16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in een politieke partij.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
16 maart 19:19 uur Griekse tanker is gaan kijken op de plek waar mogelijk koffers en meer dreven. De kapitein heeft niks gevonden helaas. En doooooor!
16 maart 18:48 uur Onderstaande niet bevestigd. Lijkt een hoax
Update 16 maart 18 uur: Koffers gevonden in zee' In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines.
Foto: .
Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoekocht naar de Boeing 777.
De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka Het gebied zou overeen komen met de locatie waar de Maleisische luchtverkeersleiding voor het laatst contaft heeft gehad met de bemanning van vlucht AF 44.
. .
+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++ Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
EERDERE UPDATES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...
Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
Verwacht er maar niet te veel van. Ik zie zelf niets in dat plaatje. En dat koffer dat gevonden is? Er is ook al eens een drijvend lichaam in een reddingsvest en een brandend vliegtuig gespot
Verwacht er maar niet te veel van. Ik zie zelf niets in dat plaatje. En dat koffer dat gevonden is? Er is ook al eens een drijvend lichaam in een reddingsvest en een brandend vliegtuig gespot
Nja ikzelf zie er ook niet heel veel in. Wat mij echter aantrekt is het feit dat heel veel mensen hetzelfde zagen, en dat officiële instanties het ook goed genoeg vinden om actie te ondernemen!
Op die foto zie je weinig. Zou een vliegtuig dat neerstort nog zo goed zichtbaar zijn? Daarbij tegenstrijdig met alle berichten dat het nog uren zou hebben doorgevlogen en met de laatste ping.
Op zondag 16 maart 2014 17:27 schreef hmmmz het volgende: Op die foto zie je weinig. Zou een vliegtuig dat neerstort nog zo goed zichtbaar zijn? Daarbij tegenstrijdig met alle berichten dat het nog uren zou hebben doorgevlogen en met de laatste ping.
Hoe betrouwbaar zijn die ping berichten? De locatie matcht wel met de laatste waarneming op de radarbeelden.
Op zondag 16 maart 2014 17:28 schreef MrBanaan1 het volgende: quote: Op zondag 16 maart 2014 17:27 schreef Draailamp het volgende: Had er nog iemand een speciaal verzoek mbt de OP? Niks veranderen
quote:
Op zondag 16 maart 2014 17:28 schreef MrBanaan1 het volgende: quote: Op zondag 16 maart 2014 17:27 schreef Draailamp het volgende: Had er nog iemand een speciaal verzoek mbt de OP? Niks veranderen
'Democracy is dead': 'Fanatical' missing airliner pilot pictured wearing political slogan T-shirt as officials reveal flight MH370 could have been on the ground when last satellite signal was sent
Dat mag ik toch hopen van wel Maar er kwamen toen al wel heel snel berichten dat het vliegtuig gedraaid was enzo, dus misschien hebben ze het te snel gelaten voor wat het was...
Vraag ik me alleen af.. als die piloot (of iemand anders) al die communicatie apparatuur heeft uitgezet.. zou die dan ook niet de zwarte dozen uitgeschakeld hebben? Volgens mij kun je dat op het zekeringspaneel gewoon uitzetten..
dan blijft het altijd een mysterie..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op zondag 16 maart 2014 17:31 schreef Parzival het volgende: Vraag ik me alleen af.. als die piloot (of iemand anders) al die communicatie apparatuur heeft uitgezet.. zou die dan ook niet de zwarte dozen uitgeschakeld hebben? Volgens mij kun je dat op het zekeringspaneel gewoon uitzetten..
dan blijft het altijd een mysterie..
Ik heb zo'n idee dat ze dat vanaf nu gaan veranderen
Ik heb zo'n idee dat ze dat vanaf nu gaan veranderen
dat had al veranderd moeten zijn.. maar ergens moeten er circuit breakers zitten.. anders heb je weer kans dat de boel in de hens vliegt bij kortsluiting..
het is al een keer eerder gebeurd dat de recorders uitgeschakeld zijn.. (met intentie - onze zelfmoord piloot, of door kortsluiting - brand)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Nja ikzelf zie er ook niet heel veel in. Wat mij echter aantrekt is het feit dat heel veel mensen hetzelfde zagen, en dat officiële instanties het ook goed genoeg vinden om actie te ondernemen!
'officiele instanties' Het is een Griekse tanker die een kijkje gaat nemen. Als dit serieus opgevat zou worden lijkt het me dat er wel iets vlottere bootjes in de buurt zijn momenteel
'officiele instanties' Het is een Griekse tanker die een kijkje gaat nemen. Als dit serieus opgevat zou worden lijkt het me dat er wel iets vlottere bootjes in de buurt zijn momenteel
wat betreft die boot, communicatie is wel super tegenwoordig.. maar het duurt nou eenmaal voor een boot ergens is.. dan gaat bepalen wat er nou eigenlijk ligt.. dan de autoriteiten bellen, verifieren etc etc etc.. dus daar gaat echt wel een paar uur overheen
en van bovenaf kijken is 1... als je op het water zit en dan op de oppervlakte een tas/koffer/stoel moet vinden is 2
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Ik wilde wat gaan posten en toen kreeg ik de optie open nieuw deel. Ik heb even gewacht want zag Banana, ik denk die is er heel actief mee die opent wel. Maar dat gebeurde niet, dus ik denk open maar. Rede: we waren in de flow dat hij misschien gevonden is
Die foto waarop je iets van een vliegtuig ziet zal wel loos alarm zijn.. denk dat het realistischer is dat die Boeing met een noodklap in zee uit elkaar is gespat.. blijft dan weinig van over.
Op zondag 16 maart 2014 17:45 schreef Bolter het volgende: Interessant topic zeg, gaat meer dan 80% van de tijd over een of andere aandachtshoer of er iets met de OP moet gebeuren .
1) er is iets gevonden wat veel weg heeft van een vliegtuig en dat schijnt serieus genomen te worden 2) er zijn mensen panisch omdat ik het topic nieuwe deel heb geopend ofzo
Op zondag 16 maart 2014 17:45 schreef Bolter het volgende: Interessant topic zeg, gaat meer dan 80% van de tijd over een of andere aandachtshoer of er iets met de OP moet gebeuren .
Zeer vermoeiend idd.
Ontopic: Is dat gevonden bagageverhaal al bevestigd?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Zijn die boten dan echt gestuurd, dat kan ik ook niet vinden.
Ik vind alleen dat er een Griekse tanker naar op weg is. Lijkt me verre van een gecoordineerde actie vanuit het SAR-team, want als het serieus was hadden ze wel gekozen voor een marineschip of een vliegtuig.
Ik heb die radar route en deze debris-locatie even in één kaartje gezet: Ligt wel langs de route, maar dan moet hij al een behoorlijk stuk teruggedreven zijn. Lijkt mij echt onwaarschijnlijk. Overigens geen idee waarom de tekst zo raar uit ziet.
Ik vind alleen dat er een Griekse tanker naar op weg is. Lijkt me verre van een gecoordineerde actie vanuit het SAR-team, want als het serieus was hadden ze wel gekozen voor een marineschip of een vliegtuig.
Ik heb die radar route en deze debris-locatie even in één kaartje gezet: [ afbeelding ] Ligt wel langs de route, maar dan moet hij al een behoorlijk stuk teruggedreven zijn. Lijkt mij echt onwaarschijnlijk. Overigens geen idee waarom de tekst zo raar uit ziet.
Geloof niet dat het vliegtuig er nog zo "intact" uit ziet in het water. Misschien dat Regillio Tuur even kan helpen zoeken?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines.
Foto: .
Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoekocht naar de Boeing 777.
De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka Het gebied zou overeen komen met de locatie waar de Maleisische luchtverkeersleiding voor het laatst contaft heeft gehad met de bemanning van vlucht AF 44.
Ik vind alleen dat er een Griekse tanker naar op weg is. Lijkt me verre van een gecoordineerde actie vanuit het SAR-team, want als het serieus was hadden ze wel gekozen voor een marineschip of een vliegtuig.
Ik heb die radar route en deze debris-locatie even in één kaartje gezet: [ afbeelding ] Ligt wel langs de route, maar dan moet hij al een behoorlijk stuk teruggedreven zijn. Lijkt mij echt onwaarschijnlijk. Overigens geen idee waarom de tekst zo raar uit ziet.
Nouja in een paar dagen kan het echt wel dat stuk zijn afgedreven lijkt me.
Hier lijkt het alsof het eerst door die tanker werd gevonden, en daarna ook nog op Reddit op dezelfde plek.
quote:
Crew on a Greek flagged oil tanker are responding to radio reports of suit cases found floating in the Straits of Malacca, between Malaysia and Indonesia, Greek media reported.
The Oil and chemical tanker, the Elka Athina, reported to media that it was steaming toward a zone identified as a field of debris, including what appeared to be aircraft passenger's luggage.
The crew was responding to a report from an Indonesian source, according to the translation of the report
Een of andere vage Indonenische bron, en een Grieke tanker gaat er heen.
Op zondag 16 maart 2014 17:50 schreef Razor21 het volgende: Geloof niet dat het vliegtuig er nog zo "intact" uit ziet in het water. Misschien dat Regillio Tuur even kan helpen zoeken?
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Op zondag 16 maart 2014 17:50 schreef Razor21 het volgende: Geloof niet dat het vliegtuig er nog zo "intact" uit ziet in het water. Misschien dat Regillio Tuur even kan helpen zoeken?
daar zat ik ook al mee..
Die Egyptian 961 kwam "zachtjes" in het water.. en brak gelijk in 3 grote delen.. die onafhankelijk van elkaar lagen.. daarbij braken de staart en vleugels gelijk af door de krachten..
die piloot moet wel heeeeeel erg voorzichtig hebben geland om dat vliegtuig zo netjes in een rechte lijn te krijgen.. zeker aangezien de motoren onder de vleugels hangen.. bij water contact duikt dat vliegtuig gelijk het water in, breekt de romp terwijl de cockpit en business class sectie nog even door stuiteren..
dus ik denk dat het niets is idd..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op zondag 16 maart 2014 17:31 schreef Parzival het volgende: Vraag ik me alleen af.. als die piloot (of iemand anders) al die communicatie apparatuur heeft uitgezet.. zou die dan ook niet de zwarte dozen uitgeschakeld hebben? Volgens mij kun je dat op het zekeringspaneel gewoon uitzetten..
dan blijft het altijd een mysterie..
Dit meen je niet? zou toch te gek zijn als een piloot dit kan
Iemand een idee in welke "map"van Tomnod die koffers liggen? Wil graag even in dat gebied kijken. Maar via Tomnod totaal geen overzicht waar ik ergens ben.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
Dit meen je niet? zou toch te gek zijn als een piloot dit kan
In het verleden is er nooit vanuit gegaan dat een piloot kwaadwillend is en hij heeft dus complete controle over alle systemen en circuitbreakers in het toestel.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Op zondag 16 maart 2014 17:57 schreef Me_Wesley het volgende: In het verleden is er nooit vanuit gegaan dat een piloot kwaadwillend is en hij heeft dus complete controle over alle systemen en circuitbreakers in het toestel.
Juist dat vind ik gek. Net of piloten heilig zijn pffffff
Nouja in een paar dagen kan het echt wel dat stuk zijn afgedreven lijkt me.
Ik heb het even opgemeten.. Er even vanuit gaande dat het vliegtuig dan tussen IGREX en GIVAL gecrashed is zou hij tussen de 200 en 700km afgedreven moeten zijn.
Sterke stroming dan
Nope, imo een zwaar overdreven verhaal. Je kunt op Tomnod vanalles zien als je wil. Ik dacht ook even dat ik ergens de eiffeltoren onder water zag drijven. Eerst zien, dan geloven.
Sowieso totaal niet logisch met de laatste berichten dat het bericht nog een paar uur pings heeft gegeven.
Op zondag 16 maart 2014 17:55 schreef DeParo het volgende: Het vliegtuig was toch al veel verder dan dat gebied? We zullen zien wat ze hebben gevonden of gaan vinden!
Idd. Of de stroming moet wel heel sterk zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.