Ha bouwvakkers zijn nu opeens geschoold ??quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als dat gemotiveerde en geschoolde krachten zouden zijn, dan zouden de kaarten heel anders liggen hoor.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-straten-vegen.dhtmlquote:
Tja, dat zou in de zorg betekenen dat er nog minder handjes aan bed gaan komen. Lijkt mij niet wenselijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan is mijn conclusie dus dat het maar niet gedaan wordt.
Dat we daar een bepaalde grens in moeten trekken lijkt mij duidelijk. Overigens is de invloed van gemeenten in zulke dingen beperkt; er zijn maar een paar afdelingen waar uitkeringsgerechtigden aan het werk kunnen (groenvoorziening, lokaal verpleegtehuis, etc)quote:Het gevaar dat op de loer ligt is natuurlijk dat gemeenten gaan bezuinigen en daarna die werkzaamheden door uitkeringsgerechtigden laten doen. Een paar bezuinigingen verder gaat het ook over jouw baan (bij wijze van spreken). Waarom zou je immers nog een volledig salaris betlalen als het ook anders kan? Zoals ik al zei, zijn er al politieke partijen die daarvoor pleiten.
Prima, dan gaan de uitkeringsgerechtigden thuis zitten, gaan de belastingen omhoog (zowel lokaal als landelijk), hebben we minder werk dat uitgevoerd wordt en dus minder service en worden we ook nog eens geconfronteerd met lastenverzwaringen. Ik kies liever voor de 1e oplossing.quote:Dat laatste. Als het te duur is, is het niet belangrijk genoeg. Is het belangrijk genoeg, dan betaal je er een normale prijs voor.
Dat is echter niet in de zorg, dit verhaal kende ik al ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-straten-vegen.dhtml
Door bezuinigingen verloor hij zijn baan, nu doet hij hetzelfde met behoud van uitkering.
Tot nog toe is de dwangarbeid noot in de overhead van een bedrijf.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is genoeg overhead die nu niet door bestaande banen wordt ingevuld. Dat gemeenten zo walgelijk denken is niet mijn probleem.
Nee, natuurlijk heb ik dat niet liever, maar de keuze tussen wel een opdracht en wat geschikte krachten aannemen of geen opdracht en die mensen niet aannemen, is al een iets andere keuze dan de keuze die nu wordt voorgelegd aan die bedrijven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ha bouwvakkers zijn nu opeens geschoold ??
Jij hebt liever gemotiveerde en geschoolde bijstandsgerechtigden dan je eigen gemotiveerde en geschoolde personeel dat al tig jaar bij jou werkzaam is ??
Ja echt ??
De Haagse wethouder Henk Kool (PvdA, sociale zaken) benadrukt dat er geen sprake is van een tegenprestatie voor de bijstand. 'Dit zijn re-integratietrajecten,' zegt zijn woordvoerder. 'Het is goed dat werklozen werkritme en -ervaring opdoen."quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-straten-vegen.dhtml
Door bezuinigingen verloor hij zijn baan, nu doet hij hetzelfde met behoud van uitkering.
http://www.nationalezorgg(...)en-thuiszorgers.htmlquote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is echter niet in de zorg, dit verhaal kende ik al ja.
Ik heb je nog nooit horen reppen over solliciteren hier op Fok, dus waar je dit vandaan haalt is mij een raadsel. Ik heb wel een tip voor je sollicitaties; kruip eens uit de slachtofferrol. Niet alles overkomt je, soms ben je er zelf ook bij. Mensen hebben een hekel aan slachtoffers.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ook zo bijzonder met mensen zoals jij dat als je als werkeloze vertelt dat je solliciteert op MOElander functies (kassen, bakkerijen, slachterijen) ze je voor leugenaar uitmaken want dat 'doet' een hbo-er niet...
Da's de consequentie als je er geen normale prijs voor wilt betalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, dat zou in de zorg betekenen dat er nog minder handjes aan bed gaan komen. Lijkt mij niet wenselijk.
De grens is al overschredenquote:Dat we daar een bepaalde grens in moeten trekken lijkt mij duidelijk. Overigens is de invloed van gemeenten in zulke dingen beperkt; er zijn maar een paar afdelingen waar uitkeringsgerechtigden aan het werk kunnen (groenvoorziening, lokaal verpleegtehuis, etc)
Dat is jouw keuze. Ben benieuwd of je er ook zo over zou denken als het jouw baan is die op die manier verdwijnt.quote:Prima, dan gaan de uitkeringsgerechtigden thuis zitten, gaan de belastingen omhoog (zowel lokaal als landelijk), hebben we minder werk dat uitgevoerd wordt en dus minder service en worden we ook nog eens geconfronteerd met lastenverzwaringen. Ik kies liever voor de 1e oplossing.
Ja precies, zoals ik al vermoedde, een deel van het werk wordt overgenomen, het gedeelte waarvoor geen diploma vereist is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
http://www.nationalezorgg(...)en-thuiszorgers.html
Als ik mijn baan zou verliezen zou dat overigens volledig aan mijzelf te wijten zijn; ik ga dan niet mee met mijn tijd. In mijn branche (de IT) zal er altijd werk zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's de consequentie als je er geen normale prijs voor wilt betalen.
[..]
De grens is al overschreden
+http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-straten-vegen.dhtml
[..]
Dat is jouw keuze. Ben benieuwd of je er ook zo over zou denken als het jouw baan is die op die manier verdwijnt.
En het gaat ten koste van banen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja precies, zoals ik al vermoedde, een deel van het werk wordt overgenomen, het gedeelte waarvoor geen diploma vereist is.
quote:De gemeente laat zoveel mogelijk voorheen betaalde taken vervullen met de gratis inzet van bijstandsgerechtigden om de gaten in haar begroting te dichten. Zo gaat werkgelegenheid verloren
In India,quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik mijn baan zou verliezen zou dat overigens volledig aan mijzelf te wijten zijn; ik ga dan niet mee met mijn tijd. In mijn branche (de IT) zal er altijd werk zijn.
Omdat bleek dat 'begeleiden naar werk' een te doorzichtig smoesje was, hebben ze het nu de 'tegenprestatie' genoemd. Naast dankbaar knielen en buigen dat ze een uitkering mogen ontvangen, moeten ze nu dus ook slavenarbeid gaan verrichten zonder uitzicht op een betaalde baan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:53 schreef Wombcat het volgende:
En sowieso is het van de zotte om te denken dat als er 800.000 werklozen zijn en 90.000 vacatures dat je mensen kunt begeleiden naar werk. Je kunt doen wat je wilt, maar gaat het probleem niet op die manier oplossen.
Waarom reageer je dan op hetzelfde artikel dat de bijstandsgerechtigden niet gemotiveerd zouden zijn, terwijl duidelijk blijkt dat de aannemers ze wel willen aannemen, maar niet ter vervanging van hun eigen personeel ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk heb ik dat niet liever, maar de keuze tussen wel een opdracht en wat geschikte krachten aannemen of geen opdracht en die mensen niet aannemen, is al een iets andere keuze dan de keuze die nu wordt voorgelegd aan die bedrijven.
Het is een mix. Aan de ene kant verwacht iedereen die recht vooruit kan lopen en een auto kan besturen dat hij een goedbetaalde baan kan krijgen, aan de andere kant (bijvoorbeeld in de zorg) zie je de laatste jaren een enorm middenkader ontstaan door fusies en reorganisaties waardoor logge bedrijven ontstaan die eigenlijk weinig toegevoegde waarde heeft.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:18 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn stelling zeker wel opgaat, ongeacht of het al is gebeurd. Je leest vaak dat de prijs van arbeid in Nederland te hoog is, dat we daardoor de concurrentie met het buitenland niet aankunnen enz. Ook bij hoger geschoolde banen zie je de uurtarieven al dalen door concurrentie van India en dergelijke.
Of we in Nederland nou echt met z'n allen te duur zijn, ik weet het niet, en if so, of de oplossing nou ligt in rechtstreeks verlagen van de uurtarieven of in minder belasting op arbeid, of in andere dingen, geen idee. Maar als je voor het eerste kiest gaat dat onherroepelijk ook z'n gevolgen hebben voor de laagste uurtarieven.
Omdat die factoren (niet gemotiveerd en niet kundig genoeg) een rol spelen bij het standpunt van de aannemers.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan op hetzelfde artikel dat de bijstandsgerechtigden niet gemotiveerd zouden zijn, terwijl duidelijk blijkt dat de aannemers ze wel willen aannemen, maar niet ter vervanging van hun eigen personeel ?
Dan heb ik zitten slapen, als Indiërs mijn werk over kunnen nemen. Blijven bijscholen en up to date blijven.quote:
Ja, maar er werd gesteld dat bijstandsgerechtigden 1 op 1 de banen overnamen van gediplomeerd zorgpersoneel. Dat is (gelukkig) nog niet zo.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En het gaat ten koste van banen.
[..]
Nee ze moeten eigen personeel ontslaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat die factoren (niet gemotiveerd en niet kundig genoeg) een rol spelen bij het standpunt van de aannemers.
Lees het zwartboek eens goed; er is niets irreëels aan mijn betoog.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Al je drogredenaties wijzen op een angst voor iets wat niet reëel is en waar toch echt een xenofobie van uit straalt die ik al een paar jaar niet ben tegen gekomen.
Nee, maar wel van ongeschoold personeel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar er werd gesteld dat bijstandsgerechtigden 1 op 1 de banen overnamen van gediplomeerd zorgpersoneel. Dat is (gelukkig) nog niet zo.
Dat heet geen overhead dus noem het ook niet zo als je wilt dat mensen je posts kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overhead als in extra werk dat er is en nu niet wordt ingevuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |