PvdA (en SP) zijn niet tegen de oostblokkers. Ze zijn tegen de sociale ongelijkheid binnen Europa (die arbeidsmigratie veroorzaakt).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is de PvdA die tegen de oostblokkers is.
Nou niet alles op het bordje van Wilders gaan schuiven.
Ik wil graag minder mensen die woorden gebruiken waar ze de betekenis niet van kennen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
Willen wij meer of minder narcisten hier op FOK!?
Jij bent de opper narcist!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik wil graag minder mensen die woorden gebruiken waar ze de betekenis niet van kennen.
Hij heeft het niet over alle Marokkanen, maar doelt overduidelijk op de criminele exemplaren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:07 schreef Mystikvm het volgende:
In de politiek kan en mag je niet zomaar alles uitkramen. Uitspraken over dat alle Marokkanen wegmoeten mag je best bij de borrel zeggen, maar als politicus kan en mag je dat niet zeggen, omdat je politieke macht hebt en dit soort discriminerende uitspraken tot uitvoer kunt laten brengen.
Dat is één van de grondbeginselen van elke democratie.
Dat maak jij ervanquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over alle Marokkanen, maar doelt overduidelijk op de criminele exemplaren.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:18 schreef Reya het volgende:
Minder Helmonders, dat lijkt me nog eens een belangrijke zaak.
Daar heeft hij het overduidelijk wel over. In zijn enthousiasme maakt hij dus eindelijk eens een grote fout. En daar kun je hem voor vervolgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over alle Marokkanen, maar doelt overduidelijk op de criminele exemplaren.
Ik ben tegen kopvoddentax, tegen een koranverbod, tegen assimiliatieplicht en tegen het uitzetten van tientallen miljoenen moslims uit Europa.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:14 schreef skrn het volgende:
[..]
Wilders is gewoon op heel veel punten niet duidelijk genoeg. Hij doet zijn uitspraken zo dat zijn aanhangers en zijn tegenstanders die zelf naar eigen genoegen kunnen invullen.
Wilders pleit ook voor een kopvoddentax, een Koranverbod, een assimilatieplicht, en het uitzetten van tientallen miljoen moslims uit Europa. En geweldsretoriek schuwt hij ook niet. Ja, sorry, ik concludeer, na het lezen van het boekje van Bosma en de verkiezingsprogramma's van de PVV, dat de PVV deportatie niet uitsluit als moslims zelf de Koran gaan inleveren of zelf de bladzijdes eruit scheuren. Sterker nog : een moslim zal, volgens Wilders, altijd loyaal zijn aan de oproep om de democratische staat omver te willen werpen, dus hoe meer moslims, hoe groter dat gevaar.
Dus nee, ik ga niet met je mee dat Wilders alleen de criminelen het land uit wil zetten. Dat is absoluut niet in lijn met statements die hij eerder heeft gemaakt.
Wat heeft narcisme hier nou weer mee te maken?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jij bent de opper narcist!
Gefeliciteerd!
Achteraf, een klein beetje. Zoiets als:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
De "moslim" zal kiezen voor de koran. Maar dat maakt niet veel uit zolang wij in een rechtsstaat. leven. Daarnaast worden moslims ook steeds moderner. Anders zou men niet liever in het westen leven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben tegen kopvoddentax, tegen een koranverbod, tegen assimiliatieplicht en tegen het uitzetten van tientallen miljoenen moslims uit Europa.
Ik ben ook tegen Wilders statement dat 'de moslim' ten alle tijde loyaal zou zijn aan de oproep om de democratische staat omver te willen werpen. Maar ik kan niet ontkennen dat wel leeft dat 'de moslim' de islam boven de algemeen geldende wet verkiest. Daar zijn legio voorbeelden van. En het kan niet zo zijn dat in dit land een geloofsovertuiging gaat boven de algemeen geldende wet. Je kan er binnen de wet proberen er rekening mee te houden maar wanneer dat niet zo uitkomt dan geldt de wet, en niet de koran.
Ik ben benieuwd dat als puntje bij paaltje komt waar 'de moslim' dan voor kiest.....de algemeen geldende wet of de koran. Is zo'n hypothetische stelling eigenlijk al eens onderzocht?
Kijk, daar ga je weer...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat heeft narcisme hier nou weer mee te maken?
Probeer het eens in Jip-en-Janneketaal. Korte zinnen, geen moeilijke woorden.
Nee. Als in "willen we minder marokkanen!!!" Je schaamt je dood voor de wereld dat zo'n politicus zo populair is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:34 schreef DonJames het volgende:
[..]
Achteraf, een klein beetje. Zoiets als:
GIA IS EEN KINDERVERKRACHTENDE ZEEKHONDJESKNUPPELAAR EN MOET HET LAND UIT!!
OK, dit heeft geen zinquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer...
Wie zijn Jip en Janneke trouwens?
En in de koran staat dan weer dat de moslim zich aan de geldende wetten moet houden. Win-win.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:35 schreef Globali het volgende:
[..]
De "moslim" zal kiezen voor de koran. Maar dat maakt niet veel uit zolang wij in een rechtsstaat. leven. Daarnaast worden moslims ook steeds moderner. Anders zou men niet liever in het westen leven.
Precies. En de normale moslim zit ook niet te wachten op de extremisten over het algemeen. Je moet alleen wel opletten dat de simpele figuren niet anderen hun wil gaan opleggen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:37 schreef Toeps het volgende:
[..]
En in de koran staat dan weer dat de moslim zich aan de geldende wetten moet houden. Win-win.
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-europeaan-per-12m2quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:24 schreef DarkAccountant het volgende:
PvdA (en SP) zijn niet tegen de oostblokkers. Ze zijn tegen de sociale ongelijkheid binnen Europa (die arbeidsmigratie veroorzaakt).
Erm, je bedoelt dat ze allemaal in dezelfde wijken zijn gepropt vroeger?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef Gia het volgende:
Maar die boefjes willen allemaal op een hoopje wonen.
Als je de gegevens van DUO mag geloven wonen er inderdaad 45 op 50m2.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, je bedoelt dat ze allemaal in dezelfde wijken zijn gepropt vroeger?
Daar kiest en koos men zelf voor. Je kan gewoon weg uit zo'n wijk. Dat hebben veel autochtonen ook gedaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:41 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, je bedoelt dat ze allemaal in dezelfde wijken zijn gepropt vroeger?
Zo'n regel moet voor iedereen gelden. Het gaat er gewoon om dat ze niet willen dat er 15 mensen in één klein appartementje wonen, omdat dat overlast geeft.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-europeaan-per-12m2
Ik wil ook liever 1 Marokkaane per 12 m2, spreiding dus.
Dat zou al heel veel criminaliteit schelen.
Wil jij nog meer Marokkanen, dan?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:36 schreef Globali het volgende:
Nee. Als in "willen we minder marokkanen!!!" Je schaamt je dood voor de wereld dat zo'n politicus zo populair is.
Dat willen we allemaal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik wil graag dat er een grote muur om Limburg heen wordt gebouwd.
Meer Nederlanders aub, ook als die van oorsprong Marokkaans, Turks, Surinaams etc zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil jij nog meer Marokkanen, dan?
Want dat was de keuze: willen we meer of willen we minder Marokkanen?
Daarom, minder Marokkanen en met name minder criminele Marokkanen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef Globali het volgende:
Precies. En de normale moslim zit ook niet te wachten op de extremisten over het algemeen. Je moet alleen wel opletten dat de simpele figuren niet anderen hun wil gaan opleggen.
Van mij mogen er minder kansloze figuren toegelaten worden. En dan wil ik het niet hebben over specifieke groepen. Mensen die een Nederlands paspoort hebben zijn gewoon Nederlands. Je kan wel iets doen aan bijv. het te makkelijk toekennen van de Nederlandse nationaliteit in de toekomst. Maak daar 12 jaar van.Als iemand een verblijfsvergunning heeft kan je die persoon als die crimineel is uitzetten. Dat is nu trouwens al een harde regel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Wil jij nog meer Marokkanen, dan?
Want dat was de keuze: willen we meer of willen we minder Marokkanen?
Dus gaat het tóch over de hele groep.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom, minder Marokkanen en met name minder criminele Marokkanen.
Is ook prettiger voor de welwillende Marokkanen in Nederland.
Hij wilde marokkanen ook al weren uit de politiek. Dat zegt al wel genoeg.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
k maak mij niet de illusie dat hij Marokkanen die het goed doen een warm hart toedraagt.
Je begrijpt dat 1 persoon per 12 m2 toch zo'n 6-7 per eensgezinswoning is?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil ook liever 1 Marokkaane per 12 m2, spreiding dus.
Je kan een regel bedenken waarin bijv. 1 gezin het wel mag......maar niet 15 mensen zonder familiebanden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hij wilde marokkanen ook al weren uit de politiek. Dat zegt al wel genoeg.
[..]
Je begrijpt dat 1 persoon per 12 m2 toch zo'n 6-7 per eensgezinswoning is?
Vind dat op zich wel een aardige richtlijn in het geval van sociale huurwoningen (als max, behalve als het echt niet anders kan), maar nogal belachelijk dat het alleen voor polen zou gelden.
Nee man. Gia bedoelt dat er maximaal 3.460.500.000 Marokkanen in Nederland mogen wonen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:47 schreef kipknots het volgende:
...
Je begrijpt dat 1 persoon per 12 m2 toch zo'n 6-7 per eensgezinswoning is?
...
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee man. Gia bedoelt dat er maximaal 3.460.500.000 Marokkanen in Nederland mogen wonen.
Prima. Ik ben voorstander van één nationaliteit, onder bepaalde voorwaarden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Meer Nederlanders aub, ook als die van oorsprong Marokkaans, Turks, Surinaams etc zijn.
Dat was vast niet het plan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee man. Gia bedoelt dat er maximaal 3.460.500.000 Marokkanen in Nederland mogen wonen.
Dat laatste is ook raar. Maar tot nu toe is het geen keuze voor bepaalde mensen. Wat dan ook vreemd is is dat andere mensen die keus niet mogen maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Prima. Ik ben voorstander van één nationaliteit, onder bepaalde voorwaarden.
Is één van je ouders geboren in het buitenland, dan heb ik niks tegen een dubbele nationaliteit. Je moet in geval van echtscheiding met die ouder mee kunnen naar het thuisland.
Zijn beide ouders geboren in Nederland en hebben ze beide de Nederlandse nationaliteit, dan moeten de ouders een keuze maken. In dat geval vind ik wel dat het kind op zijn 18de op die keuze terug moet kunnen komen, en eenmalig kan switchen.
Ik vind het echt belachelijk dat kinderen waarvan zelfs de grootouders in Nederland zijn geboren, nog steeds een dubbele nationaliteit hebben.
Je hebt het eerst over de hele groep.....en dan over de criminelen. Hou het gewoon bij criminelen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Minder is niet hetzelfde als geen.
"geen" kan uberhaupt niet. De meesten zijn gewoon Nederlands. Wilders begrijpt dat niet helemaal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Minder is niet hetzelfde als geen.
Nee, zoveel Polen wil Samsom.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:52 schreef DonJames het volgende:
Ik geloof ook wel dat dit laatste echt (nog) niet zo vaak voorkomt. Hoe hebben écht (van oudsher iig) immigratielanden als Argentinie, Canada, de VS en Australie dit geregeld? Volgens mij is in al die landen dubbele nationaliteit wel toegestaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het echt belachelijk dat kinderen waarvan zelfs de grootouders in Nederland zijn geboren, nog steeds een dubbele nationaliteit hebben.
Dat komt wel voor bij o.a. Marokkanen en Turken. Daar moeten we inderdaad vanaf. Of die regel moet voor iedereen gelden. Anders kan men altijd gaan voor een permanente verblijfsvergunning. Ook niets mis mee.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:00 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat dit laatste echt (nog) niet zo vaak voorkomt.
Ik lees daar alleen maar dat ze eigenlijk vinden dat die oostblokkers uitgebuit worden en in slechte omstandigheden wonen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik wil ook liever 1 Marokkaan per 12 m2, spreiding dus.
Het is ook geen werkelijk probleem. Alleen is het niet geldig voor iedereen. Dát is wel vreemd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef DonJames het volgende:
Ik zie niet in waarom het hebben van een dubbele nationaliteit nou zo'n probleem is. Leg eens uit?
Als je in Nederland geboren bent, heb je de Nederlandse nationaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat komt wel voor bij o.a. Marokkanen en Turken. Daar moeten we inderdaad vanaf. Of die regel moet voor iedereen gelden. Anders kan men altijd gaan voor een permanente verblijfsvergunning. Ook niets mis mee.
Ik denk niet dat er veel in Nederland geboren Turkse/Marokkaans opa's en oma's zijn hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat komt wel voor bij o.a. Marokkanen en Turken. Daar moeten we inderdaad vanaf. Of die regel moet voor iedereen gelden. Anders kan men altijd gaan voor een permanente verblijfsvergunning. Ook niets mis mee.
Hoe bedoel je, "is niet geldig voor iedereen"?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is ook geen werkelijk probleem. Alleen is het niet geldig voor iedereen. Dát is wel vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |