Ja, het is heel jammer. Maar misschien zijn we wel naief geweest om te denken dat we het cultuurverschil zo makkelijk konden overbruggen. Ik ben blij dat we tenminste niet uit elkaar gaan, dat die liefde er nog is. Maar het is erg vervelend, vooral omdat ik nu weer van voren af aan met een kamer moet beginnen enzoquote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:52 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]wat jammer dat het zo moet zeg..
Wat moeilijk! Sterkte ermee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, het is heel jammer. Maar misschien zijn we wel naief geweest om te denken dat we het cultuurverschil zo makkelijk konden overbruggen. Ik ben blij dat we tenminste niet uit elkaar gaan, dat die liefde er nog is. Maar het is erg vervelend, vooral omdat ik nu weer van voren af aan met een kamer moet beginnen enzo
Het probleem is dat hij 50% doof is, en een spraakgebrek heeft. Daarnaast heeft hij een serieuze permanente hernia waar hij morfine voor slikt, en daarom heel weinig realistisch perspectief op werk. En hij heeft net hier een succesvol eigen bedrijf opgestart wat helaas nog niet genoeg geld oplevert om van te leven maar sterk groeit, dus met mij meekomen is niet echt haalbaar. Het zou hem 100% afhankelijk van mij maken omdat hij niets zonder mij zou kunnen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef minilot het volgende:
Even de vraag naar hier transporteren, Seles: is het voor hem geen mogelijkheid om deze kant op te komen, als het vinden van woonruimte hier misschien ook makkelijker is?
Ik heb hier geen realistische kans meer op een baan, ivm conflict met mijn ex-werkgever hier en het feit dat ik in een klein dorp woon waar iedereen nu weet dat mijn ex-werkgever mij niet kan waarderen.. Dat was ook een reden om dit te gaan doen. In NL heb ik altijd een inkomen, zelfs als het tijdelijk een uitkering is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
En daar een kamer vinden dan Selestha, is dat geen optie?
Och, dat zit de boel allemaal niet mee natuurlijk!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:57 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij 50% doof is, en een spraakgebrek heeft. Daarnaast heeft hij een serieuze permanente hernia waar hij morfine voor slikt, en daarom heel weinig realistisch perspectief op werk. En hij heeft net hier een succesvol eigen bedrijf opgestart wat helaas nog niet genoeg geld oplevert om van te leven maar sterk groeit, dus met mij meekomen is niet echt haalbaar. Het zou hem 100% afhankelijk van mij maken omdat hij niets zonder mij zou kunnen.
Jep, en daarom is de situatie niet meer houdbaar nu ik geen realistisch perspectief meer heb op werk. Helaasquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Och, dat zit de boel allemaal niet mee natuurlijk!
Oh ruk. Dat is dus niet meer goedgekomen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb hier geen realistische kans meer op een baan, ivm conflict met mijn ex-werkgever hier en het feit dat ik in een klein dorp woon waar iedereen nu weet dat mijn ex-werkgever mij niet kan waarderen.. Dat was ook een reden om dit te gaan doen. In NL heb ik altijd een inkomen, zelfs als het tijdelijk een uitkering is.
Bijna 9 maanden nu, ik kwam hier in November 2013. We hebben er zoveel mogelijk aan gedaan, maar we willen dit oplossen voor de bom barstquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Sterkte met je gluten ellende Selestha, hoe lang ben je in het buitenland geweest?
Nee ze hebben me dus afgewezen voor de baan in het verzorgingshuis. En nu weten we gewoon dat het niet realistisch meer is om hier te blijven zoeken. Dus ik moet in NL opnieuw beginnen. Gelukkig neemt hij de kosten daarvoor wel op zich..quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh ruk. Dat is dus niet meer goedgekomen?
Dat klinkt als een goede zet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bijna 9 maanden nu, ik kwam hier in November 2013. We hebben er zoveel mogelijk aan gedaan, maar we willen dit oplossen voor de bom barst
Godsamme zeg.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee ze hebben me dus afgewezen voor de baan in het verzorgingshuis. En nu weten we gewoon dat het niet realistisch meer is om hier te blijven zoeken. Dus ik moet in NL opnieuw beginnen. Gelukkig neemt hij de kosten daarvoor wel op zich..
Hij maakt cosplay costuums op bestelling. Jij weet vast wel wat dat isquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goede zet.Wat voor soort bedrijfje heft -ie opgestart, als ik vragen mag?
Naja, dat je liefje in een ander land voor hem maar mag uitpakken als een extra boost om zo snel mogelijk een daverend success van zijn onderneming te maken!
Ah, okay, wat ik bedoelde is dat als je jaren was weggeweest je een culture shock zou krijgen. Was eind jaren 90 weggegaan en kwam in 2004 terug, Nederland was in die periode echt veranderd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Bijna 9 maanden nu, ik kwam hier in November 2013.
Oh, dat is wel gaaf zeg!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hij maakt cosplay costuums op bestelling. Jij weet vast wel wat dat isWebsite
Dat is het plan inderdaad. Nu kost samenwonen ook teveel geld wat we anders dus kunnen sparen. Het wordt helaas een langetermijnplan dusquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Is dat ook het idee, dat jullie over een tijdje over genoeg geld en vastigheid beschikken om ergens anders in de UK samen te kunnen gaan wonen?
Uiteraard. En nog wel obscuurder ook; een lieve kennis van me is nota bene net terug van een grote furry-conventie in Duitslandquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hij maakt cosplay costuums op bestelling. Jij weet vast wel wat dat is![]()
Oh nee, ik zal er weinig last van hebben. Behalve dan dat ik hier in het midden van nergens woon en straks weer in het midden van NL in de drukte zitquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, okay, wat ik bedoelde is dat als je jaren was weggeweest je een culture shock zou krijgen. Was eind jaren 90 weggegaan en kwam in 2004 terug, Nederland was in die periode echt veranderd.
Ja, zijn moeder is helaas de klassieke schoonmoeder-tiran. Maar ja; dat is dus niet het enige dat niet meezit. Het economische perspectief maakt de situatie vooral onhoudbaar, ik kan niet verwachten dat zijn ouders mij gaan onderhouden.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Godsamme zeg.![]()
Wat een stugge mensen, of mag ik dat niet zeggen?
Gaaf! En voordeel is wel dat uiteindelijk ook wel overal vandaan kan, toch? Niet alleen waar -ie nu zit en jij zat.quote:
Dat klopt alleen momenteel is hij heel erg afhankelijk van conventies voor het uitbreiden van zijn naam, en als hij dan steeds van NL naar de UK moet is dat onhaalbaar. Daarom moeten we wachten tot we beiden stevig in het zadel zitten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Gaaf! En voordeel is wel dat uiteindelijk ook wel overal vandaan kan, toch? Niet alleen waar -ie nu zit en jij zat.
Dat ze nu al uitgenodigd zijn voor Game of Thrones photoshoots is wel geweldig trouwensquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Gaaf! En voordeel is wel dat uiteindelijk ook wel overal vandaan kan, toch? Niet alleen waar -ie nu zit en jij zat.
Ja, helaas had iedereen gelijk. We hadden alleen gehoopt dat we genoeg inkomsten zouden hebben om het relatief snel op te lossen. Maar nu onze financiele situatie waarschijnlijk niet kan verbeteren wordt de situatie op den duur onhoudbaar.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:17 schreef golfer het volgende:
Heel jammer dat het zo gelopen is,Seles. Bij (schoon)ouders inwonen met een relatie id vrijwel altijd een ramp. Ongeacht het extra cultuurverschil dat er ook nog eens bij kwam.
Ik had het niet alleen over zijn moeder hoor, maar ook over de ex-werkgever en het belang dat daar aan gehangen wordt door de rest van het dorp.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, zijn moeder is helaas de klassieke schoonmoeder-tiran. Maar ja; dat is dus niet het enige dat niet meezit. Het economische perspectief maakt de situatie vooral onhoudbaar, ik kan niet verwachten dat zijn ouders mij gaan onderhouden.
Dat snap ik! Geniet ervan!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:23 schreef Selestha het volgende:
Alles terzijde trouwens: zelfs in een kamer is mijn keuken weer van mij
En dat maakt me wel heel blij!
Zeker nu ik coeliakie blijk te hebben..
Ja, helaas een soort van plattelandsdenken wat in NL niet meer zoveel voorkomt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over zijn moeder hoor, maar ook over de ex-werkgever en het belang dat daar aan gehangen wordt door de rest van het dorp.
Hoezo helaas?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, helaas een soort van plattelandsdenken wat in NL niet meer zoveel voorkomt.
Dat begreep ik wel, maar het staat er alsof je het jammer vind dat het in NL verdwenen is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik bedoel ''helaas dat het hier zo gaat''/Jammer dat het hier zo gaat.
Oh nou ja dat heb ik dan niet goed gedaan. Ik ben een beetje moe momenteel en afgeleid, ik kan even niet verzinnen hoe het dan wel moetquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat begreep ik wel, maar het staat er alsof je het jammer vind dat het in NL verdwenen is.
Ik las het niet zo hoor, volgens mij was het wel duidelijk wat je bedoelde. Als het had gestaan 'een plattelands denken wat in Nederland helaas...' dan gaf ik Piet gelijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh nou ja dat heb ik dan niet goed gedaan. Ik ben een beetje moe momenteel en afgeleid, ik kan even niet verzinnen hoe het dan wel moet
Dat klopt denk ik wel beterquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:16 schreef minilot het volgende:
"Ja, er heerst daar helaas nog een soort van plattelandsdenken dat in NL godenzijdank niet meer zoveel voorkomt."
..zoiets?
Ooh, dat wil ik ookquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag laatst iemand met een vreselijk schattig vintage jurkje, met hoge kniekousen en stoere combatboots en dat stond haar geweldig
Ik hoop het ook. Wat is het precies voor behandeling?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:35 schreef golfer het volgende:
Zo, dat was weer een (ondanks ingenomen paracetamolletjes, pijnlijke) behandeling.
Hopelijk slaat het voor deze plekken wel goed aan.
En dan mag ik op 20 oktober nog een keertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |