abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137843696
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
Het is meer dat ik een punthoofd krijg van het gemak waarmee de term 'armoede' wordt gebruikt. Ik denk dat er nauwelijks échte armoede is in Nederland. Zelfs mensen in de bijstand die amper kunnen rondkomen, hebben een behoorlijk hoge levensstandaard. Dat ze moeilijk kunnen rondkomen en dat het geen vetpot is, is wat anders dan armoede.
Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Het begrip armoede wordt in dezen ernstig misbruikt. Gelukkig kan iedereen in NL rondkomen (knelpuntjes daargelaten, maar die zijn er om op te lossen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137843729
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:22 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Wat is dat toch met armoe, dat het zo'n hot item is?

Topics over armoe (of de Bijstand) zitten altijd in 2 of 3 dagen helemaal vol.. Het meest recente voorbeeld. NWS / Gezinnen in bijstand komen structureel tekort
Inderdaad, reageren op mijn reactie van nog geen 2 uur geleden is nu al te oud en heeft al geen zin meer :o
Nog niet eerder zoiets meegemaakt
quote:
Kennelijk is het iets wat bij heel veel mensen leeft, ook bij mensen die niet direct iets met armoe te maken hebben.
Appelleert het aan onze diepste overtuigingen over verantwoordelijkheid, schuld en boete? Of aan onze ideeën over hoe maakbaar het leven is?
Komt door de crisis, maar vergeet ook niet dat je hier op FOK geen representatieve groep mensen hebt, dus om nu over de mensen in het algemeen te spreken, klopt niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137843733
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat de VVD elke uitkeringstrekker voor luie donder uitmaakt ??

Al kan ik me best voorstellen dat mensen asocialer worden als ze steeds voor luie donder worden uitgemaakt terwijl ze 200x afgewezen zijn.
Dan haal je je schouders op en probeer je het voor de 201ste keer
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137843753
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach, hier op Fok zie je ook topics voorbij komen van studenten die in september weer willen beginnen en in de tussentijd toch maar even in de bijstand willen want tja, het is zo makkelijk te verkrijgen. Het zal allemaal wel niet zo zwart/wit zijn.
Ik zou het risico op fraude liever willen afschrijven op het toaalbedrag dan de 6,5 miljard die we nu verstoken aan activeringsbeleid om, relatief gezien, een handvol uitzuigers die liever lauwe Schulti's drinken te bewegen van hun krent af te komen.

Collateral damage. Dan betaal ik maar een paar cent meer aan belasting.
  maandag 17 maart 2014 @ 14:59:48 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137843756
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:51 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Minimumloon omhoog dus?
Basisloon.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137843763
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Het begrip armoede wordt in dezen ernstig misbruikt. Gelukkig kan iedereen in NL rondkomen (knelpuntjes daargelaten, maar die zijn er om op te lossen).
Dit ook weer. Echte armoede heb ik gezien met mijn eigen ogen en zoiets komt niet voor in NL.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137843784
quote:
15s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je denkt dat ik buiten mijn werk verder met niemand omga? Dat ik geen vrienden of bekenden heb van wie ik verhalen hoor of die zelf uitkeringstrekker zijn?
Ah verhalen uit 2de of 3de hand dus. Je ziet die mensen niet zelf zoals je net beweerde ?

En nu ben je ook druk aan het werk ?? Of aan het fokken ?
pi_137843828
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan haal je je schouders op en probeer je het voor de 201ste keer
Uit ervaring weet ik dat dat niet zo gemakkelijk gaat en dan zat ik ver onder de 200 x.
pi_137843849
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit ook weer. Echte armoede heb ik gezien met mijn eigen ogen en zoiets komt niet voor in NL.
Nee niet zoals in Afrika, maar er leven wel 1 miljoen mensen en meer onder de armoedegrens hier.

Ga dat niet ontkennen dan.
pi_137843902
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee niet zoals in Afrika, maar er leven wel 1 miljoen mensen en meer onder de armoedegrens hier.

De armoedegrens is wel heel hoog in NL. Ik val daar ook onder, maar ik heb er totaal geen last van.

Niet alleen afrika trouwens, ook azie, zuid-amerika en midden-amerika.
pi_137843914
quote:

[..]

Eén miljoen :') Ga toch weg. Kan je dit onderbouwen?
pi_137843919
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ah verhalen uit 2de of 3de hand dus. Je ziet die mensen niet zelf zoals je net beweerde ?

En nu ben je ook druk aan het werk ?? Of aan het fokken ?
Je doet ook even een DS4'tje, zie ik? Gewoon niet lezen wat er staat. Probeer het nog eens, zou ik willen zeggen.

Op mijn werk is het af en toe heel rustig; het is niet anders. Soms neem ik een verlofdag op, maar dat kan ik niet altijd doen.
pi_137843922
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik zou het risico op fraude liever willen afschrijven op het toaalbedrag dan de 6,5 miljard die we nu verstoken aan activeringsbeleid om, relatief gezien, een handvol uitzuigers die liever lauwe Schulti's drinken te bewegen van hun krent af te komen.

Collateral damage. Dan betaal ik maar een paar cent meer aan belasting.
Tsja, ik ben dan wel weer voor keiharde fraude maatregelen om maar een afschrikkende werking te hebben op toekomstige fraudeurs. Het is allemaal om het even.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:03:23 #39
pi_137843938
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_137843960
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eén miljoen :') Ga toch weg. Kan je dit onderbouwen?
Hangt ervanaf wat je als armoedegrens definieert. Het cpb stelt niet op vakantie kunnen onder andere als grens.
pi_137843962
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat dat niet zo gemakkelijk gaat en dan zat ik ver onder de 200 x.
Waarom gaat dat niet zo gemakkelijk dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137843986
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tsja, ik ben dan wel weer voor keiharde fraude maatregelen om maar een afschrikkende werking te hebben op toekomstige fraudeurs. Het is allemaal om het even.
True. Nou ja, in het stemhokje hebben we daar in theorie nog iets over te zeggen. Ik schik me naar wat de meerderheid wil, zoals het hoort in een democratie. Maar ik ben wel geschrokken toen ik laatst uit eerste hand van verschillende partijen hoorde wat er al aan maatregelen in wordt gezet.
pi_137843996
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom gaat dat niet zo gemakkelijk dan?
demotivatie heet dat.
Dat gebeurt vanzelf als je je best doet en het is nooit genoeg.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:04:37 #44
pi_137843999
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar laten we dan beginnen met grote fraude. Het levert niets op om iedere keer op rommelende minima te jagen. Sluit bouwfraudeurs en bankiers op.
pi_137844003
quote:
[..]

Relatieve armoede is onzinnig. Daarmee kun je een multimiljonair armoede laten ondervinden in een land met alleen maar miljardairs.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137844015
quote:

[..]

Behoorlijk hoge armoedegrens hebben we hier dan.
pi_137844030
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hangt ervanaf wat je als armoedegrens definieert. Het cpb stelt niet op vakantie kunnen onder andere als grens.
Dat lijkt me overtrokken. Daarnaast krijgen veel bijstandgerechtigden in bepaalde gemeentes gewoon een vakantie aangeboden. OK, naar een vakantieparkje drie kilometer buiten de gemeentegrens in het laagseizoen, maar daar wordt wel in voorzien.
pi_137844043
Komt omdat de linkse kliek het armoedeprobleem zwaar, zwaar overschat. Alsof kinderen de hongersdood sterven hier.
pi_137844056
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Behoorlijk hoge armoedegrens hebben we hier dan.
Ikzelf vindt hem echt mega hoog en abnormaal dat het cpb hiermee omgaat. Ook omdat bij veel mensen de armoedegrens als laag wordt gezien, terwijl het cpb dat helemaal niet zo bedoelt.
pi_137844062
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sociaal zijn werkt 2 kanten op. Misschien dat de media daar ook schuldig aan is, maar ik heb het idee dat de groep die een beroep doet op het sociale stelsel groter, asocialer en minder sympathiek aan het worden is dan pak hem beet tien jaar geleden.
Grappig, maar ik heb het idee dat het juist andersom is.

Juist door al die harde aanpak wordt je tegenwoordig weggezet als profiteur of crimineel als je gebruikt maakt van een regeling. Vroeger was het: 'het is ervoor bedoeld, je moet ervan gebruik maken'.

Tegenwoordig wordt hulp van de staat gezien als absolute 'last resort'. Je moet het eerst zelf geprobeerd hebben, ook al is voor je persoonlijke situatie niet verstandig.

Iemand met een handicap die eerst wil proberen of zelf geld verdienen lukt (ipv op zijn 18 een Wajong aan vragen) heeft nergens recht op als het na een paar jaar toch niet blijkt te lukken. Je hebt immers gewerkt! (al bleek je het niet vol te kunnen houden). Maar zeg maar eens op Fok! dat je vanaf je 18de meteen een Wajong aan vroeg, je krijgt de wind van voren. Je moet het zelf proberen, anders ben je een profiteur.

Gek genoeg geldt die moraal een stuk minder voor andere vormen van staatssteun, zoals huurtoeslag, zorgtoeslag en studiefinanciering. Misschien dat jij het allemaal even erg vindt, (wel zo consequent) maar door de bank genomen krijg je dan toch minder verwijten over je heen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')