Waar haal je deze wijsheid vandaan?quote:
Bij elke multinational waar ik in Nederland ben geweest voor m'n studie en werk was Engels de voertaal (vrij logisch ook). Misschien niet onder collega's als ze zaten te lunchen, maar verder wel.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Ik weet niet of het voor Nederland ook een handige website is, maar ik kijk zelf meestal op http://www.indeed.nl/ (maar dan de versie voor mijn eigen land uiteraard). Dan kun je ook elke keer als je er weer eens op kijkt de nieuwe beschikbare vacatures die jouw specifieke zoektermen bevatten bekijken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:36 schreef Skint het volgende:
Goed om te weten. Ik dacht eigenlijk al zoiets maar ik wilde toch even checken wat mensen die nu daadwerkelijk in Nederland bij multinationals werken, in te brengen hebben.
Als je op monster of andere jobsites op 'Engels' (of English) zoekt zie je door de bomen het bos niet meer dankzij allerlei taalgerelateerde functies.
Ik heb inderdaad zelf ook indeed gebruikt voor mijn zoektocht naar een baan hier in de VS. Goede tip van die woordencombinatie.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik weet niet of het voor Nederland ook een handige website is, maar ik kijk zelf meestal op http://www.indeed.nl/ (maar dan de versie voor mijn eigen land uiteraard). Dan kun je ook elke keer als je er weer eens op kijkt de nieuwe beschikbare vacatures die jouw specifieke zoektermen bevatten bekijken.
Bijvoorbeeld "account manager + marketing + English" en dan de bijbehorende stad.
aangepast met wat ik weet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Nike, Booking.com, Xerox, Adidas, etc, etc
We hebben nog geen definitieve plannen waar we gaan wonen. Het is immers een plan voor de niet super nabije toekomst. Waarschijnlijk ergens in de Randstad. (Alhoewel we Groningen ook super vinden.)quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:51 schreef Robuustheid het volgende:
In nabijheid van welke stad gaan jullie wonen? Ik ken een aantal bedrijven, waar het gebruikelijk is dat je Engels spreekt (50% van personeel zijn buitenlandse professionals, en sales-omgeving).
En niet-relevante vraag: waarom ga je vanuit de States naar Nederland verhuizen? In de States heb je meer ruimte en het leven is goedkoper, dacht ik.
Je bent zeker al geruime tijd weg uit Nl.?quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:55 schreef Skint het volgende:
Waarom we naar Nederland willen gaan is omdat de sociale voorzieningen in Europa 10 miljoen miljard keer beter zijn .
Dan nog....quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Je bent zeker al geruime tijd weg uit Nl.?
Randstad is niet fijn. En Groningen kent een hoge werkloosheid, weinig bedrijvigheid. Kan nog lastig worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:55 schreef Skint het volgende:
[..]
We hebben nog geen definitieve plannen waar we gaan wonen. Het is immers een plan voor de niet super nabije toekomst. Waarschijnlijk ergens in de Randstad. (Alhoewel we Groningen ook super vinden.)
Duidelijk. Wens je veel succes!quote:Waarom we naar Nederland willen gaan is omdat de sociale voorzieningen in Europa 10 miljoen miljard keer beter zijn en we op de termijn ook kroost willen gaan uitpoepenBovendien is NY, waar we nu wonen nou niet bepaald goedkoop te noemen.
Ik heb één keer een serieuze sollicitatie in Nord Brabant gepleegd. Mijn vrouw drigde met een echtscheiding als ik zou doorgaan met de procedure......quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:26 schreef Robuustheid het volgende:
Waarom neem je niet Brabant? Ruimte, veel bedrijvigheid, lagere werkloosheid, en fijne bevolking.
Grappig dat je dat ervaart. Ik heb in verschillende plaatsen gewoond, ook in Randstad. En echt.. vind het fijn dat ik weer terug in Brabant ben. Al ligt het vooral aan waar je gaat settelen. West-Brabant is veel minder. De grote steden ook, behalve Den Bosch.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb één keer een serieuze sollicitatie in Nord Brabant gepleegd. Mijn vrouw drigde met een echtscheiding als ik zou doorgaan met de procedure......
Klopt, maar in mijn beleving vooral laaggeschoolden, en mensen die thuiszitten vanwege pretstudies.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:26 schreef Robuustheid het volgende:
En Groningen kent een hoge werkloosheid,
Nee, echt niet.quote:
Ben allergisch voor de zachte geeee.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:26 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Waarom neem je niet Brabant? Ruimte, veel bedrijvigheid, lagere werkloosheid, en fijne bevolking.
[..]
Duidelijk. Wens je veel succes!
Het aantal WO vacatures is daar inderdaad erg laag (zat er toevallig 2 dagen geleden naar te kijken voor iemand).quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:26 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Randstad is niet fijn. En Groningen kent een hoge werkloosheid, weinig bedrijvigheid. Kan nog lastig worden.
In Brabant zit je inderdaad wel goed. Gezellig, mooi, en dicht genoeg bij de randstad om ook daar werk te zoeken mits je niet tegen Limburg aan gaat wonen en ook in Brabant zelf is veel werk te vinden als je het vergelijkt met Groningen.quote:Waarom neem je niet Brabant? Ruimte, veel bedrijvigheid, lagere werkloosheid, en fijne bevolking.
Oh dit zag ik nu pas, dan wordt Brabant inderdaad niksquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:20 schreef Skint het volgende:
[..]
Ben allergisch voor de zachte geeee.
TS z'n vrouw is geen mbo'er die de machines bedient. Op hoger niveau zul je wel Engels moeten spreken tenzij je voor een onderdeel van een multinational werkt dat alleen in NL opereert.quote:
Wonen in de randstad en werken in Brabant is ook een optie. Doe ik ook. Geen last van file, want dat gaat allemaal de andere kant op.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:20 schreef Skint het volgende:
[..]
Ben allergisch voor de zachte geeee.
En inderdaad, ookal is Nederland misschien minder geworden kwa sociale voorzieningen, hier is het echt nog wel een stukje erger.
International sales? Daarvoor hoef je niet per se Nederlands te kunnen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:43 schreef Hallmark het volgende:
Ze kan zich veel beter de komende jaar of twee toeleggen op vloeiend Nederlands spreken. Moet lukken, als ze zich er op toe legt en niet te veel tijd besteed op het werk.
Ook al is het gebruikelijk om in een bepaald bedrijf Engels te spreken, dan nog is het in klantencontact noodzakelijk dat je Nederlands kunt.
Kijk, als je nou een programmeur was die gewoon op kantoor bleef en met haar brogrammers Engels sprak, soit. Maar deze vrouw zit in sales.
No way dat ik mijn vrouw vijf weken tussen stoere zeebonken op een boorplatform laat werkenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:16 schreef jroz het volgende:
Naast de vele bedrijven waar Engels wordt gesproken (offshore een optie?)
Een MBA hebben en dan account manager als werkervaring? Merkwaardig.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:26 schreef Skint het volgende:
Ze heeft een MBA en voornamelijk werkervaring als account manager en in marketing/sales.
Here we go again....quote:Op maandag 24 maart 2014 09:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een MBA hebben en dan account manager als werkervaring? Merkwaardig.
Want?quote:Op maandag 24 maart 2014 09:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een MBA hebben en dan account manager als werkervaring? Merkwaardig.
Ik hoor hier vrijwel alleen Engels om me heen anders.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:25 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Adidas ook niet. Als je het hebt over de dagelijkse voertaal. Maar dat betekent niet dat je daar niet kan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |