abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137936099
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In termijnen, ja.
Ik zeg toch ook niet dat die ¤650,- er af moet, ik zeg alleen dat als er blijkbaar tv's van ¤650,- gekocht kunnen worden in de bijstand, dat daar wat mij betreft nog wel op bezuinigd kan worden.
60 HRC
pi_137936153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:
Het is toch ook de bedoeling dat je niet jaren lang in de bijstand zit? Dat je gewoon weer een baan gaat zoeken en zelf je geld verdient? Of begrijp ik iets niet?
Het is niet dat de banen momenteel voor het oprapen liggen ofzo.
pi_137936196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:
Het is toch ook de bedoeling dat je niet jaren lang in de bijstand zit? Dat je gewoon weer een baan gaat zoeken en zelf je geld verdient? Of begrijp ik iets niet?
Ja maar als je 50+ bent en werkeloos bent kan je een nieuwe baan wel vergeten.
pi_137936218
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel hoor, je moet alleen niet te beroerd zijn om bv. in de kassen aan de slag te gaan.
60 HRC
pi_137936262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:58 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Jawel hoor, je moet alleen niet te beroerd zijn om bv. in de kassen aan de slag te gaan.
Nee dat klopt, er zijn nog 700.000 vacatures in die kassen.....
pi_137936271
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet maar het moet niet aantrekkelijk worden om in de bijstand te liggen en werken moet beloond worden toch? Dus dat je precies genoeg heb voor een onderdak, gas, licht, water, kleren en elke dag te eten.
pi_137936330
Hoelang zal het volgens het Nibud dan nog duren voordat een gezin met 2 kinderen met 1 kostwinner die 30000,- verdient niet meer kan rond komen. Die houden namelijk maar 192 meer over per maand.

Bron: http://www.nivelleren-is-een-feest.nl
De site zelf is veel beter te lezen als het deel wat ik gekopieerd heb omdat de opmaak verloren gaat.
Dit is dan wel met cijfers uit 2012 en in de gemeente Utrecht. Gezien het doel van site twijfel ik een beetje aan de waarheid van deze cijfers. Nibud cijfers komen echter behoorlijk in de buurt. Ik kan alleen precies hetzelfde gezin niet terug vinden.

quote:
Huishouden 1:
Dit betreft 2 samenwonende volwassen met 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Zij wonen in een huurhuis met een totale huur van ¤ 650,-

Beide ouders hebben al jaren geen behoefte aan en/of kans op werk en daarom hebben zij recht op een bijstandsuitkering.

Onderstaande tabel geeft hun gezamenlijke, maandelijkse netto-inkomsten aan:

Omschrijving Bedrag Bron
Bijstand ¤ 1.336,- Rijksoverheid
Langdurigheidstoeslag ¤ 44,- Gemeente Utrecht
Zorgtoeslag ¤ 145,-
Huurtoeslag ¤ 278,-
Kindgebondenbudget ¤ 123,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Kwijtschelding Zuiveringsheffing ¤ 20,- Gemeente Utrecht
Kwijtschelding afvalstoffenheffing ¤ 22,- Gemeente Utrecht
Totaal netto-inkomen ¤ 2.109,-
De kwijtscheldingen zijn uiteraard geen daadwerkelijke inkomsten maar besparingen op uitgaven. Voor de duidelijkheid, en het kunnen maken van zinvolle vergelijkingen tellen we dit als inkomsten op.

Daarnaast heeft dit huishouden recht op extra’s zoals gratis sporten en muziekles voor de kinderen, korting op cultuur met de U-pas, gratis computer en gratis vakantie. Zie daarvoor de website van Gemeente Utrecht.
De exacte hoogte van uitkeringen is per gemeente anders, net als kortingen op gemeentelijke heffingen en gemeentelijke toeslagen. Bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op een bijstandsuitkering in de gemeente Utrecht.

Huishouden 2:
Dit betreft ook 2 samenwonende volwassen met 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Zij wonen in een huurhuis met een totale huur van ¤ 650,-

Een van de ouders heeft al jaren een goed betaalde baan en verdient bijna modaal ¤ 30.000,- per jaar (dat is inclusief vakantiegeld).

Onderstaande tabel geeft hun gezamenlijke, maandelijkse netto-inkomsten aan:

Omschrijving Bedrag Bron
Loon ¤ 1.820,- Loonwijzer, ¤2.500,- per maand
Zorgtoeslag ¤ 100,-
Huurtoeslag ¤ 0,-
Kindgebondenbudget ¤ 116,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Totaal netto-inkomen ¤ 2.177,-
Dit gezin houdt dus netto ¤ 68,- per maand meer over dan het gezin met een bijstandsuitkering. (Dit ondanks een bruto-inkomen dat ongeveer ¤ 1.000,- per maand hoger is dan de bruto-bijstandsuitkering.)
Dan gaan we voorbij aan het feit dat werken extra kosten met zich mee brengt zoals bv. reiskosten, eigen vervoer, representatieve kleding, (extra) kinderopvang of inleveren van vakantiedagen wanneer bv. de kinderen ziek zijn of een grootouder hulp nodig heeft, die in de meeste gevallen niet, of niet volledig vergoed worden.

Toevoeging: Wij zijn erop gewezen dat de niet werkende partner van dit huishouden recht heeft op uitbetaling van de “Algemene heffingskorting”. Per maand krijgt dit huishouden dus ¤ 124,- netto uitgekeerd van de belastingdienst. Deze regeling wordt momenteel afgebouwd waardoor de uitkering elk jaar 6,67% minder wordt en in 2024 stopt. Meer informatie staat bij de belastingdienst.
pi_137936339
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:59 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet maar het moet niet aantrekkelijk worden om in de bijstand te liggen en werken moet beloond worden toch? Dus dat je precies genoeg heb voor een onderdak, gas, licht, water, kleren en elke dag te eten.
Ze komen tekort, dus wat is je punt ? De bijstand moet omhoog ?
pi_137936372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:56 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat die ¤650,- er af moet, ik zeg alleen dat als er blijkbaar tv's van ¤650,- gekocht kunnen worden in de bijstand, dat daar wat mij betreft nog wel op bezuinigd kan worden.
Gelukkig is niet iedereen dusdanig afgunstig.
pi_137936442
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig is niet iedereen dusdanig afgunstig.
Yeah right, afgunst op iemand die met het minimum moet rondkomen. Hahahahahahaha
60 HRC
pi_137936662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:58 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Oh ja, de verzonnen werkelijkheid steekt weer de kop op.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:07:55 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137936684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet zo ontzettend ver ernaast nee.

6 euro per dag voor een gezin van 4 om van te eten?
Keep dreaming :')

Stukje vlees, dat is 1 stukje vlees, kost op z'n goedkoopst zelfs bij de aldi al 3 euro.
Daar kun je niet 4 mensen van voeden.

Ik probeer ondertussen sommige aannames en beweringen terug te vinden in de voorgaande topics, maar ik zie een hoop onzin alleen al in de OP.
Voor 3 euro heb je 500gr rundvlees. Koop er een zak grote pasta bij, wat tomaten, uien en knoflook en je hebt een pastaatje voor zes euro of minder. Koop twee pakken spinazie a 1.60 totaal. Wat piepers en 2 eieren p.p. erbij en je bent klaar voor 3.5 euro. Wat nou geen gezonde maaltijd voor zes euro. Waar komt overigens de waanzin vandaan dat je elke dag vlees zou moeten eten? Naast dat het best gezond is om ook vleesvrije dagen te hebben, is vlees natuurlijk een luxeproduct van hier tot Tokyo.
pi_137936725
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh ja, de verzonnen werkelijkheid steekt weer de kop op.
60 HRC
pi_137936826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:02 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Yeah right, afgunst op iemand die met het minimum moet rondkomen. Hahahahahahaha
Ja, want die besparing van 10 tot 50 euro per maand zet ook echt zoveel zoden aan de dijk. :') Mensen die daarover janken is het niet daadwerkelijk om te doen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:14:23 #65
396550 Richestorags
pi_137936946
De link van Arduino geeft precies aan waar het misgaat. Een vader die elke dag hard werkt houdt netto gezien minder over doordat hij geen recht heeft op al die voordelen (gratis sporten, computer en ga zo maar door). Mede mogelijk gemaakt door de PvdA.
pi_137936960
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want die besparing van 10 tot 50 euro per maand zet ook echt zoveel zoden aan de dijk. :') Mensen die daarover janken is het niet daadwerkelijk om te doen.
Nope, het is mij om te doen dat er hele volksstammen het vertikken om te werken, omdat ze het in de bijstand goed genoeg hebben, laat een ander maar lekker werken. Daar bovenop komt het verhaal "armoedeval" nog eens als je voor het minimumloon gaat werken. Oftewel, je bent in Nederland beter af in de bijstand, dan werkend voor het minimumloon.
60 HRC
pi_137936973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:08 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ah. Een collectief probleem wil je zogenaamd ontkrachten door aan te tonen dat er een keer in een lokaal kleinschalig project in het Westland een aantal figuren niet op zijn komen draven.
pi_137937006
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah. Een collectief probleem wil je zogenaamd ontkrachten door aan te tonen dat er een keer in een lokaal kleinschalig project in het Westland een aantal figuren niet op zijn komen draven.
Als jij me voorbeelden kan aandragen waaruit het tegenovergestelde blijkt......
60 HRC
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:15:51 #69
396550 Richestorags
pi_137937007
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is meer een principekwestie inderdaad. Maar dat maakt niet uit. Wij hebben ten minste principes en zorgen ervoor dat andermans geld niet nodeloos verkwanseld wordt.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:16:49 #70
396550 Richestorags
pi_137937049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:14 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nope, het is mij om te doen dat er hele volksstammen het vertikken om te werken, omdat ze het in de bijstand goed genoeg hebben, laat een ander maar lekker werken. Daar bovenop komt het verhaal "armoedeval" nog eens als je voor het minimumloon gaat werken. Oftewel, je bent in Nederland beter af in de bijstand, dan werkend voor het minimumloon.
^O^
pi_137937118
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:14 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dus 100 mensen zijn hele volksstammen ?? Jaja

En de laatste keer dat ik naar het nieuws keek waren er geen 700.000 vacatures bij het Westland.
pi_137937152
Nog een mooi voorbeeld.

Een bijstandstrekker komt bij de sociale dienst:" Ik heb een baan gevonden." Een week later:"Ik kon me toch niet vinden in de visie van het managment, dus heb maar afgezegd."
60 HRC
pi_137937267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

En de laatste keer dat ik naar het nieuws keek waren er geen 700.000 vacatures bij het Westland.
Er is ook nog nooit 100% arbeidsparticipatie geweest in Nederland. Is dit echt jou excuus om dan maar lekker thuis te blijven, want 0% werkeloosheid is er nog nooit geweest?
60 HRC
pi_137937274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef HardMetal het volgende:
Nog een mooi voorbeeld.

Een bijstandstrekker komt bij de sociale dienst:" Ik heb een baan gevonden." Een week later:"Ik kon me toch niet vinden in de visie van het managment, dus heb maar afgezegd."
quote:
De timide Sjoerd is wel fulltime aan de slag, maar als vrijwilliger in een speelgoedwinkel. Daarmee gaat Debbie echter niet akkoord. Sjoerd moet gauw betaald werk vinden, anders zet ze zijn vrijwilligerswerk stop.
Wat een luie donder, zonder toestemming vrijwilligerswerk gaan doen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:22:07 #75
396550 Richestorags
pi_137937281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat er figuren in de bijstand zitten die er al 20/30 jaar inzitten zoals de broer van Kees Kankerkachel bijvoorbeeld. Dat is gewoon van de zotte. Ik heb ook een paar van dat soort figuren in mijn flat wonen. Kunnen zogenaamd niet werken maar wel lekker de hele dag peuken roken, hun opgefokte kut vechthond uitlaten, bier zuipen op hun balkon en rondlopen in de nieuwste Nike Air Max :r Omdat de huur hier maar 250 is leven ze nog vorstelijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')