abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137889534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom op, joh het financiële wereldje is zo corrupt als de neten. Heb onlangs nog de docu over Madoff gezien. Dat-ie de boel bezwendelde was al vanaf 2001 duidelijk. De stock exchange commission (SEC) heeft gewoon op zijn handen gezeten... Ze hebben de hebzucht/greed bij de gewone burger bewust aangewakkerd.
Ik denk dat dat een beetje een kip of ei discussie is. Hoewel ik ook denk dat het bij de financiële wereld is begonnen. Maar burgers vragen ook gewoon om hoge/lage rentes en veel leningen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden. Vele mensen losten hun hypotheek helemaal niet meer af.
Je kan als persoon toch ook gewoon nadenken en tot de conclusie komen dat dat niet verstandig is? De hele schuld bij de sector en de politiek leggen vind ik te makkelijk.
pi_137889723
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat mensen eindelijk in de gaten krijgen dat ze door partijen als de PVDA gewoon met valse beloftes belazerd worden. En in een stad als Amsterdam is de PVDA behoorlijk arrogant geworden. En mag een wethouder een miljoenen fout maken en gewoon blijven tijd dat de PVDA eens flink verliest daar. Een echt principieel sociale partij is voorzichtig met de centjes van anderen.
Een verkiezingsprogramma is geen belofteprogramma, anders had het die naam wel. Ik ben trouwens benieuwd welke wethouder je op doelt en het rijtje fouten waar hij schuldig aan is. Ben niet zo bekend met de lokale politiek in Amsterdam. Als je op Hilhorst doelt en de fout met de uitkeringen, tja, die had die ambtenaar onder een andere wethouder ook gewoon gemaakt.

De wethouder heeft er met snel optreden wel voor gezorgd dat bijna alles terug is (natuurlijk ook dankzij hard werken van de ambtenaren). Maar het verschil is dat Hilhorst echt niet de opdracht heeft gegeven om die fout te maken, maar wel de opdracht om er alles op in te zetten om het recht te trekken.

Ja, het is een hele pijnlijke fout waar hij voor verantwoordelijk is. Maar om hem er de schuld van te geven is onzinnig.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:56:47 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137889743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een beetje een kip of ei discussie is. Hoewel ik ook denk dat het bij de financiële wereld is begonnen. Maar burgers vragen ook gewoon om hoge/lage rentes en veel leningen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden. Vele mensen losten hun hypotheek helemaal niet meer af.
Je kan als persoon toch ook gewoon nadenken en tot de conclusie komen dat dat niet verstandig is? De hele schuld bij de sector en de politiek leggen vind ik te makkelijk.
De banken hebben een zorgplicht. Duidelijk is denk ik dat ze daar geen aandacht aan hebben geschonden. Voorbeeld als ik een tumor in me bijnier heb mag ik van de dokter een goed advies en binnen de grenzen van wat medisch kan een hopelijk goede afloop verwachten. Dat zou de standaard manier van denken moeten zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_137889744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat jan en alleman zoiets doorziet of doorzien kan, of zelfs de middelen ervoor heeft.
pi_137889832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

De banken hebben een zorgplicht. Duidelijk is denk ik dat ze daar geen aandacht aan hebben geschonden. Voorbeeld als ik een tumor in me bijnier heb mag ik van de dokter een goed advies en binnen de grenzen van wat medisch kan een hopelijk goede afloop verwachten. Dat zou de standaard manier van denken moeten zijn.
Zoiets in de aard maar beter zou zijn als ik ga voor die bijnier en ze zien als ze bezig zijn je darmen moeten ook een behandeling hebben dat ze dat ook gelijk doen.
pi_137890016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:41 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er worden compromissen gesloten om meerderheden te halen. De SGP doet daar heel soms ook aan mee. Verder blijven zij inderdaad in oude denkwijze hangen. Ik ben blij dat partijen zo nu en dan goed naar hun basis kijken om te zien of die nog wel bij deze tijd past.

Als iedere partij in zijn eigen zuil blijft zitten is het land onbestuurbaar.
Realiteitszin is wat anders dan je idealen opzij zetten. Een partij als de PvdA, maar misschien nog wel meer de VVD, heeft zich daar tot in extremis aan schuldig gemaakt uit angst voor het electoraat. Standpunten worden aangepast aan de waan van de dag en een inschatting van de wens van de kiezer, in plaats van de kiezer te overtuigen van de eigen idealen. Intellectuele armoede, dat is het.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 18 maart 2014 @ 21:45:27 #57
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_137902724
Zucht moet ik nou wel/niet op pvda stemmen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_137903774
Verschillende redenen. De linkse medemens baalt natuurlijk van de landelijke consessiepolitiek van de PvdA. (Geldt voor de VVD-kiezer andersom.) De tweede reden is het hoge aantal PvdA'ers dat negatief in het nieuws gekomen is. Geldgraaiers, stemronselaars enz, enz, enz...

Veel mensen nemen landelijk beleid en andere aan de partij gelieerde zaken wel degelijk mee in hun lokale stem.
pi_137905529
Om te beginnen: Ik stem totaal niet wegens mijn eigen opvatting. Dus ik sta compleet neutraal in dit.

Waarom niemand er meer op stemt?

Omdat de meeste Nederlanders het verstand van een koe hebben. Ze denken nog serieus dat de politiek iets kan doen. Ze zijn ook te achterlijk om in te zien dat politici met verkiezingen valse beloftes geven. En dan zijn ze nog teleurgesteld ook als het niet uitkomt wat ze beloofden. :'(

Nu is iedereen teleurgesteld in de VVD en PVDA, krijgen die weinig stemmen omdat ze geen bal doen.
Volgende keer zijn het CDA, D66 en SP die bovenaan staan, doen zoals elke politici niets en krijgen die weer weinig stemmen.
Keer daarna zijn het de VVD, CDA en PVV die de stemmen krijgen, politici laat het weer afleggen en krijgen volgende ronde weinig stemmen.

Mensen zijn gewoon achterlijk geworden en veel te goed gelovig :'(
pi_137916878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:34 schreef bianconeri het volgende:
Mensen zijn gewoon achterlijk geworden en veel te goed gelovig :'(
Waren ze ooit niet achterlijk dan? :o :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137928636
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

Waren ze ooit niet achterlijk dan? :o :o
Daar doe ik geen uitspraak over haha.
Maar op het gebied van politiek momenteel wel, alsof niemand snapt dat de partij die regeert concessies moet maken. En dan verwachten ze dat een partij die veel beloftes nu doet alles gaat waar maken :'(

Politiek bakt er toch niets van. Hopeloos gevalletje en zal ook altijd zo blijven.
pi_137929697
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Daar doe ik geen uitspraak over haha.
Maar op het gebied van politiek momenteel wel, alsof niemand snapt dat de partij die regeert concessies moet maken. En dan verwachten ze dat een partij die veel beloftes nu doet alles gaat waar maken :'(

Politiek bakt er toch niets van. Hopeloos gevalletje en zal ook altijd zo blijven.
Je kan ook stellen dat partijen dit ook moeten weten en dus geen beloftes meer moeten doen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137930507
Waarom stemt niemand PVDA? Waarom zou je het wel stemmen? :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_137931322
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom stemt niemand PVDA? Waarom zou je het wel stemmen? :')
Nou ja, als je verkiesbaar bent van die partij dan kan je lekker frauderen als de pvda zetels krijgt (waar jij dan zit).
pi_137931659
Waarom stemt niemand meer PvdA?

Omdat ze naar bed zijn geweest met de VVD :r
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_137960668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

Je kan ook stellen dat partijen dit ook moeten weten en dus geen beloftes meer moeten doen.
Nee want dan stemt niemand meer op ze.
Daar draaien verkiezingen om, wie kan het beste liegen? De meeste dombo's achter zich krijgen.
pi_137962211
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:09 schreef BillsGate het volgende:
[ afbeelding ] :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_137964314
Doei Hilhorst _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:35:23 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137964427
Ik heb wel het idee dat het ook tegen de PvdA werkt dat ze op het oog wat slordig zijn in het kiezen van hun bestuurders, in diverse gemeentes is er vrij ernstig met geld gesjoemeld, en kon dat door de slechte controle ook erg lang doorgaan, en als je dan in Amsterdam een Hilhorst ziet die 1½ jaar geleden vanuit het niets ineens wethouder blijkt te worden, en dan ook nog eens lijstrekker wordt, terwijl hij in 2010 nog niet eens een politiek gezicht was, dan is het niet vreemd dat mensen zich er van afkeren.

Juist een partij als de PvdA moet het hebben van de mensen die al jaren hun best doen voor de partij, dat is waar de achterban op vertrouwt, en niet op van die hippe snelle jongens die ogenschijnlijk vanuit het niets ineens wethoudertje en lijsttrekker mogen spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138184907
quote:
'Domheid en arrogantie hebben de Partij van de Arbeid genekt'

OPINIE De PvdA is door intellectueel en karakterologisch falen aan de verkeerde kant van de geschiedenis beland, schrijft Arnold Heertje. 'De bureaucratische aanpak van de werkloosheid door PvdA-bestuurders op nationaal en lokaal niveau is hiervan een zwaarwegend negatief gevolg.'

Onopgemerkt maakt de geschiedenis een enkele keer een einde aan een roemruchte ontwikkeling. De burgers geloven het pas als zij het achteraf zien. In Nederland heeft de sociaal-democratie in samenspel met de vakbeweging een historische ontwikkeling achter de rug, waardoor de proletarische werknemers van hun ketenen zijn bevrijd.

Sinds de oprichting in 1946 heeft de Partij van de Arbeid zich nog een halve eeuw gekoesterd in de schaduw van een maatschappelijke dynamiek die wortelt in het laatste kwart van de 19de en de eerste helft van de vorige eeuw. In zijn beruchte Den Uyl-lezing van 12 december 1995 rekende Wim Kok af met de ideologische veren van de sociaal-democratie en, naar achteraf blijkt, ook met de intellectuele veren van de eens zo kleurrijke beweging. Beide afrekeningen waren Kok op het lijf geschreven.

Tegen deze historische achtergrond herleidt de leiding van de PvdA de vernietigende verkiezingsuitslag tot de lange duur van de crisis en het onvermogen van de potentiële aanhang reeds nu de vruchten te zien van een beleid dat inzet op een sterk en sociaal Nederland. De grootscheepse nederlaag ontspruit aan oorzaken van voorbijgaande aard, waaraan niemand iets kan doen. Daarop is het antwoord de sokken erin zetten. Deze houding wordt versterkt door een scherpzinnige waarnemer als Felix Rottenberg die verkondigt dat in Nederland nauwelijks sprake is van corruptie en ons onderwijs tot de top van de wereld behoort.

Toenemende scheefgroei
Intussen schrijven in de Verenigde Staten economen als Robert Reich en Joseph Stiglitz indrukwekkende boeken over de toenemende scheefgroei in de inkomens- en vermogensverdeling, waardoor de samenhang in de maatschappij verkorrelt, de traditionele arbeiders verpauperen en in hun voetspoor de middenklasse wordt bedreigd. Die schrikbarende verschijnselen doen zich ook in Nederland voor, maar daarover geen woord van de zijde van de Partij van de Arbeid.

In de optocht van gezagdragers in de managementlagen van zorginstellingen, corporaties en het grootschalige onderwijs lopen veel partijleden met excessieve beloningen mee onder de vlag van de sociaal-democratie, losgezongen van de werkvloer en op onoverbrugbare afstand van de afnemers, patiënten, huurders, leerlingen en studenten. Met behulp van de Partij van de Arbeid is in de kinderopvang, de jeugdzorg, de geestelijke gezondheidszorg, het mbo en op de woningmarkt een inhumane architectuur ontwikkeld met onvoldoende aandacht voor de verdelingseffecten op mensen in benarde posities en de middengroepen.

Sterker nog, perverse financiële prikkels maken van hulpbehoevende kinderen in de jeugdzorg winstgevende en werkgelegenheidscheppende producten ten behoeve van tientallen elkaar de financiële bal toespelende instellingen met de formele karakteristieken van een criminele organisatie, omdat de kinderen om wier bescherming het gaat uit beeld zijn verdwenen. In Amsterdam onder het toeziend oog van de voormalige wethouder Pieter Hilhorst.

Geen oog voor niet-meetbare leefbaarheid
Voorts is de Partij van de Arbeid ten prooi gevallen aan het niet onderkennen van de maatschappelijke noodzaak van een passende verhouding van kwantitatieve economische groei en de kwaliteit van de economische ontwikkeling. Overal in het land hobbelen lokale bestuurders kritiekloos aan achter in geld meetbare expansie van de productie zonder oog voor het belang van niet-meetbare leefbaarheid, de natuurlijke omgeving, de cultuur en in het onderwijs van de vreugde van het leren zelf zonder meten en toetsen.

Gedeputeerden van provincies, wethouders van gemeenten en bestuurders van stadsdelen hebben op grote schaal het bouwen van leegstaande kantoren, het ontwikkelen van braakliggende bedrijfsterreinen en het ontwikkelen van winkelcomplexen zonder aanwending, gefaciliteerd. Voor dit wanbeleid betalen de kiezers het gelag in de vorm van extra belastingen, het onttrekken van middelen aan culturele voorzieningen, maatschappelijke zorg, het wegwerken van achterstanden in wijken en van jongeren en bovenal het onnodig opofferen van open ruimte, natuur en de kwaliteit van het bestaan.

De Partij van de Arbeid loopt voorop bij de inmiddels afgeblazen aanleg van de Westerschelde Container Terminal bij Vlissingen, bij de ontwikkeling van lokale luchthavens, bijvoorbeeld in Twente, de zeesluis bij IJmuiden en een parkeergarage bij de Singelgracht in Amsterdam, telkens zonder oog voor de dynamiek van wereldwijde economische veranderingen en het offer aan leefbaarheid voor de mensen.

Verwaarlozen van het onderhoud
In het verlengde hiervan ligt het verwaarlozen van het onderhoud van wegen, spoorwegen, waterwegen, gebouwen en woningen. Voor de verdwenen kiezers van de Partij van de Arbeid is het duurzaam renoveren van alle woningen in Nederland een belangrijker project dan het bouwen van nieuwe woningen met de kans op leegstand.

Kortom, de Partij van de Arbeid is ongewild aan de verkeerde kant van de geschiedenis terechtgekomen door het samengaan van een intellectueel tekort - veroorzaakt door de grootschaligheid in het onderwijs en het beleidsmatig verdwijnen van academisch opgeleide docenten, waardoor het analyseren van de economische en maatschappelijke dynamiek achterwege is gebleven - met de intimiderende en arrogante houding van met de Partij van de Arbeid verbonden bestuurders en ambtenaren, jegens de werkvloer van de samenleving.

De bureaucratische aanpak van de werkloosheid door PvdA-bestuurders op nationaal en lokaal niveau is hiervan een zwaarwegend negatief gevolg. De geschapen onvrede vertaalt zich destructief in de aanhang van de PVV en constructief in de aanhang van de SP en D66, samen bijna de helft van het electoraat. Voor de Partij van de Arbeid niet langer een wenkend perspectief.

Arnold Heertje is emeritus-hoogleraar economie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 10:22:13 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:55:35 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138185697
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Realiteitszin is wat anders dan je idealen opzij zetten. Een partij als de PvdA, maar misschien nog wel meer de VVD, heeft zich daar tot in extremis aan schuldig gemaakt uit angst voor het electoraat. Standpunten worden aangepast aan de waan van de dag en een inschatting van de wens van de kiezer, in plaats van de kiezer te overtuigen van de eigen idealen. Intellectuele armoede, dat is het.
Neen. Bijna alle wensen van de VVD zijn verwezenlijkt, over de lange termijn bezien.

Ze stellen zelf in publicaties tevreden vast dat de maatschappij tegenwoordig is ingericht volgens de dominante conservatief-liberale visie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138185840
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Neen. Bijna alle wensen van de VVD zijn verwezenlijkt, over de lange termijn bezien.

Ze stellen zelf in publicaties tevreden vast dat de maatschappij tegenwoordig is ingericht volgens de dominante conservatief-liberale visie.
Ik heb het over de 'oude' idealen, de fundamenten van de partijen. Bij de PvdA moet je dan aan Den Uyl denken, die in ieder geval in de perceptie van velen de belichaming is van de PvdA-idealen is: volksverheffing, gelijke kansen en tegelijk oplossingsgericht. Bij de VVD denk ik aan de liberale stroming die ernstig in de verdrukking is gekomen door het uit angst voor de LPF en PVV steeds sterker geworden conservatisme binnen de partij. Kijkend naar de liberale idealen van de VVD is daar helemaal niets van over.

En conservatief-liberaal is mijns inziens een contradictio in terminis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 11:01:49 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:06:31 #73
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_138185960
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:00 schreef Sloggi het volgende:
En conservatief-liberaal is mijns inziens een contradictio in terminis.
Vind ik niet. De heartland is tegenwoordig vrijwel hetzelfde. Ze doen het voor dezelfde mensen en dezelfde doelgroep.
D66 is ook een conservatieve partij, sociaal-economisch gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_138186134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vind ik niet. De heartland is tegenwoordig vrijwel hetzelfde. Ze doen het voor dezelfde mensen en dezelfde doelgroep.
D66 is ook een conservatieve partij, sociaal-economisch gezien.
Wat versta jij onder de 'heartland'?

D66 is wat dat betreft ook flink verschoven, als je het vergelijkt met de jaren '60 en '70. Dat past in een algehele tendens; de SP is de meest linkse partij die we hebben, maar veertig jaar geleden zou de partij door de PvdA en nog drie andere partijen links worden ingehaald, bij wijze van spreken.
pi_138525534
Ik denk dat de PvdA kleiner is geworden omdat D66 zo groot is geworden. Pechtold spreekt de allochtone kiezers meer aan én de elite zit ook bij D66. Die zat vroeger ook bij de PvdA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')