abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137815403
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef klumsy het volgende:

Als iemand nog tips heeft om te leren ergens af te gaan als ze er opgeklommen is graag :P
Nu gaat ze gewoon eerst met haar handen en hoofd naar beneden,
maar nou niet bepaald veilig is... Maar krijg het er niet in dat ze eerst met haar benen moet....

[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 16-03-2014 21:04:21 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_137815618
Over poep en slapen :D haha

Leuke foto's omen!

Tinu -O- das sneu, heeft hij ook harde ontlasting? Dat t hem dwars zit?
  zondag 16 maart 2014 @ 20:55:51 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137816006
Zoe, in jouw familie komen veel tweelingen voor toch? Ben je nu nerveus dat het er misschien ook 2 kunnen zijn?
pi_137816783
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:55 schreef Kyara het volgende:
Zoe, in jouw familie komen veel tweelingen voor toch? Ben je nu nerveus dat het er misschien ook 2 kunnen zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk er wel eens aan maar ben er niet nerveus voor. Eerder voor een terugkomende BI maar dat kan ook bij 1 baby dus dat maakt weinig verschil.

[ Bericht 9% gewijzigd door Zoë23 op 17-03-2014 11:01:34 ]
pi_137817914
Zoë wat leuk, gefeliciteerd! *O*

Poep wordt hier ook steeds meer benoemd en besproken :Y
pi_137817966
Kz, stond ook bij het speelgoed maar mocht niet baten. Ze is wel geïnteresseerd in de wc, misschien maar een brilverkleiner aanschaffen? Of is dat te vroeg nog..
  zondag 16 maart 2014 @ 21:30:10 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137818606
Zoë van harte gefeliciteerd! Tof zeg!

Fieder, ik hiel Lauren gewoon zo lang mogelijk wakker en in de praktijk sliep ze dan 3 uur in plaats van 3 kwartier. En dan net zo lang rekken toit ik het een fijn naar bed gaan tijdstip vond (tussen 12 en 12.30). Maar zoals vandaag heeft ze wel 2 korte slaaspjes gedaan, nou ja, kan ook.
pi_137818878
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:21 schreef Xanteh het volgende:
Kz, stond ook bij het speelgoed maar mocht niet baten. Ze is wel geïnteresseerd in de wc, misschien maar een brilverkleiner aanschaffen? Of is dat te vroeg nog..
Geen idee ?
Misschien weten de dames het hier: OUD / Zindelijkheid
pi_137819150
Tinu wat sneu! Dat lijkt me niet de bedoeling.

Troeta, in de huiskamer is alles open, dus kan ik altijd zien wat hij doet. Maar als ik naar boven ga, moet hij mee inderdaad. Inmiddels ren ik soms wel alleen heen en weer als ik alleen iets moet pakken. Hij kan nu zo goed traplopen dat ik dat nog wel vertrouw.

Fieder, de middagslaap ging er hier als eerste af. Het lukte gewoon niet meer. Het ochtendslaapje heb ik toen langzaam wat later gedaan. Hij heeft bijvoorbeeld lang van 11-13 geslapen, en daarna niet meer. Sinds een maand of 3 redt hij het altijd tot na de lunch (of hij slaapt niet ;)).

Zoë, gefeliciteerd!! O+ *O* O+ Nog zo'n mooierd (of twee!). Ik wens je een rustige en pijnloze zwangerschap :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137819155
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:30 schreef pessie het volgende:

Fieder, ik hiel Lauren gewoon zo lang mogelijk wakker en in de praktijk sliep ze dan 3 uur in plaats van 3 kwartier.
En voor het gemak, als ik dat deed (of doe) is het precies omgekeerd. _O-
pi_137819158
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:30 schreef pessie het volgende:

Fieder, ik hiel Lauren gewoon zo lang mogelijk wakker en in de praktijk sliep ze dan 3 uur in plaats van 3 kwartier. En dan net zo lang rekken toit ik het een fijn naar bed gaan tijdstip vond (tussen 12 en 12.30). Maar zoals vandaag heeft ze wel 2 korte slaaspjes gedaan, nou ja, kan ook.
Hier precies hetzelfde ! 2 korte slaapjes zelden.
Wat hier ook heel goed "helpt" is naar buiten gaan. Lekker spelen en dan lunchen. Denk dat gewenning ook wat doet. We plannen nu veel meer "activiteiten" in de ochtend. Bezoek, Artis, spelotheek etc. Ze heeft dan rond 10.30 wel een dipje, maar als ik haar dan in bed leg slaapt ze heel kort. Wacht ik tot 12.00 uur dan slaapt ze minimaal 2 uur en is smiddags lekker fit.

Ik geniet zo ontzettend van dit ritme O+
pi_137819185
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En voor het gemak, als ik dat deed (of doe) is het precies omgekeerd. _O-
ai :D
  zondag 16 maart 2014 @ 21:44:55 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137819716
Gefeliciteerd zoe! wat leuk *O* *O* *O*
pi_137820000
Kiek dan ( 5 minuten) ;) , mijnes in Artis *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 16-03-2014 22:12:31 ]
pi_137820062
Gezien *O* O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137820314
:*
  zondag 16 maart 2014 @ 21:54:23 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137820373
Aaah leuk KZ O+

Zoe, gelukkig. Ben benieuwd ;)

Hier 1 of 2 slaapjes, afhankelijk van tijdstip van opstaan. Bij 1 slaapje slapen ze van 13.00 -16.00 (alledrie)
pi_137820464
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Phaidra het volgende:
Gezien *O* O+!
pi_137820707
*O*
pi_137820799
Wouw Kyara! Dat is fijn. Alle 3 tegelijk 3 uurtjes !
En dan erna nog weg ? Hoe laat gaan ze naar bed s avonds ?
pi_137820944
Mijnese heeft niet zoveel haar. oO<

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door _Ophelia_ op 16-03-2014 22:23:24 ]
pi_137821080
Dat is tof Kyara! Maar erna nog weg inderdaad? Hier is de muppet meestal om een uur of twee wakker en ligt ze er tussen half twaalf en half één in.
pi_137821487
Omen leuke foto's.

Dank voor de reacties. Ben bij de ha geweest vanwege ontlasting al een tijd geleden, die zei lactulose geven. Dat hebben we een tijdje gedaan. Soms zit er wat hardere ontlasting tussen, maar soms ook heel zacht (in dat laatste geval is het moeilijk te begrijpen waarom hij zo huilt). Schoonmoeder vertelde wel, dat mijn zwager dat ook heeft gehad als kind en dat kinderen er ook zo angst voor krijgen, dat ze huilen bij het gevoel van ontlasting.

Klumsy steeds vordoen en hem corrigeren heeft hier geholpen te leren achteruit van stoelen, bank etc. Af te gaan.

Zoë ik duim, dat je e goed blijft voelen. Lijkt me superleuk voor S.

Kz en anderen als dreumes druk was en bij voorkeur even buiten s'ochtends helpt het idd voor een goed middagslaapje. Wat lief de foto in artis O+

Ophelia wat is Otje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 maart 2014 @ 22:09:09 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137821670
Aah, leuk ophelia om jouw mini te zien O+

Na die tijd gaan we niet meer weg idd. Naar beneden, snack en spelen. En dan tussen 17.30 en 18.00 uur eten. Soms daarna nog on bad (doet mijn man als ie thuis is). En dan tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed.

Als ze s ochtend slapen dan s middags wel korter horr. Maar die tijd heb ik ooj wel hard nodig om even bij te tankn en dingen jn huis te doen en te regrlrn.
pi_137822114
Dank voor de complimenten ! :) Doet moeders goed !
Otje O+
pi_137828990
Foto's gemist :( behalve Riley dan O+

Ow laat z'n slaapjes niet plannen, het is altijd spannend wanneer hij aangeeft te willen slapen ;)

Iemand trouwens nog een tip, wat we kunnen doen aan de enorme voorkeur van Ow aan z'n vader. Als ik alleen met Ow ben is t goed en gezellig. Is papa er ook kunnen we echt leuk met z'n tweeën spelen, maar als papa dan wegloopt gast hij hem meteen achterna en is t brullen. Dat doet stiekem soms best wel pijn :'(
  maandag 17 maart 2014 @ 01:11:01 #27
381212 Gulara
From the future
pi_137829700
Hoi ik heb ook een dreumes! *O* O+

Al eventjes. Maar de dag na z'n verjaardag werd hij ziek. Bijna 40 graden koorts. En alleen maar bovenop papa of mama willen slapen. Heul zielig. ;(
Gelukkig was ie na drie dagen weer sort of beter. Maar toen was ie z'n humeur kwijt. Echt 24/7 janken. Midden in de nacht volledig over de zeik wakker worden. Een nacht hebben we van pure ellende Nijntje de film opgezet:
Nu gaan we op zoek naar wat slaap.
Wat fijne slaap, ik hoop dat je het vindt.
Wat slaap voor jou en mij.
Dat is zo fijn voor allebei.
Dit is m'n laatste hint. :'( :O
Maar sinds gisteren hebben we weer een blij kind. Het is zo'n leukerd! Hij is graag bij je. Het is eigenlijk een soort interactieve beenwarmer. :') Dus ik moedig hem regelmatig aan om zelf te gaan spelen. En dat gaat steeds beter. Hij slaapt ook overdag opeens wat langer. Van twee keer 45min/1hr naar twee keer 1 uur tot soms bijna drie uur!

Wat kan ie allemaal:
Rijden met autootjes.
Dingen tegen elkaar rammen.
Lopen langs dingen.
Lopen achter dingen.
Uit zichzelf gaan staan.
Maar niet los staan. 8)7
De glijbaan opklimmen. :X
Door papa en mama gemaakte Duplo bouwsels slopen. :'(
Met een lepel eten. Denkt ie zelf tenminste. :9
Zelf op zijn fietsje stappen en weer afstappen.

Lievelingsdingen:
Mama. :7
Papa. (overigens niet per se in deze volgorde)
Kiekeboe. Met z'n knuistjes in z'n ogen. O+
High fiven. 8-)
Hondjes!
Naar buiten!
Knuffelen met al z'n knuffels.
Rijp glibberfruit.
Yoghurtijsjes. :@
Rozijnenbrood
Zelf eten.

En hier komen we vast veel vragen stellen over:
Hoe laat ik mijn kind doorslapen?
Wat en wanneer eten jullie?
Wat doen we met de flessen melk?

Nou jullie zijn weer op de hoogte. Ik gooi er wel even snel een foto in als jullie wakker zijn.
pi_137830281
Foto van kleinzusje gezien. O+
Die van Ophelia gemist :'(

Kyara. Die slapen goed 's middags. Ik snap dat je die tijd nodig hebt O+

Loj. Volgens mij zin het echt fases en kan je er weinig aan doen. Misschien dat anderen een tip hebben :*

Gulara welkom. Wat sneu dat hij zo ziek was. En wat kan hij al veel. En zijn favoriete speeltjes. En dat jij nu ook een dremeusmama bent O+
pi_137830748
Gulara welkom *O* Wat een lieve lijstjes O+
pi_137830798
Loj, heb geen tips helaas.
  maandag 17 maart 2014 @ 08:42:55 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137831091
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:29 schreef Loj het volgende:
Iemand trouwens nog een tip, wat we kunnen doen aan de enorme voorkeur van Ow aan z'n vader. Als ik alleen met Ow ben is t goed en gezellig. Is papa er ook kunnen we echt leuk met z'n tweeën spelen, maar als papa dan wegloopt gast hij hem meteen achterna en is t brullen. Dat doet stiekem soms best wel pijn
Loj, helaas geen tips wel herkenbaar. Het gaat wel over in elk geval,

Gulaaaaaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :W
Ik vroeg me al af of je je al gemeld had hier. Sneu dat hij ziek was. Hoe was zijn allereerste verjaardag? Wat heeft hij gekregen? Was er familie over? Vond ie taart lekker?
En wat kan ie al veel! Super knap.

En ik moest lachen om de intereactieve beenwarmer.

(ik moet even mijn kind uit de Nijntje laptop halen)
  maandag 17 maart 2014 @ 11:59:20 #32
259886 pessie
pi_137836046
Gulara welkom! Tof dat je hier komt!
Hoe laat je je kind doorslapen: weet ik niet, Lauren wordt elke nacht ten minste 1x wakker.
Wat en wanneer eten: 's ochtends ontbijt, tussen de middag lunch (beide brood met beleg pindakaas, appelstroop jam) avondeten 17.45/18.00 uur gewoon, voedsel zie Kleintjes lijst. Lauren eet vooral graag rijst.
Melk (bv) krijgt Lauren nog 4 a 5x per dag.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:00:10 #33
259886 pessie
pi_137836072
Loj, het is een fase :* een stukje verlatingsangst mbt papa denk ik. Komt weer goed.
pi_137836757
Klumsy bij ons ook aangeleerd door goed om te draaien en tegenhouden als hij het verkeerd deed. Nu gaat het meestal goed.

Gulara! Hoi. Gefeliciteerd. *O* doorslapen, weet niet mijnes is nogal een slaapkop hielp veel, eten, ontbijt-fruit-lunch-koekje-warm eten-melk. flesje melk, zijn wij dus gewoon blijven doen 's avonds, wel gewoon koemelk.

Trap is bij ons ook favoriet klimobject, ik hou ook gewoon de deuren naar de gang dicht maar wil nog wel een hekje voor boven kopen. Als ik een open trap had gehad in de woonkamer zou ik er (eventueel tijdelijk) een wandje langs zetten met een hekje eraan. Maar goed misschien is het klimmen ook wel goed af te leren.

Edit, vorige topic bjigelezen, Zoe gefeliciteerd! *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Zolena op 17-03-2014 12:38:19 ]
pi_137838161
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:42 schreef Kyara het volgende:

(ik moet even mijn kind uit de Nijntje laptop halen)
Haha, klinkt heel grappig :D
  maandag 17 maart 2014 @ 13:10:40 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137838962
1 zat half op de laptop en de ander probeerde de deksel met grof geweld dicht te doen....
pi_137847706
Haha. Het klinkt niet alleen grappig. Het is ook echt grappig :D
pi_137849138
De meisjes in kwestie dachten daar vast anders over: 1 omdat ze werd geplet, de ander omdat ze de laptop dicht wilde doen en dat niet lukte ;)

Welkom Gulara!! *G* Sneu van je zieke jongetje! Over doorslapen moet je geen advies aan mij vragen, dat zegt genoeg denk ik :+. Eten is hier inmiddels gewoon net als wij, met als extraatje 2-3x bv (voor het slapengaan, in de ochtend en 's nachts). Tenminste, dat is wat wij hem voorzetten. Of hij ook eet is een heel ander verhaal. Vooral avondeten ligt gevoelig. Vlees en vis worden gegeten, de rest resoluut geweigerd }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137850057
Gularaaaaaaaa nu ook hier met je dreumes YES! Wat klinkt hij leuk! Want dat is hij natuurlijk ook zag ik eerder op verjaarsfoto's! *O*

Nu ga ik gauw mijnes ophalen, jeeeeeeeee.
pi_137856647
Gulara welkom!!

Gisteravond mooie foto's gezien van Ophelia's mini & kz haar mini O+

Bedankt voor de felicitaties O+
[
pi_137858210
Riley is vandaag gekrabd en gebeten door een baby op het kdv. Bijten was een beetje haar eigen schuld. Ze stak haar vinger in de mond van een andere baby. Krabbelen gebeurde toen ze naast een baby zat die haar over het gezichte krabbelde.
Ook vertelde de jufjes dat ze eigenlijk klaar is voor de dreuemsgroep, maar dat xe haar nog graag even bij hun willen hebben O+
pi_137859852
Ah lief !
pi_137872176
Loj helaas geen tips. Er zijn dat soort fases.

Gulara welkom hier. Gefeliciteerd *G* Wat een leuk rijmpje. Wat kan je dreumes al leuke dingen zeg!

Kyara speelgoed delen ;)

Omen O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137879973
Gulara! Wat een goede opsomming ;)

Omen O+

Geen kinderen in je laptop vandaag Kyara ;)

Hier kom ik net bij t cb vandaan, en t was echt zo stom... 10 kilo en 79 cm, dus dat is goed.. Maar ze zei: je hebt een pittig kind, omdat hij nog slecht slaapt en aan papa hangt op t moment! Wie is zij om dat te zeggen! Dat vind ik niet! Dus ik moest alvast gaan nadenken over een peuter opvoedcursus... Wtf!!! Omdat ik een kind met een eigen willetje heb of omdat hij z'n blokje niet aan haar wou geven! Zou ik ook niet doen aan haar! Had haar ook nog nooit eerder gezien en dan m'n kind afkraken!! :( :'( :'(

Sorry hoor, zijn vast hormonen, maar ben gewoon een beetje van slag dat iemand dus m'n kind niet leuk vindt :'(
pi_137880208
Loj, het kan zijn dat je kind een pittig karakter heeft en dat daardoor bepaalde dingen verklaard kunnen worden, maar om te zeggen dat je moet nadenken over een opvoedcursus vind ik echt niet normaal. Ik heb alle vertrouwen dat jij en je man het prima zelf kunnen en ik weet gewoon dat Ow O+ is.
Stomme cb mensen soms :*
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:08:34 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137880524
Een opvoedcursus? Wtf? Hij is net 14 maanden! Raar cb.......

Maaaaarrrr, mooie stats hoor. En Ow is gewoon heel erg leuk, wat het cb verder ook vindt.
pi_137884709
Ohh lieve Loj :*
Raar van t cb.. :N
pi_137884902
Whut, een opvoedcursus :') Ik heb echt het idee dat sommigen van jullie echt paniekcb's hebben.
Fijn dat ie gewoon goed gegroeid is. En blokjes moet je ook alleen aan leuke mensen geven. :)

Vandaag kreeg M. voor het eerst appelstroop op brood. Dat was erg succesvol :D blij stuiterende mini.
pi_137886742
Zooo wie is dat mens om zoiets te zeggen Loj :@
Woow ik zou uit mijn stekker zijn gegaan denk ik. Kom op zeg.. idd net wat je zegt. Omdat dreumes er net effe geen zin in had bij een vreemde?! En dat papa hangen is vast een fase hoor. Morgen sta je op en is het zomaar ineens anders. Komt goed schatje! :*
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:49:32 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137886927
Loj, ik herken het wel! Mijn dreumes is ontzettend lief, aanhankelijk en knuffelig als we met z'n 2en zijn maar als Papa (ja, met een hoofdletter) thuiskomt dan is hij alles. Dan zegt ze ook gerust tegen mij 'stop' als ik te dicht bij hun in de buurt kom naar haar zin :'). Of: 'mama niettoen!' als ik haar wil knuffelen of iets. Ik vind het soms ook niet leuk maar zolang ze mij ook nog lief blijft vinden denk ik dat het wel goed komt en dat het gewoon een fase is :). Opvoedcursus lijkt me een tikkeltje overdreven ja :D

Wat wij wel doen, soms wil ze per sé dat papa haar naar bed brengt bijvoorbeeld maar dan doe ik het juist bewust. Dat vind ze dan ook goed gelukkig (na eventjes gemopper vaak) maar ik wil niet altijd in haar 'eisen' meegaan :) als je begrijpt wat ik bedoel
pi_137887692
hier ook twee pittigr keretjes, maar ik hou ee van. oke niet altijd even leuk, maar meestal wel.

hier hangen ze ook erg aan papa. nou peutee meer dan dreumes, maar ik vind het ook logisch. ze zien mij de hele dag en dan komt papa thuis en dan is hij favourite. ik heb mijn oudste al weken niet op bed gelegd want dat moet papa doen. wij gaan er wel in mee als het kan. ala het niet kan is het namelijk ook geen probleem.
ik zie het ook niet als afwijzing naar mij, maar meer naar het feit dat ze papa veel minder vaak zien.
pi_137889415
Loj ben gewoon plaatsvervangend boos hier, wat belachelijk zeg! :*

Gulaaaraa welkom! *O*
En de enige tip die ikheb na 4 kinderen is dat elk kind een andere handleiding heeft en het belangrijkste is dat de tips/methodes die je toepast bij jou passen :*

Riley O+

Hier net een eerste playdate gehad, woonkamer gevuld met 5 babies en mama's en het was super leuk (en vermoeiend Noa lag 2min er na in diepe slaap) O+
pi_137894147
Dank voor de lieve reacties, ik voel me nog steeds gewoon echt rot erover.
Heb nu ergens t gevoel dat ik dus iets fout doe, maar volgens vriendje/vriendinnen slaat dat nergens op want:

Ow geeft vaak kusjes
Roept toet toet als hij met z'n autootjes speelt
Staat en loopt over aan (maar nog niet los)
Eet altijd alles op
Wil zelf eten met een lepel
Drinkt heel graag water
Drinkt heel graag uit een beker
Gaat op t potje zitten als ik ga plassen
Vind t fantastisch als ik hem ga pakken
Speelt graag in de speeltuin
Roept als hij dieren ziet, die!
Noemt de poes "poes"
Noemt ons allebei "papa"
Valt om 7 uur heerlijk in slaap op onze schoot
Wordt altijd vrolijk van douche/bad
Oefent met puzzels en de ringtoren.
Kan heel lief lachen als hij iets stouts doet.
Roept 's ochtends papa als hij uit bed wilt.

En omdat hij:
Niet echt super slaapt en in een papa fase zit is t een pittig kind die een opvoedcursus nodig heeft! Grrrrr (en wat scheldwoorden) :(

Maar echt bedankt voor de reacties meiden, had ik ff nodig!

(Oh en Kyara, Ow ziet er vandaag ook nog eens super leuk uit in de kleding van M.! O+ )
En ik zal vanavond ff sociaal reageren op jullie!
pi_137894841
Loj. Die CB dame is echt niet normaal hoor. Ow klinkt echt O+
En ik moest lachten dat hij jullie allebei papa noemt :D
pi_137895378
Klinkt als een prima dreumes :)

Denk dat die cb dame op cb dame/sociale vaardigheden cursus mag ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 19:30:57 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:37:19 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137895726
LoJ, als jij op cursus moet, dan vrees ik dat ik voor het intensieve traject moet.

Mijn dreumes kan dat nog allemaal niet hoor, en af en toe ben ik gewoon lui en makkelijk en oefenen we gewoon een keer niet met de gewone beker, en hoeft ie niet met een lepel te eten. En hij drinkt geen water, maar slappe diksap...

Dus, de CB arts mag op SoVa training, en zo lang Ow blij is lekker zo blijven doen...
pi_137912955
Maar Loj: Vond ze je kind niet leuk ? Pittig kan toch heel leuk zijn ? Was het niet steunend bedoelt als extra tip ? Ik zeg maar wat hoor ?

En zo niet, dan op jezelf vertrouwen. ! Niets van aantrekken !

[ Bericht 21% gewijzigd door kleinzusje op 19-03-2014 08:03:21 ]
pi_137913076
Loj, als ik alles zo lees, dan heb je volgens mij een geweldig kind hoor O+

En een beetje wat mouse al zegt, als jij al naar een opvoedcursus moet, dan gaan wij gegarandeerd het intensieve traject in _O-

S. heeft een heel sterke eigen wil, regelmatig driftbuien, en ze trekt de laatste tijd erg naar mij. Maar ze is vooral awesome en geweldig en lief en leuk O+ dat dat ook even duidelijk is :P
pi_137913114
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Loj het volgende:
Gulara! Wat een goede opsomming ;)

Omen O+

Geen kinderen in je laptop vandaag Kyara ;)

Hier kom ik net bij t cb vandaan, en t was echt zo stom... 10 kilo en 79 cm, dus dat is goed.. Maar ze zei: je hebt een pittig kind, omdat hij nog slecht slaapt en aan papa hangt op t moment! Wie is zij om dat te zeggen! Dat vind ik niet! Dus ik moest alvast gaan nadenken over een peuter opvoedcursus... Wtf!!! Omdat ik een kind met een eigen willetje heb of omdat hij z'n blokje niet aan haar wou geven! Zou ik ook niet doen aan haar! Had haar ook nog nooit eerder gezien en dan m'n kind afkraken!! :( :'( :'(

Sorry hoor, zijn vast hormonen, maar ben gewoon een beetje van slag dat iemand dus m'n kind niet leuk vindt :'(
Als ze dat al een opvoedcursus waardig vinden weet ik niet hoe ik mij naar mijn bezoek aan de kinderarts moet voelen haha.
Lisa was gigantisch vervelend, weglopen, manoevreren zodat ik haar niet uit kan kleden, slaan op tafel, adem inhouden en rood aanlopen bij hrt aankleden, schoen na de dokter gooien..... , spugen op de stoel en keihard lachen om haar eigen grapjes.... ze moest even testen of mama ook streng was zonder oma.

meid ieder kind heeft wel eens minderen dagen en mijn mini geeft ook echt geen blokjes af aan vreemde, hangt aan oma en slaapt nog steeds niet door. Niks van aantrekken. Hij doet het goed.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_137913553
Ben je nu verhuisd Sam? Dan moeten de grenzen inderdaad weer goed verkend worden ;). Vermoeiend wel!

Loj, knuffel voor jou :*. Pittig hoeft niet te betekenen dat iemand hem niet leuk vindt, toch? Mijnes is ook behoorlijk pittig, maar ik vind het juist zo leuk ook! Hij weet wat hij wil, is creatief, open/extravert, leergierig.. Allemaal dingen waar hij later veel aan gaat hebben. De keerzijde is dat hij veel prikkels moet verwerken, moeilijk slaapt, met 1,5 jaar al volleerde peuterdriftbuien heeft en ik op moet letten dat ik heel consequent ben op momenten dat hij stout is. Anders neemt hij zo een loopje met me :+. Maar op cursus moeten omdat ik hem anders niet aan zou kunnen? Dat zou ik een grove belediging vinden :( :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:50:12 #61
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137913612
* mousemicky vraag zich af of ze het enige kind op Fok! heeft wat wel blokjes afgeeft aan de CB arts...

Maar ja, blokjes zijn awesome, en dat je iets in iemand anders' hand kunt leggen had ie net geleerd van oma, dat was dus helemaal leuk!

Vriend heeft trouwens een afspraak gemaakt met de fysio, volgende week komen ze naar J. kijken, en misschien dus wat tips geven voor het kruipen/lopen.

Ik hoorde wel gisteren van schoonmoeder dat J. bij overgrootoma en opa wel had gekropen. Die hebben vloerbedekking, zou dat nu het verschil maken, dat tijgeren daar te vermoeiend is?
pi_137913829
Mm: mijnes gaf de blokjes ook aan de CB-mevrouw hoor! Maar als ik nu zou moeten, zou ik vrezen voor een driftbui :D. Ligt er maar net aan in wat voor periode hij zit!

Ik denk meer dat kruipen op vloerbedekking makkelijker gaat omdat er meer weerstand is. Niet dat tijgeren vermoeiender is, maar kruipen minder vermoeiend ;). Ik hoop dat de fysio wat tips heeft voor je! Maar als ik het zo lees, komt het vast helemaal goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137913987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:50 schreef mousemicky het volgende:
* mousemicky vraag zich af of ze het enige kind op Fok! heeft wat wel blokjes afgeeft aan de CB arts...

Maar ja, blokjes zijn awesome, en dat je iets in iemand anders' hand kunt leggen had ie net geleerd van oma, dat was dus helemaal leuk!

Vriend heeft trouwens een afspraak gemaakt met de fysio, volgende week komen ze naar J. kijken, en misschien dus wat tips geven voor het kruipen/lopen.

Ik hoorde wel gisteren van schoonmoeder dat J. bij overgrootoma en opa wel had gekropen. Die hebben vloerbedekking, zou dat nu het verschil maken, dat tijgeren daar te vermoeiend is?
wat hebben jullie op de vloer? Bij lisa was het probleem onze gladde houte vloer eenmaal op een mat met tips van fysio kroop ze binnen 2 weken maand later liep ze.

nee wonen nog bij mijn moeder zowiezo tot augustus. Lisa mag van mij alleen meer dan van oma en ze test me dus wel erg uit tot hoever ze mag gaan.

Vorige week vader van lisa op de hoogte gebracht want had vanaf oud en nieuw niet meer gevraagd naar haar. Maar voor als nog geen reactie behalve wat dreigementen op fb (heb hem er n u et op maar wel moeder van amber) en dat hij me probeerd te pakke bij de belasting hij pleegt fraude met rekeningnummers... vanmiddag aangifte doen.

lisa heeft WEER oorontsteking terwijl donderdag nog alles schoon was en heeft weer een ab. Wel goede antistoffen tegen coeliakie maar blijft buikpijn uitslag en bloed in de poep houden. Arts gooide het op glutenovergevoeligheid. Nu eerst oortjes aanpakken en dan gaat ze daarmee verder.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:13:38 #64
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137914099
Zonder een oordeel te willen vellen over de situatie is die cursus peuter in zicht best een goede cursus van het CB.
Ik zou het niet zien als aanval dat je je kind niet aan zou kunnen maar gewoon om je handvatten te geven voor de 'pittige' momenten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137914137
Sam
Wat een rottige situatie :( heel veel sterkte met alles.
Vind je een sterke vrouw :*

MM
Vloer lijkt me wel belangrijk. Ik heb ook veel geoefend met S (zat ook volledig thuis dus alle tijd :+ ) en bijv een leuk speeltje 2meter verder op gelegd en haar voorgedaan (met haar beentjes) hoe ze moest kruipen. Meestal als ze eenmaal die beweging hebben gemaakt komt het vanzelf.
Bij neefje zat zijn schouder 'vast' daardoor kon hij niet kruipen. Fysio was bij hun de oplossing. De bevalling doet veel met een babylijfje ook al merk je dat soms pas later.

O+ ik geniet echt van S
(8> is deze week weg en dan hebben we echt een meiden-week. Ze is ook superlief en relaxed. Zo'n verschil met die fase rond de 21mnd. Ze slaapt en eet ook beter.
pi_137914204
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:13 schreef laziness het volgende:
Zonder een oordeel te willen vellen over de situatie is die cursus peuter in zicht best een goede cursus van het CB.
Ik zou het niet zien als aanval dat je je kind niet aan zou kunnen maar gewoon om je handvatten te geven voor de 'pittige' momenten.
Ongetwijfeld, maar als ik alleen af ga op de naam, dan vind ik "peuter" nog een beetje vroeg voor een kind van net 14 maanden ;)
pi_137914271
Geen idee of mijn dames de blokjes af willen geven trouwens. Zoals het er nu naar uit ziet gaan ze sowieso niks stapelen en vrees ik dat J met dat blokjes op het hoofd van de cb arts (of vpk) gaat slaan :X

Eigenlijk doen ze uberhaupt niks wat ze zouden moeten kunnen geloof ik :D
Als ik mazzel heb zegt D misschien een keer aap of boe, dat kan dan misschien door voor 2 woordjes. Maar verder hoop ik dat ze vooral weinig slopen of overhoop halen. Ongeciviliseerd stel sloopkogels O+

We gaan het zien volgende week :D
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:27:46 #68
244125 laziness
pi_137914373
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar als ik alleen af ga op de naam, dan vind ik "peuter" nog een beetje vroeg voor een kind van net 14 maanden ;)
Dat is maar een naam natuurlijk. Betekent niet dat ze niet eerder hetzelfde gedrag kunnen vertonen.
Een dreumes begrijpt minder, praat minder goed en is minder voor rede vatbaar dus niet alles zal al toepasbaar zijn maar het kan een manier van benaderen zijn die je nu al in kan zetten.

Ik bedoelde vooral te zeggen dat het hier nu zo boos opgevat wordt terwijl de dame misschien niet vond dat er niet opgevoed wordt maar een pittig karaktertje ziet en een handvat wilde bieden bijvoorbeeld.

En uiteindelijk ben je niks verplicht dus ene oor in en andere oor uit is ook best een effectieve methode ;)
pi_137914647
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar ook dan gaat het om hoe het gebracht wordt. En als je meteen naar zo'n cursus wordt gestuurd zonder toelichting of wat dan ook dan kan het toch een beetje overkomen alsof je een onopgevoed moeilijk kind hebt.

En ik heb nu zelf 2 dreumesjes van 14 maanden (die ook net als Ow te vroeg zijn geboren) en ik denk dat een dergelijke cursus hier echt geen zin zou hebben. Veel te vroeg nog. Maar goed, dat is mijn mening.
pi_137914803
De meiden hebben gister van 19.00 tot 05.00 uur geslapen. Helaas eenmalig want vannacht was het weer 3x wakker en vanaf half 7 niet meer willen slapen.

Toch jammer dat het niet doorzet ;)
pi_137915026
Het is een begin kyara!

ow en lisa word grooot! Ze mag 19 mei voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Vanaf dan iedere maandag ochtend en donderdag middag.
pi_137915066
Dat is snel Sam! Wanneer wordt Lisa 2?
Hier is de psz pas vanaf 2,5.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:15:03 #73
244125 laziness
pi_137915691
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:38 schreef Kyara het volgende:
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar ook dan gaat het om hoe het gebracht wordt. En als je meteen naar zo'n cursus wordt gestuurd zonder toelichting of wat dan ook dan kan het toch een beetje overkomen alsof je een onopgevoed moeilijk kind hebt.

En ik heb nu zelf 2 dreumesjes van 14 maanden (die ook net als Ow te vroeg zijn geboren) en ik denk dat een dergelijke cursus hier echt geen zin zou hebben. Veel te vroeg nog. Maar goed, dat is mijn mening.
Eens, met 14 maanden is het echt te vroeg. Maar de mevrouw had gezegd nadenken er over dus wellicht bedoelde ze in de toekomst?
Ik zou de cursus in mijn achterhoofd houden voor als je het zelf tzt ook echt pittig vindt en lekker verder gaan zoals je al doet.
Overigens zou de stoom bij net zo uit mijn oren komen op het cb zelf hoor als het me zou overkomen maar ik wilde enkel vanaf de zijlijn (makkelijk lullen) zeggen dat de dame het wellicht echt niet zo naar bedoelde.
En dat die cursus nou eens een goed ding is van het CB. Los van wanneer en of je hem wilt volgen.
Maar dat het juist niet iets is waar alleen ouders met oncontroleerbare kinderen heen gestuurd worden. Wat men toch vaak denkt van cb cursussen.
pi_137916117
Helemaal mee eens. En dat laatste is ook helemaal waar. Maar daar zit dan denk ik ook weer een stukje van "hoe breng je het". Sommige cb's vind ik -op basis van wat ik hier zoal lees- communicatief niet heel sterk. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat jonge moeders -mijzelf incluis- soms ook wel erg snel op de kast zitten.
pi_137916213
Lazi, daar heb je ook echt wel gelijk in. Een cursus kan best nuttig zijn, al is het maar om herkenning bij andere ouders te zien ;). Maar door de manier van 'aanbieden' krijg je dus wel het gevoel dat ze jou als opvoeder afkeuren. Alsof je kind een pittig karakter krijgt dóór jouw manier van opvoeden of zo. Soms krijg ik van de CB's (uit verhalen hier en irl) de indruk dat alle kinderen gemiddeld moeten zijn en als er iets afwijkt dat je dan als ouder tekort geschoten bent. Dat is natuurlijk niet zo, en de bedoelingen van een CB zullen in de meeste gevallen goed zijn, maar het lijkt me juist niet de bedoeling dat ze zulke gevoelens opwekken.

Al ligt het echt heel erg aan de persoon. Ik krijg adviezen op het CB die 180 graden kunnen verschillen, afhankelijk van wie er voor me zit. Dan verlies je toch ook geloofwaardigheid als instantie??

Kyara, jammer dat je meisjes niet direct de slag te pakken hadden. Hier 2 nachten zonder moeite in zijn eigen bed geslapen (1x wakker, maar met 30 minuten weer in slaap), gisternacht weer veel drama, vannacht tussen 12 en 6 in één ruk geslapen maar wel bij ons in bed (hij heeft bijna de hele nacht dwars gelegen, met hoofd tegen mijn hoofd en voeten tegen papa's hoofd :')). Ach jaaaa.

Hij doet trouwens goede pogingen om op een kleurplaat binnen de lijntjes te kleuren krassen :D Ik dacht dat dat pas véél later kwam (but what do I know :+).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137916235
9 mei word ze 2 Kyara :) Ze is er wel echt aan toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 19-03-2014 19:59:10 ]
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:19:31 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137917497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:15 schreef Zoë23 het volgende:
MM
Vloer lijkt me wel belangrijk. Ik heb ook veel geoefend met S (zat ook volledig thuis dus alle tijd :+ ) en bijv een leuk speeltje 2meter verder op gelegd en haar voorgedaan (met haar beentjes) hoe ze moest kruipen. Meestal als ze eenmaal die beweging hebben gemaakt komt het vanzelf.
Bij neefje zat zijn schouder 'vast' daardoor kon hij niet kruipen. Fysio was bij hun de oplossing. De bevalling doet veel met een babylijfje ook al merk je dat soms pas later.
Dat eerste gaat bij J niet werken... Hij tijgert namelijk heel goed en snel, dus als ie ergens heen wil, dan komt ie er ook. We hebben hier bij de bank een kleed liggen, ik merk inderdaad dat ie daar is begonnen met gaan staan, meer grip. Inmiddels doet ie het overal.

Anyhow, we zien wel of de fysio tips heeft, en het nodig vindt vaker te komen...

Kyara, blokken stapelen hoefde hier ook niet hoor. Alleen blokjes afgeven, en blokjes in een bakje doen. Laten dat nu net de specialiteiten van J. zijn :P

Hij kan trouwens sinds gisteren 2 woorden: Mauw en Waf... Ik geloof dat het wel duidelijk is wat leuker is, huisdieren of papa en mama :'(
pi_137919159
Ik heb zo het vermoeden dat Lola de blokjes niet gaan afgeven... maar wie weet :P
Verder doet ze het altijd prima bij het CB

Loj, zo een reaktie is natuurlijk nooit leuk... geen idee hoe ze het bedoelde, maar het valt me wel op dat mensen dingen heel lomp kunnen brengen ( wat best heel erg kwalijk is in bepaalde funties)

Wat vroeg al de psz, heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om Lola daar aan te melden en ook geen idee vanaf welke leeftijd dat is :@ Doe je psz eigenlijk altijd? of is dat vooral voor kindjes die niet naar het kdv gaan? want als Lola straks 2 dagen naar het kdv gaat en 1 dag bij oma is dan vind ik de psz erbij zo veel lijken
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137919354
Ow en moeders van 2 of meer kindjes, wie kan mij gerust stellen dat je een 2e ( of 3e, 4e, 5e......) net zo leuk gaat vinden als je eerste... Wij zijn de medische molen weer in gegaan, maar nu ik ongesteld moet worden en mega last heb van hormonen, kan ik me ook gewoon echt geen voorstelling maken dat elk volgend kindje wat we zouden krijgen net zo leuk is als Lola O+ Dat gevoel word zo versterkt door de hormonen dat ik bijna ga twijfelen of het wel eerlijk is voor een ander kindje om broertje of zusje te worden van Lola ( slaat waarschijnlijk nergens op, maar die stomme hormonen doen rare dingen met me :P )
pi_137919617
Ik doe ook niet aan psz hoor Klumsy, precies om de reden die jij noemt. Op mijn vrije dagen zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem dan ook nog naar een psz te brengen (hij gaat 3 dagen naar het kdv). Het lijkt me inderdaad vooral nuttig voor kinderen die verder de hele week thuis zijn :Y.

Er is soms wel een meerwaarde voor psz, maar dat is heel afhankelijk van de instellingen zelf. Sommige kdv's doen ook psz-achtige activiteiten, maar zeker niet allemaal. Dat zou ik ook meenemen in de beslissing, plus hoeveel leeftijdgenootjes er in je eigen sociale netwerk zitten om mee te spelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:21 schreef klumsy het volgende:
Ow en moeders van 2 of meer kindjes, wie kan mij gerust stellen dat je een 2e ( of 3e, 4e, 5e......) net zo leuk gaat vinden als je eerste... Wij zijn de medische molen weer in gegaan, maar nu ik ongesteld moet worden en mega last heb van hormonen, kan ik me ook gewoon echt geen voorstelling maken dat elk volgend kindje wat we zouden krijgen net zo leuk is als Lola O+ Dat gevoel word zo versterkt door de hormonen dat ik bijna ga twijfelen of het wel eerlijk is voor een ander kindje om broertje of zusje te worden van Lola ( slaat waarschijnlijk nergens op, maar die stomme hormonen doen rare dingen met me :P )
Ik dacht dat het echt niet kon. Dat ik niet even veel liefde zou kunnen geven of dat je zou merken dat ik een voorkeur zou hebben. Maar niets is minder waar. De tweede is net zo lief, leuk, mooi en schattig als de eerste O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137919696
Klumsy,
S gaat ook niet naar de psz (ook al is het hier gratis :o ) vind het al voldoende dat ze naar de GO en oma gaat. Ze speelt daar met andere kindjes, er is een ritme en ze leert er van alles.
pi_137921817
Sam, wat een karaktertje heeft jouw kleine meisje. Haar gedrag bij de dokter. Op dat moment wilde je wat rollen behang, waar je haar achter kon plakken neem ik aan? :D
En :* dat ze ziek is en :* voor de perikelen met je ex
Leuk dat ze bijna naar de PSZ gaat.

MM ik weet niet of Riley over anderhalve week de blokjes ga geven aan de CB dame. Ze heeft een pittig karakter, maar is wel heel sociaal en deelt graag (ze geeft bijvoorbeeld zo een slokje van haar fles aan mij O+)
En wie weet. Misschien moet ik volgende week samen met Loj een opvoedingscursus gaan volgen :D
De vorige keer heeft het CB helemaal niks gecontroleerd. Ze hebben toen gevraagd hoe het ging (goed) en gekeken naar de groeicurve. Toen de prikjes en daarna was het al klaar. Dus ik ben benieuwd wat ze dit keer doen

MM, leuk dat hij bij jouw ouders kruipt. Voordat je het weet doet ie dat bij jullie ook O+

Lazi je hebt een punt hoor. Een opvoedcursus kan zeker leerzaam zijn, maar ik vind het niet netjes dat die CB dame dit tegen Loj zegt op basis van Ow eenmaal zien.

Kyara jammer dat het maar eenmalig was

Phaidra wat knap van dat krassen binnen de lijntjes O+

Riley ga ik ook niet naar de PSZ doen. Ik werk vier dagen. De vrijdag wil ik haar echt bij mij hebben.
pi_137924681
Ik vind zelf geen meerwaarde tussen kdv en psz. Maar M moet van het kdv af (geen werk dus geen toeslag dus onbetaalbaar) dus vandaar dat hij straks naar de psz gaat. Als geld geen probleem was, dat had ik hem lekker op het kdv gelaten want daar leert hij dezelfde dingen als op de psz.
pi_137925012
Oudste gaat naar het kdv, jongste straks naar psz.
Ik vind 1 dag kdv genoeg voor hem. Of straks dus 2 dagdelen voor de kleinste.
Bij ons op het kdv hebben ze ook activiteiten begeleiding, das beetje peuterspeelzaal idee. Is vanaf 2j 3m en dan steeds andere kindjes (er zijn 2 groepen en dus uit iedere groep 3 kindjes).

[ Bericht 42% gewijzigd door Sonnetje85 op 19-03-2014 14:57:49 ]
pi_137936560
Omentielvo, een paar rollen? Haha denk dat ik daar niet genoeg aan had.

lisa gaat naarvde psz omdat er geen kleine kindjes in mijn kring zitten en ze ook niet naar het kdv gaat. Zeker nu amber er ook niet is heeft ze dat wel nodig. Ze bewaakt haar speelgoed als de 4,5 jarige van mijn vriendin met haar leven dus... en nu alle zorg op mij neerkomt vind ik hetnook wel fijn dat ik even 2 dagdelen tijd voor mezelf heb.
pi_137955500
Loj ik sluit me aan bij de andere dames dat de manier van communiceren erg slecht was.

Sam, wat een karaktertje zeg! Kan me voorstellen, dat dat niet leuk was zoals ze zich bij de dokter gedroeg.

Ik meen me te herinneren dat ons cb rekening hield met dat blokjes niet aan de cb dame gegeven werden en was het dacht ik even goed, dat hij ze aan mij gaf of van zijn ene hand naar de andere.

Mm leuk, dat hij bij je ouders wel kruipt. De fysio kan vast verder helpen, dat hij het gauw bij jullie ook doet.

Kyara jammer dat doorslapen eenmalig was.

Phaidra wat goed van dat krassen binnen de lijnen.

Hier even een groot lof op mijn knul. Ik had 15 minuten gesrek op het kdv en hoorde alleen maar goede dingen: hij heeft het naar zijn zin, eet goed, slaapt goed, speelt lief, geniet van buiten spelen en is zo een zoet kind. Alle dingen, die wisselend, dus soms minder goed waren zei ze over dat dat heel normaal was op die leeftijd: speelgoed delen, omgaan met conflicten enzo is soms nog moeilijk.

Ik geniet nu ook zo ontzettend: hij gaat qua taal echt hard vooruit: 2 woord zinnen zijn zowat standaard, soms 3 woord zinnen. Hij spreekt nu de naam van zijn broer perfect uit, herhaalt alles wat we zeggen en gebruikt het dan ook perfect, zoals net deze woorden "goed zo". We hebben een spelletje, dat ik zeg: ik hou van jou en dan zegt hij of "jou" met een superbrede grijns of hij zegt "nee" met diezelfde grijns en dan allebei hard lachen. Gisteren smolt ik weg bij het brengen naar het kdv, mijn dag kon niet meer stuk nadat ik van hem een handkusje toegeworpen kreeg bij het weglopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137955625
Bedankt voor alle ervaringen met slaapjes. Ik ga het maar eens aankijken komende weken.

Loj hier is papa ook wel erg populair hoor. Maar dat komt hier ook omdat ik er altijd een heel ding van maak als hij thuiskomt of de kamer binnenloopt. En het cb is gek als ze je ventje niet leuk vinden :6

Gulara wat kan je dreumes veel leuke dingen O+ O+ krijgen we nog een verjaardagsspam? O-) L zit nog op 3 flessen maar die worden steeds kleiner. 's Ochtends drinkt hij nog 90 en 's middags meestal 120. Voor de nacht krijgt hij nog 180 met een schep pap erin.

Ach Omen je meisje gekrabd. Niet in haar gezicht hoop ik? En wat lief van de leidsters

MM hij weet iig hoe het moet!

Sam heb je vertrouwen in deze arts? En wat een heftige situatie zeg! :*

Ik weet helemaal niks van psz, wanneer ze daarheen mogen en hoevaak enzo... maar eens gaan inlezen.
pi_137955664
Egopost/

Zodadelijk moet Noa voor de mri en ben dood nerveus, blergh vooral die volledige narcose staat mij tegen :{

/egopost
pi_137955699
Sterkte Logi!

Verder hoop ik vandaag bij te lezen ;)
pi_137955760
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:09 schreef Logician2.0 het volgende:
Egopost/

Zodadelijk moet Noa voor de mri en ben dood nerveus, blergh vooral die volledige narcose staat mij tegen :{

/egopost
Heel veel sterkte :*. Lijkt me ook niks, narcose. Als kind (wel 2+) ben ik zelf een aantal keer onder volledige narcose geweest en ik had er weinig last van. Maar als het je eigen kind is, voelt het natuurlijk heel anders ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137955799
Veel sterkte Logi :*
pi_137956063
Veel sterkte ! Wat rot
pi_137956165
Hier geen KDV dus heb haar opgegeven voor de PSZ. Of ook wel voorschool genoemd. Er zijn enorme wachtlijsten. 70% is indicatie en 30% open plek. Het is van af 2,5 jaar. Maar ik moet haar al met 2 jaar opgeven voor de basisschool. Ook wachtlijsten en postcode beleid. In mei ga ik naar een open ochtend van een basisschool. Niet te geloven toch ! Ze was gisteren 20 maanden :)
pi_137956197
Fieder: PSZ is 2 dagdelen. In Amsterdam gratis. 4 dagdelen met indicatie. Kan taalachterstand zijn, of psychisch sociale problemen...... Het is voor alle kinderen.
pi_137956389
Logi heel veel sterkte :* zal aan jullie denken

Bedankt kz :) het lijkt me wel heel leuk!
pi_137956825
Logi, sterkte :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137957955
Logi, sterkte.
pi_137960832
Bedankt :)

We zijn alweer thuis, alles is goed gegaan en ze is alweer druk aan het rondbanjeren en zichzelf helemaal aan het volvreten :D
pi_137960996
Logi wat fijn dat het allemaal goed ging!
pi_137963178
Tinu jouw lofverhaal over je zoon doet me helemaal smelten. Ik ben nu een plasje onder de bureau van mijn werk O+ O+ O+

Fieder ze is dus wel in haar gezichtje gekrabd. Ziet er echt heel zielig uit

Kleinzusje dat is echt niet normaal dat je nu al aan een basisschool moet denken. Ik wilde daar pas het vroegst over een jaar aan denken, maar wellicht dat ik al eerder actie moet ondernemen :D

Logican, fijn dat het goed is gegaan. Wanneer krijg je uitslag? :*

Hier vanmorgen een meisje dat om 6 uur al wakker was. Dus heeft ze lekker op mijn schoot een boekje gelezen en later nog eventjes op de grond (eerste half uur weigert ze om uit mijn armen te gaan als ze net wakker is O+ )
pi_137964059
Fijn dat het goed is gegaan Logi :)

Psz is volgens mij ook vanaf 2.5 jaar. Is een halve minuut lopen van huis :P
pi_137966696
De uitslag is over 1wk en dan praten over of behandeling van wat ze evt. vinden of doorverwijzing naar een epilepsie centrum. Wel heel spannend allemaal, maar voor nu ben ik zo blij dat die stomme narcose achter de rug is!!

pzs was volgens mij v.a. 2,9mnd (ieg 10jr geleden) en hier ook al moeten opgeven ivm wachtlijs basisschool van 4jr. (Is dan wel een internationale school die heel hoog staat aangeschreven).
pi_137976410
Fijn dat het goed is gegaan Logi ^O^
Klinkt zoet Omen O+
Fieder: YW ;)
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:24:13 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137978143
Fijn dat alles goed is gegaan en dat dat achter de rug is. Nu nog even spannend tot aan de uitslag dus.

Mijn meisjes hebben zich vandaag prima vermaakt in de speeltuin en kinderboerderij. Samen in de wipkip was helemaal het einde O+ O+

pi_137978685
O+
pi_137979385
Wat lief! O+
pi_137979497
O+
pi_137980928
Kyara
O+

Logi
Fijn om te lezen dat het goed ging, lijkt me erg naar van die narcose. Je hebt n sterke meid :*

Omen
Knuffelmeisje O+

Tinu
Terecht trots!
pi_137983240
Logician, fijn, dat alles goed ging vandaag. Je hebt een dappere dochter.

Kz, ik duim, dat er plek is op de psz en dat jullie een goede indruk krijgen van de school. Gek idee om daar nu al aan te moeten denken.

Kyara wat lief zo samen op de wipkip.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 21 maart 2014 @ 01:49:22 #111
381212 Gulara
From the future
pi_137992764
Ooh dit is stukken beter bij te houden dan het babytopic! :o *O*

Kyara, in de Nijntjelaptop. Dat is volgens mij Pi's allergrootste droom! Laptop. O+ Nijntje! O+ O+
En van 19-5 slapen! :o
Je wipkipmeiden! Lief! O+ O+

Wie wil er nou Riley krabben. -O- Omen, ik snap die leidsters wel. O+
En wat heerlijk wakker worden. Ik werd wakker met een knie in m'n neus en een voet op m'n keel. ;(

Ik heb even gebeld voor een dreumesopvoedcursus en we kunnen groepskorting krijgen. *O* Als bonus krijgen we ook nog een assertiviteitscursus: "Hoe effectief om te gaan met verbaal onhandige cb-medewerksters". :7

Loj, het klinkt allemaal best normaal hoor. Pi en z'n papa kwamen gisteren toen ik moest werken lunchen. En je wilt niet weten hoe hard hij zich uit m'n armen heeft weten te duwen en trekken. Het gekrijs hield pas op toen ie weer bij papa was. :{
Slapen gaat beter, maar dat heeft ie zelf gedaan, daar heeft onze opvoeding niet zo veel mee te maken gehad. :P
Maar hij is ook pittig. Ben ik me ook wel van bewust. We zijn consequent. Soms gewoon ouderwets streng. En dat is voor iedereen een fijne oplossing.
Gelukkig vind ik pittig wel leuk. :s)

Zolena appelstroop is ook lekker! :9

Logician wat een gezellige playdate! En ook nog onder narcose. Fijn dat het goed is gegaan. Ik las eea over je meisje in het andere topic, heftig hoor. :*

Dingen afgeven vindt ie heel tof. We deden laatst in een restaurant het AlsjeblieftDankjewelSpel. Met z'n drieën een servetje aan elkaar overgeven en alsjeblieft en dankjewel zeggen (wij tenminste ;) ). We hadden trouwens wel een hoop bekijks aangezien niemand verder begreep wat we zeiden. :P

MM, vloerbedekking kruipt denk ik makkelijker. Hier werd er voor het eerst op ons bed gekropen.

Sam beterschap voor L. En al bijna naar de peuterspeelzaal!

Zoë, een meidenweek klinkt zo O+

Phaidra, ik vind kleuren binnen de lijntjes ook wel echt heel knap hoor! *O* Volgens mij doen de meeste dat pas veel later.

Klumsy, zo om me heen zie ik dat 2e, 3e, enz kindjes ook net zoveel geliefd worden. Dus ik denk dat het goed komt. ;)

Tinuviel, een handkusje is ook wel zo schattig. Hij klinkt als een leukerd. O+

Fieder ik heb niet teruggelezen, gaat het minder met de slaapjes?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 02:01:52 #112
381212 Gulara
From the future
pi_137992918
Verjaardagsspam staat op allerlei camera's en telefoons. Nog even uitzoeken van het weekend.
Er was geen familie. Maar we zijn met z'n drieën een weekendje weg geweest. *O* O+ *;

En qua eten komen we er trouwens wel uit. Wij hebben een echte mee-eter. Sushi (avocado), Thais, Italiaan, Indian. Hij vindt het allemaal heerlijk. Zelfs pittig eten vindt ie geen probleem (zou het komen door de spicy Vindaloo die ik per ongeluk at toen ie zes weken oud was. :@ )

Ik zit vooral met de flesvoedingen.
's Ochtends 180 + pap
's Middags wisselt tussen geen, 120 of 180
's Avonds 180
's Nachts 120

Die nachtfles wil ik over een week of twee naar 60 zetten (misschien met wat extra water).
Maar ik weet niet zo goed wat ik overdag moet.
Een dreumes mag max. 300ml zuivel toch? Hij krijgt al een flinke bak yoghurt, dus heel veel extra melk kan niet.
Dus waarmee vul ik de rest aan? Rijstemelk en sojamelk vindt ie lekker. Maar net als water drinkt hij daar niet genoeg van. Thee idem dito. Zelfs vruchtensap is niet heel spannend.
In combinatie met het warme weer vind ik het nog te weinig om flessen te skippen.
Maar het lijkt me zo veel flesvoeding voor een dreumes die verder best wel goed eet?
pi_137994418
Geen idee hoeveel C drinkt maar zolang de plasluiers goed zijn? Bij het ontbijt beker water, idem bij het avondeten en bij de lunch Roos vicee en drie keer per dag bv. In de nacht niks maar ze is al bijna twee.

En nog gefeliciteerd en welkom *O*

Leuke foto Kyara, C is niet zo van de speeltuin, helaas.

Hier ook meidenweek vanaf a.s. maandag, manlief is dan bijna 3 weken nonstop weg.
pi_137996018
Logi wat fijn dat het mee is gevallen. Nu nog op de uitslag wachten.

Kyara wat gaaf :D L heeft gister ook op zo'n wipding gezeten, was echt grappig

Gulara L slaapt overdag nog heel weinig (half uur 's ochtend en uurtje 's mmidags). En hij wordt gemiddeld rond 5.00 wakker. Dus :O
Ik vind het altijd zo leuk om over Pi te lezen!!
L is vanzelf minder melk gaan drinken, maar dat is nog niet zo lang geleden. Misschien evenveel water toevoegen maar minder schepjes erin? Dan krijgt hij wel zijn vocht maar minder zuivel. Ik zou eigenlijk L's middagfles vervangen door echte melk maar dat is er nog niet van gekomen.
pi_137996387
Gulara! :W

Ik had je volgens mij nog niet eens gefeliciteerd met Pi... :@ Nog van harte! Ben ook benieuwd naar meer foto's. Weekendje weg klinkt leuk, wat hebben jullie gedaan?

Lastig ja, je wil wel dat hij genoeg drinkt natuurlijk in de warmte. Zou je bijvoorbeeld alle overdag flessen iets kleiner kunnen maken om zo de melktax te verminderen en dan meer water aanbieden? Hier het andere uiterste, hij drinkt geen melk en eet alleen yoghurt, dus wij proberen juist de zuivelintake zo hoog mogelijk te krijgen. Vooral water maar ook wat slokken thee of slappe diksap.

Lekker dat hij zo goed eet! Sushi, wow, eet hij dat zo als stuk zeg maar? Mijne vond het helemaal niks, laatst ook geprobeerd, haha. En vooral lekker dat hij beter slaapt zeg.

Fieder! Jij ook nog gefeliciteerd met je lopende kerel! Leuke dag gehad?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:20:47 #116
381212 Gulara
From the future
pi_137996806
Xante, drie weken is lang! Maar wel gezellig! O+

Fieder dat is kort ja! Vooral dat 5 uur op is -O-
Hebben wij ook een tijdje gehad, maar het scheelde al een hoop dat het dan wel licht was.
Hij slaapt nu 2-3 uur in twee slaapjes.
Hier helpt het om als hij binnen het uur wakker wordt proberen hem door te laten slapen. We wonen gruwelijk klein, dus we kunnen er tijdens het eerste kikje al bij zijn. En dan slaapt hij meestal nog wel minstens een half uur door.
En voor 's ochtends misschien al een papfles klaar hebben staan? Poeder en pap gemengd alvast in het flesje. En dan de juiste hoeveelheid warm water in een thermos zodat je binnen een halve minuut klaar bent.
Misschien dat ie van iets warms in z'n buikje weer slaperig wordt?

Vast allemaal al geprobeerd, maar ik dacht ik meld het even.

Mineola. Het was een avocado sushi. Zo'n mini rolletje met rijst en zeewier. Paar druppels zout-(loos/arm) soja erbij om te dippen. Hij at er twee (had al een prakje op) met smaak.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulara op 21-03-2014 15:02:44 ]
pi_137997202
Wat een leuke foto O+

Ik ben van slag... Lola heeft gewoon doorgeslapen vannacht!!! Beetje jammer dat ik 6 uur klaar wakker was terwijl Lola nog heerlijk lag te slapen :P
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:16:38 #118
259886 pessie
pi_137998319
Klumsy tof *O*

Gulara, leuk om zoveel over Pi te lezen.

Lauren heeft sinds dinsdag avond een loopoor. Combineer dat met 2 kiezen die half door zijn en 2 hoektanden die staan te dringen en je kunt je voorstellen dat ik soms oordoppen zou willen. Het s zo sneu, zij kan er ook niets aan doen.
Ze staat nu wel heel vaak los, gaat ook zonder steun staan en netjes weer zitten. Heb er helaas nog geen foto van kunnen maken.
Vandaag zijn mijn ouders 39 jaar getrouwd O+
pi_137998443
Hele grote Gulara post *O*
Riley drinkt ook nog teveel melk. In de ochtend en avond een flesje pap. En overdag ook een flesje halfvolle melk. En een yoghurthapje
En die foto van Pi O+

Klumsy dat valt tegen dat jij dan zo vroeg op moet als Lola zo goed slaapt
pi_137998460
Pessie beterschap voor je meisje :*
*O* voor het los staan
pi_137999184
Nou ik moest niet eens op, werk alleen op dinsdag en woensdag :@ anders had ik het niet zo "erg" gevonden
pi_137999224
Pessie wat goed dat ze los staat! *O* wel sneu dat ze niet fit is, hopelijk is ze snel weer in d'r hum
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:46:21 #123
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137999230
http://www.bol.com/nl/p/j(...)ls/1004004012273650/

Misschien leuk voor een dreumes/bijna peutertje hier?

verder ben ik niet bijgelezen!
pi_137999267
Ow Lola drink ook nog veel melk! Ze krijg nog 4 flessen... Maar om te zorgen dat ze niet zoveel zuivel binnenkrijgt doe ik de flesjes half melk half water... En probeer de verhouding steeds meer water te doen en de flesjes minder vol :)
pi_138000817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

:o Die is leuk! Vanavond gelijk bestellen (ook al snapt ie het nu ws nog niet :+ ).

Klumsy wat jammer dat je niet kon genieten van het doorslapen. Maar het went vanzelf *O* :)

Gulara ik zou ook proberen wat water te geven voor de melk. Wat ie opdrinkt aan water geef je minder aan melk. Verder denk ik niet dat je vanaf de 1e verjaardag per direct op 300 ml moet zitten hoor. Dat zal best meevallen. M. zit er misschien nu net zo'n beetje op. Rest is nu inderdaad vervangen door water/diksap.

Logi fijn dat het goed ging.
pi_138000854
Passie ze staat los wauw! Snel fotograferen en hier aan ons showen natuurlijk! O-)

Qua melk, mijne drinkt het helemaal niet, dus geen tips bij veel melkdrinkers haha!

Die pi-ijsfoto! O+ O+ hij lijkt echt zoooooo erg op je!
  vrijdag 21 maart 2014 @ 14:12:55 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_138004782
Gulara, wat ik hier doe is de melk in de nachtfles steeds 'wateriger' maken. Hij krijgt nu (als ie komt voor een nachtfles) 150 ml met 2.5 schepje melk. Dat drinkt ie wel (gewoon water ook niet).
pi_138011052
Gulara Dé tip hier was warm water, op de een of andere manier pakt ze dat wel.

Pessie een loopoor? :@
En wat goed dat ze losstaat!

Klums wat heerlijk *O*
pi_138014232
Hier tandjesleed. Arm moppie. Heel huilerig en verdrietig. Ook koortsig. Maar een zetpil gegeven en tandjesspul op de tandvlees gesmeerd. Hopelijk is het tandje gauw door -O-
pi_138014425
Muh tandjes -O-. Sneu. Sterkte ermee Omen.

Hier weinig nieuws. Ik lees altijd volop mee hier, maar heb zo weinig te vertellen zelf :'). En als ik wil reageren zijn er vaak al een paar voor geweest. En alleen +1 is ook zo wat. :')

Nog een paar dagen een dreumes in huis hier, vanaf maandag een peuter :o. Het gaat zo hard :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

Leuk! :D Ik zag die laatst in het spoorwegmuseum staan, dat zag er mooi uit.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_138014565
Oh bah.. sterkte Omen :*
  vrijdag 21 maart 2014 @ 20:50:46 #132
259886 pessie
pi_138017914
Ik wilde een foto van een losstaande Lauren, in plaats daarvan dit filmpje:

En een foto van eergisteren, omdat het kan...

vrijdag 21 maart 2014 @ 20:50:47 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138017916
Gulara O+ voor je post. En O+ O+ voor de foto (had ik vanmiddag al gezien). Ik zou ook flessen geven met meer water en minder schepjes. Eventueel water uit een fles ipv een tuitbeker of beker als hij daardoor meer drinkt?

Pessie *O* voor het losstaan!

Sterkte Omen met het tandjesleed. Niet tof -O-

Hier is gister de fysio geweest voor de allerlaatste keer. Ze was heel erg tevreden en verwacht dat ze lopen voordat ze 1,5 zijn. Rapport wat naar de KA gaat bevat de zin "leeftijdsadequate motorische ontwikkeling" dus ze hebben hun achterstand helemaal ingehaald! *O* *O* *O* *O* Ze zijn nog niet de allersnelste maar dat hoeft ook helemaal niet. Wel heeft ze nog meegegeven dat ze elke 2 weken iets nieuws moeten laten zien (kan heel minimaal zijn als er maar iets gebeurd). Zo niet dan na 4 weken even bellen. Dit om te voorkomen dat het zo lang duurt als met M. Ze verwacht namelijk dat zij daar een stuk meer gefrustreerd van worden dan M deed. Ik ga er niet bovenop zitten want ook al lopen ze pas met 21 maanden dan is dat ook prima. Maar wel fijn dat de mogelijkheid om even te bellen laagdrempelig is.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 20:51:33 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138017964
Jaaaaa *O* stappedestap *O* Go Lauren! *O*

en die foto O+
  vrijdag 21 maart 2014 @ 20:53:04 #135
259886 pessie
pi_138018022
Kyara fijn zeg, wat een mijlpaal laatste x fysio! En leeftijdsadequate ontwikkeling *O*

Omen, rottig he, tandjes. Ik voel met je mee.

Kuukske bijna een verjaardag! Maar het gaat inderdaad heel snel.
pi_138020195
Luikse. Bijna een peuter. Ongelofelijk. O+

Kyara wat fijn dat ze het zo goed doen. En ook een fijn idee dat de drempel zo laagdrempelig is

Pessie *O* voor het lopen
  vrijdag 21 maart 2014 @ 21:46:18 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138020523
Omen heeft de autocorrect van Pessie....
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:05:26 #138
259886 pessie
pi_138021391
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:46 schreef Kyara het volgende:
Omen heeft de autocorrect van Pessie....
Olf ook :+
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:06:28 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138021457
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Olf ook :+
:D
pi_138021491
Haha. Meestal let ik er op, maar deze niet gezien. Stoute iPad
pi_138030060
Ff ego hoor,
Ik heb hier de eerste echte kotspartij van Ow gehad. Nee geen melk
spuug, echte kots.
Ik hoorde hem net opeens raar hoesten, rook t meteen en toen ik vriendje riep kwam er echt nog een straal kots uit.. (Goedemorgen trouwens, lekker aan t ontbijten)
Zo en m'n kind stinkt nu! Ook diarree trouwens, echt zielig :'(
En ik durf nu eigenlijk bijna zelf niet te slapen, wat als t nog een keer gebeurd en ik hoor t niet! :'(
pi_138030165
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:53 schreef Loj het volgende:
Ff ego hoor,
Ik heb hier de eerste echte kotspartij van Ow gehad. Nee geen melk
spuug, echte kots.
Ik hoorde hem net opeens raar hoesten, rook t meteen en toen ik vriendje riep kwam er echt nog een straal kots uit.. (Goedemorgen trouwens, lekker aan t ontbijten)
Zo en m'n kind stinkt nu! Ook diarree trouwens, echt zielig :'(
En ik durf nu eigenlijk bijna zelf niet te slapen, wat als t nog een keer gebeurd en ik hoor t niet! :'(
Sneu he :( werd hij er wel zelf wakker van? Ik nam ze voor de zekerheid altijd mee naar mijn bed, half zittend slapen zodat alles er hopelijk in bleef en met een bakje binnen handbereik. Sterkte de komende nacht :*
(Heb weliswaar geen dreumes meer, maar las hier toevallig net even mee)
Lotte!
Noah!
pi_138030280
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:01 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Sneu he :( werd hij er wel zelf wakker van? Ik nam ze voor de zekerheid altijd mee naar mijn bed, half zittend slapen zodat alles er hopelijk in bleef en met een bakje binnen handbereik. Sterkte de komende nacht :*
(Heb weliswaar geen dreumes meer, maar las hier toevallig net even mee)
Niet echt, klein beetje aan t jammeren, het was de hoestbui die ik hoorde en me verontrustte.
Hij heeft tijdens het schoonmaken ook continu doorgeslapen. Heb hem nog wel wakker gemaakt voor wat water...
Tnx voor de tip, ga t misschien wel zo doen. alleen die geur! Heb zelf ook al staan kotsen, ik kan niet tegen geurtjes in deze zwangerschap ;)
Goed en nu ga ik ook niet meer googelen naar braken en dreumes, maar gewoon slapen ;)
pi_138030316
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:10 schreef Loj het volgende:

[..]

Niet echt, klein beetje aan t jammeren, het was de hoestbui die ik hoorde en me verontrustte.
Hij heeft tijdens het schoonmaken ook continu doorgeslapen. Heb hem nog wel wakker gemaakt voor wat water...
Tnx voor de tip, ga t misschien wel zo doen. alleen die geur! Heb zelf ook al staan kotsen, ik kan niet tegen geurtjes in deze zwangerschap ;)
Goed en nu ga ik ook niet meer googelen naar braken en dreumes, maar gewoon slapen ;)
Mijne werden er ook niet wakker van. Mn dochter heb ik s ochtends wel eens uit een bedje vol kots gehaald, al helemaal.hard en opgedroogd. Drm neemik ze altijd bij me als ik het merk, veel te bang dat ze er in hun slaap in stikken ofzo :X

En die geur...als de matras nat is, soda op strooien en het morgenochtend opzuigen.
Lotte!
Noah!
pi_138030387
Ja daarom, eng! Vooral wat had hij gedaan als ik t niet had gehoord.

Gelukkig heb ik zo'n aerosleepmatrasje, dus het kan zo in de was :)

Jij baby's aan t voeden?
pi_138030410
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:21 schreef Loj het volgende:
Ja daarom, eng! Vooral wat had hij gedaan als ik t niet had gehoord.

Gelukkig heb ik zo'n aerosleepmatrasje, dus het kan zo in de was :)

Jij baby's aan t voeden?
Kolven. Babys slapen :')
Trusten!
Lotte!
Noah!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 04:13:19 #147
381212 Gulara
From the future
pi_138030801
Klumsy zonde inderdaad dat je zo'n uitslaapmogelijkheid misloopt. Ik kan me voorstellen dat je ook een beetje wakker schrikt als je het niet gewend bent.

Pessie, wat is ze leuk! O+ En d'r broer ook. O+ Wat knap dat ze kan lopen. *O* En succes met de tand/oor perikelen. -O-
Hoewel een LOOPoor wel toepasselijk is. ;)

Omen, heeft ze een beetje kunnen slapen?

Kuukske al bijna een jarige. Beseft ie dat een beetje?

Kyara wat fijn. *O* Maar elke twee weken iets nieuws? :o Dan kunnen ze voor hun tweede verjaardag fietsen en koprollen. *O*

Loj, hoe ging de nacht. Rot zeg, echt overgeven. :*

En bedankt voor alle melk/kv/bv ervaringen.
Net prikjes gehaald bij de huisarts. Ik was voor het eerst zenuwachtig voor m'n grote jongetje. Even huilen, maar verder vond ie de dokter wel leuk. Minimale vragen, hoefde ook geen trucjes te doen.
Stats:
81 cm
9,8 kilo
Boven de 90% qua lengte, iets onder de 50% qua gewicht. Dus wat extra kv kan ie nog wel gebruiken.
pi_138030981
Loj. Wat sneu voor Ow. Ik snap dat je hem niet meer in zijn bedje durfde te leggen. Hoe is het vannacht gegaan? :*

Gulara mooie stats. En grote slanke jongen heb jij O+

Riley heeft goed geslapen. En is nu heerlijk vrolijk en ondeugend.
En soms moet ik lachen om haar, terwijl zie iets doet wat niet mag. Ze zat net aan de prullenbak en ik zeg nee. Pakt ze een volle pak pap die ze in de prullenbak probeert te gooien. Dan schiet ik echt in de lach. Faal :D
pi_138032447
Pessie wat goed *O* en wat een lieve foto. Sneu van haar oortje!
Omen ook een sneutje :*

Loj wat naar!! Flinke buikgriep ofzo? Arm ventje. Hopelijk drinkt hij wel goed?

Gulara lang end! Misschien drinkt ie daarom nog zoveel melk, hij heeft er kennelijk behoefte aan?
Ik heb de foto gemist ;(

L heeft ontdekt dat er ook dingen aan de muur hangen en aan het plafond. Hij wijst nu steeds naar de lamp en de klok. En dan moet ik tiktak zeggen :D
En hij klimt op de bank }:| Gisteren zaten we te eten en hij was het zat. Dus mocht hij op de grond spelen. Het was opeens wel heel stil dus manlief keek om, zat L op de bank een boekje te lezen :D :D :D heel verbaasd dat wij zo schrokken. Nu maar leren hoe hij er veilig af kan kruipen. O+ mijn gekkie
pi_138041978
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:53 schreef Tinuviel het volgende:

Kz, ik duim, dat er plek is op de psz en dat jullie een goede indruk krijgen van de school. Gek idee om daar nu al aan te moeten denken.

Ja raar he. maar ja, wel leuk en spannend ook ! Bij jullie geen wachtlijsten ?

Fieder: Boekje lezen op de bank O+ Grappig is dat he, als ze opeens zo stil zijn................... Hier doet ze dan vaak iets wat niet mag.

Omen: herkenning ! O+

Gulara: Mooie stats voor je ventje. Lange slanke vent ! Foto gemist.

Loj: Naar dat overgeven. Beterschap !

Kyara: Fijn dat het zo goed gaat met je meiden ! ^O^ Heel benieuwd hoe het met lopen gaat straks. Ook hoe dat thuis zal zijn bij jullie. Heel gezellig en heel druk :o

Pessie: Knappe meid O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:12 schreef mousemicky het volgende:
Gulara, wat ik hier doe is de melk in de nachtfles steeds 'wateriger' maken. Hij krijgt nu (als ie komt voor een nachtfles) 150 ml met 2.5 schepje melk. Dat drinkt ie wel (gewoon water ook niet).
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:47 schreef klumsy het volgende:
Ow Lola drink ook nog veel melk! Ze krijg nog 4 flessen... Maar om te zorgen dat ze niet zoveel zuivel binnenkrijgt doe ik de flesjes half melk half water... En probeer de verhouding steeds meer water te doen en de flesjes minder vol :)
Doen we hier ook, maar dan gewone melk aanlengen ipv poeder.

Xanteh: Pittig en knus tegelijk O+

Klums: Doorslapen al gewend ? ;)
pi_138042026
Vandaag was die kleine voor de 2e keer bij oma ! Heerlijk hoor dat het zo goed gaat daar. geeft mij echt wat ruimte ^O^
pi_138042405
Jeetje Loj dat braken klinkt wel heel erg naar zo .. Lijkt me ook heel eng! Beterschap hoor!

Fieder die kleine meid van ons klom ook ineens van de ene op de andere dag op de bank. Wat ik nog verbazingwekkender vond om te zien, was dat ze snapte hoe ze er ook weer veilig vanaf kon. Dus omdraaien op haar buik, en er dan vanaf glijden min of meer. Ze hebben het best snel door allemaal!

Vanmorgen zijn we lekker impulsief met een ander stel + 2 jarig kind naar Ballorig geweest (indoorspeeltuin). Djen heeft zich er super vermaakt :D .. Het was dikke drama toen we weer weg gingen na 2 uurtjes speelplezier. Na een bammetje thuis lag ze al heel snel in coma in haar bedje (nu nog steeds trouwens) O+
pi_138043268
Nou dat doorslapen was eenmalig :P
Maar ik vind het niet zo erg, ze is niet vervelend snachts, maar heeft gewoon dorst. Ik zie het dus maar als een extra momentje om even lekker te knuffelen O+ alles bij elkaar ben ik nog geen 10 minuten bezig en slaap ik weer verder...
pi_138043369
Bah wat lijkt me dat naar Loj...

Wat leuk Twinkle, ballorig oid wil ik ook nog een keertje heen met Lola
pi_138051764
Ja ik dacht dat Djen er te klein voor was maar niet dus! Alles heel overzichtelijk en veilig. Denk idd wel dat het voor kindjes die nog niet zelf kunnen lopen wat minder is.

Vanavond slaapt ze voor het eerst in een peuterbedje en de eerste drie kwartier is ze prima doorgekomen.. zelfde als anders. Ik ga zo naar vriendinnen dus hoor vanavond wel of manlief het overleefd heeft :+. Maar ze was me de laatste dagen te acrobatisch bezig in het ledikantje. Echt zichzelf over de rand heen trekken enzo. Dan kun je erop wachten dat haar hoofd/romp de overhand krijgen en dan dondert ze me dadelijk voorover. Beetje noodgedwongen dus. Vanmiddag haar kamertje dreumesproof gemaakt zodat stopcontacten/bedrading etc veilig zijn. En nu afwachten maar :+
pi_138051870
Spannend Twinkle, zo'n nieuw peuter bedje ! leuk hoor !

Klumsy: Hier wordt ze ook nog wakker in de nacht, even 5 minuten werk en weer slapen meestal.
pi_138052195
Fieder hoe lief dat L de dingen aan de muur en plafond ontdekt heeft O+

Kleinzusje wat fijn dat ze het zo gezellig heeft bij oma O+

Twinkle wat leuk die spontane actie om naar Ballorig te gaan. Hoelang geeft ze uiteindeljk geslapen?
En voor het eerst in een peuterbed. Wat klinkt ze dan groot

Klumsy jammer dat het maar eenmalig was. Maar zo lief dat je geniet van jullie knuffelmomentje O+

Hier klimt ze nog niet op de bank zelf. En er af wilt ze gewoon stappen. Riley denkt echt dat we er altijd zijn om haar op te vangen. Maar we blijven oefenen om haar te leren dat ze zich moet omdraaien
Tandje is door nu. Dus nu twee tandjes naast elkaar O+

Loj is Ow al opgeknapt? :*
pi_138054022
Alweer even niet bijgelezen en gepost.

Klumsy jammer dat je zo vroeg wakker was.

Pessie voor het lopen *O*. En wat een leuke foto zo samen.

Loj wat naar. Beterschap!

Kyara voor het einde van de fysio en de goede ontwikkeling van je meiden *O*

Kuukske's dreumes al bijna een peuter. Wat leuk!

Gulara mooie stats.

Fieder, kan soms ook even schrikken zijn wat ze al kunnen zonder dat je het weet. De onze kan gewoon zelf in de bakfiets klimmen.

Kz bij onze school geen wachtlijst, kdv had het wel toen de jongens begonnen. Inmiddels is aantal kinderen enorm geslonken. Denk dus dat er nu geen wachtlijsten meer zijn, maar weet ik niet zeker. Hebben wel wachtlijst gehad voor de bso.

Twinkle heeft je meisje genoten in Ballorig? Gaaf van dat peuterbed. Ben benieuwd hoe het is gegaan?

Omen, wacht maar dat klimmen komt nog en dan wens je dat ze dat niet zo goed zouden kunnen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:12:59 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138055095
:W

ik leef nog maar even te moe om op iedereen te reageren en ik hou niet van half werk ;)

Dus even :* voor jullie allemaal
pi_138056015
Kz fijn, dat je meisje het zo goed heeft bij oma.

Kyara slaap lekker dan. We horen morgen vast weer van je :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138056063
Ik lees braaf mee ;)

Maar we zijn alle 3 de hele week ziek geweest en nu druk met werk want maandag start een belangrijke beurs waar we hoofdsponsor van zijn met ons bedrijf..

Lekkere timing ook om ziek te worden :(
pi_138058463
Ja ballorig is tha bomb! Echt een aanrader!
pi_138059427
Ff proberen bij te lezen....

Lauren lopen! Wow *O*

Fijn dat de fysio klaar is Kyara, hebben je meiden toch maar goed gedaan! *O* en slaap lekker!

Mooie stats Gulara!

Riley klinkt zo leuk altijd Omen! O+

Wat knap dat L op de bank kan klimmen! Alleen wat minder voor jullie denk ik ;)

Fijn kz, dat het goed ging bij oma!

Twinkle, klinkt leuk Ballorig!

Fijn dat ze zo snel weer gaat slapen Klumsy! Dan is 's nachts knuffelen niet zo erg O+

En hoe gaat t daar Tinu en Skoap (behalve dan dat jullie ziek waren Skoap)

Ow heeft afgelopen nacht niet meer gespuugd, maar ik was wakker :( vandaag wel de hele dag diarree, hij heeft wel echt goed gedronken dus maak me nog geen zorgen. Buikgriepje :( (wel zo slim geweest om vandaag ors in huis te halen, morgen nog aan de diarree, krijgt hij toch een zakje :) )

Verder ben ik echt een hormonenmonster momenteel, dus een beetje afwezig..
pi_138059429
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik dacht dat Djen er te klein voor was maar niet dus! Alles heel overzichtelijk en veilig. Denk idd wel dat het voor kindjes die nog niet zelf kunnen lopen wat minder is.

Vanavond slaapt ze voor het eerst in een peuterbedje en de eerste drie kwartier is ze prima doorgekomen.. zelfde als anders. Ik ga zo naar vriendinnen dus hoor vanavond wel of manlief het overleefd heeft :+. Maar ze was me de laatste dagen te acrobatisch bezig in het ledikantje. Echt zichzelf over de rand heen trekken enzo. Dan kun je erop wachten dat haar hoofd/romp de overhand krijgen en dan dondert ze me dadelijk voorover. Beetje noodgedwongen dus. Vanmiddag haar kamertje dreumesproof gemaakt zodat stopcontacten/bedrading etc veilig zijn. En nu afwachten maar :+
Ik ga met lisa ook al een tijdje af en toe naar ballorig. Klim met haar inhet grote klimtoestel glij met haar van de rolglijbaan en spring op de trmpoline. Kan prima! voor kindjes die niet zelf lopen lijkt het me inderdaad niet zo geweldig maar als djen al lekker loopt moet je ook zeker gebruik maken van het grote toestel! Lisa heeft het altijd naar haar zin.
pi_138059695
Luuk vindt balorig ook helemaal het einde. Dus ook voor niet lopers kan het prima!
*poef* nu is het weg
pi_138059877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:45 schreef Twinkle20 het volgende:

Als het peuterbed niet gaat, kan je de lattenbodem van het ledikant nog op de grond leggen, in het ledikant zelf, zodat het weer lager staat.
Dan kunnen ze weer een tijdje niet zo eng doen.
pi_138060308
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 23:11 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk vindt balorig ook helemaal het einde. Dus ook voor niet lopers kan het prima!
Dat idd!
Ik geloof dat de jongste voor het eerst ging toen ze een jaar was. Heeft zich prima vermaakt met klimmen enzo.
Had ook succes bij de jongens :') Kreeg toen zo maar kusjes van vreemde jongens :o (gelukkig let haar broer nu beter op dr dan toen :P)

Oh en peuterbed :o Mijn kleine baby blijft voorlopig nog lekker in haar ledikantje :D
Sowieso moeten we tzt een ander bed kopen voor de grote, dus dat komt wel een keer, ooit ;)
pi_138065376
Kyara. Ben je een beetje uitgerust?

Skoap beterschap :*

Arme Ow een buikgriep :*
En arme Loj die last heeft van haar hormonen :*

Ik wil ook een keer naar Ballorig. Ik denk dat Riley dat super gaat vinden O+
pi_138065389
Skoap oh wat balen. Beterschap! Hopelijk ben je morgen weer fit.

Loj gelukkig is het spugen gestopt. Als de diarree aanhoudt idd ors geven.

Sam hier is Ballorig ook de bom sinds L kan lopen.

Kaatje we zijn met de jongens ook naar een indoor speeltuin geweest toen L nog niet liep, maar alleen kroop. Het speelgedeelte voor de mini babys en de kleine glijbanen waren toen al een succes.

Twinkle heeft ze goed geslapen in het peuterbed?

Hier nog een tijdje geen peuterbed vanwege Co-sleeper die druk in gebruik is en kleine kamers.

Loj lief dat je het vraagt. Hier gaat alles goed, zie mijn lofzang van 2-3 dagen terug. Gisteren waren we naar een verjaardag van het buurjongetje dat 2 is geworden (is 1,5 maand jonger dan L). Dat was erg leuk, op wat ruzie om de speeltjes na. Vrijdag lekker met L en vriendin en haar jongste in Zaandam wezen kleding shoppen voor de jongens. Alleen middagslaapje wil de laatste dagen dat hij thuis is niet meer zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 23-03-2014 13:43:18 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 23 maart 2014 @ 07:32:48 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138065445
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 04:13 schreef Gulara het volgende:
Kyara wat fijn. Maar elke twee weken iets nieuws? Dan kunnen ze voor hun tweede verjaardag fietsen en koprollen.
Dat kunnen hele kleine dingen zijn: schuifelen langs de bank, oversteken, met 1 hand vasthouden, optrekken aan gladde dingen, losstaan tegen je been, losstaan met rug tegen iets aan etc. Eigenlijk alle stapjes die naar het lopen toeleiden (en die M dus ook allemaal keurig gevolgd heeft dus het zegt eigenlijk ook weinig).

Ennuh, zelfs M kon voor zijn 2e verjaardag koprollen ;)

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 06:54 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara. Ben je een beetje uitgerust?
Nee :(
elk uur vannacht. Heb man maar in bed gelaten en hoop straks zelf nog even terug te kunnen. Jammer en helaas voor de hele planning van wat ik nog wilde doen. Hopelijk blijft het kloteweer zodat we sowieso niet naar buiten kunnen :@
pi_138065453
Nou boven verwachting een goede nacht gehad zonder drama etc :o. Zoals we dat van haar gewend zijn dus. Ze ligt nu nog te slapen. We hadden wel een klein lampje aan gelaten bij haar vannacht zodat als ze er toch uit wilde klimmen oid het niet helemaal pikke donker was zoals gewoonlijk.

Troeta jouw tip over het ledikantje is een goede! Het is nu 1 nachtje goed gegaan maar mocht het zomaar ineens anders lopen zouden we daar idd voor kunnen kiezen.
  zondag 23 maart 2014 @ 07:38:56 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138065459
Fijn Twinkle! Hopelijk blijft het goed gaan.
pi_138065566
Twinkle: Wat leuk dat het goed is gegaan. Lijkt me spannend of ze er uit gaat klimmen.

Kyara: pittig nachtje weer dus. Is thuis blijven dan juist niet heel vermoeiend ?

Tinu: Gezellig zo'n verjaardag met een kleinetje van bijna even oud. En KDV leegloop is hier in de buurt ook, maar toch wachtlijsten dus. PSZ is nu drukker.

Omen: onder tandjes ? gaat hard nu !

Loj: :*

Skoap: beterschap.
  zondag 23 maart 2014 @ 08:38:08 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138065656
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 08:20 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: pittig nachtje weer dus. Is thuis blijven dan juist niet heel vermoeiend ?

Ik heb stapels was liggen, de slaapkamer is een puinhoop, er moet boven hoognodig gestofzuigd worden. En ik wil ook graag nog even slapen. En dat slapen is wel even een must.

En naar buiten betekent dan geen huishouden dus het is fijn als ik die keuze niet hoef te maken ;)
pi_138065777
Tinu wat fijn dat alles goed gaat O+

Kyara wat een zware nacht. Hopelijk kan je een beetje bijslapen vandaag
En met huishouden merkte ik dag de boel de boel laten echt de beste oplossing is. Vorige week voelde ik me goed en zag mijn huisje er keurig uit. Jammer dat zoiets maar van korte duur is alleen (lees er liggen nu weer drie wassen om gevouwen te worden en stofzuigen is ook weer eens nodig)

Twinkle wat fijn dat de nacht zo goed ging *O*

Kleinzusje. De ondertanden inderdaad. Ze heeft er twee nu

Gisteren had ik raamstickers met het thema lente gekocht bij Xenos en nadat Riley op bed lag heb ik die opgeplakt. Was vanmorgen het eerste wat ze zag. Ze vond het echt heel mooi en wilde een van de stickers een kusje geven O+
  zondag 23 maart 2014 @ 08:58:05 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138065810
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 08:54 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara wat een zware nacht. Hopelijk kan je een beetje bijslapen vandaag
En met huishouden merkte ik dag de boel de boel laten echt de beste oplossing is. Vorige week voelde ik me goed en zag mijn huisje er keurig uit. Jammer dat zoiets maar van korte duur is alleen (lees er liggen nu weer drie wassen om gevouwen te worden en stofzuigen is ook weer eens nodig)

Probleem is dat ik gister en vrijdag al de boel de boel heb gelaten dus dat is voor vandaag geen optie meer ;)
pi_138065966
Haha. Nee. Dan is dat geen optie meer inderdaad. Succes met huishouden :*
pi_138066143
Ow vindt Ballorig nog wel eng! Maar ook erg interessant :D
De laatste keer (nou oké, dat was monkeytown) was geen succes. Er was een heel stom meisje die Ow telkens ging slaan en omver duwen. En de ouders lachen, en toen ik er wat van zei zeiden ze: ach t zijn kinderen! Nou dat kind was 3 of 4 :(
We gaan zo ff een uurtje naar het oceanium in Blijdorp. Dat vindt Ow echt super leuk nu :)

Leuk om te horen Tinu, en ruzies om speeltjes hoort er wel een beetje bij toch :D

Vervelend Kyara, hopelijk kan je straks toch nog ff ergens bij slapen

Twinkle, wat fijn dat t goed ging!

Riley kusjes geven aan t raam :D

Ow heeft ontdekt hoe de stop van t badje werkt. :( en lachen toen het water over m'n voeten heen stroomde :')
pi_138066212
KZ wat fijn dat het goed gaat bij oma. Heb jij ook even lekker de tijd.
Twinkle wat leuk, ik wil ook!! En wat goed van Djen dat ze zo goed geslapen heeft in haar peuterbedje.
Skoap beterschap
Loj ik hoop dat Ow vandaag helemaal opknapt. En de stop ontdekt, ohhhh jee :X :D
Troeta wat een goede tip :o
Kyara succes vandaag met het huishouden :* ik hoop dat je even een bijslaap momentje vindt
Omen wat lief O+ zo hartverwarmend als ze zo blij zijn met iets

Wij gaan zo ergens pannenkoeken eten O+ echt zin in
pi_138066397
Loj. Dat vind ik zo'n irritant antwoord. Dat het nog kinderen zijn. Een kind van drie is (hoewel ze nog klein zijn) gewoon een stuk groter dan een dreumes. En ik probeer Riley nu al te leren dat ze niet mag slaan en schoppen. Ik ben gewoon boos op die ouders :(
Maar naar het oceanium klinkt gezellig. Veel plezier
En ik moest lachen dat hij de stop van het badje heeft ontdekt. Kleine grappenmaker _O-

Fieder. Lekker pannenkoeken eten. Staat ook op mijn to do lijst
pi_138066572
Kyara, wat balen van de nacht zeg! Pfoeh :Z hopelijk kunnen jullie het een beetje verdelen dat jullie allebei kunnen uitrusten...

Loj, wat stom van dat duwen! Op zich snap ik dat het kan gebeuren maar de ouders moeten dan wel ingrijpen zou ik zeggen.

En wauw, peuterbedjes! Dat klinkt groooooot! Hier is dat nog lang niet aan de orde. Net als dat ik van veel dreumesmoeders in m'n omgeving hoor dat ze al met zindelijkheid bezig zijn.

Voor de rest gaat het hier super! Ze kruipt echt helemaal niet meer, loopt ook buiten lekker, is gezellig met af en toe een dreumesbui. Alleen het groente eten gaat nog niet helemaal oke 's avonds.
pi_138066641
Nou dat zindelijk maken gaat hem hier ook nog niet worden hoor. En da's ook helemaal geen probleem. Op een dag komt ze vast vanzelf aan dat ze de wc wel rete interessant vindt. En dan is het tijd zat (tenzij basisschool al in zicht komt natuurlijk .. dan zou ik wel iets gestresster zijn denk ik :X
pi_138066852
Olf, als t een of twee keer zou gebeuren had ik t helemaal niet erg gevonden hoor! Maar dit meisje liep echt telkens Ow achterna en duwde hem omver, sloeg hem of pakte z'n spullen af. Dus stomme ouders ;)
En wat knap dat ze loopt! Wow!
pi_138066927
Olf *O* voor je lopende dreumes

Zindelijkheid ben ik ook nog niet mee bezig. Maar gisteren wilde ze een schone luier om (ze pakte zelf een luier) en had ze inderdaad gepoept. Vond ik echt toevallig :D

Nu slaapt ze alweer ruim een uur. En ik heb heb me ondertussen aangekleed en zit nu te wachten totdat ze wakker wordt
pi_138067963
Ik ga vandaag naar de verjaardag van mijn oudtante. Vorig jaar had ik die dag een foto gemaakt. Dus even een veranderfoto van Riley O+

pi_138068432
schatje omen!!

Ja, hoorde die tip toen ook eens toen ik Mex al in een peuterbed had gelegd hoor.
Nena ligt gelukkig nog prima in het ledikant, die zie ik echt nog lang niet gevaarlijk doen in bed.
Ook al klimt ze in de huiskamer wel overal op....
pi_138070308
Ja kijk dat heb ik dan weer niet Troeta. Hier in de huiskamer eigenlijk relatief rustig. Ze wil wel altijd mee helpen met het leeg ruimen van de afwasmachine, koken, ramen wassen ... anders is ze diep beledigd!
pi_138071246
Twinkle fijn, dat de nacht zo goed ging.

Kz in onze buurt is het altijd heel gezellig met veel kindjes in ongeveer dezelfde leeftijd.

Kyara hopelijk is er tijd voor en huishouden en bijslapen. Ik zit hier met hetzelfde dilemma.

Loj dat vind ik gewoon niet kunnen. Vandaag bij een winkelcentrum geweest en daar hebben ze ook kinder speeldingen. L wilde spelen met iets waar al een meisje staat. Dat mocht van haar en vervolhens ging L haar duwen omdat hij daar alleen wilde spelen. Dus samen met L naar dat meisje toe sorry zeggen en even lief doen. Hij gaf haar een aai. Vind ik wel de plicht van de ouders. Oceanium klinkt top.

Fieder pannenkoeken eten is ook tof.

Omen voor het lopen *O*. Leuke foto's.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138075754
Ja je verbaast je er soms nog over hoe slecht ouders inzien waar hun kind werkelijk mee bezig is. Als ik denk dat een kindje echt way to far gaat zeg ik er ook iets van of haal ik Djen er bij weg.
pi_138084315
Riley O+
De pannenkoeken waren heerlijk. En L deed het supergoed O+

Slaan jullie dreumesen je ook wel eens in je gezicht ;( en wat doe je dan? Ik heb zijn hand vastgepakt en nee gezegd maar toen sloeg hij weer... En toen ik hem weer waarschuwde ging hij heel zielig huilen :{
pi_138084453
Ow begint ook vaak heel zielig te huilen als ik hem moet corrigeren.
Maar soms moet het gewoon. Ik troost hem wel daarna, maar als hij t weer doet corrigeer ik het weer.
Stiekem wel zielig!
pi_138084754
Ik waarschuw ook al ze slaat of schopt uit boosheid. Meestal resulteert dat in een ter aarde stortende dreumes. :o
  zondag 23 maart 2014 @ 19:44:28 #193
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_138084842
Mijn dreumes doet van alles wat niet mag... Duplo in de prullenbak gooien, aarde uit de bloempot halen, lomp op mij klimmen (voet in neus etc.), kat aan staart proberen te trekken. Ik probeer idd ook te corrigeren, en soms gaat ie dan huilen of krijsen. Vind ik idd niet leuk, maar ja, dat heet geloof ik opvoeden :{ }:| :'(

En soms kan ik mn lach niet inhouden als ie weer iets nieuws ontdekt heeft...
pi_138085018
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:44 schreef mousemicky het volgende:

En soms kan ik mn lach niet inhouden als ie weer iets nieuws ontdekt heeft...
Zo herkenbaar. Soms moet ik echt lachen om die dreumesstreken van haar :D
  zondag 23 maart 2014 @ 19:53:52 #195
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138085311
J is ook een mepperd. Echt niet leuk want ze slaat behoorlijk hard. En zr slaat broer en zus ook dus niet tof. Zachtjes doen en aaien. Maar ze snapt het nog niet :N Ze mept gewoon door.

Vandaag en nog even geslapen, met de kinderen naar buiten geweest (en drijfnat geregend :( ) en was weggewerkt en hele bovenverdieping opgeruimd en gezogen. Wat er bij in is geschoten is douchrn dus mu stink ik :r
pi_138085652
Fijn dat jullie het herkennen :) ik vind het zo moeilijk, ben zo bang dat ik mn kind verpest :+ soms is het echt moeilijk idd om niet te lachen als ze zo dramatisch doen

Kyara :D :* hopelijk kan dat zo even lekker?
pi_138086888
Wauw Kyara. Respect. Bovenverdieping vind ik zo moeilijk. Overdag lukt niet, want gevaarlijke overloop die niet kindveilig te krijgen is. En 's avonds durf ik niet teveel, want dan slaapt Riley

Fieder. L is zo leuk. Die kan je niet verpesten O+
pi_138088105
Idd, wat Omen zegt over L!!!!
pi_138104246
Als ik boven schoonmaak zet ik Lola in haar bedje met wat te spelen, tot nu toe pikt ze dat wel...
Vanavond ben ik voor het eerst een nachtje alleen met Lola, ben benieuwd of ze extra lief voor me is en gaat doorslapen *)
pi_138104336
Dag lieve mensen! :W Billie en ik schuiven een topic door. Bedankt voor alle tips en alle fijne verhalen om te lezen. :)
pi_138105590
Gefeliciteerd Kuukske!
pi_138105626
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 07:47 schreef Kuukske het volgende:
Dag lieve mensen! :W Billie en ik schuiven een topic door. Bedacnkt voor alle tips en alle fijne verhalen om te lezen. :)
Gefeliciteerd!! *G* Tot over 2,5 maand (omg!) :W
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138105660
gefeliciteerd Kuukse *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 09:39:53 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138105690
Gefeliciteerd Kuukske!

Omen, bovenverdieping doe ik ook meestal als mijn man thuis is. Met 3 is dat toch wat minder handig. M zette ik meestal in zijn bedje met wat speelgoed of ik liet hem gewoon op zijn kamertje spelen terwijl ik boven bezig was.
pi_138105878
Ik probeer weer aan te haken. Na bijlezen lukt reageren niet meer zo, het is te veel :'). Ik las wel een heerlijke update van Tinu, de liefde spat ervan af O+. Beterschap voor zieke kindjes en hoera voor lopende dreumesjes *O*.

Wij waren een weekend naar Texel, het was heerlijk! We waren met mijn schoonouders en het is zo leuk om die interactie te zien. Zodra hij wakker werd, vroeg hij al of opa en oma er nog waren. Veel beestjes gezien, molens, tractors, vrachtwagens en boten. Dat waren toch wel de hoogtepunten van de mini :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 maart 2014 @ 09:54:06 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138106013
Klinkt erg geslaagd Phaidra! En dat zijn wel superdingen voor een (bijna)peuter O+
pi_138106021
Bovenverdiepingen schoonmaken vind ik ook lastig. Als ik alleen zou zijn, zou ik het waarschijnlijk nooit doen :'). In zijn bedje spelen heeft de mini nooit leuk gevonden, helaas.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138106218
Kuukske gefeliciteerd *O*

Ik heb nog steeds de box in de huiskamer voor als ik iets moet. Maar dat gebeurt nog maar heel weinig, met was opruimen ofzo dat is het dan ook, eigenlijk kan het ding wel weg. In bed lijkt me ook een goede oplossing voor eventjes. Of gewoon mee helpen schoonmaken. Als ik M. een doekje geef gaat ie poetsen (zijn gezicht, zijn tafeltje, de ramen :D )
pi_138109398
Ik kom hier even binnenvallen, hoef ik geen apart topic te openen.

Dreumes van 16mnd zit sinds een paar dagen onder de rode vlekjes (vorige week 4 dagen goed ziek geweest). Zonet bij het verschonen viel het me op dat het wel heel erg rood was allemaal, rode vlekjes met minibultjes zeg maar.
Even gegoogled, en het lijkt op de 5e ziekte. Hij heeft er verder geen last van, krabt zichzelf niet etc.

Moet ik hier de huisarts nog voor bellen? Op internet staat namelijk dat het vanzelf weer overgaat.
pi_138109841
Ik zou gewoon even afwachten hoe het gaat. Temp in de gaten houden en genoeg drinken.
pi_138109957
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:19 schreef Zolena het volgende:
Ik zou gewoon even afwachten hoe het gaat. Temp in de gaten houden en genoeg drinken.
Tot nu toe geen koorts, en hij zuipt als een zeeman ;)
pi_138110898
Poesopstokje als hij naar kdv of psz gaat even met hun checken. Bij ons wilde het kdv een indicatie van de huisarts bij verdacht op kinderziekten. Volgens hun moesten ze dat doorgeven aan de ggd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138111130
Wij hebben de box ook gewoon nog in de woonkamer staan... Geen idee eigenlijk wanneer we die weg doen. Wat is "normaal" ? Lola zet ik er vooral in als ik even naar boven ga, of als wij gaan eten en ze moe is, dan kan ze lekker spelen in de box en ondertussen tv kijken.
Scheelt misschien dat wij een tweelingbox hebben en ze dus best wat ruimte heeft, dat ze het wel prima vind... Zelf dacht ik om hem te laten staan tot een volgend kindje, mits ik op korte termijn zwanger ben, hij staat hier totaal niet in de weg
pi_138111166
Poesopstokje ik zou het ook even in de gaten houden en anders bellen met de huisarts en dan hoor je snel genoeg of ze willen dat je even langs komt
pi_138111177
Klumsy ik duim voor een doorslapertje vanavond :*

Kuukse gefeliciteerd met je zoon *O*

Poesopstokje, ik zou wel de ha even bellen zelf. Even voor de zekerheid. Huisarts weet toch iets meer dan google

Bovenverdieping schoonmaken doe ik dus ook heel weinig. Box staat niet meer in de kamer (heeft ze eigenlijk nooit leuk gevonden) en in haar bedje wil ik haar niet zetten. Want als ze niet moe is wilt ze echt niet in bed gezet worden :D

En ik mis haar gewoon weer. Zucht weer werken tm donderdag. Ik heb langere weekenden nodig :D
pi_138111245
Ben ik trouwens de enige die het absurt vind om flesjes elke 2 maanden weg te gooien en nieuwe te kopen? :@ schoonzus gooide ze dus elke 2 maanden weg om dat nieuwe te kopen... Ik vervang de spenen wel, maar flesjes gaan pas weg als ze lekken oid.... Ga toch niet elke keer nieuwe kopen als ze nog prima zijn... Of ben ik nou zo gek :?
pi_138111264
Nee. Dat vind ik echt niet gek Klumsy. Ik dacht zelfs dat het alleen om de speentjes ging. Flesjes zijn toch heel goed schoon te maken (met uitkoken of mee in de vaatwasser) :@
pi_138111359
Ja dat zei ik dus ook, maar werd bijna voor gek verklaard... Ik gooi onze eigen glazen toch ook niet weg na 2 maanden
  maandag 24 maart 2014 @ 13:15:19 #219
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138111410
Wat een geldverspilling Klums! Alleen spenen vervang ik eens in de zoveel tijd maar flessen echt niet hoor. Die gaan gewoon mee in de vaatwasser. Je gooit toch ook niet elke 2 maanden je hele servies weg :')?

Box is hier al heel lang weg, vanaf het moment dat ze kon staan en schuifelen langs dingen wilde ze er niet meer in.

Wel herkenbaar van het 'boven schoonmaken :D'. Elin rommelt wel een beetje rond boven maar is het vrij snel zat, er is niet veel ruimte en/of veel te doen. Daarnaast zijn we ook aan het klussen boven dus 1 kamer kan ze niet in en de ander (onze kamer) staat vol spullen :'). boven gaat altijd dus snel snel. Behalve in het weekend idd.

Kuuks, van harte met je peuter! Grappig, Billy was in mijn hoofd altijd veel ouder dan E maar het scheelt 'maar' 4 maanden :o!
pi_138111452
Ik vind alles weggooien ook geldverspilling.

Tante Soesa dat moet een slikmomentje zijn het idee dat jij over vier maanden ook al een peuter hebt :D
  maandag 24 maart 2014 @ 13:21:03 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138111582
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:16 schreef Omentielvo het volgende:
Ik vind alles weggooien ook geldverspilling.

Tante Soesa dat moet een slikmomentje zijn het idee dat jij over vier maanden ook al een peuter hebt :D
Ik heb het idd 3x nageteld Omen :D. Het 2e jaar gaat nog eens 2x zo hard als dat 1e jaar zeg. Ze wordt ook echt 'peuterig' nu. Zowel in goede als in minder goede dingen :P.

We zijn hier nu in de 'nee, mij', 'niet doen', 'Elin doen' fase aangekomen. Gezellig :+
pi_138111896
Ik bel de huisarts zometeen even voor advies. Dank jullie wel :)
pi_138111921
Ja hallo dat het 2e nog sneller gaat dan het 1e wil ik niet lezen! }:|
Het eerste jaar is al voorbij gevlogen...
pi_138112042
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:31 schreef klumsy het volgende:
+1 dat wil ik ook helemaal niet weten :D

Poesopstokje. Beterschap voor jouw kleintje ;*

En mijn pauze is over. Weer werken. Hoera en zo -O-
  maandag 24 maart 2014 @ 13:43:56 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
  maandag 24 maart 2014 @ 14:20:08 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138113524
Peuters zijn ook leuk hoor :Y

Ik blijf het bizar vinden dat toen M even oud was als mijn kleine meisjes nu zijn, hij al bijna 2 maanden grote broer was. En daardoor was ie ook voor mijn gevoel veel ouder en groter en blijven mijn meisjes altijd mijn kleine meisjes. of zo.

Die kleine meisjes waren vannacht wel wat minder blij. Vooral Lijntje was echt niet blij. Nadat ze om 22.00 - 23.15 e 00.30 uur kwam heb ik haar maar bij me gehouden. Af en toe een heel zielig huiltje tussendoor. Om half 6 kon ik zelf niet lekker meer liggen omdat madame het halve bed in beslag nam dus toen heb ik haar maar in haar eigen bed gelegd. Kon ik nog een uurtje lekker slapen :O }:| ;(

Ik gebruik de box trouwens ook nog steeds. Gewoon een eenlingbox en daar spelen ze nog steeds samen in. M wil er ook nog wel eens in als ie even rust wil hebben :D
pi_138114183
Gefeliciteerd kuukske! *G*

Zonde van het geld Klumsy :o

Kyara
-O- voor de nacht
En M in de box :D lekker veilig voor z'n 2 zusjes hihi

Bovenverdieping maak ik 1-2x pw schoon
We hebben boven een grote 'speelkamer/kantoor' en daar kan ze veilig spelen. Sowieso zijn alle slaapkamers dreumesproof.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:45:52 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138114479
Ja, wij hebben ook traphekjes boven dus ze kunnen vrij rondlopen. Maar met 3 kinderen voor je voeten en aan je benen stofzuigt dat toch een stuk minder handig :D
pi_138114527
Ja dat is nogal een verschil!
pi_138114528
Kuukske, gefeliciteerd!

Flesje allemaal weggooien? Wat een waanzin! Al ben ik ook niet echt actief met spenen weggooien dus ben ik een slecht voorbeeld...

De box lijkt me idd vooral heel handig bij meer dan 1 kind, hier is ie al maaaaaaanden weg. M'n kind geniet van open ruimte haha :+ soms vind ik het bijna zielig dat we op 55m2 wonen, er is in huis niet meer veel te ontdekken, ze loopt elke dag wel honderd keer van keuken naar slaapkamer naar badkamer naar woonkamer. Maar is natuurlijk onzin, we zijn dagelijks paar uur op stap (of op kdv).

En wow, het dreumesjaar nog sneller dan het babyjaar?! Dat ging al zo hard! Maar mijne is vandaag ook al weer exact 15 maanden, ieeee! (En morgen twee jaar geleden verwekt :+ )
  maandag 24 maart 2014 @ 14:49:03 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138114597
Het ligt denk ik ook aan je kind. Als M moe was dan zette ik hem ook wel eens in de box met wat speelgoed (Nijntje laptop of zo). Dan was de open ruimte net iets teveel van het goede en de box gaf wat geborgenheid en veiligheid zeg maar.
pi_138116831
Kyara zware nacht weer. :*
En ik snap dat voor jouw gevoel M altijd groter blijft lijken en jouw meisjes klein
Ik heb een achterneefje van nu 7 en die is heel lang de jongste van de familie geweest en daardoor heel lang het kleintje. En daarentegen heb ik een neefje van drie die weer zo groot lijkt omdat Riley nog zo klein is

Leuk om te lezen hoe het schoonmaken van de bovenverdieping per persoon verschilt :D
pi_138117672
Ik ben er nog. Iet uit wat we zullen doen met trapveldje boven, of eentje voor de deur van Lola of eentje boven aan de trap... Vind voor beide wat te zeggen
pi_138118378
Het probleem bij mij. Als ik Riley in haar kamer zet gaat ze keihard brullen. En op de overloop kan ik haar niet laten lopen, want twee trappen naast elkaar waar je geen veiligheidsrekje kan voorzetten
Nu staat het in mijn planning om te verhuizen. Maar dat kan nog wel even duren :D
  maandag 24 maart 2014 @ 16:34:29 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138118979
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:04 schreef klumsy het volgende:
Ik ben er nog. Iet uit wat we zullen doen met trapveldje boven, of eentje voor de deur van Lola of eentje boven aan de trap... Vind voor beide wat te zeggen
Ik vind een traphekje nu wel fijn met meer dan 1 kind. Anders zou ik voor elke deur een hekje moeten plaatsen. En het is ook wel handig met zelf naar de badkamer lopen en zo.
pi_138125197
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *G* Tot over 2,5 maand (omg!) :W
Dat gaat sneheeel! :P
pi_138125846
Hier gebruikt mijn man de box nog weleens voor Djen als ik late dienst heb. Dan kan hij tenminste effe snel iets klaar maken in de keuken :p

Verder boven traphekje. Kamers idd dreumesproof dus dan kan je redelijk rustig effe schoon maken als je af en toe even kijkt wat ze aan het doen is. Soms komt ze dan met een string als oorbel of een boxershort als muts :+
pi_138127733
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:05 schreef klumsy het volgende:
Wij hebben de box ook gewoon nog in de woonkamer staan... Geen idee eigenlijk wanneer we die weg doen. Wat is "normaal" ? Lola zet ik er vooral in als ik even naar boven ga, of als wij gaan eten en ze moe is, dan kan ze lekker spelen in de box en ondertussen tv kijken.
Scheelt misschien dat wij een tweelingbox hebben en ze dus best wat ruimte heeft, dat ze het wel prima vind... Zelf dacht ik om hem te laten staan tot een volgend kindje, mits ik op korte termijn zwanger ben, hij staat hier totaal niet in de weg
Lekker laten staan! Julli hebben ruimte zat. Het is zo handig dat je ze even weg kan zetten zonder dat je ze constant in de gaten hoeft te houden.
pi_138127805
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:13 schreef klumsy het volgende:
Ja dat zei ik dus ook, maar werd bijna voor gek verklaard... Ik gooi onze eigen glazen toch ook niet weg na 2 maanden
eens... Echt raar hoor...
Wij vervingen alleen af en toe de speen...
pi_138128981
pi_138129081
pi_138129241
Heerlijk vakantie Phaidra ! ^O^
Dat geborgen herken ik Kyara. Hier zette ik haar vaak in een mand van de box om te spelen. Nu minder. De box zelf staat te koop *O*
Omen: We hebben geen bovenverdieping :D
Verder heerlijk bijgelezen en te lui om op alles te reageren :@ c_/
pi_138129812
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:31 schreef klumsy het volgende:
En voor je het weet zijn ze over 3,5 maand 4 :o -O- :D

Oh en hier ook een minipeutertje O+
Ze kletst, zingt O+ (isje, isje ater, isje isje om O+, wordt boos (inclusief op grond gaan liggen :D).
En ze is zooo leuk.
Gisterochtend ging ik haar uit bed halen. Gingen we kiekeboe doen tussen de spijlen. Zij steeds een spijl verder Kiekeboe zeggen. En ook kusjes geven door de spijlen O+
En vandaag wilde ze bij de opvang blijven toen we grote broer op gingen halen.
Deed ze zelf haar jas uit :')
Had ik al gezegd dat ze zoooo leuk is O+

/O+ overkill
pi_138130157
Kuukske gefeliciteerd!
Tot over 4 maanden :X

Hier al een tijd geen box meer, is ook verkocht.
Hebben hem niet heel veel gebruikt met haar. Bij oudste ook niet extreem veel. Vooral als kleine baby.
pi_138131895
Box hebben wij rond de 17 maanden opgeborgen. Toen kwam de kerstboom :+. En de box deed vooral nog dienst als speelgoedopslag. Schoonvader vroeg nog of hij al op marktplaats stond. Antwoord van vriend: Nou... Misschien hebben we hem nog eens nodig. :D

Ik heb nog steeds dezelfde flesjes als in het begin. Sowieso maar 1 flesje, maar wij gebruikten hem ook niet zo veel ivm borstvoeding. Spenen zijn alleen vervangen als de kat hem stuk had gebeten :').

Sonnetje, O+ overload is O+

Kyara, wat balen van de onrustige nachten -O-. Ik duim voor meer slaap vannacht!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138132462
Sonnetje O+

Twinkle echt grappig lijkt me dat
pi_138133829
Sonnetje O+
pi_138135127
Kuukske gefeliciteerd *G*

Phaidra toffe vakantie.

Sonnetje O+ overload.

Ik ben zo gek op dat lachje en dat nee.

[ Bericht 22% gewijzigd door Tinuviel op 26-03-2014 20:05:39 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 24 maart 2014 @ 22:21:53 #249
381212 Gulara
From the future
pi_138137214
Wij hebben gewoon geen bovenverdieping. :7 En ik heb een kind dat graag helpt met schoonmaken.
Bij het schoonmaken van de douche, de douchedeur open en dicht doen. Frisse lucht voor mama. *)
Wasknijpers in een sopje gooien. Schone knijpers! *O*
Ik hoop dat ie over een jaar het hele huishouden kan overnemen. :s)

Hoe kan het tweede jaar nou nog sneller gaan? Ik vind het vooral bizar dat E. van Soesa over vier maanden twee wordt. Zitten wij dan altijd maar zo kort samen in een topic?

Phaidra dat klinkt als een leuke vakantie.

Box is hier ook al een paar weken weg. Zou eerlijk gezegd niet weten waar die zou moeten staan bij een tweede. :X

About that. (8> vond laatst dat we maar eens jongensnamen moesten bedenken voor deze hypothetische baby. Dus nu hebben we een heleboel leuke, maar net niet jongensnamen. 8)7
pi_138137807
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:21 schreef Gulara het volgende:
Wij hebben gewoon geen bovenverdieping. :7 En ik heb een kind dat graag helpt met schoonmaken.
Bij het schoonmaken van de douche, de douchedeur open en dicht doen. Frisse lucht voor mama. *)
Wasknijpers in een sopje gooien. Schone knijpers! *O*
Ik hoop dat ie over een jaar het hele huishouden kan overnemen. :s)

Hoe kan het tweede jaar nou nog sneller gaan? Ik vind het vooral bizar dat E. van Soesa over vier maanden twee wordt. Zitten wij dan altijd maar zo kort samen in een topic?

Phaidra dat klinkt als een leuke vakantie.

Box is hier ook al een paar weken weg. Zou eerlijk gezegd niet weten waar die zou moeten staan bij een tweede. :X

About that. (8> vond laatst dat we maar eens jongensnamen moesten bedenken voor deze hypothetische baby. Dus nu hebben we een heleboel leuke, maar net niet jongensnamen. 8)7
:Y
(nou ben ik geen soesa, maar heb ook een E die 2 dagen voor de andere E jarig is ;))
Voor mn gevoel schelen ze een stuk minder...

Gek eigenlijk :D
  maandag 24 maart 2014 @ 23:39:20 #251
381212 Gulara
From the future
pi_138141767
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:Y
(nou ben ik geen soesa, maar heb ook een E die 2 dagen voor de andere E jarig is ;))
Voor mn gevoel schelen ze een stuk minder...

Gek eigenlijk :D
Ja klopt, heb ik bij jou ook. Sowieso had ik de laatste maanden het gevoel dat ik iedereen miste.

en nu eenmaal hier vraag ik me af waarom Suiker, belle, LB, l0t enz. er nog niet zijn ;)

Kuukske ik vergat je helemaal te feliciteren :@ bij deze! *O*
pi_138145268
Tinu wat een grappig filmpje. En wat een lieve stem heeft de kleine O+

Gulara. Leuk om namen te verzinnen. En totdat de baby er is heb je de tijd voor een naam. Als is het fijner als je de naam al hebt natuurlijk :D
En wat een kleine hulp heb jij met schoonmaken.
Die heb ik ook. Zie filmpje O+

pi_138145974
Wat een lieve filmpjes O+
pi_138146464
Ik dacht nav omens berichtje dat ik wat gemist had over gulara :D
Maar te ging om een hypothetische baby :D

En tis maar goed dat er hier geen derde komt, want die zou naamloos blijven :')
pi_138152605
Sonnetje, naamloos is ook een mooie naam. En bruikbaar voor zowel een jongen als een meisje :D

Vanmorgen moest ik weer zo lachen om Riley. Die stond bij mij in de keuken toen ik haar fles aan het schoonmaken was en in mijn ooghoek zag ik dat ze iets in de prullenbak gooide. Bleek dus haar sok te zijn :D
pi_138152655
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:39 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja klopt, heb ik bij jou ook. Sowieso had ik de laatste maanden het gevoel dat ik iedereen miste.

en nu eenmaal hier vraag ik me af waarom Suiker, belle, LB, l0t enz. er nog niet zijn ;)

Kuukske ik vergat je helemaal te feliciteren :@ bij deze! *O*
Die/We hebben April baby's nog even geduld voor de invasie begint :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:12:07 #257
259886 pessie
pi_138153004
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Omentielvo het volgende:

Vanmorgen moest ik weer zo lachen om Riley. Die stond bij mij in de keuken toen ik haar fles aan het schoonmaken was en in mijn ooghoek zag ik dat ze iets in de prullenbak gooide. Bleek dus haar sok te zijn :D
Heel herkenbaar :') Lauren gooide laatst een sok in het toilet terwijl Nathan net geplast had... Hij vergeet altijd door te trekken :{
En de prullebak is hier favoriet vanwege alles wat eruit kan *O* :P
En tof filmpje O+

Ik ben blij dat er steeds meer deze kant op komen, ik mis ook veel, maar dat ligt ook aan mij, moet ik maar bij de baby's meelezen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:41:44 #258
381212 Gulara
From the future
pi_138153945
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Die/We hebben April baby's nog even geduld voor de invasie begint :P
Ja april was een goeie maand. O+
pi_138154466
Naamloos! Dank! Dat wordt de naam!
(Zit me stiekem af te vragen of dat zou mogen :X )
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:50:50 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138157870
Mijn dametjes zijn vandaag 14 maanden! Geen idee waarom dat het vermelden waard is, maar toch.

En D loopt inmiddels langs de bank en kan de trap op klimmen. En J doet itt broer en zus wel aan sprongetjes....

Omen, wanneer moet jij nu ook alweer naar het cb? Ik kan het maar niet onthouden :@
pi_138158487
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja april was een goeie maand. O+
April vind ik ook een geschikte naam voor jullie :+
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:09:27 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138158604
April is zeker een goede maand. Rammetjes!
pi_138167216
Kyara *O* voor de 14 maanden.

Ik moet vrijdag naar het CB? En jij?

En ik heb wel zin in de maand april, omdat er dan weer veel dreumesjes bij komen :D
pi_138168255
Kyara voor de 14 maanden *O*

Omen succes op het cb vrijdag. En dank voor het compliment over zijn stem.

Pessie bah. Dat zindelijkheidstraining duurt dan nog wel even toch? Ik moest stiekem wel lachen.

April mag toch als naam? Naamloos dan weer niet dacht ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:17:53 #265
381212 Gulara
From the future
pi_138171411
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 16:06 schreef Mineola het volgende:

[..]

April vind ik ook een geschikte naam voor jullie :+
Ik krijg er een beetje een stripper vibe bij. :o
Maar meisjesnaam is een de pocket.
Volkomen nutteloos want een volgende wordt zekersteweten ook een jongen.

14 maanden! Tis een mijlpaal. *O*

Pfff, m'n kind wordt de hele tijd wakker dus ik durf niet te douchen. Maar het regent steeds, dus ik wil ook niet fietsen en zwemmen eigenlijk. /dilemma.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:18:37 #266
381212 Gulara
From the future
pi_138171443
Ooh die sok. Gatver! :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:27:13 #267
259886 pessie
pi_138171873
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:18 schreef Gulara het volgende:
Ooh die sok. Gatver! :D
Ik vond het stiekem ook wel grappig :@ en de 60 graden was stond klaar dus hij kon meteen daarin mee (wel eetrst uitgespoeld).

En mijn meisje is gewoon al 13 maanden vandaag! 13! Waar blijft de tijd -O-
Nu ze AB heeft heeft ze eindelijk geen loopoor meer. Snotteren wordt ook rap minder gelukkig.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:40:08 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138172484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:51 schreef Omentielvo het volgende:
Ik moet vrijdag naar het CB? En jij?
donderdag :)
pi_138173775
*O* voor de 13 maanden van Pessie's meisje en de 14 maanden van Kyara's meisjes! *O*

En ik vond de sok stiekem ook wel grappig ;)

Ik kon Ow vandaag net op tijd tegen houden, hij wou uit de maatbeker van MvM drinken :')

Oh en wat ik ook ff moet delen... M'n mannetje wil tegenwoordig continu op z'n eigen bankje (van Bert en Ernie) zitten en dan zelf boekje lezen of puzzelen O+
En als hij moe is gaat hij erop liggen! ;) O+
pi_138182122
Loj wat lief O+

Gulara wat heb je uiteindelijk gedaan? Is Pi nog gaan slapen?

Pessie *O* voor de 13 maanden. En dat ze geen loopoor meer heeft

Ik schrok me gisteren rot. Riley zat op mijn bed en viel er bijna van af. Ik kon haar net nog aan een voetje opvangen. Zij had nergens last van, maar ik ben minstens tien grijze haren rijker
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:28:38 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138185071
Oh dat is schrikken Omen! Ik schrik met 2 stuntpiloten niet meer zo heel snel inmiddels. Ze hebben allebei eigen continu wel een blauwe plek op hun voorhoofd :')

Daffy deed een poging om los te gaan staan :o
Het lukte net niet (ook omdat ze op een stapel boeken stond met grote broer in de weg liep). Maar ik stond wel :o want M heeft dat nooit gedaan.
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:51:47 #272
259886 pessie
pi_138185599
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:04 schreef Loj het volgende:
*O* voor de 13 maanden van Pessie's meisje en de 14 maanden van Kyara's meisjes! *O*

En ik vond de sok stiekem ook wel grappig ;)

Ik kon Ow vandaag net op tijd tegen houden, hij wou uit de maatbeker van MvM drinken :')

Oh en wat ik ook ff moet delen... M'n mannetje wil tegenwoordig continu op z'n eigen bankje (van Bert en Ernie) zitten en dan zelf boekje lezen of puzzelen O+
En als hij moe is gaat hij erop liggen! ;) O+
_O- voor de MvM beker. Al denk ik wel dat je heel blij bent dat je hem tegen kon houden ;)

En schattig dat hij zo gehecht is aan z'n bankje.

Kyara, M liep gewoon op een dag?
Lauren gaat echt continu staan, maar stapjes heeft ze even geen zin meer in. Net bij de HEMA even een goedkoop spijkerbroek je erbij gekocht voor buiten. Kruipen op de stoeptegels met een maillot vind ik wel een beetje bruut...
pi_138187601
Wat goed zeg al die nieuwe ontwikkelingen bij de peuters.

omen je schrikt daar idd behoorlijk van. Gelukkig waren je reflexen goed.

verder weinig onthouden, we zijn op vakantie en weinig wifi mogelijkheden.
pi_138189418
Wat knap van D *O*
Hoe ging dat destijds bij M dan als hij dat nooit gedaan heeft (nieuwsgierig)

Pessie in spijkerbroek buiten is inderdaad beter

As veel plezier op vakantie. Hoe is het daar? En ging de vlucht goed met de kleintjes? En is het weer een beetje mooi?
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:29:21 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138189909
M trok zich op aan dingen en liep dan langs de tafrl en zo. Dat heeft ie een half jaar volgehouden. Hij kon prima lopen aan de hand of achter de blokkenkar. Maar los lopen durfde hij niet. Soms stond hij per ongeluk los en dan zakte hij heel rustig en bekwaam weer door zijn knietjes om te gaan kruipen.

Vanuit het niets gaan staan deed hij pas toen hij voldoende vertrouwen had in zijn lopen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:37:56 #276
259886 pessie
pi_138190205
Dat bis wel anders dan Lauren idd kyara. Die gaat op haar hurken zitten en beheerst omhoog, blijft een minuut staan en dan weer beheerst en rustig door de knieën naar de grond. De spierkracht heeft ze dus al wel, ik denk dat ze nu bezig is met het evenwicht oefenen.
pi_138190321
Riley trok zich op aan de tafel en ging dan losstaan en leek het niet door te hebben. En daarna ging ze oefenen om los te staan vanaf de grond. Toen ging ze lopen. En nu probeert ze te rennen, maar dat kunnen haar beentjes nog niet aan :D
pi_138190595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:29 schreef Kyara het volgende:
M trok zich op aan dingen en liep dan langs de tafrl en zo. Dat heeft ie een half jaar volgehouden. Hij kon prima lopen aan de hand of achter de blokkenkar. Maar los lopen durfde hij niet. Soms stond hij per ongeluk los en dan zakte hij heel rustig en bekwaam weer door zijn knietjes om te gaan kruipen.

Vanuit het niets gaan staan deed hij pas toen hij voldoende vertrouwen had in zijn lopen.
Dat doet C nu dus ook, erg vermoeiend. Tips? Dat aan de hand lopen gaat op een gegeven moment ook in de rug zitten (sport al extra om de rug soepel te houden).
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:32:01 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138191864
Ik kreeg hier de tip om een pollepel de gebruiken. Jij houdt een uiteinde vast en zij de andere kant. Jij kan dus elk moment loslaten. Hier werkte dat dus niet omdat hij gewoon te weinig zelfvertrouwen had. Zodra hij het merkte ging hij meteen door zijn knieën om weer verder te kruipen.

Hier hielp geduld en veel prijzen en oefenen. Wij zijn op een gegeven moment toch schoenen gaan kopen omdat hij wel buiten liep en dan zijn aapies niet zo handig (hij liep wel vrij snel daarna).

Ik vond het zelf erg fijn dat de fysio die voor de meiden kwam ook even naar M gekeken heeft waardoor ik wist dat het lichamelijk gezien goed zat.

En tuurlijk weet je dat elk kind zijn eigen tempo heeft en dat een gemiddelde ontstaat door snelle en langzame kindjes maar ik vond het op een gegeven moment echt niet meer leuk dat M niet liep. Ook omdat hij op het kdv niet mee kon komen met kinderen van zijn leeftijd. Als zij aan het dansen en rennen waren dan ging hij in een hoekje zitten spelen. Naar buiten durfde hij ook niet met al die rennende kinderen die boven hem uit torenden. En als je dan als moeder weet hoe fijn hij het vind om buiten te spelen en dan toch alleen binnen blijft, dan breekt je hart toch wel een beetje.

Ervaar jij dat ook zo Xanteh?

(de ervaring met M was dus ook de reden dat de fysio het laagdrempelig maakt om te bellen en waarom ze elke 2 weken iets nieuws moeten laten zien. zodat ze niet dezelfde kant op gaan als M. Al betwijfel ik wel of je dat met fysio kunt versnellen)
pi_138192397
Ah ja, de pollepel werkt hier ook niet, ik denk dat C ook te weinig zelfvertrouwen heeft daarvoor. Wij hebben de tip gekregen om haar bij de heupjes vast te houden tijens het lopen alleen dat wil ze vaak niet. Blijkbaar nog te eng. Schoenen hetzelfde verhaal. Hebben we een maand geleden aangeschaft maar tot nu toe weinig verschil gemerkt met het lopen. Natuurlijk gaat het wel vooruit, maar nihil.

Het is eerder voor ons vervelend aan het worden dan voor haar. Ze kan super snel op haar billen schuiven, binnen en buitenshuis (lang leve tweede hands broeken) Het verschil wordt tussen haar en andere kinderen van rond de 2 jaar gewoon te groot en het ziet er naar uit dat het nog wel een half jaar kan gaan duren.

Ik weet niet wat ik met deze klaagpost wil bereiken, want sneller gaan lopen door deze post zal niet gebeuren :') maar begin het wel zat te worden dat gesjouw, maanden lang eindeloos oefenen en uitleggen aan anderen waarom ze niet loopt :(

Heb wel het gevoel dat ze zelf niet erg vindt dat ze niet loopt en spelen met andere kinderen doet ze ook, schuift wel achter de rest aan :')
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:56:08 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138192584
Ze gaat er niet sneller van lopen maar herkenning is soms ook al fijn. Het steeds uitleggen, het continu je kind moeten dragen (zwaar!) en steeds maar weer positief zijn.... En soms is het ook wel even -O-

En eerlijk is eerlijk, het werd ook veel makkelijker toen hij eenmaal liep. Ik hoef er nu nog maar 2 te dragen :')
pi_138192720
Ow zie ik voorlopig ook nog niet loslopen of losstaan. Hij durft ook gewoon niet.
Aan de hand loopt en staat hij al supergoed, maar ook hij laat zich door z'n knietjes zakken als we hem loslaten.
pi_138192928
Elise ging staan rond de 10 maanden en met 16 maanden deed ze soms een stapje los, dus toen dacht ik: nu gaat ze los. Maar dat deed ze dus met 17,5 maand...
Ik kocht toen schoenen voor haar, omdat ze buiten steeds aan de hand wilde lopen (wilde ze eerst ook niet echt, aan 2 handen wel, maar 1 hand, nee hoor). En toen liep ze opeens :') Week erna moesten we naar het cb en de arts had zoiets van: huh loopt ze nog maar zo kort :o
Op zich niet extreem laat, maar haar broer liep dus los voor zn eerste verjaardag, dus referentiekader was beetje anders :P
Vind t ook wel een stuk makkelijker nu ze loopt hehe. Hoef niet altijd een buggy/wagen mee te slepen enzo.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:53:07 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138194280
Hoe is het met de dreumesjes die pas hun BMR hebben gekregen? MouseMickey. Loj? Hebben jullie ventjes nog last (gehad)?
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:07:07 #285
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_138194713
Mijn ventje heeft de bmr twee weken gelden gehad. Niks aan de hand en toen toch op de 11e dag ineens koorts en erg hangerig/huilerig. Gelukkig maar 2 a 2,5 dag geduurd. Geen vlekjes overigens. Wanneer gaan jouw meiden?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:22:17 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138195221
Morgen. En J is de afgelopen dagen sowieso al wat minder in haar hum dus ben benieuwd....
pi_138197459
Leuke filmpjes O+
Kyara wat goed, poging tot staan *O*

Gulara ben je aan het rammelen? :o ik heb ook al een jongensnamenlijst. De meisjesnaam blijft gewoon nog hetzelfde, lekker makkelijk
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:21:58 #288
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_138201161
J. heeft nergens last van gehad. Hij slaapt deze week opeens wat meer, maar volgens 'het boek' zit ie ook ongeveer in een sprongetje, dus dat kan t ook zijn. Ik heb gewoon een supervrolijk jongetje hier thuis.

Hij heeft trouwens vandaag voor t eerst een meisje een kusje gegeven. Z'n vast vriendinnetje op t KDV was de gelukkige. Zaten ze daar naast elkaar op de bank handjes vast te houden O+ O+ O+
pi_138202447
Hier ook nauwelijks last toen terwijl ik me wel voorbereid had :X

Verder gaat alles zijn gangetje. Nog twee daagjes werken em dan lekker drie weken vakantie. Manlief heeft al vakantie. Hij gaat vooral aan de klus en misschien dat we er ook nog wel een paar daagjes tussenit knijpen.
pi_138202978
Ehmz, Ow is sinds drie dagen wel mopperig, maar dat komt volgens mij gewoon door z'n verkoudheid.
En hij slaapt ook sinds drie dagen beroerd (lees: niet langer dan 45 min achter elkaar)...
Maar of dat nou door de BMR komt?

Succes in ieder geval morgen Kyara!
pi_138203526
Xanteh. Hoe oud is jouw meisje? En niet leuk dat je telkens moet uitleggen, waarom ze nog niet loopt. Gelukkig heeft ze er zelf geen last van :*

Kyara mijn hart brak een beetje toen ik las dat M. niet buiten durfde op het kdv. Ik snap dat je als moeder dan helemaal breekt. :*

Fijn om te lezen over de BMR prik. Ik zie daar echt tegenop. -O- Kyara succes morgen

MM met haar kleine player O+

Twinkle. Lekker bijna vakantie *O*

Loj beterschap voor Ow :*
pi_138203640
Omen wat ben je toch altijd attent O+ :*
pi_138203683
Even een dikke kus voor mooie C en Xanteh :*

quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:37 schreef pessie het volgende:
Dat bis wel anders dan Lauren idd kyara. Die gaat op haar hurken zitten en beheerst omhoog, blijft een minuut staan en dan weer beheerst en rustig door de knieën naar de grond. De spierkracht heeft ze dus al wel, ik denk dat ze nu bezig is met het evenwicht oefenen.
Hier precies hetzelfde.

Jompels voor de eerste kusjes/vriendinnetjes, het rennen, de brokkendreumesjes en staanders, lopers en schuivers *O*
Voor de zieke dreumesjes een :*
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:43:47 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138207949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:15 schreef kleinzusje het volgende:
Omen wat ben je toch altijd attent O+ :*
^ ^ ^
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:28:32 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138210085
Zo, 2 groep 1 autostoelen besteld. Mijn kleine meisjes worden groot O+
(hoewel ik ze nog wel even in de mc blijf proppen, zolang het nog past, vind ik dat toch het veiligst)
pi_138216557
En welke heb je?

Vandaag maar een halve dag werken *O*
pi_138216581
Leuk Kyara!!

Geniet van slechts een halve dag werken Omen :)

Ik moet vanavond op tien minutengesprek voor Ow op t kdv :)
Oh en je gelooft t niet, maar Ow heeft de hele nacht doorgeslapen *O*
pi_138217523
Loj, wat heerlijk!! O+

Xanteh :*. Lijkt me heel irritant inderdaad, steeds alles moeten uitleggen.

Kyara, dat is een behoorlijke uitgave, autostoeltjes x2. Maar ja, weinig aan te doen.

BMR viel hier best mee. Na een dag of 10 heeft hij 1x overgegeven (op het KDV *O* :+) en toen ook een dagje koorts. Dat was het. Het zetten vond ik wel heel sneu, niemand had me verteld dat het in z'n arm moest!! Zo'n grote naald, zo'n klein armpje ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:10:00 #299
259886 pessie
pi_138217912
Loj wow zeg *O* zelf ook goed geslapen?

Omen :* komt goed met de bmr
pi_138217916
Wauw Loj wat heerlijk!

Bmr heeft S in overleg met ka/ha niet gehad. Die krijgt ze later (kort voor onze vakantie zodat we haar kunnen 'opvangen' bij de menC is ze zo'n 3mnd ziek geweest waarvan 2wk behoorlijk ziek)

Xanteh
:* gelukkig heeft C er weinig last van en kan ze goed vooruit komen maar het lijkt me niet prettig. Komt wel goed met jou knappe meid
pi_138218684
Zal ik maar even in t volgende topic reageren? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')