Uiteraard heb ik het hier over de Christendom en islam. Net als dat er overal huizen werden gebouwd, werd een persoon of dier vereerd om het leven een betekenis te geven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:57 schreef IPA35 het volgende:
Je snapt toch wel dat er bij alle culturen wereldwijd diverse vormen van religie bestonden sinds het begin van de mensheid?
Meestal ging het hier om de geesten van voorouders of inderdaad Goden wie verbonden waren aan een bepaald "thema" (de zee, oorlog, liefde etc. etc.).
Monotheïsme is op meerdere plaatsen eigenlijk ontstaan. Bij de Joden natuurlijk, bij de Perzen (zoroastrisme) maar ook wel elders. Zo ook bij op het oog polytheïstische godsdiensten. Hindoe's zien al hun goden als verschillende manifestaties van een ene God. Bij de Grieken had je deze gedachte ook al. Niet voor niets dienen de schrijfsels van bijvoorbeeld Plato als basis voor het neoplatonisme, wat in feite een soort monotheïstische religie is (was).
Overigens zou je nog best kunnen beargumenteren dat alle oude godsdiensten een gemeenschappelijke oorsprong hebben omdat bepaalde elementen bijna altijd terugkeren.
Waarom ging jij er vanuit uit dat ik religieus ben?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik het hier over de Christendom en islam. Net als dat er overal huizen werden gebouwd, werd een persoon of dier vereerd om het leven een betekenis te geven.
quote:Rankoos: SyrPer has received a memorandum this morning around 4:00 a.m. EST that the town of Rankoos is firmly in the hands of the SAA. The operation was swift and the rats were even swifter in their escape toward the Lebanon. Monzer says that 28 carcasses were counted inside the town, but, that much work is to be done to comb it and remove booby traps and mines laid by the enemy. The SAA is now on its way to Mushrifa.
(Niet voormalig trouwens.)quote:Kasab at the border checkpoint: This beautiful, formerly Armenian village, famous for its summer cafes and peerless, delicious sausages became a meat grinder for creeping rats as they tried to infiltrate the town from 3 points originating in Turkish-occupied Syria (Hatay). The group was made up of Jabhat Al-Nusra and Al-Jabha Al-Islamiyya scavengers. All 17 were killed including their AMEER (“commander”) who was identified as:
Taareq Farraaja.
Lol @ hoe ze Hatay noemen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:15 schreef IPA35 het volgende:
Er is echter ook goed nieuws:
[..]
[..]
(Niet voormalig trouwens.)
http://www.syrianperspective.com/2014/03/rankoos-rat-free.html
Het gebied werd/word (?) dan ook geclaimd door Syrië.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Lol @ hoe ze Hatay noemen.
Dit hebben we ook een beetje in Adana.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:26 schreef IPA35 het volgende:
Wel leuk dorpje dat Kesab trouwens:
[ afbeelding ]
En dus inderdaad bergen die in de zee lopen:
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit hebben we ook een beetje in Adana.Zal even foto's appen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:05 schreef IPA35 het volgende:
Hmmm, berichten dat de rebellen wat terrein aan het winnen zijn in Quneitra provincie (Golan) en dat ze de grensovergang tussen Latakia en Hatay aan het aanvallen zijn. Dat is bij Kesab, een Armeens dorp waar Alawitische milities actief zijn.
http://www.dailystar.com.(...)y.ashx#axzz2uAA4pFGD
Waarom app je mij niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:40 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit hebben we ook een beetje in Adana.Zal even foto's appen.
Nee ik dacht dat het ging over een overwinning van de Assadisten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ben jij nu opeens tegen de rebellen
Down with those filthy bastards!!!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:26 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ik dacht dat het ging over een overwinning van de Assadisten.
Dat zegt niets. Het gevoel is hetzelfde bij die mensen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:08 schreef IPA35 het volgende:
De hedendaagse abrahamitische religies hebben een Joodse en neoplatoonse oorsprong.
sorryquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom ging jij er vanuit uit dat ik religieus ben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |