Succes met wat? Ik heb geen rechtsbijstand.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef blup het volgende:
Als je rechtsbijstand hebt kun je het naar je eigen verzekering sturen, zo niet.. Suuucceesss....
Je schade verhalen. Je zult je moeten wenden tot haar verzekering.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:57 schreef Ahvd het volgende:
[..]
Succes met wat? Ik heb geen rechtsbijstand.
volgend mij is hij juist een vent. Met zijn schade verhalen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:04 schreef Zuccitura het volgende:
Wees gewoon een vent man. Met je schade verhalen.
Want een echte vent laat over zich heenlopen als een ander niet wil erkennen dat ze een foutje heeft gemaakt?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:04 schreef Zuccitura het volgende:
Wees gewoon een vent man. Met je schade verhalen.
Neen, een echte vent neemt de schade aan de fiets gewoon voor lief die tijdens dit valpartijtje zijn ontstaan. Maar ach. Succes ermeequote:Op maandag 17 maart 2014 23:07 schreef Ahvd het volgende:
[..]
Want een echte vent laat over zich heenlopen als een ander niet wil erkennen dat ze een foutje heeft gemaakt?
Ach wat een gelul man. Je zou slechts een dief van je eigen portemonnee zijn. Betalen omdat een of andere domme snol de voorrangsregels niet begrijpt en zich er onderuit probeert te lullen? Mijn eer te na hoor.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef Zuccitura het volgende:
[..]
Neen, een echte vent neemt de schade aan de fiets gewoon voor lief die tijdens dit valpartijtje zijn ontstaan. Maar ach. Succes ermee
Leek mij zo zonde van m'n fiets.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef exelletor het volgende:
Gewoon scheppen de volgende keer. Op de fiets kan het toch weinig kwaad.
Volgens mij moet je de dame gewoon aansprakelijk stellen voor de schade. Of zij er vervolgens mee naar haar verzekering gaat of zelf de knip trekt, is haar zaak.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:52 schreef Ahvd het volgende:
Ik heb de WA verzekering van verzekerde, kan ik daar naartoe gewoon m'n schadeformulier opsturen? En hoeveel bewijslast eisen zij? Heeft mevrouw met het formulier haar schuld toegegeven? Ook weet ik niet of de politie een PV heeft opgemaakt, is dat nog belangrijk?
Bvd!
Dan wordt het mogelijk nog lastig. De WA van Unive kent bijv. geen eigen risico, maar die van de ABN AMRO tot 100 euro. Dus dan moet ze het zelf dokken. En als ze dat niet doet, gaan we kijken naar een incassobureau enz.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de dame gewoon aansprakelijk stellen voor de schade. Of zij er vervolgens mee naar haar verzekering gaat of zelf de knip trekt, is haar zaak.
Grapjas. Ooit had ik op een rotonde hetzelfde. Ik moest uitwijken voor een (ook fietsende) vrouw die in tegengestelde richting reed. Voorwiel naar de bananen. Ik was niet pienter genoeg om de schade op te nemen, maar heb zelf dat voorwiel betaald. Terwijl mevrouw natuurlijk zich niet aan de verkeersregels houdt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:29 schreef Redbullkid het volgende:
Maar.. Je valt toch zelf van je fiets?
Dit topic trekt wel een bepaald soort publiek aanquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:48 schreef beeer het volgende:
Je hebt je door een vrouw letterlijk en figuurlijk compleet omver laten lopen. Lever je ballen maar in.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Was de tegenpartij met een motorvoertuig?
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:52 schreef Ahvd het volgende:
kwam er een fietser uit tegengestelde richting die links afsloeg
Wat moet hij dan met de WA verzekering van de tegenpartijquote:
Geen idee, TS is een pussy.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat moet hij dan met de WA verzekering van de tegenpartij
Ja sorry hoor, maar als je niet eens iets kan ontwijken en op een stoepje kan rijden zonder te vallen hoor je uberhaut niet op een fiets imoquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:49 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Grapjas. Ooit had ik op een rotonde hetzelfde. Ik moest uitwijken voor een (ook fietsende) vrouw die in tegengestelde richting reed. Voorwiel naar de bananen. Ik was niet pienter genoeg om de schade op te nemen, maar heb zelf dat voorwiel betaald. Terwijl mevrouw natuurlijk zich niet aan de verkeersregels houdt.
[..]
Dit topic trekt wel een bepaald soort publiek aan![]()
een echte vent gaat niet op zn bek op de fiets om daarna de vrouw de schuld te gevenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
volgend mij is hij juist een vent. Met zijn schade verhalen.
Ik dacht al, waar blijf je...quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Was de tegenpartij met een motorvoertuig?
op grond van wat?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de dame gewoon aansprakelijk stellen voor de schade. Of zij er vervolgens mee naar haar verzekering gaat of zelf de knip trekt, is haar zaak.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:26 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijf je...
Wel terechte opmerking verder.
quote:kwam er een fietser uit tegengestelde richting die links afsloeg
Jij spoort echt nietquote:Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef Zuccitura het volgende:
[..]
Neen, een echte vent neemt de schade aan de fiets gewoon voor lief die tijdens dit valpartijtje zijn ontstaan. Maar ach. Succes ermee
In de poging om haar te ontwijken en letsel te voorkomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:29 schreef Redbullkid het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk? Op een stoepje rijden nadat je haar hebt ontweken en dan vallen?
Dan is het toch gewoon je eigen domme schuld dat je valt?
bron?quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:45 schreef eight het volgende:
[..]
De tegenpartij is schuldig aan het ongeluk en bovendien gedraagt ze zich asociaal.
Nee, dan is het jouw schuldquote:Op woensdag 19 maart 2014 14:49 schreef eight het volgende:
[..]
In de poging om haar te ontwijken en letsel te voorkomen.
Stel jij zit op de fiets en ik geef je een lichte duw waardoor je nog eventjes verder fietst maar daarna alsnog uit balans raakt en valt... dan is het toch nog steeds mijn schuld?
Als automobilist zijnde ben ik een keer uitgeweken voor iemand die vergat mij voorrang te verlenen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Heeft de andere fietser je geraakt, en viel je daardoor
Of viel je door uit uitwijken?
In het laatste geval, succes met verhalen op haar verzekering (al zal die best wel eens gewoon kunnen uitkeren als het niet te veel is)
TSquote:Op woensdag 19 maart 2014 14:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bron?
het enige "ongeluk" is dat ts gewoon niet kan fietsen, als nederlander
Ja, dat zeg ik toch ookquote:Op woensdag 19 maart 2014 14:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, dan is het jouw schuld
als jij echter langsfiets en je hand uitsteekt, zonder iemand te raken, en ts dan valt, dan niet
nee, jij wilt de schade op iemand verhalen die jou niet aan heeft geraakt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:58 schreef eight het volgende:
[..]
Als automobilist zijnde ben ik een keer uitgeweken voor iemand die vergat mij voorrang te verlenen.
Hierdoor voorkwam ik een botsing maar had wel een platte band.
De verzekeraar vd tegenpartij heeft dit gewoon netjes betaald.
Ik neem aan dat het weinig uitmaakt of je op de fiets zit of een auto bestuurd.
[..]
TS
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook
Nou ja, dat is duwen.. Zij heeft jou niet aangeraakt. Je had ook kunnen remmen, of nadat je had geweken had je kunnen remmen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:49 schreef eight het volgende:
[..]
In de poging om haar te ontwijken en letsel te voorkomen.
Stel jij zit op de fiets en ik geef je een lichte duw waardoor je nog eventjes verder fietst maar daarna alsnog uit balans raakt en valt... dan is het toch nog steeds mijn schuld?
Auto is anders kwa snelheid etc. Met een fiets heb je dat meer onder controle. Als je valt met je fiets zonder aangeraakt te zijn, heb je het toch echt zelf niet goed aangepakt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:58 schreef eight het volgende:
[..]
Als automobilist zijnde ben ik een keer uitgeweken voor iemand die vergat mij voorrang te verlenen.
Ik neem aan dat het weinig uitmaakt of je op de fiets zit of een auto bestuurt.
[..]
TS
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook
quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:00 schreef Life2.0 het volgende:
tt spreekt over aanrijding; false advertisement want er is heul geen aanrijding geweest
Zoals TS de situatie schetst heeft hij dit ongeluk juist voorkomen, maar is daarbij wel ten val geraakt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:00 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nou ja, dat is duwen.. Zij heeft jou niet aangeraakt. Je had ook kunnen remmen, of nadat je had geweken had je kunnen remmen.
Ik ben in al die jaren dat ik fiets nog nooit op mijn snufferd gegaan. Als je word aangereden kan je misschien vallen en de ander de schuld geven. Maar als jij uitwijkt en dan erna valt tja.. Dan ben je gewoon een kneus.
Ook qua wetgeving?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:02 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Auto is anders kwa snelheid etc. Met een fiets heb je dat meer onder controle. Als je valt met je fiets zonder aangeraakt te zijn, heb je het toch echt zelf niet goed aangepakt.
dus het ongeluk is voorkomen? dan kan de vrouw natuurlijk onmogelijk schuldig zijn aan het ongeluk hequote:Op woensdag 19 maart 2014 15:05 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Zoals TS de situatie schetst heeft hij dit ongeluk juist voorkomen, maar is daarbij wel ten val geraakt.
Zij had daar helemaal niet mogen fietsen.
Het zou toch krom zijn als de tegenpartij hier geen schuld aan heeft?
dat maakt geen schuldquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:07 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Op grond van niet naleven van de verkeersregels.
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?207
Geen flauw idee. Het feit is dat TS niet is aangeraakt door de fietser maar uit is geweken en dit blijkbaar niet goed gedaan heeft en ook nog eens valt. Sowieso als je zo'n schade heb na 1 val is dat gewoon dubbel dom.quote:
Aanrijding voorkomen danquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus het ongeluk is voorkomen? dan kan de vrouw natuurlijk onmogelijk schuldig zijn aan het ongeluk he
Dat.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:10 schreef eight het volgende:
[..]
Aanrijding voorkomen danDe tegenpartij is gewoon schuldig aan het ongeluk (val) wat daarop volgt.
volgens welke letteren van de wet?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:10 schreef eight het volgende:
[..]
Aanrijding voorkomen danDe tegenpartij is gewoon schuldig aan het ongeluk (val) wat daarop volgt.
Als je met een aardige snelheid fietst is een stoepje voldoende om tot val te komen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het feit is dat TS niet is aangeraakt door de fietser maar uit is geweken en dit blijkbaar niet goed gedaan heeft en ook nog eens valt. Sowieso als je zo'n schade heb na 1 val is dat gewoon dubbel dom.
Dat betekend dat je gewoon geen enkele controle over je fiets hebt, dus hoor je helemaal niet met zo'n ding op de weg te rijden.
Hoe kan je nou door uitwijken vallen omdat je een stoepje op gaat?
welke snelheid spreken we dan over? hoe hoog is de stoep in kwestie en onder welke hoek is deze geplaatst, welk materiaal?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:12 schreef eight het volgende:
[..]
Als je met een aardige snelheid fietst is een stoepje voldoende om tot val te komen.
Lijkt mij toch niet zo moeilijk om daar een voorstelling bij te maken.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke snelheid spreken we dan over? hoe hoog is de stoep in kwestie en onder welke hoek is deze geplaatst, welk materiaal?
Geloof me, ik fiets hard en ik fiets al vele jaren en heb vele idioten op de weg gezien. Automobilisten, scooters andere fietsers en heb ook een groot aantal keer moeten uitwijken. Maar nooit heb ik deze situatie gekend.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:12 schreef eight het volgende:
[..]
Als je met een aardige snelheid fietst is een stoepje voldoende om tot val te komen.
Lijkt mij toch niet zo moeilijk om daar een voorstelling bij te maken.
Geen idee, ik ben geen jurist maar het zal ongetwijfeld ergens beschreven staan.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgens welke letteren van de wet?
verantwoordelijk zijn voor de schade die je NIET veroorzaakt hebt is mij onbekend
Dit is zo'n dooddoenerquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welke snelheid spreken we dan over? hoe hoog is de stoep in kwestie en onder welke hoek is deze geplaatst, welk materiaal?
je moet wat als je overmacht wilt claimenquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:15 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Wijkt ver af van de vraag van TS of niet?
Jij snapt hem gewoon nietquote:
Er staat nergens beschreven wat het minimale reactievermogen of behendigheid van een fietser moet zijn. Daarom moet je juist een andere weggebruiker ruim de tijd geven om te passeren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geloof me, ik fiets hard en ik fiets al vele jaren en heb vele idioten op de weg gezien. Automobilisten, scooters andere fietsers en heb ook een groot aantal keer moeten uitwijken. Maar nooit heb ik deze situatie gekend.
Als ze tegen elkaar waren opgebotst en er was dan schade ontstaan, dan had TS wel een punt gehad. Maar dit is niet zo. Hij week uit, en viel even later via een stoepje. Het is niet de schuld van het meisje dat TS niet een stoep op kan rijden zonder te vallen. Je kan makkelijk remmen, je benen gebruiken om te stoppen of wat dan ook. Het is niet alsof de tegenligger een scooter betrefte.
Als fietser ben je overigens al een zwakke weggebruiker, dus hoor je zelf ook gewoon op te letten. Misschien had het meisje in kwestie alles wel onder controlle en zou er niks gebeurd zijn als TS niet uitweek, wie zal het weten.
In elk geval is dit echt alleen TS zijn schuld, al is het lullig dat het door een ander komt dat hij in deze scenario terecht kwam. Maar hij had de val gemakkelijk kunnen voorkomen met een beetje ervaring.
quote:
wel dat je je voertuig stil moet kunnen zetten in de tijd dat de weg vrij is, ts kon dat blijkbaar nietquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:22 schreef eight het volgende:
[..]
Er staat nergens beschreven wat het minimale reactievermogen of behendigheid van een fietser moet zijn. Daarom moet je juist een andere weggebruiker ruim de tijd geven om te passeren.
Het lijkt mij duidelijk dat dit hier niet het geval is.
waarom wonen er op fok altijd van die domme mensen ?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geloof me, ik fiets hard en ik fiets al vele jaren en heb vele idioten op de weg gezien. Automobilisten, scooters andere fietsers en heb ook een groot aantal keer moeten uitwijken. Maar nooit heb ik deze situatie gekend.
Als ze tegen elkaar waren opgebotst en er was dan schade ontstaan, dan had TS wel een punt gehad. Maar dit is niet zo. Hij week uit, en viel even later via een stoepje. Het is niet de schuld van het meisje dat TS niet een stoep op kan rijden zonder te vallen. Je kan makkelijk remmen, je benen gebruiken om te stoppen of wat dan ook. Het is niet alsof de tegenligger een scooter betrefte.
Als fietser ben je overigens al een zwakke weggebruiker, dus hoor je zelf ook gewoon op te letten. Misschien had het meisje in kwestie alles wel onder controlle en zou er niks gebeurd zijn als TS niet uitweek, wie zal het weten.
In elk geval is dit echt alleen TS zijn schuld, al is het lullig dat het door een ander komt dat hij in deze scenario terecht kwam. Maar hij had de val gemakkelijk kunnen voorkomen met een beetje ervaring.
daar draait het recht om, jaquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:24 schreef eight het volgende:
[..]Het is je ook echt om het gelijk halen te doen hè?
Geef je ook eens antwoord op andermans vragen of stel je ze alleen?
Wat vermoeiend dit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
daar draait het recht om, ja![]()
welke vragen? van een of andere leek die stelt gelijk te hebben "en dit vast ergens in de wet staat"?
ja misschien heeft die wel trek in het geblaat van een leekquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef eight het volgende:
[..]
Wat vermoeiend dit.
Ik kan nog beter in de dierentuin Bokito gaan leren hoofdrekenen, dan heb ik meer kans op succes.
als fok weer eens een jostidag instelt geef mij dan ff een seintje dan sla ik een dagje overquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:30 schreef eight het volgende:
[..]
Wat vermoeiend dit.
Ik kan nog beter in de dierentuin Bokito gaan leren hoofdrekenen, dan heb ik meer kans op succes.
Geen flauw idee. Ik wist niet dat er mensen woonden op FOK!quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:26 schreef bonke het volgende:
[..]
waarom wonen er op fok altijd van die domme mensen ?
Niet met je ééns, ook mijn eerdere ervaring is dat als je moet uitwijken door de fout van een ander dat schade die hier een direct gevolg van is gewoon bij de ander te claimen is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dus jij verhaalt de schade van je plat bandje op de verzekeringspartij van iemand die je niiet eens geraakt hebt? *zucht*quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:58 schreef eight het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het weinig uitmaakt of je op de fiets zit of een auto bestuurt.
[..]
TS
[..]
Ja, dat zeg ik toch ook
Ik zou het gewoon zelf betalen. Zo duur zal het niet zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:52 schreef Ahvd het volgende:
Hierbij viel ik van mijn fiets. De fiets heeft nu een kapotte kettingkast, een scheur in de achterband (buitenband) en een aantal andere beschadigingen. Ook zitten er meerdere scheuren in m'n broek.
De tegenpartij en diens verzekering waren mij zelfs dankbaar. Dankzij mijn handelen werd immers erger voorkomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dus jij verhaalt de schade van je plat bandje op de verzekeringspartij van iemand die je niiet eens geraakt hebt? *zucht*
Zeg dat wel jaquote:
Snap ik.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:12 schreef eight het volgende:
De tegenpartij en diens verzekering waren mij zelfs dankbaar.
De andere genoemde schade vergeet je voor je eigen gemak even.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar ik snap niet dat jij voor een bandje van een paar tientjes gaat miepen over zoiets.
Wees een vent, rij naar euromasters, trek ff je beurs en klaar.
Tenzij je band net een weekje nieuw was
Eight en ik hebben inderdaad wat problemen sinds afgelopen weekend.quote:
quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:20 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Eight en ik hebben inderdaad wat problemen sinds afgelopen weekend.
Ik gebruik morfine en daar heeft hij enkele respectloze reacties op los gelaten in het openbaar helaas.
De tegenpartij was zo fatsoenlijk om meteen aan te bieden om de schade te vergoeden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:13 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Snap ik.
Maar ik snap niet dat jij voor een bandje van een paar tientjes gaat miepen over zoiets.
Wees een vent, rij naar euromasters, trek ff je beurs en klaar.
Tenzij je band net een weekje nieuw was
Fijn dat je het hebt terug gekregenquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:22 schreef eight het volgende:
De tegenpartij was zo fatsoenlijk om meteen aan te bieden om de schade te vergoeden.
Was 110 euro.
Toch niet duur?quote:
Nou, bij hard remmen blokkeren je wielen nou eenmaal. En ik had niet hard hoeven remmen als mevrouw netjes had gewacht op haar beurt. Is dat dan mijn schuld?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:29 schreef Redbullkid het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk? Op een stoepje rijden nadat je haar hebt ontweken en dan vallen?
Dan is het toch gewoon je eigen domme schuld dat je valt?
Makkelijk oordelen vanaf je computertje vriend. Weet je überhaupt wel wat voor remweg je hebt met zo'n fiets? Je raakt bij hard remmen & een gekke stuurbeweging op een pittig tempo sowieso de controle kwijt. Met een auto sta je veel eerder stil.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar als je niet eens iets kan ontwijken en op een stoepje kan rijden zonder te vallen hoor je uberhaut niet op een fiets imo
Een echte vent zou de vrouw het ziekenhuis inrijden natuurlijk i.p.v. een uitwijk met val voor lief nemen?quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
een echte vent gaat niet op zn bek op de fiets om daarna de vrouw de schuld te geven
Dat dan weer niet?quote:
Mwah, ik vind het bijzonder dat je zo fel reageert, zonder dat je eerst naar mijn snelheid vraagt. Op basis waarvan doe jij nu uitspraken over mijn remweg? Op basis van jouw eigen slakkentempo van 10 km/u misschien?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:09 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Het feit is dat TS niet is aangeraakt door de fietser maar uit is geweken en dit blijkbaar niet goed gedaan heeft en ook nog eens valt. Sowieso als je zo'n schade heb na 1 val is dat gewoon dubbel dom.
Dat betekend dat je gewoon geen enkele controle over je fiets hebt, dus hoor je helemaal niet met zo'n ding op de weg te rijden.
Hoe kan je nou door uitwijken vallen omdat je een stoepje op gaat?
Weet je wat: ga jij is over een 80-weg rijden met je koekblik. Rij ik terstond even een 20-tonner voor je neus. Mag jij niet gaan zeggen dat je voorrang hebt, want je had immers een vrije weg om te stoppen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wel dat je je voertuig stil moet kunnen zetten in de tijd dat de weg vrij is, ts kon dat blijkbaar niet
Ik passeerde met redelijke snelheid het groene licht ja. Maar ik rijd op een gewone stadsfiets, zonder motorisering, bovendien is het zicht prima, dus ik zag geen reden om flink af te remmen voor het kruispunt.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:12 schreef Fer het volgende:
Wettelijk gezien sta je in je recht, maar je hebt natuurlijk grote kans dat ze proberen je niet uit te betalen. Zeker zonder rechtsbijstand, gaat dit je veel tijd en moeite kosten.
Heb je een getuige?
Zeker als de tegenpartij verklaart tegen haar verzekeraar dat jij niet zat op te letten, of erg hard fietste, dan zien ze kansen om niet uit te keren. Ikzelf heb namelijk ook wel moeite het verhaal te begrijpen en vermoedt dat er nog wat anders gaande was, waardoor je niet gewoon kan remmen of op tijd maatregelen nemen.
Je kan toch immers wel zien of zij jouw ziet of gaat stoppen?
Niet om jouw te pesten, maar de verzekeraar zal ook met zulke argumenten komen.
Zeg dat wel, dat uitwijken voor gedonder zorgt. I.p.v. dat mensen je dankbaar zijn, word je gezien als een zeikerd die maar lekker voor z'n eigen schade moet opdraaien. Degene die je ontweek fietst lekker weg met een puntgaaf fietsje, en jij zit met de zooi.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:26 schreef Fer het volgende:
Wat wel verstandig en hopelijk leer je hiervan.
Alleen uitwijken voor spelende kinderen, bejaarden en gehandicapten!!
De rest kan gewoon de tering krijgen, hard remmen en een schietgebedje doen. Doe ik inmiddels wel, dan maar een aanrijding met de veroorzaker, uitwijken zorgt voor teveel gedonder.
Dat is onzin. Ik heb in zo'n zelfde situatie ook een keer moeten uitwijken voor zo'n idioot die de voorrangsregels niet kent (weliswaar met racefiets). Helaas zat de stoeprand al vrij kort op het uitwijken, waardoor ik daar opgeklapt ben en ook onderuit ging. Wiel naar de knoppen, schade aan de fiets en schade aan de kleding. De andere fietser heb ik nooit geraakt, maar alle schade is gewoon vergoed.quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
totdat je een spookrijder op een snelweg op je af ziet komenquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:26 schreef Fer het volgende:
Wat wel verstandig en hopelijk leer je hiervan.
Alleen uitwijken voor spelende kinderen, bejaarden en gehandicapten!!
De rest kan gewoon de tering krijgen, hard remmen en een schietgebedje doen. Doe ik inmiddels wel, dan maar een aanrijding met de veroorzaker, uitwijken zorgt voor teveel gedonder.
Spookrijders zijn vrij uitzonderlijk natuurlijk en zie je meestal van ver aankomen. Verder is uitwijken voor bussen en trams ook wel verstandig natuurlijk, maar trams hebben meestal voorrang en bussen nemen het gewoon.quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:41 schreef bonke het volgende:
[..]
totdat je een spookrijder op een snelweg op je af ziet komen
gewoon niet uitwijken en een schietgebedje doen ?
Hij snapt wel meer niet.quote:
En dat is relevant omdat?quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:58 schreef Roces18 het volgende:
En wat heb je überhaupt voor pauper fiets dan, als die na een keer vallen alles al kapot heeft. Mijn stalen ros kan ik van een flatgebouw gooien en dan kan ik er nog op fietsen.
Omdat TS , uit zichzelf viel op een stoepje. En hoe kan er nou weer een scheur in je binnenband zijn als je valt??? Dan moet die over iets scherps zijn gegaan.quote:
Oorzaak gevolg.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Omdat TS , uit zichzelf viel op een stoepje. En hoe kan er nou weer een scheur in je binnenband zijn als je valt??? Dan moet die over iets scherps zijn gegaan.
De veroorzaker is Ts zelf, en anders het stoepje waardoor hij viel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet met je ééns, ook mijn eerdere ervaring is dat als je moet uitwijken door de fout van een ander dat schade die hier een direct gevolg van is gewoon bij de ander te claimen is.
Het gaat er niet om wie de ander het eerste raakt, het gaat erom wie de veroorzaker van het ongeluk is.
Nee.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:07 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
De veroorzaker is Ts zelf, en anders het stoepje waardoor hij viel.
Excuus, ik controlleer niet alle posts op mijn spelling op een internetfora.. Maar ik fiets zonder handen dus heb indien ik moet uitwijken nog minder tijd om te reageren. Maar alsnog heb ik geen val op mijn naam staan tot nu toe en jij wel.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:17 schreef Ahvd het volgende:
[..]
Dat dan weer niet?
[..]
Mwah, ik vind het bijzonder dat je zo fel reageert, zonder dat je eerst naar mijn snelheid vraagt. Op basis waarvan doe jij nu uitspraken over mijn remweg? Op basis van jouw eigen slakkentempo van 10 km/u misschien?![]()
Hard moeten remmen, en omdat dat niet afdoende is, ook nog resoluut moeten uitwijken, brengt je met een redelijke snelheid gewoon in een slip. En is het zo erg dat dat gebeurd is? Nee, het is beter dan iemand in de flank rijden. Ik weet dat ik bij een slippertje niet gek terecht kom, maar van een ander weet je nooit zo zeker hoe ze terechtgekomen als omvallen. Dan heb ik liever wat schade, dan misschien een ernstige valpartij. Maar goed, volgens jou is het allemaal onkunde, jij wist namelijk precies mijn snelheid en mijn remweg.
Daarnaast moet ik opmerken dat je bijzonder weinig controle hebt over je eigen taalgebruik.. Met je betekend
Alleen wat jij wel of niet vindt is allemaal niet zo relevant.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:17 schreef Redbullkid het volgende:
Ben wel blij voor je dat je je geld terug heb gehad, maar ik vind wel dat je erg geluk hebt gehad daarmee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |