Bestaan die dan? Ik weet niet wat ik van "goedwillende en vlijtig werkende Marokkanen" moet vinden, want ik heb nog nooit een "goedwillende en vlijtig werkende Marokkaan" ontmoet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:55 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Ah, dus de goedwillende en vlijtig werkende Marokkanen vindt je okay.
Welke discussie? Die hele Marokkanen-discussie is al helemaal uitgekauwd en wordt al lang niet meer gevoerd. Doordat e.e.a. echter nooit is opgepikt door de politiek, is de overlast er niet minder om geworden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:51 schreef DeParo het volgende:
Het maakt eigenlijk niet meer uit wat Wilders wel of niet bedoelde, hij heeft willens en weten opruiende taal gebruikt, hij weet zelf ook hoe dat overkomt. Natuurlijk heeft hij zijn woorden zorgvuldig gekozen, hij gaat niet iets roepen waarvan hij weet veroordeeld te kunnen worden, toch kan je zonder dat te doen toch een ethische grens overschrijden. Dat is wat Wilders heeft gedaan.
Daarmee gooit hij zijn eigen ruiten in want zelfs als je het nu over criminele Marokkanen hebt, een groep die zich stelselmatig om wat voor reden dan ook misdraagt, dan moet je nog voorzichtiger zijn want de Wilders-associatie is snel gemaakt. Dat is ook de schuld van Wilders, een belangrijke discussie heeft hij zelf verprutst, en dat heeft hij gedaan na er zorgvuldig over te hebben nagedacht![]()
.
Is deze discussie ooit echt gevoerd? Op dit forum misschien maar binnen de politiek? Dat heb ik dan gemist. Dat is ook een probleem, Wilders zaait niet alleen haat maar ook angst, angst om met hem geassocieerd te worden, je kan je mond dus maar beter niet opentrekken wat betreft dit onderwerp, en in dit geval is het toch voor een groot deel de schuld van Wilders zelf.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Welke discussie? Die hele Marokkanen-discussie is al helemaal uitgekauwd en wordt al lang niet meer gevoerd. Doordat e.e.a. echter nooit is opgepikt door de politiek, is de overlast er niet minder om geworden.
Sorry maar plaats Fortuyn niet in 1 rijtje met Wilders. Fortuyn discrimineerde niet een hele groep op hun afkomstquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat je zaait zul je oogsten...
[..]
Daarop heb ik een heel makkelijk antwoord: door nu eindelijk écht eens iets te doen tegen criminele Marokkanen. Dat betekent dus ook het naar Marokko uitzetten van lieden die het echt te bont maken.
Zolang men er voor blijft kiezen om hier niks aan te doen, zal er altijd een Fortuyn of Wilders zijn om daarvan te profiteren.
Voor Wilders was die verstikkende angst juist veel erger. Toen zou ik voor de uitspraken die ik hierboven heb gedaan al 10x geband zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Is deze discussie ooit echt gevoerd? Op dit forum misschien maar binnen de politiek? Dat heb ik dan gemist. Dat is ook een probleem, Wilders zaait niet alleen haat maar ook angst, angst om met hem geassocieerd te worden, je kan je mond dus maar beter niet opentrekken wat betreft dit onderwerp, en in dit geval is het toch voor een groot deel de schuld van Wilders zelf.
Precies wat ik bedoel. Wat is nou 'binnen de perken'? Elke moskee sluiten. Huiszoekingen doen om Korans te verbranden? Of alleen een bouwverbod voor moskees? Is dat acceptabel als je Oost-Europeanen wel kerken mogen bouwen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was het altijd met hem eens dat de islam binnen de perken moet blijven. Jammer dat hij het nu op de persoon gaat spelen. Ik begrijp het ook niet.
Er is in mijn ogen een groot verschil tussen tegen islam zijn of tegen criminaliteit zijn en een groep uitsluiten puur op basis van afkomst. Dat laatste is nog niet eerder gebeurt, zeker niet zo duidelijk en open. Hoewel ik het niet met zijn mening over de islam eens was, is dat een standpunt waar je over kan debatteren. Nu zegt hij letterlijk dat er een bevolkingsgroep weg moet. Gaat over het zijn van de persoon en niet over zijn daden of geloof.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:14 schreef skrn het volgende:
Wat mij verbaast, is dat dit incident blijkbaar wel mensen overtuigt dat Wilders te ver gaat. Discussies heb ik hier gevoerd, zoals na de aanslag in Noorwegen, wat Geert Wilders nu precies bedoelt met al zijn uitspraken die hij heeft gedaan.
En iedere keer opnieuw verdedigden zijn aanhangers zijn uitspraken dat alleen de 'slechte' moslims/Marokkanen eruit worden geknikkerd.
Hij heeft trouwens eerder gezegd dat moslims die aan de sharia denken (hoe wil je dat bewijzen, concreet gezien) Europa moeten verlaten. Zou om tientallen miljoenen gaan. Een moslim moet volledig integreren in de Nederlandse samenleving; hij moet zelf de bladzijden uit de Koran scheuren totdat die de dikte heeft van een Donald Duck. Anders kan een moslim altijd worden aangesproken om te strijden voor een Islamitische staat en zijn dus zulke mensen onbetrouwbaar.
Hij heeft in mijn ogen altijd de optie opengehouden om elke moslim het land uit te flikkeren. Ongeacht nationaliteit.
Dus ik vind dit nou niet bepaald een stap hoger
Dat vond ik ook het meest onsmakelijk, die platte zinnetjes en dat hooligan-publiek. Van mij mag het allemaal ook wel wat minder multicultureel, dus op zich is die vraag stellen niet schokkend. Of strafbaar, voor de sneue papzakken die aangifte doen en Wilders weer voorzien van bakken gratis publiciteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:21 schreef El_Matador het volgende:
Wilders gaat niet te ver (iedereen heeft vrije meningsuiting), maar het volk wat hij toespreekt, ziet er niet erg intelligent uit.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik ook het meest onsmakelijk, die platte zinnetjes en dat hooligan-publiek. Van mij mag het allemaal ook wel wat minder multicultureel, dus op zich is die vraag stellen niet schokkend. Of strafbaar, voor de sneue papzakken die aangifte doen en Wilders weer voorzien van bakken gratis publiciteit.
Het verbaast mij dat dit incident moet komen voordat er heel kritisch op die vent wordt gereageerd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:20 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is in mijn ogen een groot verschil tussen tegen islam zijn of tegen criminaliteit zijn en een groep uitsluiten puur op basis van afkomst. Dat laatste is nog niet eerder gebeurt, zeker niet zo duidelijk en open. Hoewel ik het niet met zijn mening over de islam eens was, is dat een standpunt waar je over kan debatteren. Nu zegt hij letterlijk dat er een bevolkingsgroep weg moet. Gaat over het zijn van de persoon en niet over zijn daden of geloof.
Jij hebt zitten slapen, de afgelopen 9 jaar?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:29 schreef skrn het volgende:
voordat er heel kritisch op die vent wordt gereageerd.
Je bedoelt als hij zat feitelijk in de regering terwijl we in Nederland GroenLinks of de SP al te extreem vinden? Zoiets? Zonder echt maatschappelijke tegenstand?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt zitten slapen, de afgelopen 9 jaar?
Hij zat niet feitelijk in de regering en wie is "we" dat GroenLinks of SP "te extreem" bevonden worden??quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:32 schreef skrn het volgende:
[..]
Je bedoelt als hij zat feitelijk in de regering terwijl we in Nederland GroenLinks of de SP al te extreem vinden? Zoiets? Zonder echt maatschappelijke tegenstand?
Kritisch vanuit andere politieke partijen maar minder vanuit de mensen zelfs. Absoluut niet.
Ik denk niet dat het hem veel zetels gaat kosten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:45 schreef skrn het volgende:
Goed, ik had altijd verwacht dat Geert Wilders zichzelf ging overschreeuwen. Dat is dan gister dan toch gebeurd.
Zeker weten!quote:Blijf erbij dat ik het vreemd vind dat de verontwaardiging - behalve vanuit andere politieke partijen - lang uitbleef. Sterker nog : veel mensen vonden het maar wat grappig hoor, kopvoddentax en een verbod op de Koran.
http://www.nu.nl/politiek(...)nwerken-met-pvv.htmlquote:Rutte wil niet samenwerken met PVV
Premier Mark Rutte (VVD) wil niet langer samenwerken met de PVV van Geert Wilders. Dat heeft Rutte donderdagnacht gezegd op een persconferentie in Brussel.
"Ik zie geen mogelijkheden voor samenwerking als er zulke uitspraken worden gedaan", zei Rutte. Hij doelt op samenwerking in de landelijke politiek. Over samenwerking in Almere en Den Haag moet op lokaal niveau worden besloten.
Rutte zei woensdagavond dat hij een "vieze smaak in zijn mond" krijgt van het optreden van Wilders, maar hij zei ook dat hij nooit partijen uitsluit. Op deze opstelling kwam donderdag veel kritiek.
Onder anderen CDA-leider Sybrand Buma stelde dat Rutte samenwerking met de PVV expliciet moest uitsluiten. "Het verbaast mij dat de premier nog altijd een zekere deur naar hem openhoudt", zei Buma in het tv-programma Nieuwsuur.
Wilders liet woensdagavond zijn aanhangers scanderen dat ze minder Marokkanen willen. Daarop is binnen en buiten de politiek met grote verontwaardiging gereageerd. PVV-Kamerlid Roland van Vliet stapte naar aanleiding van dit optreden van Wilders uit de fractie.
Oneens.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Voor Wilders was die verstikkende angst juist veel erger. Toen zou ik voor de uitspraken die ik hierboven heb gedaan al 10x geband zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |