abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138137234
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nogmaals, wat maakt het uit of ik een bepaalde kostenpost nu betaal van mijn toeslagen, loon/uitkering of vakantiegeld? Alle inkomsten komen op één rekening binnen en de uitgaven worden van diezelfde rekening betaald. Of dan het jaarbedrag in 1 termijn, 12 termijnen of 52 termijnen wordt ontvangen of betaald maakt geen donder uit.
Wat het uitmaakt? Jij hebt iedere maand de keuze of je dat bedrag wil reserveren voor je vakantie of niet, die keuze heb ik niet. Ik kan dat geld dus niet tussentijds gebruiken als ik aan het eind van de maand een paar dagen overheb.

quote:
Goed, als ik bijna 2 keer zo duur ga wonen kan ik dus niet meer op vakantie. Of wel, omdat ik in de bijstand in aanmerking kom voor kwijtscheldingen van bepaalde lasten, wat ik nu nog niet eens heb meegenomen.
Ja dag zeg, jij zei dat je evenveel uitgeeft, niet dus .. je zit alleen maar op bijstandsniveau tot een huur van 400 euro, anders zit je er dik boven.

Ter vergelijking mijn lijstje

Inkomsten dus 677+270+199+72=1218 euro

Uitgaven
Huur: 455 euro
Tv+internet+telefoon: 70 euro
G/W/L voorschot: 140 euro
Verzekeringen: 50 euro
Ziekenfonds: 115 euro (verplicht pakket van de gemeente)
Reservering eigen bijdrage ziektekosten: 30 euro
Extra uitgaven ivm ziekte: 10 euro.
Voeding, schoonmaak, pers. hygiëne: 150 euro
Verplichte reservering voor vakantie: 47 euro

Uitgaven totaal: 1067 euro.
Gezien het feit dat ik toch niet op vakantie ga gaan die 12x47 euro bij ontvangst linea recta naar het potje afschrijvingen inboedel, houd ik dus per maand 51 euro over. Daarvan koop ik mijn kleding, ga ik uit, betaal ik mijn vervoer, ga ik naar de kapper, koop ik de cadeautjes ... Zoals ik dus al herhaaldelijk zei, je kan er net aan van rond komen, maar als je fiets gejat wordt is dat dus echt een ramp
pleased to meet you
pi_138137981
Hier kun je je eigen situatie vergelijken met het budgetadvies van het nibud: https://service.nibud.nl/pba/#/panel1

Bijv
Inkomsten ¤ 1.218,-
Vaste lasten ¤ 1.055,-
Reserveringsuitgaven ¤ 430,-
Huishoudelijke uitgaven ¤ 288,-
Saldo ¤ -555,-

(Ik heb jouw inkomen gepakt omdat dat de laatste post was, niet als statement tov jou.)
  maandag 24 maart 2014 @ 22:39:07 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138138220
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh jee, ben jij een broertje van Ouder1 of zo met al die fictieve voorbeelden van mensen die je zogenaamd kent. :')
Nee.
  maandag 24 maart 2014 @ 22:40:42 #204
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_138138295
Wat een hoge voorbeeld bedragen voor Eten en G/W/L.

Ik red het makkelijk met ¤ 100 per maand voor eten, sterker nog nu ik samenwoon geven we nog geen ¤ 100,- uit per maand aan de boodschappen (ex af en toe fles wijn en klein hapje buiten de deur op de markt).

En als over bijstand gaat zul je ook vaak wel in een flat wonen, zoals ik (al leef ik niet in de bijstand). En mijn gas/stroom rekening is ¤ 40,- per maand en voor water incl belasting komt daar ongeveer ¤ 15,- bij, dus ¤ 55,- per maand. Aanzienlijk lager dan bedragen als 100 euro per maand. Moet zeggen dat ik wel zeer energiebewust ben...ben je dat wat minder, dan is ¤ 75,- per maand voor een appartementje ook nog zeker haalbaar, tenzij het slecht geïsoleerd is.
Drugs are good mkay?
pi_138138408
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Party_P het volgende:

Ik red het makkelijk met ¤ 100 per maand voor eten, sterker nog nu ik samenwoon geven we nog geen ¤ 100,- uit per maand aan de boodschappen (ex af en toe fles wijn en klein hapje buiten de deur op de markt).

En als over bijstand gaat zul je ook vaak wel in een flat wonen, zoals ik (al leef ik niet in de bijstand). En mijn gas/stroom rekening is ¤ 40,- per maand en voor water incl belasting komt daar ongeveer ¤ 15,- bij, dus ¤ 55,- per maand. Aanzienlijk lager dan bedragen als 100 euro per maand. Moet zeggen dat ik wel zeer energiebewust ben...ben je dat wat minder, dan is ¤ 75,- per maand voor een appartementje ook nog zeker haalbaar, tenzij het slecht geïsoleerd is.
100 euro voor boodschappen ? Daar moet je wel alles bij doen he, niet alleen eten en drinken, maar ook bv voor je verzorging.

Eet je alleen water en brood dan ?
pi_138138518
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

100 euro voor boodschappen ? Daar moet je wel alles bij doen he, niet alleen eten en drinken, maar ook bv voor je verzorging.

Ik vind vooral de energierekening ontzagwekkend laag! :D

Maar goed, als je hele dagen van huis bent naar je werk dan is het al heel wat makkelijker te behalen dan voor iemand die de hele dag werkloos thuis is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 24 maart 2014 @ 22:48:48 #207
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_138138647
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik en mijn vriendin doen aan begin van de maand 100 euro in een speciale portomonnee en proberen daarmee tot einde van de maand te komen, lukt al een jaar, gemiddeld zitten we denk ik op ¤ 85-90 in de maand!

Maar we halen er wel onze ingredienten van voor avond eten, aardappels, rijst, vlees (kip, gehakt af en toe snitzel), groente. Maar wel grotendeels uit de aanbieding of van de markt en bereiden we daar gerechten omheen. Onze koelkast staat niet vol met allerlei verschillende dingen, die je vervolgens niet op krijgt, toch eten we behoorlijk gevarieerd. Zo is het met z'n 2tjes gemakkelijk om voor ¤ 2 een tweepersoons gerecht te maken, en gezond ook nog!

Verzorgingsproducten zoals shampoo en zeep betalen we daar vaak niet van, maar dat is niet meer dan ¤ 10-15 in de maand. Verder worden 'speciale dingen' zoals flesje drank (wijn e.d.) er niet van betaald.

Maar de bedragen die ik vaak voorbij zie komen doen mij verbazen.

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind vooral de energierekening ontzagwekkend laag! :D
Valt mee toch? Eerste jaar was het < 25 euro per maand. Mijn 'geheim': 1 jaarscontracten met hoge welkomskortingen en na jaar weer overstappen. En mijn verbruik is laag ja. Met 400m3 en 1300kwh per jaar kom je al snel onder de ¤ 650 per jaar en dan nog 250 welkomskorting ervan af en het is ¤400 per jaar, wat weer ongeveer ¤ 35 per maand is.
Drugs are good mkay?
pi_138138764
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:48 schreef Party_P het volgende:

[..]

Ik en mijn vriendin doen aan begin van de maand 100 euro in een speciale portomonnee en proberen daarmee tot einde van de maand te komen, lukt al een jaar, gemiddeld zitten we denk ik op ¤ 85-90 in de maand!

Maar we halen er wel onze ingredienten van voor avond eten, aardappels, rijst, vlees (kip, gehakt af en toe snitzel), groente. Maar wel grotendeels uit de aanbieding of van de markt en bereiden we daar gerechten omheen. Onze koelkast staat niet vol met allerlei verschillende dingen, die je vervolgens niet op krijgt, toch eten we behoorlijk gevarieerd. Zo is het met z'n 2tjes gemakkelijk om voor ¤ 2 een tweepersoons gerecht te maken, en gezond ook nog!

Verzorgingsproducten zoals shampoo en zeep betalen we daar vaak niet van, maar dat is niet meer dan ¤ 10-15 in de maand. Verder worden 'speciale dingen' zoals flesje drank (wijn e.d.) er niet van betaald.

Maar je eet maar 1x per dag ? En je drinkt verder niets ? En snoepen ?
En dan nog 2 euro voor 2 personen....

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 24-03-2014 22:56:56 ]
  † In Memoriam † maandag 24 maart 2014 @ 22:58:08 #209
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_138139147
quote:

[..]

Ik zit met groot gemak op 400-500 in mijn uppie.
Carpe Libertatem
pi_138144289
quote:

[..]

Lol, nou, mij ook hoor, mij ook.
Dus jij bent met z'n tweeën 100 euro per maand kwijt aan de warme hap. Mooi. Ik ben per maand zo ongeveer 60 euro kwijt aan mijn warme hap. Maar daarmee ben ik natuurlijk niet klaar hé. Ik wil ook graag ontbijten en lunchen, en iets drinken anders dan water, als het mag? Een schaaltje havermoutpap voor 50 cent, een half donker meergranenbrood van 70 cent, 50 cent voor broodbeleg, 50 cent voor een stuk fruit en 30 cent voor wat drinken? Zo'n 2,50 per dag, 75 euro per maand.
En de rest, tja, dat zijn dus dingen als de fles allesreiniger, het toiletblok, WC-papier, me handcrème, de paracetamol, de rol duct tape om me stofzuigerslang te repareren, en ja, me shampoo en deo zitten er ook bij.

Leuk voor jou dat jij dat ergens anders van kan betalen, maar ik dus niet.

quote:
Valt mee toch? Eerste jaar was het < 25 euro per maand. Mijn 'geheim': 1 jaarscontracten met hoge welkomskortingen en na jaar weer overstappen. En mijn verbruik is laag ja. Met 400m3 en 1300kwh per jaar kom je al snel onder de ¤ 650 per jaar en dan nog 250 welkomskorting ervan af en het is ¤400 per jaar, wat weer ongeveer ¤ 35 per maand is.
Je G/L verbruik is feitelijk 5 euro? Of was je even vergeten dat je naast je verbruik ook nog de netwerkbeheerder moet betalen, 35 euro per maand?

En nee, ik woon niet in een flat of appartement, dit is een tussenwoning. Mijn verwarming staat met 18 graden aan de lage kant, zeker voor iemand van mijn leeftijd, maar altijd aangenaam warm stoken kan ik nu eenmaal niet betalen. Extra trui dus, warme deken over m'n knieën en een paar vingerloze handschoenen om te zorgen dat mijn polsen/handen niet verkrampen van de kou.
pleased to meet you
  dinsdag 25 maart 2014 @ 01:19:20 #211
244933 trovey
Nachtoele
pi_138144388
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:40 schreef Party_P het volgende:

Jullie zijn nooit thuis dat gas en stroom zo laag is? Ik ken iemand die ook het grootste deel van de dag weg (vanaf een uur of 6.00 tot een uur of 22.20 door de week) is maar die krijgt dat zelfs niet voor elkaar. :') 100 euro voor 2 personen aan boodschappen is ook wel extreem laag, ik kreeg te horen dat 200 euro al niet mogelijk was. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138144614
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus jij bent met z'n tweeën 100 euro per maand kwijt aan de warme hap. Mooi. Ik ben per maand zo ongeveer 60 euro kwijt aan mijn warme hap. Maar daarmee ben ik natuurlijk niet klaar hé. Ik wil ook graag ontbijten en lunchen, en iets drinken anders dan water, als het mag? Een schaaltje havermoutpap voor 50 cent, een half donker meergranenbrood van 70 cent, 50 cent voor broodbeleg, 50 cent voor een stuk fruit en 30 cent voor wat drinken? Zo'n 2,50 per dag, 75 euro per maand.
En de rest, tja, dat zijn dus dingen als de fles allesreiniger, het toiletblok, WC-papier, me handcrème, de paracetamol, de rol duct tape om me stofzuigerslang te repareren, en ja, me shampoo en deo zitten er ook bij.

[..]

Je G/L verbruik is feitelijk 5 euro? Of was je even vergeten dat je naast je verbruik ook nog de netwerkbeheerder moet betalen, 35 euro per maand?

En nee, ik woon niet in een flat of appartement, dit is een tussenwoning. Mijn verwarming staat met 18 graden aan de lage kant, zeker voor iemand van mijn leeftijd, maar altijd aangenaam warm stoken kan ik nu eenmaal niet betalen. Extra trui dus, warme deken over m'n knieën en een paar vingerloze handschoenen om te zorgen dat mijn polsen/handen niet verkrampen van de kou.
Waarom werk je niet gewoon een paar uur per week zwart? Oppassen op kinderen, schoonmaken of dieren verzorgen hoeft niet zwaar te zijn, jij kan tenminste warm thuis zijn en de afnemer van jouw dienst is ook blij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138144824
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom werk je niet gewoon een paar uur per week zwart? Oppassen op kinderen, schoonmaken of dieren verzorgen hoeft niet zwaar te zijn, jij kan tenminste warm thuis zijn en de afnemer van jouw dienst is ook blij.
Al zouden een paar tientjes extra welkom zijn, maar nee. Zelfs gratis zou ik het niet doen, daarvoor ben ik (helaas) te ziek, dat trek ik niet meer, die verantwoordelijkheid durf ik niet op me te nemen.
Daarnaast, stel je wordt betrapt, kan makkelijk gebeuren in dit kleine stadje waar iedereen iedereen kent, dan heb ik pas echt een probleem.
pleased to meet you
pi_138145123
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Al zouden een paar tientjes extra welkom zijn, maar nee. Zelfs gratis zou ik het niet doen, daarvoor ben ik (helaas) te ziek, dat trek ik niet meer, die verantwoordelijkheid durf ik niet op me te nemen.
Daarnaast, stel je wordt betrapt, kan makkelijk gebeuren in dit kleine stadje waar iedereen iedereen kent, dan heb ik pas echt een probleem.
Betrapt? Al ga je maar spreadsheets invoeren, kan gewoon vanaf thuis. Er zijn zoveel opties.

Je gaat toch niet vrijwillig in de kou zitten? Dan zoek je toch manieren om aan geld te komen zodat je in ieder geval warmpjes erbij zit? Dat snap ik echt niet.

En zoek geen excuses, jij hebt alle recht zwart te verdienen als de grote bankiers alle recht hebben de wereld te foolen, ben jij minder waard dan hen?? ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138146224
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 03:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Betrapt? Al ga je maar spreadsheets invoeren, kan gewoon vanaf thuis. Er zijn zoveel opties.

Je gaat toch niet vrijwillig in de kou zitten? Dan zoek je toch manieren om aan geld te komen zodat je in ieder geval warmpjes erbij zit? Dat snap ik echt niet.

En zoek geen excuses, jij hebt alle recht zwart te verdienen als de grote bankiers alle recht hebben de wereld te foolen, ben jij minder waard dan hen?? ;)
Die bankiers krijgen geen straf en de controle op bijstandsgerechtigden is ook nog veel strenger.
pi_138149305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die bankiers krijgen geen straf en de controle op bijstandsgerechtigden is ook nog veel strenger.
Precies, ik zou geen gouden handdruk toe krijgen maar een korting van 10 of 20% voor een paar maanden, uiteraard moet ik terug betalen wat ik teveel heb ontvangen en mogelijk wordt ik daarbovenop nog strafrechtelijk vervolgd ook. No thnx ..
pleased to meet you
pi_138150890
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat het uitmaakt? Jij hebt iedere maand de keuze of je dat bedrag wil reserveren voor je vakantie of niet, die keuze heb ik niet. Ik kan dat geld dus niet tussentijds gebruiken als ik aan het eind van de maand een paar dagen overheb.

[..]

Ja dag zeg, jij zei dat je evenveel uitgeeft, niet dus .. je zit alleen maar op bijstandsniveau tot een huur van 400 euro, anders zit je er dik boven.

Ter vergelijking mijn lijstje

Inkomsten dus 677+270+199+72=1218 euro

Uitgaven
Huur: 455 euro
Tv+internet+telefoon: 70 euro
G/W/L voorschot: 140 euro
Verzekeringen: 50 euro
Ziekenfonds: 115 euro (verplicht pakket van de gemeente)
Reservering eigen bijdrage ziektekosten: 30 euro
Extra uitgaven ivm ziekte: 10 euro.
Voeding, schoonmaak, pers. hygiëne: 150 euro
Verplichte reservering voor vakantie: 47 euro

Uitgaven totaal: 1067 euro.
Gezien het feit dat ik toch niet op vakantie ga gaan die 12x47 euro bij ontvangst linea recta naar het potje afschrijvingen inboedel, houd ik dus per maand 51 euro over. Daarvan koop ik mijn kleding, ga ik uit, betaal ik mijn vervoer, ga ik naar de kapper, koop ik de cadeautjes ... Zoals ik dus al herhaaldelijk zei, je kan er net aan van rond komen, maar als je fiets gejat wordt is dat dus echt een ramp
Het maakt echt werkelijk geen fuck uit of je vakantiegeld één keer per jaar komt of maandelijks wordt uitbetaald. Je doet toch reserveringen voor uitgaven die niet maandelijks maar jaarlijks (of nog minder vaak) voorkomen. Dan gebruik je het vakantiegeld lekker voor die reserveringen als je niet op vakantie gaat, heb je er ook geen omkijken naar.

Ja ik zit op bijstandsniveau. Dat ik er iets boven zou komen als mijn huur boven de 400 euro komt omdat ik nu ook nog de nodige luxe uitgaven doe doet er niets aan af dat ik nu op bijstandsniveau leef. Mijn huur is namelijk niet boven de 400 euro en als ik in de bijstand kom ga ik ook niet verhuizen naar een dure woning. Dat zou nogal dom zijn, vind je ook niet? Maar zoals je kunt zien kan ik makkelijk 50 euro per maand bezuinigen door niet op vakantie te gaan. Vakantie is leuk, maar nergens voor nodig als je het niet kunt betalen.

140 voor G/W/L... Das best veel als je alleen bent. Jaarlijks overstappen levert je zo al 200 tot 300 euro op

70 voor telefoon/tv/internet als je weinig te besteden hebt ook. TV/internet heb je voor 31 euro per maand en een sim-only met 300 belminuten/sms kost je 6 euro in de maand. Je hebt meteen ruim 3 tientjes besparing te pakken.

En in je laatste alinea is er plots 100 euro verdwenen..... Waar gaat dat naartoe dan?
pi_138152080
Goed, bon dit topic ging over het extraatje voor de mensen in de bijstand. :s)

Nou..het is ze gegund hoor want het is allemaal (helemaal in deze tijd) niet makkelijk als je niet meedoet en aan de zijkant staat als werkloze. Ik hoop dat het de 'pijn' iets verzacht.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 12:39:07 ]
pi_138153789
Ik vind deze maatregel eerder een manier van de PvdA (what's new) om neerbuigend te doen naar arme mensen en ze nog afhankelijker te maken van de PvdA. Het is gewoon een slavensysteem. Geef de mensen wat kruimels, ontneem ze hun onafhankelijkheid en verantwoordelijkheden, en betoog dat ze vooral op de PvdA moeten blijven stemmen anders krijgen ze geen 'extratje'.

Nog zieliger voor de hardwerkende burger, die krom moet liggen voor de gigantische belastingdruk.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:52:18 #220
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138154249
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:57 schreef Ivo1985 het volgende:

140 voor G/W/L... Das best veel als je alleen bent. Jaarlijks overstappen levert je zo al 200 tot 300 euro op
Voor iemand die de hele dag thuis is valt dat best wel mee hoor. Wij zitten met 2 personen op 100 euro voor GWL maar overdag brandt de kachel niet en staat alles uit.

quote:
70 voor telefoon/tv/internet als je weinig te besteden hebt ook. TV/internet heb je voor 31 euro per maand en een sim-only met 300 belminuten/sms kost je 6 euro in de maand. Je hebt meteen ruim 3 tientjes besparing te pakken.
Wij zijn 40 euro kwijt voor internet en tv en bellen (kosten van bellen afhankelijk van hoe veel je belt natuurlijk) maar hier ben ik het wel mee eens, 70 euro is behoorlijk duur.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:08:38 #221
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138154779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:11 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

18 Graden en je hebt handschoenen aan ? _O-

Mijn ouders hebben het ook altijd op 18 staan. Zuinig Hollands volk. Maar dat is dus totaal niet koud. Kun je gewoon in een t shirt zitten.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:15:04 #222
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138154989
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
Maar dat is dus totaal niet koud. Kun je gewoon in een t shirt zitten.
In huis is 18 graden wel koud hoor.
Zeker als je de pech hebt in een niet al te best geïsoleerd huis te zitten waardoor er tocht is.

Je bent wel erg makkelijk met je eigen mening als Voldongen Feit te presenteren.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_138156401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Jullie zijn nooit thuis dat gas en stroom zo laag is? Ik ken iemand die ook het grootste deel van de dag weg (vanaf een uur of 6.00 tot een uur of 22.20 door de week) is maar die krijgt dat zelfs niet voor elkaar. :') 100 euro voor 2 personen aan boodschappen is ook wel extreem laag, ik kreeg te horen dat 200 euro al niet mogelijk was. :P
Ik heb persoonlijk al 5 jaar geen kachel aan gehad, als het koud is doe ik wel een trui aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138156479
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:15 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

In huis is 18 graden wel koud hoor.
Zeker als je de pech hebt in een niet al te best geïsoleerd huis te zitten waardoor er tocht is.

Je bent wel erg makkelijk met je eigen mening als Voldongen Feit te presenteren.
Ik woon in bovenste appartement, mijn buren stoken wel voor me :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138156637
18 graden is inderdaad niet echt warm als je stil zit op de bank, maar daarom hebben we als mensheid ook winterkleding uitgevonden. Kleding waarin het ook bij lagere temperaturen heerlijk comfortabel vertoeven is.

Als ik 's avonds op de bank een filmpje kijk in de winter dan heb ik ook een lekker fleece dekentje over met heen.

Zolang je in huis bezig bent, is 18 graden méér dan warm genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')