Dat is iets geheel anders. Ja. Veel mensen zijn dom. Ja. Veel mensen dachten en denken dat de bank het beste met je voor heeft. Nee. Dat is zeker niet het geval.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker als het om knaken gaat, daarom snap ik ook niet dat mensen zich de meest wierde hypotheekvormen hebben laten aansmeren, zijn ze te dom om het na te rekenen?
Mensen vertrouwen de aardige meneer van de bank, en willen hem geloven. Hoogopgeleide mensen die je dan vertellen dat je niet moet aflossen, want dan kan je niet zoveel aftrekken, en dan beginnen te sputteren als je ze voorrekend dat ze over de looptijd van de hypotheek vele tienduizenden euros meer betalen. Boos worden op jou ipv op de bank die hun het product heeft aangesmeert.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is iets geheel anders. Ja. Veel mensen zijn dom. Ja. Veel mensen dachten en denken dat de bank het beste met je voor heeft. Nee. Dat is zeker niet het geval.
Veel mensen kunnen niet nadenken.Veel mensen weten niet waar het over gaat....zoals dit soort zaken. Dat kan je mensen niet geheel kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen vertrouwen de aardige meneer van de bank, en willen hem geloven. Hoogopgeleide mensen die je dan vertellen dat je niet moet aflossen, want dan kan je niet zoveel aftrekken, en dan beginnen te sputteren als je ze voorrekend dat ze over de looptijd van de hypotheek vele tienduizenden euros meer betalen. Boos worden op jou ipv op de bank die hun het product heeft aangesmeert.
Ach kom, van mensen met een HBO of Uni opleiding mag je verwachten dat ze met procenten kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen niet nadenken.Veel mensen weten niet waar het over gaat....zoals dit soort zaken. Dat kan je mensen niet geheel kwalijk nemen.
Over dat soort mensen hebben we het toch niet? Ik begrijp je punt en ken dat soort mensen ook. Daar heb ik geen moeite mee. Je bent er dan zelf bij en kan nadenken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach kom, van mensen met een HBO of Uni opleiding mag je verwachten dat ze met procenten kunnen rekenen.
Het lijkt mij bijzonder slim om alles wat de massale media EN de alternatieve media publiceren, te wantrouwen. dat juist niet doen, lijkt me juist dom.quote:
Daarom behoor jij tot een bepaalde groep en ik niet. Want zelfs dit begrijp je al niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lijkt mij bijzonder slim om alles wat de massale media EN de alternatieve media publiceren, te wantrouwen. dat juist niet doen, lijkt me juist dom.
Ik hoor tot "een bepaalde groep"? Knap zeg, ben jij psycholoog?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Daarom behoor jij tot een bepaalde groep en ik niet. Want zelfs dit begrijp je al niet.
De groep die wantrouwen heeft over alles. Daar gaat het onderzoek over.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoor tot "een bepaalde groep"? Knap zeg, ben jij psycholoog?
Welke groep is dat dan?
Gast, je kent me niet eens en plaatst me in "een bepaalde groep die wantrouwen heeft over alles".quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:29 schreef Globali het volgende:
[..]
De groep die wantrouwen heeft over alles. Daar gaat het onderzoek over.
Je gaf het zelf aan. Terwijl het onderzoek vrij duidelijk is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, je kent me niet eens en plaatst me in "een bepaalde groep die wantrouwen heeft over alles".
Over "wantrouwen" gesproken.
Nee. Ik zou iets aan je leesvaardigheid doen.quote:
Wederom dan. Hier gaat het niet over. Wie is er dan dom?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lijkt mij bijzonder slim om alles wat de massale media EN de alternatieve media publiceren, te wantrouwen. dat juist niet doen, lijkt me juist dom.
Vind jij. Ik vind het een integraal onderdeel van "vertrouwen vs wantrouwen", of voor de wat simpeler geesten; "slaafse domheid vs kritisch nadenken".quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Wederom dan. Hier gaat het niet over. Wie is er dan dom?
Er is een verschil tussen kritisch nadenken en overal een complot in zien of veel niet vertrouwen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind jij. Ik vind het een integraal onderdeel van "vertrouwen vs wantrouwen", of voor de wat simpeler geesten; "slaafse domheid vs kritisch nadenken".
Ja, je stropopt eerst een generalisatie en gaat dan je eigen generalisatie over mij ("je hoort in een 'bepaalde' groep") aanvallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritisch nadenken en overal een complot in zien of veel niet vertrouwen.
Ja. Je zet jezelf in die groep door jouw opmerking.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, je stropopt eerst een generalisatie en gaat dan je eigen generalisatie over mij ("je hoort in een 'bepaalde' groep") aanvallen.
Dat vind jij wel intelligent?
Ik vind een gezonde dosis wantrouwen juist een essentieel onderdeel van intelligentie.
Mensen die in complotten geloven zijn nu juist geheel niet kritischquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritisch nadenken en overal een complot in zien of veel niet vertrouwen.
Dat zeg ik volgens mij ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die in complotten geloven zijn nu juist geheel niet kritisch
Beetje geobsedeerd met complotten? Ik zou BNW proberen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Ken ik niet. En ik heb niets met complotten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Beetje geobsedeerd met complotten? Ik zou BNW proberen.
Nee, dat doe jij. Ben je nou echt zo dom jongen? Intellectueel ben je geen partij, maar dat heb je niet door.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Je zet jezelf in die groep door jouw opmerking.
* Kijkt schichtig om zich heen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Ken ik niet. En ik heb niets met complotten.
"Het lijkt mij bijzonder slim om alles wat de massale media EN de alternatieve media publiceren, te wantrouwen. dat juist niet doen, lijkt me juist dom."quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij. Ben je nou echt zo dom jongen? Intellectueel ben je geen partij, maar dat heb je niet door.
Ik begrijp het uitstekend. Jij bent het die er niet zoveel van lijkt te begrijpen en mij in "een bepaalde groep" stopt. Vol "vertrouwen" uiteraard.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:15 schreef Globali het volgende:
[..]
"Het lijkt mij bijzonder slim om alles wat de massale media EN de alternatieve media publiceren, te wantrouwen. dat juist niet doen, lijkt me juist dom."
Nogmaals. jouw tekst. Dan begrijp jij het niet helemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |