tofastTG | maandag 17 maart 2014 @ 00:44 |
Meest recente updates 16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie. 16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid. Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen: Mogelijke motieven/scenario's: Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:45 |
Die kerel heeft ook kinderen en dergelijke, wellicht zo ontevreden, maar hij wilde hen niet confronteren met wat hij heeft gedaan. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 00:45 |
Ik heb het al in mijn dagboek gezet ![]() | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 00:46 |
Die advertentiebanners onder de OP zijn weer echt ![]() ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:46 |
Nee, hij confronteert ze niet al 8,5 dag met onzekerheid, bedoel je? ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:46 |
Beter dan weten dat je vader een massamoordenaar is. ![]() | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:46 |
Jij staat echt in het mijne ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:47 |
Volgens mij is onzekerheid, waarbij al je vrienden en familie roepen dat jij het gedaan kan hebben, beter dan dat iedereen zeker weet dat je niet alleen jezelf maar ook nog meer dan 200 andere mensen op gruwelijke wijze de dood hebt ingejaagd. | |
tofastTG | maandag 17 maart 2014 @ 00:47 |
Want het zou inderdaad helemaal niet uitkomen en raar zijn dat iemand apparatuur uitschakelde in zijn vliegtuig. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:47 |
![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:47 |
Maar dit zijn allemaal signalen die op veel theorieën kunnen wijzen, zie deze hele reeks maar, er is geen zekerheid. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 00:48 |
Ben ik nou de enige die denk dat ze express iedereen laten denken vanwege de ping van 8.11 dat de ze zuid of noord West zijn gegaan. Maar stiekem toch noord Oost zijn gegaan? Missie geslaagd ![]() Ik ga er nog een nachtje over slapen ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:48 |
En daar gaan ze nooit achterkomen denk je? En een ervaren piloot als Zaharie met alle kennis van radar, communicatie en sonar (de opsporing) weet dat ook niet denk je? | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:48 |
Nu kunnen ze idd nog denken; Lieve papa is gekaapt Je zal maar zo'n malloot als vader hebben als hij de slechterik is | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:49 |
Als ie het uit overtuiging tegen een corrupte politieke klasse doet en de gijzelaars heel laat, zou ik trots op hem zijn. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:50 |
Tot nu toe zijn ze behalve wat verdenkingen niet veel wijzer geworden. Hij heeft waarschijnlijk zijn laptop ook in de cockpit meegenomen, dit heeft hij niet ergens een middagje bedacht in dat geval, dit heeft hij voorbereid en uitgedacht en ik denk niet dat er veel van dit vliegtuig terug gaat worden gevonden. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:51 |
Tuurlijk, 239 mensen ontvoeren en in gevaar brengen voor een persoonlijk standpunt ![]() #trots #crystalmeth | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:51 |
Als gijzelaars wellicht, maar mogelijk heeft hij het vliegtuig gewoon doen laten neerstorten, nou ja we zullen zien, als hij ze heeft gegijzeld, heeft hij vast een aanwijzing achtergelaten of geeft hij die nog. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:51 |
Ik niet. Als dit zo is heeft hij al enorm veel mensen pijn gedaan. Fam van passagiers bv | |
bedachtzaam | maandag 17 maart 2014 @ 00:52 |
Hoe groot zal de kans zijn dat hij de route gevlogen heeft op de sim en niet gewist? die routes worden opgeslagen toch? | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:53 |
Is die flight sim zo realistisch dat je eea enorm goed kan uitdokteren? | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:53 |
Die flightsim bestanden zijn in het bezit van de Maleise overheid. Dat is de sleutel lijkt me. Het is uiteraard perfect voorbereid en daarom ook geen "domme zelfmoord". Een spel zou kunnen, maar dan wil je toch een mooi einde, niet een willekeurige plek in de oceaan, lijkt me. Dat is als het gelukt zou zijn. De kans dat het mislukt en het vliegtuig in de oceaan ligt is ook in het "positieve" scenario (de gijzelaars heel laten) het grootste. De landing in Tibet heeft een kleine kans, maar ik denk dat het toch zo is, door die PING en uit een stukje hoop/voorgevoel. | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 00:53 |
Die ping is contact van het vliegtuig met een satelliet, dat kan je toch niet faken? | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:53 |
Erg onwaarschijnlijk, hij weet ook wel dat ze huiszoeking zullen doen. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:53 |
Het is gebleken dat dat soort acties veranderingen teweeg hebben gebracht. Vind ik het netjes? Nee, wel als er een goed doel achter zit kan ik er trots op zijn. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:54 |
Ligt aan zijn doel. Hij kan het hebben gewist. Wellicht kan het wel terug gehaald worden | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 00:54 |
Nee maar wel weer een turn maken richting noord Oost! | |
bedachtzaam | maandag 17 maart 2014 @ 00:54 |
Dat is zowiezo mogelijk idd | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:55 |
Dat laatste zijn ze nu mee bezig, vermoed ik. Het is duidelijk dat hij zijn sporen wilde uitwissen tijdens de vlucht, dus ervoor ook idd lijkt me. Maar dan zou zijn vrouw weggegaan zijn met voorkennis en is ze verdachte. | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 00:55 |
ping was om 8.11 en max brandstof was tot 8.30 dus zo veel verder dan de ping lijn kan het vliegtuig niet zijn. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:56 |
Belachelijk. | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:56 |
Zou een vrouw dit goed keuren? Ik hoefde het niet te proberen met die van mij | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 00:57 |
Ligt eraan. Misschien wil die uiteindelijk wel gevonden worden en heeft hij de clue in de simulatie achtergelaten. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:57 |
Vanuit een heerlijk comfortabel Nederland wel ja. In andere landen moet je andere middelen inzetten om progressie voor elkaar te krijgen. Daar vanuit dat heerlijke comfortabele Nederland een beetje minachtend over doen is niet erg netjes naar de miljoenen slachtoffers van corrupte regimes (die zelf echt niet kijken op 239 mensen meer of minder). | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 00:57 |
Hij zit aan de wiet hoorde ik vanavond dus vergeef hem ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:58 |
"Schat, na deze James Bondactie (want dat is het toch wel lijkt me) zijn we rijk en gaan we samen een goeie toekomst tegemoet met de kinderen". | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:58 |
Het gaat er niet om wat in andere landen nodig is om iets te veranderen. Het gaat erom dat jij het blijkbaar goedkeurt ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:58 |
Ongetwijfeld hij heeft bovendien ook flink lopen knutselen zo te zien. Hij stond te boek als iemand die z'n politieke mening niet onder stoelen of banken stak, waarschijnlijk echt ontevreden met de politiek laat staan de veroordeling van de oppositieleider waar hij achterstond, en dan ook nog zijn mogelijke privé-problemen, wellicht een schijt-aan-de-wereld-mentaliteit en iets van dat ze hem nooit meer terug zullen vinden! Wat heeft de ping specifiek met Tibet te maken? | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 00:58 |
Daar zit ik ook aan, maar ik rook gewoon nederwiet. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 00:59 |
Ik begrijp de motieven van die mensen ja. En ik zie corrupte regimes overal om me heen. Een presentatie gehouden voor de olieminister van Soedan. Hoe corrupt wil je het hebben? | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 00:59 |
In zekere zin eens, niet dat je dit vliegtuig in zee laat storten natuurlijk je moet niet de middelen van je tegenstanders inzetten die je veroordeelt (maar dat zei je al), maar sommige acties zijn niet per se laf. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 01:00 |
Ik begrijp de motieven ook, ik begrijp ook de motieven voor 9/11, Londen en Madrid. Dat wil niet zeggen dat ik ze goedkeur. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:01 |
Daarom zei ik expliciet: als ie de gijzelaars heel laat. 238 mensen doden om je zin te krijgen keur ik uiteraard in alle gevallen af, als het mijn pa is, zeker! | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 01:03 |
Hij heeft ze sws in gevaar gebracht, misschien zijn er wel mensen bij die medicijnen nodig hebben, er zitten hele kleine kinderen bij, oude mensen. Nee sorry, niet goed te keuren, er zijn andere manieren om je te uiten. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:04 |
Fair enough. Ik begrijp je standpunt, en besef dat het mijne afwijkt. ![]() | |
Draailamp | maandag 17 maart 2014 @ 01:08 |
Mooi gezegd. Hij had zich beter kunnen ophangen met een poster op de buik | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:12 |
De sleutels tot dit raadsel: • Zijn vrouw - waarom ging ze weg met de kids en in welke hoedanigheid? - scheiding? dan is zelfmoord logisch - vooropgezet plan? dan een kaping - al dan niet geslaagd • Zijn flightsim - welke vluchten heeftie geoefend en waar probeerde ie (spectaculair?) te landen? | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:15 |
Ze leefden gescheiden van elkaar maar wel in hetzelfde huis zover ik het kan terugvinden. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:16 |
Mijn stellingname is dat die PING alleen in de noordelijke boog plaatsgevonden kan hebben omdat de piloot na al die vliegbewegingen 7,5 uur na vertrek nooit meer genoeg kerosine gehad zou hebben om te vliegen. Dat met de aannames dat: • de ping alleen op intacte vliegtuigen werkt • de windrichtingen gunstig waren voor mijn scenario versus de zuidelijke route | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 01:17 |
Die moeten ze wel zo snel mogelijk opsporen ja. Maar dat kan ook zoiets simpels zijn als dat ze gewoon een weekendje weg gingen, misschien wel een dag eerder naar Beijing, hotelletje geboekt, en zou ze haar man daar de volgende dag ontmoeten na zijn vlucht. Dat ze achteraf niet naar huis komt snap ik ook wel. Wel is het vreemd dat ze zich dan niet gewoon heeft gemeld bij de autoriteiten, tenzij ze al gelijk een idee had wat er gebeurd was. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:17 |
Ja, logisch. Hij bracht waarschijnlijk meer tijd achter die flight sim door dan met zijn vrouw. Net als dat niet alle vriendinnen ons FOK!gedrag zullen trekken, wel? ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:19 |
Das ook een optie inderdaad, en dan zou er in feite niks aan de hand kunnen zijn. Maar hoe verklaren we dan de piloot? Een gekke zelfmoord vanwege die politieke partij net op het punt als je een leuk weekendje Peking gaat doen? Lijkt me heeel sterk. Dan zou het eerder een lokkertje kunnen zijn; jij komt naar Peking en ik kom anders/later, maar we gaan naar China, want we zijn deze politiek zat. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:19 |
Aannemend dat hij over land heeft gevlogen kan hij vrijwel nooit in een rechte lijn zijn blijven doorvliegen maar heeft hij zeer specifieke vooropgezette sluiproutes moeten vliegen. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:20 |
Vroeger was het makkelijker. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:21 |
Perfect voor een bizarre live flight sim zou ik zeggen! Alles wijst erop; vrouw loopt weg, uren oefenen op dat ding, en dan echt uitproberen. Dat kan met een bizar zelfmoordplan ook, maar het lijkt me veel minder logisch, zeker als je zo machtig en politiek bewust bent! | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 01:21 |
Nou ja, voor zijn vrouw moest het natuurlijk allemaal normaal lijken, hij zelf wist dan allang dat dat weekendje nooit zou plaats vinden. Maar ook dit zijn allemaal aannames, misschien heeft ze er wel iets mee te maken. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:22 |
Kon je nog gewoon met je broodmes een vliegtuig met 2 uur benzine naar Australië dwingen, wil je zeggen? | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:22 |
Ik bedoel dat had hem dan toch net zo goed die kerosine gekost?! | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:22 |
Dat ongetwijfeld ook maar ik had het eigenlijk over de FOK-vriendinnetjes rustig houden ![]() ![]() | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 01:24 |
Zodra ze mijn pohi checken kan ik het shaken. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:24 |
In beide scenario's is dat zo, ik zou het misschien weglaten ![]() • Zaharie is boos en pleegt zelfmoord - vanwege zijn vrouw (o.a. weliswaar) • Zaharie plant een landing in Tibet - vrouw zit in het complot alleen bij een ongeluk (vrijwel uitgesloten) of kaping door passagiers (zouden politieke aanhangers van de regering kunnen zijn) zou zij niet betrokken zijn, lijkt me. Bevriende piloten noemen Zaharie een stabiele, nette, aardige man. Ik kan aan de andere kant van de wereld (letterlijk!) niet bepalen dat dat niet zo is natuurlijk. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:26 |
Een elegant paisa'tje komt mij bier brengen man. Als ik 2 uur langer slaap dan zij is mijn afwas gedaan en zit ze stralend op me te wachten "buenos dias, mi cielo". Ik weet dat de Nederlandse vrouw ietsje anders in elkaar zit... ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:32 |
Ze doet de marketing voor de Colombiaanse Voetbal International (tijdschrift). Die meid weet meer van voetbal dan ik. ![]() Maar dat gaat een beetje offtopic. Waar is het vliegtuig? | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:33 |
![]() ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:34 |
Terugkomend inderdaad op het vliegtuig, maar met al die bochten naar Tibet, dat kost net zo goed kerosine waarom is dat dan logischer dan de Indische Oceaan bijvoorbeeld?! | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:35 |
Hij wordt verondersteld "gehoverd" te hebben achter/boven een vliegtuig van Singapore naar Barcelona. Dat kan ie een paar keer doen en net achter de Himalaya op een uitgestrekte vlakte landen. Ik geef toe, het is een spannende route, maar veel dichterbij dan Australië en dezelfde richting als hij al opvloog. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:36 |
Ok maar de Indische Oceaan is groot, misschien niet helemaal bij Antarctica neergestort, maar eerder. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 01:37 |
Hij wordt verondersteld ![]() | |
mschol | maandag 17 maart 2014 @ 01:37 |
nog steeds geen vliegtuig die spontaan is opgedoken ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 01:37 |
Ben bang dat ie eerder ondergedoken is. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:38 |
De Indische Oceaan is alleen logisch in het zelfmoordscenario, dat is mijn punt. En het klopt wat mij betreft niet met de kerosine/vlieggedrag versus PINGmoment. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:39 |
Ah ok maar ik ga er ook vanuit dat het zelfmoordscenario het meest waarschijnlijk is. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:41 |
Dan komt de technische vraag naar boven. Die 2 uur extra brandstof zijn toch niet voor dat soort malle toeren als eerst duizenden kilometers rond Azie vliegen en dan ineens naar het zuiden gaan? | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:44 |
Dakkie, heb jij een link ofzo waar die radar een beetje goed wordt uitgelegd? Ik had begrepen dat die helemaal niet zo precies is en de vraag is ook hoe goed die gemonitord is. Misschien zijn er helemaal niet zoveel rare toeren nodig, dat is alleen mijn "meest extreme speculatie"? Geen radarregistratie is an sich geen bewijs, dat bedoel ik. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:45 |
Dwaalspoor, als jij iemand probeert af te schudden ga je toch ook verschillende routes op, hij wist waarschijnlijk van die ping dus dat ze hem zo konden volgen dus verschillende kanten opvliegen. | |
fespo | maandag 17 maart 2014 @ 01:46 |
vast een 1 april grap van al die chinezen ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:47 |
Ja, kan natuurlijk. Of om de passagiers dood te krijgen (decompressie-compressie). Maar dat is niet de technische kant, meer de motivering. Is het techniscn mogelijk 7,5 uur te vliegen met voor 8 uur kerosine (reis + 2 uur) als je zoveel toeren uithaalt? | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 01:49 |
Ik weet niet hoeveel kerosine dat kost precies, maar wellicht, het zou kunnen. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 01:53 |
Het punt is dat ie vrij ver naar het zuiden is geregistreerd. Daar komen kost je zoveel tijd en alleen als je gunstig vliegt, met de straalstroom mee en geen rare afwijkingen maakt haal je dat, lijkt me. Eerst toeren uithalen om de passagiers te doden/foolen en dan naar het zuiden afbuigen en kaarsrecht vliegen zou kunnen, er is niks op het scenario tegen. Ik vind het niet erg logisch (al is dit alles dat allemaal niet), en technisch tricky. En dan: als ie echt daar is geweest, heeftie daarna nog maximaal maximaal 20 minuten (8:11 - 8:31) gevlogen, met waarschijnlijk al 1 falende motor, zie die YTfilmpjes, ze stoppen niet tegelijk. Die strook zee is niet zo enorm groot. Met een paar vliegtuigen heb je het snel afgescand. Zouden ze daar niet al iets gevonden hebben op hun nieuwe dag daar? 20 minuten vliegen met zeg 750 km/u = een strook zee van 250 km breed. | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 02:03 |
het is hier met 9:00, doe eens rustig ![]() | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 02:03 |
Welke game lig je te spelen? ![]() | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 02:04 |
Van het punt waar het vliegtuig het laatst zichtbaar was dus richting IGREX of iets in die richting, tot de zuidelijke lijn, dat is niet zo heel veel verder (als dat al zo is) dan de noordelijke lijn. | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 02:05 |
het heet uitzicht op zee, en qua setting lijkt het op tropico ![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 02:06 |
Ik zag gisteren wel een rugzak voorbijdrijven, maar geen hele kofferset. Vast van een boot afgeflikkerd. | |
breaky | maandag 17 maart 2014 @ 02:09 |
Hier is het een uurtje vroeger. Dit is nu echt een nachtbagger/complot theorie topic reeks geworden. ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 02:27 |
Goedemorgen! ![]() Wordt men niet gek van die Maleiers? | |
mschol | maandag 17 maart 2014 @ 02:31 |
dat zou dan ergens de meest geslaagde maar tegelijkertijd ook de meest trieste 1-april grap zijn ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 02:39 |
Speculeren is leuk, ![]() ![]() Aannames: • PING klopt en is het vliegtuig geweest • Geen radarregistratie is geen bewijs van niet aanwezig zijn [ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 17-03-2014 02:49:23 ] | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 03:00 |
The Guardian: 1 - Who was flying the plane when it disappeared? Aviation experts have suggested the disabling of communications systems and the navigation of the plane imply it was piloted by someone with considerable flying experience and technical knowledge - inevitably focusing attention on the captain and first officer. Could be someone else flying the plane. The pilot of another flight, who attempted to contact MH370 just after 1.30am at the request of Vietnamese air traffic control authorities who could not reach it, thought he heard the first officer through interference but was not certain. 2 - What do we know about the crew and passengers? Police not until this weekend that they searched the homes of the pilot and first officer. Inspector-general Khalid Abu Bakar said authorities "didn't see the necessity in the early stages". "a few foreign intelligence agencies have cleared all the passengers.", but went on to say a few countries had yet to reply to the request for background checks. It is not clear how fully the rest of the crew and passengers have been checked; have they simply been screened for links to terrorist or criminal organisations? Have they been vetted for flying experience? Have potential personal problems been explored, as police suggested they would be earlier this week? 3 - Why did no one on board act to intervene? why did passengers not make phone calls as those aboard the hijacked United Flight 93 did in September 2011. It may be passengers and crew were unaware anything was wrong. If, for example, one of the pilots incapacitated or forcefully coerced the other, those outside the cockpit might not be aware of the problem. Another possibility is that passengers and the crew were somehow terrorised into compliance, either through threats or through an accomplice in the cabin. A third theory is that the plane's apparent climb inducing hypoxia - oxygen deprivation - which quickly causes disorientation and unconsciousness and can lead to death. counting on a cabin depressurisation just 2,000 feet above this seems unlikely. Oxygen supplies are also kept in the cabin for crew members, in addition to the oxygen masks. In all, it would be an elaborate plan with limited prospects of success. Finally, it is possible that more than one explanation is relevant. If whoever diverted the plane had set a new flight path, the plane could have continued to fly for hours even if that person was incapacitated for some reason - such as hypoxia. Planes have flown for thousands of miles with unconscious crews. 4 - What will we learn from the cockpit voice recorders? If the plane has crashed into the southern Indian Ocean, as some officials have indicated they fear is likely, searchers face a huge expanse of ocean with powerful currents much of which is not covered by radar, so tracking the aircraft's last known movements could be extremely tough. Even if the approximate location is known, the strength of the signals from the recorders' electronic beacons can be affected by the depth of water and whether they are trapped underneath wreckage. They only transmit for around 30 days - meaning time is limited. Flight recorders from an Air France plane which crashed into the Atlantic Ocean in 2009 were found almost two years later. But since cockpit recorders are capable of storing at most the last two hours of audio from the flight, it seems unlikely they will capture any clues from perhaps the most crucial section of the flight: the point at which it diverts. There may be no evidence as to whether someone entered the cockpit or a pilot set the plane on another course of his own volition. ==== Tijd is beperkt, maar "we vonden het niet nodig de piloten na te trekken tot ruim een week na verdwijining". ![]() Wat klopt hier niet? "Driven into compliance" is wat ik van de kaping denk inderdaad. | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 03:29 |
Bij een mislukte kaping komt de gele stip niet over met de ping lijn. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 03:37 |
Klopt, hij zou wat meer naar boven moeten, boven Azië. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 05:48 |
Haha! Kijk die link dan op GeenStijl, dit plaatje...![]() het was het enige "opvallende" dat ik vond, afgelopen vrijdag met tomnod: NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines 150 UUR vermist #13 Ik had die "koffers" dus gevonden? ![]() | |
Speculant. | maandag 17 maart 2014 @ 05:56 |
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140317 | |
TLC | maandag 17 maart 2014 @ 06:47 |
Een vliegtuig van Delta Airways heeft vannacht tijdens de vlucht van Orlando naar Atlanta een deel van de vleugel verloren ![]() ![]() | |
Parzival | maandag 17 maart 2014 @ 06:47 |
een flightsim likjt me voor een piloot niet zo byzonder.. goed salaris, leuk om te doen.. hoppa | |
Sparqq | maandag 17 maart 2014 @ 06:54 |
Ik snap de ophef niet, een vliegtuig heeft toch twee vleugels? Alles in de luchtvaart is toch dubbel uitgevoerd vanwege veiligheid? | |
Enchanter | maandag 17 maart 2014 @ 06:55 |
Had echt iets voor mij geweest. Ben al zo dol op vliegen en op één of andere manier word ik altijd bij de vleugel geplaatst ![]() | |
Pino112 | maandag 17 maart 2014 @ 06:59 |
![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 07:08 |
De politie in Maleisië onderzoekt of de vermissing van de Boeing 777 een politiek protest is van de piloot. De piloot, Zaharie Ahmad Shah, zou geobsedeerd zijn door de Maleisische politieke leider Anwar Ibrahim, weet Daily Mail (ok, ![]() Er wordt nu onderzocht of de politieke seksuele (zou goed kunnen!) voorkeur van de piloot verband houdt met de mysterieuze vermissing van het vliegtuig van Malaysia Airlines.0 http://www.powned.tv/nieu(...)nger_sodomiet_1.html =========== Zou hij de minnaar zijn van deze politicus? Dat zijn vrouw haar biezen heeft gepakt en Zaharie het niet meer zag zitten... eerst nog even rondvliegen, net als in het spelletje? ![]() | |
Hathor | maandag 17 maart 2014 @ 07:16 |
Stephen King's the Langoleers. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 07:24 |
Goedemorgen......en nog steeds geen ping nieuws ![]() | |
Specularium | maandag 17 maart 2014 @ 07:29 |
![]() | |
firefly3 | maandag 17 maart 2014 @ 07:30 |
Mothman | |
Montagui | maandag 17 maart 2014 @ 07:37 |
Misschien toch de zuidelijke route?bron: http://www.bloomberg.com/(...)rately-diverted.html | |
rene90 | maandag 17 maart 2014 @ 07:49 |
Ze zeggen nu bij wakker Nederland dat het vliegtuig nog 7 uur gevlogen heeft na het laatste contact, geen idee of dat al nieuw was? | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 07:50 |
![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 07:51 |
straks vinden ze het nog op de noordpool! | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 07:58 |
Dat is wel het meest waarschijnlijk, reken maar dat spionagesatellieten de noordelijke route al hebben afgespeurd. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 08:16 |
'Maleisië wil geen uitgebreide hulp van Verenigde Staten' De Maleisische autoriteiten voelen weinig voor grootschalige Amerikaanse hulp bij het ontrafelen van het mysterie rond de vermiste Boeing 777. Toch proberen experts uit de Verenigde Staten te achterhalen wat is voorgevallen aan boord van het toestel, bericht The New York Times zondag. De Amerikaanse inlichtingen- en politiediensten proberen volgens de krant te achterhalen of terroristen achter de verdwijning van de vlucht zitten. Tot dusver is daar geen bewijs voor gevonden, zeggen hooggeplaatste functionarissen. Als toch sprake is van een terreuraanslag, lijkt dat volgens een bron ''in niets op de dingen die we in het verleden hebben gezien''. Grotere rol Specialisten uit de Verenigde Staten willen graag een grotere rol spelen in het onderzoek, maar worden naar eigen zeggen op afstand gehouden. De Maleisische leiders zouden volgens functionarissen geen behoefte hebben aan hulp, omdat ze niet de indruk willen wekken zo'n belangrijk onderzoek zelf niet aan te kunnen. Huiszoeking De speurders uit de VS lijken daardoor in het duister te moeten tasten over wat hun Maleisische collega's hebben kunnen achterhalen. De Amerikanen zouden bijvoorbeeld graag willen helpen bij het doorzoeken van de in beslag genomen computers van de piloot van de MH370. Voorlopig hebben ze echter weinig te horen gekregen over de uitkomst van de huiszoeking bij de man. nu.nl | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 08:18 |
nee en ook nog geen nieuws over de huiszoeking van de piloot Ik ga nog steeds uit van een zelfmoord crash in de indian ocean. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 08:20 |
dit zeggen ze al een tijdje maar ik hoor niks over zoekacties daar. Australie is op een e ilandje gaan kijken, maar volgens mij speuren ze niet op het water. | |
Felixa | maandag 17 maart 2014 @ 08:32 |
Ik denk ook zelfmoord van de piloot: -eerst co-piloot uitschakelen -paar zigzaggende schijnbewegingen maken -automatische piloot inschakelen in zuidelijke richting -dan in de cockpit al zelfmoord plegen -vliegtuig vliegt door tot kerosine op is | |
Pandaplint | maandag 17 maart 2014 @ 08:37 |
* Jouw Dat de piloot zelfmoord wilde plegen. En het wilde laten lijken op een kaping zodat hij niet als lafaard gezien zou worden. Dus gewoon de communicatie uitgeschakeld en vervolgens ergens de oceaan in duiken. Dat lijkt mij een vele malen realistischer scenario dan het alu hoedjes idee om in het geheim ergens te landen. ![]() | |
arj1o1 | maandag 17 maart 2014 @ 08:42 |
bron: http://www.theguardian.co(...)munications-disabled Hier ook al gespeculeerd. Voor wat betreft de laatste quote: piloot heeft veel ervaring kunnen opdoen in zijn simulator... | |
alpeko | maandag 17 maart 2014 @ 08:50 |
Hihi, dit was mijn wilde gok op zondagochtend al. Ik vind hem op foto's er best wel een beetje gay uitzien. Dat i.c.m. zijn zeer betrokken support voor een voorvechter van homo-rechten in conservatief Maleisië. Krijgen we straks na moslimterrorisme ook homoterrorisme? ![]() | |
arj1o1 | maandag 17 maart 2014 @ 08:54 |
Eerder gerucht dat vrouw en kinderen weg zijn lijkt niet te kloppen:bron: http://www.theguardian.co(...)munications-disabled | |
MrTorture | maandag 17 maart 2014 @ 08:59 |
Want andere familie had-ie niet? | |
arj1o1 | maandag 17 maart 2014 @ 09:03 |
Natuurlijk wel. In het buitenland bedoelen ze met familie echter vaak het gezin. http://dictionary.reference.com/browse/family | |
Montagui | maandag 17 maart 2014 @ 09:08 |
Zou kunnen ja. Snap alleen die zigzaggende bewegingen niet. Draai dan gewoon om en vlieg naar de Indische Oceaan of draai wat naar het oosten en vlieg de Stille Oceaan in. Genoeg water om in te plonsen als de kerosine op is. | |
MrTorture | maandag 17 maart 2014 @ 09:08 |
4. Any group of persons closely related by blood, as parents, children, uncles, aunts, and cousins. | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 09:21 |
Zigzagbewegingen zouden kunnen zijn gemaakt omdat de piloot bang was dat er boven Maleisie een militair toestel op m af zou worden gestuurd. Door deels mee te vliegen met andere lijntoestellen zou hij kunnen denken dat hij minder op viel, wat dus erg goed is gelukt. De Maleisische luchtmacht heeft het toestel gevolgd, maar vond het in eerste instantie niet verdacht. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 09:23 |
dan lijkt het meteen op zelfmoord | |
Red_85 | maandag 17 maart 2014 @ 09:35 |
Waarom zo moeilijk doen en waarom door laten vliegen totdat de peut op is? Een kist met peut laten crashen geeft nog eens een mooie vuurbal ook. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 09:35 |
Australië neemt deel zoektocht MH370 over Australië krijgt een grotere rol bij de zoektocht naar de verdwenen vlucht MH370 van Malaysia Airlines. Het land gaat in op een verzoek van Maleisië om de leiding te nemen in het zuidelijk gebied van de zoekactie, zei premier Tony Abbott maandag. Volgens Abbott vroeg zijn ambtgenoot Najib Tun Razak hem telefonisch het voortouw te nemen bij een deel van de zoektocht. De autoriteiten in Maleisië sluiten volgens de Australiër niet uit dat het toestel die kant op is gevlogen. Australië zoekt al met twee patrouillevliegtuigen naar het vermiste toestel, maar volgens Abbott worden nu extra middelen ingezet. De premier zei overigens niet te beschikken over concrete aanwijzingen dat het toestel ook daadwerkelijk in de buurt van Australië is gekomen. nu.nl | |
_The_General_ | maandag 17 maart 2014 @ 09:36 |
Gisteren stond op oa geenstijl.nl dat er koffers waren gevonden door een Griekse Tanker. Is hier nog nieuws over? | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 09:37 |
en ik denk dat de piloot ook niet eerst zelfmoord heeft gepleegd voordat hij het vliegtuig liet crashen Als hij er dan toch zo'n show van heeft gemaakt dan heeft ie er vast ook wel een stunt crash van gemaakt. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 09:38 |
niks gevonden | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 09:39 |
lagen allemaal belastingcenten van ons in | |
longinus | maandag 17 maart 2014 @ 09:41 |
Wat kan je doen met een toestel als dit, gezien het bereik van het toestel zou het prima ingezet kunnen worden om een langeafstandsaanslag te plegen. Laat er nou net een belangrijke samenkomst zijn volgende week, ik zweet peentjes bij de gedachte dat ze zoiets zouden flikken maar ik zie bepaalde groepen er wel voor aan. Ik hoop echt dat ze hierop een antwoord zouden hebben aangezien ik in het gebied woon ![]() Verder mogen die kapers, als ze ooit gepakt worden, van mij in een kerker gesmeten worden want zoiets doe je mensen niet aan. | |
Red_85 | maandag 17 maart 2014 @ 09:49 |
Lekker vol in de KL Petronas twin-towers rammen... Ow wacht | |
Montagui | maandag 17 maart 2014 @ 09:52 |
Maar als hij zelfmoord wilden plegen dan kan niemand buiten dat vliegtuig er iets aan doen, dus dan hebben pogingen om de luchtverkeersleiding te misleiden m.i. niet veel zin. Daarbij dan nog het volgende. ALS hij de Indische Oceen is opgevlogen dan zien de mensen aan boord van het vliegtuig op een bepaald moment de zon aan de verkeerde kant opkomen. Richting Peking verwachten ze die rechts opkomen, maar als hij naar de Indische Oceaan vliegt komt de zon links op. Met zoveel passagiers zullen er ongetwijfeld een aantal zijn die dat opvalt. En als die verkeerde richting dan al niet eerder zou zijn opgevallen zal er dan toch wel actie zijn ondernomen door de passagiers. Geen idee hoe sterk een cockpit deur is, of dat die in te beuken valt. Niet dat het vliegtuig dan nog te redden viel, maar je wil dan toch iets doen? Maar goed, mogelijk waren de passagiers al buiten westen (of dood) na de escapades met het stijgen en dalen. Maar als ze het niet waren en ze ontdekken de 'waarheid'...dat bv de piloot (en co) al dood waren en ze in een vlieguig op de automatische piloot hun dood tegemoet vlogen....horror. | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 09:53 |
Australie heeft een heel groot radarnetwerk, maar staat niet 24 uur per dag aan. ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Jindalee_Operational_Radar_Network | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 09:53 |
Voor die tijd is die allang uit de lucht geschoten, is echt een mega beveiliging volgende week | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 09:55 |
dat dan net weer niet | |
Pizzahut | maandag 17 maart 2014 @ 09:55 |
Deze al bekend?![]()
| |
Red_85 | maandag 17 maart 2014 @ 09:56 |
Jij wil een show stunt zelfmoordcrash ![]() | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 09:56 |
Eens, ik denk dat hij naar Australie wilde vliegen,, maar zich heeft verrekend. Sinds 9/11 kom je echt niet meer zomaar door een cockpitdeur heen. Maar goed, stel dat het wel is gelukt, misschien besloot hij toen om het toestel te laten crashen. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 10:07 |
de show hebben we nu, de halve wereld in paniek, het zal toch niet gekaapt zijn, oejee, flink wat landen die aardig wat geld uitgeven aan zoekacties, behoorlijk wat mensen aan het onderzoeken en snel op te lossen is het niet. De media niet te vergeten. Terwijl hij zich de laatste uren van zijn leven bezig hield met zijn passie, net zo lang gevlogen tot de kerosine bijna op was en toen met een mooie beweging de oceaan 'in'. Ik geloof niet dat hij lafjes de kerosine op heeft laten pruttelen. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 10:17 |
Hoe betrouwbaar zijn die pings? | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 10:19 |
![]() Lijken mij erg betrouwbaar. Data komt van een commercieel bedrijf die zelfs een team naar Maleisie stuurt om te assisteren. Waarom zou je hier aan twijfelen? | |
MrTorture | maandag 17 maart 2014 @ 10:21 |
Omdat foutloze systemen niet bestaan. | |
nietzman | maandag 17 maart 2014 @ 10:24 |
Ik ben me door dit hele gebeuren wel af gaan vragen of het internet wel zo'n goede ontwikkeling is. Met al dit complotgeneuzel heb ik het idee dat we een collectieve geestelijke handicap aan het creëren zijn. | |
Re | maandag 17 maart 2014 @ 10:25 |
ik denk niet dat een vliegtuig ongehinderd 7 uur over china kan vliegen zonder dat het wordt opgemerkt | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 10:26 |
Beter plaatje![]() | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 10:27 |
Twijfel meer in de marge, voor het zelfde geldt is het een stuk meer westelijk of oostelijk ![]() | |
videonatic | maandag 17 maart 2014 @ 10:32 |
Moeilijke leef man, moeilijke leef voor jou. | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 10:33 |
Zover kwam het ding niet, qua brandstof. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 10:40 |
Momenteel is er een nieuwe persconferentie:
| |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 10:41 |
Die rode lijn is niet zijn route, hij is om 08:11 ergens op die rode lijn gepingt, dat wil niet zeggen dat hij noordelijk of zuidelijk ging. | |
Pleun2011 | maandag 17 maart 2014 @ 10:44 |
Voor jou is taal moeilijk.. zo hebben we allemaal wel moeilijk ![]() | |
mschol | maandag 17 maart 2014 @ 10:45 |
het wordt meer en meer een soap ![]() maar de FBI, voor een maleisische aangelegenheid? | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 10:46 |
Idd, wat als die rode lijn nou vanwege een fout marge een stuk westelijker of oostelijker ligt, dan zoeken weer op foute plaatsen | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 10:47 |
I know, I dacht dat je bedoelde dat het toestel ook westelijk van de satelliet zou kunnen zijn geëindigd. Maar de ping werd 1x per uur verstuurd, dus inderdaad kan hij nog bijna een uur verwijderd zijn geweest van die rode lijn. Dit plaatje vind ik dan ook beter: ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 10:56 |
Daar zijn we weer. Reeksen lekker door ![]() Op naar de 100 | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 11:00 |
De rode lijn heeft een marge van 140 of 160 km beide kanten op, althans dat hoorde ik vanochtend op BBC World denk ik. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 11:09 |
http://www.theguardian.co(...)-a-week-live-updates dat is dus de co-pilot geweest. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 11:14 |
ja, zoals de piloot van dat andere vliegtuig waar hij contact mee had al vertelde. Dat klopt dus. Toen was er al 1 communicatiekanaal uitgezet. Dat zou hamid hebben kunnen / moeten geweten. Of misschien zelf gedaan? ![]() Of toch een kaping? | |
Waterdrinker | maandag 17 maart 2014 @ 11:14 |
Wat is dus de co-pilot geweest? Degene die sprak of doel je op degene die alle ellende heeft veroorzaakt ofzo? | |
WhateverWhatever | maandag 17 maart 2014 @ 11:15 |
Straks wordt het toestel nog ingezet voor de NSS in Den Haag... | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 11:16 |
Degene die zei: 'toedeledokie en welterusten' | |
-0- | maandag 17 maart 2014 @ 11:16 |
Lijkt me wel de meest omslachtige aanslag ooit. Een vliegtuig kapen ergens aan de andere kant van de wereld, vervolgens deze ruim 2 weken verborgen houden, misschien ergens overspuiten en dan nog ongezien in Den Haag aankomen tijdens een internationale top? Nah | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 11:20 |
Deze kaarten zijn getoond bij de persco en zouden een beter beeld geven van waar ze nu aan het zoeken zijn. Nee. tis echt heel duidelijk nu ![]() | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 11:24 |
Het vliegtuig is vast doorgevlogen tot de kerosine op was. Dan kun je toch die cirkel afzoeken tot waar het vliegtuig gevlogen kan hebben? | |
Waterdrinker | maandag 17 maart 2014 @ 11:26 |
Probleem is dat het iets groter is dan jouw en mijn achtertuin tezamen, dus eventjes afzoeken gaat 'm niet worden. | |
Perrin | maandag 17 maart 2014 @ 11:26 |
Dat vliegtuig volgde die rode lijn niet. De rode lijnen zijn alleen mogelijke plekken waar het laatste signaal vandaan kwam. | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 11:30 |
Ik geloof in een soort martelaarsdood van die Hamid. Hij wilde nog tot het uiterste van zijn laatste vlucht genieten, vandaar dat hij zo lang doorvloog. Wat ik over die andere piloot gelezen heb kan ik niet geloven dat die het gedaan heeft. Terwijl we over de copiloot zo weinig lezen dat het verdacht begint te worden. | |
Co_OL | maandag 17 maart 2014 @ 11:31 |
'Boeing vloog over bergen' http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22394821/ | |
Waterdrinker | maandag 17 maart 2014 @ 11:31 |
"Volgens de zegsman vloog het toestel mogelijk door de bergen om de radar te omzeilen." Dóór de bergen zelfs! ![]() ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 11:39 |
Weer niets op de gerenommeerde nieuwssites ![]() | |
-_Guitarist_- | maandag 17 maart 2014 @ 11:40 |
Wel een totale verrassing dan, een vliegtuig kapen jn Londen of Berlijn zou meteen alle alarmbellen laten afgaan. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 11:43 |
ook wel weer mooi hoe ze het woord 'mogelijk', wat in deze context impliceert dat het pure speculatie is, gewoon voor het gemak weghalen en het in de titel als een feit brengen. Deze man zegt volgens mij niets nieuws. Dat het vliegtuig op enig punt laag vloog was al redelijk bekend. De bron zegt niet dat hij over de hele vlucht zo laag vloog. Als dat wel zo is kunnen we er denk ik wel vanuit gaan dat het vleigtuig tegen 08.11 al op de grond stond. edit: ah, het staat inmiddels ook op the guardian.
| |
Asskicker14 | maandag 17 maart 2014 @ 11:43 |
Waarom Den Haag? Als het door Oeigoeren werd gekaapt, wat het meest waarschijnlijk is gezien de mogelijke diversie naar Xinjiang dan zou ik eerder kijken naar Chinese metropolen (Shanghai, Beijing, Guangzhou, Shenzhen, Hong Kong, Macau) | |
Asskicker14 | maandag 17 maart 2014 @ 11:45 |
Dat komt omdat de gerenommeerde nieuwssites verifieren en niet klakkeloos overnemen. Met een 'anonieme bron' haal je niet de CNN headlines. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 11:47 |
we hebben alle mogelijkheden nu ook wel gehad? de oceaan was voor de hand liggend volgens sommige onderzoekers. Commerciele vluchten achterna vliegen want dat zou geen argaan wekken. En dan nu door de bergen met militaire precisie. Dat laatste zie ik Hamid niet doen. | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 11:50 |
Ook een veel te groot vliegtuig daarvoor lijkt me. Lomp, en niet reageert niet zo snel. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 11:50 |
Ja, dat bedoelde ik ook...de ![]() | |
gijsman | maandag 17 maart 2014 @ 11:57 |
Prima heb trouwens geen zin in een les Nederlands. | |
MartijnA3 | maandag 17 maart 2014 @ 11:58 |
Ik denk dat ie niet perse laag had hoeven bliegen als ik dit zo lees: Pakistan: Dus ze hebben alleen info als een toestel contact zoekt? Primaire radar stond uit of de radarman lag te pitten? Dus toestel zou in theorie ergens in Afghanistan kunnen staan, gekaapt door een zooi haatbaarden. ![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 12:01 |
nu.nl Dus hij was kalm, dat werd eerder niet gemeld. En ze gaan uitzoeken wie er achter de stuurknuppel zat, hoe gaan ze dat doen? | |
Waterdrinker | maandag 17 maart 2014 @ 12:01 |
Stem analyseren? | |
Loekie1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:02 |
Ze hebben al gemeld dat het Hamid is geweest. | |
Asskicker14 | maandag 17 maart 2014 @ 12:04 |
Ze worden echt wanhopig bij Engelse tabloids; nu wordt zelfs Kuifje / Tintin erbij gehaald. ![]() http://www.dailystar.co.u(...)ded-on-remote-island | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 12:05 |
Volgens mij maakt nu.nl dat ervan. Dit stond dus op the guardian: Hij kon dus niet zeggen of hij gestressed was of niet. Dat is iets anders dan: 'hij was kalm'. Inmiddels is ook bekend gemaakt dat dit 'good night' contact was om 1.19am. De laatste ACARS-transmissie was om 1.07am, en hij is tussen 1.07am en 1.37am uitgezet, aangezien om 1.37am het volgende signaal gegeven had moeten worden, en dat gebeurde niet. | |
arj1o1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:07 |
In dat geval hoeft het 'good night'-bericht dus helemaal niet te zijn gegeven na het ACARS-systeem is uitgezet. | |
Asskicker14 | maandag 17 maart 2014 @ 12:08 |
De gelijkenissen met een Tintin verhaal genaamd 'Flight 714' wordt door The Daily Star gemeld. ![]() Met andere woorden; terroristen halen hun inspiratie van Kuifje stripverhalen. ![]() ![]() ![]() | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:10 |
Whahahah. Is dat van Kuifje en de Inca's? Iig dat ze in die pyramide van de maya's gaan? Of vergis ik me nu? | |
WhateverWhatever | maandag 17 maart 2014 @ 12:11 |
Nee, hij is op de maan!![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 12:11 |
die achter de stuurknuppel zat? | |
Asskicker14 | maandag 17 maart 2014 @ 12:11 |
![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 12:14 |
volgens mij stond het eerst ook niet zo op nu.nl en hebben ze dat later aangepast. Interessant en dat denk ik dan ook dat het is uitgezet na 1.19. | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:19 |
![]() | |
gijsman | maandag 17 maart 2014 @ 12:22 |
http://rt.com/news/malaysian-plane-investigation-pakistan-238/ | |
SpecialK | maandag 17 maart 2014 @ 12:30 |
Het is wel interessant om te weten dat je anno 2014 nog een compleet vliegtuig kan laten verdwijnen. Ik dacht dat elke kubieke cm wel onderhand 24 uurs surveillance zou hebben maar niets is minder waar. Blijkbaar kunnen ze niet een halfrond uitsluiten. Bizar dit. | |
Waterdrinker | maandag 17 maart 2014 @ 12:31 |
Dat was voor mij ook een hele eye-opener inderdaad. | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:32 |
Besef ook hoeveel leegte/niks er is op de planeet. Himalayas, oceaan etc. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 12:33 |
![]() | |
Eyjafjallajoekull | maandag 17 maart 2014 @ 12:35 |
Op een vlucht in de VS:![]() Dan zit je wel even in je broek te schijten ![]() http://www.reddit.com/r/p(...)midflight_the_whole/ | |
Idisrom | maandag 17 maart 2014 @ 12:35 |
Hoe is het mogelijk dat al in 1990 een Dommelsch-bierdopje vanuit de satelliet gesignaleerd kon worden, en 24 jaar later niet eens een grote Boeing. -weg- Tepels posten mag niet [ Bericht 29% gewijzigd door kanovinnie op 17-03-2014 13:00:29 ] | |
Frutsel | maandag 17 maart 2014 @ 12:35 |
![]() Was er om 08.11 uur nog contact met een satelliet? of hoe moet ik dat lezen? | |
starla | maandag 17 maart 2014 @ 12:35 |
Na dat verhaal van één of andere gast in DWDD paar maanden geleden die zocht naar een spookschip, ben ik daar niet meer zo verbaasd over. Hij zei dat er mogelijk wel tientallen spookschippen ronddrijven op de oceanen, de meesten al langer dan 5 jaar. De oceanen zijn zó verdomde groot, en als er een schip ergens heen en weer drijft door de stromingen tussen grote vaarroutes in, is de kans erg klein dat je zo'n schip vindt. Een aantal zal ook wel gezonken zijn. | |
Eyjafjallajoekull | maandag 17 maart 2014 @ 12:37 |
Wat is je punt precies? Jij denkt dat elke vierkante centimeter aarde, op elk moment van de dag in de gaten wordt gehouden? dan zou je praten over triljarden foto's per seconde, om met die resolutie elk gebied op aarde in de gaten te houden. [ Bericht 7% gewijzigd door kanovinnie op 17-03-2014 13:01:59 ] | |
WhateverWhatever | maandag 17 maart 2014 @ 12:38 |
Wil er iemand nog een vliegtuigje kopen? ZGAN 777, t.e.a.b.! | |
starla | maandag 17 maart 2014 @ 12:38 |
Nou, intern ziet het er nog prima uit ![]() Ik zou denk ik meteen een borrel bestellen en 10 weesgegroetjes doen. Ik kan prima tegen turbulentie enzo, maar als het vliegtuig midair uit elkaar valt, dan blijf ik niet droog. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 12:40 |
Nog enkele feitjes op een rijtje: De tijdstippen rond het laatste moment van contact: Het kan dus volgens mij nog steeds zijn dat ACARS en radar tegelijk zijn uitgezet, tussen 1.22 en 1.37. Maargoed, deze tijdstippen veranderen bij elke persconferentie ![]() Vermoedelijk ook maar 30 minuten extra brandstof aan boord:
| |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 12:41 |
Er zijn idd. nog veel blackspots. Komt nog bij dat er ook nog veel gebieden zijn waar ze wel radar hebben maar deze uit kostenoverweging niet altijd aan hebben staan. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 12:41 |
ja, ergens op die bogen gezien | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 12:42 |
dat artikel (http://rt.com/news/malaysian-plane-investigation-pakistan-238/) net zei weer dit
| |
Kowloon | maandag 17 maart 2014 @ 12:43 |
Sterker nog, hoe hoger de resolutie, hoe langer het duurt om alles af te zoeken. ![]() | |
Eyjafjallajoekull | maandag 17 maart 2014 @ 12:45 |
Nouja, in principe zou je met hele hoge resolutie foto's kunnen maken van enorme gebieden en dan inzoomen. Je kan er dan programma's op loslaten om bepaalde dingen te kunnen vinden. Hoe hoger de resolutie hoe makkelijker dat gaat natuurlijk. Maar er zijn ook foto's van dit gebied, die worden nu gecrowdsourced. Ik denk alleen dat sommige mensen iets teveel films gekeken hebben. Je kan met satellieten hele scherpe foto's maken waarop je een bierdopje kan zien, maar vaak moet dit een dag of langer van te voren geregeld worden. Die dingen komen met gigantische snelheden over en je hebt per paar uur maar 1 kans om zo'n foto te nemen. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 12:45 |
Ja daar is kennelijk verwarring over. Maar ik denk dat de MA-chief hier gelijk heeft en dat die minister maar iets roept. Ze kunnen niet zien wanneer hij is uitgezet, ze weten alleen dat het signaal dat om 1.37 had moeten komen er niet kwam. Hij kan dus ergens binnen die 30 minuten uitgezet. | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 12:48 |
past beter in mijn theorie in elk geval | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:51 |
Vroeger mochten tetten in reclame? [ Bericht 8% gewijzigd door kanovinnie op 17-03-2014 13:02:09 ] | |
starla | maandag 17 maart 2014 @ 12:51 |
Blijft een bijzondere route voor een vliegtuig. Met name die steile bank naar links. Waarom niet eerder als de piloten in 'een complot zaten'? Nu komt het over alsof het vliegtuig en route naar Peking werd gekaapt en ze afbogen naar de Indische oceaan. Vanwege die satelliet-lokalisatie denk ik dat ze verder naar links bleven banken en dat de onderste grijze boog het meest logisch is. Anders zouden ze helemaal naar links banken om vervolgens weer 90 graden naar rechts te gaan. Aangezien er 6 uur tussen zit (military radar en satelliet) zal dat vliegtuig niet onderaan de boog komen, dus ik schat ergens tussen Sumatra en de kust van Australie. Wat al eerder geopperd is, daar liggen wel toevallig de Cocos-eilanden. Heerlijk dat gespeculeer. | |
Pleun2011 | maandag 17 maart 2014 @ 12:54 |
Die krat bier is nog steeds binnen handbereik ![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 12:56 |
dat is geen toeval. Ze liggen er al een tijdje | |
SpecialK | maandag 17 maart 2014 @ 12:56 |
Het lijkt me zo laagdrempelig om met 5 tot 10 satellieten alle bewegende objecten boven 5km om en rond black spots te radaren. Hoeft niet eens veel data te zijn. Of kost op zo'n afstand radar verzenden en ontvangen te veel energie voor een satelliet. | |
starla | maandag 17 maart 2014 @ 12:57 |
![]() | |
Pleun2011 | maandag 17 maart 2014 @ 12:58 |
Zou het niet zo kunnen zijn dat die piloot niet zo logisch nadenkt als jij en dat het dan opeens heel goed mogelijk is dat hij wel duizenden kilometers heeft doorgevlogen? | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 12:59 |
![]() | |
starla | maandag 17 maart 2014 @ 12:59 |
Vloog Denzel maar, dan was het allemaal goed gekomen:![]() ![]() | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 13:00 |
Tuurlijk, gevlogen op 1,5km hoogte Ze gokken maar wat, en hebben geen idee wat er is gebeurd | |
Twiitch | maandag 17 maart 2014 @ 13:00 |
Je komt nog niet eens in de buurt van Den Haag tijdens die top. Op tientallen kilometers afstand wordt je al neergehaald lijkt me. | |
MrBanaan1 | maandag 17 maart 2014 @ 13:01 |
Door onze JSF zeker ![]() | |
-0- | maandag 17 maart 2014 @ 13:02 |
Dan kun je natuurlijk nog redelijk effectief zijn. Wat gaan ze doen als je over het roergebied aan komt vliegen en dan in Nederland ook zo veel mogelijk dichtbevolkte regio's uitzoekt om overheen te vliegen. | |
RVer | maandag 17 maart 2014 @ 13:03 |
Zonder transponder zie je hem helemaal niet aankomen | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 13:04 |
Gewoon een andere kist die richting Schiphol gaat onderscheppen, en die Air Malaysia gevuld met boemski onder dat vluchtnummer naar Schiphol laten vliegen. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 13:04 |
Dat hebben ze ook gedaan, zelfs veel meer dan 5 km. Geen idee wat het aan energie kost, maar er komt meer bij kijken dan slechts inzoomen op een gebied en een printje maken. Ik had ook verwacht dat dit wat eenvoudiger zou zijn. | |
Twiitch | maandag 17 maart 2014 @ 13:06 |
Ze zullen toch wel radar hebben o.i.d? Wat heeft het anders voor zin om het luchtruim op slot te doen als jan alleman toch door kan vliegen wanneer ze iets willen flikken. | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 13:08 |
Er is gewoon primaire radar inderdaad. En verkeer dat zonder transponder aan komt zetten is bij voorbaat verdacht uiteraard. | |
Kim-Holland | maandag 17 maart 2014 @ 13:37 |
Hallo mensen. Ik heb een vraag; zijn de vrouw en kinderen van de piloot al terecht of heeft hij ze ook laten verdwijnen? | |
Frutsel | maandag 17 maart 2014 @ 13:46 |
Ze vlogen dus in 45 minuten tijd van punt 5 naar punt 6? Dan kunnen zes uur later toch ook in Afrika zitten? Ik neem aan dat die bogen een "cirkel" ofzo moeten vormen? | |
TLC | maandag 17 maart 2014 @ 13:47 |
Het luchtruim is zo ontzettend drukbevolkt, is er echt geen een piloot te vinden die tijdens zijn vlucht uit het raampje keek en dacht 'wtf doet dat vliegtuig daar ineens ?!' ![]() | |
Marrije | maandag 17 maart 2014 @ 13:51 |
nee het vliegtuig is OP die lijn gespot, maar waar op die lijn (en de bovenste of de onderste) dat weten we niet. Het vliegtuig heeft niet de straal van die lijn gevlogen maar ergens op die lijnen heeft ie de lijn aangetikt zeg maar. En dat kan overal op de lijn zijn geweest. filmpje staat in OP ![]() Jouw kaartje is ook niet zo duidelijk als die in de OP, daar zie je de uitloop kwa brandstof beter
[ Bericht 6% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 14:03:42 ] | |
Tourniquet | maandag 17 maart 2014 @ 13:53 |
Interessante en (voor de verandering eens) goed onderbouwde theorie: http://keithledgerwood.tu(...)isappear-using-sia68 Probleem bij deze theorie is dat deze truc niet mogelijk zou zijn geweest als de Singapore-vlucht vertraging had opgelopen, of een andere route was gaan vliegen vanwege ATC-instructies of weersomstandigheden. Dit was dus niet van te voren te plannen vanwege te veel onzekerheden. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 13:56 |
Je kan ook op dat moment beslissen dat vliegtuig te pakken om in de schaduw te gaan hangen. Zoveel vliegtuigen die daar langskomen, hoeft niet per se die te zijn... Het verhaal begint een beetje te lijken op een zwartrijder die eerst het hele spoorboekje gaat uitpluizen en dan uitzoekt hoe hij zonder opgespoord te worden van A naar B komt. | |
videonatic | maandag 17 maart 2014 @ 13:57 |
... | |
Ferry_76 | maandag 17 maart 2014 @ 13:58 |
Iemand hier die weet of je naast de ACARS en de transponder ook de CVR en FDR uit kunt schakelen? Zijn daar ook circuit breakers voor aanwezig in de cockpit? | |
Tourniquet | maandag 17 maart 2014 @ 14:00 |
Ja, maar als je een specifiek doel hebt (zoals in de theorie dat het toestel naar een -stan land is gevlogen) moet je wel een grote gok nemen dat er precies ook een andere vlucht over de Andamanse Zee die route neemt, zo veel zijn dat er nu ook weer niet. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 14:00 |
Goeie vraag. De CVR sowieso wel, staat in de OP. FDR = black box toch? Daar is onduidelijkheid over, we zoeken nog een definitieve bron. | |
Ferry_76 | maandag 17 maart 2014 @ 14:02 |
FDR = Flight Data Recorder. ![]() | |
Me_Wesley | maandag 17 maart 2014 @ 14:03 |
Alle twee zijn zwarte doos, en beiden zijn afzonderlijk uit te zetten dmv het trekken van de circuitbreaker | |
WhateverWhatever | maandag 17 maart 2014 @ 14:04 |
Co-piloot sprak 'verdachte' laatste woorden de woorden ,,all right, good night" | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 14:07 |
Heb jij daar achtergrondinfo van? | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 14:11 |
Telegraaf ![]() Er was waarschijnlijk nog helemaal niets uitgezet voor die 'verdachte' ( ![]()
| |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 14:18 |
Missing Malaysian jet LIVE updates: Kazakhstan says detected no unidentified planes when Malaysian jetliner vanished http://indiatoday.intoday(...)mh-370/1/349906.html | |
Pleun2011 | maandag 17 maart 2014 @ 14:19 |
Zijn jullie allemaal werkloos ofzo? Ben nu weer hard aan het werk voor mijn baas en zie nog steeds dezelfde posters ![]() | |
HiZ | maandag 17 maart 2014 @ 14:20 |
Dat vliegtuig kwam toch uit Singapore? Is het dan niet mogelijk dat ze wisten dat het op tijd vertrokken was? | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 14:20 |
Ik ga zo aan het werk, hele dag alleen mobiel online, no worries. ![]() | |
Ferry_76 | maandag 17 maart 2014 @ 14:21 |
Net even rondgekeken in m'n eigen flightsim, maar ik zie ze niet in de cockpit. Nu zegt dat niet alles natuurlijk, maar het lijkt mij een aardig accurate 777. Wel een CVR erase knopje gevonden. | |
HiZ | maandag 17 maart 2014 @ 14:21 |
Mijn werkdag is over 20 minuten voorbij. Ik heb het wel een beetje gehad vandaag ![]() | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 14:22 |
dat is al eerder gebeurd, zie de crash van silkair... http://www.dephub.go.id/k(...)k%20Air%20MI-185.pdf [ Bericht 14% gewijzigd door DaKKiE1984 op 17-03-2014 14:30:26 ] | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 14:25 |
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 14:26 |
![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 14:39 |
Nee hoor, maar ik heb af en toe een kwartiertje theepauze en heb geen collega's om tegenaan te praten vandaag ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 14:40 |
Maar nog geen echt nieuws vandaag begrijp ik? | |
iksnaperniksvan | maandag 17 maart 2014 @ 14:42 |
Het verhaal dat het de co piloot was die de laatste woorden sprak is nu ook overgenomen door Reuters. Als het dus zo is dat op dat moment ACARS al uit stond dan zou hij er meer van moeten weten. Maar dat laatste word schijnbaar ook weer over getwijfeld, terwijl dat gister toch vrij zeker was dacht ik. artikel Toch nog een beetje nieuw nieuws. | |
DaKKiE1984 | maandag 17 maart 2014 @ 14:43 |
Palmer: 777 diverted deliberately? Maybe not http://www.cnn.com/2014/0(...)light-370/index.html | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 14:43 |
we wachten op de doorbraak van de Sherlocks hier ![]() En ik tuur de hele dag al naar de oceaan, lees: in comateuze toestand, maar op een drijvende rugzak na nog niets. | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 14:47 |
Top...houd ons op de hoogte van je surveillance werkzaamheden. Ik houd hier het luchtruim boven Den Haag in de gaten, maar ik zit maar 1 hoog vandaag, dus veel zie ik niet. | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 14:51 |
Pssst. Mijn baas denkt dat ik werk | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 14:52 |
All right, good night | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 14:56 |
Roger, over and out ![]() Thee op, pauze voorbij | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:00 |
Dat deed ik vrijdag en prompt vond ik die "koffers" die later gedebunked werden... Ik dacht dat het algen of lichtinval was, eerlijk gezegd. | |
Yuri_Boyka | maandag 17 maart 2014 @ 15:01 |
Gekaapt door de taliban. Ja tuurlijk joh. ![]() ![]() | |
Kim-Holland | maandag 17 maart 2014 @ 15:01 |
Bedankt voor het antwoord,hoor. ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:03 |
Staat in de OP; vrouw is ondervraagd door de politie en ik meen gelezen te hebben dat die hysterische flash van de Daily Mail niet waar is (goh): dat zijn vrouw NIET een dag van tevoren het huis uit getrokken zou zijn... | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 15:04 |
Volgens mij kijkt Pheno echt letterlijk naar de oceaan, niet de satellietbeelden. | |
Kim-Holland | maandag 17 maart 2014 @ 15:04 |
Dank je wel! ![]() Daar heb ik dan overheen gekeken. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:05 |
Flinke klus, maar iemand moet het werk doen. Over en uit betekent niet "oh ja, ook nog even dit", he, mevrouw de werkontwijkster. ![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:06 |
ik kijk live naar de echte oceaan, inclusief golfgeluid en zo ![]() | |
Uccie | maandag 17 maart 2014 @ 15:06 |
![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:07 |
Jaloers. Maar hier breekt de zon net door. ![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:07 |
net als die piloot; even soggen. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:08 |
Live flightsimmen en je stoer voelen omdat de hele wereld mee"kijkt". | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:09 |
hier is ie alweer onder. Dus ik verwacht weinig zoekacties op het moment. Morgen weer een dag om te 'zoeken'. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:10 |
Waar zat jij ook alweer? Singapore? | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:10 |
hij vergat dat iddqd niet werkte irl. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:11 |
Wasda? | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:12 |
indonesie. Dat zal vast ook in het zoekgebied vallen ondertussen ![]() | |
Twiitch | maandag 17 maart 2014 @ 15:12 |
Je hebt gelijk. Gekaapt door de Mossad of een andere inlichtingendienst om het ding in te laten slaan in Den Haag en dan de schuld te geven aan Osama is veel plausibeler. | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:12 |
god-mode cheat in het aloude spelletje Doom. Kon je niet doodgaan ![]() | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:13 |
Die zuidelijke boog raakt Java (of Bali?) net dacht ik. Maar daar zullen toch wel getuigen zijn om 08:11 Maleisische tijd? Nog een argument voor de noordelijke boog; je vliegt tegen de tijd in en hebt dus meer nacht om ongestoord te kunnen vliegen. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:13 |
Ah ja, da's uit mijn jeugd, laaaang geleden. ![]() En off. Wellicht dat ik mijn transponder later nog es aanzet. | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:15 |
ze zouden dan toch wel wakker moeten zijn ja. Maar ja, hoe vaak tuur jij 's ochtends naar zee als je gewoon moet werken? | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:16 |
Op zaterdagochtend denk ik dat er genoeg vroege vogels zijn in de all-ins van Bali, maar nooit in Indonesië geweest nog. Helaas. Ooit. ![]() | |
TLC | maandag 17 maart 2014 @ 15:18 |
Als dat vliegtuig zo laag onder de rader heeft gevlogen en zo ver van koers af dat merken de passagiers toch ook ? waarom heeft er dan niemand met een mobieltje gebeld voor hulp ? Lijkt me sterk dat er niemand dan om hulp heeft geroepen | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:19 |
tip, vlieg niet met malaysian air. | |
Gloorbek | maandag 17 maart 2014 @ 15:20 |
Geloof mij, ding vliegt gewoon nog rond Jonguhh!!![]() | |
TLC | maandag 17 maart 2014 @ 15:21 |
Het is wel een once-in-a-lifetime experience ![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:21 |
omdat je bij een snelle daling nog wel eens bewusteloos kunt geraken. En tja weet jij of ze en nog bij zinnen waren, of ze niet hevig in paniek waren, hun mobiel netjes uit hadden gezet en nog bereik hadden. Als het een kaping is dan zijn er ook vast nog wel idioten die de mensen in bedwang hield. Angst doet veel met een mens. | |
Drebbelman | maandag 17 maart 2014 @ 15:23 |
Waarom die kans en de kans op het opsporen van de mobieltjes klein is:
| |
Tourniquet | maandag 17 maart 2014 @ 15:23 |
![]() | |
Frutsel | maandag 17 maart 2014 @ 15:25 |
Ja, vermoedelijk komt hij volgende week tijdens de atoomtop ergens neer in Den Haag ofzo ![]() | |
Pheno | maandag 17 maart 2014 @ 15:26 |
met een vuile bom. Dat zou ironie zijn... | |
Parzival | maandag 17 maart 2014 @ 15:28 |
als iedereen toch de stad al uitgejaagd is.. | |
DeParo | maandag 17 maart 2014 @ 15:43 |
Is er nog nieuws vandaag?? | |
eight | maandag 17 maart 2014 @ 15:44 |
Geen dank, Kim | |
hmmmz | maandag 17 maart 2014 @ 15:45 |
Volgens mij helemaal niks nieuws. | |
Nucky | maandag 17 maart 2014 @ 15:46 |
Wat is bron van item 6 in bovenstaand plaatje? "The plane was possibly last tracked heading northwest at 2:15 a.m. ...." Vooralsnog heb ik gezien dat ze zowel de zuidelijke áls noordelijke corridor als optie open houden. Als item 6 waar is, sluit je 50% uit. Ze zullen wel doelen op de mogelijkheid, o.b.v. de gegevens van Inmarsat. | |
El_Matador | maandag 17 maart 2014 @ 15:47 |
Vol |