oh nou ik heb een keer de batterij uit mijn doppler moeten halen, die zat in mijn ruimbagagequote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
Als men het ziet zal men dat best vragen. Maar ik heb het nooit meegemaakt. Dus kun je er rustig vanuit gaan dat veel mensen doen zoals ik. En dan zijn er dus in de normale bagage vele batterijen te vinden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh nou ik heb een keer de batterij uit mijn doppler moeten halen, die zat in mijn ruimbagage
okay..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:00 schreef videonatic het volgende:
[..]
[..]
Diepste punt is 11Km, niet 200. Alsnog veel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianentrog
Nieuwsberichten gaan over beide, dus wat bedoel je?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Je gaat batterijen van een consumenten artikel toch niet vergelijken met professionele batterijen of noodstroom?
Er is altijd wel iets aan boord dat nog stroom geeft lijkt mij. Anders ben je al aan het neerstorten toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:05 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nieuwsberichten gaan over beide, dus wat bedoel je?
En wat is "noodstroom"?
ik heb ook al even zitten kijken op een dieptekaartje wat dan binnen die rode lijn met margelijnen valt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:00 schreef videonatic het volgende:
[..]
[..]
Diepste punt is 11Km, niet 200. Alsnog veel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianentrog
Ongetwijfeld want ik was al van europa naar azie gevlogen toen ze er opeens uit moesten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Als men het ziet zal men dat best vragen. Maar ik heb het nooit meegemaakt. Dus kun je er rustig vanuit gaan dat veel mensen doen zoals ik. En dan zijn er dus in de normale bagage vele batterijen te vinden.
In ziekenhuizen mag je tegenwoordig ook weer gewoon bellen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:07 schreef Parzival het volgende:
wellicht komen ze er nu eindelijk achter dat het die mobieltjes zijn die toch storingen veroorzaken.. en dat we jaren lang mega risico's hebben gelopen..
Als de motoren uitvallen, valt 99% van de stroom weg in een vliegtuig.. de accu's intern zorgen nog voor stroom naar de horizon en snelheidsmeters en de recorders (of die hebben een eigen).. hydro komt van een klein propellertje onderin die ze kunnen deployen...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is altijd wel iets aan boord dat nog stroom geeft lijkt mij. Anders ben je al aan het neerstorten toch?
Dan is het sowieso einde oefening lijkt mij. Dan is het vliegtuig niet meer te besturen toch? Dan moet je zorgen dat dat je dat systeem aansluit op die 1%. Je hoort het al. laat het allemaal maar aan mij over......;)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:09 schreef Parzival het volgende:
[..]
Als de motoren uitvallen, valt 99% van de stroom weg in een vliegtuig.. de accu's intern zorgen nog voor stroom naar de horizon en snelheidsmeters en de recorders (of die hebben een eigen).. hydro komt van een klein propellertje onderin die ze kunnen deployen...
maar de rest gaat allemaal op zwart
en hoeveel km2 is het zoekgebied incl marge nu? sorry maar ik heb geen ideequote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:05 schreef Parzival het volgende:
[..]
okay..
Air France lag op ~4km diepte.. en dat was al diep genoeg om geen zoekactie te doen, voor men een gebied van 2000km2 had geïdentificeerd..
Dat zou zo zijn als je bij kortsluiting in het hoofd van de piloot de piloot ook zou kunnen uitzetten in het vliegtuig maar dat kan helaas niet. Daarom moet je van buitenaf controle hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat is niet alleen in de luchtvaart zo. Ik werk in de scheepvaart/offshore en wij willen op alle systemen kunnen ingrijpen, puur voor veiligheid.
nee hoor.. er zijn genoeg vliegtuigen geweest die motor problemen hebben gehad en m alsnog aan de grond hebben gekregen..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan is het sowieso einde oefening lijkt mij. Dan is het vliegtuig niet meer te besturen toch? Dan moet je zorgen dat dat je dat systeem aansluit op die 1%. Je hoort het al. laat het allemaal maar aan mij over......;)
ergens in de 600.000km2 ofzoiets.. of zelfs nog groterquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
en hoeveel km2 is het zoekgebied incl marge nu? sorry maar ik heb geen idee
dank jequote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:12 schreef Parzival het volgende:
[..]
ergens in de 600.000km2 ofzoiets.. of zelfs nog groter
Met een passief systeem is dat prima maar met een aktief systeem blijf je houden dat het uitschakelbaar is. Zaken moeten nu eenmaal afgezekerd zijn, daar ontkom je niet aan, dus zekering eruit en het staat af.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat zou zo zijn als je bij kortsluiting in het hoofd van de piloot de piloot ook zou kunnen uitzetten in het vliegtuig maar dat kan helaas niet. Daarom moet je van buitenaf controle hebben.
Boeings 747 etc.? Hoe bestuur je die dan zonder stroom?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:11 schreef Parzival het volgende:
[..]
nee hoor.. er zijn genoeg vliegtuigen geweest die motor problemen hebben gehad en m alsnog aan de grond hebben gekregen..
je gebruikt een nood propellor die onder het vliegtuig uitkomt.. die zorgt voor druk in de hydroliek.. waardoor je joystick nog werkt.. en dus je flappen op de vleugelsquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Boeings 747 etc.? Hoe bestuur je die dan zonder stroom?
Hydrauliek gok ik die ze via een noodvoorziening van genoeg power kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Boeings 747 etc.? Hoe bestuur je die dan zonder stroom?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is altijd wel iets aan boord dat nog stroom geeft lijkt mij. Anders ben je al aan het neerstorten toch?
http://avherald.com/h?article=46699ed9&opt=0quote:Het primaire doel van een vliegtuig-APU is de energie leveren voor het starten van de hoofdmotoren. Turbinemotoren van vliegtuigen hebben grote zware rotorbladen, die moeten worden opgevoerd naar hoge rotatiesnelheid voordat de compressie in de motor voldoende is en de ontsteking van de brandstof kan plaatsvinden. Dit proces vereist meer energie dan geleverd kan worden door een accu of batterij van acceptabel formaat. De APU lost dit probleem op door het vliegtuig in twee stappen van energie te voorzien. Eerst wordt de APU gestart door een elektrische motor, die wel door een accu kan worden gestart of door een externe krachtbron. Nadat de APU is gestart, levert deze de elektrische energie voor het vliegtuig en de pneumatische energie voor het starten van de vliegtuigmotoren.
APU's hebben ook andere functies. Zo leveren ze de stroom voor het aandrijven van de elektrische systemen aan boord voordat het vliegtuig vertrekt. Verder levert de APU pneumatische druk om de airconditioning systemen aan te drijven. Sommige APU’s zijn ook verbonden aan een hydraulische pomp, zodat monteurs en crews het vliegtuig deels kunnen besturen zonder de hoofdmotoren te hoeven starten. Dit systeem kan ook als backup worden gebruikt indien de motor uitvalt tijdens een vlucht.
En dat systeem kan dan toch ook wel een locator van stroom voorzien?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:18 schreef Parzival het volgende:
[..]
je gebruikt een nood propellor die onder het vliegtuig uitkomt.. die zorgt voor druk in de hydroliek.. waardoor je joystick nog werkt.. en dus je flappen op de vleugels
met snelheid en hoogtemeter en horizon kun je dan heel veel doen..
Daar heb je gewoon stroom voor nodig. De krachten die je nodig hebt voor een flap (ik ben een kenner....) te bewegen zijn vrij groot lijkt mij.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Hydrauliek gok ik die ze via een noodvoorziening van genoeg power kunnen voorzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |