dat het nuttig voor de kinderen is om ze op een teamsport te doenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Elk kind kan dan ook gewoon sporten in Nederland. Er is geen enkele reden te bedenken waarom men dat niet zou kunnen, behoudens de ouders die falen in hun opvoeding en hun bestedingspatroon.
[..]
Dus we kunnen wel stellen dat armoede niet bestaat, als dit soort triviale onzin als het horen bij een club al onderdeel van discussie is voor een niet werkende gratis geld ontvangende Nederlander.
Heel goed om kinderen bij te brengen dat je ook zelfstandig kan sporten. Anders wordt een MacAir straks ook verplicht.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is nu 2013. Geen 1950 meer.
Jij speelde zeker verstoppertje op je 15 de ?? Jaja.
Ik heb geen enkel medelijden met mensen die parasiteren op de maatschappij en het nog wagen om te klagen over de hoeveelheid gratis geld die ze klakkeloos toegegooid krijgen.quote:
Minimaal tot mijn tiende. Daarna ging ik vaak buiten voetballen. Hele dagen lang. Wat wil je nou? 200 euro extra per maand erbij? Het houdt een keer op. Wat Scorpie zegt x 10.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is nu 2013. Geen 1950 meer.
Jij speelde zeker verstoppertje op je 15 de ?? Jaja.
reden is dus dat ze de contributie van clubs niet kunnen betalen...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Elk kind kan dan ook gewoon sporten in Nederland. Er is geen enkele reden te bedenken waarom men dat niet zou kunnen, behoudens de ouders die falen in hun opvoeding en hun bestedingspatroon.
[..]
nee, mensen zitten in nederland niet op de uitgedroogde steppe met rijstbuikjes te verhongeren inderdaad.quote:Dus we kunnen wel stellen dat armoede niet bestaat, als dit soort triviale onzin als het horen bij een club al onderdeel van discussie is voor een niet werkende gratis geld ontvangende Nederlander.
'Ja maar het is zo erg, alle andere kindertjes van werkende ouders hebben wel een iPad, een iPhone, een MacBook en een scooter, ons kind kan niet aanhaken en dat is slecht voor de ontwikkeling, GEEF MIJ GRATIS GELD EN WEL NU!!!'quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Echt alleen in Nederland hoor je dit soort onzin. Denk je dat twee gezinnen in Servië wekelijks discussies hebben met elkaar over dat het nuttig voor de kinderen is om ze op een teamsport te doenDaar trappen ze de kinderen gewoon naar buiten en spelen ze maar wat met elkaar.
over wie heb je het dan, over uitkerings fraudeurs? of over al dan niet tijdelijk werklozen, bijstandsmoeders of gehandicapten?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel medelijden met mensen die parasiteren op de maatschappij en het nog wagen om te klagen over de hoeveelheid gratis geld die ze klakkeloos toegegooid krijgen.
Minder shag roken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..][quote]Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
reden is dus dat ze de contributie van clubs niet kunnen betalen...
Inderdaad. Niet klagen dus.quote:nee, mensen zitten in nederland niet op de uitgedroogde steppe met rijstbuikjes te verhongeren inderdaad.
Precies. Ik ook. En fietsen. Spelen met dieren. Ravotten in de buurt. De enige verplichting was tennis. En daar had ik helemaal niets mee. Genoeg beweging in het dagelijkse leven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Minimaal tot mijn tiende. Daarna ging ik vaak buiten voetballen. Hele dagen lang. Wat wil je nou? 200 euro extra per maand erbij? Het houdt een keer op. Wat Scorpie zegt x 10.
Andere keuzes maken. 2 Pakjes peuken minder roken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
reden is dus dat ze de contributie van clubs niet kunnen betalen...
Daarom. non-discussie dus. Heel jammer dat je van je maandelijkse zakgeld geen luxe producten kunt kopen of je een elite sport kunt veroorloven, daar is het gratis geld dan ook niet voor bedoeld.quote:nee, mensen zitten in nederland niet op de uitgedroogde steppe met rijstbuikjes te verhongeren inderdaad.
Meen je dat ?quote:
Ah daar zijn we weer, iedere bijstandsgerechtigde rookt, zuipt en heeft allerlei dure apparatuur staan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Andere keuzes maken. 2 Pakjes peuken minder roken bijvoorbeeld.
Inderdaad. Heel goed. Per kwartaal. Valt wel mee.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Meen je dat ?
Om zoonlief of dochter weerbaarder te maken, of zelf wat verdedigingstechnieken aan te leren, is judo een goede manier. Junioren (tot zestien jaar) betalen tussen de 40 en 80 per kwartaal, daarboven tussen de 50 en 120 euro.
Inderdaad. Echt wel te betalen. Als je het maar wil.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel goed. Per kwartaal. Valt wel mee.
Dat is ook volkomen onzin. Verder niet op ingaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ah daar zijn we weer, iedere bijstandsgerechtigde rookt, zuipt en heeft allerlei dure apparatuur staan.
Dat is net zo relevant als het hele 'ik kan mijn kind niet naar de voetbalclub sturen en daarom gaat mijn kind kapot' argument.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ah daar zijn we weer, iedere bijstandsgerechtigde rookt, zuipt en heeft allerlei dure apparatuur staan.
Het is geheel anders.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is net zo relevant als het hele 'ik kan mijn kind niet naar de voetbalclub sturen en daarom gaat mijn kind kapot' argument.
Het gaat over sporten en de toegevoegde waarde daarvan voor kinderen ja. Niet perse voetbalclub.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is net zo relevant als het hele 'ik kan mijn kind niet naar de voetbalclub sturen en daarom gaat mijn kind kapot' argument.
Nou dan, je geeft dus zelf al aan dat sporten, ongeacht vorm, prima is voor het kind. Derhalve is de hele discussie over een voetbalclub invalide en kunnen kinderen gewoon buiten sporten en dus hoeven de ouders geen extra gratis geld ervoor te krijgen. Blij dat we op 1 lijn zitten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het gaat over sporten en de toegevoegde waarde daarvan voor kinderen ja. Niet perse voetbalclub.
Je kan ook overal buiten sporten ja. In 1950 misschien.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dan, je geeft dus zelf al aan dat sporten, ongeacht vorm, prima is voor het kind. Derhalve is de hele discussie over een voetbalclub invalide en kunnen kinderen gewoon buiten sporten en dus hoeven de ouders geen extra gratis geld ervoor te krijgen. Blij dat we op 1 lijn zitten.
Dat kan inderdaad. Daarnaast kan je zeker voor kinderen goedkope sporten zoeken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook overal buiten sporten ja. In 1950 misschien.
Je moet echt een keer van je zolderkamer afkomen. Je kan nog steeds prima buiten sporten. Honderdduizenden mensen doen dit maandelijks, zo niet wekelijks.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan ook overal buiten sporten ja. In 1950 misschien.
Ja hardlopen zeker ?? Of praat je nu weer over nog duurdere sporten zoals watersporten ?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet echt een keer van je zolderkamer afkomen. Je kan nog steeds prima buiten sporten. Honderdduizenden mensen doen dit maandelijks, zo niet wekelijks.
Wat is er mis met hardlopen dan? Of tegen een bal aantrappen met vrienden?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hardlopen zeker ?? Of praat je nu weer over nog duurdere sporten zoals watersporten ?
Hardlopen, city jumping, bootcamp, hell, zelfs yoga wordt buiten gegeven. Om nog maar niet te spreken van basketball, volleybal, voetbal en honkbal op pleintjes. Geen enkel probleem dus om buiten te sporten, er is geen enkele reden of argument te verzinnen waarom kinderen dat dus niet kunnen doen behoudens een luxe positie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hardlopen zeker ?? Of praat je nu weer over nog duurdere sporten zoals watersporten ?
ja wnat daar komt het door..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Andere keuzes maken. 2 Pakjes peuken minder roken bijvoorbeeld.
[..]
dus jij wil nederland, een der rijkste landen ter wereld., graag spiegelen aan 3de wereld armoede, als iets jou geld kost.quote:Daarom. non-discussie dus. Heel jammer dat je van je maandelijkse zakgeld geen luxe producten kunt kopen of je een elite sport kunt veroorloven, daar is het gratis geld dan ook niet voor bedoeld.
Ah yoga, ja daar worden kinderen fit van. Doen kinderen dat ook al tegenwoordig ?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hardlopen, city jumping, bootcamp, hell, zelfs yoga wordt buiten gegeven. Om nog maar niet te spreken van basketball, volleybal, voetbal en honkbal op pleintjes. Geen enkel probleem dus om buiten te sporten, er is geen enkele reden of argument te verzinnen waarom kinderen dat dus niet kunnen doen behoudens een luxe positie.
Het heeft niks te maken met 'sociaal uitsluiten'. Dat is een typisch hersenspinsel van linkse rakkers die een nog groter deel van de inkomens van werkende Nederlanders wil afpakken om te herverdelen onder hun stemvee, die menen aanspraak te kunnen maken op dezelfde faciliteiten als werkenden zonder daarvoor passende tegenprestatie te leveren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja wnat daar komt het door..
[..]
dus jij wil nederland, een der rijkste landen ter wereld., graag spiegelen aan 3de wereld armoede, als iets jou geld kost.
gelukkig hebben de meeste nederlanders iets meer ambitie.
dit soort dingen zijn belangrijk omdat we, ondanks dat ouders midner bedeeld zijn, we graag ieder kind in nederland zoveel mogelijk gelijke kansen willen geven, en mensen niet sociaal willen uitsluiten.
Ja, dat doen kinderen gewoon. Heb je dat nou werkelijk waar nog nooit gezien? Serieuze vraag: Kom je wel eens buiten?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ah yoga, ja daar worden kinderen fit van. Doen kinderen dat ook al tegenwoordig ?
City jumping ?? Is dat dit ??
JUIST in de grote steden zijn die pleintjes er nog volop. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht hebben honderden van zulke pleintjes. Nogmaals, kom je wel eens buiten?quote:Die pleintjes van jou heb je lang niet overal, zeker niet in de Randstad. Allemaal wegbezuinigd of gebouwd.
Als je in de bijstand zit, zou ik als eerste een krantenwijk nemen. Ik weet dat in mijn omgeving distributeurs zitten te schreeuwen om betrouwbare bezorgers. (wegens gebrek aan gemotiveerde studenten die liever vakken vullen) Je raakt dan wel 90% van je inkomen kwijt. Zo'n wijk geeft je wel structuur, waar je elke morgen behalve zondag om 4 uur eruit moet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Prima maar dan ben je weer meer geld aan schoenen kwijt. Kan je zeggen van niet, maar dat is natuurlijk wel zo.
Sporten hoeft niet duur te zijn, maar gratis is het ook niet.
Nee dat kan prima, als ik in de bijstand zou zitten zou ik ook als eerste een baan proberen te vinden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je in de bijstand zit, zou ik als eerste een krantenwijk nemen. Ik weet dat in mijn omgeving distributeurs zitten te schreeuwen om betrouwbare bezorgers. (wegens gebrek aan gemotiveerde studenten die liever vakken vullen) Je raakt dan wel 90% van je inkomen kwijt. Zo'n wijk geeft je wel structuur, waar je elke morgen behalve zondag om 4 uur eruit moet.
Verder geeft het je een beter gevoel, dan wanneer je niks doet. en kosten op je sportschool kun je besparen want al snel fiets je zonder problemen 10 kilometer per dag, elke dag weer, door weer en wind.
En het geeft je verantwoordelijkheidsgevoel aangezien de bezorging altijd doorgaat en jij daar verantwoordelijk voor bent.
Voor mij is een krantenwijk goed te combineren met mijn fulltime job, dus zeg niet dat dit niet kan.
Simplistisch geblaat. Je kan ook serieus naar de zaken kijken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:56 schreef ssebass het volgende:
Wat word ik moe van dat debiele gelul. Er is al vaak genoeg langs gekomen dat ze bijna net zoveel te besteden hebben als met die werken. Naast vaste lasten nog meer dan 1000 euro over per maand.
Dat ze geen gezond voedsel kunnen kopen is ook onzin. Daarnaast al zou je het ze gratis geven, gaan ze als nog naar de Mac/snackbar/weet ik wat. Sporten kan ook gratis buiten, ook teamsporten. Als kind nooit buiten gevoetbald? Overigens krijgen ze geld om te sporten, dus al doen ze een betaalde sport, is het als nog gratis.
Ook dat gezeik over een goede fiets. Ik fiets al jaren rond op een fiets die ik voor 25 gulden heb gekocht. Totale onkosten nog geen 10 euro per jaar en ja ik fiets iedere dag.
Lees het topic door dan zie je dat dit allemaal gewoon besproken is. Niets simplistisch geblaat. Mag jij even zeggen wat er niet klopt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Simplistisch geblaat. Je kan ook serieus naar de zaken kijken.
Men houdt geen 1000 euro over per maand. Laten we daar beginnen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:02 schreef ssebass het volgende:
[..]
Lees het topic door dan zie je dat dit allemaal gewoon besproken is. Niets simplistisch geblaat. Mag jij even zeggen wat er niet klopt.
Ja misschien ben ik dan verwendquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Elk ander drinken dan water is overbodig. Elke dag vlees eten is onzin. Je kan voor 4 man koken voor 3-4 euro. Verwende Nederlander.
Van de Nibud site:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Men houdt geen 1000 euro over per maand. Laten we daar beginnen.
als ik het goed heb onthouden is het budget in de schuldsanering per week ¤40 voor de eerste volwassene, ¤20 voor de volgende volwassene en ¤10 per kind. Voor een gezin met twee kinderen dus 4,3x80 = ¤344 per maand.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja misschien ben ik dan verwendMaar ik heb nooit gesnapt hoe die studenten ook kunnen leven van een tientje per week. Ook toen ik op kamers woonde gaf ik ongeveer 250 euro/maand uit aan boodschappen.
het punt is dus dat je dan in bepaalde wijken groepen arme kinderen krijgt die na schooltijd continu op straat rondhangen. Door hen aan een teamsport te laten deelnemen willen mensen graag dat ze daar bepaalde dingen aangeleerd krijgen. Zoals teamgevoel, op tijd komen, iets voor de ander over hebben, samenwerken, competitie/uitdaging, zelfstandigheid/zelfredzaamheid, deelname aan de samenleving. Participatie.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef Lastpost het volgende:
Lees ik nu ondertussen al dat je hier in Nederland niet eens meer buiten kunt spelen?![]()
Lekker belangrijk als kinderen van ouders in de bijstand niet óp een sport kunnen waar flinke contributies voor zijn, praktisch overal wel schoolpleintjes, grasvelden of sportverenigingen in de buurt waar je gewoon kunt honkballen, voetballen, basketballen etc. en dat kost maar een paar euro in de aanschaf.
Las ook al dat het gebrek aan een PC etc. ervoor zorgt dat het kind een achterstand opbouwt tov andere kinderen. Nog even een dure zonvakantie moet ook maar inbegrepen zijn omdat ze zich anders achtergesteld voelen.
Nou dan moet ik maar zorgen dat ik nooit in de schuldanering komquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef poemojn het volgende:
[..]
als ik het goed heb onthouden is het budget in de schuldsanering per week ¤40 voor de eerste volwassene, ¤20 voor de volgende volwassene en ¤10 per kind. Voor een gezin met twee kinderen dus 4,3x80 = ¤344 per maand.
Zo simpel is het niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Van de Nibud site:
Huishoudboekje van bijstandsgezin met twee kinderen (6 en 14 jaar)
Bedrag netto per maand
Achtergrond
Inkomsten
¤ 1.809,-
Incl. zorg-, huur- en vakantietoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag
Uitgaven:
Vaste lasten
¤ 787,-
Huur, gas, water, licht, verzekeringen, tv, telefoon, internet
Is toch meer dan 1000 euro niet?
Klinkt hartstikke mooi, maar dat heb je evengoed bij verstoppertje, bussietrap, voetballen op een pleintje of hutten maken hoor als kind zijnde.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:14 schreef poemojn het volgende:
[..]
het punt is dus dat je dan in bepaalde wijken groepen arme kinderen krijgt die na schooltijd continu op straat rondhangen. Door hen in een teamsport te laten deelnemen willen mensen graag dat ze daar bepaalde dingen aangeleerd krijgen. Zoals teamgevoel, op tijd komen, iets voor de ander over hebben, samenwerken, competitie/uitdaging, zelfstandigheid/zelfredzaamheid, deelname aan de samenleving. Participatie.
Huiswerk en werkstukken maken? Ja, dat kan in principe ook in de bieb, maar dan wel tussen 4 en 6, als er een plekje vrij is, in een rumoerige omgeving. Dan bouw je idd een achterstand op tav kinderen die op elk moment van de dag achter hun eigen PC kunnen kruipen om iets aan hun huiswerk te doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:12 schreef Lastpost het volgende:
Las ook al dat het gebrek aan een PC etc. ervoor zorgt dat het kind een achterstand opbouwt tov andere kinderen.
Of als je niets beters kunt bedenken inderdaad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Meer valt er niet te zeggen als je zo simplistisch denkt.
Je slaat alles dat reëel is totaal over en roept maar iets.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:20 schreef ssebass het volgende:
[..]
Of als je niets beters kunt bedenken inderdaad.
Cijfers van nibud, niet mijn cijfers. Ga daar dan lopen miepen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Je slaat alles dat reëel is totaal over en roept maar iets.
Dan begrijp je zelfs die cijfers niet. Dat kan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:21 schreef ssebass het volgende:
[..]
Cijfers van nibud, niet mijn cijfers. Ga daar dan lopen miepen.
Ik begrijp alles bijzonder goed.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:22 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan begrijp je zelfs die cijfers niet. Dat kan.
Hup gratis geldquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:17 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Huiswerk en werkstukken maken? Ja, dat kan in principe ook in de bieb, maar dan wel tussen 4 en 6, als er een plekje vrij is, in een rumoerige omgeving. Dan bouw je idd een achterstand op tav kinderen die op elk moment van de dag achter hun eigen PC kunnen kruipen om iets aan hun huiswerk te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |