Tja dat hangt af van hoe je 't gebruikt muzas. Als je 2 kettingen op 1 cassette wil rijden zou ik na 3K wisselen hooguit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus op de mijne staan. Maar toch ook meteen cassette (tiagra vervangen). Nu 105 cassette... Kan ik die na 5k met dezelfde ketting laten zitten? Of dan eerder wisselen?
Ik ben ook wel weer even genezen voorlopigquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou niet zo snel in Duitsland gaan fietsen, voor je 't weet nemen ze em in beslag.
SPOILER: Disclaimer: Fugly HarsesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maat groter valt wel verder 'naar beneden', maar moet echt helemaal strak, en wordt ook iets breder op mn hoofd. Giro staat in M nóg hoger op mn lange harses en in L zie ik er uit als dat vriendje van mario.
Denk dat dit 'm wordt.
Contrast is wel groot haha. Ze zijn sowieso niet echt wit. Tips om dat mesh schoon te maken?quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi met die vieze ouwe schoenen deronder.
Tenzij je daar dus wax (of je eigen smeermiddel) wil hebben zitten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:55 schreef CFF het volgende:
Het vet wat in de lagers zit (scharnierpunten) wil je er echter in houden en zeker niet uit hebben
Klopt maar dat kun je toch ook doen nadat het conserveervet min of meer 'op' is. Het is moeilijker smeermiddel er tusseb te krijgen dan eruit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Tenzij je daar dus wax (of je eigen smeermiddel) wil hebben zitten.
Die ervaring heb ik niet. Die wax heeft een wat hogere viscositeit en 'kruipt' tussen de schakels om daarna op te drogen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef CFF het volgende:
Het is moeilijker smeermiddel er tusseb te krijgen dan eruit.
Alleen buitenkant ff beetje afnemen, maar niet met teveel ontvetter. Die smering die er in zit is beste die je kan hebben.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je het zou moeten verwijderen, zou dat dan niet in de handleiding bij de ketting staan?
Idd, rij eerst dat vet op. Daarna ontvetten en wax erop.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:42 schreef CFF het volgende:
[..]
Klopt maar dat kun je toch ook doen nadat het conserveervet min of meer 'op' is. Het is moeilijker smeermiddel er tusseb te krijgen dan eruit.
Hoe hoger de viscositeit hoe moeilijker het tussen de lagers kan komen, immers meer weerstand om te vervormen en het moet dan min of meer tussen de lagers gedrukt worden in tegen stelling tot iets met lagere viscositeit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet. Die wax heeft een wat hogere viscositeit en 'kruipt' tussen de schakels om daarna op te drogen.
Als ik een ketting, na flink ontvetten/schoonmaken, 2x smeer met wax loopt ie prachtig. Op de gebruiksaanwijzing van mijn wax staat ook dat je de ketting echt vetvrij moet hebben, anders komt de wax niet waar het wezen moet.
Het is geen appelstroop. Idee is dat het er niet zo snel uit loopt.. En door de samenstelling icm oppervlaktespanning de kans krijgt tussen de schakels te kruipen (zoals vroeger bij natuurkunde dat proefje met vloeistof in een taps toelopend houdertje). Staat hele uitleg op de site/folders van pedro's.quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:04 schreef CFF het volgende:
Hoe hoger de viscositeit hoe moeilijker het tussen de lagers kan komen, immers meer weerstand om te vervormen en het moet dan min of meer tussen de lagers gedrukt worden in tegen stelling tot iets met lagere viscositeit.
Resultaatfoto zometeen ter beoordeling lijkt me op zn plaats uiteraardquote:Op woensdag 19 maart 2014 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
oet zeggen, eerste helft van het stuurlint wikkelen ging goed. Het achtje had wat net gekunt net als het begin en eind maar daartussen vind ik 't prima zitten. Tijd voor ronde 2!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |