abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137815403
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef klumsy het volgende:

Als iemand nog tips heeft om te leren ergens af te gaan als ze er opgeklommen is graag :P
Nu gaat ze gewoon eerst met haar handen en hoofd naar beneden,
maar nou niet bepaald veilig is... Maar krijg het er niet in dat ze eerst met haar benen moet....

[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 16-03-2014 21:04:21 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_137815618
Over poep en slapen :D haha

Leuke foto's omen!

Tinu -O- das sneu, heeft hij ook harde ontlasting? Dat t hem dwars zit?
  zondag 16 maart 2014 @ 20:55:51 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137816006
Zoe, in jouw familie komen veel tweelingen voor toch? Ben je nu nerveus dat het er misschien ook 2 kunnen zijn?
pi_137816783
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:55 schreef Kyara het volgende:
Zoe, in jouw familie komen veel tweelingen voor toch? Ben je nu nerveus dat het er misschien ook 2 kunnen zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk er wel eens aan maar ben er niet nerveus voor. Eerder voor een terugkomende BI maar dat kan ook bij 1 baby dus dat maakt weinig verschil.

[ Bericht 9% gewijzigd door Zoë23 op 17-03-2014 11:01:34 ]
pi_137817914
Zoë wat leuk, gefeliciteerd! *O*

Poep wordt hier ook steeds meer benoemd en besproken :Y
pi_137817966
Kz, stond ook bij het speelgoed maar mocht niet baten. Ze is wel geïnteresseerd in de wc, misschien maar een brilverkleiner aanschaffen? Of is dat te vroeg nog..
  zondag 16 maart 2014 @ 21:30:10 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_137818606
Zoë van harte gefeliciteerd! Tof zeg!

Fieder, ik hiel Lauren gewoon zo lang mogelijk wakker en in de praktijk sliep ze dan 3 uur in plaats van 3 kwartier. En dan net zo lang rekken toit ik het een fijn naar bed gaan tijdstip vond (tussen 12 en 12.30). Maar zoals vandaag heeft ze wel 2 korte slaaspjes gedaan, nou ja, kan ook.
pi_137818878
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:21 schreef Xanteh het volgende:
Kz, stond ook bij het speelgoed maar mocht niet baten. Ze is wel geïnteresseerd in de wc, misschien maar een brilverkleiner aanschaffen? Of is dat te vroeg nog..
Geen idee ?
Misschien weten de dames het hier: OUD / Zindelijkheid
pi_137819150
Tinu wat sneu! Dat lijkt me niet de bedoeling.

Troeta, in de huiskamer is alles open, dus kan ik altijd zien wat hij doet. Maar als ik naar boven ga, moet hij mee inderdaad. Inmiddels ren ik soms wel alleen heen en weer als ik alleen iets moet pakken. Hij kan nu zo goed traplopen dat ik dat nog wel vertrouw.

Fieder, de middagslaap ging er hier als eerste af. Het lukte gewoon niet meer. Het ochtendslaapje heb ik toen langzaam wat later gedaan. Hij heeft bijvoorbeeld lang van 11-13 geslapen, en daarna niet meer. Sinds een maand of 3 redt hij het altijd tot na de lunch (of hij slaapt niet ;)).

Zoë, gefeliciteerd!! O+ *O* O+ Nog zo'n mooierd (of twee!). Ik wens je een rustige en pijnloze zwangerschap :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137819155
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:30 schreef pessie het volgende:

Fieder, ik hiel Lauren gewoon zo lang mogelijk wakker en in de praktijk sliep ze dan 3 uur in plaats van 3 kwartier.
En voor het gemak, als ik dat deed (of doe) is het precies omgekeerd. _O-
pi_137819158
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:30 schreef pessie het volgende:

Fieder, ik hiel Lauren gewoon zo lang mogelijk wakker en in de praktijk sliep ze dan 3 uur in plaats van 3 kwartier. En dan net zo lang rekken toit ik het een fijn naar bed gaan tijdstip vond (tussen 12 en 12.30). Maar zoals vandaag heeft ze wel 2 korte slaaspjes gedaan, nou ja, kan ook.
Hier precies hetzelfde ! 2 korte slaapjes zelden.
Wat hier ook heel goed "helpt" is naar buiten gaan. Lekker spelen en dan lunchen. Denk dat gewenning ook wat doet. We plannen nu veel meer "activiteiten" in de ochtend. Bezoek, Artis, spelotheek etc. Ze heeft dan rond 10.30 wel een dipje, maar als ik haar dan in bed leg slaapt ze heel kort. Wacht ik tot 12.00 uur dan slaapt ze minimaal 2 uur en is smiddags lekker fit.

Ik geniet zo ontzettend van dit ritme O+
pi_137819185
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En voor het gemak, als ik dat deed (of doe) is het precies omgekeerd. _O-
ai :D
  zondag 16 maart 2014 @ 21:44:55 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137819716
Gefeliciteerd zoe! wat leuk *O* *O* *O*
pi_137820000
Kiek dan ( 5 minuten) ;) , mijnes in Artis *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door kleinzusje op 16-03-2014 22:12:31 ]
pi_137820062
Gezien *O* O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137820314
:*
  zondag 16 maart 2014 @ 21:54:23 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137820373
Aaah leuk KZ O+

Zoe, gelukkig. Ben benieuwd ;)

Hier 1 of 2 slaapjes, afhankelijk van tijdstip van opstaan. Bij 1 slaapje slapen ze van 13.00 -16.00 (alledrie)
pi_137820464
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 21:50 schreef Phaidra het volgende:
Gezien *O* O+!
pi_137820707
*O*
pi_137820799
Wouw Kyara! Dat is fijn. Alle 3 tegelijk 3 uurtjes !
En dan erna nog weg ? Hoe laat gaan ze naar bed s avonds ?
pi_137820944
Mijnese heeft niet zoveel haar. oO<

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door _Ophelia_ op 16-03-2014 22:23:24 ]
pi_137821080
Dat is tof Kyara! Maar erna nog weg inderdaad? Hier is de muppet meestal om een uur of twee wakker en ligt ze er tussen half twaalf en half één in.
pi_137821487
Omen leuke foto's.

Dank voor de reacties. Ben bij de ha geweest vanwege ontlasting al een tijd geleden, die zei lactulose geven. Dat hebben we een tijdje gedaan. Soms zit er wat hardere ontlasting tussen, maar soms ook heel zacht (in dat laatste geval is het moeilijk te begrijpen waarom hij zo huilt). Schoonmoeder vertelde wel, dat mijn zwager dat ook heeft gehad als kind en dat kinderen er ook zo angst voor krijgen, dat ze huilen bij het gevoel van ontlasting.

Klumsy steeds vordoen en hem corrigeren heeft hier geholpen te leren achteruit van stoelen, bank etc. Af te gaan.

Zoë ik duim, dat je e goed blijft voelen. Lijkt me superleuk voor S.

Kz en anderen als dreumes druk was en bij voorkeur even buiten s'ochtends helpt het idd voor een goed middagslaapje. Wat lief de foto in artis O+

Ophelia wat is Otje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 maart 2014 @ 22:09:09 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137821670
Aah, leuk ophelia om jouw mini te zien O+

Na die tijd gaan we niet meer weg idd. Naar beneden, snack en spelen. En dan tussen 17.30 en 18.00 uur eten. Soms daarna nog on bad (doet mijn man als ie thuis is). En dan tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed.

Als ze s ochtend slapen dan s middags wel korter horr. Maar die tijd heb ik ooj wel hard nodig om even bij te tankn en dingen jn huis te doen en te regrlrn.
pi_137822114
Dank voor de complimenten ! :) Doet moeders goed !
Otje O+
pi_137828990
Foto's gemist :( behalve Riley dan O+

Ow laat z'n slaapjes niet plannen, het is altijd spannend wanneer hij aangeeft te willen slapen ;)

Iemand trouwens nog een tip, wat we kunnen doen aan de enorme voorkeur van Ow aan z'n vader. Als ik alleen met Ow ben is t goed en gezellig. Is papa er ook kunnen we echt leuk met z'n tweeën spelen, maar als papa dan wegloopt gast hij hem meteen achterna en is t brullen. Dat doet stiekem soms best wel pijn :'(
  maandag 17 maart 2014 @ 01:11:01 #27
381212 Gulara
From the future
pi_137829700
Hoi ik heb ook een dreumes! *O* O+

Al eventjes. Maar de dag na z'n verjaardag werd hij ziek. Bijna 40 graden koorts. En alleen maar bovenop papa of mama willen slapen. Heul zielig. ;(
Gelukkig was ie na drie dagen weer sort of beter. Maar toen was ie z'n humeur kwijt. Echt 24/7 janken. Midden in de nacht volledig over de zeik wakker worden. Een nacht hebben we van pure ellende Nijntje de film opgezet:
Nu gaan we op zoek naar wat slaap.
Wat fijne slaap, ik hoop dat je het vindt.
Wat slaap voor jou en mij.
Dat is zo fijn voor allebei.
Dit is m'n laatste hint. :'( :O
Maar sinds gisteren hebben we weer een blij kind. Het is zo'n leukerd! Hij is graag bij je. Het is eigenlijk een soort interactieve beenwarmer. :') Dus ik moedig hem regelmatig aan om zelf te gaan spelen. En dat gaat steeds beter. Hij slaapt ook overdag opeens wat langer. Van twee keer 45min/1hr naar twee keer 1 uur tot soms bijna drie uur!

Wat kan ie allemaal:
Rijden met autootjes.
Dingen tegen elkaar rammen.
Lopen langs dingen.
Lopen achter dingen.
Uit zichzelf gaan staan.
Maar niet los staan. 8)7
De glijbaan opklimmen. :X
Door papa en mama gemaakte Duplo bouwsels slopen. :'(
Met een lepel eten. Denkt ie zelf tenminste. :9
Zelf op zijn fietsje stappen en weer afstappen.

Lievelingsdingen:
Mama. :7
Papa. (overigens niet per se in deze volgorde)
Kiekeboe. Met z'n knuistjes in z'n ogen. O+
High fiven. 8-)
Hondjes!
Naar buiten!
Knuffelen met al z'n knuffels.
Rijp glibberfruit.
Yoghurtijsjes. :@
Rozijnenbrood
Zelf eten.

En hier komen we vast veel vragen stellen over:
Hoe laat ik mijn kind doorslapen?
Wat en wanneer eten jullie?
Wat doen we met de flessen melk?

Nou jullie zijn weer op de hoogte. Ik gooi er wel even snel een foto in als jullie wakker zijn.
pi_137830281
Foto van kleinzusje gezien. O+
Die van Ophelia gemist :'(

Kyara. Die slapen goed 's middags. Ik snap dat je die tijd nodig hebt O+

Loj. Volgens mij zin het echt fases en kan je er weinig aan doen. Misschien dat anderen een tip hebben :*

Gulara welkom. Wat sneu dat hij zo ziek was. En wat kan hij al veel. En zijn favoriete speeltjes. En dat jij nu ook een dremeusmama bent O+
pi_137830748
Gulara welkom *O* Wat een lieve lijstjes O+
pi_137830798
Loj, heb geen tips helaas.
  maandag 17 maart 2014 @ 08:42:55 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137831091
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:29 schreef Loj het volgende:
Iemand trouwens nog een tip, wat we kunnen doen aan de enorme voorkeur van Ow aan z'n vader. Als ik alleen met Ow ben is t goed en gezellig. Is papa er ook kunnen we echt leuk met z'n tweeën spelen, maar als papa dan wegloopt gast hij hem meteen achterna en is t brullen. Dat doet stiekem soms best wel pijn
Loj, helaas geen tips wel herkenbaar. Het gaat wel over in elk geval,

Gulaaaaaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :W
Ik vroeg me al af of je je al gemeld had hier. Sneu dat hij ziek was. Hoe was zijn allereerste verjaardag? Wat heeft hij gekregen? Was er familie over? Vond ie taart lekker?
En wat kan ie al veel! Super knap.

En ik moest lachen om de intereactieve beenwarmer.

