Is plasma dan niet wat voor jou? Heb je toch minder last van.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef MissGump het volgende:
Het doet geen pijn, heb prikje om je hb te bepalen vind ik het pijnlijkst. Van het doneren zelf voelde ik niks.
Ik mag het overigens nog maar 1 keer proberen van de bloedbank, nu 2 keer bloed gegeven en 2 keer onderuit gegaanDuimen dat het de volgende keer wel goed gaat!
Dat eerste heb ik laatst ook gehad. Bleek dat de naald niet helemaal lekker in de ader zat, meer richting de aderwand. Heb toen 3 kwartier aan het apparaat gelegen. Die zuster was ook niet helemaal bij, die liet me alleen maar extra bewegingen maken met mijn hand / pomp harder zetten ipv dat ze even aan de naald rommelt. Gelukkig lopen er daar meer mensen rondquote:Op woensdag 30 april 2014 23:15 schreef Krediax het volgende:
Heb nu 2x plasma gedoneerd (ben ook stamcel en bloedplaatjes maar nooit voor opgeroepen)
1e keer ging het rechterarm niet goed, ik bloede helemaal niet! linker arm ging wel maar langzaam.
2e keer prikte ze door mijn ader heen in eerste instantie, naald iets terug gehaald en toen ging het prima vond ik maar ik werd afgekeurd want de zuster? ze wilde het niet terug geven omdat mijn arm dan te dik zou worden.
Beetje raar allemaal maar voor mij dus nog geen succes tot dus zit zelfs te denken om maar weer terug naar bloed te gaan.
Maar probeer het zou ik zeggen! Duurt wat langer voor zover ik merk maar verder niks.
Ja dat zei ze, ik denk dat ze bedoelde dat als ze nu bloed terug geven dat het aan de ander kant van mijn ader (waar de naald al doorheen was gegaan) er weer uitkomt? Ik heb geen idee was nooit zo goed in biologiequote:Op donderdag 1 mei 2014 11:07 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Dat eerste heb ik laatst ook gehad. Bleek dat de naald niet helemaal lekker in de ader zat, meer richting de aderwand. Heb toen 3 kwartier aan het apparaat gelegen. Die zuster was ook niet helemaal bij, die liet me alleen maar extra bewegingen maken met mijn hand / pomp harder zetten ipv dat ze even aan de naald rommelt. Gelukkig lopen er daar meer mensen rond. Dramadonatie.
2e keer klinkt als onzin. Er wordt afgetapt van je ader die je bloed juist wegleidt van je arm (en als je bloed terugkrijgt gaat het dus direct richting je hart), en niet je arm in. Weet je zeker dat ze dat zei?
Ik geef trouwens dus ook plasma, aangezien je sneller plasma geven dan bloed als je in het buitenland bent geweest.
Maar bij het doneren gaat de naald erin en blijft 'ie stil zitten totdat ze 'm er weer uithalenquote:Op woensdag 30 april 2014 23:32 schreef Elvi het volgende:
Bedankt voor de antwoorden allemaalBen wel iets gerustgesteld nu
Toen ik bij de bloedbank was voor de keuring zei ik al dat ik bang was voor naalden, toen zei de verpleegkundige die buisjes afnam "nou bij het echte doneren zijn de naalden wel een stuk dikker hoor!"Dus dat hielp niet veel tegen de angst
Maar inderdaad: de kleine prikjes voor het hb zijn best pijnlijk
Als het minder pijn doet dan dat dan komt het goed
Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Niet dus idd![]()
Komt gewoon precies opt verkeerde moment dus, die oproep [ afbeelding ]
nah, dan kan ik beter eerst afwachten hoe het gaat met m'n kaak. En het is ook n mobiele locatie trouwens. Weet niet hoe vaak hij er staat eigenlijk.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
Je kan ze bellen om de afspraak te verzetten, of gewoon wachten op een nieuwe oproep.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nah, dan kan ik beter eerst afwachten hoe het gaat met m'n kaak. En het is ook n mobiele locatie trouwens. Weet niet hoe vaak hij er staat eigenlijk.
Aan komen lopen? langsgaan bij de afname locatie bedoel je?quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:26 schreef Twinky het volgende:
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).
Je hoeft niet te bellen hoor, kunt gewoon aan komen lopen.
ik bel sowieso wel hoor, zal misschien niet nodig zijn, maar vind ik zelf prettiger.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:26 schreef Twinky het volgende:
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).
Je hoeft niet te bellen hoor, kunt gewoon aan komen lopen.
ja. Al had ik over het 'mobiele' heen gelezen dus misschien is het dan anders! Bij de gewone locaties kun je gewoon langsgaan wanneer je wil, als het maar na je oproep is.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Krediax het volgende:
[..]
Aan komen lopen? langsgaan bij de afname locatie bedoel je?
snap ik!quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bel sowieso wel hoor, zal misschien niet nodig zijn, maar vind ik zelf prettiger.
En ik was idd van plan om even af te wachten hoe het gaat, ik weet dat je er behoorlijk lang last van kan hebben.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:32 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja. Al had ik over het 'mobiele' heen gelezen dus misschien is het dan anders! Bij de gewone locaties kun je gewoon langsgaan wanneer je wil, als het maar na je oproep is.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Krediax het volgende:
Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
ze gaan niet trekken he, hij wordt weggesneden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:37 schreef Krediax het volgende:
Om je niet te zenuwachtig te maken voor het verstandskies trekken:
Bij mij was het ook een keer in 30 seconde voorbij, achteraf ook bijna geen last van gehad.
Goedzoquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze gaan niet trekken he, hij wordt weggesneden.
Ik maak me ookniet echt druk, maar ik weet dat je er behoorlijk last van kan hebben. Daar wil ik wel rekening mee houden.
Het lijkt me dat je 25ml toch niet eens kan merken zo weinig?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:28 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag gemerkt dat ik sowieso nog wel even niet wachten voor ik kan gaan doneren. Heb zes weken terug een operatie gehad. En vandaag zijn er voor controle 5 buisjes bloed (da's ongeveer 25 ml) geprikt. Normaal heb ik geen probleem met die hoeveelheid. Maar voelde me nu toch wel slapjes en weeïg. Duidelijk nog lang niet fit genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |