Geen idee, ik ben geen jurist maar het zal ongetwijfeld ergens beschreven staan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgens welke letteren van de wet?
verantwoordelijk zijn voor de schade die je NIET veroorzaakt hebt is mij onbekend
Dit is zo'n dooddoenerquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke snelheid spreken we dan over? hoe hoog is de stoep in kwestie en onder welke hoek is deze geplaatst, welk materiaal?
je moet wat als je overmacht wilt claimenquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:15 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Wijkt ver af van de vraag van TS of niet?
Jij snapt hem gewoon nietquote:
Er staat nergens beschreven wat het minimale reactievermogen of behendigheid van een fietser moet zijn. Daarom moet je juist een andere weggebruiker ruim de tijd geven om te passeren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geloof me, ik fiets hard en ik fiets al vele jaren en heb vele idioten op de weg gezien. Automobilisten, scooters andere fietsers en heb ook een groot aantal keer moeten uitwijken. Maar nooit heb ik deze situatie gekend.
Als ze tegen elkaar waren opgebotst en er was dan schade ontstaan, dan had TS wel een punt gehad. Maar dit is niet zo. Hij week uit, en viel even later via een stoepje. Het is niet de schuld van het meisje dat TS niet een stoep op kan rijden zonder te vallen. Je kan makkelijk remmen, je benen gebruiken om te stoppen of wat dan ook. Het is niet alsof de tegenligger een scooter betrefte.
Als fietser ben je overigens al een zwakke weggebruiker, dus hoor je zelf ook gewoon op te letten. Misschien had het meisje in kwestie alles wel onder controlle en zou er niks gebeurd zijn als TS niet uitweek, wie zal het weten.
In elk geval is dit echt alleen TS zijn schuld, al is het lullig dat het door een ander komt dat hij in deze scenario terecht kwam. Maar hij had de val gemakkelijk kunnen voorkomen met een beetje ervaring.
quote:
wel dat je je voertuig stil moet kunnen zetten in de tijd dat de weg vrij is, ts kon dat blijkbaar nietquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:22 schreef eight het volgende:
[..]
Er staat nergens beschreven wat het minimale reactievermogen of behendigheid van een fietser moet zijn. Daarom moet je juist een andere weggebruiker ruim de tijd geven om te passeren.
Het lijkt mij duidelijk dat dit hier niet het geval is.
waarom wonen er op fok altijd van die domme mensen ?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geloof me, ik fiets hard en ik fiets al vele jaren en heb vele idioten op de weg gezien. Automobilisten, scooters andere fietsers en heb ook een groot aantal keer moeten uitwijken. Maar nooit heb ik deze situatie gekend.
Als ze tegen elkaar waren opgebotst en er was dan schade ontstaan, dan had TS wel een punt gehad. Maar dit is niet zo. Hij week uit, en viel even later via een stoepje. Het is niet de schuld van het meisje dat TS niet een stoep op kan rijden zonder te vallen. Je kan makkelijk remmen, je benen gebruiken om te stoppen of wat dan ook. Het is niet alsof de tegenligger een scooter betrefte.
Als fietser ben je overigens al een zwakke weggebruiker, dus hoor je zelf ook gewoon op te letten. Misschien had het meisje in kwestie alles wel onder controlle en zou er niks gebeurd zijn als TS niet uitweek, wie zal het weten.
In elk geval is dit echt alleen TS zijn schuld, al is het lullig dat het door een ander komt dat hij in deze scenario terecht kwam. Maar hij had de val gemakkelijk kunnen voorkomen met een beetje ervaring.
daar draait het recht om, jaquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:24 schreef eight het volgende:
[..]Het is je ook echt om het gelijk halen te doen hè?
Geef je ook eens antwoord op andermans vragen of stel je ze alleen?
Wat vermoeiend dit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
daar draait het recht om, ja![]()
welke vragen? van een of andere leek die stelt gelijk te hebben "en dit vast ergens in de wet staat"?
ja misschien heeft die wel trek in het geblaat van een leekquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef eight het volgende:
[..]
Wat vermoeiend dit.
Ik kan nog beter in de dierentuin Bokito gaan leren hoofdrekenen, dan heb ik meer kans op succes.
als fok weer eens een jostidag instelt geef mij dan ff een seintje dan sla ik een dagje overquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef eight het volgende:
[..]
Wat vermoeiend dit.
Ik kan nog beter in de dierentuin Bokito gaan leren hoofdrekenen, dan heb ik meer kans op succes.
Geen flauw idee. Ik wist niet dat er mensen woonden op FOK!quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:26 schreef bonke het volgende:
[..]
waarom wonen er op fok altijd van die domme mensen ?
Niet met je ééns, ook mijn eerdere ervaring is dat als je moet uitwijken door de fout van een ander dat schade die hier een direct gevolg van is gewoon bij de ander te claimen is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dus jij verhaalt de schade van je plat bandje op de verzekeringspartij van iemand die je niiet eens geraakt hebt? *zucht*quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:58 schreef eight het volgende:
[..]
Als automobilist zijnde ben ik een keer uitgeweken voor iemand die vergat mij voorrang te verlenen.
Hierdoor voorkwam ik een botsing maar had wel een platte band.
De verzekeraar vd tegenpartij heeft dit gewoon netjes betaald.
Ik neem aan dat het weinig uitmaakt of je op de fiets zit of een auto bestuurt.
[..]
TS
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook
Ik zou het gewoon zelf betalen. Zo duur zal het niet zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:52 schreef Ahvd het volgende:
Hierbij viel ik van mijn fiets. De fiets heeft nu een kapotte kettingkast, een scheur in de achterband (buitenband) en een aantal andere beschadigingen. Ook zitten er meerdere scheuren in m'n broek.
De tegenpartij en diens verzekering waren mij zelfs dankbaar. Dankzij mijn handelen werd immers erger voorkomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dus jij verhaalt de schade van je plat bandje op de verzekeringspartij van iemand die je niiet eens geraakt hebt? *zucht*
Zeg dat wel jaquote:
Snap ik.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:12 schreef eight het volgende:
De tegenpartij en diens verzekering waren mij zelfs dankbaar.
De andere genoemde schade vergeet je voor je eigen gemak even.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar ik snap niet dat jij voor een bandje van een paar tientjes gaat miepen over zoiets.
Wees een vent, rij naar euromasters, trek ff je beurs en klaar.
Tenzij je band net een weekje nieuw was
Eight en ik hebben inderdaad wat problemen sinds afgelopen weekend.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |