abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 04:28:30 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_137993998

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 21-03-2014 19:10:38 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_137994146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik voel ze sowieso niet behalve de eerste KM met hardlopen en als ik op m'n scheen druk. Maar 2 weken geleden had ik zelfs een behoorlijke bobbel op mijn scheen. Ondanks dat het niet vaak en veel zeer doet is dat toch niet helemaal normaal. En met veel rekken en koelen is die bult nu helemaal weg.
Dat zijn toch wel bekende klachten voor mij, zeker na een loop waar ik harder in ga lopen. :{
Eigenlijk alleen de rechterscheen.
Welke rekoefening doe jij er voor?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_137994394
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:34 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Dat zijn toch wel bekende klachten voor mij, zeker na een loop waar ik harder in ga lopen. :{
Hak op de stoeprand, tenen naar beneden. Scheenspier zo ver mogelijk rekken.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:41:53 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137994398
Mensen, stop nou eens met het drukken op schenen....dat scheelt je al zo veel ellende
F means you're fucked
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:46:59 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137994435
Daar krijg je idd bobbels van!

c_/
pi_137994449
De lente is echt begonnen vanochtend. Goed voor de plantjes en bloemetjes (en de modder), die regen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 maart 2014 @ 07:55:04 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_137994496
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:41 schreef YUR het volgende:
Mensen, stop nou eens met het drukken op schenen....dat scheelt je al zo veel ellende
bedoel je met drukken t rekken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:55:48 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137994500
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

bedoel je met drukken t rekken?
Nee, echt letterlijk op je schenen drukken :)
F means you're fucked
pi_137994509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:40 schreef cafca het volgende:

[..]

Hak op de stoeprand, tenen naar beneden. Scheenspier zo ver mogelijk rekken.
Check. Ga ik inbouwen!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_137994511
Waarom zou je op je schenen drukken?
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:57:33 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137994518
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Waarom zou je op je schenen drukken?
Om vervolgens te kunnen zeggen dat je last van je schenen hebt ;)
F means you're fucked
pi_137994531
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja als ik heel hard in mijn arm knijp doet mijn arm ook zeer :p

Anyhow
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 07:58:53 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137994532
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 06:34 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Met je handen tegen de muur, linkerbeen naar achter gestrekt. rechterbeen naar voor gebogen. Tot je rek in de linkerkuit voel.

En dit zelfde maar dan met gebogen knie van linkerbeen.

quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:46 schreef Quoi het volgende:
Daar krijg je idd bobbels van!

c_/
_O-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 08:00:17 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137994545
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja als ik heel hard in mijn arm knijp doet mijn arm ook zeer :p

Anyhow
Het probleem met shinsplints is dat je niet heel hard hoeft te drukken tot het zeer doet ;)
pi_137994553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het probleem met shinsplints is dat je niet heel hard hoeft te drukken tot het zeer doet ;)
Ik ken het gevoel niet :) maar geloof je meteen!
pi_137994618
quote:

[..]

Als je er lang genoeg mee door blijft lopen, hoef helemaal niet meer te drukken...
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2014 @ 08:09:46 #17
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_137994620
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 07:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Of van je vinger :P

Fuuuu, niet heel happy nu. Linkerheup doet nog steeds pijn, rechterheup nergens last van gehad. Bagger -O-

Stiekem wel 'fier' dat ik ondanks de regen gewoon ben gaan lopen :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_137994643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:09 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Of van je vinger :P

Fuuuu, niet heel happy nu. Linkerheup doet nog steeds pijn, rechterheup nergens last van gehad. Bagger -O-

Stiekem wel 'fier' dat ik ondanks de regen gewoon ben gaan lopen :P
^O^
Ik ben fier op u!
pi_137994645
quote:

[..]

Met overheen wrijven voel je de plek ook.
Thanks voor de plaatjes, die rekoefeningen doe ik al wel. Soms.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2014 @ 08:16:00 #20
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_137994683
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:12 schreef cafca het volgende:

[..]

^O^
Ik ben fier op u!
Het helpt om eerst alles aan te doen en dán naar buiten te kijken _O- :')
With four other people
And aliens
pi_137994719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:16 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het helpt om eerst alles aan te doen en dán naar buiten te kijken _O- :')
Ik had dat afgelopen dinsdag. Was me aan het omkleden en heb een dakkapel. Daar stond het op te storten. Dus bij ieder kledingstuk zuchtend naar buiten kijken. Maar als je dan terug komt wel helemaal blij zijn het toch gedaan te hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 08:47:24 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137995044
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:09 schreef cafca het volgende:

[..]

Als je er lang genoeg mee door blijft lopen, hoef helemaal niet meer te drukken...
Het is ook wel jammer dat het heel lang duurt voor het over is. Dus is het lastig inschatten of je op de weg naar herstel of op de weg van kwaad naar erger ben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 08:48:53 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137995064
Onderweg naar m'n werk uit m'n schoenen gespoeld. Ik las ooit een blog van een fietser die beweerde dat je maar zelden natregen bij woon-werk verkeer als je gaat fietsen. Hij kwam gemiddeld op een keer of 15 per jaar. Ik heb dit jaar weken gehad dat ik 15 keer natregende tijdens woon-werk verkeer }:|
pi_137995321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Onderweg naar m'n werk uit m'n schoenen gespoeld. Ik las ooit een blog van een fietser die beweerde dat je maar zelden natregen bij woon-werk verkeer als je gaat fietsen. Hij kwam gemiddeld op een keer of 15 per jaar. Ik heb dit jaar weken gehad dat ik 15 keer natregende tijdens woon-werk verkeer }:|
Waar woonde die dan?

Als het staat te regenen kan ik meestal met zekerheid zeggen dat ik er doorheen moet haha.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 09:10:00 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137995373
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waar woonde die dan?

Als het staat te regenen kan ik meestal met zekerheid zeggen dat ik er doorheen moet haha.
http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/
pi_137995379
pi_137995400
Ah een ligfietser...
pi_137995424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:11 schreef Guard het volgende:
Ah een ligfietser...
Zou dat ook wel willen leren.. Maar ik maak er grote kans een potje van.
pi_137995586
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zou dat ook wel willen leren.. Maar ik maak er grote kans een potje van.
och "gewoon" fietsen heb je ook moeten leren, dat ging vast ook niet vanzelf.
Ligfiets met steunwieltjes dus :P
pi_137995712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:22 schreef Guard het volgende:

[..]

och "gewoon" fietsen heb je ook moeten leren, dat ging vast ook niet vanzelf.
Ligfiets met steunwieltjes dus :P
Lol zijwieltjes die zo'n rammelend geluid maken O+

Anyhow. Is het al morgen? Dan mag ik weer een rondje hobbelen *O*
pi_137995802
Ik ben ook weer ouderwets nat geregend vanochtend. Vindt het niet zo heel erg, al moet ik toch eens regenkleding aan gaan schaffen nu ik dagelijks fiets.
pi_137996051
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Anyhow. Is het al morgen? Dan mag ik weer een rondje hobbelen
Dit!

Ik heb echt ontzettend veel zin om vanavond al een rondje te gaan maar dat is toch echt even niet verstandig dus me vandaag mijn werkdag door worstelen en morgen lekker een rondje lopen. *O*
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2014 @ 09:48:24 #33
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_137996070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:33 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben ook weer ouderwets nat geregend vanochtend. Vindt het niet zo heel erg, al moet ik toch eens regenkleding aan gaan schaffen nu ik dagelijks fiets.
Agu ^O^ kost wat, maar is wel goed spul.
With four other people
And aliens
pi_137996117
Ik vind het eigenlijk wel prettig lopen in de regen, zo lang het niet keihard in je gezicht waait. Als je ergens heen fietst is het gewoon kut, want dan heb je natte kleren. Als je terugkomt van het lopen mieter je die toch in een hoek :P
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2014 @ 09:52:28 #35
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_137996149
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:50 schreef Zhano het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel prettig lopen in de regen, zo lang het niet keihard in je gezicht waait. Als je ergens heen fietst is het gewoon kut, want dan heb je natte kleren. Als je terugkomt van het lopen mieter je die toch in een hoek :P
Mijn hobbelrondje was 100x beter dan mijn fietstochtje net :D
With four other people
And aliens
pi_137996221
quote:
je hoeft niet echt te drukken, eroverheen wrijven is al genoeg.
Ik heb het vandaag ook weer. Als ik over de shin splints wrijf (zonder druk uit te oefenen) is het wat gevoelig. Dat heb ik eigenlijk altijd wel na een loopje.

Tijdens het lopen, of zelfs van een laadklep springen, heb ik er helemaal geen last van. En dat maakt het lastig in te schatten wat ik nu wel en niet moet doen. Je voelt niks, maar je weet dat er een gevoelige plek is.
Eigenlijk ben ik geneigd om gewoon weer met een schema als Evy of Renate van 5km naar 10km op te bouwen.
pi_137996229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:47 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dit!

Ik heb echt ontzettend veel zin om vanavond al een rondje te gaan maar dat is toch echt even niet verstandig dus me vandaag mijn werkdag door worstelen en morgen lekker een rondje lopen. *O*
Ja heb 1 keer twee dagen achtereen gelopen ivm een belachelijke planning. Maar dat doe ik toch niet meer.

Maar morgen helaas wel weer in de avond lopen. Maar zin in! Succes met je werkdag :)
pi_137996969
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:55 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik heb het vandaag ook weer. Als ik over de shin splints wrijf (zonder druk uit te oefenen) is het wat gevoelig. Dat heb ik eigenlijk altijd wel na een loopje.

Tijdens het lopen, of zelfs van een laadklep springen, heb ik er helemaal geen last van. En dat maakt het lastig in te schatten wat ik nu wel en niet moet doen. Je voelt niks, maar je weet dat er een gevoelige plek is.
Eigenlijk ben ik geneigd om gewoon weer met een schema als Evy of Renate van 5km naar 10km op te bouwen.
Wat let je?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:32:54 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137997103
quote:

[..]

Ik zou dit doen, met een beetje common sense van jezelf er aan toevoegend. Vooral je afstanden ophakken en niet te snel doen en zo opbouwen. Voel je iets, dan weer rustiger aan, gaat het goed: doorgaan.
pi_137997313
Sowieso. Heel langzaam maar zeker opbouwen: O+
Ik doe dat al bijna anderhalf jaar en het legt me geen windeieren.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_137997327
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik moet zeggen dat het vandaag voor het eerst is dat ik mijn regenpak heb moeten aandoen dit jaar. Volgens mij verder 1x op de terugweg naar huis wat miezer gehad, maar verder nog niet. En gekeken naar vorig jaar ben ik het wel met hem eens.
Ik fiets om half 7 naar mijn werk en meestal half 7/7 uur weer terug. Maar het valt mij dus ook heel erg mee :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 10:42:28 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137997358
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het vandaag voor het eerst is dat ik mijn regenpak heb moeten aandoen dit jaar. Volgens mij verder 1x op de terugweg naar huis wat miezer gehad, maar verder nog niet. En gekeken naar vorig jaar ben ik het wel met hem eens.
Ik fiets om half 7 naar mijn werk en meestal half 7/7 uur weer terug. Maar het valt mij dus ook heel erg mee :)
Ik ben in November volgens mij elke dag minimaal 1 keer natgeregend.
pi_137997551
quote:

[..]

Heeft Yur het niet over shitsplints?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:59:00 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137997848
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Heeft Yur het niet over shitsplints?
Een shitsplint, da's natuurlijk andere shit. Daar weet Yur vast meer van :)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:04:55 #45
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137998010
Ik shit de splints uit mn shints
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2014 @ 11:10:06 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137998147
Ja DAAR zou ik ook niet met m'n vinger drukken.
pi_137998363
Ik heb over Erben Wennemars gedroomd :'(
pi_137998505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb over Erben Wennemars gedroomd :'(
_O-
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:23:37 #49
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_137998529
Lekker rustig weekendje zo te zien in de WLWEW :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:25:30 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137998574
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:23 schreef MaleDuck het volgende:
Lekker rustig weekendje zo te zien in de WLWEW :)
Oeh, dat betekent dat ik er niet in sta. Ik doe zondagochtend een 5'je ten behoeve van mijn stempelkaart :') Als het tenminste zaterdagavond niet te gezellig is :Y)

ofwel: beter dat ik er niet in sta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')