Mijn ex is een Thai die nu Nederlands is geworden. Die mag geen twee nationaliteiten hebben. Dat is dan raar. Dat heeft ook grote gevolgen voor wat zij heeft opgebouwd in Thailand voor haar familie. Dat is oneerlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, "is niet geldig voor iedereen"?
Volgens mij hebben de kleinkinderen van destijds geëmigreerde Nederlanders in Australië, allemaal de Australische nationaliteit. Ze spreken over het algemeen ook geen Nederlands meer.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:00 schreef Fides het volgende:
Ik geloof ook wel dat dit laatste echt (nog) niet zo vaak voorkomt. Hoe hebben écht (van oudsher iig) immigratielanden als Argentinie, Canada, de VS en Australie dit geregeld? Volgens mij is in al die landen dubbele nationaliteit wel toegestaan.
Er is natuurlijk wel een verschil. Jouw ex heeft bewust de keuze gemaakt om zich tot Nederlander te laten naturaliseren. Iemand die in Den Haag geboren wordt uit 1 moeder die in Rijswijk geboren is, en 1 uit Rabat heeft 'automatisch' recht op 2 nationaliteiten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Mijn ex is een Thai die nu Nederlands is geworden. Die mag geen twee nationaliteiten hebben. Dat is dan raar. Dat heeft ook grote gevolgen voor wat zij heeft opgebouwd in Thailand voor haar familie. Dat is oneerlijk.
Ah, op die fiets. Maar dat gaat om een naturalisatie. Als je als immigrant Nederlander wil worden, kan je daar voorwaarden aan verbinden. Maar als je in Nederland geboren bent niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Mijn ex is een Thai die nu Nederlands is geworden. Die mag geen twee nationaliteiten hebben. Dat is dan raar. Dat heeft ook grote gevolgen voor wat zij heeft opgebouwd in Thailand voor haar familie. Dat is oneerlijk.
Het is inderdaad een zeer bewuste keuze. Maar het is oneerlijk dat de 1 iets wel mag en een ander niet. Dan kun je dus gewoon een permanente verblijfsvergunning geven aan die mensen die hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Daar zitten geen nadelen aan namelijk.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel een verschil. Jouw ex heeft bewust de keuze gemaakt om zich tot Nederlander te laten naturaliseren. Iemand die in Den Haag geboren wordt uit 1 moeder die in Rijswijk geboren is, en 1 uit Rabat heeft 'automatisch' recht op 2 nationaliteiten.
Waarheen? Naar Mierlo-Hout ofzo?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De hele binnenstad mag wmb gedeporteerd worden.
Dat is wel de generatie die er nu aan zit te komen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:05 schreef Fides het volgende:
Ik denk niet dat er veel in Nederland geboren Turkse/Marokkaans opa's en oma's zijn hoor.
Dat eerste is ook raar. Als je hier bent geboren ben je gewoon Nederlander. Ik snap landen als Marokko ook totaal niet met die eis. Daar zou Nederland gewoon iets aan moeten kunnen doen. Iets anders dat vreemd is is bijv. toelagen in het buitenland waar je als Nederlander nog recht op hebt. Dan heb ik het niet direct over Marokkanen. Als je al 20 jaar in het buitenland woont en hier geen belasting betaald dus......is het wat vreemd dat je geld uit Nederland krijgt. En dat gebeurt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Maar dat gaat om een naturalisatie. Als je als immigrant Nederlander wil worden, kan je daar voorwaarden aan verbinden. Maar als je in Nederland geboren bent niet natuurlijk.
Maar ik snap je punt. Ben het ook niet eens met die regeling.
Nee, het is oneerlijk als het gelijke gevallen betreft. Dat is hier niet zo. Jouw ex is niet geboren in Nederland, en heeft dus niet de Nederlandse nationaliteit door geboorte. Mohammed die geboren is in hetzelfde ziekenhuis als ik heeft dat wel, dat z'n vader uit Rabat komt doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:12 schreef Globali het volgende:
Het is inderdaad een zeer bewuste keuze. Maar het is oneerlijk dat de 1 iets wel mag en een ander niet. Dan kun je dus gewoon een permanente verblijfsvergunning geven aan die mensen die hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Daar zitten geen nadelen aan namelijk.
Ik heb het niet over de mensen die hier geboren zijn. Wel over mensen die na 5 jaar Nederlander kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, het is oneerlijk als het gelijke gevallen betreft. Dat is hier niet zo. Jouw ex is niet geboren in Nederland, en heeft dus niet de Nederlandse nationaliteit door geboorte. Mohammed die geboren is in hetzelfde ziekenhuis als ik heeft dat wel, dat z'n vader uit Rabat komt doet daar niets aan af.
Dat willen de Limburgers inmiddels zelf ook wel denk ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat willen we allemaal.
Of bij Duitsland voegen, ook goed.
Tsja, dat is nou eenmaal hun eigen kijk op nationaliteit. Kan je als Nederland wat van vinden, maar heb je je niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat eerste is ook raar. Als je hier bent geboren ben je gewoon Nederlander. Ik snap landen als Marokko ook totaal niet met die eis.
Daar zou Nederland gewoon iets aan moeten kunnen doen.
Mwah, je hebt dan geen stemrecht bijvoorbeeld (en hoe zit het eigenlijk met bepaalde rechten met betrekking tot AOW/enzo?) en ik vermoed dat een verblijfsvergunning makkelijker gecanceld kan worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:12 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is inderdaad een zeer bewuste keuze. Maar het is oneerlijk dat de 1 iets wel mag en een ander niet. Dan kun je dus gewoon een permanente verblijfsvergunning geven aan die mensen die hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Daar zitten geen nadelen aan namelijk.
Maar als die iemand weer een kind krijgt bij een Nederlander, dan heeft dat kind, in geval van één Marokkaanse grootmoeder toch weer recht op die dubbele nationaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:10 schreef Fides het volgende:
Er is natuurlijk wel een verschil. Jouw ex heeft bewust de keuze gemaakt om zich tot Nederlander te laten naturaliseren. Iemand die in Den Haag geboren wordt uit 1 moeder die in Rijswijk geboren is, en 1 uit Rabat heeft 'automatisch' recht op 2 nationaliteiten.
Ik vind het ook niet zo van belang. Het zegt weinig over loyaliteit. Maar laat het gelden voor een ieder.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, dat is nou eenmaal hun eigen kijk op nationaliteit. Kan je als Nederland wat van vinden, maar heb je je niet mee te bemoeien.
Voor een Marokkaan (maar ook bv. voor een Griek en ik geloof ook voor een Turk) is het onmogelijk om het staatsburgerschap op te geven. Dus ook alle kinderen van de derde generatie die hier in Nederland wonen zijn nog steeds Marokkaan (omdat hun ouders dat ook waren) - met een dubbele, Nederlandse nationaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Wel gemeentelijk kiesrecht. Landelijk niet. Maakt dat veel uit? Voor de rest heb je, zover ik weet, overal dezelfde rechten als een Nederlander. Mijn ex voelt zich nu meer Nederlands dan Thai en wil nooit meer terug naar dat land. Dan maak je een keus.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:17 schreef Fides het volgende:
[..]
Mwah, je hebt dan geen stemrecht bijvoorbeeld (en hoe zit het eigenlijk met bepaalde rechten met betrekking tot AOW/enzo?) en ik vermoed dat een verblijfsvergunning makkelijker gecanceld kan worden.
Nee, dat is het niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als die iemand weer een kind krijgt bij een Nederlander, dan heeft dat kind, in geval van één Marokkaanse grootmoeder toch weer recht op die dubbele nationaliteit.
In geval van de meeste andere dubbele nationaliteiten gaat die vlieger niet op.
En dat is rechtsongelijkheid.
Op zich is die dubbele nationaliteit ook geen probleem. Het maakt mensen niet anders. Wat Wilders doet is iets zeggen dat hij helemaal niet waar kan maken. Zeker niet op gemeentelijk niveau. De man is duidelijk de weg kwijt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:20 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Voor een Marokkaan (maar ook bv. voor een Griek en ik geloof ook voor een Turk) is het onmogelijk om het staatsburgerschap op te geven. Dus ook alle kinderen van de derde generatie die hier in Nederland wonen zijn nog steeds Marokkaan (omdat hun ouders dat ook waren) - met een dubbele, Nederlandse nationaliteit.
De regels over nationaliteit verschillen gewoon heel sterk van land tot land. Als je bv. hoogzwanger naar Canada zou verhuizen en daar bevalt van een baby, dan heeft je baby de Canadese nationaliteit, zelfs al heb je zelf die nationaliteit niet.![]()
Het verachtelijke aan Wilders is natuurlijk wel dat hij de schuld hiervoor in het verleden in de schoenen van de allochtonen zélf heeft geschoven, alsof die daar iets aan kunnen veranderen (zie zijn opmerkingen over dat er geen mensen met dubbele nationaliteit in de Kamer zouden mogen zitten).
Als dat gespreid is, heb ik er geen moeite mee.quote:
Als je de CBS gegevens pakt zal je zien dat de Turken met name in de jaren 1970-1980 hierheen kwamen, en de Marokkanen kwamen pas in grote getale (we hebben er over een paar duizend per jaar) vanaf 1975, en in dit nam pas weer af in de jaren '90. En diegene die hierheen kwamen zouden dus al overgrootouders moeten zijn wil jou stelling kloppen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is wel de generatie die er nu aan zit te komen.
De meeste gastarbeiders zijn hier eind jaren 60 gekomen.
Die kunnen dus best al overgrootouders zijn.
Dat is iets dat je overal zal zien in maatschappijen waar het eerst te goed ging.....en dan minder. De mens eigen. Men is aso.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:21 schreef Skillsy het volgende:
Opvallend. Er heerst wereldwijde crisis, niet alleen op economisch vlak maar cultureel ,sociaal en binnen het gezin.
Ik zie het aantal Nederlanders groeien die vol met opgekropte woede en allerlei emoties rondlopen die nu omhoog komen. Die iedereen en alles de schuld geven. Door hun emoties labiel worden, en niet meer in staat zijn om naar zichzelf te kijken. Een beter wereld begint toch echt bij jezelf.
De tolerantie waar Nederlanders bekend om staan is langzaam aan het afbrokkelen. En daar maakt Wilders gretig gebruik van.
Enigste wat ik wil mee delen aan het multiculturele Nederlandse volk : let op. We kennen allemaal de bekende citaat:
Echte individuele vrijheid bestaat niet zonder economische zekerheid en onafhankelijkheid. Mensen die honger lijden en zonder baan zijn, zijn het materiaal waar dictaturen van gemaakt worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |