abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_137886449


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)
Staatshoofd: Queen Elisabeth II


bron: wikipedia
Cheers! c_/
Ja doei.
pi_137886456
ER WAS GEWOON GEEN NIEUW DEEL!!!!!!!!!!! :o
Ja doei.
pi_137886464
Tevens:



Herkenbaar.
Ja doei.
pi_137886507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
Tevens:

[ afbeelding ]

Herkenbaar.
Hier ook. :X
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:45:32 #5
422585 Belfort
I bet it is
pi_137886762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
Tevens:

[ afbeelding ]

Herkenbaar.
Overkomt mij ook vaak, en dan blokkeren ze ook nog eens de rest van het pad met het winkelwagentje
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137886844
In Nederland wurmde ik mezelf er gewoon langs als ik precies wist wat ik moest hebben met een 'sorry, mag ik hééél even?' :') maar ook als ik daar ben doe ik dat niet meer..

Laatst stond ik in NL in de supermarkt en toen kwam er een medewerker langs me zetten die me eerst bij m'n schouders pakte, me opzij dirrigeerde, vervolgens sorry mompelde en daarna nog eens met z'n schouder tegen me aan botste. Ik stond perplex.
Ja doei.
pi_137888180
Hallo,

Ik ga vanaf volgende week voor korte tijd (1 of enkele maanden) in Londen werken voor een Brits architectenbureau. Dit is tijdelijk, na de inwerkperiode zal ik verhuizen naar de vestigin in Berlijn. Nu vroeg ik mij af hoe dit zit qua visum. Kan ik gewoon inreizen als toerist en ter plekke een visum aanvragen? Ik heb een contract en mijn (toekomstig) werkgever kan mijn komst bevestigen. Of is het nodig om van tevoren een aanvraag te doen?

Ik heb dit gevonden, maar het wordt me niet echt duidelijker welk visum ik dan zou moeten aanvragen. Volgens mij zijn dit visa voor langere termijn. Wellicht dat ik de eerste 3 maanden zonder visum kan blijven, maar wel en soort werkvergunning moet aanvragen?
https://www.gov.uk/browse/visas-immigration/work-visas

Overigens heb ik deze baan pas vorige week donderdag officieel aangeboden gekregen, maar men wil dat ik zsm naar Londen kom dus ik neem aan dat een visum aanvragen dan ter plekke zal gebeuren.

Dank als iemand meer duidelijkheid kan geven.

ps. Ja, ik kan dit ook aan mijn werkgever vragen, maar ik wek liever de indruk dat ik het zelfstandig heb uitgezocht voordat ik domme vragen ga stellen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_137888609
Je hebt (neem aan dat je Nederlands bent) geen visum nodig. Gewoon er naar toe dus. OF je je bij de council enzo in moet schrijven moet je zelf maar even uitzoeken, geen idee hoe dat werkt voor korte tijd. Krijg je ook daar betaald?
pi_137889103
Ben Nederlander idd. Ik krijg een normaal salaris (meer dan genoeg om van te leven) in Britse ponden, dus betaal ook voor gezondheidszorg. Maar omdat het niet precies vaststaat hoelang ik in Londen zal blijven is het misschien een lastig verhaal tegenover de immigratiedienst (wat jij de council noemt, wat is dat exact?).

Om in aanmerking te komen voor de gezonheidszorg moet ik trouwens weer een vast adres hebben in Londen, dus veel dingen hangen van elkaar af, een soort domino-effect. :P
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:42:31 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137889140
Visum is niet nodig als Europeaan. Registreren bij de council ook niet. Een verzekeringsnummer hoef je ook al niet te hebben om te werken.

Mensen die via de grens binnenkomen worden zo ongeveer geteld en mensen die weer vertrekken proberen ze niet eens te tellen.

Welkom in de 3e wereld met 1e wereld elementen.
reset
pi_137891028
Je moet alleen een national insurance number aanvragen, en dat kan je doen bij jobcentres, gewoon je contract en je paspoort meebrengen. Misschien heb je hier ook een vast adres en bewijs daarvan (een rekening of contract ofzo) voor nodig.
Bankrekening hangt soms af van vast adres, dus misschien moet je dat eerst uitzoeken.
Bij het council inschrijven heeft weinig nut voor zo'n kort verblijf hier en is niet noodzakelijk.
pi_137927374
Budget 2014 is bekend: http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-26626280

Hoera! Bingo duty will be halved to 10% _O-

Die coin is wel mooi!

  woensdag 19 maart 2014 @ 16:28:56 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137928271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:03 schreef zeebeschuit het volgende:
Budget 2014 is bekend: http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-26626280

Hoera! Bingo duty will be halved to 10% _O-

Die coin is wel mooi!

[ afbeelding ]
Vergeet die 1p minder op bier niet! Bij het drinken van 100 pints heb je al £1 bespaard!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_138064828
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:03 schreef zeebeschuit het volgende:
Budget 2014 is bekend: http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-26626280

Hoera! Bingo duty will be halved to 10% _O-

Die coin is wel mooi!

[ afbeelding ]
Vind het maar een rare vorm eigenlijk :{
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138203004
Hoihoi!

Ik ben van plan om te verhuizen naar Londen.
Ik heb al wel een adres daar (ik trek tijdelijk bij mijn zwager in en ondertussen huisje+werk zoeken).
In NL heb ik verder geen lasten qua huur, gas water en licht, auto etc.
Ik weet dat je een National Insurence number moet aanvragen. Maar volgensmij is er meer dan dat.
Wie kan er voor mij puntsgewijs vertellen welke documenten ik moet laten zien? En moeten deze allemaal in het Engels of kan je er ook met een Nederlandstalig document terecht? (die ze bijv zelf opsturen en ergens laten vertalen?)

Ik krijg al een internationale geboorte-akte opgestuurd.
Ik neem aan dat ik mij ook moet laten uitschrijven uit Nederland, maar ik las ergens dat dat niet hoefde omdat ze daar in UK niet moeilijk over doen? Wie kan mij dat uitleggen?
pi_138209401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:01 schreef Banaankrokodil het volgende:
Hoihoi!

Ik ben van plan om te verhuizen naar Londen.
Ik heb al wel een adres daar (ik trek tijdelijk bij mijn zwager in en ondertussen huisje+werk zoeken).
In NL heb ik verder geen lasten qua huur, gas water en licht, auto etc.
Ik weet dat je een National Insurence number moet aanvragen. Maar volgensmij is er meer dan dat.
Wie kan er voor mij puntsgewijs vertellen welke documenten ik moet laten zien? En moeten deze allemaal in het Engels of kan je er ook met een Nederlandstalig document terecht? (die ze bijv zelf opsturen en ergens laten vertalen?)

Ik krijg al een internationale geboorte-akte opgestuurd.
Ik neem aan dat ik mij ook moet laten uitschrijven uit Nederland, maar ik las ergens dat dat niet hoefde omdat ze daar in UK niet moeilijk over doen? Wie kan mij dat uitleggen?
Ik heb me -toen ik naar Schotland verhuisde- netjes uitgeschreven in Tilburg. De gemeente-mevrouw die me hielp was ernstig verbaasd dat ik me kwam uitschrijven, dat schijnt niemand ooit te doen :D

Het enige dat ik een paar jaar geleden vergat, was mijn ziektekostenverzekering. Even bellen en laten weten dat je niet meer in NL woont.

En ik laat alle post naar mijn moeder sturen.

Ik heb een NL bankrekening waar ik 100 euro op laat staan voor eventuele noodgevallen (en mijn overlijdensverzekering, inschrijving woningbouw in Den Bosch -inschrijftijd opbouwen voor het geval ik ooit weer in NL kom wonen- en kadootjes voor familie via bol.com e.d.)

:)
Mon 'en!
pi_138211915
@bloempjuh

Ooh oke wat gek, dus in principe is het niet noodzakelijk? Maar als je je niet laat uitschrijven dan denkt de belasting in NL toch dat je nog steeds in Nederland woont (en/of werkt)?
Ik weet wel toen ik in België ging wonen dat ze wel van allerlei documenten nodig hadden, maar van UK twijfel ik of ze het wel of niet nodig zijn en welke documenten. Kan nergens een duidelijke site vinden wat gewoon puntsgewijs staat wat ze bij zo'n stadhuis kunnen vragen :P

Ohja de zorgverzekering inderdaad, da's wel een dingetje die er wel eens bij in zou kunnen schieten :P
Heb ik gelukkig wel ervaring mee hahah

Ja ik laat op mijn NL bankrekening ook wat geld staan en de post naar mijn vader, die stuurt het dan weer door naar mij zoals ik in België ook deed :D Of dan gingen we skypen en noemden we de rekeningnummers op en hupsekee gewoon internet bankieren.
pi_138214057
Ik ben in de UK nog nooit in een stadhuis oid geweest :)
Mon 'en!
pi_138214289
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:15 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik heb me -toen ik naar Schotland verhuisde- netjes uitgeschreven in Tilburg. De gemeente-mevrouw die me hielp was ernstig verbaasd dat ik me kwam uitschrijven, dat schijnt niemand ooit te doen :D

Het enige dat ik een paar jaar geleden vergat, was mijn ziektekostenverzekering. Even bellen en laten weten dat je niet meer in NL woont.

En ik laat alle post naar mijn moeder sturen.

Ik heb een NL bankrekening waar ik 100 euro op laat staan voor eventuele noodgevallen (en mijn overlijdensverzekering, inschrijving woningbouw in Den Bosch -inschrijftijd opbouwen voor het geval ik ooit weer in NL kom wonen- en kadootjes voor familie via bol.com e.d.)

:)
Je denkt niet dat je inschrijving bij een woningbouw eventueel een koppeling heeft met het GBA :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138214916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:04 schreef Banaankrokodil het volgende:
@bloempjuh

Ooh oke wat gek, dus in principe is het niet noodzakelijk? Maar als je je niet laat uitschrijven dan denkt de belasting in NL toch dat je nog steeds in Nederland woont (en/of werkt)?
Ik weet wel toen ik in België ging wonen dat ze wel van allerlei documenten nodig hadden, maar van UK twijfel ik of ze het wel of niet nodig zijn en welke documenten. Kan nergens een duidelijke site vinden wat gewoon puntsgewijs staat wat ze bij zo'n stadhuis kunnen vragen :P

Ohja de zorgverzekering inderdaad, da's wel een dingetje die er wel eens bij in zou kunnen schieten :P
Heb ik gelukkig wel ervaring mee hahah

Ja ik laat op mijn NL bankrekening ook wat geld staan en de post naar mijn vader, die stuurt het dan weer door naar mij zoals ik in België ook deed :D Of dan gingen we skypen en noemden we de rekeningnummers op en hupsekee gewoon internet bankieren.
De UK interesseert het niets dat je in Nederland staat ingeschreven, maar Nederland interesseert het wel. Zolang je staat ingeschreven moet je een Nederlandse zorgverzekering hebben en allerlei organisaties halen jouw contactgegevens uit het GBA. Even uitschrijven maakt een hoop dingen makkelijker. :)
pi_138214973
quote:
5s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:12 schreef Stuart het volgende:

[..]

Je denkt niet dat je inschrijving bij een woningbouw eventueel een koppeling heeft met het GBA :?
De woningbouw in Den Bosch weet dat ik in het buitenland woon, aangezien ik heb gevraagd of ik ingeschreven kon blijven staan. "Ja hoor, je kunt vanuit het buitenland ook inschrijftijd opbouwen" was het antwoord. Zolang ik braaf mijn contributie oid betaal :)
Mon 'en!
pi_138215142
Gaat dan om je inschrijfduur als starter, natuurlijk, geen woonduur, en dat kan en mag vanuit het buitenland. Goeie.moeten wij ook voor de zekerheid eens doen. Al is de kans groot dat we boven de inkomensgrens zitten dan, maar goed, wie weet wat de omstandigheden zijn als we terug zouden moeten..
Ja doei.
pi_138219391
Ik sta ook nog steeds ingeschreven. Gewoon jaarlijks betalen en geen probleem.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_138221453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:40 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

De woningbouw in Den Bosch weet dat ik in het buitenland woon, aangezien ik heb gevraagd of ik ingeschreven kon blijven staan. "Ja hoor, je kunt vanuit het buitenland ook inschrijftijd opbouwen" was het antwoord. Zolang ik braaf mijn contributie oid betaal :)
Dat is wel mooi zeg, dat je dat niet kwijtraakt :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138221477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 00:49 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat dan om je inschrijfduur als starter, natuurlijk, geen woonduur, en dat kan en mag vanuit het buitenland. Goeie.moeten wij ook voor de zekerheid eens doen. Al is de kans groot dat we boven de inkomensgrens zitten dan, maar goed, wie weet wat de omstandigheden zijn als we terug zouden moeten..
Daar zit je al heel gauw aan inderdaad. Boven de 35k geloof ik al :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138221498
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:18 schreef Belfort het volgende:
Ik sta ook nog steeds ingeschreven. Gewoon jaarlijks betalen en geen probleem.
Ik niet. Ik was 15 toen ik wegging uit Nederland. Teruggaan is niet zomaar een optie voor mij, ook al zou ik weinig verdienen :N
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138222288
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:43 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik niet. Ik was 15 toen ik wegging uit Nederland. Teruggaan is niet zomaar een optie voor mij, ook al zou ik weinig verdienen :N
Ik bedoelde ingeschreven bij de woningbouw. Bij de gemeente wel gewoon uitgeschreven :). Ik ga ook niet meer terug naar Nederland (behalve deze zomer om te trouwen). Ik zit op het moment goed, heb een fijn huisje en een goede baan.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:42:19 #28
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138223017
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:18 schreef Belfort het volgende:
Ik sta ook nog steeds ingeschreven. Gewoon jaarlijks betalen en geen probleem.
En als je een nieuw NL paspoort nodig hebt haal je dat gewoon in NL op?

Toen ik bij de ambassade een nieuw paspoort aanvroeg ben ik meteen uitgeschreven uit NL. Heb nooit contact gehad met de NL gemeente.

Bij de emigratie bestond de verplichte zorgverzekering in NL nog niet eens, maar nu ik zorg nodig heb ga ik terug naar NL. De NHS is waardeloos, maar ook de private gezondheidszorg heb ik geen geluk mee gehad.

Nu nog 3 weken in de UK en als ik terug kom dan blijf ik in NL ingeschreven want de UK is niet georganiseerd genoeg om zich druk te maken over dat soort dingen en je kan hier prima wonen zonder in te schrijven.

NI number had ik pas na 8 jaar..
reset
pi_138223177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef Individual het volgende:

[..]

En als je een nieuw NL paspoort nodig hebt haal je dat gewoon in NL op?

Toen ik bij de ambassade een nieuw paspoort aanvroeg ben ik meteen uitgeschreven uit NL. Heb nooit contact gehad met de NL gemeente.

Bij de emigratie bestond de verplichte zorgverzekering in NL nog niet eens, maar nu ik zorg nodig heb ga ik terug naar NL. De NHS is waardeloos, maar ook de private gezondheidszorg heb ik geen geluk mee gehad.

Nu nog 3 weken in de UK en als ik terug kom dan blijf ik in NL ingeschreven want de UK is niet georganiseerd genoeg om zich druk te maken over dat soort dingen en je kan hier prima wonen zonder in te schrijven.

NI number had ik pas na 8 jaar..
Zie mijn laatste post. Ik ben wel uitgeschreven bij de gemeente op het moment dat ik vertrok. Ik sta alleen nog wel geregistreerd bij de woningbouw. Ik heb ook mijn paspoort hier bij het consulaat aangevraagt.

NI heb ik gelijk gekregen toen ik hier begon met werken (met hulp van werkgever). Qua gezondheidszorg heb ik geluk. Ik ben gezond en ben hier eenmaal naar het ziekenhuis geweest. Als het echt slecht gaat met mijn gezondheid ga ik naar Spanje en dan komt het wel goed.
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_138224080
@ Operc

Ja zoiets kreeg ik dus mee van anderen dat het voor UK niets uitmaakt wat je doet.
Maar voor Nederland is het wel veel beter ja. Wil verder achteraf geen rompslomp hebben dat ik bijvoorbeeld over 5 jaar weer terug wil en dat ze dan gaan lopen zeuren dat ik mij nooit heb uitgeschreven :P En met Nederland weet je het maar nooit haha :)

Zijn er verder nog dingetjes waar ik aan moet denken?
Hebben jullie ook bijvoorbeeld zo'n verklaring van goed gedrag, of zoiets?

Sorry op de een of andere manier kan ik mensen hier niet quoten... wel op de FP :S
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:24:12 #31
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138224185
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:20 schreef Banaankrokodil het volgende:
@ Operc

Zijn er verder nog dingetjes waar ik aan moet denken?
Hebben jullie ook bijvoorbeeld zo'n verklaring van goed gedrag, of zoiets?

Sorry op de een of andere manier kan ik mensen hier niet quoten... wel op de FP :S
Verklaring van goed verdrag om in de UK te wonen?
reset
pi_138224220
Ja ik weet het niet daarom vraag ik het :P

Heb geen strafblad of iets dergelijks maar misschien dat ze iets van een bewijs moeten hebben?
pi_138224294
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:25 schreef Banaankrokodil het volgende:
Ja ik weet het niet daarom vraag ik het :P

Heb geen strafblad of iets dergelijks maar misschien dat ze iets van een bewijs moeten hebben?
Nee joh... Je zal je nog verbazen over uk government en instanties. Werken nog als in de jaren 50 hier.
pi_138224399
Aah oke :D

Dan laat ik mij alleen uitschrijven en in uk weer inschrijven :D
Dacht dat uk echt heel moeilijk deed over documenten en dergelijke, tenminste wat ik allemaal moest doen toen ik in België ging wonen is dit wel heel erg makkelijk!
pi_138225071
Je kunt je dus nergens 'inschrijven' hier.
pi_138225353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:32 schreef Banaankrokodil het volgende:
Aah oke :D

Dan laat ik mij alleen uitschrijven en in uk weer inschrijven :D
Dacht dat uk echt heel moeilijk deed over documenten en dergelijke, tenminste wat ik allemaal moest doen toen ik in België ging wonen is dit wel heel erg makkelijk!
Op een rijtje:
-uitschrijven uit Nederland
-bij een Engelse huisarts binnenlopen en een formuliertje invullen zodat je van NHS gebruik kunt maken
-als je wil werken een National Insurance Number aanvragen (BSN)

Meer is er gewoonweg niet.

Inschrijven in de UK kan niet en met een Nederlands paspoort heb je ook geen imigratie gedoe etc.
pi_138225570
Oh my.. ze houden dus echt helemaal niks bij. :P

Bedankt voor de informatie!!!
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:05:21 #38
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138227044
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:25 schreef Banaankrokodil het volgende:
Ja ik weet het niet daarom vraag ik het :P

Heb geen strafblad of iets dergelijks maar misschien dat ze iets van een bewijs moeten hebben?
Als je voor een baan bij de regering of banken gaat doen ze hun eigen checks. Voor beide checks moet je wel 5 jaar in de UK hebben gewoond. Voor het merendeel van de banen hoeft dit niet.
reset
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:07:45 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138227110
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:03 schreef Operc het volgende:

[..]

Op een rijtje:
-uitschrijven uit Nederland
-bij een Engelse huisarts binnenlopen en een formuliertje invullen zodat je van NHS gebruik kunt maken
-als je wil werken een National Insurance Number aanvragen (BSN)

Meer is er gewoonweg niet.

Inschrijven in de UK kan niet en met een Nederlands paspoort heb je ook geen imigratie gedoe etc.
En voor de council komen ze aan de deur. Dan moet je council tax (gemeentebelasting) betalen en mag je stemmen (electoral roll).
reset
pi_138227251
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:12 schreef Banaankrokodil het volgende:
Oh my.. ze houden dus echt helemaal niks bij. :P

Bedankt voor de informatie!!!
Ze komen 1x per 10 jaar ofzo aan alle deuren vragen wie er woont en met hoeveel etc. etc. Ben je zogenaamd 'verplicht' om aan mee te werken. Maar je kan net zo goed weigeren en dan geven ze 't na een tijdje ook op.

Overigens: TV License fee ook niet betalen. ook zoiets onzinnigs. Scheelt je ook 100+ pond.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:17:48 #41
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138227370
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ze komen 1x per 10 jaar ofzo aan alle deuren vragen wie er woont en met hoeveel etc. etc. Ben je zogenaamd 'verplicht' om aan mee te werken. Maar je kan net zo goed weigeren en dan geven ze 't na een tijdje ook op.

Overigens: TV License fee ook niet betalen. ook zoiets onzinnigs. Scheelt je ook 100+ pond.
Die census heb ik 2x voor de grap ingevuld en opgestuurd. Het NL hulpnummer was niet in NL.

Populair was ook om 'Jedi' bij religie in te vullen. :D

En de BBC heeft geen publiek geld nodig als ze het organiseren, maar ja dat is niet makkelijk voor de Britten.
reset
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:40:18 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138228008
Ik betaal anders netjes mijn tv license :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:47:26 #43
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138228281
Ik betaalde mijn tv license tot ik voor de BBC ging werken. :D
reset
pi_138228722
Nou nu hopen dat ik daar dan een baan kan krijgen :D
Het klinkt gewoon te goed om waar te zijn, daarom ben ik zo in de war!
Maar als het overal wordt bevestigd dan zal het wel zo zijn :D
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:09:28 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138229074
The Stages of Immigration

quote:
1. Honeymoon Phase.

Most people begin with great expectations and a positive mind-set. There is excitement, new sights, new smells, new tastes and the early problems are experienced as quaint - as part of the newness - anything new is intriguing and exciting. And, anyway, there are more pressing problems to deal with, like opening bank accounts, getting drivers licences, finding schools, doctors, dentists, gynaecologists. These are usually handled with the accompanying euphoria of having overcome each of these first hurdles successfully.
reset
pi_138229323
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik betaal anders netjes mijn tv license :+
Lief van je :P maar hoeft niet dus.

Deze site is altijd grappig met de honderden brieven die ze telkens sturen :D http://www.bbctvlicence.com/index.htm Leuk altijd de verschillende manieren waarop ze je maar proberen over te halen _O-
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:29:11 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138229781
:D

Ik hou niet van dat soort brieven en och Ik ga er niet dood aan :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:22:31 #48
422585 Belfort
I bet it is
pi_138259070
Ze wilden mij in het begin een TV license aansmeren omdat ik een laptop had. Mooi niet dus :{w
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_138263813
quote:
Ik ben nu aan het genieten van fase 2 :') Maar ik sla me er doorheen, ik ben hier tenslotte ook gekomen voor de liefde :)
pi_138263817
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef Individual het volgende:

[..]

En als je een nieuw NL paspoort nodig hebt haal je dat gewoon in NL op?

Toen ik bij de ambassade een nieuw paspoort aanvroeg ben ik meteen uitgeschreven uit NL. Heb nooit contact gehad met de NL gemeente.

Bij de emigratie bestond de verplichte zorgverzekering in NL nog niet eens, maar nu ik zorg nodig heb ga ik terug naar NL. De NHS is waardeloos, maar ook de private gezondheidszorg heb ik geen geluk mee gehad.

Nu nog 3 weken in de UK en als ik terug kom dan blijf ik in NL ingeschreven want de UK is niet georganiseerd genoeg om zich druk te maken over dat soort dingen en je kan hier prima wonen zonder in te schrijven.

NI number had ik pas na 8 jaar..
Waarom had je dat pas na 8 jaar :?
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138263857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:25 schreef Banaankrokodil het volgende:
Ja ik weet het niet daarom vraag ik het :P

Heb geen strafblad of iets dergelijks maar misschien dat ze iets van een bewijs moeten hebben?
Nee, heb ik niet maar was ook te jong toen ik wegging uit NL I guess. Ik heb wel een uitgebreide CRB check gehad toen ik op school ging werken maar dat krijgt iedere leraar :Y
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138263890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik betaal anders netjes mijn tv license :+
Ik niet :N :@ :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:25:52 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138264402
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:08 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom had je dat pas na 8 jaar :?
Ik was lui en verzon er 1, dat werkte en deed er niets meer aan.. :D

Heb nog wel gekeken of ik misschien niet teveel (emergency) tax betaalde en dat was ook niet zo.

Na 8 jaar begon ik m'n bedrijfje en vond m'n accountant het nodig om een NI nummer te halen.
reset
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:28:31 #54
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138264481
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:09 schreef Stuart het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet maar was ook te jong toen ik wegging uit NL I guess. Ik heb wel een uitgebreide CRB check gehad toen ik op school ging werken maar dat krijgt iedere leraar :Y
Je werkt op een school toch? Al het werk met kinderen komt de CBR check bij kijken.

Voor een van de vele checks hebben ze zelfs mij ouders gebeld om te kijken of ik wel te vertrouwen ben.. :D
reset
pi_138264629
Oh ja toen ik een huis huurde moest ik ook een keer een vriend een brief laten schrijven over hoe betrouwbaar ik wel niet was en dat ik zo goede burger ben e.d. :') Ook zo heeeeerlijk betrouwbaar. _O-
pi_138265310
@zeebeschuit

Hahah wat geloofwaardig ook :D
pi_138266667
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik was lui en verzon er 1, dat werkte en deed er niets meer aan.. :D

Heb nog wel gekeken of ik misschien niet teveel (emergency) tax betaalde en dat was ook niet zo.

Na 8 jaar begon ik m'n bedrijfje en vond m'n accountant het nodig om een NI nummer te halen.
Hahahaha, nooit geweten dat zoiets mogelijk was :D _O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_138266695
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Je werkt op een school toch? Al het werk met kinderen komt de CBR check bij kijken.

Voor een van de vele checks hebben ze zelfs mij ouders gebeld om te kijken of ik wel te vertrouwen ben.. :D
Ja, ik werk inderdaad op een school. Apart wel, dat ze zelfs je ouders gingen bellen. Alsof je 12 bent :D
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:13:17 #59
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138267864
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:41 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hahahaha, nooit geweten dat zoiets mogelijk was :D _O-
Het is hier ook bijzonder makkelijk illegaal te zijn, belasting te betalen, te stemmen en gratis naar het ziekenhuis.
reset
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:24:56 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138268307
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:42 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, ik werk inderdaad op een school. Apart wel, dat ze zelfs je ouders gingen bellen. Alsof je 12 bent :D
Dat was ook niet voor de CRB check. :P
reset
pi_138279939
Ik betaal geen TV license maar heb ook geen freeview box die ik schijnbaar nodig heb :?
Mon 'en!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:22:36 #62
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_138291637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:00 schreef bloempjuh het volgende:
Ik betaal geen TV license maar heb ook geen freeview box die ik schijnbaar nodig heb :?
http://www.tvlicensing.co.uk/check-if-you-need-one/
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_138322129
Hey iedereen!

Nog een Nederlander in Engeland hier!

24 jaar en woon hier (Hertfordshire) nu ongeveer 5 jaar :)
  zondag 30 maart 2014 @ 15:27:26 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138327992
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:33 schreef Blue_Night het volgende:
Hey iedereen!

Nog een Nederlander in Engeland hier!

24 jaar en woon hier (Hertfordshire) nu ongeveer 5 jaar :)
Welkom in dit topic :) . Ben je met je ouders vertrokken?
Resistance is futile.
  zondag 30 maart 2014 @ 19:18:17 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138335104
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:33 schreef Blue_Night het volgende:
Hey iedereen!

Nog een Nederlander in Engeland hier!

24 jaar en woon hier (Hertfordshire) nu ongeveer 5 jaar :)
Waar in hertfordshire?! Wgc hier :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 30 maart 2014 @ 19:18:51 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138335120
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:33 schreef Blue_Night het volgende:
Hey iedereen!

Nog een Nederlander in Engeland hier!

24 jaar en woon hier (Hertfordshire) nu ongeveer 5 jaar :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138351167
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welkom in dit topic :) . Ben je met je ouders vertrokken?
Ik hoop dat ik goed gequote heb want dit forum is iets anders van wat ik gewend ben! :P Ben helemaal alleen vertrokken vanuit Nederland maar heb een Engelse vriend dus dat was 1 van de redenen voor de move en ben hier ook gaan studeren :)

quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:18 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Waar in hertfordshire?! Wgc hier :)
Ha dat meen je niet XD Hatfield hier! :P
  maandag 31 maart 2014 @ 09:01:18 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138353892
Oh tof :D heb ik ook tijdelijk gewoond en kom er nog regelmatig :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138373021
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh tof :D heb ik ook tijdelijk gewoond en kom er nog regelmatig :)
Ja wat een toeval zeg :P Kom ook regelmatig in wgc moet ik zeggen :) Ik heb ook een tijdje bij de gemeente gewerkt daar bij Waitrose.

Woon je al lang hier? :)
  maandag 31 maart 2014 @ 19:46:17 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138373454
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:35 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Ja wat een toeval zeg :P Kom ook regelmatig in wgc moet ik zeggen :) Ik heb ook een tijdje bij de gemeente gewerkt daar bij Waitrose.

Woon je al lang hier? :)
Uhm sinds okt 2012 :)

En wgc heeft weinig spannends: :') alhoewel laatst zowel hier en in Hatfield moorden.. :x
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138377907
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:46 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Uhm sinds okt 2012 :)

En wgc heeft weinig spannends: :') alhoewel laatst zowel hier en in Hatfield moorden.. :x
Oh nog niet zo heel lang! Maar heb je wel gelijk in ^^ wgc of Hatfield is niet super veel bijzonders. Zou wel iets verder willen wonen maar aan de andere kant woon ik nu wel op loop afstand van m'n werk! :P Wat soms juist wel handig is :)
pi_138378209
quote:
quote:
You can get a 50% reduction on the TV Licence fee if you’re blind/severely sight impaired. Your licence will also cover anyone who lives with you.

You need a TV Licence if you wish to watch or record television programmes as they're being shown on TV. This includes the use of devices such as a TV, computer, mobile phone, games console, digital box or DVD/VHS recorder.
lol! :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 31 maart 2014 @ 21:26:25 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138378447
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:18 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Oh nog niet zo heel lang! Maar heb je wel gelijk in ^^ wgc of Hatfield is niet super veel bijzonders. Zou wel iets verder willen wonen maar aan de andere kant woon ik nu wel op loop afstand van m'n werk! :P Wat soms juist wel handig is :)
Och lekker rustig hier , woon vijf minuutjes van de lakes af, redelijk snel in het centrum. Niet te ver af van Londen en watford O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138378904
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Och lekker rustig hier , woon vijf minuutjes van de lakes af, redelijk snel in het centrum. Niet te ver af van Londen en watford O+
Lakes? Bedoel je Stanborough park? :P haha Ik vind het prima in Hertfordshire zelf hoor, dicht bij London maar toch rustig. Hertford misschien :P

Eerst maar is wat bij elkaar sparen voor een hypotheek XD jeez!
  maandag 31 maart 2014 @ 22:41:01 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138383200
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:32 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Lakes? Bedoel je Stanborough park? :P haha Ik vind het prima in Hertfordshire zelf hoor, dicht bij London maar toch rustig. Hertford misschien :P

Eerst maar is wat bij elkaar sparen voor een hypotheek XD jeez!
:Y
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:15:33 #76
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_138401180
Kent er iemand een goede vergader-locatie rond Clapham Junction station? Mag een rustige pub zijn, een bieb, een pub met apart zaaltje, etc.
  zaterdag 5 april 2014 @ 00:42:21 #77
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_138529095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:15 schreef bloempjuh het volgende:

Ik heb me -toen ik naar Schotland verhuisde- netjes uitgeschreven in Tilburg. De gemeente-mevrouw die me hielp was ernstig verbaasd dat ik me kwam uitschrijven, dat schijnt niemand ooit te doen :D

Het enige dat ik een paar jaar geleden vergat, was mijn ziektekostenverzekering. Even bellen en laten weten dat je niet meer in NL woont.

Mijn ziektekostenverzekering (AGIS) wilde me niet laten opzeggen zonder bewijs van uitschrijving van de gemeente. Dat kostte destijds nog een hoop moeite. Uiteindelijk bleven ze 3 maanden facturen sturen die ik uiteindelijk nooit betaald heb
  zaterdag 5 april 2014 @ 00:56:19 #78
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_138529494
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:15 schreef Omnifacer het volgende:
Kent er iemand een goede vergader-locatie rond Clapham Junction station? Mag een rustige pub zijn, een bieb, een pub met apart zaaltje, etc.
Hm, rond het station niet echt. Je kunt waarschijnlijk het beste naar Clapham Common wandelen (of met de bus/taxi) daar zijn flink wat pubs. Of ze druk zijn hangt af van het tijdstip, gedurende de dag kun je daar best n meeting houden
pi_138562595
Bless her XD must be real hungry!
pi_138800415
Heb net zo'n 20km gefietst langs de rivier, Thames Path naar Richmond. Mooi is dat zeg! Soms lastig voor te stellen dat dat ook nog gewoon Londen is..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 12 april 2014 @ 18:42:49 #82
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138800572
London heeft vele gezichten. Blackheath bv doet aan als een mooi groen dorpje.
reset
pi_138829595
Over twee dagen verhuizen mijn lief en ik naar the Isle of Mull! Weg uit het rotdorp waar we nu wonen, whoohoo!
Mon 'en!
  maandag 14 april 2014 @ 10:28:30 #84
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138859390
Op vrijdag ga ik terug naar NL dus heb de nationale inburgeringstest gedaan en een 5,5 gehaald dus het mag.

De Britse inburgeringstest heb ik ook gedaan, maar gefaald.. Sommige vragen kloppen trouwens niet.

Total Score: 16/24 (66%)
You have FAILED the Test

http://www.theuktest.com/


Channel Islands zijn zeker wel Brits en Isle of Man ook, maar mocht er maar 4 kiezen.. :{
reset
pi_138864268
Haha, die tests zijn echt vreselijk slecht geschreven.
Mon 'en!
  maandag 14 april 2014 @ 15:10:12 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138867833
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:23 schreef bloempjuh het volgende:
Haha, die tests zijn echt vreselijk slecht geschreven.
Voor het leven in de UK kan ik me wel andere dingen voorstellen dan bv weten waar bepaalde kastelen zijn.

Tot hoe laat zijn de meeste pubs open bv of wat is een fry up?
reset
pi_138892520
Ik zou het best tof vinden om beide inburgeringstesten te herschrijven :)
Mon 'en!
  dinsdag 15 april 2014 @ 00:30:44 #88
111528 Viajero
Who dares wins
pi_138892734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 00:20 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zou het best tof vinden om beide inburgeringstesten te herschrijven :)
De KAA inburgeringstest!

Dat zou best een leuk topic kunnen worden :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 15 april 2014 @ 03:43:22 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138893870
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:28 schreef Individual het volgende:
Op vrijdag ga ik terug naar NL dus heb de nationale inburgeringstest gedaan en een 5,5 gehaald dus het mag.

De Britse inburgeringstest heb ik ook gedaan, maar gefaald.. Sommige vragen kloppen trouwens niet.

Total Score: 16/24 (66%)
You have FAILED the Test

http://www.theuktest.com/

[ afbeelding ]
Channel Islands zijn zeker wel Brits en Isle of Man ook, maar mocht er maar 4 kiezen.. :{
De vraag is raar gesteld.

Resistance is futile.
pi_138900447
Oooh spannend spannend, morgen vertrek ik naar UK :D
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:41:00 #91
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138901284
quote:
Nogal. De Channel Islands zijn zeker geen UK, maar zeker wel British.
reset
pi_138936091
Ja doei.
pi_138936758
quote:
Hehe :P

Vraagje aan de mensen die in Londen wonen: is er volgende week zaterdag ergens wat te doen wegens koningsdag?
  woensdag 16 april 2014 @ 12:22:13 #94
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138938218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:36 schreef Operc het volgende:

[..]

Hehe :P

Vraagje aan de mensen die in Londen wonen: is er volgende week zaterdag ergens wat te doen wegens koningsdag?
Volgens mij niet het grote feest op Trafalgar Square. Dat deden ze afgelopen jaar ook al niet. Jammer het was altijd leuk. Misschien doet De Hems wat.
reset
pi_138938366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:22 schreef Individual het volgende:

[..]

Volgens mij niet het grote feest op Trafalgar Square. Dat deden ze afgelopen jaar ook al niet. Jammer het was altijd leuk. Misschien doet De Hems wat.
Zonde, ben er die dag toevallig, had die festiviteiten graag eens meegemaakt. Maar eens kijken of ik over de Hems iets kan vinden dan. :)
  woensdag 16 april 2014 @ 12:36:57 #96
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138938706
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:26 schreef Operc het volgende:

[..]

Zonde, ben er die dag toevallig, had die festiviteiten graag eens meegemaakt. Maar eens kijken of ik over de Hems iets kan vinden dan. :)
Ze deden het nooit op Koninginnedag zelf, maar meestal een paar weken eerder. De Hems zou het wel eens op de dag zelf kunnen doen.
reset
  woensdag 16 april 2014 @ 13:47:02 #97
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_138940942
Lijkt me wel dat De Hems wat doet maar op 30 april is het daar zo ram-packed dat er weinig lol aan is :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:14:08 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139040184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:47 schreef MartijnUK het volgende:
Lijkt me wel dat De Hems wat doet maar op 30 april is het daar zo ram-packed dat er weinig lol aan is :)
We hebben nu een koning en een andere datum. ;)

quote:
Toch Koningsdag vieren ookal ben je in London 26th april... Feestje @De Hems Dutch Cafe
https://www.facebook.com/DeHemsDutchCafeBar?fref=nf
reset
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:16:34 #99
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139040235
Ik ben vanaf vandaag trouwens geen KAAer meer in de UK. Ik zal me ook nooit meer uitschrijven ook al ga ik weer terug.
reset
pi_139040350
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:16 schreef Individual het volgende:
Ik ben vanaf vandaag trouwens geen KAAer meer in de UK. Ik zal me ook nooit meer uitschrijven ook al ga ik weer terug.
Zonde man. -O-
Beterschap toegewenst. :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:25:27 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139040434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Zonde man. -O-
Beterschap toegewenst. :)
Sterke liefde/haat met de UK en als het kan kom ik weer terug. Ik ben blij een paspoort van een ontwikkeld land te hebben, maar heb 14 jaar in de 3e wereld gewoond en vond het fantastisch!
reset
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 19 april 2014 @ 13:53:42 #102
357044 Budapestenaar
pi_139042112
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:16 schreef Individual het volgende:
Ik ben vanaf vandaag trouwens geen KAAer meer in de UK. Ik zal me ook nooit meer uitschrijven ook al ga ik weer terug.
Je blijft vanzelfsprekend van harte welkom in KAA ;) En veel sterkte met je herstel in Nederland!
pi_139044181
Sterkte, Individual! :)
Mon 'en!
pi_139047543
Lekker blijven lurken ja, en idd sterkte!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:51:21 #105
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139050148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:53 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je blijft vanzelfsprekend van harte welkom in KAA ;) En veel sterkte met je herstel in Nederland!
Dankjulliewel! :)
reset
pi_139066879
Succes met de her-inburgering!

Ben zelf weer een half jaar in Nederland nu. Blij dat we teruggegaan zijn, maar er zijn ook een aantal dingen die lastig zijn. Nederland is niet meer het Nederland dat ik 9 jaar geleden verliet, zowel in positieve als negatieve zin. Denk dat dat vooral opvalt als je zo lang weg bent, de verandering is dan ineens in plaats van geleidelijk.
  zondag 20 april 2014 @ 12:08:37 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139068594
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 10:55 schreef drWho het volgende:
Succes met de her-inburgering!

Ben zelf weer een half jaar in Nederland nu. Blij dat we teruggegaan zijn, maar er zijn ook een aantal dingen die lastig zijn. Nederland is niet meer het Nederland dat ik 9 jaar geleden verliet, zowel in positieve als negatieve zin. Denk dat dat vooral opvalt als je zo lang weg bent, de verandering is dan ineens in plaats van geleidelijk.
Ik ging op het begin vaak terug en dat werd wel iets minder, maar had toch altijd wel een sterke connectie met het thuisland en natuurlijk fok!.

Het land is natuurlijk heel erg veranderd in 14 jaar. Toen ik vertrok was de Gulden er nog en het was voor de tech-bust, 9/11 en daardoor dus ook voor Fortuyn en Wilders met alles wat er bij komt kijken.

Het vrije blije NL van de jaren 90 bestaat niet meer, maar dat was wel bekend.

Komt wel goed hier. :)
reset
  woensdag 23 april 2014 @ 10:53:32 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139174461
Net ingeschreven bij de gemeente en dat ging zo snel en efficiënt. Zo'n opluchting vergeleken met officiële zaken in de UK.

"Je komt uit Groot Brittannië dus daar heb je je niet hoeven inschrijven/uitschrijven."

-"Nee, dat soort dingen zijn veel te moeilijk voor het VK."

De officiële naam voor het Verenigd Koninkrijk bij de gemeente is trouwens Groot Brittannië. Net als bij de Olympische spelen doet Noord Ierland niet mee met Team GB. Arme Noord Ieren die niet eens een landsvlag hebben.
reset
  woensdag 23 april 2014 @ 23:44:19 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139201207
Wat dat betreft mis ik Nederland ook wel ja, contact met de overheid is een verademing vergeleken met Belgie en UK.
Resistance is futile.
pi_139238085
:W Stap 1 is gezet: mijn CV is nu in het Engels! Nog even door een Britse collega laten checken (internationaal bedrijf) en dan op zoek naar wat leuks :).
pi_139238171
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:53 schreef Individual het volgende:
Net ingeschreven bij de gemeente en dat ging zo snel en efficiënt. Zo'n opluchting vergeleken met officiële zaken in de UK.

"Je komt uit Groot Brittannië dus daar heb je je niet hoeven inschrijven/uitschrijven."

-"Nee, dat soort dingen zijn veel te moeilijk voor het VK."

De officiële naam voor het Verenigd Koninkrijk bij de gemeente is trouwens Groot Brittannië. Net als bij de Olympische spelen doet Noord Ierland niet mee met Team GB. Arme Noord Ieren die niet eens een landsvlag hebben.
Jij even blij dat je de Nederlandse Nationaliteit nog had O+
Ja doei.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:13:06 #112
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139242827
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 00:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij even blij dat je de Nederlandse Nationaliteit nog had O+
Het zou niet eens mogelijk moeten kunnen zijn om je nationaliteit op te geven.

quote:
De IND meldt dat er - voor zover bekend - 17 landen zijn die niet toestaan afstand te doen van de nationaliteit van dat land, waaronder Griekenland, Marokko, Tunesië en Algerije.
Eentje (of meerdere) erbij nemen zou wel mogelijk moeten zijn.
reset
pi_139403441
Na een maand of negen lessen heb ik een rijbewijs. :) Komend weekend eens het Engelse platteland verkennen. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:04:30 #114
375927 Halldor
like a boss
pi_139611776
Ik meld me hier ook maar eens.

Ik ben op het moment aan het kijken voor een baan in Londen na mijn afstuderen.
Op internet zie ik op diverse vacaturesites een salaris van 20.000-25.000 GBP voor een entry level of graduate functie.
Na inkomstenbelasting hou ik volgens mij 1333-1666 GBP over, is hiermee goed rond te komen?
pi_139611790
Ligt eraan hoe en waar je wilt wonen in of buiten datzelfde London..
Ja doei.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:09:32 #116
375927 Halldor
like a boss
pi_139611865
In een klein appartement met één of twee slaapkamers. (ik ben alleen)
Maximale reistijd 30 minuten (fiets of OV)
Het liefst in een rustige wijk

Verder niet echt eisen
pi_139611916
Denk dat je voor dat budget met 2 slaapkamers op die reisafstand op een houtje kunt gaan bijten, maar daar weet Individual vast meer over te zeggen. Ik mijd London als de pest!
Ja doei.
pi_139611925
De prijs van een apartement met 1 slaapkamer is je hele nettoloon voordat je ook maar een enkele rekening betaald, laat staan al je andere onkosten, dus dat gaat nooit lukken.

Je zult met dat salaris moeten samenwonen met anderen - en dan betaal je een £500-800 pond per maand.
pi_139611945
O+ altijd zo fijn om te horen dit soort dingen en dan kijken naar m'n eigen bankrekening! :D
Ja doei.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:18:32 #120
375927 Halldor
like a boss
pi_139612056
Bedankt voor de zeer snelle reacties.
Dus 30.000 GBP (2000 GBP/m) is dus het minimale wat je nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:21:52 #121
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139612135
Ver buiten centraal London in de buitenwijken kan het wel met die eisen, maar je houdt niet veel over als je alleen wilt wonen en verwacht geen luxe.

Het kan een mooie opstap zijn want carrière maken kan een stuk sneller in de UK. :)
reset
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:26:51 #122
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139612234
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:18 schreef Halldor het volgende:
Bedankt voor de zeer snelle reacties.
Dus 30.000 GBP (2000 GBP/m) is dus het minimale wat je nodig hebt om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven?
Ik begon op £21k (bijna Hfl 80k) en voelde me de koning te rijk. Dat was 2x mijn salaris in NL en dat was toen modaal. De mensen waarmee ik het huis deelde zijn nog steeds erg goede vrienden.
reset
pi_139612401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik begon op £21k (bijna Hfl 80k) en voelde me de koning te rijk. Dat was 2x mijn salaris in NL en dat was toen modaal. De mensen waarmee ik het huis deelde zijn nog steeds erg goede vrienden.
Maar dat was in 1832 Indi!
Ja doei.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:39:27 #124
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139612554
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar dat was in 1832 Indi!
De goede oude tijd toen je nog 960 farthings voor een £ kreeg. :'(

Toen we nog over rivierbedden moesten lopen omdat bruggen nog niet bestonden..
reset
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:53:39 #125
95123 Operc
Nr. 40
pi_139615834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:39 schreef Individual het volgende:

[..]

De goede oude tijd toen je nog 960 farthings voor een £ kreeg. :'(

Toen we nog over rivierbedden moesten lopen omdat bruggen nog niet bestonden..
Toen je poep nog met een lange oe schreef. ;(
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:08:43 #126
375927 Halldor
like a boss
pi_139663354
Heb nog een stomme vraag: ik zit naar huisvesting in Londen te kijken (appartement met één slaapkamer of studio met mezzanine). Wat me opvalt is dat er bijna nergens een wasmachine in zit. Hoe doen de bewoners dat, naar de wasserette gaan of zelf een wasmachine kopen?
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:29:05 #127
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139663881
Als ze niet bij de huur inzitten.. Wasserettes om zelf te wassen in de machines en om een tas vol dingen te laten wassen. Als je zelf een wasmachine wilt kan je naar de gebruikelijke electronica zaken, grote charity shops, van die 2e hands zaken waar ze die dingen buiten hebben staan, eBay, gumtree, etc. Genoeg opties.

Google washing machines for sale/rent en/of laundrettes.
reset
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:35:12 #128
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_139670234
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:16 schreef Individual het volgende:
Ik ben vanaf vandaag trouwens geen KAAer meer in de UK. Ik zal me ook nooit meer uitschrijven ook al ga ik weer terug.
Geen KAA'er meer? Ik kan me nog herinneren toen ik als smurf hier kwam toen ik net in London woonde :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 7 mei 2014 @ 19:51:05 #129
375927 Halldor
like a boss
pi_139671172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:29 schreef Individual het volgende:
Als ze niet bij de huur inzitten.. Wasserettes om zelf te wassen in de machines en om een tas vol dingen te laten wassen. Als je zelf een wasmachine wilt kan je naar de gebruikelijke electronica zaken, grote charity shops, van die 2e hands zaken waar ze die dingen buiten hebben staan, eBay, gumtree, etc. Genoeg opties.

Google washing machines for sale/rent en/of laundrettes.
Bedankt voor je antwoord.
De studio's zijn vaak zo klein dat je een wasmachine er bijna nergens kan plaatsen. (aanwezigheid afvoer en elektra)
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:40:39 #130
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139673766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen KAA'er meer? Ik kan me nog herinneren toen ik als smurf hier kwam toen ik net in London woonde :)
Nee, ben na bijna 14 jaar weer terug in die heimat.
reset
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:54:13 #131
375927 Halldor
like a boss
pi_139697506
• Loonbelasting £333.33
• National Insurance £220.44
• Huur (all bills included) £1,100.00
• Boodschappen £250.00
• Kleding £50.00
• Telefoon £25.00
• Vervoer £210.00 (= oyster card unlimited zone 1-5)
• Verzekeringen £100.00 (reis, inboedel, aansprakelijkheids, rechtsbijstand en uitvaaartverzekering)
• TV License £12.00

Op basis van 2500 GBP bruto per maand blijft er 200 GBP over per maand.
Voor mijn gevoel is een unlimited card niet nodig dus vervoer zal lager uit kunnen vallen en boodschappen is ook aan de hoge kant.

Vrijwillige AOW verzekering is niet haalbaar (400 euro per maand) en pensioen is ook niet meegerekend.

Zijn dit realistische bedragen en zie ik iets over het hoofd?
pi_139705905
Oyster Card kun je waarschijnlijk weinig aan doen, maar het ligt er aan waar je woont en werkt. Als je alleen met National Rail kan reizen en geen metro pakt kan het misschien goedkoper.

Waar is die huur op gebaseerd?
Verzekeringen eh... ik heb alleen een reisverzekering en die is £25 per jaar ofzo. Heb je die allemaal nodig?
Boodschappen kan inderdaad wel goedkoper.
Hoeveel dank je aan uitgaan uit te geven?
Sparen? Vakanties?
pi_139710092
Mis ook het vreet en zuip geld. FF biertje op vrijdag. Nog 1. Nou, nog eentje dan. Ok, dan maar wat eten snel. Wijntje erbij. En zo is die £200 ook zo op, zeker als je er net woont en wat contacten wil opbouwen.
Huur moet maar wat lager als je alleen bent, tijdje flatshare scheelt heel veel geld. Oyster unlimited lijkt me ook niet nodig.

Die vrijwillige AOW bijdrage zou ik nooit doen, is volgens mij niet rendabel. Je moet wel pensioen afdragen meestal, tenzij je dat van de baas krijgt.
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:23:10 #134
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139711415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:57 schreef drWho het volgende:
Mis ook het vreet en zuip geld. FF biertje op vrijdag. Nog 1. Nou, nog eentje dan. Ok, dan maar wat eten snel.
Haha ok geef mij er dan maar 2 ..want met die ene kom ik er niet mee. 2 wordt 3, 3 wordt 4 etc.

Eten is optioneel trouwens; een paar zakjes chips als je geluk hebt. FF een biertje op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag is niet verplicht, maar je moet wel 1-3 kiezen om in de sociale kringen te blijven. Op vrijdag, zaterdag en zondag is bier verplicht.

Oh en de maat is een pint. Dat is ruim een halve liter. Alcoholisme heeft een andere definitie in de UK.

Ik zou proberen voor een shared house te gaan, ook voor sociale contacten op het begin.

Als je max een half uurtje wilt reizen heb je niet meer nodig dan max 2 zones. TV license kan je schrappen en laat je niet bang maken voor de controles. Nooit gehoord dat iemand ooit gecontroleerd is.

Belasting ontwijken is van latere zorg. :P
reset
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:28:32 #135
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139738018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:54 schreef Halldor het volgende:
• Verzekeringen £100.00 (reis, inboedel, aansprakelijkheids, rechtsbijstand en uitvaaartverzekering)
Hm, bij de meeste banken krijg je reisverzekering gratis bij je account (hangt van je account af).
Inboedelverzekering kost mij £55 voor een 2-bedroom huis (PER JAAR).. en dat dekt meer dan wat ik heb aan bezit

Aansprakelijkheid/rechtsbijstand is niet echt nodig, maar kan evt. ook via je bank of zit soms bij je bank in.

Uitvaart laat ik buiten beschouwing (daar doe ik zelf niks mee)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:42:20 #136
95123 Operc
Nr. 40
pi_139738470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:23 schreef Individual het volgende:

Alcoholisme heeft een andere definitie in de UK.

Zo waar. :P
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:05:55 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139739185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:42 schreef Operc het volgende:

[..]

Zo waar. :P
Hehehe, afgelopen weekend nog een compleet bezopen Mexicaan veilig naar zijn huis gebracht. Hij is nog niet zo lang hier, en niet gewend aan zes pints zonder eten erbij..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:56:09 #138
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_139740805
Volgende week ook weer even in London.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_139825977
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 00:42 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mijn ziektekostenverzekering (AGIS) wilde me niet laten opzeggen zonder bewijs van uitschrijving van de gemeente. Dat kostte destijds nog een hoop moeite. Uiteindelijk bleven ze 3 maanden facturen sturen die ik uiteindelijk nooit betaald heb
Ik heb mij 8 maanden geleden uitgeschreven in Nederland om bovenstaande reden. Zou ik mij nu weer in kunnen schrijven bij de gemeente in NL of krijg ik dan weer een of andere instantie op mijn dak?

Ik blijf overigens gewoon in het VK wonen, sta hier ingeschreven maar verhuis in september naar Brazilië.

Hoe werkt dat trouwens met stemmen voor de EU-verkiezingen nu ik niet meer ingeschreven sta in NL? Kan ik hier in het VK stemmen?
  zondag 11 mei 2014 @ 15:58:18 #140
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139828391
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik heb mij 8 maanden geleden uitgeschreven in Nederland om bovenstaande reden. Zou ik mij nu weer in kunnen schrijven bij de gemeente in NL of krijg ik dan weer een of andere instantie op mijn dak?

Ik blijf overigens gewoon in het VK wonen, sta hier ingeschreven maar verhuis in september naar Brazilië.

Hoe werkt dat trouwens met stemmen voor de EU-verkiezingen nu ik niet meer ingeschreven sta in NL? Kan ik hier in het VK stemmen?
Sta je op de electoral role? Bij mij kwam een paar maanden geleden een vrouwtje van de council daarvoor langs. En twee weken geleden mijn stembiljet in de post gekregen. Er stond op dat ik lokaal gewoon mag stemmen, maar dat ik als ik voor de Europese verkiezingen wil stemmen ik dat eerst moet aanvragen.

Ik was toch niet van plan te gaan stemmen. Ik geloof niet zo in die poppenkast.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_139834379
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sta je op de electoral role? Bij mij kwam een paar maanden geleden een vrouwtje van de council daarvoor langs. En twee weken geleden mijn stembiljet in de post gekregen. Er stond op dat ik lokaal gewoon mag stemmen, maar dat ik als ik voor de Europese verkiezingen wil stemmen ik dat eerst moet aanvragen.

Ik was toch niet van plan te gaan stemmen. Ik geloof niet zo in die poppenkast.
Dan denk ik dat die terecht gekomen is op mijn oude adres... niet zo'n goede band met de landlady... Ik geloof ook niet in die poppenkast, vandaar dat ik op een partij ga stemmen die tegen de EU is.

Woon je in Londen?
  maandag 12 mei 2014 @ 23:16:17 #142
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139889023
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dan denk ik dat die terecht gekomen is op mijn oude adres... niet zo'n goede band met de landlady... Ik geloof ook niet in die poppenkast, vandaar dat ik op een partij ga stemmen die tegen de EU is.

Woon je in Londen?
Ja, ik woon in Angel :)

En ik geloof niet in de hele poppenkast, dus ook niet in partijen die "tegen de EU zijn". De EU gaat gewoon verder, bankiersbonussen gaan gewoon verder, oorlogen in verre vreemde landen gaan gewoon verder. Wie er ook aan de macht is.

Ik ga ze geen legitimiteit verschaffen door mee te doen aan hun "democratie".
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:20:58 #143
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139907688
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dan denk ik dat die terecht gekomen is op mijn oude adres... niet zo'n goede band met de landlady... Ik geloof ook niet in die poppenkast, vandaar dat ik op een partij ga stemmen die tegen de EU is.
Besef je wel dat het privilege dat je hebt om in Engeland te wonen mogelijk is dankzij diezelfde EU?

Je kunt overigens stemmen onafhankelijk of je in NL wel of niet ingeschreven bent, moet alleen worden aangevraagd.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:26:23 #144
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139907844
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:20 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Besef je wel dat het privilege dat je hebt om in Engeland te wonen mogelijk is dankzij diezelfde EU?

Je kunt overigens stemmen onafhankelijk of je in NL wel of niet ingeschreven bent, moet alleen worden aangevraagd.
Voor de EU hadden de Britten nog nooit van de Nederlanders gehoord idd.

Ik vraag me af hoe Willem III ooit in Engeland heeft mogen wonen zonder de EU.. scallywag!
reset
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:40:58 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139919516
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:20 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Besef je wel dat het privilege dat je hebt om in Engeland te wonen mogelijk is dankzij diezelfde EU?

Je kunt overigens stemmen onafhankelijk of je in NL wel of niet ingeschreven bent, moet alleen worden aangevraagd.
Inderdaad. Voor de EU was het hier een soort DDR waar niemand welkom was. Net zoals voor de EU ook geen buitenlandse handel bestond in Europa. En alle landen constant oorlog met elkaar voerden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:16:55 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139921471
Maar laten we eerlijk zijn, wonen en werken in Engeland wordt wel wat lastiger zonder het EU verdrag aangaande vrij woon- en werkverkeer. Ik moet er niet aan denken om elke zoveel maanden een visum aan te moeten vragen en de onzekerheid die daarbij komt kijken . Iedere keer weer kans dat een of andere ambtenaar het verkloot voor je.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:26:06 #147
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139922069
Je kunt wel de lolbroek uithangen met vergelijkingen die stuk gaan (Willem III leefde in de 16e eeuw, visums zijn pas gemeengoed geworden sinds WO1) maar het verlaten van de EU brengt onherroepelijk vervelende consequenties mee voor eenieder die zich hier gevestigd heeft. En ook bedrijfstechnisch zouden heel veel dingen niet zo goed meer vlotten - te denken aan importheffingen, regulatie/standaardisatie en nog veel meer.

Als je denkt dat het aanvragen van een verblijfsvergunning in de UK een lolletje is dan adviseer ik je eens mee te leven met een persoon die een visumaanvraag doet bij het Home Office. De bureaucratische molen bij dat soort zaken draait overuren

Maar je hebt wel bij 1 punt gelijk, ook al winnen die racisten van UKIP dan zal het nog steeds onwaarschijnlijk zijn dat de UK de EU verlaat. Het bedrijfsleven heeft namelijk een grote vinger in de pap en die hebben die EU meer nodig dan de xenofobe Britse bevolking.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:41:21 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_139923048
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:16 schreef Seven. het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn, wonen en werken in Engeland wordt wel wat lastiger zonder het EU verdrag aangaande vrij woon- en werkverkeer. Ik moet er niet aan denken om elke zoveel maanden een visum aan te moeten vragen en de onzekerheid die daarbij komt kijken . Iedere keer weer kans dat een of andere ambtenaar het verkloot voor je.
Daar heb je wel gelijk in. En al helemaal met die ambtenaren hier. Britten en organisatie..

De EU is zeker niet helemaal slecht, maar het gaat veel te hard de verkeerde kant uit. Een aantal onverkozen burocraten die steeds meer domme regels opleggen en ondertussen met hun bankiersvriendjes de kas leegstelen. Nee dank je.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:43:22 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139923183
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:26 schreef MartijnUK het volgende:
Je kunt wel de lolbroek uithangen met vergelijkingen die stuk gaan (Willem III leefde in de 16e eeuw, visums zijn pas gemeengoed geworden sinds WO1) maar het verlaten van de EU brengt onherroepelijk vervelende consequenties mee voor eenieder die zich hier gevestigd heeft. En ook bedrijfstechnisch zouden heel veel dingen niet zo goed meer vlotten - te denken aan importheffingen, regulatie/standaardisatie en nog veel meer.

Als je denkt dat het aanvragen van een verblijfsvergunning in de UK een lolletje is dan adviseer ik je eens mee te leven met een persoon die een visumaanvraag doet bij het Home Office. De bureaucratische molen bij dat soort zaken draait overuren

Maar je hebt wel bij 1 punt gelijk, ook al winnen die racisten van UKIP dan zal het nog steeds onwaarschijnlijk zijn dat de UK de EU verlaat. Het bedrijfsleven heeft namelijk een grote vinger in de pap en die hebben die EU meer nodig dan de xenofobe Britse bevolking.
Ik heb pas na 8 jaar een NI aangevraagd en altijd gewerkt. Je wilt misschien alles volgens de regels doen, maar dan ben ik bang dat je het land enorm overschat en verkeerd begrijpt. Zonder de EU waren we ook al welkom. Het is niet dat de EU het licht heeft aangedaan, want dat was het al.

Ik heb bij de Home Office gewerkt en heb vrienden die veel problemen hebben met de Home Office en vrienden die van buiten de EU komen en zonder Home Office al vele jaren in de UK wonen, werken en belasting betalen.

Je hebt nog heel veel te leren over de UK.
reset
  dinsdag 13 mei 2014 @ 22:23:36 #151
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139925987
Ik keek net Question Time met Farage en een hele bende andere politici. Altijd entertaining met Farage, maar David Dimbleby for Prime Minister, EU president en/of executive watchdog. _O_
reset
pi_139956700
Maar weer eens een vraag van deze ex-KAA'er. Tijd om eens wat belangrijke dingen te regelen. We hebben allebei 8 jaar pensioen afgedragen in het VK en de kans dat daar op ons 67e nog wat van over is in het VK lijkt me redelijk klein.

Ik heb zelf een pensioenverzekeraar in Nederland die op de lijst van HRMC en waarnaar je je pensioen kan overzetten naar je Nederlandse pensioenverzekeraar http://www.hmrc.gov.uk/pensionschemes/transfer-overseas.htm#2

Probleem is dat mijn vrouw bij een kleine verzekeraar zit die niet op de lijst staat, en die heeft nu 3 pensioentjes in het VK. Iemand enig idee hoe we die naar Nederland kunnen halen? Ze heeft ook een ABP pensioen in Nederland, maar je kunt kennelijk die waarde-overdracht alleen doen naar een verzekeraar waar je actief premie betaalt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 02:07:26 #153
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139973278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:45 schreef drWho het volgende:
Maar weer eens een vraag van deze ex-KAA'er. Tijd om eens wat belangrijke dingen te regelen. We hebben allebei 8 jaar pensioen afgedragen in het VK en de kans dat daar op ons 67e nog wat van over is in het VK lijkt me redelijk klein.

Ik heb zelf een pensioenverzekeraar in Nederland die op de lijst van HRMC en waarnaar je je pensioen kan overzetten naar je Nederlandse pensioenverzekeraar http://www.hmrc.gov.uk/pensionschemes/transfer-overseas.htm#2

Probleem is dat mijn vrouw bij een kleine verzekeraar zit die niet op de lijst staat, en die heeft nu 3 pensioentjes in het VK. Iemand enig idee hoe we die naar Nederland kunnen halen? Ze heeft ook een ABP pensioen in Nederland, maar je kunt kennelijk die waarde-overdracht alleen doen naar een verzekeraar waar je actief premie betaalt.
Staatspensioen of privé?
reset
pi_139994150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 02:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Staatspensioen of privé?
1 Staatspensioen, 2 privé... (Alsof het al niet ingewikkeld genoeg was!)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:22:14 #155
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140036511
Hebben jullie ook last van die bijenplaag? Moest zelfs van hotelkamer wisselen, kon niet meer 'veilig' in de buurt komen. :o
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_140036849
Niet dat ik weet, gelukkig!
Ja doei.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 22:45:55 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140037626
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:42 schreef drWho het volgende:

[..]

1 Staatspensioen, 2 privé... (Alsof het al niet ingewikkeld genoeg was!)
Staatspensioen is 2 sixpence per maand dus daar heb je niets aan en voor de privé contact opnemen met de fondsen om te kijken wat het waard is en opnemen?
reset
pi_140126578

:D! De rotonde waar wij nogal wat overheen rijden :+
Ja doei.
  maandag 19 mei 2014 @ 20:27:01 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_140142629
En dit dorp is hier om de hoek...

NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_140159744
Gisteren een groot stuk van Harwich->Londen gefietst. Wat is het platte land hier toch mooi! O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:40:50 #161
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_140159813
Is het daar ook zo'n prachtig weer?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_140160215
Ja, ik heb gisteren nota bene nog zonnebrandcreme gekocht. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_140473292
Iemand ervaring met dual nationality en de Britse nationaliteit aannemen? :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:49:14 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140480056
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:50 schreef Blue_Night het volgende:
Iemand ervaring met dual nationality en de Britse nationaliteit aannemen? :)
Voor dual nationality moet je trouwen met een Brit, lange tijd als kind er hebben gewoond of ..nog iets..

http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit

Je mag na 5 jaar er wonen de Britse nationaliteit aanvragen, maar na bijna 14 jaar heb ik nooit overwogen de Nederlandse op te geven.
reset
pi_140482205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 19:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor dual nationality moet je trouwen met een Brit, lange tijd als kind er hebben gewoond of ..nog iets..

http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit

Je mag na 5 jaar er wonen de Britse nationaliteit aanvragen, maar na bijna 14 jaar heb ik nooit overwogen de Nederlandse op te geven.
Bedankt voor je reactie! :) Ik woon lang genoeg in Engeland om de Britse nationaliteit aan te nemem maar wil ook zeker niet m'n Nederlandse nationaliteit opgeven dus wil graag een dubbele nationaliteit. Ik weet dat het voor de Engelse overheid geen probleem is maar vroeg me af of het een probleem zou zijn voor de Nederlandse overheid - stuur de ambassade misschien wel even een mailtje.

Bedankt voor de link trouwens! :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:46:28 #166
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140482779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:36 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! :) Ik woon lang genoeg in Engeland om de Britse nationaliteit aan te nemem maar wil ook zeker niet m'n Nederlandse nationaliteit opgeven dus wil graag een dubbele nationaliteit. Ik weet dat het voor de Engelse overheid geen probleem is maar vroeg me af of het een probleem zou zijn voor de Nederlandse overheid - stuur de ambassade misschien wel even een mailtje.

Bedankt voor de link trouwens! :)
Wat is de toegevoegde waarde voor je om een Britse nationaliteit te hebben?
reset
pi_140484670
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Wat is de toegevoegde waarde voor je om een Britse nationaliteit te hebben?
Stem recht voornamelijk en hoef ik niet meer naar die stomme ambassade in Londen!. Ik woon hier met mijn partner en ben absoluut niet van plan om terug naar Nederland te verhuizen.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:29:43 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140485223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:19 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Stem recht voornamelijk en hoef ik niet meer naar die stomme ambassade in Londen!. Ik woon hier met mijn partner en ben absoluut niet van plan om terug naar Nederland te verhuizen.
Britse partner?
reset
pi_140485264
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Britse partner?
Ja Britse partner
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:00:26 #170
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140486912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:30 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Ja Britse partner
Trouwen dan maar, dan kan je je NL nationaliteit behouden. :)
reset
pi_140498612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:00 schreef Individual het volgende:

[..]

Trouwen dan maar, dan kan je je NL nationaliteit behouden. :)
Je kan alleen je Nederlandse Nationaliteit houden als je trouwd?
pi_140499628
Nee, alleen als je trouwt. :P
Ja doei.
pi_140514309
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, alleen als je trouwt. :P
hm weet je toevallig of 'civil partnership' ook onder die regel valt?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:04:50 #174
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140531478
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:54 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

hm weet je toevallig of 'civil partnership' ook onder die regel valt?
Ik weet niet of het veranderd is maar civil partnership was voordat het homohuwelijk legaal werd alleen geschikt voor mensen van hetzelfde geslacht. Een geregistreerd partnerschap zoals in NL gebruikelijk bestaat in de UK niet voor heterostellen
pi_140541739
Civil partnership geeft je exact dezelfde rechten als een gewone trouw.
pi_140544721
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:04 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik weet niet of het veranderd is maar civil partnership was voordat het homohuwelijk legaal werd alleen geschikt voor mensen van hetzelfde geslacht. Een geregistreerd partnerschap zoals in NL gebruikelijk bestaat in de UK niet voor heterostellen
Is nog steeds zo. Ik ben eerder geneigd om voor een civil partnership te gaan dan een gewoon huwelijk vandaar de vraag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 16:19 schreef Monopoly_Man het volgende:
Civil partnership geeft je exact dezelfde rechten als een gewone trouw.
Thanks :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 19:04:49 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140546023
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 18:11 schreef Blue_Night het volgende:

[..]

Is nog steeds zo. Ik ben eerder geneigd om voor een civil partnership te gaan dan een gewoon huwelijk vandaar de vraag.

Wat is het verschil?
reset
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:21:52 #178
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_140728577
Vast en zeker het prijs kaartje wat er aan hangt? Je kunt hier ook voor naming ceremonies kiezen nadat je kleine geboren is ipv dopen..
  maandag 9 juni 2014 @ 17:40:18 #179
49641 Individual
Meet John Doe...
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:56:17 #180
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140993119
Voor de mensen die graag een Brits paspoort willen:
THESE are worrying times for British travellers awaiting passports

The Home Office: nog een goede reden om je NL paspoort te behouden.
reset
pi_141005980
Waarom zou iemand met een Nederlands paspoort een Brits paspoort willen? Ik zie helemaal geen voordelen daaraan, behalve dat je naast lokaal/Europees ook nationaal zou mogen stemmen.
pi_141021869
Er is nu dus een HEMA in Victoria Station. Heb even wat salmiakdropjes gekocht. Hoorde overal Nederlands om me heen, "wat gek" :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_141022442
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:47 schreef LintuxCx het volgende:
Er is nu dus een HEMA in Victoria Station. Heb even wat salmiakdropjes gekocht. Hoorde overal Nederlands om me heen, "wat gek" :')
Echt? Binnenkort eens gaan kijken dan. :)
pi_141023569
:')
Ja doei.
pi_141044064
Haha een HEMA? Misschien dit weekend toch even langsgaan.
pi_141046898
:')
Ja doei.
pi_141047398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
:')
Wat is je probleem.
pi_141047473
:')_!
Ja doei.
pi_141057144
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:42 schreef motorbloempje het volgende:
:')_!
:D
pi_141064793
Motorbloempje jaloers dat ze in de arse-end of the world geen Hema hebben? Als ik nog in Londen had gewoond had ik de hema in ieder geval van de drop voorraad afgeholpen.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 19:58:20 #191
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_141079602
Hier in manchester heb je trouwens drop bij mr simms wel duur maar tis drop! :D

Ook belgishe chocolade beter dan die troep van cadbury's!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:01:38 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141079744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 19:58 schreef x.Vira het volgende:
Hier in manchester heb je trouwens drop bij mr simms wel duur maar tis drop! :D

Ook belgishe chocolade beter dan die troep van cadbury's!
Haha de EU wilde Cadbury's de definitie chocolade ontnemen, maar ja ze hebben al genoeg problemen met de UK dus toch maar niet gedaan. :D

Het kan nog een stapje erger: Hershey's.
reset
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:07:44 #193
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_141079957
Oh dat durf ik niet eens aan.. 10 jaar geleden ging ik hard op een flake maar vandaag de dag brrr zelfs thorntons o.i.d word ik niet echt warm van.. Terwijl als ik een keer bij de chocolaterie wat choc in Nederland kocht dan was dat echt super nice, in Bels nog nicer..Hier heb ik het nog gewoon niet gevonden.. :o
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:14:12 #194
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141080163
Cadbury's fruit n nut was nog wel te doen, maar de chocolade is niet echt goed. Flake heb ik nooit echt geweldig gevonden. Echt van die kartonchocolade.

Belgisch en Italiaans. :9~
reset
pi_141080405
Chocolade in Amerika.. Dat is pas erg :') Zelfs onze koetjesrepen vinden ze daar goddelijk zo slecht is hun Eigen spul.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 23:25:56 #196
429145 x.Vira
Moet dit?
pi_141089994
Och gossie, ik zie al zo'n heel food orgasm wanneer ze geintroduceed worden met c'ote d'or nom nom nom
pi_141090854
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:25 schreef x.Vira het volgende:
Och gossie, ik zie al zo'n heel food orgasm wanneer ze geintroduceed worden met c'ote d'or nom nom nom
Nou, serieus! Had chocoladeletters mee rond sinterklaas en van die verkade repen. Hele familie werd opgebeld om het te komen proeven! :') Ze vonden het ongelooflijk (typisch overdrijven altijd die Amerikanen duh) dat chocolade zo kon proeven. Vooral van die repen en van dat zeebanket choco werden ze gek van :D
  zondag 15 juni 2014 @ 12:01:24 #198
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_141104255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:47 schreef LintuxCx het volgende:
Er is nu dus een HEMA in Victoria Station. Heb even wat salmiakdropjes gekocht. Hoorde overal Nederlands om me heen, "wat gek" :')
Haha, ik liep er gisteren ook even binnen (mooi dat ze gevulde koeken en eierkoeken hebben). Eerste wat ik hoorde "oh kijk daar eens, paprikachips!".
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 15 juni 2014 @ 15:47:19 #199
111528 Viajero
Who dares wins
pi_141111510
Die mix van jalouzie en respect in de blikken van de Engelsen als ik in mijn Oranjeshirt over straat loop :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_141111826
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:47 schreef Viajero het volgende:
Die mix van jalouzie en respect in de blikken van de Engelsen als ik in mijn Oranjeshirt over straat loop :)
En terecht w/ w/ w/
pi_141151175
Thorntons O+ De lekkerste chocolade hier vind ik. Maar ik hou van zoet en romig ;)
pi_141158091
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:16 schreef Selestha het volgende:
Thorntons O+ De lekkerste chocolade hier vind ik. Maar ik hou van zoet en romig ;)
Hotel Chocolat. O+
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:55:17 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141229621
Hoi. Vraagje:

Ik heb een aanbod voor een nieuwe baan. £28000 de eerste drie maanden proeftijd, daarna £30000 + en bonussen.

Mij vriend springt hoog en laag en beweert dat ik die £30000 + in writing moet hebben EN dat dat vrij normaal is. Ik denk dat ik gewoon genoegen moet nemen met £28000 en dan me bewijzen in die 3 mnd, om vervolgens te onderhandelen. Ik persoonlijk DENK dat het niet zo gewoon is om nu te vragen of ze dat effe willen bevestigen. Maar aangezien ik hier 2 jaar woon en dit de eerste keer is dat ik uberhaupt onderhandel over zulke zaken, is het normaal om dit te vragen?

Ik wil de recruiter niet direct afschrikken :P .
Resistance is futile.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:56:58 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141229709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:25 schreef Individual het volgende:
Lokpost want jij weet doorgaans wel van dit soort zaken. :*
Resistance is futile.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:34:51 #205
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141236885
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lokpost want jij weet doorgaans wel van dit soort zaken. :*
Na je proeftijd kan je verder onderhandelen, maar ik zou eerst die proefperiode afwachten. Daar zijn proefperiodes voor bedoeld. Je weet nog niet eens of het wel je ideale baan is en dat weten zij van jou toch ook niet?

Wat is het hebben van een bevestiging waard voor het einde van de proefperiode? Na die 3 maanden heb je dat aanbod in je hoofd tijdens de onderhandeling en heb je een basis om te beginnen.

Niet moeilijk doen en zeuren om triviale dingen, maar duidelijk en direct blijven.
reset
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:20:05 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141266943
LOL, dat dacht ik ook maar mijn vriend zei dat het de normaalste zaak van de wereld is om het vast te laten leggen. Na aandringen van zijn kant toch geïnformeerd bij de recruiter en binnen 20 minuten bericht dat het geen enkel probleem was, of ik dan nu wel akkoord zou gaan.

Nou ja, 21 juli of 28 juli beginnen dus.
Resistance is futile.
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:26:47 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141267393
Als ik je post eerder had gezien, dan had ik er nooit om durven vragen, hahaha.
Resistance is futile.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:20:08 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141354298
JE CAPS ZIT VAST!!
Ja doei.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:25:09 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141354469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:22 schreef motorbloempje het volgende:
JE CAPS ZIT VAST!!
Ctrl-c/v ;)
reset
  zaterdag 21 juni 2014 @ 02:28:42 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141361636
Gutted.
Resistance is futile.
pi_141372329
De teleurstelling bij iedereen toen Costa Rica scoorde, heerlijk genieten
pi_141940072
Hebben jullie nog iets van cursussen Engels o.i.d. gedaan toen jullie naar de UK verhuisden? Lijkt me dat je Engels wel op z'n minst op C1 niveau wilt spreken en schrijven.

Ik kan volgend jaar mijn CAE en dat jaar daarop mijn CPE halen, en ik houd alle mogelijkheden qua werken in het buitenland open, dus vroeg me af of het echt meerwaarde heeft. :)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 20:27:39 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141941796
Ik denk dat mijn niveau wel B3 is!
reset
pi_141964828
Nooit cursus gedaan; gewoon veel ouwehoeren en omgeving vragen je te corrigeren als je fouten maakt. Ik heb geen idee hoe hoog mijn niveau is op dit moment. :)
Mon 'en!
  zondag 6 juli 2014 @ 13:09:14 #217
95123 Operc
Nr. 40
pi_141965217
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:52 schreef netchip het volgende:
Hebben jullie nog iets van cursussen Engels o.i.d. gedaan toen jullie naar de UK verhuisden? Lijkt me dat je Engels wel op z'n minst op C1 niveau wilt spreken en schrijven.
Nergens voor nodig, je leert het hier snel genoeg. :)
quote:
Ik kan volgend jaar mijn CAE en dat jaar daarop mijn CPE halen, en ik houd alle mogelijkheden qua werken in het buitenland open, dus vroeg me af of het echt meerwaarde heeft. :)
Ik heb geen idee wat een CAE of CPE is, maar een certificaat van een bepaald niveau Engels lijkt mij redelijk nutteloos.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:09:30 #218
95123 Operc
Nr. 40
pi_141965226
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:57 schreef bloempjuh het volgende:
Nooit cursus gedaan; gewoon veel ouwehoeren en omgeving vragen je te corrigeren als je fouten maakt. Ik heb geen idee hoe hoog mijn niveau is op dit moment. :)
Dat dus. :)
  zondag 6 juli 2014 @ 13:31:50 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141965829
Ik had geen idee wat die niveau's betekenden, maar het is een EU iets.
http://www.taalloket.nl/v(...)referentiekader.html

Net de C1 (C1 Effective operational proficiency) test gedaan en deed het 'very good' ondanks wat foutjes. Ik ken genoeg born n bred Britten die het niet zouden halen. :D
http://www.englishtag.com/tests/level_test_lower_advanced_C1.asp


It's films ya plonker! :(

Mijn 'correcte Engels' heeft flink wat schade opgelopen door in Engeland te wonen. :D
reset
pi_141967701
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:31 schreef Individual het volgende:

Net de C1 (C1 Effective operational proficiency) test gedaan en deed het 'very good' ondanks wat foutjes. Ik ken genoeg born n bred Britten die het niet zouden halen.
Geven ze niet heel de tijd 'very good' ? :P Ik heb er 22 goed maar toch 11 fout.
  zondag 6 juli 2014 @ 14:52:19 #221
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141967946
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:39 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Geven ze niet heel de tijd 'very good' ? :P Ik heb er 22 goed maar toch 11 fout.
Geen idee, maar in het eerste jaar in Engeland vertelde Engelsen me hoe goed m'n Engels was. Dat nam steeds meer af door de jaren dus het zal wel steeds slechter zijn geworden. Komt vast door de gebrekkige beheersing van Engels van de Engelsen zelf. :+
reset
  zondag 6 juli 2014 @ 21:07:59 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_141981877
28 goed maar ik vond de laatste oefening idioot.
Resistance is futile.
pi_141989093
Bij vraag 11 zijn alle drie de opties fout.
pi_141989689
Ook 28. :) Laatste? Ik was vooral geen fan van B, daar had ik 4 van mijn 5 fouten. ;(

Wat is het platteland hier trouwens mooi zeg, zelfs vrij dicht bij Londen al. Vandaag 85km gefietst tussen Hackbridge en Dorking. En vorig weekend in Wales, dat was dan nog net wat mooier. O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 6 juli 2014 @ 23:36:35 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141989774
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:34 schreef LintuxCx het volgende:
Ook 28. :) Laatste? Ik was vooral geen fan van B, daar had ik 4 van mijn 5 fouten. ;(

Wat is het platteland hier trouwens mooi zeg, zelfs vrij dicht bij Londen al. Vandaag 85km gefietst tussen Hackbridge en Dorking. En vorig weekend in Wales, dat was dan nog net wat mooier. O+
Waar in Wales?
reset
pi_141989988
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:36 schreef Individual het volgende:

[..]

Waar in Wales?
Rondom Abergavenny. Was de "Championship Sportive", fietstocht op dezelfde route als waar zondag het officiële Britse kampioenschap gereden werd. *O*

Erg mooi, was mijn tweede keer in Wales maar ik wil er nog wel vaker heen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 7 juli 2014 @ 00:04:20 #227
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_141990784
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:41 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Rondom Abergavenny. Was de "Championship Sportive", fietstocht op dezelfde route als waar zondag het officiële Britse kampioenschap gereden werd. *O*

Erg mooi, was mijn tweede keer in Wales maar ik wil er nog wel vaker heen.
Daar niet geweest, maar ken de omgeving goed. Vooral aan de kust van Newport tot Aberystwyth. Lopend en fietsend.

Wales is prachtig en ik ben zelfs genoemd naar een Welshman, hoewel ik altijd mijn NL roepnaam gebruik. :P
reset
  maandag 7 juli 2014 @ 12:20:33 #228
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_142000728
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid vanaf 1 september aan het werk in Londen en nu wilde ik hier vragen om tips en algemene zaken waar ik op moet letten bij het vertrekken uit Nederland.
En of er mensen zijn die weten welke websites handig zijn om alvast op zoek te gaan naar huisvesting.

Alvast bedankt!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 9 juli 2014 @ 18:44:21 #229
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_142103793
Ben al bijna een jaar teug na te hebben gestudeerd in wales. Miss de sfeer van wales maar ook de tripjes naar engeland etc...

Waar zou een commerciële jongen (bba) met als aanvulling een msc international business het best zijn zoektocht naar een baan kunnen starten? Heb werk ervaring in o.a showroom verkoop maar dat is niet mijn doel uiteraard!
Aigh aigh Captain!
pi_143836542
Is er iemand hier al eens op de Shard geweest? Ga volgend weekend even een weekendje London en zou dan voor halve prijs dat ding op kunnen.

Hopelijk is het wel beter weer als dit weekend, wat is het met bank holidays dat het bijna altijd zo bagger is! ;(
pi_143922039
Op 3 september keer ik weer terug naar Nederland. En daar ben ik blij mee, Engeland is een prachtig land maar voor mij geen plek om te willen leven :)
pi_143922435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb hier geen realistische kans meer op een baan, ivm conflict met mijn ex-werkgever hier en het feit dat ik in een klein dorp woon waar iedereen nu weet dat mijn ex-werkgever mij niet kan waarderen.. Dat was ook een reden om dit te gaan doen. In NL heb ik altijd een inkomen, zelfs als het tijdelijk een uitkering is.
Dit vertelt toch een iets complexer verhaal...?
Ja doei.
pi_143922471
quote:
5s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit vertelt toch een iets complexer verhaal...?
Ja klopt, ik had alleen niet direct de behoefte om dat uitgebreide verhaal hier te herhalen ;)
pi_143922538
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:52 schreef Selestha het volgende:
Op 3 september keer ik weer terug naar Nederland. En daar ben ik blij mee, Engeland is een prachtig land maar voor mij geen plek om te willen leven :)
De bedoeling is toch dat je terug gaat of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143922653
En je wilde toch een Brits paspoort en je Nederlandse nationaliteit opgeven? :?
Ja doei.
pi_143922710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De bedoeling is toch dat je terug gaat of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen 8)7
Oh dat.. Tsja dat was de bedoeling wel, maar mijn vriend heeft het nu steeds over dat hij vooral vrienden wil zijn. Dus ik denk niet dat ik terugga ;)
pi_143922737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
En je wilde toch een Brits paspoort en je Nederlandse nationaliteit opgeven? :?
Jep :) Ik dacht na 10 jaar en vele reizen het land wel te kennen. Naief ; maar weer wat geleerd :)
pi_143922814
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:10 schreef Selestha het volgende:

Oh dat.. Tsja dat was de bedoeling wel, maar mijn vriend heeft het nu steeds over dat hij vooral vrienden wil zijn. Dus ik denk niet dat ik terugga ;)
-O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143922845
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:10 schreef Selestha het volgende:

Jep :) Ik dacht na 10 jaar en vele reizen het land wel te kennen. Naief ; maar weer wat geleerd :)
Reizen en wonen zijn vaak totaal verschillende dingen. Dat heb ik oa geleerd van mensen hier die dol waren op Nieuw Zeeland, maar toen ze er eenmaal woonden was het een wereld van verschil.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143923064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Reizen en wonen zijn vaak totaal verschillende dingen. Dat heb ik oa geleerd van mensen hier die dol waren op Nieuw Zeeland, maar toen ze er eenmaal woonden was het een wereld van verschil.
Ja, ik heb mijn lesje nu ook geleerd :') Gelukkig weinig problemen ondervonden met de terugkomst :)
pi_143923516
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Reizen en wonen zijn vaak totaal verschillende dingen. Dat heb ik oa geleerd van mensen hier die dol waren op Nieuw Zeeland, maar toen ze er eenmaal woonden was het een wereld van verschil.
Ach, dat ligt ook aan je insteek, begin en kansen. Ik heb echt totaal geen problemen ondervonden, echt totáál niet.
Ja doei.
pi_143923628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ach, dat ligt ook aan je insteek, begin en kansen. Ik heb echt totaal geen problemen ondervonden, echt totáál niet.
Ja dat is fijn, ik ben blij voor jou dat het gelukt is!

Hier waren er echter meer haken en ogen, en het samenwonen met de schoonfamilie dreef alles op de spits. Het is beter zo :)
pi_143923872
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:29 schreef Selestha het volgende:

Ja dat is fijn, ik ben blij voor jou dat het gelukt is!

Hier waren er echter meer haken en ogen, en het samenwonen met de schoonfamilie dreef alles op de spits. Het is beter zo :)
Dat is ook niet zo'n super start natuurlijk; geloof niet dat ik daar ooit voor gekozen zou hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143923880
Tsja, het wordt hier wel vaker besproken (niet alleen in het VK-topic, maar ook andere KAA-topics) zodra er weer iemand is met verhuisplannen, dat het nog niet hebben van een baan en/of opleiding in een gewilde sector én het vanaf moment 1 afhankelijk zijn van derden geen sterke starterspositie oplevert.

Vervelend hoor, verbroken relaties zijn nooit leuk, echt, heus, maar om heel eerlijk te zijn verbaast het me ook niet dat het zo gelopen is :@. En dat is sneu gezien je enthousiasme in den beginne, maar als ik zelf ook niet zeker was geweest van het feit dat we hier állebei aan de slag konden waren we ook niet geëmigreerd.

Maargoed, succes verder in Nederland dan maar weer.
Ja doei.
pi_143924234
quote:
2s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:34 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, het wordt hier wel vaker besproken (niet alleen in het VK-topic, maar ook andere KAA-topics) zodra er weer iemand is met verhuisplannen, dat het nog niet hebben van een baan en/of opleiding in een gewilde sector én het vanaf moment 1 afhankelijk zijn van derden geen sterke starterspositie oplevert.

Vervelend hoor, verbroken relaties zijn nooit leuk, echt, heus, maar om heel eerlijk te zijn verbaast het me ook niet dat het zo gelopen is :@. En dat is sneu gezien je enthousiasme in den beginne, maar als ik zelf ook niet zeker was geweest van het feit dat we hier állebei aan de slag konden waren we ook niet geëmigreerd.

Maargoed, succes verder in Nederland dan maar weer.
Ik had wel een baan, dus dat was de reden niet. Ik ben uiteindelijk wel mijn baan kwijtgeraakt, maar de doorslag gaf dat we gewoon niet zo bij elkaar passen als we dachten. We hebben andere problemen waardoor het stuk is gelopen, voornamelijk omdat we gewoon allebei hele andere wensen hebben in het leven.

Nee, zoals ik zei was het naief om te denken dat we dit allemaal konden overwinnen. Maar deze verhalen moeten hier ook een plek hebben, zo kunnen andere mensen weer 3x extra nadenken ;)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:55:30 #246
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143955176
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:10 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jep :) Ik dacht na 10 jaar en vele reizen het land wel te kennen. Naief ; maar weer wat geleerd :)
Als je het 5 jaar zou hebben volgehouden had het gemogen. Het leven in Engeland is niet zo recht, modern en schoon als in NL.
reset
pi_143955300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:55 schreef Individual het volgende:

[..]

Als je het 5 jaar zou hebben volgehouden had het gemogen. Het leven in Engeland is niet zo recht, modern en schoon als in NL.
Ja dat heb ik heel duidelijk meegekregen, het is een wereld van verschil. En niets voor mij :)

Maar goed, weer een stukje levenservaring opgedaan. Dat is ook wat waard ;)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:09:57 #249
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143955685
quote:
Het kan zeker wel. De ov-chipkaart in Londen is ingevoerd zonder al de problemen die er in Nederland zijn/waren. In 2002 had ik ook al digitale tv.
reset
pi_143957324
Ons postkantoor (Tobermory, Isle of Mull, Schotland) gaat definitief dicht. Geen idee wat er met onze post gaat gebeuren, maar alle postbodes hebben ontslag + oprotpremie gekregen vorige week.. :o
Mon 'en!
pi_143957423
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:57 schreef bloempjuh het volgende:
Ons postkantoor (Tobermory, Isle of Mull, Schotland) gaat definitief dicht. Geen idee wat er met onze post gaat gebeuren, maar alle postbodes hebben ontslag + oprotpremie gekregen vorige week.. :o
Post is afgeschaft! })
pi_143957525
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:57 schreef bloempjuh het volgende:
Ons postkantoor (Tobermory, Isle of Mull, Schotland) gaat definitief dicht. Geen idee wat er met onze post gaat gebeuren, maar alle postbodes hebben ontslag + oprotpremie gekregen vorige week.. :o
Dat moet je straks zelf komen ophalen bij een stad in de buurt *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143980327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat moet je straks zelf komen ophalen bij een stad in de buurt *)
Vaarwel, blauwe enveloppen uit Nederland. Ik kan jullie niet meer ontvangen, helaas :)
Mon 'en!
pi_143981269
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:09 schreef Individual het volgende:

[..]

Het kan zeker wel. De ov-chipkaart in Londen is ingevoerd zonder al de problemen die er in Nederland zijn/waren.
Al is de OV-shitkaart ook nog wat lastiger omdat die door het hele land heen moet werken waar de Oyster alleen voor reizen binnen Greater London gebruikt kan worden.

Maar dat is idd niet genoeg om het verschil tussen de best werkbare Oyster en de chaos van de OV-chipkaart te verklaren.

Voorbeeld: Incomplete reizen/etc. Met een beetje geluk krijg je de volgende dag/week een mailtje van TfL dat je te veel betaald hebt, en dat je de volgende keer dat je op dat station aankomt het geld automatisch terug krijgt. Anders is het een kwestie van op de website inloggen en op een paar knopjes klikken.

In Nederland moet je door een chaos van websites navigeren en een gigantisch formulier invullen met allemaal informatie die die kneuzen al lang hebben om je stuiver terug te krijgen. Allemaal ongetwijfeld in de hoop dat zo veel mogelijk mensen het daar opgeven en hun eigen fucking geld dus niet terug zullen krijgen. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143981307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:52 schreef LintuxCx het volgende:
In Nederland moet je door een chaos van websites navigeren en een gigantisch formulier invullen met allemaal informatie die die kneuzen al lang hebben om je stuiver terug te krijgen. Allemaal ongetwijfeld in de hoop dat zo veel mogelijk mensen het daar opgeven en hun eigen fucking geld dus niet terug zullen krijgen.
Twee keer vergeten uit te checken. Twee keer een belletje van nog geen 2 minuten en het was geregeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143981407
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 08:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Twee keer vergeten uit te checken. Twee keer een belletje van nog geen 2 minuten en het was geregeld.
Okay, da's een betere ervaring. :) Ik heb een keer uitcheckproblemen met de tram in Utrecht gehad, afhandeling daarvan viel me bitter tegen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:12:13 #257
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_143991070
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:20 schreef Seven. het volgende:
LOL, dat dacht ik ook maar mijn vriend zei dat het de normaalste zaak van de wereld is om het vast te laten leggen. Na aandringen van zijn kant toch geïnformeerd bij de recruiter en binnen 20 minuten bericht dat het geen enkel probleem was, of ik dan nu wel akkoord zou gaan.

Nou ja, 21 juli of 28 juli beginnen dus.
Hoe bevalt je nieuwe baan nu?
reset
  zondag 31 augustus 2014 @ 01:09:52 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144010202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Hoe bevalt je nieuwe baan nu?
*O*

Erg blij, ik verveel me zo nu en dan maar deze week maar eens een gesprekje aangaan over mijn werkdruk want de rest van mijn team heeft beduidend meer te doen dan ik. Leuk bedrijf, leuke mensen, en inhoudelijk ook veel interessanter (alleen niet genoeg).
Resistance is futile.
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:37:45 #259
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144017938
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O*

Erg blij, ik verveel me zo nu en dan maar deze week maar eens een gesprekje aangaan over mijn werkdruk want de rest van mijn team heeft beduidend meer te doen dan ik. Leuk bedrijf, leuke mensen, en inhoudelijk ook veel interessanter (alleen niet genoeg).
Zo nu en dan een bende emails uitprinten en daarmee druk rondlopen. Dan lijkt het net alsof je heel belangrijk bent. :P Echt werken is wel beter en dan gaat de tijd ook sneller. Soms/vaak moet je ook zelf je eigen baan bij elkaar sprokkelen en 'onmisbaar' worden. ;)
reset
  donderdag 18 september 2014 @ 10:32:41 #260
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144651893
Spannende dag voor de UK vandaag. Ik denk dat Schotland wel bij de UK blijft, maar de polls zijn 50/50.
reset
pi_144652559
Ik Ben zoooo benieuwd!
Ja doei.
  donderdag 18 september 2014 @ 10:57:17 #262
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144652598
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
Ik Ben zoooo benieuwd!
Ben met een hoofdletter. :D

Dat doet mijn auto-correct ook altijd.
reset
pi_144652839
:') guilty...
Ja doei.
pi_144654892
De mensen die ik ken uit de UK zijn behoorlijk tegen Schotse onafhankelijkheid, zelf heb ik er niet echt een sterke mening over. Ik denk dat de Schotten er economisch niet echt op vooruit zullen gaan, maar ik kan me wel iets voorstellen bij eventuele Schotse sentimentele redenen voor onafhankelijkheid :)
  donderdag 18 september 2014 @ 15:55:31 #265
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_144660910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:22 schreef Selestha het volgende:
De mensen die ik ken uit de UK zijn behoorlijk tegen Schotse onafhankelijkheid, zelf heb ik er niet echt een sterke mening over. Ik denk dat de Schotten er economisch niet echt op vooruit zullen gaan, maar ik kan me wel iets voorstellen bij eventuele Schotse sentimentele redenen voor onafhankelijkheid :)
Ik gok dat je vooral Engelsen kent? Die zijn in de meerderheid tegen afsplitsing. Maar die hebben het niet voor het zeggen. In Schotland is het dus ongeveer 50/50. Gek genoeg is men in Wales en N-Ierland voor afsplitsing, want ze hopen dat dat er voor kan zorgen dat zij zelf ook wat meer zelfbestuur kunnen krijgen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  vrijdag 19 september 2014 @ 08:01:08 #266
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_144683597
Scotland said "No".

Yay for the United Kingdom *O*
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_144683694
Ik zat nog even te twijfelen of ik al mijn ponden over moest pompen naar NL, maar ik had voldoende vertrouwen in de Schotten om dat niet noodzakelijk te achten.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:32:52 #268
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144685020


:Y

Het blauw mag blijven en dit topic blijft de TT houden.
reset
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:35:13 #269
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_144686444
Sterker nog de wisselkoers is uitstekend op het moment :)

Ik ben blij met de uitslag. Schotland is een mooi land en men verdient respect voor hun cultuur en traditie maar ze zijn na meer dan 3 eeuwen een dusdanig onderdeel van de Britse cultuur dat ik ze eigenlijk niet als zelfstandig zou kunnen beschouwen :)
  vrijdag 19 september 2014 @ 10:46:52 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144686715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 10:35 schreef MartijnUK het volgende:
Sterker nog de wisselkoers is uitstekend op het moment :)



Het is niet meer de NLG 3,70 (Euro 1,68) van 2000, maar toch omhoog.
reset
pi_144687651
De Romantische Mo had 't ergens wel mooi gevonden, een écht eigen O+ Schotland O+ waar we dan later zouden gaan wonen in een mooie cottage op Skye O+ en waar we Scots Gaelic zouden leren, etc. etc. :P

Ben benieuwd wat de veranderingen allemal teweeg gaan brengen de komende tijd, want met ruim 40% nog steeds voor ja was er toch altijd nog een groot deel vóór.
Ja doei.
pi_144688049
Ja doei.
pi_145927636
Vannacht weer een fijn stukje fietsen. :D http://www.stcrispinsdaynightride.co.uk/ 165km, waarvan zo'n 30km door de stad heen en dan een flinke lus erbuiten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 5 november 2014 @ 18:29:59 #274
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146339074
Wat is het hier stil!

Dan maar wat goed nieuws om de stilte te doorbreken:

http://www.theguardian.co(...)gains-20bn-ucl-study
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_146565946
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:29 schreef Wolve000 het volgende:
Dan maar wat goed nieuws om de stilte te doorbreken:

http://www.theguardian.co(...)gains-20bn-ucl-study
^O^

Verbaast me ook niet echt nee. :)

En nog meer goed nieuws: De HEMA verkoopt zowel pepernoten als bolognese chips!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 12 november 2014 @ 11:09:28 #276
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_146566394
Enig puntje is... de Hema in London is ongeveer net zo ver weg als de Hema in Nederland. :+
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 12 november 2014 @ 11:45:00 #277
111528 Viajero
Who dares wins
pi_146567385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 10:53 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

^O^

Verbaast me ook niet echt nee. :)

En nog meer goed nieuws: De HEMA verkoopt zowel pepernoten als bolognese chips!
Ik was er afgelopen maandag voor het eerst. Sommige producten hebben alleen in het Nederlands en Frans erop staan wat het is, oa die chips (hier normaal gesproken crisps genoemd). Wel eindelijk een goede kaasrasp aangeschaft voor £5 :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_146843054
Weet iemand toevallig hoe de relatie met sealand is? is dat nog steeds oorlog en verderf?
pi_146843212
Het is wat verwaterd.
Ja doei.
pi_147684327
Openbaring voor mij, misschien niet voor jullie,ze hebben paprika-chips bij de Asda! O+
Why do dishes when you can do daiquiris?
  woensdag 17 december 2014 @ 21:39:33 #281
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147684460
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:37 schreef MissGump het volgende:
Openbaring voor mij, misschien niet voor jullie,ze hebben paprika-chips bij de Asda! O+
Ze hebben paprika chips in de (Poolse) ethnic shops en daar zijn er veel van.
reset
pi_147684737
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Ze hebben paprika chips in de (Poolse) ethnic shops en daar zijn er veel van.
De Asda is voor mij dichterbij, maar thanks, mochten ze het ooit uit het assortiment halen weet ik tenminste waar ik moet zijn!
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_147694946
Christmas do van de uni. Lag voor 12 en op bed... Daar kan ik toch echt heel slecht aan wennen.... :')
Ja doei.
pi_147775007
Ja doei.
  zaterdag 20 december 2014 @ 16:34:55 #285
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_147777219
quote:
Fantastisch. _O- Die britse humor toch.... _O_
pi_147796837
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 16:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Fantastisch. _O- Die britse humor toch.... _O_
Ik ben deze week voor het eerst naar een panto geweest, vol met erg Britse humor, erg gelachen! Eigenlijk vooral voor kinderen geloof ik maar de volwassenen schreeuwen minstens zo hard :D
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_147917011
Holy shit, HEMA bezorgd online! Heb net een dikke order bolognese chips geplaatst.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:56:26 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148234121
Wie oh wie heeft zinnige tips aangaande de volgende situatie (scheiding/hypotheek):

Mijn partner en zijn ex zijn nog getrouwd en dit jaar moet het er dan maar eens van komen met die scheiding. Ze zijn in 2006 uit elkaar gegaan, sindsdien heeft hij de hele keet in zijn eentje onderhouden en in zijn eentje betaalt. 2006 was geen goed jaar voor hem, hij heeft maanden niet kunnen werken wegens ernstige depressie en de zorg voor twee kinderen (die zijn nu 17 en 20). Zij weigerde bij te dragen en dus bouwden de schulden zich snel op. Het komt er op neer dat Lloyds bank uiteindelijk ingegrepen heeft en hij heeft een consolidation loan met deze knakkers afgesproken. Zijn kredietgeschiedenis is dus kut. Zij wil de helft van het huis en de helft van zijn pensioen, een vriendschappelijke afronding van dit alles zit er niet in.

Ik ben hier 3 jaar geleden bij ingetrokken en ik wil haar uitkopen en ik wil nog wat geld overhouden voor een verbouwing. Hypotheek die mijn partner en zijn ex gezamelijk hebben: bijna 60.000. Overwaarde nu: 110.000. Mijn inkomen: 30.000. Kredietgeschiedenis: ik heb mijn ogen laten laseren op krediet hier, helft afbetaald en geen enkele betaling gemist, wel een flinke Nederlandse studieschuld. Geen creditcard.

De grootste vragen zijn, gaat de rechter haar de helft toekennen van wat het nu waard is of van wat het 9 jaar geleden waard was? En wat kan ik uberhaupt verwachten bij het afsluiten van een hypotheek, ik neem aan dat hij zal moeten oversluiten en daar gaat dan de schoen wringen met die consolidation loan.. En bij welke verstrekker moet ik zijn, ik begin bij Lloyds binnenkort maar eigenlijk vind ik dit een enorme teringbank (ik zit bij Lloyds want hij zit bij Lloyds). Verder, hoe vind ik een betrouwbare financieel adviseur? En hoe leg ik dit allemaal vast?

LOL, ik heb in Nederland voor de kredietcrash ooit eens een hypotheek gehad maar dat ging allemaal zo simpel. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. HELP!
Resistance is futile.
pi_148237607
Van scheidingen heb ik verder geen kaas gegeten, maar van hypotheken heb ik het afgelopen jaar het een en ander opgestoken.

Hypotheek hier heb ik via een hypotheekadviseur geregeld, dat was wel handig. Er zijn veel verstrekkers en de meesten willen niks van je weten tenzij je hier al een jaar of vijf ofzo woont.

Barclays/Woolwich zou één van de weinigen zijn die minder "religieus" met kredietscores werkt, daar leen ik voorlopig van. Ook een kutbank, maar goed, kan altijd over twee jaar als m'n fixed periode voorbij is wat beters uitzoeken, als ik goeie historie opgebouwd heb.

Zorg er iig voor dat je in het electoral register staat, da's echt essentieel voor je score. Geen creditcard hebben is hier juist weer een nadeel want die wel hebben (als het je gelukt is, want da's ook weer niet simpel :')) is weer een teken van schulden kunnen betalen.

Het is een onvoorstelbaar achterlijk systeem, wat het zo af en toe in de schulden staan "beloont".
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:57:21 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148238288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:14 schreef LintuxCx het volgende:
Van scheidingen heb ik verder geen kaas gegeten, maar van hypotheken heb ik het afgelopen jaar het een en ander opgestoken.

Hypotheek hier heb ik via een hypotheekadviseur geregeld, dat was wel handig. Er zijn veel verstrekkers en de meesten willen niks van je weten tenzij je hier al een jaar of vijf ofzo woont.

Barclays/Woolwich zou één van de weinigen zijn die minder "religieus" met kredietscores werkt, daar leen ik voorlopig van. Ook een kutbank, maar goed, kan altijd over twee jaar als m'n fixed periode voorbij is wat beters uitzoeken, als ik goeie historie opgebouwd heb.

Zorg er iig voor dat je in het electoral register staat, da's echt essentieel voor je score. Geen creditcard hebben is hier juist weer een nadeel want die wel hebben (als het je gelukt is, want da's ook weer niet simpel :')) is weer een teken van schulden kunnen betalen.

Het is een onvoorstelbaar achterlijk systeem, wat het zo af en toe in de schulden staan "beloont".
Thanks. OK, electoral register heb ik een jaar geleden gefixt gelukkig. En ik las inderdaad dat banken winst maken op je op het moment dat je niet netjes volledig aflost op je creditcard :') maar volgens mij moet je wel je minimumbedrag afbetalen om voor banken interessant te zijn.

Ik maak elke maand zo'n 300GBP over naar Belgie en Nederland wegens studieschuld en creditcard aflossen, speel ik hier open kaart?
Resistance is futile.
pi_148238992
Mijn gok is dat ze die info niet vanzelf hebben en dat het ook geen invloed heeft op je kredietscore, maar dat wel verwacht wordt dat je die info geeft. Of je dat dan ook echt moet doen of niet, geen idee. :+

Maar de regels zijn dacht ik april vorig jaar aangescherpt, banken moeten nu redelijk diep in je financiën duiken voor ze een bod doen, dus dan komen ze die transacties sowieso tegen.

De hele CC schuld elke maand afbetalen moet gewoon kunnen op zich dus daar verdienen de banken verder weinig aan. Meningen verschillen over of je kredietscore sneller stijgt als je langzaam aflost - natuurlijk hebben de banken dat liever omdat je ze anders geld kost, maar de kredietscore zou niet zo werken.

Succes ermee iig. Je kunt kijken of je ergens nog gratis of goedkoop hypotheekadvies kunt krijgen, dat is op zich best handig. Is mij via werk werk gelukt destijds.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:31:11 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148240194
UK credit card aangeschaft, ik denk niet dat ik een balance transfer kan doen om van mijn Belgische kaart af te komen. Maar goed, net mijn rating gecheckt op experian, ziet er aardig goed uit. Ik heb alleen nog geen afbetaalde schuld (wordt opgelost met die creditcard) en ik ben hier nog geen 5+ jaar.

Hypotheekadvies wil ik sowieso, maar denk niet dat dat via mijn werk kan. Als iemand een goeie financieel adviseur weet, ik hou me warm aanbevolen :+.
Resistance is futile.
pi_148257548
Vergeet niet om binnen een maand je Experian weer op te zeggen, anders trekken ze met plezier maandelijks £10-15 van je rekening. En opzeggen kan alleen telefonisch en ze zullen je eerst proberen wijs te maken dat ze het geld waar zijn en dat ze je kunnen helpen met geld besparen. :')

Via www.google.co.uk/mortgage kun je volgens mij een telefoontje van een adviseur aanvragen, al heb ik geen idee of die dan gratis werken. (Moet toch kunnen want een adviseur krijgt al aardig wat commissie.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:32:28 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_148268270
Bwehe, zal nog een leuk gesprekje worden dan. Nee dankje, ik wilde alleen mijn credit score weten, doel bereikt. Lekker lomp en Hollands.
Resistance is futile.
pi_148531863
Het leven in Nederland is goed. Waarom zou je in Londen wonen?
pi_148531956
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:03 schreef BOL9090 het volgende:
Het leven in Nederland is goed. Waarom zou je in Londen wonen?
Omdat het leven daar ook goed is? Het leven in Utrecht is ook goed en toch verhuizen er wel eens mensen van Utrecht naar Rotterdam.
pi_148532186
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:07 schreef Operc het volgende:

[..]

Omdat het leven daar ook goed is? Het leven in Utrecht is ook goed en toch verhuizen er wel eens mensen van Utrecht naar Rotterdam.
Okay, ik geef toe, stomme vraag. Ik mis toch iets. Misschien ervaar je het leven ook totaal anders in Londen als je niet werkt. :)

Anders gezegd, hoi allen!

[ Bericht 13% gewijzigd door BOL9090 op 10-01-2015 04:27:15 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 09:25:35 #298
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148534644
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 01:03 schreef BOL9090 het volgende:
Het leven in Nederland is goed. Waarom zou je in Londen wonen?
Geweldige cultuur en veel hoger salaris.
reset
pi_148534934
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Geweldige cultuur en veel hoger salaris.
Dat ja, en de bijbehorende baan. In Nederland is in de technische sector weinig boeiends te vinden, hier heel veel.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148535023
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Geweldige cultuur en veel hoger salaris.
Maar ook veel hogere kosten, toch?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 10:14:55 #301
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_148535131
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maar ook veel hogere kosten, toch?
Valt wel mee. Missschien 25% duurder dan Amsterdam, maar vele keren het inkomen dus je houdt vele keren meer over.

En zoals Lintux zegt: de banen zijn erg interessant.
reset
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')