Als je ruim op tijd bent (en dat ben je) moet dat echt wel voor 50 euro (bij elkaar) lukken zou ik zeggen. Ergens in Frankrijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef LompeHork het volgende:
Het is te doen maar niet aan te raden, als ik jou was zou ik gewoon in een goedkoop motelletje ergens gaan slapen en dan verder rijden.
Precies, goed te doen. Zelfs voor studenten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Als je ruim op tijd bent (en dat ben je) moet dat echt wel voor 50 euro (bij elkaar) lukken zou ik zeggen. Ergens in Frankrijk.
Als je er nu toch twee dagen voor uittrekt, kun je gelijk de tolwegen skippen, kun je zo je geld weer terugverdienen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Precies, goed te doen. Zelfs voor studenten.
Stops maken is helemaal niet nodig. Alleen stoppen om of te pissen (en dan gooi je hem meteen weer vol) of om hem vol te gooien (en dan pis je meteen ook ff).quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
Ik zit zelf te denken aan 4 stops te maken onderweg (tenzij meer nodig is om te tanken..).
Stops langer dan 15 minuten zijn dat ook overigens. Althans dat vind ik. Niet fijn om na de eerste stop te zien dat je nog 1250km moet en na de 2de nog altijd 750.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef Geralt het volgende:
's nachts rijden is killing met dergelijke afstanden.
Dit. Je verbruikt (afhankelijk van het verbruik van je Ibiza) ruim 300 euro brandstof. Daar komt het tolgeld nog bij. Volgens mij kan je voor dat geld prima samen op en neer vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is vliegen niet goedkoper dan? 2800 km kost nogal wat benzine...
Ik rij jaarlijks zulke afstanden 's nachts. Lang niet zo killing als jengelende kinderen op de achterbank.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stops maken is helemaal niet nodig. Alleen stoppen om of te pissen (en dan gooi je hem meteen weer vol) of om hem vol te gooien (en dan pis je meteen ook ff).
Voor de rest gewoon doorkachelen.
Is prima te doen op 1 dag. Ik zou vroeg in de ochtend vertrekken, zo rond een uurtje of 5 ofzo; 's nachts rijden is killing met dergelijke afstanden.
Die jengelende kutkinderen moet je soberzo thuis latenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik rij jaarlijks zulke afstanden 's nachts. Lang niet zo killing als jengelende kinderen op de achterbank.
Dat is inderdaad vervelend. Je moet ervoor zorgen dat je voor 7:00 uur op de plaats van bestemming bent. Ik stond eens in het verkeerde dorp in Oostenrijk, waardoor ik na 'aankomst' nog twee uur in de ochtend moest rijden. Dat is echt slopend.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:38 schreef Geralt het volgende:
Met 's nachts rijden bedoelde ik vooral vertrekken in het licht, de nacht tegemoet rijden, heel de nacht doorrijden en dan als het ochtendgloren verschijnt nog steeds ettelijke honderden kilometers moeten rijden.
Dat is gewoon kut. Althans dat vind ik. Dus beter gewoon lekker overdag
Sowieso is een complete nacht overslaan en aan een stuk doorrijden slopend als je het niet gewend bent.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vervelend. Je moet ervoor zorgen dat je voor 7:00 uur op de plaats van bestemming bent. Ik stond eens in het verkeerde dorp in Oostenrijk, waardoor ik na 'aankomst' nog twee uur in de ochtend moest rijden. Dat is echt slopend.
Ik heb ook tien jaar in ploegen gewerkt. Al een aantal jaar niet meer, maar de nacht doorhalen ben ik gelukkig niet verleerd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sowieso is een complete nacht overslaan en aan een stuk doorrijden slopend als je het niet gewend bent.
Ik heb de afgelopen 4 jaar in ploegen gewerkt en eigenlijk continu een jetlag gehad, maar nachten doorhalen wen je ook wel aan op zich.
Student+5 jaar rijbewijs+Seat Ibiza+1400km met alleen tankpauze's+max 300km aan een stuk doorgereden=nee, niet verstandig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:56 schreef Ping-Ping het volgende:
Dit is voor iedereen anders, ik rij regelmatig zonder lange pauzes naar Zuid-Frankrijk.
Als je die goedkope hotels niet kunt betalen, wordt het nog lachen op de tolwegen...quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef LompeHork het volgende:
Het is te doen maar niet aan te raden, als ik jou was zou ik gewoon in een goedkoop motelletje ergens gaan slapen en dan verder rijden.
Ik ben 22 jaar, 4 jaar rijbewijs, ik had Hamburg=>amersfoort gedaan in iets meer dan 2.5 uur, ik was aardig "op".(weliswaar na een werkdag á 12 uur)quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef vigonoah het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik neem denk ik het zekere voor het onzekere en kies dan toch voor de overnachting ergens in Frankrijk.
Ik merk wel hoe het me af gaat en dan weer ik het voor de volgende keer
400 is alleen heen hoor al je door trapt en je hebt je tolwegen ik zou gewoon gaan pitte in met auto stoel achterover klappen bij een pomp en lkkr een paar uur pittenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:38 schreef vigonoah het volgende:
Vliegen kan ook maar dan moet je ook weer vervoer betalen van het vliegveld naar het appartement enz.
Moet ook zelf je dekens/handoeken etc regelen in dat appartement dus veel bagageruimte nodig.
Heb uitgerekend dat we voor max 400 euro aan benzinekosten zitten.
aangezien het appartement maar 120 euro voor 8 dagen is, vind ik 60 euro daarbovenop voor 2 overnachtingen nogal veel. Maar als het noodzakelijk is dan doe ik het natuurlijk ook gewoon.
idd tel er maar 200 tol bij. Heb t ook gedaan met af en toe stoppen. Maar volgende keer zou ik lekker gaan vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:14 schreef klawie het volgende:
[..]
400 is alleen heen hoor al je door trapt en je hebt je tolwegen ik zou gewoon gaan pitte in met auto stoel achterover klappen bij een pomp en lkkr een paar uur pitten
Maar het moet te doen zijn heb het ook een keer gedaan vanuit madrid alleen stoppen om te tanken en gelijk verder trappen al je bent op je bestemming hebt je 1 a 2 dagen nodig om bij te komen want je gaat kapot
me dunkt, zo gemiddeld, na 800 km, slaat de vermoeidheid serieus toe, en wordt het gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
Verste wat ik ooit aan één stuk heb gereden is 300 km.
Diesellll powerrrquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:18 schreef eXplorer1 het volgende:
Kan je niet van iemand een diesel lenen? Dan halveer je je brandstofkosten bijna.
Ja, ik ook zoiets.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:22 schreef sturmpie het volgende:
[..]
me dunkt, zo gemiddeld, na 800 km, slaat de vermoeidheid serieus toe, en wordt het gevaarlijk.
Heb een tomtom voor Europa dus verkeerd rijden zal niet heel veel gebeuren lijkt me...quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:43 schreef Fer het volgende:
Zonder kinderen en buiten de zomervakantie moet het wel te doen zijn.
Probleem is echter dat je de eerste paar keren weleens verkeerd rijdt en dat is ook slopend.
En ga je echt naar Barcelona zelf? Denk dan aan parkeerkosten in het hotel.
Die 81¤ kan wel kloppen. Maar denk toch al gauw aan 100l benzine, 160¤quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:44 schreef vigonoah het volgende:
Over die tolkosten waar jullie het over hebben...
is de ANWB hierin niet betrouwbaar?
http://www.autoroutes.fr/(...)tiTo=Blanes%2C+Spain
kom toch echt op 216 euro heenweg uit...
Dit. Vliegen kost als je goed boekt echt geen drol.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:49 schreef Johnny-V het volgende:
Vervoer vanaf vliegveld naar appartement is ¤7 pp ofzo. Ticket ook prima te betalen. Ik snap de keuze voor de auto niet als het uit kostenoverweging is.
Maar het is echt wel mogelijk. Vliegen naar Barcelona kan als je zoekt inclusief bagage voor minder dan ¤90 (enkeltje). Shuttles van en naar het vliegveld zijn absoluut niet duur. Je komt ruim onder de ¤400 uit (en dan heb je nog een flinke besparing ten opzichte van 2x¤216 reizen plus overnachting plus eten onderweg).quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:56 schreef vigonoah het volgende:
Ik kan geen vliegtickets incl bagage en incl vervoer naar appartement vinden in de meivakantie die (ver) onder die 400-450 euro uitkomen voor 2 personen...
ik zit ook aan vaste aankomst- en vertrekdatum vast.
Niet in de aankomende Meivakantie, dan kost een ticket opeens 260¤quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar het is echt wel mogelijk. Vliegen naar Barcelona kan als je zoekt inclusief bagage voor minder dan ¤90 (enkeltje). Shuttles van en naar het vliegveld zijn absoluut niet duur. Je komt ruim onder de ¤400 uit (en dan heb je nog een flinke besparing ten opzichte van 2x¤216 reizen plus overnachting plus eten onderweg).
Ik heb absoluut geen moeite gedaan om te zoeken, enkel in transavia wat ingeramd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet in de aankomende Meivakantie, dan kost een ticket opeens 260¤
Ik ook niet, maar vermoed dat ze 26 of 27 April geboekt heeft. En een crappy hotel waar je je eigen beddengoed moet meenemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen moeite gedaan om te zoeken, enkel in transavia wat ingeramd.
Eindhoven - Barcelona
24 april: ¤80
25 april: ¤95
terug:
02 mei: ¤80
07 mei: ¤70 (dat is een woensdag, misschien wat laat)
Gewoon niet in het weekend vliegen. Bagage kost ¤15, maar als je van die kleine koffertjes meeneemt passen ze in je handbagage en is het gratis. Zelfs als je die 90 euro die ik net noemde niet redt is het alsnog goedkoper dan met de auto en overnachten, en een heel stuk comfortabeler.
Je lijkt niet helemaal te snappen dat ik niet vind dat je moet gaan vliegen omdat ik denk dat je niet kan rijden, maar omdat het simpelweg goedkoper isquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef vigonoah het volgende:
ik heb idd 27 april geboekt.
En het is niet zo dat ik de overnachtingen niet kan betalen, maar ik wil gewoon zo veel mogelijk bezuinigen.
Op de exacte data 27 apr - 4 mei is het mij persoonlijk niet gelukt zulke tickets te vinden, incl genoeg bagage voor beddengoed.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je lijkt niet helemaal te snappen dat ik niet vind dat je moet gaan vliegen omdat ik denk dat je niet kan rijden, maar omdat het simpelweg goedkoper isAls je wil besparen moet je juist niet met de auto gaan.
Het punt is dat de auto zo ongeveer de duurste methode is om naar Barcelona of Blanes te gaan. Een bus- of vliegreis kost veel minder.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef vigonoah het volgende:
ik heb idd 27 april geboekt.
En het is niet zo dat ik de overnachtingen niet kan betalen, maar ik wil gewoon zo veel mogelijk bezuinigen. Een crappy appartement misschien in andermans ogen ja, maar ik ben er heel blij mee
Ga voor het eerst sinds jaren weer eens op vakantie.
Het kan allemaal, maar hoe meer bezuinigd wordt op de reiskosten hoe meer ik tijdens de vakantie kan uitgeven.
Dan kan je vinden dat ik dan maar niet op vakantie moet gaan maar dat is mijn probleem. Heb zelf geen moeite met alles zo goedkoop mogelijk zien te regelen ook al kost dat meer moeite.
Dit dus allemaal. Heb het vorig jaar ook als enige bestuurder gereden, en het is goed te doen. Echter prijstechnisch is het pittiger dan vliegen, ik heb het er voor over omdat ik hou van autovakanties.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 02:09 schreef NieuweNier het volgende:
Om te beginnen is het twijfelachtig of het voordeliger is. Vaak is vliegen goedkoper dan autorijden. Aan de andere kant heb je dan natuurlijk geen auto in Spanje. Elke keer dat ik ergens naartoe vlieg mis ik de auto wel. Je bent veel minder mobiel.
Het rijden though moet absoluut prima te doen zijn. Niet luisteren naar de mensen die je bang proberen te maken.
Wat ik zou doen is zo vroeg mogelijk in de ochtend vertrekken. Je zou bijvoorbeeld aan 04:00 kunnen denken. De vertrouwende Nederlandse en Franse wegen kun je dan in het donker afleggen, terwijl je nog helemaal fit bent.
Verder onderweg, op wegen waar je minder bekent bent, is het dan daglicht waardoor je het beter kan zien. Verder zal je na 13 uur rijden moe beginnen te worden. Het risico dat je achter het stuur in slaap valt is overdag veel kleiner dan snachts.
Gewoon doen. Bovendien, als je echt te moe wordt en het niet vol kan houden kan je toch altijd nog overwegen bijvoorbeeld 2 uur slaap bij een tankstation te pakken?
Je kan ook kiezen om niet over tolwegen te rijden, is goedkoper. Je bent dan wel iets langer onderweg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:44 schreef vigonoah het volgende:
Over die tolkosten waar jullie het over hebben...
is de ANWB hierin niet betrouwbaar?
http://www.autoroutes.fr/(...)tiTo=Blanes%2C+Spain
kom toch echt op 216 euro heenweg uit...
Bovendien mag je in F wild Kramperenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:06 schreef LoggedIn het volgende:
Heb je geen tent die je kunt lenen? Is voor een kort nachtje slapen tussendoor prima en ws het goedkoopst.
Lees het topic effe manquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:59 schreef HuSaYiN het volgende:
eerst een grote beurt dan kan et gewoon eventueel distru riem vervangen
Heb je niet gedaan, want het gaat niet om de techniek van de auto, maar of het fysiek wel slim is om zo'n lang eind te gaan rijden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef HuSaYiN het volgende:
heb ik ook gedaan slimmert
In de meivakantie ga ik een week naar Barcelona met mijn vriend.
Aangezien wij arme studenten zijn wordt dit een budget-vakantie en willen wij zo min mogelijk uitgeven. Het plan is dus ook om naar ons appartement te rijden zonder overnachting tussendoor.
1400 km = +/- 13 uur zonder pauzes. Alleen ik rij, mijn vriend heeft geen rijbewijs.
Ik zit zelf te denken aan 4 stops te maken onderweg (tenzij meer nodig is om te tanken..).
Ik heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik rijd een seat ibiza.
Verste wat ik ooit aan één stuk heb gereden is 300 km.
dus hij heeft wel goed maar niet veel een grote beurt is niet altijd veel geld
Op één uur lopen van de doorgaande weg ja. En dan mag je alleen overnachten, geen kamp opzetten. Volgens mij na zonsondergang alles opzetten en bij zonsopkomst moet de boel weg zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bovendien mag je in F wild Kramperen
400/1,70 per liter = 235 liter. Met 1 op 10 is dat bijna 2400km. Dan kom je dus niet thuis, of je rekent met een veel gunstiger verbruik en dat is icm:quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:38 schreef vigonoah het volgende:
Heb uitgerekend dat we voor max 400 euro aan benzinekosten zitten.
aangezien het appartement maar 120 euro voor 8 dagen is, vind ik 60 euro daarbovenop voor 2 overnachtingen nogal veel. Maar als het noodzakelijk is dan doe ik het natuurlijk ook gewoon.
Niet echt haalbaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef 2cv het volgende:
1400km in 13u betekent dat je gemiddelde boven de 100km/u ligt. Dat is erg optimistischonmogelijk. Tenzij je kruissnelheid op zo'n 150-160km/u ligt.
Dat ben je na 40 rotondes en 10 dorpjes waar je 60 mag wel zat hoor. Je bent het voordeel zo weer kwijt aan extra overnachtingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 06:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je kan ook kiezen om niet over tolwegen te rijden, is goedkoper. Je bent dan wel iets langer onderweg.
Zeker als je een dag uittrekt om te reizen en het niet na een lange werkdag ofzo doet, is het inderdaad makkelijk te doen. Sterker het wordt waarschijnlijk hartstikke leuk! Lekker een andere wereld, met andere landschappen en andere mensen, langs je heen laten komen, comfortabel in je autootje.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Qua afstand en auto prima te doen. 1400KM is niks, gewoon lekker door hobbelen.
Qua kosten niet verstandig met de auto, maar sowieso is de vraag waarom je zo'n takke end weggaat en een of ander crappy kamertje huurt waar je zelf je beddegoed mee moet nemen
Als je echt op de kosten wil letten gewoon vliegen en daar ter plekke een handdoek en beddegoed kopen van 20 euro. Stuk goedkoper dan bagage meenemen bij de prijsvechters.
Paps en Mams bellenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef zarGon het volgende:
Ik mag maar hopen voor je dat er onderweg niets overwachts gebeurt, dat kun je financieel niet eens bekostigen zo te zien.
Mwah dat valt best mee. De banken laten je echt niet zomaar staan zonder geld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:32 schreef zarGon het volgende:
Ik mag maar hopen voor je dat er onderweg niets overwachts gebeurt, dat kun je financieel niet eens bekostigen zo te zien.
zoals een geleende auto over de kop laten vallenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef NieuweNier het volgende:
Zowiezo is zonder geld op vakantie gaan iets bij wat student zijn hoort. Net als werken voor een hongerloontje en brak een tentamen maken.
Als het misgaat is het gewoon over een tijdje een leuke anekdote van hoe het ging in je studententijd.
Is roadtrip student?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zoals een geleende auto over de kop laten vallen
Niet op zijn kop. Klem gereden en toen van de weg afgerold, op zijn kant. Groot verschil.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zoals een geleende auto over de kop laten vallen
Zo laag is het niveau van het onderwijs ook weer niet.quote:
Simpel, mensen hebben ¤ 10,- over voor dingen die ¤ 20,- kosten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef Fer het volgende:
Sinds wanneer is PTA zo'n afzeikforum geworden?
Ben vorig jaar vanaf ongeveer de Frans/Spaanse grens terug naar Nederland geweest met 'tolwegen vermijden'.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat ben je na 40 rotondes en 10 dorpjes waar je 60 mag wel zat hoor. Je bent het voordeel zo weer kwijt aan extra overnachtingen.
Maar wat ik wel gedaan heb is heengaande met een overnachting. Je komt lekker fris aan op je vakantie en het is makkelijker zoeken in de ochtend. Verder kun je diezelfde dag relaxed al wat gaan doen ipv duf in je bed liggen. Hotel kost max 35¤, stop dan wel op tijd, anders zitten ze vol.
Teruggaande vaak in 1x gedaan. Malgrat - Amsterdam om 9u vertrokken en voor middernacht thuis.
Het kost je een paar tientjes, maar je krijgt er een extra dag vakantie voor terug.
Verder rijdt de trein ook niet in Blanes, dus moet je met een of andere crappy bus. Geen idee wat dat nog kost, bovenop de hoofdprijs voor een Meivakantie-ticket.
Benzine is wat goedkoper in Luxemburg en Frankrijk. En ik zie net dat rond Lyon F1 hotels vanaf 19¤ zijn.
13 uur moet wel redelijk lukken hoor. Rij regelmatig naar Zuid-Frankrijk (vanuit Groningen is dat bijna 1500km ipv. de 1200 die ik 2 posts hierboven noemde) en als we rond 6:00 uur vertrekken zijn we meestal rond 20:00 op plaats van bestemming. Wel lekker doorrijden met 140-150.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
Nou TS gaat volgens mij uit van veel te hoge gemiddelde snelheden.. Ik gok dat ze er eerder 18 uur over gaat doen sowieso..
En dat zonder stop willen doen is idioot..
Als ik inga op die 13 uur... Sure... Moet kunnen zolang in de auto.
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
13 uur moet wel redelijk lukken hoor. Rij regelmatig naar Zuid-Frankrijk (vanuit Groningen is dat bijna 1500km ipv. de 1200 die ik 2 posts hierboven noemde) en als we rond 6:00 uur vertrekken zijn we meestal rond 20:00 op plaats van bestemming. Wel lekker doorrijden met 140-150.
Maar calculeer gewoon in dat het ook in 2 dagen mag als er veel file/oponthoud is of als je halverwege te moe bent.
In Frankrijk mag je 130. 140/150 op de teller is dan niet eens extreem te hard. Al controleren ze daar wel strenger tegenwoordig, dus beetje opletten op blauwe auto's langs de kant kan nooit kwaadquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?
Denk overigens ook dat 100 rijden al snel 50-100 euro gaat schelen over die afstand.
Ik zou lekker 110 cruisen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:45 schreef Palomar het volgende:
[..]
In Frankrijk mag je 130. 140/150 op de teller is dan niet eens extreem te hard. Al controleren ze daar wel strenger tegenwoordig, dus beetje opletten op blauwe auto's langs de kant kan nooit kwaad
vind dat zelf veel vermoeiender dan 130+ rijden. Probeer wel eens rustig te rijden, maar dan moet je telkens bij het inhalen van een vrachtwagen of een bejaarde oid heel goed uitkijken of er geen sneller verkeer aankomt en soms blijf je dan weer achter een vrachtwagen hangen met 80/90 omdat er een hele rits snelleren voorbij komt. Ben dan liever zelf die snellere die lekker met 140 over de linkerbaan cruist..quote:
Sure... Beetje aanpassen aan de mogelijkheden kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:54 schreef Palomar het volgende:
[..]
vind dat zelf veel vermoeiender dan 130+ rijden. Probeer wel eens rustig te rijden, maar dan moet je telkens bij het inhalen van een vrachtwagen of een bejaarde oid heel goed uitkijken of er geen sneller verkeer aankomt en soms blijf je dan weer achter een vrachtwagen hangen met 80/90 omdat er een hele rits snelleren voorbij komt. Ben dan liever zelf die snellere die lekker met 140 over de linkerbaan cruist..
Het grootste probleem is alleen om dan op de vertrekdatum zo vroeg in Gerona te zijn.quote:25-apr Eindhoven Gerona (Gerona Costa Brava airport)
14:45 16:45 FR9124 02h 00m
02-mei Gerona (Gerona Costa Brava airport) Eindhoven
07:05 09:15 FR9123 02h 10m
Totaalprijs voor alle reizigers : ¤ 301,28
Prijzen per persoon, excl. boekingskosten (¤21 online of ¤35 telefonisch/mail) en evt. bagagekosten.
quote:25-apr Dusseldorf Barcelona (El Prat Intl. Apt.) 06:50
08:55 4U9524 02h 05m
02-mei Barcelona
(El Prat Intl. Apt.) Dusseldorf 09:40
11:50 4U9525 02h 10m
Vluchtdetails
Vluchtvoorwaarden
Totaalprijs voor alle reizigers : ¤ 279,86
Prijzen per persoon, excl. boekingskosten (¤21 online of ¤35 telefonisch/mail) en evt. bagagekosten.
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
In de meivakantie ga ik een week naar Barcelona met mijn vriend.
Aangezien wij arme studenten zijn wordt dit een budget-vakantie en willen wij zo min mogelijk uitgeven. Het plan is dus ook om naar ons appartement te rijden zonder overnachting tussendoor.
1400 km = +/- 13 uur zonder pauzes. Alleen ik rij, mijn vriend heeft geen rijbewijs.
Ik zit zelf te denken aan 4 stops te maken onderweg (tenzij meer nodig is om te tanken..).
Ik heb 5 jaar mijn rijbewijs. Ik rijd een seat ibiza.
Verste wat ik ooit aan één stuk heb gereden is 300 km.
Vraag me ook af wat voor auto er precies bij de 'arme' studenten hoort? Als het een Seat Ibiza van 20 jaar oud is oid met zoveel ton op de klok zou ik daar eigenlijk niet 1400 km lang plankgas mee gaan rijden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.
Een rijke student kan naar Nieuw Zeeland vliegen voor een Gap yearquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Define arme student als je wel een week naar Barcelona kan, en blijkbaar een auto hebt.
160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijdingquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is dat normaal 140/150 rijden op die wegen?
Denk overigens ook dat 100 rijden al snel 50-100 euro gaat schelen over die afstand.
In Frankrijk is het flitsen inderdaad vaak mensenwerk. Eigenlijk wel super fijn, er is ruimte voor coulance. Als je een goed verhaal hebt zien ze het vaak door de vingers.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef Grielen het volgende:
[..]
160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijding
Ter vergelijking: In NL is het ¤271 boete... De Fransen zullen je wel pakken als ze zien dat je een buitenlander bent, want dan is het namelijk meteen aftikken. Ze staan bij viaducten met laserguns, en dan bij de volgende oprit komt een Renault Megane RS of een Subaru Impreza WRX je even van de weg afplukken.
Bron: Ervaring.
Met dik 180 op de teller 3x langs een blauwe 306 in de berm rijden. Vervolgens stond er een agent bij de slagboom van de tolpoort en kon helemaal rechts even parkeren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:41 schreef Grielen het volgende:
[..]
160km/h = 90¤ boete. ¤3 per kilometer overschrijding
Ter vergelijking: In NL is het ¤271 boete... De Fransen zullen je wel pakken als ze zien dat je een buitenlander bent, want dan is het namelijk meteen aftikken. Ze staan bij viaducten met laserguns, en dan bij de volgende oprit komt een Renault Megane RS of een Subaru Impreza WRX je even van de weg afplukken.
Bron: Ervaring.
Als je over Millau rijdt, dan kun je in het bergachtige gedeelte gewoon de snelweg nemen. Dat stuk is namelijk een tolvrije weg. Alleen voor de brug bij Millau moet je dan tol betalen, of daar even door het dal.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 03:37 schreef Fer het volgende:
De voordelen van route national rijden kan ik zeker beamen. Geen tol, goedkoper tanken en snacken bij de hypermarche. Goedkopere en betere restaurants. Zeker oost-west goed te doen, maar volgens mij is de N7 nog redelijk oldschool, wellicht is Parijs - Milau wat beter te doen. Behalve dan het bergachtige gedeelte.
elk uur stoppen? Ik stop misschien 1x per 3 uur. Effe pissen, koffie en peukie. Dat je trouwens zo'n afstand met een C1 gaat doenquote:Op zondag 16 maart 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Wat een gejank. Kan best hoor.
Vorig jaar nog 1000 km gedaan in één dag. En de laatste 40 daarvan (nee, da's niet overdreven) was in de fileVermoeiend, maar te doen. En dat was in een Citroën C1, kun je nagaan.
Vier stops heb je absoluut niet genoeg aan. Stop minstens elk uur even. Even de beentjes strekken, wat drinken, en dan weer door. De truc is om te stoppen vóórdat je merkt dat je pauze moet nemen. Als je eenmaal moe begint te worden, dan blijf je dat ook. Je moet het voor zijn.
Of het verstandig is? Nee, misschien niet. Kan het? Jazeker. Is het goedkoop? Kan me niet voorstellen. Tol en benzine is waarschijnlijk veel meer dan een RyanAir vluchtje heen en weer.
en dit dus. Ik ga nooit meer zo jagen en idioot doen. Gewoon lekker relaxed. Vaak nemen we op de weg naar Zuid-Frankrijk wel 2 campings op te chillen. Das het voordeel van makkelijke campeerspullen, ben in een half uur klaar met uitruimen en opzetten en andersomquote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap dat niet, jakkeren om ergens te komen, 1200 kilometer, jeez, geniet van de reis, mijn vakantie begint als ik de deur uitloop
Pak de trein.....Drastisch goedkoper dan de auto.quote:Aangezien wij arme studenten zijn wordt dit een budget-vakantie en willen wij zo min mogelijk uitgeven
Dat zeg ik dus, rusten *voordat* je moe wordt is beter.quote:Op maandag 17 maart 2014 01:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
elk uur stoppen? Ik stop misschien 1x per 3 uur. Effe pissen, koffie en peukie. Dat je trouwens zo'n afstand met een C1 gaat doenlijkt mij niet echt relaxed...
Elk uur stoppen? Dan kom je nooit aanquote:Op zondag 16 maart 2014 22:12 schreef BlackLining het volgende:
Wat een gejank. Kan best hoor.
Vorig jaar nog 1000 km gedaan in één dag. En de laatste 40 daarvan (nee, da's niet overdreven) was in de fileVermoeiend, maar te doen. En dat was in een Citroën C1, kun je nagaan.
Vier stops heb je absoluut niet genoeg aan. Stop minstens elk uur even. Even de beentjes strekken, wat drinken, en dan weer door. De truc is om te stoppen vóórdat je merkt dat je pauze moet nemen. Als je eenmaal moe begint te worden, dan blijf je dat ook. Je moet het voor zijn.
Of het verstandig is? Nee, misschien niet. Kan het? Jazeker. Is het goedkoop? Kan me niet voorstellen. Tol en benzine is waarschijnlijk veel meer dan een RyanAir vluchtje heen en weer.
Dus de avond ervoor goed los gaan in de stad?quote:Op maandag 17 maart 2014 08:59 schreef Ingstelo het volgende:
Nu 2 x in 1 ruk naar Zuid Frankrijk gereden..
Is goed te doen.. Tenzij je van te voren goed uitgerust bent..
dat je het weer licht ziet worden is wel motiverend
Als je in een goede flow zit gaat het welquote:Op maandag 17 maart 2014 09:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dus de avond ervoor goed los gaan in de stad?
Maar ik zou het alleen doen als er een reserve-chauffeur is of als overnachten een optie is mocht het toch niet lukken.. Ik heb nog nooit zo'n stuk achter elkaar gereden, dus ik zou het er niet op gokken zonder plan B.
Hmn ooit eens in 1 ruk doorgereden naar het Balatonmeer.quote:Op maandag 17 maart 2014 08:59 schreef Ingstelo het volgende:
Nu 2 x in 1 ruk naar Zuid Frankrijk gereden..
Is goed te doen.. Tenzij je van te voren goed uitgerust bent..
dat je het weer licht ziet worden is wel motiverend
Ik snap dat dus niet, je komt door prachtige streken onderweg daar naartoe, waarom niet de reis veel rustiger doen en al vakantie hebben op het moment dat je begint te rijden.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hmn ooit eens in 1 ruk doorgereden naar het Balatonmeer.
En ja, dat is te doen. Maar ik zou het nooit meer doen.
Vanaf dat moment rij ik eigenlijk elke keer 150/250km en dan las ik een pauze in.
Dat van de flow klopt wel. Als ik op 250km zit en het gaat lekker wil ik er nog wel eens 300km van maken. Maar dan las ik gewoon weer een verplichte pauze in.
Zat moois te zien onderweg, vooral in de bergen.
Dus geen straf om daar de benen te strekken met een kop koffie.
Dagje eerder aanrijden en 's nachts in een hotelletje of je auto slapenquote:Op maandag 17 maart 2014 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snap dat dus niet, je komt door prachtige streken onderweg daar naartoe, waarom niet de reis veel rustiger doen en al vakantie hebben op het moment dat je begint te rijden.
Zou, als ik naar het Balatonmeer zou gaan twee keer overnachten denk ik, lekker rustig rijden, onderweg wat dingen gaan bekijken. Prachtige dingen te zien onderwegquote:Op maandag 17 maart 2014 11:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dagje eerder aanrijden en 's nachts in een hotelletje of je auto slapen
Of je gaat met een wat grotere auto en wat meer mensen die kunnen rijden, dan ben je er ook zo. Maar als ik de enige was die zou rijden zou ik het nooit in één ruk doen, ben je de eerste vakantiedag al kapotquote:Op maandag 17 maart 2014 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou, als ik naar het Balatonmeer zou gaan twee keer overnachten denk ik, lekker rustig rijden, onderweg wat dingen gaan bekijken. Prachtige dingen te zien onderweg
Nee, ook dat zou ik niet doen, waarom zoveel tijd jakkeren terwijl je langs prachtige gebieden komt?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Of je gaat met een wat grotere auto en wat meer mensen die kunnen rijden, dan ben je er ook zo. Maar als ik de enige was die zou rijden zou ik het nooit in één ruk doen, ben je de eerste vakantiedag al kapotEn op de terugweg ook. Dan kom ik totaal niet uitgerust thuis.
Dan zou ik liever een roadtrip maken, langs verschillende steden/gebieden. Niet op en neer naar een gebied/stad en dan weer terug.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ook dat zou ik niet doen, waarom zoveel tijd jakkeren terwijl je langs prachtige gebieden komt?
Mijn vakantie begint op het moment dat ik de deur dicht trek, thuis.
Zo ongeveer, zonder haast, vandaag hier blijven, ja, vandaag hier blijven. Snap helemaal niets van mensen die in 1 keer naar zuidfrankrijk of de toskane jakkeren, daar 2 weken op een camping staan en dan terug jakkeren.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan zou ik liever een roadtrip maken, langs verschillende steden/gebieden. Niet op en neer naar een gebied/stad en dan weer terug.
Zeg maar 3000 km....300 liter....Euro 1,6? 480 euro plus idd 100 euro tol?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dit. Je verbruikt (afhankelijk van het verbruik van je Ibiza) ruim 300 euro brandstof. Daar komt het tolgeld nog bij. Volgens mij kan je voor dat geld prima samen op en neer vliegen.
Alleen als je een echte after-examen zuipvakantie aan het water wil houden snap ik dat je de bus pakt, maar ik vind het geen prettige manier van reizen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo ongeveer, zonder haast, vandaag hier blijven, ja, vandaag hier blijven. Snap helemaal niets van mensen die in 1 keer naar zuidfrankrijk of de toskane jakkeren, daar 2 weken op een camping staan en dan terug jakkeren.
Dan vlieg ik wel, naar Spanje vliegen met een goedkope maatschappij is volgens mij goedkoper dan rijden.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alleen als je een echte after-examen zuipvakantie aan het water wil houden snap ik dat je de bus pakt, maar ik vind het geen prettige manier van reizen.
Nee, die grote tourbussen zijn een stuk goedkoper. Wat ik dan niet snap zijn oudere mensen die met die bussen meegaanquote:Op maandag 17 maart 2014 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan vlieg ik wel, naar Spanje vliegen met een goedkope maatschappij is volgens mij goedkoper dan rijden.
Haha "tenzij" zal wel "mits" moeten zijn toch?quote:Op maandag 17 maart 2014 08:59 schreef Ingstelo het volgende:
Nu 2 x in 1 ruk naar Zuid Frankrijk gereden..
Is goed te doen.. Tenzij je van te voren goed uitgerust bent..
dat je het weer licht ziet worden is wel motiverend
2 personen, Valencia. Retour --> ¤240quote:Op maandag 17 maart 2014 12:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, die grote tourbussen zijn een stuk goedkoper. Wat ik dan niet snap zijn oudere mensen die met die bussen meegaan
Voor mij hoeft het ook niet meer, als ik richting de Adriatische kust ga is mijn eerst stopje meestal een uurtje de Duitse grens over.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo ongeveer, zonder haast, vandaag hier blijven, ja, vandaag hier blijven. Snap helemaal niets van mensen die in 1 keer naar zuidfrankrijk of de toskane jakkeren, daar 2 weken op een camping staan en dan terug jakkeren.
Laat ik het zo zeggen: toen ik na m'n eindexamens naar Spanje ging met de bus scheelde het meer dan de helft (en ja, ik had goed gekeken want als ik ergens een hekel aan heb zijn het bussen dus ik zou veeeeeel liever met het vliegtuig gegaan zijn) en aangezien ik niet heel veel geld had ging ik maar met de bus.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
2 personen, Valencia. Retour --> ¤240
Een tourbus zal wel iets goedkoper zijn. Maar dan zit je 24uur in de bus. Vliegtuig is rond de 2 uur (afhankelijk van de wind).
Dat betwijfel ik, verder ben je er dan in 2-3 uur ipv 24 uur. Das 2 dagen meer vakantie.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, die grote tourbussen zijn een stuk goedkoper.
Zeker op het laatste moment gaan kijken? Als ik wat aanklik bij Ryanair, vlieg je van weeze voor 46 euro naar Palma en voor 38 terug.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: toen ik na m'n eindexamens naar Spanje ging met de bus scheelde het meer dan de helft (en ja, ik had goed gekeken want als ik ergens een hekel aan heb zijn het bussen dus ik zou veeeeeel liever met het vliegtuig gegaan zijn) en aangezien ik niet heel veel geld had ging ik maar met de bus.
Vertrekt 's avonds en je komt de eerste echte vakantiedag daar aan. Geloof me maar, als het vliegen tot 50 euro duurder was was ik veel liever met het vliegtuig gegaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, verder ben je er dan in 2-3 uur ipv 24 uur. Das 2 dagen meer vakantie.
Ja, we kwamen nog geen maand vantevoren op het idee. In geval van TS, zo ver vantevoren, geloof ik wel dat het stukken goedkoper kan met het vliegtuig.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker op het laatste moment gaan kijken? Als ik wat aanklik bij Ryanair, vlieg je van weeze voor 46 euro naar Palma en voor 38 terug.
Ja met twee chauffeurs die voor een hongerloon hetzelfde flikken als wat we TS afraden te gaan doen. Veel te lang en met te weinig pauze achter het stuur zitten.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, die grote tourbussen zijn een stuk goedkoper.
Ja, best triest. Is meteen mijn laatste vakantie met de bus geweest.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja met twee chauffeurs die voor een hongerloon hetzelfde flikken als wat we TS afraden te gaan doen. Veel te lang en met te weinig pauze achter het stuur zitten.
En dan doen zij het dus een paar keer in de week, met nog te weinig rust tussen de ritten ook.
2 april naar palma, 2 weken later terug, 23 euro heen, 23 euro terugquote:Op maandag 17 maart 2014 13:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, we kwamen nog geen maand vantevoren op het idee. In geval van TS, zo ver vantevoren, geloof ik wel dat het stukken goedkoper kan met het vliegtuig.
TS gaat in mei en ik ging toen in juni. Buiten het hoogseizoen blijven de kaartjes redelijk goedkoop ja. Pas nog naar Lviv gevlogen voor een habbekrats.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
2 april naar palma, 2 weken later terug, 23 euro heen, 23 euro terug
Ja vergeet alleen niet dat TS al geboekt heeft voor 27 April. In dat weekend vind je nergens goedkope tickets, ervoor en ernaa wel.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
2 april naar palma, 2 weken later terug, 23 euro heen, 23 euro terug
het ging niet om TS, maar om dat als ik 2 weken aan het strand wil liggen je beter kan vliegen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja vergeet alleen niet dat TS al geboekt heeft voor 27 April. In dat weekend vind je nergens goedkope tickets, ervoor en ernaa wel.
Dat stond aan het begin van het topic al vast. Moet je wel vroeg boeken en niet per se in het hoogseizoen willen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het ging niet om TS, maar om dat als ik 2 weken aan het strand wil liggen je beter kan vliegen.
Ligt er weer aan natuurlijk wanneer jij je eindexamens hebt gehadquote:Op maandag 17 maart 2014 13:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: toen ik na m'n eindexamens naar Spanje ging met de bus scheelde het meer dan de helft (en ja, ik had goed gekeken want als ik ergens een hekel aan heb zijn het bussen dus ik zou veeeeeel liever met het vliegtuig gegaan zijn) en aangezien ik niet heel veel geld had ging ik maar met de bus.
Ik kon toen, begin juni, voor iets van 50 euro op en neer naar Spanjequote:Op maandag 17 maart 2014 14:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ligt er weer aan natuurlijk wanneer jij je eindexamens hebt gehad
Vliegen is in verhouding met busreizen drastisch goedkoper geworden natuurlijk de laatste 10 jaar.
Slim hoor, om maar 4 uur of meer achter elkaar te rijden zonder pauze....quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is op zich te doen, 2 jaar geleden ook 1400 km gereden met 3 stops van een uren in januari 1100 km met 1 stop (9,5 uur over gedaan)
Sowieso is rijden in het buitenland altijd wat vermoeiender dan in Nederland. Helemaal de eerst ekeer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:43 schreef Fer het volgende:
Zonder kinderen en buiten de zomervakantie moet het wel te doen zijn.
Probleem is echter dat je de eerste paar keren weleens verkeerd rijdt en dat is ook slopend.
En ga je echt naar Barcelona zelf? Denk dan aan parkeerkosten in het hotel.
Bij knooppunten en steden wel, het ziet er toch anders uit. Zelfs met navigatie. Maar goed, de route de soleil is vrij makkelijk wat dat betreft. Eigenlijk is alleen Luik wat lastig.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso is rijden in het buitenland altijd wat vermoeiender dan in Nederland. Helemaal de eerst ekeer.
Je kunt prima 100 gemiddeld halen, maar dan moet je weinig stoppen en niet lang pauzeren. Doe je dat wel, dan scoor je inderdaad niet hoog.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:01 schreef Nietvandezewereld het volgende:
[..]
Zeg maar 3000 km....300 liter....Euro 1,6? 480 euro plus idd 100 euro tol?
dat is ongeveer je basis , dan kun je 1 op 13 gaan rijden en bespaar je iets. Maar die tol vice versa? Hoeveel is dat tegenwoordig?
Reken gewoon 600 voor je reis, kun je ook wat eten. deel het door 2?
Met je vriend? Ik zou echt ff dubbelgevouwen in de auto een uiltje knappen. Kost geen drol en je bent net ff frisser. Mijn pa die altijd hard reed leerde ons in de sixties al...1400 km naar costa brava..wat je ook doet...Een hoger gemiddelde dan 100 km/uur is nauwelijks te doen.
1 half uur stilstaan , betekent 1 half uur 200 km/u moeten rijden of 1 heel uur 150, of 2 uur 125 km/u, enkel om weer aan de honderd per uur te komen. Vergeet niet dat je eerst in ons land 50 gemiddeld rijdt voor je op de snelweg zit. 100 gemiddeld is aardig trappen.
Gewoon een beetje road trippen is mega cool en leuk.
Vergeet de tolwegen niet door Frankrijk en in Spanje naar Barcelona. Vliegen is 100% zeker weten goedkoper. Denk dat je aan tol heen en weer in totaal al een ¤200/¤250 kwijt bent.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is vliegen niet goedkoper dan? 2800 km kost nogal wat benzine...
Met je eens, ik praat over volle auto's , altijd met kinderen erin, en een vrouwtje wat niet van jakkeren houdt.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je kunt prima 100 gemiddeld halen, maar dan moet je weinig stoppen en niet lang pauzeren. Doe je dat wel, dan scoor je inderdaad niet hoog.
Daarom op lange ritten liever 's nachts rijden: dan kun je uren achter elkaar 160-180 rijden en schiet het lekker op. Als je na een uurtje of vier, vijf bijna zonder diesel staat ga je tanken en doe je een bak koffie, daarna knal je verder.
Maar goed, daar moet je wel tegen kunnen. Lange (nacht)ritten zijn niet voor iedereen weggelegd. Een beetje rij-ervaring heb je wel nodig om niet gesloopt te worden tijdens zo'n rit.
Over Luik en Luxemburg gesproken: Tank op tijd, je zult de eerste niet zijn die strand op de laatste heuvel voor de goedkope Luxemburgse tankstations, op de E25 tussen Luik en Luxemburg. Kost een hoop geld (en tijd). Als je strand, ben je voor de komende jaren je besparing met tanken alvast kwijt.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Bij knooppunten en steden wel, het ziet er toch anders uit. Zelfs met navigatie. Maar goed, de route de soleil is vrij makkelijk wat dat betreft. Eigenlijk is alleen Luik wat lastig.
Vandaar ook de laatste zinnen. Ik mag hopen dat TS helder genoeg is om te snappen dat het advies dus niet voor haar bedoeld is in dit gevalquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:05 schreef Nietvandezewereld het volgende:
[..]
Met je eens, ik praat over volle auto's , altijd met kinderen erin, en een vrouwtje wat niet van jakkeren houdt.
Hier gaat het om een jonge vrouw met vriend? Uren 160 a 180? Moesten we misschien maar niet adviseren?
Iedereen heeft een ander idee van vakantiequote:Op maandag 17 maart 2014 15:36 schreef ACT-F het volgende:
Gewoon in een slaapzak naast de auto overnachten bij een tankstation waar genoeg volk en controle is. Doe ik elk jaar. De ander slaapt in de auto met de sleutels en de waardevolle spullen. Elke 2 uur pauzeren afgewisseld met minimaal een kwartier en een half uur. Zorg dat je goed eet en drinkt; dat is je enige echte energiebron.
Zuiver.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vandaar ook de laatste zinnen. Ik mag hopen dat TS helder genoeg is om te snappen dat het advies dus niet voor haar bedoeld is in dit geval
Lol wat een kut oplossing inderdaad, neem dan minimaal een tentje mee of zoek gewoon een cheap ass hotel/motel (alsof die 3 tientjes er dan niet van af kunnen)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:07 schreef noutie het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ander idee van vakantie
Praktijkervaring hèquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:07 schreef noutie het volgende:
[..]
Iedereen heeft een ander idee van vakantie
Ga jij lekker naast de auto liggen in April, voor 19¤ heb je dus nu al HotelF1quote:Op maandag 17 maart 2014 15:36 schreef ACT-F het volgende:
Gewoon in een slaapzak naast de auto overnachten bij een tankstation waar genoeg volk en controle is. Doe ik elk jaar. De ander slaapt in de auto met de sleutels en de waardevolle spullen. Elke 2 uur pauzeren afgewisseld met minimaal een kwartier en een half uur. Zorg dat je goed eet en drinkt; dat is je enige echte energiebron.
Mijn ervaring is juist dat een bepaalde snelheid of aantal km halen stressvol en vermoeiend kan zijn. Beter gewoon de snelheid rijden die kan. 110 bij drukte, 150 als de weg leeg is en kijken hoeveel km je haalt.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je kunt prima 100 gemiddeld halen, maar dan moet je weinig stoppen en niet lang pauzeren. Doe je dat wel, dan scoor je inderdaad niet hoog.
Daarom op lange ritten liever 's nachts rijden: dan kun je uren achter elkaar 160-180 rijden en schiet het lekker op. Als je na een uurtje of vier, vijf bijna zonder diesel staat ga je tanken en doe je een bak koffie, daarna knal je verder.
Maar goed, daar moet je wel tegen kunnen. Lange (nacht)ritten zijn niet voor iedereen weggelegd. Een beetje rij-ervaring heb je wel nodig om niet gesloopt te worden tijdens zo'n rit.
Niet op de datum die zij gaan, ze gaan in de schoolvakantie. Maar je bent pas de 6e die denkt dat vliegen goedkoper is. Dan heb je nog niet gedacht aan een transfer Barcelona - Blanes en zit je daarna ook nog een week zonder auto in boring Blanes.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:39 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Vergeet de tolwegen niet door Frankrijk en in Spanje naar Barcelona. Vliegen is 100% zeker weten goedkoper. Denk dat je aan tol heen en weer in totaal al een ¤200/¤250 kwijt bent.
Lol, toen ik nog een leasebak had met buitenland tankpas reed ik altijd de tankstations in Luxemburg voorbij. Toen kwam er dus achter dat er vanaf Luxemburg tot aan Brussel geen tankstation langs de snelweg lag. Op de laatste dieseldampen Brussel gehaald en kunnen tanken. 64l in een 60l tank.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over Luik en Luxemburg gesproken: Tank op tijd, je zult de eerste niet zijn die strand op de laatste heuvel voor de goedkope Luxemburgse tankstations, op de E25 tussen Luik en Luxemburg. Kost een hoop geld (en tijd). Als je strand, ben je voor de komende jaren je besparing met tanken alvast kwijt.
LOL! Dan zit je wel met zweet tussen je bilnaad zeg!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Ga jij lekker naast de auto liggen in April, voor 19¤ heb je dus nu al HotelF1
[..]
Mijn ervaring is juist dat een bepaalde snelheid of aantal km halen stressvol en vermoeiend kan zijn. Beter gewoon de snelheid rijden die kan. 110 bij drukte, 150 als de weg leeg is en kijken hoeveel km je haalt.
Zo is het.
[..]
Lol, toen ik nog een leasebak had met buitenland tankpas reed ik altijd de tankstations in Luxemburg voorbij. Toen kwam er dus achter dat er vanaf Luxemburg tot aan Brussel geen tankstation langs de snelweg lag. Op de laatste dieseldampen Brussel gehaald en kunnen tanken. 64l in een 60l tank.
Je moet ook niet scheuren om het scheuren, maar als de weg leeg is moet je vooral niet gaan lopen truttenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist dat een bepaalde snelheid of aantal km halen stressvol en vermoeiend kan zijn. Beter gewoon de snelheid rijden die kan. 110 bij drukte, 150 als de weg leeg is en kijken hoeveel km je haalt.
Moet je van de snelweg af gaan, daar vind je nog wel pompstations in een dorpje ofzoquote:[..]
Lol, toen ik nog een leasebak had met buitenland tankpas reed ik altijd de tankstations in Luxemburg voorbij. Toen kwam er dus achter dat er vanaf Luxemburg tot aan Brussel geen tankstation langs de snelweg lag. Op de laatste dieseldampen Brussel gehaald en kunnen tanken. 64l in een 60l tank.
Het was al laat, dus was ik bang dat deze gesloten zouden zijn. En pinnen aan de pomp was toen ook nog niet gebruikelijk. Daarom maar op cruisemode doorgereden naar Brussel.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Moet je van de snelweg af gaan, daar vind je nog wel pompstations in een dorpje ofzo
In mei is dat prima te doen, zeker als je naar het zuiden reist. Je bent bezig met een road trip of niet...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:21 schreef Fer het volgende:
Ga jij lekker naast de auto liggen in April, voor 19¤ heb je dus nu al HotelF1
Laatst Polen/Warschau op en neer gedaan, heb toen overnacht in Berlijn. Maar als ik in de ochtend was vertrokken had ik het prima in 1 dag getrokken. was een 1200km enkele reisquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:34 schreef Halcon het volgende:
Dat verschilt van persoon tot persoon.
De een kan 2.500 rijden met alleen tankpauzes tussendoor, de ander is na 500 kilometer al bekaf. Voel je zelf het beste aan denk ik. Als je merkt dat je wat moe wordt en minder geconcentreerd bent, is het beter om gewoon even uit te rusten.
Ja, kan soms best. Ik heb Moldavië - Nederland weleens ineens gedaan. Soms heb je van die dagen. Andere keren ben ik bij wijze van na 500 kilometer al toe aan een rustpauze.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Laatst Polen/Warschau op en neer gedaan, heb toen overnacht in Berlijn. Maar als ik in de ochtend was vertrokken had ik het prima in 1 dag getrokken. was een 1200km enkele reis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |