abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2014 @ 02:24:34 #276
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137912191
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 01:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En Estland, lees net dat die ook non-citizens hebben. Daar ben je enkel automatisch Est als je voor 1918 in het land woonde. In 1992 had 32% undefined citizenship, in 2006 nog 10%, een afname met 22%. Het aantal met Estse(?) nationaliteit steeg met 14%. De rest verkreeg een andere nationaliteit veronderstel ik.

[..]

Deze link zou moeten werken
Het valt mee, 't is nog geen edit war geworden. Al zat er één bijna aan de 3RR (3 revert rule: 3 reverts binnen 24 uur).

Hey, ik kan geen cyrillisch meer posten?
Ik vind het zo apart dat het kennelijk zo onduidelijk is of Rusland de Krim al geannexeerd heeft.

Ik lees op nos.nl

"Er zouden nog wel enkele grondwettelijke aanpassingen moeten worden gedaan. Ook moet het Russische parlement, de Doema, de onafhankelijkheid van de Krim nog bevestigen, maar dat wordt gezien als een formaliteit."

Zou dat niet juist betekenen dat de Krim nog niet is geannexeerd?
  woensdag 19 maart 2014 @ 02:55:59 #277
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137912282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het enige wat we moeten bereiken is Rusland uit de Krim krijgen. Echter als je dat doet, kun je een veldslag krijgen in de Krim waar vooral de bevolking daar onder gaat lijden.

Je kan dus beter een invasie plegen in een deel van Rusland, dat land bezet houden en pas weggaan als Rusland de Krim opgeeft. Dan blijft het aantal onschuldige burgerslachtoffers beperkt.
(proest) Over nonsens gesproken.........
pi_137912318
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 02:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

(proest) Over nonsens gesproken.........
Tja, blijf het maar behandelen als een ''far from my bed'' show, als het Nederland zou overkomen zouden de meeste hier wel anders piepen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137912331
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 02:24 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

Ik vind het zo apart dat het kennelijk zo onduidelijk is of Rusland de Krim al geannexeerd heeft.

Ik lees op nos.nl

"Er zouden nog wel enkele grondwettelijke aanpassingen moeten worden gedaan. Ook moet het Russische parlement, de Doema, de onafhankelijkheid van de Krim nog bevestigen, maar dat wordt gezien als een formaliteit."

Zou dat niet juist betekenen dat de Krim nog niet is geannexeerd?
Formeel gezien misschien wel, maar dat zal de reden voor de veranderingen niet zijn, gewoon een Russisch nationalist of iets dergelijks die de Krim op de map wil. ik zie nu dat de file protected is tot 1 april,
quote:
(Protected File:Russian Federation (orthographic projection).svg: Counter-productive edit warring ([Edit=Allow only administrators] (expires 16:22, 1 April 2014 (UTC)) [Move=Allow only administrators] (expires 16:22, 1 April 2) (thank)
https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:Russian_Federation_%28orthographic_projection%29.svg&action=history
De kleur klopte trouwens niet voor de Krim, moet lichtgroen zijn omdat het "contested" is, Rusland claimt het maar de rest van de wereld aanvaardt het (nog) niet.
pi_137912350
Kiev kopieert de Russische propaganda
quote:
Ukraine’s Vitali Klitschko has warned of an impending catastrophe in Crimea after its vote to join Russia.

Tipped by some to be Ukraine’s next president, Klitschko also said he feared ethnic cleansing in the peninsula.

“Crimea is today on the brink of a humanitarian disaster. The Ukrainian citizens there are left at the mercy of foreign occupiers and local criminals. There is also a risk of ethnic cleansing. Crimean Tatars, ethnic Ukrainians and all patriots of Ukraine are threatened,” Klitschko said.

Despite the potential annexation of Crimea by The Kremlin, Klitschko insisted Kyiv would not cut off energy supplies and support to the region.
http://www.euronews.com/2(...)-disaster-in-crimea/
  woensdag 19 maart 2014 @ 03:29:29 #281
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137912352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 03:12 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Formeel gezien misschien wel, maar dat zal de reden voor de veranderingen niet zijn, gewoon een Russisch nationalist of iets dergelijks die de Krim op de map wil. ik zie nu dat de file protected is tot 1 april,

[..]

https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:Russian_Federation_%28orthographic_projection%29.svg&action=history
De kleur klopte trouwens niet voor de Krim, moet lichtgroen zijn omdat het "contested" is, Rusland claimt het maar de rest van de wereld aanvaardt het (nog) niet.
Het is maar de vraag of een wereldkaart daar wel op gebaseerd moet zijn. Rusland heeft de Krim onder controle (neem ik aan) en als de Russische wetten dit ook nog erkennen dan is het toch echt een stukje van Rusland. Of je daar blij mee bent of niet doet er wat kaarten betreft niet toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Khazad-dum op 19-03-2014 03:39:22 ]
pi_137912377
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 03:29 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of een wereldkaart daar wel op gebaseerd moet zijn. Rusland heeft de Krim onder controle (neem ik aan) en als de Russische wetten dit ook nog erkennen dan is het toch echt een stukje van Rusland. Of je daar blij mee bent of niet doet er wat kaarten betreft niet toe.
je hebt gelijk, ik vergis me, het is lichtgroen voor claims, maw regios die niet onder controle van het land staan.
Zoals op deze van Georgië
pi_137912434
quote:
Putin’s speech, nearly 50 minutes long, catalogued 20 years of Russian complaints about the West. He touched on the Soviet Union’s downfall, Kosovo, NATO expansion, missile defense, Libya, Iraq and Syria.
[..]
Putin’s talk of betrayal

In the early evening, Putin addressed a large celebratory rally on Moscow’s Red Square. “After a difficult, long and exhausting journey, Crimea and Sevastopol have returned to Russia — to their home harbor, their home shores, their home port,” he said.

In Kiev, Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatsenyuk gave a nationally televised address Tuesday — pointedly using the Russian language — in which he seemed to recognize the limits of the situation. He pledged that Ukraine would not join the NATO and sought to reassure ethnic Russians and the government in Moscow.

Putin’s words were freighted with a sense of betrayal, said Samuel Charap, a senior fellow for Russia and Eurasia at the International Institute for Strategic Studies in Washington. Putin portrayed the United States and the West as using Ukraine and other countries as a battlefield on which they could prevail over Russia — and he got two standing ovations for doing so.

“I think it’s a trap we’ve gotten ourselves into about whether the sense of betrayal is rational or not,” Charap said. “The question is: Do they believe it or not? I think we underestimate the power of the grievance narrative by narrowly attributing it to a propaganda campaign or paranoid fantasies of a ruthless dictator. If this is what influences the decision-making climate, we have to deal with it.”

Kathy Lally and Anthony Faiola in Kiev, Scott Wilson in Warsaw and Carol Morello in Sevastopol contributed to this report.
http://www.washingtonpost(...)8c0ffec73_story.html

Ik had niet verwacht dat Putin al die redenen zou opsommen. Het is één ding als het van analisten komt, maar als ze het zelf ook zeggen...

Ironisch dat de laatste dagen het Westen Rusland waarschuwde:
quote:
Russia risks new Cold War, West warns as Putin prepares to swallow Crimea
http://www.telegraph.co.u(...)-swallow-Crimea.html
Dat zal de Russen niet afschrikken, als een koude oorlog nodig is om respect te krijgen, dan nemen ze dat er met plezier bij. En ik wed dat het Putin populairder maakt dan ooit.

benieuwd wanneer de eerste schoten tussen Russen en VS vallen, de Amerikanen kunnen in de baltische staten best zorgen dat hun vliegers niet de grens over gaan...

En missile shield wordt ook alweer genoemd, als ik in de buurt van de installaties in Polen woonde zou ik aan verhuizen beginnen denken.

quote:
In a fiercely patriotic address to a joint session of parliament in the Kremlin, punctuated by standing ovations, cheers and tears, Putin said Crimeas disputed referendum vote on Sunday, held under Russian military occupation, had shown the overwhelming will of the people to be reunited with Russia.

As the Russian national anthem played, Putin and Crimean leaders signed a treaty to make Ukraines region part of the Russian Federation, declaring: In the hearts and minds of people, Crimea has always been and remains an inseparable part of Russia.
http://nypost.com/2014/03(...)tin-embraces-crimea/
quote:
In Kiev, the press service of Acting President Oleksander Turchinov announced new military orders. In connection with the death of a Ukrainian serviceman Ukrainian troops in Crimea have been allowed to use weapons to defend and protect the lives of Ukrainian servicemen, the defense ministry order said.
alsof ze zichzelf daarvoor niet mochten verdedigen, ze doen het niet omdat het zelfmoord zou zijn. Denkt men in Kiev nog steeds dat ze voordeel kunnen halen uit de situatie? Laat die gasten naar huis gaan, ze kunnen niets doen, ze worden puur gebruikt om sympathie voor Oekraine op te wekken. Elke dode soldaat zijn weer wat headlines in de buitenlandse pers erbij. En de Russen houden zich in voor dezelfde reden, maar dat blijft niet duren.

Een aanrader: Commentaar in The Blog, Huffington Post over de VS politiek de laatste 25 jaar:
The Sins of Arrogance Bear Bitter Fruit
Michael Brenner, Senior Fellow, the Center for Transatlantic Relations; Professor of International Affairs, University of Pittsburgh

[ Bericht 6% gewijzigd door meth1745 op 19-03-2014 05:30:55 ]
pi_137912956
Dappere oekrainse soldaten. Je mag niet zomaar onbewapende mensen doodschieten, het was gewoon een executie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:16:39 #285
192592 SureD1
------------------------------
pi_137913172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:57 schreef firefly3 het volgende:
Dappere oekrainse soldaten. Je mag niet zomaar onbewapende mensen doodschieten, het was gewoon een executie.
Wat bedoel je firefly?
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:17:56 #286
192592 SureD1
pi_137913182
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 03:27 schreef meth1745 het volgende:
Kiev kopieert de Russische propaganda

[..]

http://www.euronews.com/2(...)-disaster-in-crimea/
Ja dat krijg je dan..het conflict verdiept zich...
pi_137913199
Oekraine bereid ook voor op de 21e.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137913243
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:16 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je firefly?
De twee dode soldaten hadden hun wapens neergelegd en hadden hun armen op hun rug, waarna ze doodgeschoten werden. Mijn post was verwarrend.
pi_137913286
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 23:07 schreef Phlogi2013 het volgende:

Ja en nee. Ja, Rusland treedt voortvarend op. Intimiderend en met ingehouden agressie.

Alleen is dat niet raar. Het is de NAVO welke Rusland omsingelt en bedreigt. Daar reageren de Russen op.

De NAVO speelt een gevaarlijk spel en provoceert Rusland door zich steeds pontificaler tegen de Russische grens aan te bewegen. Daar kun je een reactie op verwachten. Zeker wanneer er in een buurland een machtswisseling plaatsvindt op de manier zoals dat in Oekraïne is gegaan, en je tegenstanders zich erop werpen als een mannen bridgeclub op een Thais kindhoertje... Hetgeen al te denken geeft over de spontaniteit van de revolutie en de spontaniteit van de steun van goedzakken als Van Baalen.

Sorry, maar je beziet dit echt te simpel.
NAVO neemt gewoon landen op, ja en? Alsof dat NAVO veel kan en doet.
Rusland laat zich provoceren, het is niet om het omsingelen dat al die landen er bij komen.
Ook niet om straks een aanval van alle kanten te doen. Dus slaat nergens op dat Rusland daar wat aan moet doen door een oorlog.

Voortvarend?
Dus andere landen aanvallen is tegenwoordig voortvarend? Intimideren door een aanval op een ander land? Doe het dan met woorden... Ingehouden agressie? Oke het is niet voluit, maar er worden basis aangevallen en overgenomen. Een ander land wordt deels bezet. Zelfs naar hoe het lijkt een dode gevallen.
pi_137913386
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De twee dode soldaten hadden hun wapens neergelegd en hadden hun armen op hun rug, waarna ze doodgeschoten werden. Mijn post was verwarrend.
hangt af van wie je gelooft. Het ministerie of andere bronnen:
quote:
A Ukraine soldier has been injured in an attack on a military base in Crimea's main city Simferopol, a Ukrainian military spokesman told Interfax news agency.

The unnamed spokesman also claimed the raid was undertaken by Russian forces.

"Now we have barricaded ourselves on the second floor. The headquarters has been taken and the commander has has been taken," he was quoted as saying.

"They want us to put down our arms but we do not intend to surrender."
http://washington.cbsloca(...)tack-base-in-crimea/
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:45:59 #291
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137913546
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137913729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

hangt af van wie je gelooft. Het ministerie of andere bronnen:

[..]

http://washington.cbsloca(...)tack-base-in-crimea/
Gelukkig zit het internet vol met plaatjes van het voorval waarbij drie mannen omarmd omsingeld waren door soldaten
pi_137913770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]

NAVO neemt gewoon landen op, ja en? Alsof dat NAVO veel kan en doet.
Rusland laat zich provoceren, het is niet om het omsingelen dat al die landen er bij komen.
Ook niet om straks een aanval van alle kanten te doen. Dus slaat nergens op dat Rusland daar wat aan moet doen door een oorlog.

Voortvarend?
Dus andere landen aanvallen is tegenwoordig voortvarend? Intimideren door een aanval op een ander land? Doe het dan met woorden... Ingehouden agressie? Oke het is niet voluit, maar er worden basis aangevallen en overgenomen. Een ander land wordt deels bezet. Zelfs naar hoe het lijkt een dode gevallen.
Ruslands machtspositie is significant verzwakt door de uitbreiding van de NAVO. In Polen, Tchechië en Turkije wordt een rakettenschild opgesteld, zogenaamd om Europa tegen raketten uit Iran te verdedigen. Als dat zo verder gaat krijgt Washington op zeker moment first-strike capability, de mogelijkheid om als eerste toe te slaan en er heelhuids vanaf te komen. We hebben 50 jaar lang de vrede bewaard door Mutually Assured Destruction: als een oorlog zou uitbreken zouden beide partijen ten onder gaan. Rusland is niet bereid dat op te geven en te vertrouwen op de goede bedoelingen van het Westen. Zij hebben gezien hoe het Irak vergaan is.

Men had dit al lang kunnen zien aankomen, en er was ook in het Westen voor gewaarschuwd. Maar men wilde het niet zien, als een russisch generaal dreigde met een preventieve aanval op het rakettenschild in Polen reageerde men met "hij moet dronken geweest zijn", "zo onverantwoordelijk, schandalig, ik hoop dat hij streng gestraft wordt". Als je waarschuwingen op zo'n misprijzende hooghartige manier van de hand wijst, tja...
Ik verwachtte al enkele jaren een reactie van de Russen, een militaire basis in Iran vestigen bvb. Het is de Krim geworden, en aan de taal van Putin te horen is Rusland bereid terug te keren naar de koude oorlog. Omdat men dan wel zal moeten luisteren.
En dat daar doden bij vallen, daar zullen ze niet van wakker liggen.
pi_137913836
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Gelukkig zit het internet vol met plaatjes van het voorval waarbij drie mannen omarmd omsingeld waren door soldaten
Maar is één van hen ook degene die gedood is?
Nu, ik sluit het ook niet uit, ze zouden het met opzet gedaan kunnen hebben omdat ze de situatie beu waren en ze alle Oekrainse troepen zo snel mogelijk uit de Krim willen hebben.

Daarom ook dat ze in Kiev het bevel of de toestemming hadden moeten geven om de wapens neer te leggen. Hoeveel troepen van Oekraine zijn er nog op de Krim btw?
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:12:54 #295
361691 DeJori
pi_137914088
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137914279
quote:
cnnbrk twitterde op woensdag 19-03-2014 om 09:12:18 Russian state media: Pro-Russian supporters demonstrating in front of Ukrainian naval HQ in Sevastopol broke through the perimeter fence. reageer retweet
AP twitterde op woensdag 19-03-2014 om 08:26:31 BREAKING: AP photographer witnesses Crimea self-defense forces storming Ukrainian navy headquarters in Sevastopol reageer retweet
Ok, dat er een bestorming geweest was wisten we, de vraag is of een ongewapend soldaat doodgeschoten werd.

woensdag 19 maart 2014 @ 09:27:22 #297
361691 DeJori
pi_137914364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

cnnbrk twitterde op woensdag 19-03-2014 om 09:12:18 Russian state media: Pro-Russian supporters demonstrating in front of Ukrainian naval HQ in Sevastopol broke through the perimeter fence. reageer retweet
AP twitterde op woensdag 19-03-2014 om 08:26:31 BREAKING: AP photographer witnesses Crimea self-defense forces storming Ukrainian navy headquarters in Sevastopol reageer retweet
Ok, dat er een bestorming geweest was wisten we, de vraag is of een ongewapend soldaat doodgeschoten werd.

Deze bestorming lijkt me een apart incident?
pi_137914627
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:27 schreef DeJori het volgende:

[..]

Deze bestorming lijkt me een apart incident?
Ik heb er geen idee van...
Dat de Russische staatstv zegt dat "betogers" door de barricade zijn gebroken geeft te denken, maar het is mogelijk dat de plaatselijke milities gung-ho waren. Elders lijkt men ook de lijn van moskou niet te volgen, iemand van de Krim regering zei dat een aantal tataren zou "gevraagd" worden om land te ontruimen dat ze "illegaal" bezetten...

edit: blijkbaar ander incident, bon, ik ben te lang wakker, kan niet meer nadenken..

[ Bericht 5% gewijzigd door meth1745 op 19-03-2014 09:44:46 ]
pi_137914752
'Marinebasis op de Krim bestormd door pro-Russische zelfverdedigingstroepen'

In Sebastopol, waar de Zwarte Zeevloot gelegerd is, hebben pro-Russische zelfverdedigingstroepen het hoofdkwartier van de marine bestormd. Er wapperen nu drie Russische vlaggen op het plein. De bestorming doet de spanningen op de Krim verder oplopen. De Oekraïense minister van Defensie heeft vanochtend bekend gemaakt dat hij niet van plan is om zijn troepen op de Krim terug te trekken.

meer: http://www.volkskrant.nl/(...)digingstroepen.dhtml
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:23:34 #300
192592 SureD1
pi_137915966
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat zou helemaal verschrikkelijk zijn... Sowieso arme jongens... Omsingeld aan alle kanten en nu mogen (moeten?) ze van Kiev ook nog terug schieten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')