(ik moet even mijn kind uit de Nijntje laptop halen)
  maandag 17 maart 2014 @ 11:59:20 #32
259886 pessie
pi_137836046
Gulara welkom! Tof dat je hier komt!
Hoe laat je je kind doorslapen: weet ik niet, Lauren wordt elke nacht ten minste 1x wakker.
Wat en wanneer eten: 's ochtends ontbijt, tussen de middag lunch (beide brood met beleg pindakaas, appelstroop jam) avondeten 17.45/18.00 uur gewoon, voedsel zie Kleintjes lijst. Lauren eet vooral graag rijst.
Melk (bv) krijgt Lauren nog 4 a 5x per dag.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:00:10 #33
259886 pessie
pi_137836072
Loj, het is een fase :* een stukje verlatingsangst mbt papa denk ik. Komt weer goed.
pi_137836757
Klumsy bij ons ook aangeleerd door goed om te draaien en tegenhouden als hij het verkeerd deed. Nu gaat het meestal goed.

Gulara! Hoi. Gefeliciteerd. *O* doorslapen, weet niet mijnes is nogal een slaapkop hielp veel, eten, ontbijt-fruit-lunch-koekje-warm eten-melk. flesje melk, zijn wij dus gewoon blijven doen 's avonds, wel gewoon koemelk.

Trap is bij ons ook favoriet klimobject, ik hou ook gewoon de deuren naar de gang dicht maar wil nog wel een hekje voor boven kopen. Als ik een open trap had gehad in de woonkamer zou ik er (eventueel tijdelijk) een wandje langs zetten met een hekje eraan. Maar goed misschien is het klimmen ook wel goed af te leren.

Edit, vorige topic bjigelezen, Zoe gefeliciteerd! *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Zolena op 17-03-2014 12:38:19 ]
pi_137838161
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:42 schreef Kyara het volgende:

(ik moet even mijn kind uit de Nijntje laptop halen)
Haha, klinkt heel grappig :D
  maandag 17 maart 2014 @ 13:10:40 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137838962
1 zat half op de laptop en de ander probeerde de deksel met grof geweld dicht te doen....
pi_137847706
Haha. Het klinkt niet alleen grappig. Het is ook echt grappig :D
pi_137849138
De meisjes in kwestie dachten daar vast anders over: 1 omdat ze werd geplet, de ander omdat ze de laptop dicht wilde doen en dat niet lukte ;)

Welkom Gulara!! *G* Sneu van je zieke jongetje! Over doorslapen moet je geen advies aan mij vragen, dat zegt genoeg denk ik :+. Eten is hier inmiddels gewoon net als wij, met als extraatje 2-3x bv (voor het slapengaan, in de ochtend en 's nachts). Tenminste, dat is wat wij hem voorzetten. Of hij ook eet is een heel ander verhaal. Vooral avondeten ligt gevoelig. Vlees en vis worden gegeten, de rest resoluut geweigerd }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137850057
Gularaaaaaaaa nu ook hier met je dreumes YES! Wat klinkt hij leuk! Want dat is hij natuurlijk ook zag ik eerder op verjaarsfoto's! *O*

Nu ga ik gauw mijnes ophalen, jeeeeeeeee.
pi_137856647
Gulara welkom!!

Gisteravond mooie foto's gezien van Ophelia's mini & kz haar mini O+

Bedankt voor de felicitaties O+
[
pi_137858210
Riley is vandaag gekrabd en gebeten door een baby op het kdv. Bijten was een beetje haar eigen schuld. Ze stak haar vinger in de mond van een andere baby. Krabbelen gebeurde toen ze naast een baby zat die haar over het gezichte krabbelde.
Ook vertelde de jufjes dat ze eigenlijk klaar is voor de dreuemsgroep, maar dat xe haar nog graag even bij hun willen hebben O+
pi_137859852
Ah lief !
pi_137872176
Loj helaas geen tips. Er zijn dat soort fases.

Gulara welkom hier. Gefeliciteerd *G* Wat een leuk rijmpje. Wat kan je dreumes al leuke dingen zeg!

Kyara speelgoed delen ;)

Omen O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137879973
Gulara! Wat een goede opsomming ;)

Omen O+

Geen kinderen in je laptop vandaag Kyara ;)

Hier kom ik net bij t cb vandaan, en t was echt zo stom... 10 kilo en 79 cm, dus dat is goed.. Maar ze zei: je hebt een pittig kind, omdat hij nog slecht slaapt en aan papa hangt op t moment! Wie is zij om dat te zeggen! Dat vind ik niet! Dus ik moest alvast gaan nadenken over een peuter opvoedcursus... Wtf!!! Omdat ik een kind met een eigen willetje heb of omdat hij z'n blokje niet aan haar wou geven! Zou ik ook niet doen aan haar! Had haar ook nog nooit eerder gezien en dan m'n kind afkraken!! :( :'( :'(

Sorry hoor, zijn vast hormonen, maar ben gewoon een beetje van slag dat iemand dus m'n kind niet leuk vindt :'(
pi_137880208
Loj, het kan zijn dat je kind een pittig karakter heeft en dat daardoor bepaalde dingen verklaard kunnen worden, maar om te zeggen dat je moet nadenken over een opvoedcursus vind ik echt niet normaal. Ik heb alle vertrouwen dat jij en je man het prima zelf kunnen en ik weet gewoon dat Ow O+ is.
Stomme cb mensen soms :*
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:08:34 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137880524
Een opvoedcursus? Wtf? Hij is net 14 maanden! Raar cb.......

Maaaaarrrr, mooie stats hoor. En Ow is gewoon heel erg leuk, wat het cb verder ook vindt.
pi_137884709
Ohh lieve Loj :*
Raar van t cb.. :N
pi_137884902
Whut, een opvoedcursus :') Ik heb echt het idee dat sommigen van jullie echt paniekcb's hebben.
Fijn dat ie gewoon goed gegroeid is. En blokjes moet je ook alleen aan leuke mensen geven. :)

Vandaag kreeg M. voor het eerst appelstroop op brood. Dat was erg succesvol :D blij stuiterende mini.
pi_137886742
Zooo wie is dat mens om zoiets te zeggen Loj :@
Woow ik zou uit mijn stekker zijn gegaan denk ik. Kom op zeg.. idd net wat je zegt. Omdat dreumes er net effe geen zin in had bij een vreemde?! En dat papa hangen is vast een fase hoor. Morgen sta je op en is het zomaar ineens anders. Komt goed schatje! :*
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:49:32 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137886927
Loj, ik herken het wel! Mijn dreumes is ontzettend lief, aanhankelijk en knuffelig als we met z'n 2en zijn maar als Papa (ja, met een hoofdletter) thuiskomt dan is hij alles. Dan zegt ze ook gerust tegen mij 'stop' als ik te dicht bij hun in de buurt kom naar haar zin :'). Of: 'mama niettoen!' als ik haar wil knuffelen of iets. Ik vind het soms ook niet leuk maar zolang ze mij ook nog lief blijft vinden denk ik dat het wel goed komt en dat het gewoon een fase is :). Opvoedcursus lijkt me een tikkeltje overdreven ja :D

Wat wij wel doen, soms wil ze per sé dat papa haar naar bed brengt bijvoorbeeld maar dan doe ik het juist bewust. Dat vind ze dan ook goed gelukkig (na eventjes gemopper vaak) maar ik wil niet altijd in haar 'eisen' meegaan :) als je begrijpt wat ik bedoel
pi_137887692
hier ook twee pittigr keretjes, maar ik hou ee van. oke niet altijd even leuk, maar meestal wel.

hier hangen ze ook erg aan papa. nou peutee meer dan dreumes, maar ik vind het ook logisch. ze zien mij de hele dag en dan komt papa thuis en dan is hij favourite. ik heb mijn oudste al weken niet op bed gelegd want dat moet papa doen. wij gaan er wel in mee als het kan. ala het niet kan is het namelijk ook geen probleem.
ik zie het ook niet als afwijzing naar mij, maar meer naar het feit dat ze papa veel minder vaak zien.
pi_137889415
Loj ben gewoon plaatsvervangend boos hier, wat belachelijk zeg! :*

Gulaaaraa welkom! *O*
En de enige tip die ikheb na 4 kinderen is dat elk kind een andere handleiding heeft en het belangrijkste is dat de tips/methodes die je toepast bij jou passen :*

Riley O+

Hier net een eerste playdate gehad, woonkamer gevuld met 5 babies en mama's en het was super leuk (en vermoeiend Noa lag 2min er na in diepe slaap) O+
pi_137894147
Dank voor de lieve reacties, ik voel me nog steeds gewoon echt rot erover.
Heb nu ergens t gevoel dat ik dus iets fout doe, maar volgens vriendje/vriendinnen slaat dat nergens op want:

Ow geeft vaak kusjes
Roept toet toet als hij met z'n autootjes speelt
Staat en loopt over aan (maar nog niet los)
Eet altijd alles op
Wil zelf eten met een lepel
Drinkt heel graag water
Drinkt heel graag uit een beker
Gaat op t potje zitten als ik ga plassen
Vind t fantastisch als ik hem ga pakken
Speelt graag in de speeltuin
Roept als hij dieren ziet, die!
Noemt de poes "poes"
Noemt ons allebei "papa"
Valt om 7 uur heerlijk in slaap op onze schoot
Wordt altijd vrolijk van douche/bad
Oefent met puzzels en de ringtoren.
Kan heel lief lachen als hij iets stouts doet.
Roept 's ochtends papa als hij uit bed wilt.

En omdat hij:
Niet echt super slaapt en in een papa fase zit is t een pittig kind die een opvoedcursus nodig heeft! Grrrrr (en wat scheldwoorden) :(

Maar echt bedankt voor de reacties meiden, had ik ff nodig!

(Oh en Kyara, Ow ziet er vandaag ook nog eens super leuk uit in de kleding van M.! O+ )
En ik zal vanavond ff sociaal reageren op jullie!
pi_137894841
Loj. Die CB dame is echt niet normaal hoor. Ow klinkt echt O+
En ik moest lachten dat hij jullie allebei papa noemt :D
pi_137895378
Klinkt als een prima dreumes :)

Denk dat die cb dame op cb dame/sociale vaardigheden cursus mag ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 19:30:57 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:37:19 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137895726
LoJ, als jij op cursus moet, dan vrees ik dat ik voor het intensieve traject moet.

Mijn dreumes kan dat nog allemaal niet hoor, en af en toe ben ik gewoon lui en makkelijk en oefenen we gewoon een keer niet met de gewone beker, en hoeft ie niet met een lepel te eten. En hij drinkt geen water, maar slappe diksap...

Dus, de CB arts mag op SoVa training, en zo lang Ow blij is lekker zo blijven doen...
pi_137912955
Maar Loj: Vond ze je kind niet leuk ? Pittig kan toch heel leuk zijn ? Was het niet steunend bedoelt als extra tip ? Ik zeg maar wat hoor ?

En zo niet, dan op jezelf vertrouwen. ! Niets van aantrekken !

[ Bericht 21% gewijzigd door kleinzusje op 19-03-2014 08:03:21 ]
pi_137913076
Loj, als ik alles zo lees, dan heb je volgens mij een geweldig kind hoor O+

En een beetje wat mouse al zegt, als jij al naar een opvoedcursus moet, dan gaan wij gegarandeerd het intensieve traject in _O-

S. heeft een heel sterke eigen wil, regelmatig driftbuien, en ze trekt de laatste tijd erg naar mij. Maar ze is vooral awesome en geweldig en lief en leuk O+ dat dat ook even duidelijk is :P
pi_137913114
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:54 schreef Loj het volgende:
Gulara! Wat een goede opsomming ;)

Omen O+

Geen kinderen in je laptop vandaag Kyara ;)

Hier kom ik net bij t cb vandaan, en t was echt zo stom... 10 kilo en 79 cm, dus dat is goed.. Maar ze zei: je hebt een pittig kind, omdat hij nog slecht slaapt en aan papa hangt op t moment! Wie is zij om dat te zeggen! Dat vind ik niet! Dus ik moest alvast gaan nadenken over een peuter opvoedcursus... Wtf!!! Omdat ik een kind met een eigen willetje heb of omdat hij z'n blokje niet aan haar wou geven! Zou ik ook niet doen aan haar! Had haar ook nog nooit eerder gezien en dan m'n kind afkraken!! :( :'( :'(

Sorry hoor, zijn vast hormonen, maar ben gewoon een beetje van slag dat iemand dus m'n kind niet leuk vindt :'(
Als ze dat al een opvoedcursus waardig vinden weet ik niet hoe ik mij naar mijn bezoek aan de kinderarts moet voelen haha.
Lisa was gigantisch vervelend, weglopen, manoevreren zodat ik haar niet uit kan kleden, slaan op tafel, adem inhouden en rood aanlopen bij hrt aankleden, schoen na de dokter gooien..... , spugen op de stoel en keihard lachen om haar eigen grapjes.... ze moest even testen of mama ook streng was zonder oma.

meid ieder kind heeft wel eens minderen dagen en mijn mini geeft ook echt geen blokjes af aan vreemde, hangt aan oma en slaapt nog steeds niet door. Niks van aantrekken. Hij doet het goed.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_137913553
Ben je nu verhuisd Sam? Dan moeten de grenzen inderdaad weer goed verkend worden ;). Vermoeiend wel!

Loj, knuffel voor jou :*. Pittig hoeft niet te betekenen dat iemand hem niet leuk vindt, toch? Mijnes is ook behoorlijk pittig, maar ik vind het juist zo leuk ook! Hij weet wat hij wil, is creatief, open/extravert, leergierig.. Allemaal dingen waar hij later veel aan gaat hebben. De keerzijde is dat hij veel prikkels moet verwerken, moeilijk slaapt, met 1,5 jaar al volleerde peuterdriftbuien heeft en ik op moet letten dat ik heel consequent ben op momenten dat hij stout is. Anders neemt hij zo een loopje met me :+. Maar op cursus moeten omdat ik hem anders niet aan zou kunnen? Dat zou ik een grove belediging vinden :( :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 maart 2014 @ 08:50:12 #61
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137913612
* mousemicky vraag zich af of ze het enige kind op Fok! heeft wat wel blokjes afgeeft aan de CB arts...

Maar ja, blokjes zijn awesome, en dat je iets in iemand anders' hand kunt leggen had ie net geleerd van oma, dat was dus helemaal leuk!

Vriend heeft trouwens een afspraak gemaakt met de fysio, volgende week komen ze naar J. kijken, en misschien dus wat tips geven voor het kruipen/lopen.

Ik hoorde wel gisteren van schoonmoeder dat J. bij overgrootoma en opa wel had gekropen. Die hebben vloerbedekking, zou dat nu het verschil maken, dat tijgeren daar te vermoeiend is?
pi_137913829
Mm: mijnes gaf de blokjes ook aan de CB-mevrouw hoor! Maar als ik nu zou moeten, zou ik vrezen voor een driftbui :D. Ligt er maar net aan in wat voor periode hij zit!

Ik denk meer dat kruipen op vloerbedekking makkelijker gaat omdat er meer weerstand is. Niet dat tijgeren vermoeiender is, maar kruipen minder vermoeiend ;). Ik hoop dat de fysio wat tips heeft voor je! Maar als ik het zo lees, komt het vast helemaal goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137913987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 08:50 schreef mousemicky het volgende:
* mousemicky vraag zich af of ze het enige kind op Fok! heeft wat wel blokjes afgeeft aan de CB arts...

Maar ja, blokjes zijn awesome, en dat je iets in iemand anders' hand kunt leggen had ie net geleerd van oma, dat was dus helemaal leuk!

Vriend heeft trouwens een afspraak gemaakt met de fysio, volgende week komen ze naar J. kijken, en misschien dus wat tips geven voor het kruipen/lopen.

Ik hoorde wel gisteren van schoonmoeder dat J. bij overgrootoma en opa wel had gekropen. Die hebben vloerbedekking, zou dat nu het verschil maken, dat tijgeren daar te vermoeiend is?
wat hebben jullie op de vloer? Bij lisa was het probleem onze gladde houte vloer eenmaal op een mat met tips van fysio kroop ze binnen 2 weken maand later liep ze.

nee wonen nog bij mijn moeder zowiezo tot augustus. Lisa mag van mij alleen meer dan van oma en ze test me dus wel erg uit tot hoever ze mag gaan.

Vorige week vader van lisa op de hoogte gebracht want had vanaf oud en nieuw niet meer gevraagd naar haar. Maar voor als nog geen reactie behalve wat dreigementen op fb (heb hem er n u et op maar wel moeder van amber) en dat hij me probeerd te pakke bij de belasting hij pleegt fraude met rekeningnummers... vanmiddag aangifte doen.

lisa heeft WEER oorontsteking terwijl donderdag nog alles schoon was en heeft weer een ab. Wel goede antistoffen tegen coeliakie maar blijft buikpijn uitslag en bloed in de poep houden. Arts gooide het op glutenovergevoeligheid. Nu eerst oortjes aanpakken en dan gaat ze daarmee verder.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:13:38 #64
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137914099
Zonder een oordeel te willen vellen over de situatie is die cursus peuter in zicht best een goede cursus van het CB.
Ik zou het niet zien als aanval dat je je kind niet aan zou kunnen maar gewoon om je handvatten te geven voor de 'pittige' momenten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137914137
Sam
Wat een rottige situatie :( heel veel sterkte met alles.
Vind je een sterke vrouw :*

MM
Vloer lijkt me wel belangrijk. Ik heb ook veel geoefend met S (zat ook volledig thuis dus alle tijd :+ ) en bijv een leuk speeltje 2meter verder op gelegd en haar voorgedaan (met haar beentjes) hoe ze moest kruipen. Meestal als ze eenmaal die beweging hebben gemaakt komt het vanzelf.
Bij neefje zat zijn schouder 'vast' daardoor kon hij niet kruipen. Fysio was bij hun de oplossing. De bevalling doet veel met een babylijfje ook al merk je dat soms pas later.

O+ ik geniet echt van S
(8> is deze week weg en dan hebben we echt een meiden-week. Ze is ook superlief en relaxed. Zo'n verschil met die fase rond de 21mnd. Ze slaapt en eet ook beter.
pi_137914204
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:13 schreef laziness het volgende:
Zonder een oordeel te willen vellen over de situatie is die cursus peuter in zicht best een goede cursus van het CB.
Ik zou het niet zien als aanval dat je je kind niet aan zou kunnen maar gewoon om je handvatten te geven voor de 'pittige' momenten.
Ongetwijfeld, maar als ik alleen af ga op de naam, dan vind ik "peuter" nog een beetje vroeg voor een kind van net 14 maanden ;)
pi_137914271
Geen idee of mijn dames de blokjes af willen geven trouwens. Zoals het er nu naar uit ziet gaan ze sowieso niks stapelen en vrees ik dat J met dat blokjes op het hoofd van de cb arts (of vpk) gaat slaan :X

Eigenlijk doen ze uberhaupt niks wat ze zouden moeten kunnen geloof ik :D
Als ik mazzel heb zegt D misschien een keer aap of boe, dat kan dan misschien door voor 2 woordjes. Maar verder hoop ik dat ze vooral weinig slopen of overhoop halen. Ongeciviliseerd stel sloopkogels O+

We gaan het zien volgende week :D
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:27:46 #68
244125 laziness
pi_137914373
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar als ik alleen af ga op de naam, dan vind ik "peuter" nog een beetje vroeg voor een kind van net 14 maanden ;)
Dat is maar een naam natuurlijk. Betekent niet dat ze niet eerder hetzelfde gedrag kunnen vertonen.
Een dreumes begrijpt minder, praat minder goed en is minder voor rede vatbaar dus niet alles zal al toepasbaar zijn maar het kan een manier van benaderen zijn die je nu al in kan zetten.

Ik bedoelde vooral te zeggen dat het hier nu zo boos opgevat wordt terwijl de dame misschien niet vond dat er niet opgevoed wordt maar een pittig karaktertje ziet en een handvat wilde bieden bijvoorbeeld.

En uiteindelijk ben je niks verplicht dus ene oor in en andere oor uit is ook best een effectieve methode ;)
pi_137914647
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar ook dan gaat het om hoe het gebracht wordt. En als je meteen naar zo'n cursus wordt gestuurd zonder toelichting of wat dan ook dan kan het toch een beetje overkomen alsof je een onopgevoed moeilijk kind hebt.

En ik heb nu zelf 2 dreumesjes van 14 maanden (die ook net als Ow te vroeg zijn geboren) en ik denk dat een dergelijke cursus hier echt geen zin zou hebben. Veel te vroeg nog. Maar goed, dat is mijn mening.
pi_137914803
De meiden hebben gister van 19.00 tot 05.00 uur geslapen. Helaas eenmalig want vannacht was het weer 3x wakker en vanaf half 7 niet meer willen slapen.

Toch jammer dat het niet doorzet ;)
pi_137915026
Het is een begin kyara!

ow en lisa word grooot! Ze mag 19 mei voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Vanaf dan iedere maandag ochtend en donderdag middag.
pi_137915066
Dat is snel Sam! Wanneer wordt Lisa 2?
Hier is de psz pas vanaf 2,5.
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:15:03 #73
244125 laziness
pi_137915691
quote:
2s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:38 schreef Kyara het volgende:
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar ook dan gaat het om hoe het gebracht wordt. En als je meteen naar zo'n cursus wordt gestuurd zonder toelichting of wat dan ook dan kan het toch een beetje overkomen alsof je een onopgevoed moeilijk kind hebt.

En ik heb nu zelf 2 dreumesjes van 14 maanden (die ook net als Ow te vroeg zijn geboren) en ik denk dat een dergelijke cursus hier echt geen zin zou hebben. Veel te vroeg nog. Maar goed, dat is mijn mening.
Eens, met 14 maanden is het echt te vroeg. Maar de mevrouw had gezegd nadenken er over dus wellicht bedoelde ze in de toekomst?
Ik zou de cursus in mijn achterhoofd houden voor als je het zelf tzt ook echt pittig vindt en lekker verder gaan zoals je al doet.
Overigens zou de stoom bij net zo uit mijn oren komen op het cb zelf hoor als het me zou overkomen maar ik wilde enkel vanaf de zijlijn (makkelijk lullen) zeggen dat de dame het wellicht echt niet zo naar bedoelde.
En dat die cursus nou eens een goed ding is van het CB. Los van wanneer en of je hem wilt volgen.
Maar dat het juist niet iets is waar alleen ouders met oncontroleerbare kinderen heen gestuurd worden. Wat men toch vaak denkt van cb cursussen.
pi_137916117
Helemaal mee eens. En dat laatste is ook helemaal waar. Maar daar zit dan denk ik ook weer een stukje van "hoe breng je het". Sommige cb's vind ik -op basis van wat ik hier zoal lees- communicatief niet heel sterk. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat jonge moeders -mijzelf incluis- soms ook wel erg snel op de kast zitten.
pi_137916213
Lazi, daar heb je ook echt wel gelijk in. Een cursus kan best nuttig zijn, al is het maar om herkenning bij andere ouders te zien ;). Maar door de manier van 'aanbieden' krijg je dus wel het gevoel dat ze jou als opvoeder afkeuren. Alsof je kind een pittig karakter krijgt dóór jouw manier van opvoeden of zo. Soms krijg ik van de CB's (uit verhalen hier en irl) de indruk dat alle kinderen gemiddeld moeten zijn en als er iets afwijkt dat je dan als ouder tekort geschoten bent. Dat is natuurlijk niet zo, en de bedoelingen van een CB zullen in de meeste gevallen goed zijn, maar het lijkt me juist niet de bedoeling dat ze zulke gevoelens opwekken.

Al ligt het echt heel erg aan de persoon. Ik krijg adviezen op het CB die 180 graden kunnen verschillen, afhankelijk van wie er voor me zit. Dan verlies je toch ook geloofwaardigheid als instantie??

Kyara, jammer dat je meisjes niet direct de slag te pakken hadden. Hier 2 nachten zonder moeite in zijn eigen bed geslapen (1x wakker, maar met 30 minuten weer in slaap), gisternacht weer veel drama, vannacht tussen 12 en 6 in één ruk geslapen maar wel bij ons in bed (hij heeft bijna de hele nacht dwars gelegen, met hoofd tegen mijn hoofd en voeten tegen papa's hoofd :')). Ach jaaaa.

Hij doet trouwens goede pogingen om op een kleurplaat binnen de lijntjes te kleuren krassen :D Ik dacht dat dat pas véél later kwam (but what do I know :+).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137916235
9 mei word ze 2 Kyara :) Ze is er wel echt aan toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 19-03-2014 19:59:10 ]
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:19:31 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137917497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:15 schreef Zoë23 het volgende:
MM
Vloer lijkt me wel belangrijk. Ik heb ook veel geoefend met S (zat ook volledig thuis dus alle tijd :+ ) en bijv een leuk speeltje 2meter verder op gelegd en haar voorgedaan (met haar beentjes) hoe ze moest kruipen. Meestal als ze eenmaal die beweging hebben gemaakt komt het vanzelf.
Bij neefje zat zijn schouder 'vast' daardoor kon hij niet kruipen. Fysio was bij hun de oplossing. De bevalling doet veel met een babylijfje ook al merk je dat soms pas later.
Dat eerste gaat bij J niet werken... Hij tijgert namelijk heel goed en snel, dus als ie ergens heen wil, dan komt ie er ook. We hebben hier bij de bank een kleed liggen, ik merk inderdaad dat ie daar is begonnen met gaan staan, meer grip. Inmiddels doet ie het overal.

Anyhow, we zien wel of de fysio tips heeft, en het nodig vindt vaker te komen...

Kyara, blokken stapelen hoefde hier ook niet hoor. Alleen blokjes afgeven, en blokjes in een bakje doen. Laten dat nu net de specialiteiten van J. zijn :P

Hij kan trouwens sinds gisteren 2 woorden: Mauw en Waf... Ik geloof dat het wel duidelijk is wat leuker is, huisdieren of papa en mama :'(
pi_137919159
Ik heb zo het vermoeden dat Lola de blokjes niet gaan afgeven... maar wie weet :P
Verder doet ze het altijd prima bij het CB

Loj, zo een reaktie is natuurlijk nooit leuk... geen idee hoe ze het bedoelde, maar het valt me wel op dat mensen dingen heel lomp kunnen brengen ( wat best heel erg kwalijk is in bepaalde funties)

Wat vroeg al de psz, heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om Lola daar aan te melden en ook geen idee vanaf welke leeftijd dat is :@ Doe je psz eigenlijk altijd? of is dat vooral voor kindjes die niet naar het kdv gaan? want als Lola straks 2 dagen naar het kdv gaat en 1 dag bij oma is dan vind ik de psz erbij zo veel lijken
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137919354
Ow en moeders van 2 of meer kindjes, wie kan mij gerust stellen dat je een 2e ( of 3e, 4e, 5e......) net zo leuk gaat vinden als je eerste... Wij zijn de medische molen weer in gegaan, maar nu ik ongesteld moet worden en mega last heb van hormonen, kan ik me ook gewoon echt geen voorstelling maken dat elk volgend kindje wat we zouden krijgen net zo leuk is als Lola O+ Dat gevoel word zo versterkt door de hormonen dat ik bijna ga twijfelen of het wel eerlijk is voor een ander kindje om broertje of zusje te worden van Lola ( slaat waarschijnlijk nergens op, maar die stomme hormonen doen rare dingen met me :P )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_137919617
Ik doe ook niet aan psz hoor Klumsy, precies om de reden die jij noemt. Op mijn vrije dagen zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem dan ook nog naar een psz te brengen (hij gaat 3 dagen naar het kdv). Het lijkt me inderdaad vooral nuttig voor kinderen die verder de hele week thuis zijn :Y.

Er is soms wel een meerwaarde voor psz, maar dat is heel afhankelijk van de instellingen zelf. Sommige kdv's doen ook psz-achtige activiteiten, maar zeker niet allemaal. Dat zou ik ook meenemen in de beslissing, plus hoeveel leeftijdgenootjes er in je eigen sociale netwerk zitten om mee te spelen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137919647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:21 schreef klumsy het volgende:
Ow en moeders van 2 of meer kindjes, wie kan mij gerust stellen dat je een 2e ( of 3e, 4e, 5e......) net zo leuk gaat vinden als je eerste... Wij zijn de medische molen weer in gegaan, maar nu ik ongesteld moet worden en mega last heb van hormonen, kan ik me ook gewoon echt geen voorstelling maken dat elk volgend kindje wat we zouden krijgen net zo leuk is als Lola O+ Dat gevoel word zo versterkt door de hormonen dat ik bijna ga twijfelen of het wel eerlijk is voor een ander kindje om broertje of zusje te worden van Lola ( slaat waarschijnlijk nergens op, maar die stomme hormonen doen rare dingen met me :P )
Ik dacht dat het echt niet kon. Dat ik niet even veel liefde zou kunnen geven of dat je zou merken dat ik een voorkeur zou hebben. Maar niets is minder waar. De tweede is net zo lief, leuk, mooi en schattig als de eerste O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137919696
Klumsy,
S gaat ook niet naar de psz (ook al is het hier gratis :o ) vind het al voldoende dat ze naar de GO en oma gaat. Ze speelt daar met andere kindjes, er is een ritme en ze leert er van alles.
pi_137921817
Sam, wat een karaktertje heeft jouw kleine meisje. Haar gedrag bij de dokter. Op dat moment wilde je wat rollen behang, waar je haar achter kon plakken neem ik aan? :D
En :* dat ze ziek is en :* voor de perikelen met je ex
Leuk dat ze bijna naar de PSZ gaat.

MM ik weet niet of Riley over anderhalve week de blokjes ga geven aan de CB dame. Ze heeft een pittig karakter, maar is wel heel sociaal en deelt graag (ze geeft bijvoorbeeld zo een slokje van haar fles aan mij O+)
En wie weet. Misschien moet ik volgende week samen met Loj een opvoedingscursus gaan volgen :D
De vorige keer heeft het CB helemaal niks gecontroleerd. Ze hebben toen gevraagd hoe het ging (goed) en gekeken naar de groeicurve. Toen de prikjes en daarna was het al klaar. Dus ik ben benieuwd wat ze dit keer doen

MM, leuk dat hij bij jouw ouders kruipt. Voordat je het weet doet ie dat bij jullie ook O+

Lazi je hebt een punt hoor. Een opvoedcursus kan zeker leerzaam zijn, maar ik vind het niet netjes dat die CB dame dit tegen Loj zegt op basis van Ow eenmaal zien.

Kyara jammer dat het maar eenmalig was

Phaidra wat knap van dat krassen binnen de lijntjes O+

Riley ga ik ook niet naar de PSZ doen. Ik werk vier dagen. De vrijdag wil ik haar echt bij mij hebben.
pi_137924681
Ik vind zelf geen meerwaarde tussen kdv en psz. Maar M moet van het kdv af (geen werk dus geen toeslag dus onbetaalbaar) dus vandaar dat hij straks naar de psz gaat. Als geld geen probleem was, dat had ik hem lekker op het kdv gelaten want daar leert hij dezelfde dingen als op de psz.
pi_137925012
Oudste gaat naar het kdv, jongste straks naar psz.
Ik vind 1 dag kdv genoeg voor hem. Of straks dus 2 dagdelen voor de kleinste.
Bij ons op het kdv hebben ze ook activiteiten begeleiding, das beetje peuterspeelzaal idee. Is vanaf 2j 3m en dan steeds andere kindjes (er zijn 2 groepen en dus uit iedere groep 3 kindjes).

[ Bericht 42% gewijzigd door Sonnetje85 op 19-03-2014 14:57:49 ]
pi_137936560
Omentielvo, een paar rollen? Haha denk dat ik daar niet genoeg aan had.

lisa gaat naarvde psz omdat er geen kleine kindjes in mijn kring zitten en ze ook niet naar het kdv gaat. Zeker nu amber er ook niet is heeft ze dat wel nodig. Ze bewaakt haar speelgoed als de 4,5 jarige van mijn vriendin met haar leven dus... en nu alle zorg op mij neerkomt vind ik hetnook wel fijn dat ik even 2 dagdelen tijd voor mezelf heb.
pi_137955500
Loj ik sluit me aan bij de andere dames dat de manier van communiceren erg slecht was.

Sam, wat een karaktertje zeg! Kan me voorstellen, dat dat niet leuk was zoals ze zich bij de dokter gedroeg.

Ik meen me te herinneren dat ons cb rekening hield met dat blokjes niet aan de cb dame gegeven werden en was het dacht ik even goed, dat hij ze aan mij gaf of van zijn ene hand naar de andere.

Mm leuk, dat hij bij je ouders wel kruipt. De fysio kan vast verder helpen, dat hij het gauw bij jullie ook doet.

Kyara jammer dat doorslapen eenmalig was.

Phaidra wat goed van dat krassen binnen de lijnen.

Hier even een groot lof op mijn knul. Ik had 15 minuten gesrek op het kdv en hoorde alleen maar goede dingen: hij heeft het naar zijn zin, eet goed, slaapt goed, speelt lief, geniet van buiten spelen en is zo een zoet kind. Alle dingen, die wisselend, dus soms minder goed waren zei ze over dat dat heel normaal was op die leeftijd: speelgoed delen, omgaan met conflicten enzo is soms nog moeilijk.

Ik geniet nu ook zo ontzettend: hij gaat qua taal echt hard vooruit: 2 woord zinnen zijn zowat standaard, soms 3 woord zinnen. Hij spreekt nu de naam van zijn broer perfect uit, herhaalt alles wat we zeggen en gebruikt het dan ook perfect, zoals net deze woorden "goed zo". We hebben een spelletje, dat ik zeg: ik hou van jou en dan zegt hij of "jou" met een superbrede grijns of hij zegt "nee" met diezelfde grijns en dan allebei hard lachen. Gisteren smolt ik weg bij het brengen naar het kdv, mijn dag kon niet meer stuk nadat ik van hem een handkusje toegeworpen kreeg bij het weglopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_137955625
Bedankt voor alle ervaringen met slaapjes. Ik ga het maar eens aankijken komende weken.

Loj hier is papa ook wel erg populair hoor. Maar dat komt hier ook omdat ik er altijd een heel ding van maak als hij thuiskomt of de kamer binnenloopt. En het cb is gek als ze je ventje niet leuk vinden :6

Gulara wat kan je dreumes veel leuke dingen O+ O+ krijgen we nog een verjaardagsspam? O-) L zit nog op 3 flessen maar die worden steeds kleiner. 's Ochtends drinkt hij nog 90 en 's middags meestal 120. Voor de nacht krijgt hij nog 180 met een schep pap erin.

Ach Omen je meisje gekrabd. Niet in haar gezicht hoop ik? En wat lief van de leidsters

MM hij weet iig hoe het moet!

Sam heb je vertrouwen in deze arts? En wat een heftige situatie zeg! :*

Ik weet helemaal niks van psz, wanneer ze daarheen mogen en hoevaak enzo... maar eens gaan inlezen.
pi_137955664
Egopost/

Zodadelijk moet Noa voor de mri en ben dood nerveus, blergh vooral die volledige narcose staat mij tegen :{

/egopost
pi_137955699
Sterkte Logi!

Verder hoop ik vandaag bij te lezen ;)
pi_137955760
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:09 schreef Logician2.0 het volgende:
Egopost/

Zodadelijk moet Noa voor de mri en ben dood nerveus, blergh vooral die volledige narcose staat mij tegen :{

/egopost
Heel veel sterkte :*. Lijkt me ook niks, narcose. Als kind (wel 2+) ben ik zelf een aantal keer onder volledige narcose geweest en ik had er weinig last van. Maar als het je eigen kind is, voelt het natuurlijk heel anders ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137955799
Veel sterkte Logi :*
pi_137956063
Veel sterkte ! Wat rot
pi_137956165
Hier geen KDV dus heb haar opgegeven voor de PSZ. Of ook wel voorschool genoemd. Er zijn enorme wachtlijsten. 70% is indicatie en 30% open plek. Het is van af 2,5 jaar. Maar ik moet haar al met 2 jaar opgeven voor de basisschool. Ook wachtlijsten en postcode beleid. In mei ga ik naar een open ochtend van een basisschool. Niet te geloven toch ! Ze was gisteren 20 maanden :)
pi_137956197
Fieder: PSZ is 2 dagdelen. In Amsterdam gratis. 4 dagdelen met indicatie. Kan taalachterstand zijn, of psychisch sociale problemen...... Het is voor alle kinderen.
pi_137956389
Logi heel veel sterkte :* zal aan jullie denken

Bedankt kz :) het lijkt me wel heel leuk!
pi_137956825
Logi, sterkte :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137957955
Logi, sterkte.
pi_137960832
Bedankt :)

We zijn alweer thuis, alles is goed gegaan en ze is alweer druk aan het rondbanjeren en zichzelf helemaal aan het volvreten :D
pi_137960996
Logi wat fijn dat het allemaal goed ging!
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')