abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139436273
Heb nu 2x plasma gedoneerd (ben ook stamcel en bloedplaatjes maar nooit voor opgeroepen)

1e keer ging het rechterarm niet goed, ik bloede helemaal niet! linker arm ging wel maar langzaam.
2e keer prikte ze door mijn ader heen in eerste instantie, naald iets terug gehaald en toen ging het prima vond ik maar ik werd afgekeurd want de zuster? ze wilde het niet terug geven omdat mijn arm dan te dik zou worden.

Beetje raar allemaal maar voor mij dus nog geen succes tot dus zit zelfs te denken om maar weer terug naar bloed te gaan.

Maar probeer het zou ik zeggen! Duurt wat langer voor zover ik merk maar verder niks.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:28:20 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139436877
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef MissGump het volgende:
Het doet geen pijn, heb prikje om je hb te bepalen vind ik het pijnlijkst. Van het doneren zelf voelde ik niks.

Ik mag het overigens nog maar 1 keer proberen van de bloedbank, nu 2 keer bloed gegeven en 2 keer onderuit gegaan :( Duimen dat het de volgende keer wel goed gaat!
Is plasma dan niet wat voor jou? Heb je toch minder last van.

Qua pijn valt het mee, alleen het moment dat de naald erin gaat vind ik vervelend maar daarna voel je er niks meer van,
  woensdag 30 april 2014 @ 23:32:11 #128
47102 Elvi
miemkwien
pi_139437061
Bedankt voor de antwoorden allemaal :) Ben wel iets gerustgesteld nu :@

Toen ik bij de bloedbank was voor de keuring zei ik al dat ik bang was voor naalden, toen zei de verpleegkundige die buisjes afnam "nou bij het echte doneren zijn de naalden wel een stuk dikker hoor!" :'( Dus dat hielp niet veel tegen de angst :') Maar inderdaad: de kleine prikjes voor het hb zijn best pijnlijk :@ Als het minder pijn doet dan dat dan komt het goed :D
pi_139445968
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:15 schreef Krediax het volgende:
Heb nu 2x plasma gedoneerd (ben ook stamcel en bloedplaatjes maar nooit voor opgeroepen)

1e keer ging het rechterarm niet goed, ik bloede helemaal niet! linker arm ging wel maar langzaam.
2e keer prikte ze door mijn ader heen in eerste instantie, naald iets terug gehaald en toen ging het prima vond ik maar ik werd afgekeurd want de zuster? ze wilde het niet terug geven omdat mijn arm dan te dik zou worden.

Beetje raar allemaal maar voor mij dus nog geen succes tot dus zit zelfs te denken om maar weer terug naar bloed te gaan.

Maar probeer het zou ik zeggen! Duurt wat langer voor zover ik merk maar verder niks.
Dat eerste heb ik laatst ook gehad. Bleek dat de naald niet helemaal lekker in de ader zat, meer richting de aderwand. Heb toen 3 kwartier aan het apparaat gelegen. Die zuster was ook niet helemaal bij, die liet me alleen maar extra bewegingen maken met mijn hand / pomp harder zetten ipv dat ze even aan de naald rommelt. Gelukkig lopen er daar meer mensen rond :P. Dramadonatie.

2e keer klinkt als onzin. Er wordt afgetapt van je ader die je bloed juist wegleidt van je arm (en als je bloed terugkrijgt gaat het dus direct richting je hart), en niet je arm in. Weet je zeker dat ze dat zei?

Ik geef trouwens dus ook plasma, aangezien je sneller plasma geven dan bloed als je in het buitenland bent geweest.
Oh.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:18:10 #130
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139446297
Met plasma kom je ook eerder aan een aantal wat goed is voor een cadeautje ;)

Ik zag in de Bloedverwant dat er weer nieuwe waren :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139447808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:07 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Dat eerste heb ik laatst ook gehad. Bleek dat de naald niet helemaal lekker in de ader zat, meer richting de aderwand. Heb toen 3 kwartier aan het apparaat gelegen. Die zuster was ook niet helemaal bij, die liet me alleen maar extra bewegingen maken met mijn hand / pomp harder zetten ipv dat ze even aan de naald rommelt. Gelukkig lopen er daar meer mensen rond :P. Dramadonatie.

2e keer klinkt als onzin. Er wordt afgetapt van je ader die je bloed juist wegleidt van je arm (en als je bloed terugkrijgt gaat het dus direct richting je hart), en niet je arm in. Weet je zeker dat ze dat zei?

Ik geef trouwens dus ook plasma, aangezien je sneller plasma geven dan bloed als je in het buitenland bent geweest.
Ja dat zei ze, ik denk dat ze bedoelde dat als ze nu bloed terug geven dat het aan de ander kant van mijn ader (waar de naald al doorheen was gegaan) er weer uitkomt? Ik heb geen idee was nooit zo goed in biologie :P

Komende woensdag mag ik het weer proberen, moest ik vragen naar de meest ervaren prikster dus ben benieuwd! ;)
pi_139467072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:32 schreef Elvi het volgende:
Bedankt voor de antwoorden allemaal :) Ben wel iets gerustgesteld nu :@

Toen ik bij de bloedbank was voor de keuring zei ik al dat ik bang was voor naalden, toen zei de verpleegkundige die buisjes afnam "nou bij het echte doneren zijn de naalden wel een stuk dikker hoor!" :'( Dus dat hielp niet veel tegen de angst :') Maar inderdaad: de kleine prikjes voor het hb zijn best pijnlijk :@ Als het minder pijn doet dan dat dan komt het goed :D
Maar bij het doneren gaat de naald erin en blijft 'ie stil zitten totdat ze 'm er weer uithalen :) Met buisjes afnemen beweegt de naald steeds. Vond ik een vervelender gevoel. Weet hoe je je voelt, ben ook zo'n naaldenfoob :')
pi_139471199
Ik moet morgen naar de Kaakchirurg om m'n verstandskies te laten wegsnijden (is niet doorgekomen, maar heb er last van) en heb net n oproep gekregen voor woensdag, denk dat dat niet mag he?
Wilde morgen even kijken/bellen, maar zag t topic langskomen en dacht dat ik t hier wel even kon vragen :)
compact en kleverig.
pi_139471790
- Je mag bloed geven als je alleen een controle hebt gehad, ook als er een haakje is gebruikt.
- Je mag bloed geven vanaf een dag na de behandeling als tandsteen verwijderd is of er een gaatje is gevuld.
- Je mag bloed geven vanaf een week na de behandeling als je een wortelkanaalbehandeling hebt gehad of als er een tand of kies is getrokken.
- Wanneer er sprake is van een ontsteking, mag je pas weer bloed geven als je tenminste 2 weken vrij van klachten bent en tenminste 2 weken vrij van antibiotica bent.

Zie Tandartsbehandeling.
pi_139471992
Niet dus idd -O-

Komt gewoon precies opt verkeerde moment dus, die oproep
compact en kleverig.
pi_139472366
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Niet dus idd -O-

Komt gewoon precies opt verkeerde moment dus, die oproep [ afbeelding ]
Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
pi_139472469
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
nah, dan kan ik beter eerst afwachten hoe het gaat met m'n kaak. En het is ook n mobiele locatie trouwens. Weet niet hoe vaak hij er staat eigenlijk.
compact en kleverig.
pi_139472537
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nah, dan kan ik beter eerst afwachten hoe het gaat met m'n kaak. En het is ook n mobiele locatie trouwens. Weet niet hoe vaak hij er staat eigenlijk.
Je kan ze bellen om de afspraak te verzetten, of gewoon wachten op een nieuwe oproep.
(al ken ik 2 mensen die een paar keer niet gingen en toen geen oproep meer kregen :'))
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:26:24 #139
92409 Twinky
Little star.
pi_139472552
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).

Je hoeft niet te bellen hoor, kunt gewoon aan komen lopen.
pi_139472673
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:26 schreef Twinky het volgende:
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).

Aan komen lopen? langsgaan bij de afname locatie bedoel je?
pi_139472736
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:26 schreef Twinky het volgende:

ik bel sowieso wel hoor, zal misschien niet nodig zijn, maar vind ik zelf prettiger.
En ik was idd van plan om even af te wachten hoe het gaat, ik weet dat je er behoorlijk lang last van kan hebben.
compact en kleverig.
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:32:49 #142
92409 Twinky
Little star.
pi_139472889
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Krediax het volgende:

[..]

Aan komen lopen? langsgaan bij de afname locatie bedoel je?
ja. Al had ik over het 'mobiele' heen gelezen dus misschien is het dan anders! Bij de gewone locaties kun je gewoon langsgaan wanneer je wil, als het maar na je oproep is.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik bel sowieso wel hoor, zal misschien niet nodig zijn, maar vind ik zelf prettiger.
En ik was idd van plan om even af te wachten hoe het gaat, ik weet dat je er behoorlijk lang last van kan hebben.
snap ik!
Goedzo, bij mij was het ook een flinke ingreep, de ene kant in ieder geval, werd ontzettend dik en flink ontstoken. Andere kant was zo klaar :D
pi_139473048
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja. Al had ik over het 'mobiele' heen gelezen dus misschien is het dan anders! Bij de gewone locaties kun je gewoon langsgaan wanneer je wil, als het maar na je oproep is.

:Y

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Krediax het volgende:

pi_139473097
Om je niet te zenuwachtig te maken voor het verstandskies trekken ;):
Bij mij was het ook een keer in 30 seconde voorbij, achteraf ook bijna geen last van gehad.
pi_139473283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:37 schreef Krediax het volgende:
Om je niet te zenuwachtig te maken voor het verstandskies trekken ;):
Bij mij was het ook een keer in 30 seconde voorbij, achteraf ook bijna geen last van gehad.
ze gaan niet trekken he, hij wordt weggesneden. ;)
Ik maak me ookniet echt druk, maar ik weet dat je er behoorlijk last van kan hebben. Daar wil ik wel rekening mee houden.
compact en kleverig.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:08:45 #146
92409 Twinky
Little star.
pi_139478759
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze gaan niet trekken he, hij wordt weggesneden. ;)
Ik maak me ookniet echt druk, maar ik weet dat je er behoorlijk last van kan hebben. Daar wil ik wel rekening mee houden.
Goedzo :) bij mij waren ze ook niet doorgekomen onderin, zaten klem onder mijn kaak. De ene kant dus heel dik en ontstoken en weet ik het, andere kant maar twee dagen beetje last.
Koop in ieder geval vast icepacks, dat helpt heel erg!
pi_139484955
En rietjes, vond ik wel handig :)
pi_139502737
Ik wilde nog waarschuwen: dat taaie stuk kauwgom, niet op kauwen. Dat is je wang! Maar daar ben ik een beetje laat mee volgens mij. Heb het trekken van een verstandskies meer last gehad van vol op mijn wang kauwen dan van de hele tandentrekkerij zelf.

Ik heb vanmiddag gemerkt dat ik sowieso nog wel even niet wachten voor ik kan gaan doneren. Heb zes weken terug een operatie gehad. En vandaag zijn er voor controle 5 buisjes bloed (da's ongeveer 25 ml) geprikt. Normaal heb ik geen probleem met die hoeveelheid. Maar voelde me nu toch wel slapjes en weeïg. Duidelijk nog lang niet fit genoeg.
pi_139503682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:28 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag gemerkt dat ik sowieso nog wel even niet wachten voor ik kan gaan doneren. Heb zes weken terug een operatie gehad. En vandaag zijn er voor controle 5 buisjes bloed (da's ongeveer 25 ml) geprikt. Normaal heb ik geen probleem met die hoeveelheid. Maar voelde me nu toch wel slapjes en weeïg. Duidelijk nog lang niet fit genoeg.
Het lijkt me dat je 25ml toch niet eens kan merken zo weinig?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_139509632
5x 25 ml misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')