quote:
Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef laziness het volgende:Is I al 21 maanden?
Dat gaat ook hard!
Wil hij altijd drinken als hij wakker wordt of laat hij zich ook zo troosten? Slaapt hij in zijn eigen bed wel weer verder of alleen tussen jullie in?
Ik vraag het omdat je het zo te lezen zwaar vindt en er wellicht nog tips vanuit dit topic zijn. Al heb je waarschijnlijk alles al geprobeerd
Mocht je geen tips willen en het zo prima vinden negeer dan mijn vragen ook vooral natuurlijk!

ja het gaat heel hard ineens! Hij is in doen en laten al meer peuter dan dreumes volgens mij. Maar met zijn maatje 80-86 nog wel mijn kleine baby

.
Zwaar... Ja en nee. Slaapgebrek kan ik inmiddels best goed tegen. Maar af en toe ben ik het gespook wel zat en is mijn geduld op. Wat werkt wisselt heel erg. Nu is het verlatingsangst (en/of nare dromen) en wil hij dicht bij ons zijn. Als hij 's nachts wakker wordt, slaapt hij wel in zijn eigen bed zolang een van ons erbij is, maar zodra hij alleen is, wordt hij binnen 15 minuten weer huilend wakker. Ook als hij echt alweer sliep. Ik probeer om hem in zijn eigen bed te laten slapen, maar als hij zo onrustig is, eindigt hij toch geregeld bij ons. Of mijn vriend gaat bij hem slapen op een campomgmatje.
Hij wil meestal wel drinken idd, maar dat is meestal maar kort (ik voed nog maar 2x per dag vaak, dus stelt niet zoveel meer voor) en ik beperk het inmiddels bewust tot max. 1x per nacht.
Vaak is er ook wel een aanwijsbare oorzaak (tanden/kiezen, verkouden, honger (in een periode dat hij geen avondeten wil bijv), nasleep ziekenhuisopname, naar nieuwe groep op het KDV, drukke dag/ week, etc etc), maar zo is er eigenlijk altijd wel wat.
Zelf in slaap vallen lukt dus best aardig (sinds 14 maanden), dat scheelde wel direct in de nachten. Toen nog maar 1-2x wakker ipv 3-6x.