abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138019814
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Sowieso gesprekken waarbij de ander net zo weinig praat als ik :')
En op stage moet ik soms de telefoon opnemen en dat zijn allerlei soorten mensen die dan vragen naar pietje en klaasje en afgsfs :'(
En ik eindig elk gesprek met tot ziens. Kneus dat ik ben. ;(

[..]

Ja dat is vaak met dingen zo. Maar ontwijk het graag.. :@
Herkenbaar hoor :) Moest er ineens aan denken. Ben blij dat ik mij rij fobie af ben.
pi_138019835
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Cliche, maar merk dat je het gewoon moet doen en dan ineens ben je niet meer bang.
Dat geldt echt bijna voor alles inderdaad.

Voorbeeld: mensen die op de werkvloer geen Engels durven te spreken hebben er na de eerste keer geen moeite meer mee. Zo eng is het namelijk niet. :P
pi_138020137
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Sowieso gesprekken waarbij de ander net zo weinig praat als ik :')
En op stage moet ik soms de telefoon opnemen en dat zijn allerlei soorten mensen die dan vragen naar pietje en klaasje en afgsfs :'(
En ik eindig elk gesprek met tot ziens. Kneus dat ik ben. ;(
Het is wel handig als één van de twee personen een prater is.. :P Dat je elk gesprek met "tot ziens" eindigt is normaal als je niet veel telefoonervaring hebt. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
[..]

Ja dat is vaak met dingen zo. Maar ontwijk het graag.. :@
Niet doen, ga de confrontatie aan. :s)
pi_138020234
Dat snapt ze vast wel Sylvesterrr. Maar soms moet je er klaar voor zijn. Sws begon ik erover omdat ik benieuwd was of ze er nog last van had. :P
pi_138020462

pi_138020741
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:37 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het is wel handig als één van de twee personen een prater is.. :P Dat je elk gesprek met "tot ziens" eindigt is normaal als je niet veel telefoonervaring hebt. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Niet doen, ga de confrontatie aan. :s)
;') elke keer nadat ik het gezegd heb realiseer ik me dat pas.. awkwardddd.

Die spoiler. :D Waarom moest jij dat doen eigenlijk huh? Tijd teveel? :@

En ja confrontatie aangaan blabla, ik ben een bang schaap dat niet over de dam heen durft. |:(
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_138020877
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:31 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dat geldt echt bijna voor alles inderdaad.

Voorbeeld: mensen die op de werkvloer geen Engels durven te spreken hebben er na de eerste keer geen moeite meer mee. Zo eng is het namelijk niet. :P
Wij doen niet anders. Hoezo eng? Het is maar een taal...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 21:57:14 #283
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_138021020
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 18:05 schreef sylvesterrr het volgende:

Is een landverrader zoals Edward Snowden
:')!!
pi_138021203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 19:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is al gedeblokkeerd. Dus goedemorgen :P
Hoezo? Zijn de tweets verwijderd?
pi_138021454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:57 schreef Che_ het volgende:

[..]

:')!!
Mensen die teruglezen.. :')
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:07:05 #286
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_138021485
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mensen die teruglezen.. :')
Is vorige pagina, niet huilen
pi_138022556
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:51 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

;') elke keer nadat ik het gezegd heb realiseer ik me dat pas.. awkwardddd.

Die spoiler. :D Waarom moest jij dat doen eigenlijk huh? Tijd teveel? :@
Ik was zo slim dat ik wel een paar minuten de les kon skippen. 8-)

SPOILER
quote:
En ja confrontatie aangaan blabla, ik ben een bang schaap dat niet over de dam heen durft. |:(

Volg je soortgenoten. ;)
pi_138022783
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wij doen niet anders. Hoezo eng? Het is maar een taal...
In het begin vond ik het ook ongemakkelijk, maar op een gegeven moment was ik meer dan de helft van de tijd in het Engels aan het communiceren. Als je nooit eerder Engels hebt moeten spreken, dan kan de eerste keer dat je die taal spreekt wel lastig zijn lijkt mij. :P Hoe vaker je het spreekt, des te minder moeite je ermee zal hebben.

Dat merk ik zelf ook aan het Turks spreken...Ik voel me er nog steeds behoorlijk ongemakkelijk bij, maar niet zo erg als 1,5 jaar geleden. Dat komt gewoon doordat ik het steeds vaker spreek.
pi_138023146
Engels verstaan doe ik prima, maar wanneer het aankomt op spreken moet ik ook zoeken naar de woorden, natuurlijk omdat ik er niet genoeg in geoefend ben. Dat is inderdaad andere koek. :P
pi_138023443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:41 schreef TheMagnificent het volgende:
Engels verstaan doe ik prima, maar wanneer het aankomt op spreken moet ik ook zoeken naar de woorden, natuurlijk omdat ik er niet genoeg in geoefend ben. Dat is inderdaad andere koek. :P
Maar dat is toch vaag eigenlijk.. Ik kan prima een Engelse boek lezen, kan films kijken, maar zodra het op spreken komt verstijf ik en zoek ik naar woorden.
pi_138023905
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Maar dat is toch vaag eigenlijk.. Ik kan prima een Engelse boek lezen, kan films kijken, maar zodra het op spreken komt verstijf ik en zoek ik naar woorden.
Van veel woorden weet je de betekenis min of meer, dus is lezen en verstaan niet zo'n probleem, maar bij het spreken gaat het om je parate woordenschat en grammaticale kennis. Als je dat onvoldoende beheerst, gaat het inderdaad niet vloeiend en ben je eerst in je hoofd op zoek naar woorden en zinnen aan het formuleren.
pi_138023999
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:00 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Van veel woorden weet je de betekenis min of meer, dus is lezen en verstaan niet zo'n probleem, maar bij het spreken gaat het om je parate woordenschat en grammaticale kennis. Als je dat onvoldoende beheerst, gaat het inderdaad niet vloeiend en ben je eerst in je hoofd op zoek naar woorden en zinnen aan het formuleren.
Ik spreek het niet vaak meer. Heeft dat er mee te maken? Want ik merk dat hoe meer ik zonder ondertiteling naar films keek, des te makkelijker dat steeds werd.
pi_138024366
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik spreek het niet vaak meer. Heeft dat er mee te maken? Want ik merk dat hoe meer ik zonder ondertiteling naar films keek, des te makkelijker dat steeds werd.
Het is een misvatting dat je een taal beter leert door het te spreken. Als je woordenschat en grammaticale kennis onvoldoende zijn, heb je nog steeds een probleem met het formuleren van zinnen en je gedachten vloeiend onder woorden te brengen. Luisteren naar conversaties van native speakers, zodat je ervaart wat voor zinsconstructies zij toepassen en hoe zij zich uitdrukken, en veel lezen zijn effectiever. Hier kun je er meer over lezen...

http://www.antimoon.com/other/myths-speaking.htm

Maar door een taal te spreken ben je er natuurlijk wel actief mee bezig, wat weer helpt om er vloeiender in te worden.
pi_138024384
Sinds een jaar of anderhalf heb ik wat minder internationale contacten op het werk waardoor ik minder vaak Engels hoef te spreken/schrijven. Het wordt steeds lastiger. :P

Om die reden babbel ik het liefst Engels met mijn manager aangezien zijn Nederlands niet perfect is. :P
pi_138024515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het is een misvatting dat je een taal beter leert door het te spreken. Als je woordenschat en grammaticale kennis onvoldoende zijn, heb je nog steeds een probleem met het formuleren van zinnen en je gedachten vloeiend onder woorden te brengen. Luisteren naar conversaties van native speakers, zodat je ervaart wat voor zinsconstructies zij gebruiken en hoe zij zich uitdrukken, en veel lezen zijn effectiever. Hier kun je er meer over lezen...

Zolang native speakers niet onderling Brits-Engels spreken kan ik hen prima volgen. _O-
pi_138024643
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het is een misvatting dat je een taal beter leert door het te spreken. Als je woordenschat en grammaticale kennis onvoldoende zijn, heb je nog steeds een probleem met het formuleren van zinnen en je gedachten vloeiend onder woorden te brengen. Luisteren naar conversaties van native speakers, zodat je ervaart wat voor zinsconstructies zij toepassen en hoe zij zich uitdrukken, en veel lezen zijn effectiever. Hier kun je er meer over lezen...

Maar door een taal te spreken ben je er natuurlijk wel actief mee bezig, wat weer helpt om er vloeiender in te worden.
Interessant, thanks!
pi_138024693
Ik ga slapen, de lapo laat ik dus over aan iemand anders. ;)
pi_138024797
Echt niet dat je dat doet..
pi_138027901
Slaap lekker iedereen

Assalamu alaykom wa ra7matulahi wa barakatu.
pi_138027914
Zal ik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')