Als je ruim op tijd bent (en dat ben je) moet dat echt wel voor 50 euro (bij elkaar) lukken zou ik zeggen. Ergens in Frankrijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef LompeHork het volgende:
Het is te doen maar niet aan te raden, als ik jou was zou ik gewoon in een goedkoop motelletje ergens gaan slapen en dan verder rijden.
Precies, goed te doen. Zelfs voor studenten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:20 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Als je ruim op tijd bent (en dat ben je) moet dat echt wel voor 50 euro (bij elkaar) lukken zou ik zeggen. Ergens in Frankrijk.
Als je er nu toch twee dagen voor uittrekt, kun je gelijk de tolwegen skippen, kun je zo je geld weer terugverdienen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Precies, goed te doen. Zelfs voor studenten.
Stops maken is helemaal niet nodig. Alleen stoppen om of te pissen (en dan gooi je hem meteen weer vol) of om hem vol te gooien (en dan pis je meteen ook ff).quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
Ik zit zelf te denken aan 4 stops te maken onderweg (tenzij meer nodig is om te tanken..).
Stops langer dan 15 minuten zijn dat ook overigens. Althans dat vind ik. Niet fijn om na de eerste stop te zien dat je nog 1250km moet en na de 2de nog altijd 750.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef Geralt het volgende:
's nachts rijden is killing met dergelijke afstanden.
Dit. Je verbruikt (afhankelijk van het verbruik van je Ibiza) ruim 300 euro brandstof. Daar komt het tolgeld nog bij. Volgens mij kan je voor dat geld prima samen op en neer vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is vliegen niet goedkoper dan? 2800 km kost nogal wat benzine...
Ik rij jaarlijks zulke afstanden 's nachts. Lang niet zo killing als jengelende kinderen op de achterbank.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Stops maken is helemaal niet nodig. Alleen stoppen om of te pissen (en dan gooi je hem meteen weer vol) of om hem vol te gooien (en dan pis je meteen ook ff).
Voor de rest gewoon doorkachelen.
Is prima te doen op 1 dag. Ik zou vroeg in de ochtend vertrekken, zo rond een uurtje of 5 ofzo; 's nachts rijden is killing met dergelijke afstanden.
Die jengelende kutkinderen moet je soberzo thuis latenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik rij jaarlijks zulke afstanden 's nachts. Lang niet zo killing als jengelende kinderen op de achterbank.
Dat is inderdaad vervelend. Je moet ervoor zorgen dat je voor 7:00 uur op de plaats van bestemming bent. Ik stond eens in het verkeerde dorp in Oostenrijk, waardoor ik na 'aankomst' nog twee uur in de ochtend moest rijden. Dat is echt slopend.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:38 schreef Geralt het volgende:
Met 's nachts rijden bedoelde ik vooral vertrekken in het licht, de nacht tegemoet rijden, heel de nacht doorrijden en dan als het ochtendgloren verschijnt nog steeds ettelijke honderden kilometers moeten rijden.
Dat is gewoon kut. Althans dat vind ik. Dus beter gewoon lekker overdag
Sowieso is een complete nacht overslaan en aan een stuk doorrijden slopend als je het niet gewend bent.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vervelend. Je moet ervoor zorgen dat je voor 7:00 uur op de plaats van bestemming bent. Ik stond eens in het verkeerde dorp in Oostenrijk, waardoor ik na 'aankomst' nog twee uur in de ochtend moest rijden. Dat is echt slopend.
Ik heb ook tien jaar in ploegen gewerkt. Al een aantal jaar niet meer, maar de nacht doorhalen ben ik gelukkig niet verleerd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sowieso is een complete nacht overslaan en aan een stuk doorrijden slopend als je het niet gewend bent.
Ik heb de afgelopen 4 jaar in ploegen gewerkt en eigenlijk continu een jetlag gehad, maar nachten doorhalen wen je ook wel aan op zich.
Student+5 jaar rijbewijs+Seat Ibiza+1400km met alleen tankpauze's+max 300km aan een stuk doorgereden=nee, niet verstandig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:56 schreef Ping-Ping het volgende:
Dit is voor iedereen anders, ik rij regelmatig zonder lange pauzes naar Zuid-Frankrijk.
Als je die goedkope hotels niet kunt betalen, wordt het nog lachen op de tolwegen...quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef LompeHork het volgende:
Het is te doen maar niet aan te raden, als ik jou was zou ik gewoon in een goedkoop motelletje ergens gaan slapen en dan verder rijden.
Ik ben 22 jaar, 4 jaar rijbewijs, ik had Hamburg=>amersfoort gedaan in iets meer dan 2.5 uur, ik was aardig "op".(weliswaar na een werkdag á 12 uur)quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef vigonoah het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Ik neem denk ik het zekere voor het onzekere en kies dan toch voor de overnachting ergens in Frankrijk.
Ik merk wel hoe het me af gaat en dan weer ik het voor de volgende keer
400 is alleen heen hoor al je door trapt en je hebt je tolwegen ik zou gewoon gaan pitte in met auto stoel achterover klappen bij een pomp en lkkr een paar uur pittenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:38 schreef vigonoah het volgende:
Vliegen kan ook maar dan moet je ook weer vervoer betalen van het vliegveld naar het appartement enz.
Moet ook zelf je dekens/handoeken etc regelen in dat appartement dus veel bagageruimte nodig.
Heb uitgerekend dat we voor max 400 euro aan benzinekosten zitten.
aangezien het appartement maar 120 euro voor 8 dagen is, vind ik 60 euro daarbovenop voor 2 overnachtingen nogal veel. Maar als het noodzakelijk is dan doe ik het natuurlijk ook gewoon.
idd tel er maar 200 tol bij. Heb t ook gedaan met af en toe stoppen. Maar volgende keer zou ik lekker gaan vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:14 schreef klawie het volgende:
[..]
400 is alleen heen hoor al je door trapt en je hebt je tolwegen ik zou gewoon gaan pitte in met auto stoel achterover klappen bij een pomp en lkkr een paar uur pitten
Maar het moet te doen zijn heb het ook een keer gedaan vanuit madrid alleen stoppen om te tanken en gelijk verder trappen al je bent op je bestemming hebt je 1 a 2 dagen nodig om bij te komen want je gaat kapot
me dunkt, zo gemiddeld, na 800 km, slaat de vermoeidheid serieus toe, en wordt het gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:16 schreef vigonoah het volgende:
Verste wat ik ooit aan één stuk heb gereden is 300 km.
Diesellll powerrrquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:18 schreef eXplorer1 het volgende:
Kan je niet van iemand een diesel lenen? Dan halveer je je brandstofkosten bijna.
Ja, ik ook zoiets.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:22 schreef sturmpie het volgende:
[..]
me dunkt, zo gemiddeld, na 800 km, slaat de vermoeidheid serieus toe, en wordt het gevaarlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |