Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Het begrip armoede wordt in dezen ernstig misbruikt. Gelukkig kan iedereen in NL rondkomen (knelpuntjes daargelaten, maar die zijn er om op te lossen).quote:Op maandag 17 maart 2014 14:56 schreef Elfletterig het volgende:
Het is meer dat ik een punthoofd krijg van het gemak waarmee de term 'armoede' wordt gebruikt. Ik denk dat er nauwelijks échte armoede is in Nederland. Zelfs mensen in de bijstand die amper kunnen rondkomen, hebben een behoorlijk hoge levensstandaard. Dat ze moeilijk kunnen rondkomen en dat het geen vetpot is, is wat anders dan armoede.
Inderdaad, reageren op mijn reactie van nog geen 2 uur geleden is nu al te oud en heeft al geen zin meerquote:Op maandag 17 maart 2014 14:22 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Wat is dat toch met armoe, dat het zo'n hot item is?
Topics over armoe (of de Bijstand) zitten altijd in 2 of 3 dagen helemaal vol.. Het meest recente voorbeeld. NWS / Gezinnen in bijstand komen structureel tekort
Komt door de crisis, maar vergeet ook niet dat je hier op FOK geen representatieve groep mensen hebt, dus om nu over de mensen in het algemeen te spreken, klopt niet.quote:Kennelijk is het iets wat bij heel veel mensen leeft, ook bij mensen die niet direct iets met armoe te maken hebben.
Appelleert het aan onze diepste overtuigingen over verantwoordelijkheid, schuld en boete? Of aan onze ideeën over hoe maakbaar het leven is?
Dan haal je je schouders op en probeer je het voor de 201ste keerquote:Op maandag 17 maart 2014 14:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Omdat de VVD elke uitkeringstrekker voor luie donder uitmaakt ??
Al kan ik me best voorstellen dat mensen asocialer worden als ze steeds voor luie donder worden uitgemaakt terwijl ze 200x afgewezen zijn.
Ik zou het risico op fraude liever willen afschrijven op het toaalbedrag dan de 6,5 miljard die we nu verstoken aan activeringsbeleid om, relatief gezien, een handvol uitzuigers die liever lauwe Schulti's drinken te bewegen van hun krent af te komen.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, hier op Fok zie je ook topics voorbij komen van studenten die in september weer willen beginnen en in de tussentijd toch maar even in de bijstand willen want tja, het is zo makkelijk te verkrijgen. Het zal allemaal wel niet zo zwart/wit zijn.
Basisloon.quote:
Dit ook weer. Echte armoede heb ik gezien met mijn eigen ogen en zoiets komt niet voor in NL.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Het begrip armoede wordt in dezen ernstig misbruikt. Gelukkig kan iedereen in NL rondkomen (knelpuntjes daargelaten, maar die zijn er om op te lossen).
Ah verhalen uit 2de of 3de hand dus. Je ziet die mensen niet zelf zoals je net beweerde ?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je denkt dat ik buiten mijn werk verder met niemand omga? Dat ik geen vrienden of bekenden heb van wie ik verhalen hoor of die zelf uitkeringstrekker zijn?
Uit ervaring weet ik dat dat niet zo gemakkelijk gaat en dan zat ik ver onder de 200 x.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan haal je je schouders op en probeer je het voor de 201ste keer
Nee niet zoals in Afrika, maar er leven wel 1 miljoen mensen en meer onder de armoedegrens hier.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit ook weer. Echte armoede heb ik gezien met mijn eigen ogen en zoiets komt niet voor in NL.
De armoedegrens is wel heel hoog in NL. Ik val daar ook onder, maar ik heb er totaal geen last van.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee niet zoals in Afrika, maar er leven wel 1 miljoen mensen en meer onder de armoedegrens hier.
Ga dat niet ontkennen dan.
Eén miljoenquote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee niet zoals in Afrika, maar er leven wel 1 miljoen mensen en meer onder de armoedegrens hier.
Je doet ook even een DS4'tje, zie ik? Gewoon niet lezen wat er staat. Probeer het nog eens, zou ik willen zeggen.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ah verhalen uit 2de of 3de hand dus. Je ziet die mensen niet zelf zoals je net beweerde ?
En nu ben je ook druk aan het werk ?? Of aan het fokken ?
Tsja, ik ben dan wel weer voor keiharde fraude maatregelen om maar een afschrikkende werking te hebben op toekomstige fraudeurs. Het is allemaal om het even.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou het risico op fraude liever willen afschrijven op het toaalbedrag dan de 6,5 miljard die we nu verstoken aan activeringsbeleid om, relatief gezien, een handvol uitzuigers die liever lauwe Schulti's drinken te bewegen van hun krent af te komen.
Collateral damage. Dan betaal ik maar een paar cent meer aan belasting.
quote:
quote:
Hangt ervanaf wat je als armoedegrens definieert. Het cpb stelt niet op vakantie kunnen onder andere als grens.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eén miljoenGa toch weg. Kan je dit onderbouwen?
Waarom gaat dat niet zo gemakkelijk dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik dat dat niet zo gemakkelijk gaat en dan zat ik ver onder de 200 x.
True. Nou ja, in het stemhokje hebben we daar in theorie nog iets over te zeggen. Ik schik me naar wat de meerderheid wil, zoals het hoort in een democratie. Maar ik ben wel geschrokken toen ik laatst uit eerste hand van verschillende partijen hoorde wat er al aan maatregelen in wordt gezet.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan wel weer voor keiharde fraude maatregelen om maar een afschrikkende werking te hebben op toekomstige fraudeurs. Het is allemaal om het even.
demotivatie heet dat.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet zo gemakkelijk dan?
Maar laten we dan beginnen met grote fraude. Het levert niets op om iedere keer op rommelende minima te jagen. Sluit bouwfraudeurs en bankiers op.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan wel weer voor keiharde fraude maatregelen om maar een afschrikkende werking te hebben op toekomstige fraudeurs. Het is allemaal om het even.
Relatieve armoede is onzinnig. Daarmee kun je een multimiljonair armoede laten ondervinden in een land met alleen maar miljardairs.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Behoorlijk hoge armoedegrens hebben we hier dan.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat lijkt me overtrokken. Daarnaast krijgen veel bijstandgerechtigden in bepaalde gemeentes gewoon een vakantie aangeboden. OK, naar een vakantieparkje drie kilometer buiten de gemeentegrens in het laagseizoen, maar daar wordt wel in voorzien.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hangt ervanaf wat je als armoedegrens definieert. Het cpb stelt niet op vakantie kunnen onder andere als grens.
Ikzelf vindt hem echt mega hoog en abnormaal dat het cpb hiermee omgaat. Ook omdat bij veel mensen de armoedegrens als laag wordt gezien, terwijl het cpb dat helemaal niet zo bedoelt.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Behoorlijk hoge armoedegrens hebben we hier dan.
Grappig, maar ik heb het idee dat het juist andersom is.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sociaal zijn werkt 2 kanten op. Misschien dat de media daar ook schuldig aan is, maar ik heb het idee dat de groep die een beroep doet op het sociale stelsel groter, asocialer en minder sympathiek aan het worden is dan pak hem beet tien jaar geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |